Képességes, bűnbandás, ügyeskedős.
A világ megváltozott. Már olyan emberek is születnek, akik valamilyen képességgel rendelkeznek. Akik képesek fagyasztani, uralják az elektromosságot, tárgyakat mozgatnak az elméjükkel, gyógyítanak. Az átlagosak tartanak tőlük, hátrányosan megkülönböztetik őket, és valósággal a bűnözés világába lökik őket. Connor apja abba halt bele, hogy a törvény sötétebb felén próbálkozott megélni. Az anyja, hiába halálos beteg, óvja is az apja képességeit öröklő fiát a könnyű pénzkereséstől és az ügyeskedéstől. Ám az asszony állapota annyira romlik, hogy Connor elvállal egyetlen munkát, segít egy rablásnál. A pénz jó, gyors – ráadásul az anyja állapota annyira rossz, hogy már az orvostudomány sem segíthet, hiába kezd Connor bűnözői karrierbe és szerez gyorsan sok pénzt. Egy utolsó, nagy munka lehet a megoldás, de e körökben nem lehet megbízni senkiben. Connor már a saját életéért kell, hogy harcoljon.
A szuperképességek már megszokott tévés és filmes témákká váltak. A Bosszúállók miatt senki nem lepődik meg, ha újabb képességű emberek bukkannak fel valamiben. A sok-sok hasonló miatt azonban elveszőben az eredetiség. Ilyen film kapcsán egyből azon kattan az agyam, hogy miben láttam már ilyet?
A 8-as kód egy átlag film, amiben szuperképességű emberek kalandjait követhetjük nyomon. Az egyetlen, ami érdekes benne, hogy mennyire nem tudom elképzelni a film mutatta társadalmat. Ha valakinek olyan ereje van, mint az itt látott embereknek, hogy lehet őket ennyire elnyomni? Az X-Men ezt meg tudta mutatni, itt viszont nem hittem el. Meg vannak bélyegezve a képességük miatt, ahelyett hogy valami hasznát vehetnék. Nekem az lenne a logikus, ha lenne olyan szakma, ahol kihasználhatják, mire képesek. Mondjuk egy ember, aki képes irányítani az áramot, mint a főszereplő, miért nem lehet villanyszerelő? Helyette feketén dolgozik, mert senki nem veszi fel, még takarítani sem. Furcsa ez a világkép.
A film logikájából következik, hogy a szuperek a bűnbe menekülnek, ha nem akarnak éhen halni, vagy van valaki, akiről gondoskodniuk kell. Connor bűnözői karrierje is azért indul el egyáltalán, mert az anyja kezelésére pénz kell. Fantázia azonban ezekben a rablásokban sem volt. Szimpla, klasszikus kasszafúrások és lopások, csak itt nem eszközzel fúrnak, hanem az ilyen képességű a kezével olvasztja be a páncélt.
Kihagyott lehetőségek sora a film. Ha már egyszer ilyen képességű karaktereket írtak, miért nem használták ki jobban a bennük rejlő lehetőséget? Nem sok pluszt ad a filmnek, hogy képességgel bíró emberek bűnöznek.
Nem volt elég izgalmas az összeesküvős rész sem. Ki ver át kit? Nem mesélem el, de a filmből elég nyilvánvalóak az ilyen szálak. Mindig pont az lesz, amire számítasz. A forgatókönyvírókat nem veregetném hátba a teljesítményükért.
A látványvilág tévés. Ahhoz képest, hogy a közeli jövőben járunk, csak egyetlen korunkat meghaladó holmi van benne, a drónok a katonákkal. Túl sokat használják is őket, mint látványelemet. A képességek is szürkén vannak bemutatva, mintha nagyon nem lett volna miből költeni a vizuális trükkökre.
Ahogy néztem, eszembe is jutott, hogy ez nem moziba való. Tévés. Most kicsit ránéztem, és látom is, hogy sorozat bevezető filmje lehet még belőle. Mondjuk úgy, nem csinált nagy kedvet ahhoz, hogy tovább kövessem Connor és Garrett kalandjait.
Eladni is sorozatnézőknek lehet: a két főszereplő Arrow univerzumos rokon páros: Stephen és Robbie Amell. Azért remélem, Oliver Quinn után ennél értelmesebb szerepet is talál magának az idősebbik Amell unokafivér.
Abszolút átlagos film, se nagyon utálni, se szeretni nem lehet.
8-as kód - 5/3 közepesen látványos, közepesen érdekes, közepesen ismert színészekkel. Közepes film.