Kisvárosi, anyagi gondokkal küzdő, titkokat őrző.
Sandra annak idején nem győzött minél gyorsabban eltűnni kisvárosi otthonából, ahol az anyjával egy lakókocsiban élt. Szépségkirálynőként biztos volt benne, hogy ennél csak jobb lehet máshol. 15 évvel később tér haza, a barátjával szakított, nincs se szakmája, se megtakarítása. Kénytelen beállni a konzervgyárba dolgozni a szalag mellé. Két szomszédja szintén anyagi gondokkal küzd: Nadine egyedül tartja el a férjét és két nagyfiát. Marilyn pedig drogfogyasztó, aki a napi bódítószerek mellett a fiát is fel kell, hogy nevelje. Amikor a munkafelügyelő meg akarja erőszakolni Sandrát, ők sietnek a segítségére. Együtt tüntetik el a holttestet is, és megosztoznak a férfinál talált táskányi pénzen is. Sandra hiába figyelmezteti őket, hogy egyelőre ne költsenek, meglesz a baj. Így nem csak a rendőrség akar tőlük válaszokat, de a bűnszervezet is, akiknek a drogvásárlásra szánt pénzük tűnt el az egyik emberükkel együtt.
Lázadók – jó szokásom szerint, nem bírom a magyar címet. Mégis, mi ellen lázadnak fel a szereplők? Sokkal inkább küszködők, nem lázadók. Életben akarnak maradni, meg lehetőleg a pénzt is megtartani. Vagy attól lennének lázadók, hogy nem törődnek bele, hogy milyen ocsmány munkát kell végezniük mennyiért? De az a lehetőség sem keresésre jött, hanem a helyzetből igyekeznek többet kihozni, amibe belecsöppentek. Sajnos, a film sem tetszett sokkal jobban, mint a címe.
Már azt nehéz eldönteni, mi is a műfaja. Egyrészről bűnfilmes, hiszen a pénzes táska drogpénz, és nagyon vissza is akarja szerezni a bűnbanda. Ők aztán kínoznak, lőnek, fenyegetnek érte. Kicsit akciófilmes, kicsit thrilleres, de egyik sem igazán. Nincs is olyan látvány mögé pakolva, hogy igazán akciófilmnek lehessen nevezni.
Másrészről, van benne fekete komédia. Nem egy olyan jelenet van, ami morbid, de vicces is valamilyen szinten. Pl. a halott férfi egy konzervgyárban dobja fel a talpát, és el kell tüntetni a hullát. Gyorsan. Megoldás? A gépnek mindegy, milyen húst tölt a konzervbe… Vagy, Sandra és az apja utolsó jelenete a fagyival. De a film összességében nem komédia akar lenni, és még ezek a jelenetek sem úgy vannak összerakva, hogy egyértelműen a nevettetés lenne a céljuk.
Végül, van egy csajos irányvonala is. A három nő összebarátkozik a közös kalandok során, és a maguk beteg módján összetartanak és csapatot alkotnak. Itt tényleg állni fog, hogy elsők a barátnők, csak második helyre kerülnek a pasik. De a történet nem csajfilmes, és a hősnők sem a tipikus lányok, akik együtt válnak felnőttekké. Mindenki idősebb, problémásabb, és defektes a maga módján.
Kicsit ez, kicsit az, így a végeredménnyel nehéz bármit is kezdeni.
Az sem segített, hogy nem kedveltem a szereplőket. Nincsenek szimpatikus tulajdonságaik, és olyan lehangoló az egész életük is. Még csak azt sem látom, hogy a pénztől hogyan oldódnának meg a problémáik. Az csak sebtapasz lehet ideig-óráig. Sandra attól még egyedül lesz, ugyanúgy nincs semmilyen szakmája, és terhes is. Egy gyerek meg sokba kerül, és nem úgy tűnt, hogy bármilyen szinten akarna valamit is a gyereke apjától. A pénz elfogy, marad ugyanaz a semmi. Nadine férje se fog munkát kapni a semmiből. A pénzt felélik, és ugyanott tartanak. Marilyn meg a leggyorsabban költi majd el, hiszen ő még függő is. Ami még csak negatívumként sincs beállítva a filmben, amit nagyon nem szerettem. Itt természetes, hogy még az autóját sem tudja megjavíttatni, mert elszívja a pénzét. Ok, a film végén a pénzzel boldogok, de nem annak kellene a megoldásnak lennie, mert nem is az.
Francia film, de ismerős színészekre nem bukkantam benne. Nem is lepődöm meg ezen, egy egyszer nézhető, majd gyorsan felejthető alkotás lett ez.
Lázadók - 5/3 helyenként kellően fekete a humora, de akciófilmnek és csajfilmnek nem működik.