Minden napra egy film

Minden napra egy film

X

A rendszerből törölve

2019. június 08. - BBerni86

Nyomozós, sorozatgyilkosos, szétesett életes.

Batíz Éva nyomozó kivételes tehetséggel rendelkezik a részteletek megfigyelésében. Ő rendszeresen észreveszi, ami elkerüli a kollégái figyelmét. Most van három ügye, melyet balesetnek és öngyilkosságnak nyilvánítottak, de szerinte gyilkosság történt. Hallani sem akarnak az elméletéről, és kerülik is a nőt. Éva ugyanis nem alkalmas a x.jpgterepmunkára: férje öngyilkossága óta képtelen helyszínre menni, és rendszeresen pánikrohamok kínozzák. Kamasz lányával is állandó a feszültség. Ám az új kolléga, a vidékről jött nyomozó lát fantáziát a nő ötletében, amikor új lehetséges gyilkosság történik. Bevonja Évát is a nyomozásba, aki lassan egy mélyebb összeesküvés nyomaira bukkan. Mire megfejti a szálakat és igazságot tesz, saját tragédiáját is megfejtheti.

Megint sikerült a sorrendet összecserélnem. Krimi, amiben Balsai Móni és Schmied Zoltán szerepelnek, és Ujj Mészáros Károly rendezte? Az Alvilággal kezdtem, noha van egy film is. Ami különben sokkal jobban tetszett, mint az Alvilág. Nem csak azért, mert erről nem jutott folyton eszembe az amerikai változat.

A történet korrekten van felépítve. Nem is emlékszem, magyar film esetében mikor láttam utoljára ilyen erőteljes nyitányt. Úgy álltam neki az X-nek, hogy ez lesz a vacsora melletti, esti filmnézésem. Maradjunk annyiban, nagyon hamar letettem a szendvicsem, és úgy döntöttem, ráérek később is enni.

Az a művészfilmes készség, amit az Alvilág kapcsán is kiemeltem, a filmben is benne van, és nagyon jól állt neki. A vér ábrázolása egészen borzongató – ahogy említettem, az evéstől is elvette a kedvem. De a zenék, ahogy a kamera mozog, egyedi és hangulatos. Nem tudtam előre, hogy Ujj Mészáros rendezte, már a film megnézése után néztem rá a készítőkre, de ráhibáztam. Olyan sajátos a képábrázolása, a kamera mozgásai, még a színek is, hogy rá lehetett ismerni a keze munkájára.

A színekből mondjuk elviseltem volna többet is, nagyon erős a szürkítés, de ennek is megvan a funkciója. Hogy egy másik magyar film/regény címével példálózzak, ez Bűnös Budapest. Itt már a színek is kiszürkülnek a mindennapi rémálomban, amit egyesek életnek hívnak.

A film egyszerre működik kriminek és életdrámának is. A skandináv krimi magyar leágazása? Mert az ügy érdekes, jók a csavarok, és különösen tetszett, ahogy felépítették a nyomozást. Ahogy a nyomok vezetnek egyik felismeréstől a másikig, és logikusan összeáll a történet. Nagy heppem a logika, itt megvolt. Ki nem állhatom a semmiből jött, hirtelen megoldásokat, de itt mindent kellően megalapoztak. Történelmi kikacsintás is volt, ami szintén plusz.

Éva pedig egyszerre nagyon szerencsétlen és zseniális. Amit képek alapján meg tud állapítani egy-egy ügyről, párját ritkítja. Nagyon jó megfigyelő, a végletekig odafigyel a részletekre, és nem csak észreveszi őket, de a konklúziókat is le tudja vonni. Ugyanakkor pánikbeteg, gondja van a lányával és 15 év elteltével is sokkos a férje öngyilkosságától. Simán dolgozhatna a filmes svéd rendőrségnél is, ahogy mondtam, skandináv krimi alapanyag lehetne az ügy is, a történelmi/társadalmi kikacsintásaival és Éva jellemével is.

Határozottan tetszett a film, ha nem is vacsora mellett, de érdemes megnézni!

 

X – A rendszerből törölve - 5/4 korrekt krimi, jó szereposztás, és izgalmas a filmezés is. Néha egészen művészi a hatása.

https://www.youtube.com/watch?v=U-qolhIbfVY

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8014884850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása