Kollégiumos, barátnős, féltékenykedős, nyomozós.
Alicia ösztöndíjas a Colby Egyetemen, ahova alapvetően két embertípus jár: a milliomoscsemeték, akiknek buli minden nap. És az ösztöndíjasok, akik nem találják a helyük és keményen dolgoznak. Egy szociológia projekt miatt Alicia a gazdag Hadley-vel kell, hogy együtt dolgozzon. Bár eleinte Hadley semmibe veszi a lányt, jó jegy kell neki, így hajlandó lesz a közös munkára. A két lány hamarosan összebarátkozik, és Alicia előtt megnyílik a gazdag elit élete. Hogy jutott mégis oda, hogy életveszélyes, kómás állapotba kerül kórházba? A seriffnek kell a rejtélyt megoldani, miközben az iskolai vezetés nem győzi hangsúlyozni, hogy finoman kell eljárni. A Colby magánegyetem, nem lehet a gazdag diákokat és szülőket zargatni! De a férfi nem bír leállni, és az igazat akarja megtudni.
Ha láttam volna ezt a filmet korábban, akkor azt mondanám, hogy nosztalgiára pontosan alkalmas. De nem láttam, így nekem új volt a cselekmény. Mégis, érzem a nosztalgiát, talán mert tipikusan olyan elemekből rakták össze, amilyenek a 90-es évek elején az ifjúsági thrillereket szokták.
A cselekmény annyira kiszámítható, hogy aki már látott néhány hasonló filmet, előre ki tudja számolni a lépéseket. Hogy születik meg a barátság, lesz az addigi szürke verébből hattyú, ami a barátnőjét féltékenységbe hajszolja – és már indulhat is a játszma. Mondanom se kell, hogy annyira a tipikus sablonok mellett haladunk, hogy természetesen Alicia pont abba a fiúba szeret bele, aki különben Hadley barátja… Ok, annyit elismerek, hogy egy ponton eltértek a sablontól. Az utolsó csepp a pohárban nem az volt, amit előre lesakkoztam magamban. Az kicsit meg is lepett, jó értelemben.
Amivel az ismerős szálakat fel akarták dobni, a film időkezelése. A történet ott indul, hogy Alicia életveszélyes állapotban hever a kórházban. És a seriff utólag rakja ki, mi történt vele. Mi közben látjuk a múlt eseményeit a jelen felé haladva. A film nagyobb része a múltban játszódik, egy elég erős ifjúsági filmes hangulatot adva neki a thriller ellenében. Működne is, ha szépen és logikusan összeillesztenék a szálakat. De ezt nem teszik meg!
Ráadásul olyan esetekben is, amelyek karakter szempontból is fontosak lennének! Egy példát mondok: elég nyilvánvaló, hogy Alicia Trevorba szerelmes. Egyik este Trevor előtt Hadley fejéhez vágja, hogy megcsalta a barátját. Trevor szakít, elrohan. Hadley keresni kezdi és rányit Aliciára egy fiúval. Aki nem Trevor, hanem egy másik lány barátja. Most mi van? Ha szétszedte végre a párt, miért egy teljesen más sráccal kezd viszonyba? Akivel addig szinte szóba se állt. Az mégis honnan jött?
Ha már a karakterek. Nagyon hamar rájöttem, hogy nincs szimpatikus szereplő. Elvileg Alicia, akivel együtt kellene érezni, de nekem nagyon ment. Egy csomó mindent nem értettem vele kapcsolatban. A jó kislány, aki aztán leszbikus kalandba bonyolódik, ármánykodik, srácokkal jön össze? Most akkor ő áldozat vagy sem? Hadley jobban meg van fogva, az ő motivációja sokkal logikusabb, de ő se egy szimpatikus lány.
Plusz, a színészek se ismerősek. Ez már egy más nemzedék, és a nem a kor sztárjai.
Van benne jó ötlet is, de sok minden nem tetszett. Többek közt a felvételek se.
Halálra szóló barátság - 5/3 a thriller eleme nem lenne rossz, de a kibontás nem tetszett. Túljátszott, fura felvételek.