Minden napra egy film

Minden napra egy film

Mute

2019. február 13. - BBerni86

Eltűnt szerelmet keresős, jövőbeli, maffia kapcsolatos.

Leo békésen éli az életét a jövő Berlinében. Egy gyerekkori baleset miatt megnémult, a vallásuk miatt nem vállalkozik a műtétre, ami visszaadná a hangját, de így is teljes életet tud élni. Gyönyörűen rajzol, egy éjszakai bárban pultos, és összejön a csinos pincérlánnyal is. De Naadirah egy titkot őriz, amit már elmondana, de aztán mute.jpgmégsem teszi. Csak eltűnik, egy szó vagy magyarázat nélkül. Leo nagyon meg akarja találni, és nem csak a városba, de az alvilágba is egyre mélyebbre néz, hogy a szeretett nő nyomára bukkanjon. A szálak egy amerikai sebész felé vezetnek, aki a maffiának dolgozik illegálisan, hogy útlevelet szerezzen magának és a kislányának. Ahogy Leo egyre közelebb jut, kezdi megérteni azt is, mit nem vallott neki elmondani a nő.

A Netflix sorozatokat szeretem, a filmeknek is rendszeresen adok esélyt. Azért általában a sorozatokkal elégedettebb vagyok, mint a filmekkel szoktam lenni. Bár most ott is indul valami, idén Netflix film verseng az Oscarért is. Papíron a Mute is remeknek tűnik.

A jövőben játszódik, így lehet világot építeni, lehet társadalmi kérdéseket felvetni, melyek a jelenünkből gyűrűznek ki, így nekünk is komoly üzenete lehet. Van benne krimi, van benne maffiaszál, van benne szerelem is. Ugye, változatosnak hat? Lehetne belőle jó szkript is.

Ehhez képest ez a film egész egyszerűen unalmas volt nekem. Nagyon random egymásra épít két réteget: a szerelmét kereső Leo dolgait, és a maffia sebészének ténykedését. A nő keresése még csak elmenne, bár azon se rágom le a körmöm. De a sebész vonala… abban egyáltalán történt valami? Mert nagyon úgy éreztem, hogy az egy túlnyújtott szenvedés. Jó, a film végére összeérnek, és értelme lesz, miért néztük eddig a doki dolgait is, de korántsem volt akkora az a csavar, hogy megérte volna végignézni mindazt, amit addig láttam azon a vonalon.

Hiányoltam a jövő világát is. Az csak egy dolog, hogy nem lett látványos. Messze nem olyan büdzséből dolgoztak, mint a Szárnyas fejvadász legutóbbi menete. De nem kaptam olyan részeket sem, hogy milyen a társadalom, hogy él az emberiség. Tulajdonképpen annyi derült ki nekem, hogy sokan szöknének az Államokba, amit a németek igyekeznek megállítani. És a jövőbeli amish közösség elél a modern világban, csak sok eszközt nem használnak. Ennyi. Nem sok, egy több mint 2 órás filmtől.

Nincs olyan üzenet, amin lehetne gondolkodni. Hiába a sci-fi alap, nincs kihasználva. Ez csak egy szimpla eltűnt személyt keresős mozi, amiben nem sok minden történik, és nincs mélyebb üzenete sem.

Nem is értem, hogy lehet ez Duncan Jones projekt, saját ötletből és forgatókönyvvel, saját rendezésben. Ennél eddig komolyabb, agyasabb dolgokat láttam tőle. Még mindig emésztem, hogy ezt a filmet is ő jegyzi.

Az egyetlen, ami hamisítatlan Netflix minőség benne, a szereposztás. Alexander Skarsgard ered benne Paul Rudd és Justin Theroux nyomába. Még a mellékszereplő Robert Sheehan is ismerős lesz, ha láttad a Ragadozó városokat. Különben övé a legemlékezetesebb szerep. Annyira egydimenziósak a karakterek, hogy nem lehet mit kihozni belőlük.

Egyetlen szóval: csalódtam. Ennél sokkal többet vártam.

 

Mute - 5/2 a történet unalomba fullad, a jövő nem látványos, sem érdekes, színészek sem menthetik.

https://www.youtube.com/watch?v=10vWmqfIDrA

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr7414623646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása