Minden napra egy film

Minden napra egy film

Reign of the Supermen

2019. február 17. - BBerni86

Világmentős, klónos, harcos.

A Doomsday elleni küzdelemben Superman meghalt. A világ és az Igazság Ligája is keresi a helyét a megváltozott világban. De új alakok tűnnek fel, rajtuk Superman jele, de valahogy mégis mások. Az egyik teljesen fém, a másik egy cyborg, de egy gyerek is akad közöttük, akit a köznyelv hamar Superboy-nak keresztel el. Kik ők, mi közük az igazi hőshöz? Lois Lane, aki a szerelmét is gyászolja, a legkönnyebben lenyomozható alakmás reign_of_the_supermen.jpgnyomába ered. Superboy Lex Luthor projektje, akinek nagy sajtótájékoztatót is szervez a Lex Corp. Lois ide lóg be, és szembesül Luthor tervével: Kon-El az ő teremténye, Superman és Lex DNS-éből létrehozott utód. De tagadja, hogy a többiekhez bármi köze lenne. Mikor Doomsday újra lecsap, és az Igazság Ligája megsemmisül, Lois és Lex erednek az igazság nyomába, mert érzik, hogy a hatalomra emelkedett cyborg Superman hátsó szándékkal ténykedik.

Nem először írom le, hogy a DC jobban muzsikál az animációkban, mint az élőszereplős filmeken. Igaz, az Aquaman sikeres lett, be is rendelték a folytatást, de az a film nekem nem nagyon tetszett. Nálam még mindig Wonder Woman az egyetlen jól sikerült DC film a mostani univerzumukból. De vissza az animációra, mert ott érdekesebb projektek futnak!

Ahogy az első Igazság Ligája film, a Reign of the Supermen is Superman halála után játszódik. Csak itt egészen más dolgok történnek. A cselekmény most sem igazán izmos, de még mindig érdekesebb, mint a dobozok utáni rohanás. Lois nyomoz, és közben ténykednek a különféle Superman klónok. Amelyek között akadnak nagyon jópofák is.

Abszolút Superboy fan lettem, benne szépen egyesülnek az Igazság Ligájának erényei. Egyrészt, megvan benne Superman ereje és külleme. A humora olyan, hogy illik a Flash és a Zöld Lámpás mellé. Kamasz, sztároltatja magát, jó beszólásai vannak, de amikor kell, hősként viselkedik. És potenciál is akad benne, mert egy igazán különleges mix. Kal-El szíve, de Lex Luthor agya. Ha kicsit nő, és használni kezdi a szürkeállományát, belőle simán lehet az Igazság Ligája új generációjának feje.

De tetszett az a szál is, ahogy Luthor ténykedik. Nem csinálnak belőle hőst, most is megvannak a szupergonosz húzásai – ahogy szegény genetikusból szörnykaját csinál, tipikus Lex – de ha a világának egy pusztítóval kell szembenézni, akkor félre tudja tenni az önös érdekeit, és helyesen tud cselekedni ő is. Ettől messze izgalmasabb figura, mint a Liga tagok nagyja, akik a HŐS megtestesítői.

A grafikája is teljesen korrekt. Nem akar olyan szemkápráztató lenni, mint a Disney vagy DreamWorks mesék, folytatja a saját animációs hagyományait, de látszik mögötte az erősebb motor és a fejlődés. Az akciók rajzolva nem olyan jók, mint a filmeken, de nem is azokon van a hangsúly.

Van benne egy kis krimi, kis harc, kis karakterfejlődés. Lett a filmnek humora is. Ami a karakterekből fakad, nem a helyzetkomikummal játszanak el. Talán üzenetet nem tudnék csak kiemelni belőle, ez szórakoztatni akar. Az megy neki, sokkal szívesebben néztem, mint az Igazság Ligája filmet vagy az Aquamant.

Nyitott a vége is – van plusz jelenet a legvégén – szóval, lehet, hogy nézhetjük tovább is.

 

Reign of the Supermen - 5/4 korrekt grafika, a történet elég egyszerű, de jó szereplőkkel és akciójelenetekkel operál.

https://www.youtube.com/watch?v=JUM70fOy4Vk

Gyilkos elmék

14. évad

Nyomozós, sorozatgyilkosos, pszichés.

Az FBI profilozói tovább folytatják a munkát. Emily vezetésével a csapatot most békén hagyják a feletteseik, de a criminal-minds-s14-poster.jpgtagoknak le kell küzdeniük olyan traumákat, melyek a munkájukra is hatással vannak. Rossi komolyan gondolkodik azon, hogy már nem kellene terepre járnia, a korát nem tagadhatja le. Luke egy magánakció miatt fegyelmit kap, és egy ideig kispadra kell ülnie, míg Emily újra bizalmat szavaz neki. Garcia életében felbukkan a szülei gyilkosa, ami a testvérével való kapcsolatát is megingatja. JJ a nővére gyilkosával, és az anyjával való kapcsolatát kell, hogy rendbe szedje. Mindeközben a gyilkosok nem pihennek. Akad, aki megöli a szülőket és máshoz viszi a kisiskolás gyerekük. Más megvakítja az elrabolt áldozatokat, és egy macska-egér játékra kényszeríti őket. De felbukkan a harlemi patkányfogó modern változata is, aki a szülőkön gyerekeik elcsalásával akar bosszút állni.

Tudom, az egész évad kapcsán nem annak kellene megmaradnia a fejemben, hogy az utolsó rész egy jelenete mennyire borzolta az idegeim. De most konkrétan ez a helyzet. A 15, a záró részbe betettek két olyan jelenetet, ami miatt törlődött minden évadbeli élményem.

De minek kellett ez? Tudom, egy időben elég nagy fan kívánság volt, hogy Reid és JJ lehetnének egy pár. De mindig is csak barátok voltak. Aztán JJ összejött Will-lel, aki szerintem sokkal jobban is illik hozzá – én Team Will vagyok – lett két gyerekük, összeházasodtak, az évadban több rész is mutatta, milyen szépen megvannak, és erős családot alkotnak. Erre ez itt a végén… mégis, kinek kellett ez? De borzalmas! Nagyon remélem is, hogy nem lesz folytatása, a zárásra nem szedik szét JJ házasságát. Az még borzalmasabb lenne. Hagyjuk is, mert erről írok végig. Mert kiakadtam.

Alapvetően elmondható az évadról, hogy maradt krimi, de már minden részbe kevernek egy kis szappant is. Az ügynökök családi és magánélete a szokásosnál többször bukkan fel. Csak azért nem tűnik ez hangsúlyosabbnak, mert annyira sok ügynök van, hogy mire mindenki kap egy új magánéleti szálat, már lement a fél évad.

Nem is tudom úgy szeretni ezt a csapatot, mint amikor kevesebben voltak. A nyomozásban is feleslegesnek érzek ennyi embert, és sokan csak töltelékek az egész évadban. Tara és Luke a leginkább feleslegesek szerintem, de Matt se sokat tesz hozzá az egészhez. Kifejezetten zavaró, amikor azért vannak a részben, hogy a profil alkotás során elejtsenek egy semmilyen megállapítást, amit bárki más is mondhatott volna.

A színészeknek viszont nem rossz a sorozatban lenni, mert egyéb krediteket is tudnak itt gyűjteni. Ebben az évadban kifejezetten sok olyan rész volt, amit az egyik szereplő rendezett. Mondanom se kell, ez nézőként annyira nem vonzó, mint színészként.

Az ügyek elég vegyesek. Akadnak nagyon semmilyenek, de ebben a 15 részben azért volt 4-5 emlékezetesebb eset is. A fentebb emlegetett harlemi mintájú gyerekrablások pl. kifejezetten tetszettek, és a Slender Man Gyilkos elmék verziójával is elvoltam. De már ez csak higított verzió, a rutin nyomozások hangsúlyosabbak, mint a tényleges profilozás és pszichológia. Pedig azóta a Mindhunters miatt tudom, hogy a BAU igazából nem nyomoz, mint itt.

Kellett nekem eszembe jutnia a Mindhuntersnek… annak a 2. évada messze várósabb ennél.

 

Gyilkos elmék – 5/3 már nem izgalmas, rutinból nyomoznak. Túl sok karaktere is van. De még nem szappan.

https://www.youtube.com/watch?v=WcxvgYK-Q9A

SpoilerZóna

Wheelman

Éjjel, egy férfi egy autót vesz át. Negyvenes-ötvenes lehet, jó karban, de azért látni rajta, hogy az élet már megcibálta párszor. Most sem boldog: pontos rendelés volt leadva, de a kocsi nem stimmel. Más a csomagtartó. De más nincs, kénytelen ezt átvenni.

Míg elhajt, a lányával próbál telefonon beszélni. Szombat este van, buliba akar menni. De csak 13 éves, az apja jobban szeretné, ha otthon maradna. Bár annak is megvan a veszélye: van egy 17 éves barátja, Ryan. Aki több mint barát. De se az apa, se az elvált felesége nem akarja, hogy a 13 éves lányuk már szexuális életet éljen. Így 1_5.jpgszervezget, telefonon.

A rablók megjönnek, kiteszi őket a bank előtt és vár. A mobil megcsörren, területen kívüli számról keresik. Kiderül, a munka megrendelője van a vonalban, aki módosít a terveken. Nem engedi, hogy a rablók visszaszálljanak a kocsiba. Amint betették a csomagtartóba a pénzt, el kell hajtania. Majd arra ad utasítást, számolja meg a sofőr a pénzt. Ezt követően egy új címet ad meg neki, ahol az átadás lesz.

A sofőr, a cím felé tartva vadul telefonálni kezd, hiába tiltotta ezt meg neki a megbízó. A rablás szervezőjét hívja, akitől nagyon meg akarja tudni, mi folyik itt. Mert nem az, amire felbérelték, és amiért fizetnek. Nagy nehezen annyit sikerül megtudnia, hogy két banda között van feszültség, és ez a rablás az egyik banda akciója a másik ellen.

2_10.jpgAz átadásnál a sofőr szembesül vele, hogy a pénzért cserébe drogot kellene felvennie. Arra nem hajlandó, elhajt. Őrült telefonálás kezdődik, fenyegetni kezdi a megbízó. A sofőr a szervezőt veszi fel, aki már tehetetlen. Félig megoldást keresnek, félig menekülnek, a szervező teljesen kiakad. Öngyilkos lesz, a sofőr egyedül marad.

Közben a lánya védelmét szervezi. A volt nejét elkapták. Ő erre a rivális bandához fordul, akik hajlandók elintézni 3_12.jpga másik bandát. De a sofőr játssza a csalit. Az öngyilkos akció csak azért nem halállal végződik, mert a lánya is színre lép, és az apja parancsával ellentétben visszamegy a férfiért, aki így el tud menekülni.

A bandaleszámolás megvan, apa és lánya elmehetnek.

A félelem játéka

Bírósági, fenyegetett, sorozatgyilkosos.

Mitch Brockden menő ügyész, aki nem szokott ügyeket veszteni. A magánéletében is sikeres: van egy szerető felesége, aki csodaszép kislányt szült neki. Egy munkahelyi ünnepség után Mitch részegen vezet hazafelé, nem merte a kocsit az úton hagyni. Gázol, hívja a mentőket, de nem marad a helyszínen. Majd lesi a híreket. Döbbenten szembesül vele, hogy az általa elütött férfit valaki más felvette, hazavitte, és most gyilkosságért neki kellene elítéltetnie. A lelkiismeret bántja, így mindent megtesz, hogy szabotálja az ügyet. Ám amint a felmentő film2.jpgítélet megvan, rá kell döbbennie, mi történt igazán. Davis nem a gázoló, de gyilkos. Az aktuális áldozata ugrott ki Mitch kocsija elé. Nem hagyhatja szabadulni, de mit tehet? A két férfi között gyilkos játszma veszi kezdetét.

Nem mai film, de tévében simán el tudom képzelni, hogy lesz iránta érdeklődés. Moziba, újként se ülnék be rá, de ez nem is áll fenn. Esti, tévés elfoglaltságnak meg tökéletes.

Mert az alaphelyzete kifejezetten érdekes és van benne bőven lehetőség. Kicsit krimi, kicsit tárgyalótermi, kicsit thriller. Pörgős, jó mix, amiből sok minden jó kisülhet. A tárgyalás a nyitó rész, ahol Mitch az igazság felfedése nélkül igyekszik igazságot tenni. Mivel elég sok tárgyalótermi filmet és sorozatot nézek, jót szórakoztam azon, ahogy Mitch brutálisan elrontja az ügyet. Pl. egyszer konkrétan beleszövi a kérdésébe, hogy a védelem milyen érvekkel tudja az ő kérdéseit cáfolni. Kész.

Majd jön a krimi, amikor kezd ráébredni, hogy Davis nem ártatlan bárány, akinek eddig gondolta. Nagyon hamar rádöbben, hogy egy sorozatgyilkos felmentéséhez járult hozzá.

Amivel indul a thriller. Mindkét férfi tud valamit a másikról, amit nem tudnak bizonyítani, de tönkretehetné a másik életét. Mit lépnek? Azt nem tudom mondani, hogy eredeti ötletekkel lenne tele az egymás elleni tervük, de tévés szinten elment. Nem állnak le, pörgetik a cselekményt, és ilyen-olyan akciókat is beletesznek.

De pont ez az, ami lehúzza a filmet. Mert átmennek mesébe. Egyszerűen nem hiteles, amit csinálnak egymással. Arról nem is beszélve, hogy bután tűnnek el benne szálak. A vége pl. teljesen értelmetlen nekem. Most akkor mi van? DE fehérezek ki, mert ez SPOILER: Mitch él tovább, mintha mi sem történt volna? Pedig bevall olyasmit, amiért szerintem simán bíróság elé kellene állnia. Úgy tűnik, a logika és következetesség kevésbé fontos, mint a szálak megnyugtató zárlata.

Kivitelezésben is tévéfilmes. Nincsenek emlékezetes beállítások, sem látványos elemek. Ahogy pl. Fincher képes feszültséget teremteni és sugallni a képeivel is, itt ilyesmit ne keressetek!

A karakterek kevés vonallal rajzoltak, de a típust lefedik. Igazán mélyen egyiket sem ismerhetjük meg, de a tipizálás megvan. Lesz jó, rossz, és azt szépen elfelejti a film, hogy Mitch egy cserbenhagyó gázoló. Annak ellenére belőle csinálja a hős jófiút.

Jackson már rutinból hozza a figuráját, akinek kemény tekintete a legjellemzőbb vonása. Az Üvegben sokkal többet játszott, mint itt. Dominic Cooper próbálkozik, szerintem túlzottan is.

Van benne lehetőség, de nem sikerült minddel élni is.

 

A félelem játéka  - 5/3,5 érdekes a sztori, van benne feszültség is, kár, hogy több ponton összecsapottnak hat.

https://www.youtube.com/watch?v=3SHYvODXTd0

The Hollow Crown

a teljes sorozat

Trónért küzdős, háborús, ármányos, szerelmes.

1_6.jpgII. Richard nemes urak közti viszályt akar helyrehozni, hű alattvalóját is száműzetésre ítéli pár évre. Lord Henry hamarosan arra jön haza, hogy apja halott, és az ő örökségéből készül a király háborúra. Lázadást szít, és trónra ül, mint IV. Henrik. Akinek folyamatosan őriznie kell a koronát, mindig akad egy lázadó úr, aki rátörne. Fia és örököse sem könnyíti meg a dolgát, olyan léha életet él. Ám amint Hal herceg V. Henrikként trónra kerül, gyökeresen megváltozik, és nagy királlyá érik, aki megszerzi a nagyon áhított francia trónt is. Sajnos, nagyon fiatalon hal meg, és csecsemő fia örökli a trónt. Akit egy hiú, hataloméhes feleség és rossz tanácsadók a pusztulás szélére sodornak. VI. Henrik ellen a York fiuk állnak ki, köztük ott az a Richard, akinek torz külseje egy gonosztevőt rejt, és hatalmas vérengzésbe kezd a trónért. De eljön a rózsák háborújának vége, amikor Tudor Henrik győzelmet arat, és York Elisabeth lesz a királynéja.

Talán senkit nem lep meg, hogy erre a kockázatos adaptációra a BBC vállalkozott. Fogták Shakespeare összes királydrámáját, és egy sorozattá 4_11.jpgformálták őket. Így képet adtak a teljes rózsák háborújáról, minden előzménnyel. 6 király uralkodását is bemutatták: II és III. Richard, IV-VI. Henry és IV. Edward. De látjuk a Tudor-ház trónra kerülését is.

Mindössze 7 rész, nem tűnik soknak. De ha hozzáteszem, hogy a teljes Shakespeare dráma egy-egy rész, minimum 2 óra játékidővel – van, ami a 3-hoz közelít – máris más a helyzet. Szinte inkább filmsorozat, mint tévésorozat.

Nem is könnyű befogadni, én közel 2 hetet áldoztam rá, hogy végignézzem. Tömény, ha az ember egyszerre többet is meg akar nézni. Mert pl. a nyelvezet sincs modernizálva, gyönyörű Shakespeare sorok követik egymást, de szerintem sokunk agya nem arra van ráállva, hogy ezt a verses, lírai anyagot könnyeden feldolgozza, legyen bármilyen szép és irodalmi érték is.

De megéri, mert tényleg ad egy áttekintést a korszakról, és nagyon jól hozza a logikai kapcsolatokat az események között, és van benne történelmi összefüggés, linearitás. Még akkor is, ha III. Richard kapcsán nagyon magas a bűnbakképzés jelensége is.

3_13.jpgA felépítése tipikusan Shakespeare. Van egy nagy alapkonfliktus, amit felvezet, majd ütközteti a szereplőket. A végére pedig ott a megoldás. Közben komikusnak szánt szereplőkkel és jelenetekkel oldja a témát – de pl. én pont a könnyednek szánt Falstaff miatt futottam volna néha a falnak. Poénok értékelése helyett idegesített, de nagyon.

A kivitelezés pazar. A kosztümök, helyszínek is BBC minőség. A csaták ugyan nem tetszettek, de néha abba is nagyot alkottak. A rózsaként kiterülő rengeteg halott a végén…

A szereposztás még lenyűgözőbb. Egy oldalt megtöltene, ha mindenkit ide próbálnék írni. Így csak a kedvenceket 2_11.jpgemelem ki: V. Henry Tom Hiddleston – csak az volt komikus, amikor udvarlás közben azt ecsetelte, mennyire nem jóképű. (Henry talán tényleg nem volt az, de Hiddleston helyes.) Benedict Cumberbatch, mint III. Richard. Brutális, átélt, gonosz. Hugh Bonneville VI. Henry gyámjaként.

Ha csak egyet akartok nézni, az III. Richard legyen. Modern, nézőket is megszólító formátuma van, az a legjobban rendezett és Cumberbatch nagyon jó benne.5_11.jpg

 

The Hollow Crown – 5/4 remek színészek, látványos adaptáció, de annyira hű az eredetihez, hogy nehéz befogadni.

https://www.youtube.com/watch?v=RmsDfjp3Jh4

A kém, aki dobott engem

Barátnős, kémkedős, utazós.

Audrey eléggé maga alatt van, még a születésnapját sincs kedve megünnepelni. A barátja szakított vele, és nem érti, miért. Legjobb barátnője, Morgan rángatja magával, és igyekszik felvidítani. A munkahelyén egy helyes férfi flörtöl is vele, de ahogy kikíséri, egy furgonba találja magát. Az exéről kérdezik: Drew ugyanis CIA ügynök, akinek nyoma veszett. Nem látta? Morgannek meséli az eseményeket, amikor Drew az ablakon át érkezik. Titkos a_kem_aki.jpganyagok vannak nála, amiket a lányra bíz, míg ő az üldözőikre veti magát. Audrey és Morgan vágnak neki a bécsi útnak, hogy leszállítsák az álcázott pendrive-ot. Sokan üldözik őket, de kiben bízhatnak? Egymásban biztosan, és talán a jóképű ügynökben, Sebastianben. Vagy mégsem?

Budapest lassan a kémfilmek városa lesz. Anno, itt forgott az Én, a kém. Frissebb projekt volt A kém, de jutott nekünk Vörös veréb is. Most pedig jött a kém, aki dobta Audrey-t.

Nekem adott egy pluszt, hogy vadásztam a magyar helyszíneket. Mert, ami a filmben Bécs, azt Budapest játszotta. A csúcs különben a prágai RailJet volt, amit egy nagyon magyar, még színeiben is a MÁV dizájnt abszolút megjelenítő FLIRT játszott. Szerintem filmen most láttam először a kocsiparkunk egyik legjobb darabját.

De a vonatot félretéve, nevében sok helyszínen pörög a film. Az Államokból indulva jön Bécs, Budapest, Prága, Párizs és Amszterdam is. Nem forgattak mindenhol igazából, de legalább szépek a vágóképek. Párizsnak nagyon kellett is, mert az a szimpla raktár, ahol a párizsi jelenetek játszódnak, különben nagyon siralmas. A prágai képek is tetszettek.

A cselekmény végig száguld, unatkozni nem lehet a filmen. De élvezeti értéke… az egy fogósabb kérdés. Mert nem igazán tudtam eldönteni, mi is a műfaj. Néha akciófilm, ami komolyan veszi magát. Néha komédia, ami áthajlik paródiába is. Ez, így mind együtt, már sok. Mire komolyan venném, jön valami olyan blődség, hogy az agyam ledobja a gépszíjat. Plusz, nem igazán vagyok oda a paródiákért. És ott sokszor abba megy át, szerintem nem is direkt, a komédiázás.

A krimi szál, ami ténylegesen kémkedés lenne, nincs erőltetve a filmen. Csak egy keret, amibe beleteszik a barátnős szálat. Mert igazából arról szól ez a film, hogy a két lány feltalálja magát, és segítik egymást mindenen át. Fontosabbnak éreztem azt, amikor Morgan a sikeres akció után Audrey helytállását dicséri, és azt mondja neki, hogy mennyire jó volt, mint amit tényleg csináltak. Valahol ilyennek kellene lennie egy barátnak: önzetlennek, a másikat segítőnek, összetartónak.

Különben Morgan karaktere nem csak a filmbeli Drew szerint túl sok. Szerintem is. Végtelenül extrovertált, túl nagy a szája, egy elefánt a porcelánboltba. Jó a szíve, így igazából haragudni nem is lehet rá, de én is többször kaptam azon magam, hogy idegesít.

A szereposztás erős, és a színészek láthatóan élvezték is, amit csinálnak. Szerintem többször jobban is, mint amennyire én bírtam a filmet. A felfedezett különben számomra Sam Heughan, akit többen az Outlander férfi főszereplőjeként ismertek meg, de mivel azt a sorozatot nem nézem, nekem ez maradt.

Egyszer meg lehetett nézni, de nekem ennyi bőven elég is volt belőle.

 

A kém, aki dobott engem - 5/3 sírjak vagy nevessek? Már paródiába hajlik, néha mégis komolyan veszi magát. Furcsa?

https://www.youtube.com/watch?v=okNI3BNpbJs

Heti meglepetés

meglepif1.pngA Netflix belelendül! Megérkezett:

- The dragon prince - 2. évad - mesesorozat, melybe akadnak más világok, mágia és sárkányok is. Emberek háborúban állnak a mágikus lényekkel. A gonosz varázsló leigázná a másikakat, de ezt a trónörökös és fogadott bátyja egy tündér harcosnővel és a frissen kikelt sárkányherceggel kész megakadályozni. Cuki is, izgalmas is, az Avatar készítőitől.meglepif2_1.jpg

- The Umbrella Academy - szuperhősök, akik ráadásul családtagok is. Akció, komédia, bele kell lesni, hogy többet tudjak mesélni róla.

Mit várunk?

Cím: The Rhythm Sectionmaxresdefault_1.jpg

Készítők: a casting lehet izgalmas. A főszerep Blake Lively kezében landolt, aki most többet akciózhat, mint a Zátonyban. Mellette Jude Law és Sterling K. Brown neve ismerős a stáblistáról. (Bár azt még nem tudom, kit fognak játszani.)

Műfaj: akció thriller

Cselekmény: Stephanie egy repülőgép szerencsétlenségben elveszti a családját. A nő érzi, hogy az igazságot eltitkolják előle. Ez nem baleset volt, hanem valami más. Nyomozni kezd, majd arra teszi fel az életét, hogy számon kérje a felelősöket.

Várható megjelenés: 2019 őszén

Miért várós?

  • Regény az alapja, amit szívesen elolvasnék. Ha a film miatt kiadják nálunk is, örülök.
  • Ígéretes a casting. Blake Lively jó dolgokat csinál, mióta kinőtte a szexi szépség skatulyát, amit a Gossip Girl rátett.
  • Össze akarom vetni a Mitch Rapp filmmel, ami sok tekintetben emlékeztet erre. Csak ez csajosabb. Vajon jobb is?
  • Egyelőre eléggé rejtélyes a sztori is, hogy többet akarjak tudni róla.
süti beállítások módosítása
Mobil