Minden napra egy film

Minden napra egy film

Mindenki tudja

2019. május 13. - BBerni86

Családi titkos, emberrablós, családos.

Laura két gyermekével érkezik a szülővárosába látogatóba egy esküvőre. A lánya, Irene nagyon hamar otthon is érzi magát. Összebarátkozik egy helybeli fiúval, és együtt kalandoznak. Az esküvőt követően azonban Irene sehol sincs. A család egyre kétségbe esettebb, majd elkezdenek jönni az üzenetek is. Nagy pénzösszeget követelnek tőlük, vagy a lány nem kerül haza élve. De Laura és a férje, Alejandro – aki az emberrablás miatt utazik ide – nem mindenki_tudja.jpgtudnak fizetni. A férfinak egy ideje nincs munkája, és nincsenek tartalékaik sem. Paco marad az egyetlen esélyük, aki Laura kamaszkori barátja. Egykor többek is voltak egymás számára, de ma már a régi szerelem kihűlt, mindenki a maga párjával éli az életét. Ám Irene megmentéséért Laura kész elmondani a titkot, ki a lánya igazi apja. Alejandro lesz az, aki rádöbben, amit ők nagy titoknak hittek, a családban mindenki tudta. Valaki belsős vitte el a lányt, mert tudta, hogy Paco fizet, ha ők nem tudnak.

Sok idő kell ennek a filmnek, mire elindul. Elvileg thriller, de közel 2 és fél óra hosszú, amiből majdnem az egész első óra felvezetés. Nem is értettem, mi is akar ez lenni. Hiszen mit láttam? Hazaérkező rokonokat, egy esküvőt, egy kamaszlányt, aki élvezi, hogy itt szabadon száguldozhat egy új baráttal.

Annyira jellegtelen, semmilyen, konfliktus nélküli az egész, hogy röviden, halálra untam.

Majd jött az emberrablás, és elkezdtem reménykedni. Hiába. Nézték a telefont, vártak, idegeskedtek. Ugyanolyan eseménytelen és semmilyen maradt a film, mint a hosszas felvezetése.

Akkortól lett érdekes, hogy Laura előjött a családi titokkal. Ahogy ez minden benne levő életét felforgatta. Különösen tetszett, amikor Alejandro rádöbben arra, hogy a családban sose volt titok, ki Irene apja. Mert hasonlít rá, mert mindig voltak pletykák. Csak az nem tudta, aki érintett volt, maga Paco. Akit mindig is kívülállónak tartottak, és bár nem mutatták ki, irigyen néztek a sikereire. Mert megvette Laura földjét, mert sikeressé tette. Ami nekik nem ment. De a kriminek is új lökést adott a fejlemény: már lehetett tudni, hogy családtag tette ezt velük.

Kiélesedtek a karakterdrámák. A legnagyobb árat Paco fizette, minden értelemben. A szeretett birtokába került a váltságdíj. A felesége reakciója. És mindez miért? Hálásan megölelik, aztán elmennek a lánnyal, aki nem tudja, hogy Paco az apja. Ő meg ott marad, már minden nélkül. Nagyon kétlem, hogy lesz a családból bárki is, aki most rajta fog segíteni.

De igaz, hogy minden családban lett egy éles konfliktus, amiről érdekelne is, mire jutnak vele. Mert az anya rájön, melyik gyermeke árulta el a másikat. De mit fog tenni? A mindet feladó Paco sorsa mi lesz? És hogy magyarázzák meg a kérdéseket feltevő kamaszlánynak, miért Paco lett a megmentője? Innentől lenne izgalmas a film, és itt van vége. Szomorú.

Látványra nincs benne semmi plusz, a színészeknek kellene eladni a filmet. Penelope Cruz kapta a nagyobb gesztusokat, a nagy sírós jeleneteket, Bardem sokkal visszafogottabb eszközökkel dolgozhatott. Ők jók, de itt mégsem fogott meg, amit csináltak. Ami inkább a szkript hibája – mire érdekelne a sorsuk, eluntam magam.

Nem találták el a filmmel az ízlésem, többször nem nézem meg, az biztos.

 

Mindenki tudja - 5/2 nagyon lassú, elnyújtott dráma, minimális krimivel. Ahol érdekessé válna, ott a film vége.

https://www.youtube.com/watch?v=K1NwElHphY8

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr914822834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása