Minden napra egy film

Minden napra egy film

Outlaw king

2018. december 01. - BBerni86

Koronáért küzdős, harcos, házasságos.

I. Edward leverte a skótok lázadását, a főurak sorra adják fel a harcot és fogadnak neki hűséget. William Wallace az utolsó szálka a körme alatt, de őt is sikerül elfogni és kivégezni. Robert Bruce főúr is kénytelen az apja kérésére behódolni, és csak remélheti, hogy a vére jogán jogos trónigényét a skót trónra Edward is elfogadja és megadja. Még a házasságot is megköti, amelyet az angolok erőltetnek: özvegységét feladva elveszi Elizabeth-et, Edward keresztlányát. Ám az angol rabige egyre fojtóbb, és apja halála után Robert újra lázadást szít. Sokan mellé állnak, királlyá koronázzák, és próbálnak szembenézni az angol túlerővel. Miközben Robert árulással és outlaw_king.jpghitványsággal szembesül, Elizabeth személyében hű társra lel, és a viszontagságok közepette az érdekházasság igazivá nemesedik.

Tulajdonképpen ismerjük a kort. Mel Gibson halhatatlanná, vagy legalább rettenthetetlenné tette William Wallace karakterét. De Arany János sorai is minden gyerekkel ott vannak, aki elvégezte az általános iskolát. Edward király, angol király léptet fakó lován: körötte csend, amerre ment és néma tartomány. Ez az a király, akit a filmen is látunk.

Mégsem ismerjük igazán ezt a kort. Pont a fent említettek miatt Wallace és Edward karaktere, akik köztudatban vannak. Robert Bruce neve kinek mond valamit? Én olvastam róla egy trilógiát, így azért el tudtam helyezni a skót királyt, de például iskolai tanulmányaim alatt nem hallottam róla.

A film pedig egy romantikus történetté gyúrja a történelmet, kifejezetten fogyaszthatóvá téve az eseményeket. Még érdekes is lett, ahogy finomítottak az eseményeken, mesésebb lett, de azért ott van benne az eredeti magja is. Főleg Elizabeth és Robert szerelme lett mese, de ezt nem is bánom. Nekem jobban bejön ez a szerelemmé érő kényszer, mint a történelemben az idősödő férfi és a fiatal nő kényszerű, majd hatalmi alapon fennmaradó kapcsolata, amiben a gyereknemzés is uralkodói feladat volt. (Bár az igazat ki tudja, nekem a történelmi regény a hitelesebb, a filmet éreztem mesének.)

Történetileg szépen íve van a lázadásnak, a koronáért való harcnak és a páros kapcsolatának is. Sajnos, a látványvilággal messze nem voltam elégedett. A Netflix sorozatba erős, de filmekben még nem éri el a mozi színvonalat. Most sem. Sem a harcok, sem a környezet nem esett jól a szememnek. Az más kérdés, mennyire hiteles, de szerintem senki sem a középkor nyomorát és szürkeségét keresi egy szórakoztató filmben.

A szereposztásban viszont hasít a Netflix, most is. A főszereplő Chris Pine, akinek mozis karrierje is van. Mondhatni, ő az egyetlen jól sikerült DC film férfi hőse. (Jep, Wonder Woman.) Egész jól megfogta a karaktert, de egy dolog csípte a szemem. A szakálla. Borzalmas. Értem, öregíteni kellett, mert fiatalabbnak néz ki, de hogy néz már ki ez az őszülő szakáll? Nem szemérmeskednek, két pucér jelenete is van – utólag elhált nász és egy fürdés – és nagyon durva, mennyire ellentétben van a teste (azt jó nézni) a szakállal. Elizabeth a nagyon beinduló karrierű Florence Pugh, Aaron Johnson meg tőle szokatlanul nagyot játszik Fekete Douglas szerepében, rá sem ismertem különben.

Messze nem hibátlan film, de nekem a kevésbé ismert történelmi korszak elnézette.

 

Outlaw king - 5/3,5 a történelmi része még érdekes is, kellően romantikus, jó a casting, de a külsőségei nem.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-G1BME8FKw

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1914406918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása