Minden napra egy film

Minden napra egy film

Az apáca

2018. szeptember 25. - BBerni86

Démonos, ördögűzős, rejtélyes.

Egy erdélyi, eldugott zárdában valami történik. Egy helyi férfi megtalálta az egyik apáca testét, aki öngyilkos lett,az_apaca.jpg felakasztotta magát kiugorva a toronyból. A Vatikán az eset kivizsgálására Burke atyát küldi, és segítőnek Irene nővért, akit kislánykora óta látomások kísértenek. A halott apácát megtaláló Franci viszi fel őket a hegyi zárdába, ahol az apácák valami szörnyű titkot őriznek. Rejtőzködnek előlük is, megszakítás nélkül imádkoznak századok óta, mióta Imre király egy démont idézett a falaik közé. De a démon már köztük jár, apácának álcázza magát, és lelkekre vadászik. A kis csapat igyekszik felvenni vele a harcot, miközben egy borzalmas titoknak is a nyomára akadnak.

Reklámok… most éppen azon vagyok készen, hogy ezt reklámozzák a Démonok között világ legsötétebb fejezetének. Míg nem láttam a filmet, hajlamos lettem volna elhinni is. Az első Démonok között tényleg para volt, a második rész már nem tudott igazán megújulni, de az még érdemel egy korrektet. Az Annabelle nem sikerült jól, ha a második részével jobban ki is vagyok békülve. De ez az apáca, ahogy az alakja feltűnik már az univerzumban, tényleg ijesztőnek nézett ki.

Saját filmben, sajnos, már nem lett annyira parás.

Talán az volt a baj, hogy nem keltenek félelmet, csak egy-egy jump scream jelenet van, amelyek ráadásul nagyon kiszámíthatóak is. Volt, hogy néztem a jelenetet, és fejben azt sakkoztam, hol fog hirtelen feltűnni az apáca és üvölteni, hogy aki nincs rá felkészülve, kirántsa a széke karfáját is. De annyira megszokott helyeken van… nézel a tükörbe. Semmi. A kamera elfordul, a szereplő is. Naná, hogy mire visszafordulunk a tükörhöz, az már nem üres. Hányszor is láttam már ilyet…

az_apaca2.jpgAz apáca maga sem hat annyira ijesztőnek azzal, hogy ilyen környezetbe tették. Nekem a sok apáca között elvesztette a borzongató voltát. Majdnem hogy a helyszín, a hegyi kolostor, ami simán elmenne középkori várnak is (régen az is volt a történet szerint) a temetővel meg a sötétséggel ijesztőbb, mint maga az apáca. Ok, akkor az ijesztőnek szánt elemek közé felírhatom a hangulatot is, a helyszínt, de nem teremt annyira súlyos atmoszférát, hogy önmagában féljek tőle.

A cselekmény nem indul rosszul, de valahogy a nyomozást és a démonűzést nem sikerült érdekesen megcsinálni. Ahogy legyőzik itt a démont… komolyan, nem tudtam, hogy erre milyen reakciót vártak a készítők. Én valahol még viccesnek is éreztem, hiába van ott a CGI nagyágyú, és néz ki jól a pokoli átjáró záródása. De maradjunk a pozitív élménynél, egy csavar volt, ami működött, és azt tényleg nem találtam ki előre. Bár, utólag belegondolva voltak jelek. Egyen sokáig gondolkodtam is, de erre azért nem gondoltam.

Az is tetszett, ahogy az univerzumba illesztették a történetet, ha sajnáltam is Franci karakterét. Erről jut eszembe: Franci, komolyan? Angolul kellett megnéznem, hogy leessen a poén, kedves szinkronírók! Frenchie, vagyis a helyiek a francia származása miatt adták a srácnak ezt a nevet, én meg azon agyaltam miattatok, miért kapott osztrák becenevet, a Ferenc névből!

Összességében, én valami sokkal jobbat vártam. Pedig lehetett volna ijesztő is…

 

Az apáca - 5/3 bármennyire is szerettem volna félni, nem ment. Néha kicsit untam is, jobbat vártam.

https://www.youtube.com/watch?v=uBd4siKlRSY

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3114258297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása