Minden napra egy film

Minden napra egy film

Kis tini hős

2019. június 06. - BBerni86

Kamaszos, középiskolás, világmentős.

Kim Possible már a génjeiben megörökölte, hogy világmentő hős legyen. Anyja és nagyanyja szuperkémek, az apja zseniális tudós. A lány pedig kiskora óta a rosszfiúk rémálma. Ám most egy olyan kihívással néz szembe, amelyre nem készíthette fel a világ megmentése. El kell kezdenie a középiskolát. Szerencsére örök csatlósa, Ron mellette áll, de így is váratlanul éri, hogy régi nemezise szemétkedik vele, az osztályfőnökének ellenszenves. Egy új barátot sikerül szereznie, Athenát. Akinek Kim segít beilleszkedni, még kiküldetésre is magával viszi. Athena kim.jpgnépszerű lesz az iskolában, mint hős is, és Kim féltékenykedni kezd rá. Drakken csak erre várt: elérkezett az ideje, hogy elvegye Kimtől, ami hőssé teszi, és ezúttal a gonosz arasson győzelmet.

A Disney jó abban, hogy rajzolt/animált sikereit élőszereplősen is kasszasikerré teszi. A legjobb példái erre a rendszeresen élőszereplősen érkező filmjeik, legutóbb az Aladdin. De a mesesorozataival is megjátssza ugyanezt, legfeljebb a filmeket nem moziba indítják, hanem a saját csatornájukon sugározzák. Ilyen volt az Utódok, most pedig érkezik a sorba a Kis tini kém.

Ami sokaknak bizonyára Kim Possible címen ismerősebb. Nekem is, noha én nem néztem ezt a mesesorozatot. Szeretem a meséket, de azért már ebből kinőttem. A filmnek viszont adtam egy esélyt: talán nagyobbaknak is élvezhető, nem csak a kicsiknek.

Hamar megállapítottam, hogy ez nem az én korosztályomnak lett szánva, még úgy sem, hogy a 8 éves keresztlányommal együtt nézem. Ő élvezi, én meg azon gondolkodom, hogy meneküljek, csapassam le az áramot, vagy mivel tudok kárt tenni magamban. Ok, kicsit eltúloztam, de a lényeg az, hogy meseien lebutított filmről van szó, ami már a kamasz korosztálynak is túlzottan mese. Tényleg olyan, mintha egy meserész lenne élőszereplős.

A cselekmény pörög ugyan, de annyira klisékből építkezik, hogy előre kitalálható, mikor mi fog történni. Ahogy Kim segít a bajba jutottnak, majd féltékeny lesz, amikor valaki jobb lesz nála. Ahogy a jó szándék és barátság elnyeri jutalmát. Ahogy a gonoszt le lehet győzni, de ő csak visszavonul, hogy egy ördögi tervvel majd visszatérjen. Újdonság nincs benne.

A látványvilága is olyan, mintha egy meséből érkezett volna. Nagyon színes, nagyon giccses. De a Disney azért Disney, ennek is van egy szintje. A CGI egészen jó, a hörcsög kifejezetten aranyos lett. Bocs, Rufus, nem is hörcsög vagy. Meztelen patkány. Attól még aranyos lett! Ami kell, robban, és az akciójelenetekbe is fektettek annyi energiát, hogy látványosak legyenek – ha azt nem is hiszem el, hogy egy vékonyka kamaszlány kétszer nagyobb férfiakat rúg fel, de hasonlót elnézek más filmeknek is, nem is akadok ezen fenn.

Színészek: gondolom, nem lep meg senkit, hogy nevek nincsenek benne. Egyetlen szereplőt fedeztem fel, aki ismertebb a többieknél. Kim anyja az az Alyson Hannigan, aki volt Buffy barátnője, valamint az Amerikai pite filmek visszatérő színésznője. A film nem igényel különösebben színészi kvalitásokat, a nagyon erős mesei jelleg miatt mindenki olyan eltúlzott gesztusokkal játszhat, amilyennel csak akar.

Egyszer kibírtam, de többet nem nézem meg. Ez maradjon meg a kislányoknak!

 

Kis tini hős - 5/2 Disney értékeket képvisel, de nagyon érezni, hogy nem több egy mese filmváltozatánál.

https://www.youtube.com/watch?v=2J6oT6kPbiM

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3714881858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása