Minden napra egy film

Minden napra egy film

Archer

11. évad

2020. december 13. - BBerni86

Kémes, családi, barátos, bajba kerülő.

Sterling Archer évek óta kómában fekszik, már mindenki lemondott róla. Archer azonban felébred, és döbbenten fedezi fel, mennyit változott a világuk, mióta ő álmodott. Az anyja újra elindította a céget, ami jobban megy, mint valaha. Megbecsült bérkémek lettek, amellyel a CIA is dolgoztat. Lana férjhez ment egy kórházban megismert idősebb férfihoz, az Archerrel közös lánya bentlakásos iskolában tanul. Cyril kigyúrta magát, és átvette Archer 12_13archer.jpghelyét az akciókban. Cheryl minden káros szenvedéllyel felhagyott és egészen normális nő lett belőle. Archer azonban visszatér, és hamar minden a feje tetejére áll, és elkezdenek visszatérni a régi módszerekhez. Közben pár meglepetés is akad: mint Barry, aki újra a szövetségesük. Vagy Malory és a csapat ügyködése, hogy felvegyenek egy inast Archer mellé. Néha igazán érdekes arcokat sikerül beszervezniük…

Azért 11 évad az 11 évad. Egy zsáneren belül nehéz újat mutatni. Az Archer azzal újult meg anno, hogy a főhős kómába esett, és minden évadban egy másik zsáner paródiáját mutatták be. Jártunk kalandfilmben, sci-fiben többek között.

A 11. évad azonban próbál visszatérni a gyökerekhez, ahonnan elindultunk. Megint kémügynökség, megint az Archer és Lana közti pengeváltások, megint Cyril szekálása, megint a káoszba forduló akciók.

Vajon ennek nosztalgikusnak kellett volna lennie? Ha igen, nálam nem jött össze. Hiába voltak új elemek a sorozatban, ismétlés ízét éreztem és nem tudott szórakoztatni, amit láttam. Ha kicsit jobban rámennek arra, hogy mennyire mások lettek és Archer mennyire nem tud beilleszkedni, talán jobban élveztem volna. Itt viszont mindenki más változott Archer miatt, és visszajutottunk a kezdőpontra. Ezt pedig nagyon tudtam utálni.

Konkrétan azt láttuk, hogy mindenki jobban volt, működött az élete és talán még jobb emberek is voltak, majd visszatér Archer és mindenki elzüllik. Ok, ez egy antihősökkel teli sorozat, ahol lőnek és isznak, őrültségeket csinálnak, de a karakterek leépítésével elérték, hogy minden fejlődés is ment a kukába.

Az ügyek nem maradtak emlékezetesek. Ami megmaradt, általában valamilyen személyes szál miatt ragadt be a fejembe. A Mortal Kombat paródia azért, mert Cyril ott még az új én volt, a menő ügynök, nem a kis dagi, akit Archer cikiz. A kettős randi Lana és férje társaságában, ahol Archer majd belepusztult, hogy beszóljon egykori szerelmének. Amikor inast kerestek, és sikeresen felvettek egy bérgyilkost, aki rájuk vadászott. Ahogy Malory még a közelgő világvége mellett is alkoholt keresett. Barry, aki az egyik kedvenc mellékszereplőm, és most újfent jófiú, vagy valami olyasmi.

A látványvilága olyan, ahogy az utóbbi években megszokhattuk. Az akciók, a hátterek fejlődnek és egyre szebbek, miközben a karakterek ugyanolyanok már 11 éve. Azért abban is találnék poént, ha elkezdenék tényleg öregíteni őket. Archer a botjával már majdnem kelt olyan hatást néha, de csak néha.

A karakterek kapcsán már említettem, mi a bajom. Végre volt fejlődés, és tényleg jobbak lettek Archer kivételével. Majd az évad során ezt elvesztették, és maradtak a régi önmaguk. De én már nem akarom ugyanazt nézni, amit 10 éve láttam már.

Nem tudom, merre akarnak tovább haladni a cselekménybe, de sajnos már nem is nagyon érdekel. A kómás évadváltásokat legalább vártam – ezt nem.

 

Archer - 5/3 jobban szerettem az alternatív történeteket – már ott tartok, hogy Archer karaktere fáraszt.

ARCHER Season 11 Official Trailer (HD) H. Jon Benjamin - YouTube

SpoilerZóna

The Silence of the Marsh

Az író által elkapott politikus a drog maffiának is a könyvelője volt, így elő akarják keríteni. Egy olyan férfit állítanak az 2_3.jpegügyre, aki szinte előbb gyilkol, mint kérdez.

Az író motorját kiszúrják, de mivel az a férfi öccsének a nevén van, hozzá mennek ki és őt öli meg a bérgyilkos. Túl későn jön rá, hogy a férfi már eladta a motort a bátyjának. Az író viszont összerakja a történteket, már várja az érte jövő merénylőket. A bérgyilkossal ő végez, az autóban maradt segédet is agyonlőhetné, de leereszti a fegyvert. Kimegy a tó partjára, a bérenc utánamegy és van nála egy fegyver. Lövés dörren.1_99.jpg

A drogmaffia fejét, egy cigány asszonyt lecsukják. Ő a letartóztatásakor már nagyban mesélni kezd, hogy milyen emberekkel dolgozik együtt felsőbb kröökben.

Majd látjuk, ahogy az író befejezi a gépelést és elsétál.

 

Most akkor csak írta az egészet???

Picúr

Gyerekkort újraélő, céget vezető, jobb emberré váló.

Jordan 13 éves koráig jó ember akart lenni, aki kedves másokkal, akit elfogadnak és akinek barátai vannak. Az iskolában azonban minden próbálkozására gúny és bántás volt a válasz, A lány eldönti, akkor ő lesz zsarnok az eszének hála, ha barátkozni nem akarnak vele. 38 évesen megcsinálta: vagyonos nő, saját céggel, aki egyben az alkalmazottai zsarnoka is. Nincsenek barátai, a párja, aki szexen kívül többet szeretne tőle, elutasításban picur.jpgrészesül. Amikor egy kislánynak is csúnyán beszól, a lány megátkozza: legyen kicsi! Másnak Jordan a 13 éves énjének testében ébred, és a zargatott, elnyomott asszisztense segítségére szorul, hogy ne bukjon le. Míg Jordan visszakényszerül az iskolába, April a céget igyekszik menteni. Jordan pedig kap pár leckét abból, kik szeretik igazán, és hogyan kellene viselkednie a jövőben.

A testcserés filmeknek alapvetően két típusa van. Az egyik, amikor a szereplők cserélnek testet. Ilyenkor egymás bőrében kell boldogulniuk, és rendszerint a végére egymás közt is elrendezik a vitás kérdéseket, visszaáll a szeretet és így megtörik a varázs.

A másik verziót képviseli ez a film is: amikor a hős/hősnő saját testében marad, csak egy más életkorban. A Hirtelen 30-ban a 12 éves kislány lett 30-as nő, ahogy korábban Tom Hanks fiatal énje lett a kamasz hős. Itt pedig Regina Hall karaktere kap leckét abból, hogy milyen volt 13 évesnek lenni és milyen ember lett belőle.

A filmmel nincs különösebben baj, de jó sem lett. Ahhoz túlzottan ismétli azokat a filmeket, amiket korábban már láthattunk. A gonosz én szembesül magával, és megjavul. Nagyon éles is a váltás a két Jordan között, a végén engem kifejezetten zavart, amikor a korábban undok főnök hirtelen mindenki nagy barátja lesz, és még bulizni is próbál az alkalmazottakkal.

Két nagy helyszíne van az eseményeknek, de egyik sem győzött meg. A munkahelyen elő kell állni egy új programmal, és ki nem sejti, hogy April programja, amit az elején próbált eladni a főnöknőnek, lesz majd a nagy ötlet? Ezen felül van itt egy kolléga, aki tetszik a nőnek, de már egy ideje nem tudja, hogyan közeledjen hozzá. (Csak a vak nem látja, hogy viszonzott a vonzalma, csak az első lépést kellene megtennie.) Túl kiszámítható az egész.

Az iskola pedig unalmas. Nem is igen kapunk iskolai életet belőle, inkább a magánéleti szálra koncentrál, ahogy Jordan összebarátkozik a lúzerekkel, amilyen egykor maga is volt, és most segíteni akar nekik, hogy jobbak legyenek. De ő lesz az, aki leckét kap a gyerekektől.

A film poénjai alapvetően arra épülnek, hogy a 13 éves testben ragadt Jordan felnőttként viselkedik. Vezetni, inni akar és ezerrel flörtöl. Nem is tudom, melyik volt zavarba ejtőbb: amikor az osztályfőnökének tett kétes megjegyzéseket és rebegtette a pilláit, vagy amikor a barátjáról jött rá, hogy a férfi tényleg szereti és jó akar lenni – mire úgy ölelte meg, ahogy a felnőtt Jordan tette volna – nyomorult srác meg azt hitte, a nő kislánya akar kikezdeni vele. El is menekült. Ezek egyszerűen nem viccesek voltak, inkább zavaróak.

Nem sikerült szimpatikusra faragni a szereplőket. Egyszerűen túl furcsa, ahogy a 13 éves testben Jordan próbálkozik. Amikor konkrétan üzletasszonynak öltözik és úgy megy iskolába – azt hittem, még meg is dobálják gyümölccsel, és az lett sikeres ötlet? Hát… April meg túlzottan kelekótya. Nem tudom, mennyire a szinkron hibája volt, de még az is idegesített, ahogy beszélt a nő.

Azt meg hagyjuk is, hogy milyen programot talált ki. Nekem nem tetszett.

Egyszer meg lehetett nézni, de többször semmi szükség és igény sincs rá.

 

Picúr - 5/3,5 tipikusan hozza, amit az ilyen filmek szoktak. A fejlődést, barátkozást és a poénokat.

Little Trailer #1 (2019) | Movieclips Trailers - YouTube

Kalózok kincse

Nyári, családmentő, kincskereső.

Az író Robert Kimbell elvesztette az állását, ezért arra kényszerült, hogy a családjával visszaköltözzön a szülővárosába. Itt a fivére fogadja be a feleségével és a két lányával a testvérét, de a testvérek között nagy a feszültség, és Robert a feleségével is hadi állapotba kerül. A két lány menekül is a család elől: a nagyobb összejön a bácsikája egy munkatársával, egy helyi favágóval, és már az eljegyzésen töri a fejét. A kisebb, Julie kalozok_kincse.jpgegy helyi legenda alapján egy elrejtett kincset igyekszik felkutatni. Ennek az aranynak a nyomába jár a helyi múzeum vezetője is, és ahol tudja, nehezíti a lány kutatását. Julie arra is gyanakszik, hogy a nő bérencének fia, Eddy, azért jár a nyomába, hogy kémkedjen. Pedig… Az apja segítségével egyre közelebb jut a megoldáshoz, de talán túl későn ismeri fel, hogy nem az arany az igazi kincs, hanem a családja és talán Eddy.

Most jön az a rész, hogy kicsit bajban vagyok, hogyan töltsem fel a sorozat a filmről írva, ami különösebben nem mozgatott meg bennem semmit. Nem volt jó film, nem is szerettem meg. Ugyanakkor nem is rossz film, nem utáltam. Ez csak olyan semmilyen, átlagos – mondhatni limonádé. Amiről a legkevesebb értelme és a legnehezebb egyben írni.

A cselekmény röviden szólva semmilyen és gyakran unalmas. Mi itt a kincskeresés? Julie járja a vidéket, köveket nézeget, ás kicsit, esetleg az apja gépén nézegeti a sziklákat, és modellezik, hogy nézhetett ki a vidék 200 éve, majd az így talált pontokat ellenőrzi. Hiányzik a filmből a feszültség is, az izgalom is. Ez nem egy izgalmas kincskeresés, inkább olyasmi, amilyennek a kincskeresős kihívásokat képzelem. Tudjátok, amikor megvannak a koordináták, és GPS segítségével keresik a nyomokat, elrejtett zászlókat, ilyesmiket.

Családi drámának se működött. Ahhoz túl felszínesek az ábrázolt problémák és minden túl könnyen és gyorsan meg is oldódik. A szülők veszekednek, de egyetlen vészhelyzet alatt visszatalálnak egymáshoz. A nyers testvér is megembereli magát, amint erélyesen rászólnak, hogy elég már belőle. A nagylány, Susan is a semmiből dobja a fiúját és inkább egyetemre megy. Semminek sincs íve, egyszerűen gondolnak egyet, és kibékülnek, másként viselkednek és happy end.

A szerelmi szálat lehet egyáltalán szerelmi szálnak nevezni? Eddy sétálni hívja a lányt, aki rájön, hogy mégsem a kutatása érdekelte a srácot, igent mond és ennyi volt az egész. Itt is egyik pillanatról a másikra jutnak abba a szakaszba, hogy együtt nézik a naplementét összebújva, és vajon mit tart a megtalált kincsnek majd a lány?

Végül, van benne, amit komédiának szántak. A múzeum igazgatónője és egy kisember, akit ugráltat és ásat vele, hogy a kincs nyomára bukkanjanak. Persze mindig félresikernek a dolgaik, és nevetni kellene azon, hogyan szerencsétlenkednek. Egyszer még a burlesque is beugrott, ahogy szinte némajátékban ügyködtek és szerencsétlenkedtek.

Az indián mítosz és szál is teljesen felesleges volt benne. Azt különösen butának éreztem, amikor a nagyon szőke és nagyon fehér lány azon mereng, hogy mivel a dédanyja indián volt, benne is van indián vér, és neki kell megtalálnia a kincset. Érdekes módon addig eszébe sem jutott semmiképpen sem az indián világgal foglalkozni vagy azonosulni vele.

Látványra is üres. A végén akad egy akcióban dúsabb rész, de azt is semmilyenre forgatták le. A szemünknek nem nyújt semmi pluszt a film.

Egyszer bőven elég volt belőle, még talán sok is.

 

Kalózok kincse - 5/3 átlagos, jellegtelen nyári családi kalandfilm, aminek még a célközönségét is nehéz belőni.

Legend of Tillamook's Gold Full Movie - YouTube

The other site

Az eltűnt márki esete

Már boltokban a második rész is, de kezdjük az elején!

Megnéztük az Enola Holmes-t, most el is olvastam.

Gyerekkönyv, belevaló hősnővel, aki az anyját keresi, bujkál híres bátyja elől és még egy márkit is megment. Az eltűnt márki esetének megoldója: Enola Holmes. Springer regényéből.

Mit várunk?

Cím: The Mauritanian

Készítők: Kevin Macdonald filmje, aki olyan sztárokat szerződtetett, mint Benedict Cumberbatch, Josie Foster és Shailene Woodley.mit_78.jpg

Műfaj: tárgyalótermi krimi

Cselekmény: egy fiatalember Guantanamo foglya, az USA kormányának hála. Ügyvédje és annak segédje igyekszik kihozni onnan, miközben senki nem tudhatja, ebben a történetben ki a bűnös és az ártatlan. A katonai ügyész figyelmét is felkelti az eset, és lassan egy összeesküvés nyomaira bukkan.

Várható megjelenés: most úgy tűnik, 2021 február.

Miért várós?

  • Bírom a tárgyalótermi krimiket.
  • Ahogy az összeesküvés elméleteket is.
  • Cumberbatch személyéről nem is beszélve.
  • Érdekel, mit hoznak ki belőle.

Teljes titoktartás

Zsarolós, könyvkiadós, bosszút állós.

Egy francia író hatalmas sikert ért el a romantikus thrillerével. Két kötet jelent meg eddig, és érkezik a sorozat zárlata is. A kiadó ezzel a regénnyel akarja megmenteni magát, így már a fordítást is extrém módszerrel szervezik meg: a fordítókat egy föld alatti létesítménybe zárják el, egyszerre csak 20 oldal lehet náluk, és amikor nem dolgoznak, de a szöveg, se a jegyzeteik, se a laptop nem maradhat náluk. Már csak az utolsó 100 oldal van teljes_titoktartas.jpgvissza, amikor a kiadó emberét, Ericet megzsarolják. Ha nem fizet milliókat, a kötet ki fog kerülni a netre és bárki szabadon hozzáférhet. Az első 10 oldalt el is veszti bizonyításképpen. Eric csak most adta ki a kezéből az iratot, vagyis valamelyik fordítónak ki kellett játszania és most zsarolja. Egyre brutálisabb módszerekkel keresi a tettest, miközben folyik egy nagyobb játszma is, amit már csak akkor láthat át, amikor besétált a csapdába.

Bírom az okos és átverős filmeket, amikor a végén megmutatják, mi történt igazából és mi minden volt, amit nem vettünk észre, pedig ott volt minden a szemünk előtt. Ok, itt nem minden a szemünk előtt zajlott, de nagyon jól összeáll a kirakós a végére.

Nagyon a történetről nem is akarok mesélni, mert sok minden nem az, aminek elsőre látszik, és nem szeretném senki örömét elrontani, aki még csak ezek után ismerkedik a történettel. A lényeg az, hogy van 9 fordító, akik között a kiadó embere keresi a zsarolót. Csakhogy, nem biztos, hogy a jó kérdéseket teszi fel. Mondjuk, ha az ember egy olyan ellenféllel kerül szembe, aki már kisgyerekként rájött, hogy a Gyilkosság Orient Expresszen történetében kik a gyilkosok, nem is kell ezen meglepődni.

Tetszett a folyamat, ahogy Eric mellett mi is meg vagyunk vezetve. Irányítják a figyelmünk, így a valóban fontos részletek felett könnyű elsiklani. A végén így tud hatása lenni annak, amikor belátunk a színfalak mögé, és meglátjuk, mi mennyire volt eltervezett és a csapda része. Az is nagyon tetszett, miért készült egyáltalán ez az egész átverés.

Mivel nagy a létszám, és a film nem olyan hosszú, egyes karakterek ki vannak emelve, és lehet sejteni, hogy ők jobban benne vannak az egészben, mint a többiek. Az sem lesz szerintem senkinek meglepő, hogy ezek a szerepek kapták az ismertebb színészeket alakítóként. Igaz, nem sztárparádé, de azért vannak ismerős arcok.

Az angol fordító, Alex, a többiekhez képest kölyök, mégis hamar ő kerül a középpontba. Szervezkedik, és gyorsan szembe is helyezkedik Eric-kel. Alex Lawther szépen építgeti a filmográfiáját, és itt már felnőtt szerepet kapott – a sorozatában még tinit játszott.

Lambert Wilson jól ellenpontozza a fiút a karakterével: Alex az érzelmes, Eric a profitorientált szakember, akit nem érdekel más, csak a bevétel. Idősebb – fiatalabb. Jól fésült – már szinte trehány. De, ahogy lenni szokott, itt sem a küllem lesz a döntő, hanem amit rejtegetnek mögötte.

Olga Kurylenko most is egy olyan nőt játszik, aki leginkább a küllemével tűnik ki. Ugyan néha adnak neki olyan szöveget is, amelyben elvileg egy érzékeny, finom nő alakját vázolhatja, de sokat mond, hogy ezt milyen ruhákban és helyszíneken adják a szájába.

Mivel francia a film, bőven lehet olyan európai színészeket találni, akiket olasz és/vagy francia filmből ismerünk. Itt van a francia lagzik kínai férje, vagy a Legendák hivatala egyik hősnője is.

Bár a franciákat elsősorban nem a thrillerek miatt szeretem, ez korrekt film volt.

 

Teljes titoktartás - 5/4 nagyon bírom az ilyen átverős filmeket – volt feszültség, volt meglepetés a végén. Bejött!

Teljes titoktartás (12) thriller - szinkronos előzetes - YouTube

The Silence of the Marsh

Sorozatgyilkosos, bűnbandás, korrupciós, írós.

A férfi sikerregényeket ír – egy gyilkosról, aki mondhatni a semmiből jön, és nem ismerhető meg, miért lett ilyen. Ezzel is nagyobb a rejtély, és az emberek csak olvassák, keresik a válaszokat. Nem is sejthetik, hogy maga az író is ilyen rejtélyes és különös figura, akinek megvan a maga véleménye a kritikusokról, írókról és politikusokról egyaránt. Egy nagy mocsárnak látja az életet, tele mocsokkal és lehúzással. Így aztán időnként pont annak hódol, the_silence.jpgaminek a hőse: elkap egy korrupt hatalmasságot, és végez vele. Ám most egy olyan politikust sikerült elragadni és megölnie, akinek nagyon komoly érdekeltségei voltak egy drogmaffiában is. Az emberek keresik, és egy bérgyilkost is az ügyre állítanak. Egyre közelednek az író felé, aki már maga is kezd a mocsárba süllyedni, amiről eddig csak írt, ahol eddig ő volt a ragadozó.

Most már csak kell valakit találnom, aki elmagyarázza nekem, mi volt ennek a filmnek a vége. Sőt, ha kicsit messzebb megyek, mi volt maga a film. Simán két olvasatot tudok neki adni, és nem akarom eldönteni, melyik a valós.

Egyrészt, mivel egy író a narrátor, aki éppen a könyvén dolgozik, nem lenne meglepő, ha az egész csak fantázia lenne, a regény cselekménye. Van erre is nyom. De az is lehet, hogy ez az író igaz története, magyarázatul arra, honnan voltak olyan hiteles gyilkossági jelenetei – lévén első kézből tudta, hogyan kell gyilkolni. Míg nem keveredett egy olyan ügybe, amit nem lehetett megnyerni, igazság szerint egyik félnek sem.

Antihős film, és egy ponton feltettem magamnak a kérdést: mit várnak, kinek kellene itt drukkolnom? Az van, amit írónk a film elején megfogalmaz. Mindenki egy mocsárban dagonyázik, és rettenetes emberek vannak mindenfelé. Még Q is egy gyilkos, aki hidegvérrel végez másokkal. Rendben, nem ártatlanokat végez ki, de akkor sem etikus vagy díjazható, amiket csinál. A többiek meg még rosszabbak. Nincs egyetlen pozitív figura sem az egész filmben. Vagy talán ezért nem fáj, bármelyik verzió is a film vége? A bűnért fizetni kell?

Van hangulata a filmnek, amely elég közel van a popcorn vérengzéshez, de azért annál azért komolyabb a látvány is, a hangulat is. Alvilági körökbe visz be, és nagyon elkeserítő, hogy mennyire korrupt a rendszer. Amikor már azok is bűnöznek, akiknek az lenne a feladata, hogy küzdjenek a fertő ellen, mégis, mit várunk? Amit kapunk. Egy olyan férfi a hős, akinek az a hobbija, hogy gyilkol.

A cselekmény nem túl bonyolult: Q olyan embert öl meg, akit nem kellett volna. Egyre közelebb jutnak hozzá, miközben egy korrupt rendszer a végnapjai felé halad – vagy csak a szereplők változnak? A film világából ítélve csak az utóbbi történik meg. A mocskos világ nem tisztul meg, csak más mocskok veszik át a régiek helyét.

Nem egy látványorgia, de nem is kell annak lennie. Annyi brutalitás van benne, hogy véresnek lehessen nevezni, de nem érte el az ingerküszöböm, simán nézhető még. A drogbanda intéző embere, ő az, aki olyan erőszakot hoz a filmbe, ami azért egy-egy ponton közeledik a magasabb korhatár felé.

A karakterek nem túl bonyolultak, a cselekmény követhető – csak a vége. Az egyetlen olyan része, ahol két verzió van, és nem is tudok választani közöttük.

A főszereplőt is okosan választották. Pedro ’Berlin’ Alonso arca sokunknak ismerős.

Elnéztem, csak ne irritálna ennyire a vége…

 

The Silence of the Marsh - 5/4 hangulatos, kellően véres és sötét dolgok fordulnak elő benne, csak a vége. Az fránya.

The Silence of the Marsh - Trailer (Official) | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil