Kamaszos, középiskolás, álcás, szerelmes.
Chris mindene a zene. Még iskolát is vált, hogy jobb képzést kaphasson, noha az apja azt szeretné, ha inkább a matematika szakköre koncentrálna. A fiúnak különben sem egyszerű a beilleszkedés. Egy fiúbandával sikerül összevesznie, akik vadásznak rá. Hogy valahogy bejusson az iskolába, azt találja ki, hogy lánynak álcázza magát. Az épületbe be is jut, ám balszerencséjére előbb órára kell mennie, mint ahogy visszaöltözhetne a saját ruháiba. Álmai lánya így barátkozik vele. Így ismerik meg a zenei szakkörön. Kénytelen továbbra is lányt játszani – ráadásul a fejére pályázó Kurt belehabarodik az új lányba, és Chris megragadja az alkalmat, hogy kicsit megleckéztesse a fiút. De egy ilyen titok nem maradhat örökké titok, főleg, hogy Chris egyre szerelmesebb Marybe…
Nem egy mai film, de annyira kamaszos és örök a téma, hogy ez nem zavart különösebben. Mondhatna, van, ami sosem változik.
Mint a szerelem és annak a nehézsége, hogy önmagunkat adjuk. A film alapvetően erre a két konfliktushelyzetre épül: Chris tehetséges zenész (azért zárójelben hozzáteszem, hogy a film zenei világát nagyon meghaladta a kor, nekem egy-egy zenei betét szabályosan fájdította a fülem. Ez a stílus soha nem tetszett, és szerintem nem is fog. Szintetizátoros műzene.) Ám ekkor azok a fiúk menők, akik sportolnak. Lányosnak azért őt sem mondanám, de kívülálló. Az apja is másnak szeretné, és a suli nehézfiúi is kinézik maguknak áldozatnak. Könnyű azonosulni ezzel, máig vannak olyanok, akik ilyen-olyan okból különcök.
Az is változatlan, hogy a menő lánnyal észrevetetni magát egy különcnek nem egyszerű feladat. A lúzer és a menő reménytelennek szűnő szerelme meg máig ismerős filmes alaphelyzet, itt is ugyanolyan, mint a mai filmekben. (Talán a vége nem annyira egyértelmű, ami kissé meg is lepett.)
Ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy a zenét meghajtóra másolja Chris, vagy itt kazettákra. A helyzet alapvetően ugyanolyan. Ami talán ma nehezebben menne, a neme elrejtése. A mai technika mellett sokkal könnyebben utána nézne Chris múltjának mindenki, és komolyabb munka lenne neki lányos netes jelenlétet/profilokat produkálni.
Romantikus és komédia jeleneteket váltogat a film. Mary kapcsán vannak az érzelmesebb részek, miközben visszatérő téma a szex. Ilyen téren meg is lepett a film. Meglepően nyíltan nyúlnak a témához. Az anya simán egy tucat óvszert nyom a 16 éves fia kezébe, hogy jól szórakozzon. Amikor a testnevelésből felmentett Chris torna helyett a fürdőt takarítja, a lányok lazán dobják le a ruháik és állnak zuhany alá, miközben a kamera totálban mutatja a testeket. Ma is simán lenne rajta 16-os karika.
A komikus elemek elsősorban abból adódnak, hogy Kurt, aki Chris legnagyobb ellenfele, beleesik a magát lánynak kiadó fiúba. Plusz, Kurt annak a Marynak a bátyja, akibe meg Chris lesz szerelmes. Jön így össze pár kínos és mókás jelenet…
Próbáltak nevelő üzeneteket is belelopni a történetbe. Kurt megváltozik a film végére, és Chris hatására belátja, hogy miért volt a viselkedése problémás. Mary előző barátja révén többször elismételt tételmondat, hogy csak azért nem kell ágyba ugrani, mert a barátja már akarja. Ha még nem áll készen, inkább mondjon nemet. Chris abból kap leckét, hogy őszinteség nélkül szétesnek a kapcsolatok.
Azon még töröm a fejem, az itt nagyon fiatal színészek honnan ismerősek. Nicole Eggert beugrott – Baywatch lány volt. Corey Haim és Cameron Bancroft is nagyon ismerősek, de még gondolkodom, honnan. (Még nem akarok Google segítséget…)
Micsoda srác ez a lány jobban tetszik hasonló témában, de igaz, az Shakespeare alapú �
Csaj a csajok közt - 5/3,5 hol aranyos, hol tipikus. Kicsit gagyi, de szórakoztató. Most ment a hangulatomhoz.