Minden napra egy film

Minden napra egy film

A belleville-i zsaru

2019. április 10. - BBerni86

Nyomozós, összebarátkozós, rendőrös.

Sebastian Bouchard egész életét párizsi kerületében töltötte, és neki ez így meg is felel. Élni, rendőrként dolgozni, mint belleville-i őslakos akar. A barátnője, aki összeköltözne vele, sérelmezi is, hogy a férfi se a kerülettől, se az anyjától nem képes elszakadni. Mikor egy gyerekkori barátja hazalátogat, egy Miami felől érkező drogügylet a_belleville-i_zsaru.jpgnyomában járva, Bouchard is az események sűrűjébe kerül. Ő van a férfival, amikor merénylet áldozata lesz. Ő ígéri meg az özvegynek, hogy előkeríti a tetteseket. Mivel a halott rendőr apósa hatalommal bíró attasé, Bouchard egy repülőn találja magát az anyjával, és Miami felé veszik az irányt. Egy helyi rendőr, Garcia lesz a társa, és együtt állnak neki a droghálózat felderítésének.

Mindenkinek megvannak a maga kedvencei, és születnek is jó rajongói filmek. Amelyek valóban megidézik egy-egy szeretett film stílusát, cselekményét, és közben önmaguk is tudnak lenni. Nos, ez a film nem ilyen.

Francia komédia, az utóbbi évek egyik legtöbbet látott francia színészével a főszerepben – Omar Sy most rendőrként igyekszik bizonyítani, miközben az amerikai életérzést nyomatnák a filmben ezerrel.

Hiszen az amerikai buddy rendőrfilmek voltak a minta. Bouchard nagy rajongója is ezeknek, keményebb akciófilmekkel együtt. Még a filmet is telenyomták Halálos fegyver vagy Piszkos Harry idézetekkel. De ettől nem lesz olyan, mint azok voltak!

Egyrészt, maga az ügy, amit fel kellene deríteni, egyszerű. Tulajdonképpen már a nyomozás elején tudja, kit kell elkapnia, csak a diplomáciai mentesség miatt trükkösen kell bizonyítékot szerezni. Ezzel el is meséltem a nyomozást. Amiben nem a krimi dominál, hanem a mókás helyzetek halmozása. Nem azon van a hangsúly, hogy Bouchard hogyan szerzi meg az információkat, hogyan rakja össze a részleteket, hanem hogyan megy az anyja az agyára. Milyen ruhát vegyen fel, hogy nyomhassa Miami Vice stílusban. Hiányzik is nagyon a krimi belőle, mert hiába alapvetően komédia, mégiscsak rendőrös komédia…

Gond az is, hogy annyira a komédia a hangsúly, hogy aminek drámának kellene lenni, az nem lett az. Meghal szegény jó barát, látjuk a temetését a síró özvegyével és megtört gyerekeivel, a következő pillanatban meg önfeledten megy a buli a napfényes Miamiban? Minek kellett motivációnak egy halál, egy tragédia, ha aztán semmi súlya sem volt?

A két eleinte ellenséges, de összebarátkozó rendőr vonal se nyerte el a tetszésem. Nincs olyan kémia a karakterek között, mint a fentebb emlegetett amerikai filmekben szokott lenni. Amíg megkerülik egymást, amikor már összedolgoznak – nincs különbség az érzésben, ami gond.

A casting. Az Omar Sy filmek többségét bírom, de ez most nem tetszett tőke. Egy-egy ponton drámát kellene játszania, de ezek simán röhejesre sikerültek. A laza, menő zsaru jobban megy a színésznek, de most nem esett jól ez a komolytalan karakter. Luis Guzman lehet még ismerős, akinek meg a rosszfiú szerepek állnak jobban, nekem nem tud hiteles lenni, mint elkötelezett rendőr. (Bár inkább ő, mint Omar Sy.) Azt is furcsálltam, milyen multikulti lett a film. A francia, afrikai gyökerű rendőr az ázsiai barátnővel és mexikói baráttal…

Ettől is többet vártam, se elég vicces, se elég krimi nem volt.

 

A belleville-i zsaru - 5/3 az amerikai rendőrös filmeket koppintja, de kevesebb humorral és eredetiséggel.

https://www.youtube.com/watch?v=7ABftTJehn8

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3214746291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása