Akciós, bosszúállós, bérgyilkosos.
Travis az egyik legjobb a szakmájában. Valaha elit katona, ma bérgyilkos egy titokzatos szervezet megbízásában. A családja halála óta vesztenivalója sincs már, az egyetlen ember, akihez még kötődik, az apósa. Az új felkérés annyi pénzt hozna, hogy akár többet nem is kellene dolgoznia. Egy informátort kell elkapnia, mielőtt vallomást tenne. Az egyetlen, aki tudja, hol kell a férfit keresni, Lin ügynök. Travis a közelébe férkőzik, megtudja a helyszínt, de Lin még idejében agyonlövi. A társaságnak van azonban egy módszere, mellyel 24 órára vissza lehet hozni a holtakat is. Travis feléled, és rádöbben, a szervezet csak kihasználta, most még meghalni se hagyják békén. Oldalt vált, Lin segítségére siet, és minél több egykori bérgyilkos társát igyekszik hűvösre tenni.
Komolyan nem értem, minek több ilyen film! Ok, Liam Neeson hasít az akciófilmekkel is, de ő a ritka kivétel, könyörgöm! Az akció papák nekem inkább tűnnek szánalmasnak, mint félelmetes gyilkoló gépeknek. Az ilyen filmek történetükbe se szoktak hasítani, az akciókról meg jobb nem is beszélni.
Mert nézzük csak meg ezt a filmet! Most komolyan, Ethan Hawke a lehető legjobb bérgyilkos, akit nem bír elengedni a titkos vállalat sem? De, majd egy ötvenes lesz a csúcskatona, amikor bőven akadna a helyére olyan harmincas, akinek megvan a tapasztalata is, meg a jobb fizikai állapota is! Az Elrabolva, ami a zsáner alapítója, legalább nem csinált teljesen Supermant a hőséből az első részben. Hibázott is, máshogy küzdött már, mint egy csúcsformában levő ügynök, és ezekkel együtt volt halálos. Itt Travis meg úgy viselkedik, mintha 20 lenne, nem a duplája. (Bár örülnék, ha csak a duplája lenne…)
A történetről meg beszélni is kár. Az ilyen „újjáélesztős, bosszút állok, mielőtt meghalok” történet már pont az akció papák miatt akad bőven. Ha pont ilyen nem volt, annyira ismerős zsánereket használnak, hogy komolyan unni kezdtem a filmet. A csavarok bénák, hiteltelenek, és sokat látni lehet előre is.
Arra külön lehetne oldalakat szentelni, hogy akarnak drámát faragni, de csak valami kínkeservesen vicces szerencsétlenség kerül ki a kezeik közül. Láttátok azt a jelenetet, amikor visszaemlékeznek, Travis hogyan vesztette el a családját, és hogyan közölték ezt vele? Még egy paródiában is gáz lenne egy ilyen jelenet, nem egy akciófilmben!
Nem mintha az akció annyira megérné a pénzét, inkább az ellentéte. Az idősebb színészek miatt (tényleg, egyik elit bárgyilkos se az a szint, amit pl. egy John Wick film fel tud mutatni) eleve lassabbak a jelenetek, és látványos harcok helyett lőpárbajok vannak, amikor mindenki lő mindenkire. Természetesen Travis mindenkit elsőre lekap, őt bezzeg egy egész elit gyilkos osztag sem képes eltalálni…
Ethan Hawke a karrierje során sok nevezetes filmbe játszott, vannak nagy alakításai. Az abszolút kedvenc nálam a Gattaca, de sok mást is letett az asztalra. Fáj is érte a szívem, hogy ő is beállt az akciópapák sorába. Ha mondjuk ő valamivel fiatalabb is az átlagnál, nekem már szuper bérgyilkosnak teljesen hiteltelen. (A szerep meg különben üres szenvelgés.)
Több szinten is csalódás, mondjuk, nagy reményeim se voltak. Nem tetszett.
24 óra a halálig - 5/2 a történet klisés, az akcióknál van sokkal jobb is, és egy újabb akció papa se hiányzott.