Minden napra egy film

Minden napra egy film

Megállás nélkül

2024. március 04. - BBerni86

Ez a film képtelen volt eljutni az agyamig. Néztem, és elbambultam. Néha vissza is tekertem, de akkor sem tudtam jobban követni vagy odafigyelni rá.

Sok olyan elem van benne, ami nem kicsit idegenített el. Már annyira in medias res kezdődik, hogy túl sok mindent nem érthetünk. Annyit kisakkoztam, hogy korrupció miatt megy a nyomozás az őrsön. A főszereplő, Thomas is 000megallasnelkul.jpgérintett. Amikor igyekszik rendezni a dolgokat, éjjel rohangálva, sikeresen halálra gázol valakit. De nincs ideje szabályosan eljárni sem, bepakolja a csomagtartóba és halasztja ezt a kérdést. Ahogy lenni szokott, még az ág is húzza – sikerült pont azt a férfit elgázolni, akit meg akarnak figyelni és akit most keresni kezdenek feljebb szinten. Nyomozhat még maga után is, mint cserbenhagyó gázoló.

Ehhez még a magánéleti kínok is hozzájönnek. Rendőrök is, személyes problémáik is vannak és még korruptak is. Hogy még cifrább legyen a helyzet, a feletteseik is korruptak. Lehet ezt egyáltalán követni? Nekem nem sikerült.

Talán belemagyarázom, de ez egy feldolgozás. Egy koreai filmet ültettek át Európába. Ezzel simán tudnám magyarázni, hogy számomra idegen elemek és történetmesélés honnan jön. Az eredetit nem láttam, de ha ez jó adaptáció, és az is ilyen, nem is akarom. Ahogy elmondják a történetet, adagolják az ismereteket, azzal sem vagyok kibékülve. Az, hogy mindenki korrupt és szemétkedik, sajnos, nem olyasmi, ami ennyire nemzeti specifikum lenne.

Éjszaka játszódik, rövid idő alatt. Ez generál némi feszültséget, de annyit nem, hogy történetben tartson. Miért is kellene izgulnom?

Mert az is fennállt, hogy nincs egy szereplő sem, akit szimpatikusnak találtam volna. Ügyeskedők, szerencsétlenek vagy korruptak. Még csak azt sem próbálták érdemben kifejteni, miért romlottak meg a becsületes rendőrök. Mert az már nincs köztük. Meg különben is, hogy lehet szimpatizálni egy olyan főszereplővel, aki rendőr létére, miután elütött valakit, szépen bepakolja a hullát a csomagtartóba és azzal furikázik?

Nem látványos, nem is okos film. Simán csak elkeserítő. Már el is kezdtem az emlékeim törlését, ez a film minimális tárhelyet sem érdemel a memóriámban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr6118345409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása