Volt betétdala is. (Még mindig A titkos kert :)
Aurora dala - ez már jobban megragadt.
Volt betétdala is. (Még mindig A titkos kert :)
Aurora dala - ez már jobban megragadt.
A titkos kert bájos családi film volt.
Milyen a zenéje? Dario Marianelli szerezte.
A zongoratéma szép, de azért nem állítanám, hogy felismerném, ha kép nélkül hallom.
Baráti esküt tartó, szerelem miatt viszálykodó, történelmet túlélő.
A második világháború véget ért, Berlin romokban. A lakosok ügyeskednek, ha élni akarnak. Bernd kamasz, akinek van érzéke az üzleteléshez. Két barátjával üzletelnek, az álmuk egy kocsma megnyitása. Ehhez azonban segítség kell, és a holokauszt túlélő zsidó kamaszfiú, Jakob így keveredik közéjük. Neki van idősebb rokona, aki beszerezheti nekik az engedélyt, és tőle tanulnak meg lopni is. Ám a két fiú közti ellentétet felerősíti, hogy mindketten a környék szépébe, Lotte-ba szeretnek bele. A lány pedig képtelen dönteni köztük: Bernd sokat tett érte és a testvéréért, hálás neki. Jakob viszont osztozik a zene iránti szeretetében, és a szíve hozzá húz. A csapat lánytagja, Silke csalódottan is veszi tudomásul, hogy benne mindkét fiú csak a barátot látja. Már fiatal felnőttek, amikor a berlini fal épülni kezd, és a keleten ragadtaknak szökni kellene. Egy tragédia választja el őket, hogy évekkel később a párok gyermekei révén újra találkozzanak és a régi sebek felszakadjanak.
A mini sorozat három filmet foglal magában, mind egy-egy korszakot mutat be. Sikeresen összehozták, hogy a szereplők életének alakulása szorosan összefügg a történelemmel, így a meghatározó események mindig hatnak rájuk, ott vannak és megélik.
Az első rész közvetlenül a háború után, Berlin az utcagyerekek szemszögéből. Az adja a kalandot, hogy a kamaszok hogyan ügyeskednek, és milyen ügyekbe keverednek az utcán. Viszont, a korról sokat elmond az, ami a szüleikkel történt, és ahogy viselkednek. Az egyiknek fogságból hazatérő katona az apja, a másik mindenkit elveszett Auschwitzban. Egy másik még mindig várja haza a szüleit, noha megölték őket, míg van, aki csak kívánja, bár meghalt volna részeges és bántalmazó apja.
Ezek jobban le is kötöttek, mint a szerelmi szálak. Mert már itt megvan a szerelmi négy-, vagy ötszög, attól függően, hogy a harmadik fiút, aki csak álmodik az egyik lányról, beszámolom-e. (Neki nincs reális esélye viszonzásra.)
A második szakasz, a fal épülése is a szerelmi szögek köré rendeződik. Ugyan ott van benne a kommunizmus kiépülése és az elvakultság is, szemben a menekülőkkel, de talán ez a leginkább szerelemre épülő rész. Ez is kötött le a legkevésbé – azt sem díjaztam, hogy a kedvenc szereplőm halt meg a történet közben.
Ha már ezt nézzük, pont az a lány a leggyengébb karakter, akibe a fiúk beleszeretnek. Gyámoltalan, dönteni se tud. Mintha őt akarnák a szép lánynak eladni a történetben, de Silke helyesebb volt, mint Lotte. Életrevalóbb is. Itt kifejezetten zavart, ahogy Lotte ingadozása szedi szét a baráti társaságot, és amit a két fiúval művelt…
Végül, amikor a nyugaton és a keleten élő párok gyerekei összetalálkoznak Magyarországon, nem tudva, ki a másik. Itt megint szervesen megjelenik a kor, és megint a szerelmi szálak gabalyodnak tovább. Csak itt jobban elviselni, mert ott van mögötte a változó rendszer, a történelmi helyzet. Pl. érdekes volt, hogy Jakob milyen munkára lett kárhoztatva.
Az egész történetet nézve megvan az íve, és minden rész megkapta a külön történetet is. Igen, együtt nagyobb történetet mondanak el, de külön is értelmezhetők.
Látványra tévéfilm. Még az akció jelenet (menekülés, határvédelem, stb.) sem látványos, és kifejezetten zavarónak találtam azt is, amit a színekkel játszottak. Minél korábban vagyunk az időben, annál több a fekete-fehér és a jelenre színesedik ki teljesen a film.
Ismerős színészt sem találtam benne, de az átmenet az életkorok között szépen megvolt. Nem hiányzott bele nagyobb név, akkor nehezebb lett volna fiatalabb – idősebb ént találni hozzá.
Egyszer érdekes volt, tetszett a történelem beépítése és ahogy a Farkasok története összeállt – csak egy fokkal több volt benne a szerelmi háromszög, mint amit tolerálok.
A berlini Farkasok – 5/4 a történet tetszett, szépen összeértek a szálak is – a kivitelezés lett gyengébb és tévés.
https://hu-hu.facebook.com/EpicDramaHu/videos/1951770274860414/
(Sam biztosan megmenthetné a bajba keveredett fiát egy kis csúsztatással, de ő most sem enged az elveiből.)
(A kezdeti ellenségeskedés után csak megszerette a vezető pilóta a gyakornokát, akit meg is véd, amikor az behúzott egyet a sértőn viselkedő részvényesnek.)
(Mick nem viseli könnyen, hogy a főiskolás lányának nem csak komoly barátja van, de már terhes is. Litának nem is esik le, hogy miért kérdezgette egy idő után.)
A törvény nem mindig az igazság is. (The Equalizer)
Találj valamit, ami értelmed ad az életednek! Valami csodaszép és valódi dolgot. Mint a lányod. Különben a gyűlölet egészben lenyel. (Motherland: Fort Salem)
(Bunkó, de nagy sikerrátájú ügyvéd akcióban.)
(A fiút megint kirúgták, mert az elveit követte és nem az igazságtalan szabályokat. Az apja azonban más szemszögből nézi a dolgot.)
(Amikor a tolvaj azt is bejelenti, mit fog tenni.)
Családos, testcserés, démonos, misztikus.
Elizabeth a frontról tér haza hosszú idő után a családjához. Az orvos segíteni akart, ezért vonult be, bár a férje nem értette meg a döntését. Most azzal kell szembenéznie, hogy a kisbabája már sokat nőt, a kamasz nevelt lánya elidegenedett tőle és a kisfia is furcsán viselkedik. Hamarosan már a házban is megmagyarázhatatlan jelenségek borzolják az idegeit, egy látóhoz is fordul segítségért. Ethan nem hisz neki most sem, szerinte a harctéri sokk dolgozik még mindig a feleségében. A nő azonban már elég nyitott, hogy meghallja, amit a kis Tommy akar elmondani. Amiben szerepet kap Hawaii, egy testeket megszálló szellem és a családjuk, melyeknek nagy része már szellemek irányítása alatt áll. Elizabeth mindenkit meg akar menteni, és a szigetre visszatérve segítséget is talál.
Mit akar egy démon? Ha mostanában nézem a horrorfilmeket, akkor egy testet, amit megszállhat. A Démonok között filmek sorozatban hozzák az ilyen történeteket, és most ez a divat. Ebbe a sorba illeszkedik be ez a film is, és valahol sajnálom is, hogy ennél messzebb vagy más irányba nem indultak el.
Pedig lett volna lehetőség, mert behozzák Hawaii hiedelmeit és szokásait. Amikor Tommy megmutatja az anyjának, hogy mi minden van az apja falán, és milyen mitológiát kutatott, ott bőven van alapanyag egy más világot megmutató filmhez. Csak éppen utána nem foglalkoznak azzal többet, és a film mitikus szálát is nagyon leegyszerűsítik és általánosítják. Így nem is meglepetés, vagy valami kulturálisan érdekes rész, csak a szellem és a démon, aki élő testbe akar költözni. (Kezdem nagyon unni is ezt a zsánert.)
A film a jump scream elemekkel dolgozik, mélyebb ijesztés nincs benne. Ahogy visszagondolok, a szokott módokon próbálkoznak ezzel is. A szereplő félrenéz, mire visszafordul már ott áll egy ijesztő alak. A csendet megtöri egy zaj. Csupa ilyesmi. Valahogy úgy vagyok már ezzel is, mint a démonos – testmegszállós zsánerrel. Már unom. Itt annyira nem tudott ijeszteni a látvány, hogy a film utolsó 20 percét vissza kellett tekernem és újra megnézni, mert sikerült elaludnom rajta. Ok, fáradt is voltam, de azért nem jellemző, hogy elalszom egy filmen, pláne nem egy horroron.
Az elején legalább annak megvolt még a hangulata, ahogy Elizabeth érzi, hogy valami nem stimmel és gyanakodni kezd. Ott még értettem is a történetet. Aztán, ahogy már kezdte átlátni a történteket és maga is varázsláshoz (jobb szót nem tudok rá) nyúlt, gyorsan zavarodtam bele a dolgokba. Egy ponton már nehezen követtem, ki van kinek a testében. Azt sem értem, hogy kerültek démonok a történetbe. Mert, ha jól értettem, egy meggyilkolt boszorkány akart magának és a családjának új testet. De akkor honnan jön a démon?
A vége is… A nyolcvanas években volt divat, hogy a gonosz nem halhat meg végleg. A legutóbbi Stine feldolgozásba a Netflixen ezért volt értelme annak, hogy a végén kinyúlnak a varázskönyvért, és minden kezdődhet majd elölről. Ezért tér vissza mindig a texasi mészáros vagy Freddy péntek 13-án. Itt viszont miért kellett az az utolsó bevágás? Most komolyan. vanna annak bármi realitása, hogy pl. pár év múlva, ha a test nagyobb, megmutatják, mi lesz a családdal, ha Lily akcióba lendül? Most ez is zavart.
Nem mondhatnám, hogy megkedveltem volna a szereplőket. Alapvetően jó emberek vannak benne, a gyerekeknél még a cuki faktorral is próbálkoztak. Csak olyan… átlagos itt is mindenki. Nem is bánom, hogy ismertebb színész nem volt benne, a casting működött így. Már unom ezeket a családért küzdő jó embereket is a megszállás ellenében.
Tudom, ha ennyire beleuntam, miért nézem? Még reménykedek, hátha jön valami újító. Csak nem kell már sokáig testmegszállós démonokat nézni…
The Unfamilier – 5/3 az ötletében volt, ami tetszett, de a végére a testcserék és démonok összezavartak.
Nyár, nyaralás. Milyen filmek is jutnak erről eszembe?
Gyerekkoromból felrémlik lelki szemeim előtt az Európai vakáció. Egy lökött amerikai család Európába látogat, és minden országban okoznak némi zűrt. Elég csak arra gondolni, hogy mit műveltek, amikor a Stonehenge közelébe kerültek… A maga idejében nagyon ment ez a széria, többek között karácsonyi vakáción is voltak. Próbálkoztak reboot filmmel is.
Egy nyári táborban ismerkedik össze, és kezd háborúba egymással Hallie és Annie – akik aztán kénytelenek rájönni, hogy nagyon is hasonlítanak egymásra. Annyira, hogy ikrek, akiket az elváló szülők megosztoztak. A tábornak ugyan hamar vége, de a szülőket újra összehozni vágyó nyaraláson azért lesz túra, humor és kaland is még. Ez volt az Apád-anyád idejöjjön!
A franciáknak is megvan a maga nyaralós, családi filmje. A kis Nicolas sorozatnak van konkrétan egy ilyen része, a címe egyszerűen: A kis Nicolas nyaral. Akad benne a munka miatt aggodalmaskodó apa, tengerpart, meg egy olasz filmrendező, aki miatt féltékeny lesz az apa. A kis Nicolas meg egy gyerekszerelem szereplőjeként találja magát.
Regényből lett elég sikeres kamaszfilm volt a Négyen egy gatyában. Adott négy barátnő, mind teljesen más karakter külsőben és lélekben is. A szép, a sportos, a különc és a nagyszájú. Közösen vesznek egy farmert, amiről kiderül, mindenkire jó. Mivel külön töltik a nyarat, egymásnak küldik tovább a farmert és vele a történeteket. Első vagy éppen tiltott szerelem, szülőkkel egymásra találás, csajos nyári kalandok sok szerelemmel.
De nem minden nyaralás sikerül olyan jól, mint a fentiek esetében. Van, amikor az idilli, páros nyaralás horrorba fordul. Elég annyi hozzá, hogy az Eden Lake körüli fiatalok összetűzésbe keveredjenek a csak pihenni vágyó párral és levadásszák őket – ilyenkor derül ki, hogy mennyire erős a helyi összetartás. Jenny és Steve csak pihenni akartak, de a végére már mindenki az életükre tör és el is kell tussolni, mi történt velük.
Erdőn átkelő, veszélybe sétáló, családos.
Fanny boldog kislány, akinek a feje tetejére áll az élete, amikor az apja elhagyja a családját egy másik nő miatt. Az édesanyja elvágja a volt férje és a lánya közt is a kapcsolat lehetőségét. A kislánnyal vidékre költözik, egy erdő mellé, közel a nagyanyjához. A kamaszodó lány itt is talál barátokat, noha az apja hiányzik neki. Megismer egy ornitológust, akiről titkon azt hiszi, ő az édesapja. Összebarátkozik egy Nicolas nevű fiúval, akivel a városról álmodnak. A nagyanyjához tett utakon pedig egy farkas elegyedik szóba vele, aki nem csak varázsvirággal ajándékozza meg, de egy titkos fához is elvezeti. Fanny, akit az anyja piros ruhákban járat, nem is sejti, hogy a barátjának gondolt állat milyen terveket szövöget titokban róla.
Legszívesebben tennék ide egy nagyon nagy kérdőjelet. Mégis, mi volt ez? Szeretem a mese átgondolásokat, tegyék csak át modern környezetbe! Van olyan sorozat, ami pont ezt játssza meg és a mesét csak alapnak használja.
Ez a Piroska és a farkas azonban ez is, az is akar lenni. Nem egyszer az jutott eszembe, hogy egy nagy példázat az egész. Nem mese, nem meseátdolgozás, hanem egy mese alapú szerzői film. Túl sok benne a furcsának tűnő beállás, színhatás.
Ahogy felsejlenek dolgok, amelyek elférnek a cselekménybe, de mintha többek is akarnának lenni. Mint a virág, amelyben a lány arcokat lát meg. Amikor Fanny belenéz a folyóba, és saját magát látja későbbi életszakaszokban: meglátva magában a nagyanyja és az anyja vonásait is. Vagy a vége, amikor már ott van a városban, vörösben a lány, és az ablakon át látja a farkast az utcán – noha az erdei állat arra már agyon lett lőve, a mágia megszűnt. Nem is igazán farkast jelent már ott, hiába az állat fut az emberek között. Inkább azt mondja, hogy ragadozók ott is vannak, és ha nem is farkasnak néznek ki, úgy vadásznak a lányokra, mint azok. Túlmutat magán, de nem volt mindig kedvem megfejteni a látottakat.
A színek is nagyon tudatosan vannak használva. Fanny színe egyértelműen a piros: a hajáé, a ruháié is. Van olyan jelenet, amikor fürdik – azt is pirosban. Az anyját fehérbe öltöztették. Az ornitológus hasonlóan szürke, mint a farkas. Van egy jelenet is, amikor farkasszemet néznek egymással és a farkas fogja menekülő. Utána el is gondolkoztam, hogy ő is nem-e egy emberbőrbe bújt farkas, aki az anyán keresztül jut közel a családhoz, de a végére már ő van a mesebeli vadász szerepében. Vagyis, jut nekem egy újabb kérdőjel: mi volt az a farkassal szemezős jelenet?
Azzal is elvoltam, hogy próbáltam rájönni, mennyire eredeti az állat, amit látunk. A környezet nagyon mű: a varázsfa, a virágok. Papír és műanyag, de nagyon látványosan. A farkasnak viszont vannak olyan megmozdulásai, hogy hajlamos lennék elhinni, hogy igazi. Vagy csak egy nagyon jól sikerült kitömött állat? Nem tudom. Ami biztos, hogy azt kifejezetten zavarónak találtam, amikor perceken át azt kellett néznem, hogy mindenért vicsorog. A szöveget alámondták, de húzta fel az ínyét és morgott a film egy jó részében.
A történetben sok a lyuk, amivel nagyon nem tudtam mit kezdeni. A nagymamának olyan, mintha varázserő is lenne a birtokában. De érezni feszültséget az otthon maradt asszonyok és a gyerekével visszatérő anya között – de miért? Az is olyan kurta-furcsa, hogy mi van az ornitológus és az anya karaktere között. Még lehetne gyűjtögetni ezeket, a film fele csak lóg a levegőbe – ezeket nem is bírtam benne.
Nem gyerekmese, de nem is egyszerűen mese átdolgozás. Marad a kérdőjel.
Érdekeség: magyar rendezőnő – Mészáros Márta filmje. Ettől mondjuk nem tetszett jobban, és nem is értem, miért tették bele a Mesék mindenkinek válogatásba.
Piroska és a farkas – 5/2 a művészi elemek többé teszik egyszerű feldolgozásnál, de nem volt kellemes nézni.
Bajba jutottakon segítő, új életbe kezdő, családot megtévesztő.
Robyn McCall a CIA egyik, ha nem egyenesen a legjobb megoldóembere volt. Nem volt olyan küldetés, amit ne vitt volna sikerre. Azonban egy ponton azzal kell szembesülnie, hogy az értékrendjeik nem egyeznek. Kész visszavonulni, bepótolni, amit elvesztett már a lányával, aki egy segélyszervezet tagjának hiszi a nőt. A civil életben is azt látja, hogy sokan nem tudják megvédeni magukat, és segítségre van szükségük. Neki megvannak a képességei, hogy segítsen. Két egykori társát – egy mesterlövész és egy hacker házaspárt – keresi fel, és vágnak bele együtt a segítségre szorulók megmentésébe. Miközben a nőre vadászni kezd az ügyészség, Robyn a mások érdekeit tartja szem előtt, és ment meg elrabolt személyeket, akadályoz meg robbantást. Még egy rendőrségi kontakt kiépítésén is fáradozik.
Egyszer volt, hol nem volt, egy Denzel Washington, aki mozifilmben játszotta sikerrel kétszer is a helyi megoldóember karakterét. Valaki erre azt gondolta, hogy ez a koncepció a tévében, sorozatként is működne. Az egykori kemény ügynök, aki most az utca emberének segít pár társát bevonva.
De persze, valamiben másnak kell lennie. Hogy lehet eladhatóvá, maivá és menővé tenni? Annyira téma most, hogy minden jó szerep pasiké és a nőknek több szerep kell! Megoldás: nem egy színész, egy színésznő lesz az esélykiegyenlítő! A rasszot azonban meghagyják, hiszen így egyből két dolog is ki lesz pipálva. Női hős, afroamerikai hősnő – minden szép és jó, ugye? Annyira igen, hogy elkészült az első évad.
Rövid évad lett, mindössze 10 résszel. Nem is húzták az időt, már az első részben kitalálja Robyn a civileket segítő titkos akcióját, beszervezi a társakat és egy ügyet is megold. Ezt követően pedig három szállal játszanak folyamatosan: az egyik az aktuális ügy. Valaki bajba kerül, Robyn pedig kihúzza belőle.
Nem tudom azt mondani, hogy ezek emlékezetes esetek lettek volna. Ahhoz túl egyszerű a megoldás, minden esetben. Robyn nem szokott hibázni, és pár pofon, már mindenkit le is vert. Ha meg adat kellene, Harry pötyög kicsit a számítógépen, és már mindent is tudnak. Bár az ügyek mások, ugyanolyan dinamikával oldják meg őket. Bár csak 10 rész, de ennyi is elég volt, hogy ebben a formában beleunjak.
Pláne, hogy Queen Latifah akcióhősként számomra nem hiteles. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy olyan ereje és ügyessége lenne, amit itt beállítanak neki. Látszik is, hogy mennyire beállított és nem igazi az egész. Szerintem ennél alacsonyabb rúgásokat akció sorozatban nem láttam, még én is magasabbra felrúgok, mint itt Robyn, pedig én a fitness videóból tanultam, nem a seregtől.
A második állandó elem, ahogy Robyn megtéveszti a családját. Kötelező jelleggel, minden részbe bekerül a lánya, és az a küzdelem, hogy anya is tudjon lenni a nő, ne csak másokon segítő ügynök. Érdektelen és unalmas is ez a szál, amit az sem dob fel, hogy a nagynénjét játszó színésznőt inkább nézném a nővérének, mint az őt felnevelő, és a lányával is sokat segédkező idősebb nőrokonnak.
A harmadik, Robyn és Dante nyomozó kapcsolata, amiben van egy kis macska-egér játszma, de egy flört lehetősége is. Mintha a Person of Interest hasonló szálát, jó 4-5 évadot igyekeztek volna pár részbe belenyomni. Nem is tetszett így.
A 2. évadot berendelték, de nálam az a szint, mint az új MacGyver. Túl üres, hogy folytassam.
The Equalizer – 5/2 az ötlet még elment volna, de a történetek gyengék és Latifah nem hiteles verekedésben.
The Equalizer Season 1 Trailer | Rotten Tomatoes TV - YouTube
Rosszul sikerülő nyaralós, gyorsan öregedő, rejtélyes.
A Cappa család nyaralni indul, és a gyerekek már előre élvezik a tengert és a pihenést. Ők is érzik, hogy a szüleikkel valami nem stimmel, ha nem is mondják el nekik, mi a gond. Nem tudják, hogy az anyjuk nem csak beteg, de a szülei házassága is válságban van. Ez a nyaralás az utolsó esély, hogy megmentsék magukat vagy elköszönjenek. Ajánlanak nekik egy privát partot, különleges kőzetekkel körülvéve. Elfogadják a lehetőséget, és egy másik családdal megnézik a partot. Itt már van egy rapper, majd később egy házaspár csatlakozik hozzájuk. Ahogy telik az idő, rá kell jönniük, hogy valami nagy baj: nem tudnak elmenni, a sziklák közt haladva rosszul lesznek és vissza kell menniük. Holttestet találnak a vízben, ami túl gyorsan bomlik. Majd ők is észlelik, hogy romlik az állapotuk – a gyerekeken pedig azt látják, hogy éveket öregednek órák alatt. Menekülni kell, vagy itt pusztulnak.
M. Night Shyamalan megint mozifilmmel jelentkezett a Servant évadokat követően. Még egy mellékszerepet is vállalt a filmben, bár azt sejtem, hogy nem ezért fogunk emlékezni erre a filmre. Fogunk emlékezni rá?
Vegyes érzéseim vannak a film után. Az alaphelyzet kifejezetten tetszett, és úgy volt benne horror, hogy nem kellett még csak ijeszteni sem. Ahogy az ember belegondol abba, hogy percek és órák alatt éveket veszít az életéből, az maga a rettenet. Nagyon nem is mertem belemélyedni, mert ezt elképzelni sem akarom.
Volt annyira mozgalmas, hogy nem kellett folyton ezzel szembesülni. Az egyik férfi olyan betegségbe szenvedett, ami a korral súlyosbodott és veszélyeztetni kezdte a többieket. Folyamatosan voltak ötletek, hogy miképpen szökjenek meg innen. Igen, mellette azon is járt az agyuk, hogy mi történhetett itt velük, de amíg a parton látjuk őket, erre nem kapunk választ, csak elméletek vannak. (Azért az egyértelműnek tűnik, hogy a sziklák okozzák a bajt, rá is éreznek hamar a szereplők.)
Amennyire lehetett, korrekten összeszedték, hogyan öregednek az emberek. A gyerekeken volt ez a leglátványosabb, de a felnőtteket is korrekten elkezdték öregíteni, ahogy ment előre a történet. A látványt különösen feldobta, és rémisztővé is tette, ahogy pl. a fogantatás és születés folyamatát alig egy órában megmutatták.
A logikai része már zavarosabb. Ahogy egyszerre telnek az évek és a normál idő. Nem értettem, hogy ha a 6 éves gyerek normál étkezések mellett simán kamasszá, felnőtté, középkorúvá érik, akkor a kisbaba miért nem tudott fejlődni. De egyáltalán, a két idősík összehozása fura. Még csak aludniuk sem kellett, nem fáradtak el, nem leélték az éveket, csak simán megöregedtek.
Fejben és érzelemben is, hogy jött ez össze? Mert Trent fejben 6 éves, a kis Kara még kisebb. Kamasz testben aztán összejönnek egy alkalommal, párként viselkednek – most akkor értelmileg, érzelmileg is felnőnek? Ezért nem tiszta nekem a vége sem. Középkorú emberként mennek el, de milyen életet fognak a maradék időben élni? Trent az a negyvenes pasi lesz, akinek látszik, vagy a 6 éves? Bele sem akarok gondolni, mert megfájdul a fejem.
A megoldás is, miért történik ez velük… A modern üzenet átjött, és megvan a sokk hatása is. Talán ezért is nem tetszett a helyzet feloldása: ezt már nem lehet happy enddé tenni, ezzel a megoldással csak zavarosabb, mi lesz most.
Korrekt a stáb is, azért Shyamalan bevonzott pár nevet. Egyszer simán nézhető lett.
Idő – 5/3,5 a vége eléggé elvette tőle a kedvem. A rejtély megvolt, néhol félelmetes, de a vége…