Ez tipikusan az a film, amit el tudok képzelni színházban is, vagy nemzetenként külön leforgatva is. A BÚÉK volt még ilyen, ami hirtelen eszembe jut, csak ennek pikánsabb a témája. Mondjuk, ugyanaz lesz a lényege: az extrém helyzetnek köszönhetően kiderülnek a párok és személyek titkai, vágyai és kénytelenek szembenézni az életükkel. Csak most nem a telefonokba néznek bele, hanem swinger klubot alakítanak házilag.
Igazából az utolsó szó, amit extrémnek érzek benne. Ahány ház, annyi szokás. Vannak nyitott kapcsolatok, poligámok, kinek mi felel meg. Itt viszont nem simán swinger klubba mennek, hanem a baráti kör tagjai alakítanak egyet maguk között. Nem idegenekkel mennek el, hanem a barátaikkal, a barátnőik férjével. Már van egy bonyolult kapcsolati háló, amit most szexszel tesznek még bonyolultabbá. Egyszerűen nem érzem hihetőnek, amit alapelvként kikötnek: csak szex és más semmi. De lehet, hogy csak nagyon nő vagyok, és nem tudom elképzelni, hogy egy közös éjjel után minden ugyanúgy menjen tovább, ahogy előtte. Pláne, hogy vannak befejezetlen történeteik a múltból, vagy a jelenben kell szembenézniük még a nemi identitásukkal is.
Érezhetőn komédiának szánták, és ki lehet emelni, mi van poénnak szánva. Maga a film hangulata is könnyed és jobb szó híján bulis. Hiába vannak benne komolyabb elemek, azok nem változtatnak ezen. Könnyen meg is oldják őket, amit szintén túl könnyűnek érezek a helyzethez képest. Bár lehet, hogy csak érettebbek a szereplők, mint tűnnek? Lauráról simán leírnám, ő szépen rájön arra, hogy nem is igazán férfi és kapcsolat kell neki, hanem magának kell kitalálnia, mit akar kezdeni az életével és újra ki kell találnia magát. Mások viszont egészen egyedi helyzetekbe sodródnak bele – nem is csak a házasságig jutnak el, de hármassá válnak a gyerekeik dadájával? Ez direktbe nincs kimondva, de ahogy a nő bólogat nekik engedélyezően a szertartáson, hogy kimondják az igent, az majdnem olyan, mintha hárman házasodnának és nem ketten.
Egyik szereplővel jobban együtt lehet érezni, mással kevésbé, de az mindenképpen pozitív, hogy a filmben nincs ítélkezés. Ahogy jó és rossz szereplő sincs, csak emberek, akik keresik a boldogságot. Ezért a konfliktusok sem olyan élesek, mint lehetnének. Azért elég nagy cserebere lesz a végére, és igencsak patchwork családok alakulnak ki.
Sok színész esetében az eye candy faktor érvényesül – mint pl. a titkos melegé, akinek a legfőbb tevékenysége az edzés és a kutyájával való játék és fényképezés. De Sergio is leginkább azzal volt emlegetve, hogy ő volt a Trójában Brad Pitt alfele. Eva Ugarte, a kiemelt szereplő, Laura kapott ennél némileg nagyobb játékteret, egyben ő az, akit már másban is láttam. Jól állt neki a szerep, kedvelhető nő. (Közben nézegettem a szereposztást, és ugyanabban a filmben volt a Raquel-t játszó színésznő is, bár rá nem emlékszem belőle.)
Meglepően nézhető volt az alapötlethez képest, de azért nem ez lesz a kedvenc komédiám. Azt meg várom, hogy lesznek-e belőle más nemzeteknek feldolgozásaik.