Családdal összefogó, modern világban boldoguló.
Herschel élete sem könnyű, sem boldog nem volt. Zsidóként egy olyan területen, amit folyton zaklattak a kozákok. Ráadásul nehéz, utálatos munkája volt árok ásóként. A napfénye Sarah lett, akinek elnyeri a kezét is. A lagzit azonban vérbe fojtják, és a pár az emigrálás mellett dönt. New Yorkban telepednek le, Sarah babát vár, és Herschel egy pác gyárban dolgozik, mint rágcsálóirtó. A patkányok azonban összefognak ellene, és a páclébe lökik a férfit. Mivel a gyárat pont felszámolják, ott ragad. 100 évvel később találnak rá – egy napot sem öregedett. Egyetlen leszármazottja, a szoftverfejlesztő Ben fogadja be, de nagyon hamar egymás idegeire mennek. Herschel saját savanyúság árusításába kezd, amit Ben igyekszik gáncsolni. Gyilkos játszma indul kettejük között.
Ami leginkább jellemzi ezt a filmet, számomra a főszereplője volt, Seth Rogen. Ő egy olyan komikus, akinek annyira sajátos a humora és a filmek, amelyekben dolgozik, hogy már szinte védjegye lesz annak a filmnek, amiben benne van.
Az Amerikai pác sem egy hagyományos komédia. Furcsább, több tabut feszeget, helyenként már kifejezetten abszurd. Olyasmi, ami számomra tökéletesen illik Rogen filmográfiájába.
Az már egy másik kérdés, hogy mennyire szeretem a színészt és azt a humort, amit képvisel. Eleinte nagyon ellene voltam, de most már elkezdtem megkedvelni benne dolgokat. Amikor úgy feszeget súlyos kérdéseket, hogy közben nem lesz alpári vagy nagyon mocskos, még értékelni is tudom. Ez a film különben ilyen.
Két szinten is találtam benne olyasmit, amin járhatott az agyam. Az egyik, a fogyasztói társadalom paródiája. Meg lehet nézni, hogy milyen biznisz az uborkáké a filmben. A szemétből kigyűjtött zöldség, az esővíz – autentikus, így sláger lesz? A divat hatalma, ahogy hirtelen mindenki ezt eszi és megy az üzlet. Amikor bővül az ágazat, és a férfinak gyakornokai lesznek, olyasmit is kimondatnak Herschel múltból ide került alakjával, amit ma magunk közt esetleg mondunk, de nem illik kimondani. A gyakornokok – Herschel simán lerabszolgázza őket.
De ott van az is, amiket nyilatkozik. Az egész gondolkodása, ami egy másik világot tükröz, amiben szintén van paródia elem. Ahogy Ben ráveszi a Twitter használatára, egy csomó olyan véleménynek hangot ad, amihez túl liberális már a társadalom. A nők hagyományos szerepben való beskatulyázása. A szexuális devianciák, irányultságok teljes megbélyegzése. Majd a kereszténység kritikája. Ezek feszegetik a határokat, és sikerül úgy megcsinálni, hogy Herschel ezektől nem lesz rossz ember. Egyszerűen egy olyan kor szülötte, ahol ez volt a norma és máshogy tudtam nézni, mintha pl. a leszármazott Ben mondana ilyesmiket.
Ott éreztem benne, hogy a kirakatban nagyon liberális és elfogadó a világunk, de megvannak azok a hangok és vélemények, amiket Herschel kimond. Ma talán még veszélyesebbek is attól, hogy nincsenek kimondva, és igyekszünk úgy tenni, mintha ez már nem létezne.
A film humora és a cselekménye – változó, mennyire tetszett. Az üzlet kiépítése, ahogy egyik férfi fúrta a másikat, elszórakoztatott. Az már nem tetszett, amikor átmentek érzelmesbe, és előkerült miért és mennyire fontos a család.
A látványvilága nem kiugró, kimerül abban, hogy az elején megmutatták, milyen volt Herschel otthoni élete, kosztümös film paródiaként. Különben sima, mai nagyvárosban játszódó komédia.
Színészileg Rogen uralja a show-t, amit a kettős szerepe is erősít.
Nem utáltam a filmet, még a mélyebb üzenete is megfogott, de nem igazán az én humorom, még most sem. Rogen az a kategória, akivel barátkozom, de még nem szeretem.
Amerikai pác - 5/3,5 a viszály és az üzleti rész tetszett és elszórakoztatott, a családi érzületek viszont nem.