5: Éretlenek - középiskolai komédia, már elég erőteljesen retró, de hiába próbálkoztak hasonlóval már, az eredeti még jobb. Adott egy nem éppen jó iskola, ahol a diákoknak le kell érettségizni, vagy az iskolának annyi. Minden eszköz bevetésre kerül, hogy meglegyen a vizsga. A tanító gép, mely elver vagy enged nyalni, emlékezetes ma is.
4: Taxi - bár a sorozat sokadik részére lezüllött, a kezdetek nagyon ígéretesek voltak. A béna rendőr meg a menő taxis szövetségre lépnek, hogy elkapják a Mercedes banda tagjait. Jó akciók, gyors kocsik, még jobb poénok. Az első két rész máig rendben, de tovább nézni nem érdemes.
3: A nagy kékség - egy másik Luc Besson film, ez azonban a klasszikus jelzőt inkább érdemli, mint a tömegfilmét. Adott két ember, akik mindketten a mélytengeri merülés szerelmesei. A világbajnoki címért küzdenek, és a víz vonzása egyre részegítőbb. Líraian szép képsorok vannak benne, és egy olyan befejezés, amit máig emésztek.
2: A Belier család - egy különleges család története. Anya, apa, a fiuk is mind süketek. A lányuk viszont halló, így rá marad minden kapcsolattartás a külvilággal. A világuk rendje felborul, amikor a kamaszlány szerelmes lesz, és belép az énekkarba, hogy a kiszemelt fiú közelébe legyen. Kiderül, a hangja csodaszép. Esélye van egy ösztöndíjra is, de akkor mi lesz a családdal? A lány és a szerelme duettje, a család szemszögéből, az könnyfakasztó.
1: Piaf - ha feldobom a kérdést, hogy melyik francia híresség jut eszetekbe, kiket neveznétek meg? Valószínúleg Coco Chanel, Luc Besson, Jean Reno neve mellett többen említenék Edith Piafot is. Egy különleges hang, egy nehéz élet. Szenvedések, szenvedélyek, siker és szerelem. Nem véletlen az Oscar-díj sem, Cotillard nagyot játszott benne. A zenék, a korhangulat, a történet is remek. Annak is izgalmas lesz, aki nem az énekesnő rajongója.