Minden napra egy film

Minden napra egy film

Csak egy átlagos suli

2018. október 03. - BBerni86

Középiskolás, saját életbe kezdős, szerelmes, anya – fia kapcsolatos.

Liam okos srác, akinek nagy álmai vannak: a csillagászat érdekli, és Oxfordban akar továbbtanulni. Anyja mindenben támogatja, túlzottan is, ami már sok is. Annyira féltette a fiát, és távol akarta tartani saját rossz középiskolai élményei miatt a többiektől, hogy a gyerek kiskora óta magántanuló, akinek barátja is csak három van: az anyja, a nagybátyja és a nagyanyja. Így amikor az év végi zárótesztet megy be megírni az iskolába, és megpillant egy csinos lányt, életében először fellázad. Megbukik direkt a vizsgán, és az egyik cserediákként letoltes_18.jpgtávozott lány helyén elkezd iskolába járni. Különc, az anyja még mindig nagyon rászáll, de elég tapasztalat lesz ez, hogy elkezdhessék a saját életük élni, önálló döntéseket hozzanak.

Erről a filmről egy szóval nagyon sok mindent el tudok mondani. Beteg.

Ám ezt nem úgy értem, mint egy agyatlan, altesti poénokkal megtűzdelt gagyi komédia esetében. Maga a film által bemutatott szituáció beteges, nem is kicsit. Ahogy az anyja itt ránő a srácra, az már pszichikai eset. Nem egyszerű túlféltés, ez kimeríti a fojtás fogalmát. Szóval, igen, én betegnek éreztem az egészet, és nem is találtam szórakoztatónak.

Annak ellenére, hogy egyértelműen komédia, meg sem próbáltak drámát beletenni, bár lehetett volna. Itt mindennek a humorosabb oldalát akarták megmutatni, és Liam nem érezte annak a negatív oldalát, ahogy felnőtt, és amilyen kapcsolata volt az anyjával. Én annyira abszurdnak találtam a helyzetet, hogy már csak ezért sem tudtam kibékülni a filmmel. Hogy nem zavarja a srácot, hogy az anyja ebédre bemegy az iskolába, hogy együtt egyenek a kocsiba? Vagy, a maguknak szervezett szalagavató bál. Kevés ennél cikisebb helyzetet tudok elképzelni, Liam meg fel sem vette.

De maga Liam is tudott ebből kifolyólag irritálni. Az anyja megvédeni akarta ezzel a neveléssel a világtól, és szerintem sikerült elérnie, hogy Liam sok tekintetben életképtelen lett. És nagyon naiv is. Szimpatikus, jólelkű fiú, akivel együtt kellene érezni, de én leginkább haragudtam rá a mulyasága miatt.

A helyzet az, hogy rajta kívül meg nem ismertünk meg sok szereplőt. Az anyja van kicsit jobban árnyalva, de még ahhoz sem eléggé, hogy érteni lehessen, miért csinált papucsállatkát a fiából. Semmi olyasmit nem láttam vagy mondtak, ami indokolta volna, miért így nevelte Liamet. Ahogy a srác apjáról se tudunk meg semmit. Utálom az ilyen lyukakat!

Liam Anastasia látványáért akar bejutni az iskolába, és ehhez képest a lány alig jut jelenethez. Legtöbbször csak a folyosón menni látjuk, míg Liam bámulja. Ahogy nagy nehezen szóba állnak, kiderül, hogy nem lenne rossz karakter, de esélyt sem kap kibomlani. Ezt is sajnáltam.

Azért azt tudtam díjazni, hogy nem kerekítettek a történet végére egy nagy rózsaszín happy endet, amiben a fiú megkapja a lányt is, az áloméletet is, meg mindenkinek a boldogságot. Amennyire mesés volt az egész helyzet, ez legalább tompít kicsit az élén.

Látványra nincs benne semmi említésre méltó, egy kis pénzes kis komédia, amiben semmi látványelem nincs. Nem is kell bele, csak egy iskola folyosókkal, az meg volt is.

Ismerős színész, nagy alakítás sincs benne. Tipikusan tévéfilmes.

Leginkább langyos és semmilyen, csak háttérfilmnek használható.

 

Csak egy átlagos suli - 5/3 kissé béna, de legalább kedves, nem sok vizet zavaró tini komédia, béna poénok sorával.

https://www.youtube.com/watch?v=Ul0BdWColUo

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr2614278083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása