Minden napra egy film

Minden napra egy film

Taxi 5.

2018. szeptember 13. - BBerni86

Autós, bűnüldözős, összebarátkozós.

Sylvain Marot felügyelő a párizsi rendőrség fenegyereke. Szenvedélye a vezetés és a sebesség, a szép nőknek sem mond nemet. Ebből lesz a gond is: sikerül összefeküdnie a prefektus nejével, aki bosszúból vidékre száműzi a férfit. Marot kénytelen csatlakozni Marseille városi rendőrségéhez, akik között talál túlsúlyos szépségkirálynőt, agresszív állatot, törpét is. Mindezen felül a polgármester az egykori Gibert felügyelő, aki szokott hozzá nem érző stílusában velük akarja elkapni a Digók becenévre hallgató tolvajbandát. Jellemzőjük, hogy mindig egy Ferrarival száguldanak el a helyszínről. Marot a helyi gépkocsi állománnyal esélytelen ellenük, de hall Daniel taxijáról. taxi5.jpgBalszerencséjére a jármű mellé jár egy rakás szerencsétlenség is, aki még vezetni se tud, és az Eddy névre hallgat.

Tanítani lehetne a film alapján. Hogy kamaszkorunk szép emlékeibe hogyan kell beletaposni, és elátkozni a percet is, amikor eszünkbe jutott adni egy esélyt a filmnek, akkor is, ha ritka rossz kritikákat kapott. Kár volt. Illúzió- és emlékromboló.

De mielőtt belemegyek, miért is kínszenvedés ez a film, az egyetlen pozitívumot kiemelem. Marseille gyönyörű. Tetszik a katedrális is, a város is. Ha valamit élveztem a filmben, azok a vágóképek a városról. Fel is vettem a listámra, ahova még el kell mennem. De őszintén, ez sem tudott azon segíteni, milyen szemetet akartak lenyomni a torkomon.

 Akkor nézzük is sorba, miért is botrányos ez a film!

Elsőként, le kellene lőni, aki ezt Taxi filmként eladta! Most komolyan az a kapcsolódási pont, hogy kell egy gyors autó az új nyomozónak és ő a taxit szemeli ki? Siralmas. A filmek nem csak attól voltak emlékezetesek, hogy gyorsan ment benne egy autó. Kellett hozzá a sofőr is. Meg a taxi tényleg taxi volt, visszatérő poén volt, hogyan lesznek benne rosszul az utasok, és a rendőrség hogyan akarja elkapni, sikertelenül. Ebből most semmi nincs meg. Senkit nem zavar, hogy egy civil autó hogyan szeli keresztül a várost.

Továbbá, azt sem nevezném folytatásnak, ha csak az egyik nagyon mellékszereplőt sikerül betenni ilyen kevés kapcsolódás mellett. Egyedül Gibert maradt, aki idegesítőbb a szokásosnál is. Már felügyelőnek is idióta volt, ki találta ki, hogy most ő a polgármester? Nem csak a rendőrség lett kegyetlenül lebutítva, de ezzel a szavazó Marseille-i lakosok épelméjűsége is megkérdőjeleződött. Annyira hiányzott a főszereplő páros, hogy az kimondhatatlan, de tökéletesen érthető is, hogy még csak feltűnni se tűnnek fel egy ilyen szemétben. (Azt inkább hagyjuk, Naceri miért nincs. Forgatás helyett börtönbe tölti az időt.)

A történet bugyuta. Gyenge kriminek, gyenge akciófilmnek. Van egyáltalán emlékezetes autós üldözés benne? Maximum annyi maradt meg az agyamba, hogy milyen jól néznek ki az olasz sportkocsik. Ennyi.

Botrányos a film humora is. Büntetni lehetne azzal, hogy ezeket a poénokat el kell viselni. Undorító béltermékes poénoktól kezdve Eddy teljes lényéig fárasztó és kiakasztó az egész.

A karakterek… ebbe már bele kezdeni se érdemes. Rasszista, humortalan, idióta figurák sorával van tele. Nem csoda, hogy totál ismeretlenek játsszák.

Egyszer játszott ebbe Marion Cotillard is… hogy lehetett ilyen mélyre süllyedni?

 

Taxi 5. - 5/0 az eredeti meggyalázása, még paródiának se megy el. Történet+színészek+humor=szemét.

https://www.youtube.com/watch?v=ULOmyopjbdA

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1714236881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása