Minden napra egy film

Minden napra egy film

Ava

2020. szeptember 13. - BBerni86

Bérgyilkosos, leszámolós, családi problémás.

Ava nagyon sokáig álomszerű életet élhetett. Remek tanuló, szép jövő, karrier. Azonban egy családi balhé és egy függőség mindentől megfosztotta. Az utóbbi 8 évben a józanságáért küzdött, miközben egy titkos szervezet 9_13ava.jpgbérgyilkosa volt. Újabban megint felmerült benne a kérdés, az áldozatainak miért kell meghalnia. Meg is kérdezi tőlük a haláluk előtt, de ezzel csak azt éri el, hogy a szervezet likvidálni akarja. Erről mit sem sejtve, szabadság címszó alatt hazatér. Az apja már nem él, a húga eljegyezte magát a férfival, aki nyolc éve még Ava jegyese volt, és most sem közömbös a számára. Az anyja nehezen néz szembe azzal, hogy annak idején a férjét választotta a lánya helyett. Ha mindez nem lenne elég, jönnek a bérgyilkosok is, akiket egy cél vezérel: Ava halála.

A cselekmény kivonatolva annyira nem fogott meg. Bérgyilkos, akit a saját cége akar likvidálni. A zsáner tipikus alaphelyzete. Ha adnánk hozzá egy kis amnéziát, máris Jason Bourne köszönne vissza nekünk. De ez az alaphelyzete a Condornak is, aminek már neki kellene állnom a 2. évadnak, lassan rá is szánom magam. A lényeg azonban az, hogy csak ez a történet alap annyira gyakori filmes kezdés, hogy nem vonzana be.

A történetet azzal kezdték el színesíteni, hogy Ava családjában nagyon komoly gondok vannak, és nem is kicsit elmegyünk helyenként dráma irányába. Nagyon feszült a helyzet Ava és a húga között, de az igazán nagy titok és helyzet Ava és az anyja között van. A film folyamatosan bontja ki, kivel hogyan és miért alakult a kapcsolata. Ava elkezdi őket foltozgatni, de ez is lassan megy. Neki pedig a bérgyilkosok miatt nincs annyi ideje.

Vissza is kanyarodtunk az akció felé, ami egyrészt korrekt, másrészt röhejes. A látvány teljesen ok, szépen koreografált akció jelenetek vannak, látványos verekedésekkel. Igaz, pont a fő küzdelem, Ava és Simon között, lett bénább, de ott legalább volt egy poén arról, hogy Simon kijött a gyakorlatból. (Farrell nem mostanában forgatott akciót, pedig egykor SWAT tisztet is játszott. Bérgyilkos is volt már, aki Brugge-be ment reinkarnálódni… igen, annak a filmnek a magyar címét nem vagyok hajlandó használni.)

Ami viszont böki a csőröm, hogy nincs rendes keret. Még csak az sem derül ki, hogy ők kormányügynökség, vagy valami magáncég, mely bérgyilkosságot is vállal. Az egyik percben úgy tűnik, kormánymunka, hiszen Ava azt mondja az áldozatoknak, valami szörnyűséget kellett tenniük, hogy őt küldték hozzájuk. Ugyanakkor a felépítés, ahogy Simon igazgatja az egészet, inkább magáncégre vall. Akkor viszont ki a megbízó, és mi alapján dolgoznak? AZ is olyan naiv, ahogy Duke azt hiszi, hogy el tudja simítani a dolgokat, amikor leesik neki, hogy Ava nem paranoiás, valóban leírná őt a cég.

Foglaljuk össze eddig! A történet nem hoz sok újat, és családi konfliktusokkal igyekeznek színesíti a zsánert, ami nem feltétlenül az akciófilm kedvelőknek kedvez. A látvány korrekt, de a történetbe belegondolva vannak kérdések. Mi van még a film megnézése mellett? Nálam a szereposztás biztosan arra az oldalra kerülne a listán.

John Malkovich hűvös eleganciával mentorálja Jessica Chastain karakterét, aki nem csak akció ladynek tud hiteles lenni, de a családi drámát is könnyeden hozza. A rosszfiú meg Colin Farrell, aki újabban megint aktivizálta magát. Pont a napokban meséltem az Artemis Fowl-t is. Ha ezt megemlítem: abban, ebben is ír karaktert játszik. Farrell, a honfi…

A kritikái közepesek, vagy egyenesen gyengék. Mivel nálam fontos, mennyire bírom egyébként a színészeket, nálam a szereposztás feljavítja, de értem, miért húzták le. A bevételekről nem érdemes beszélni. Nálunk moziba küldték, az USA-ban egyből DVD.

Mivel hiányoznak már a nagy mozik, egyszer elment, de nem pótolta a King’s Man-t…

 

Ava - 5/3 jó színészek, közepes történet, elég jó akciójelenetek. Kár, hogy a sztori nem lett jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=eLEwNo78f0k

The Umbrella Academy

2. évad

Világmentő, képességes, családi problémás, időutazó.

Ötös legalább a családját meg akarta menteni az Apokalipszistől, ezért időutazásba fogott velük. Azonban balul sült el a terv, 2-3 éves körbe szóródtak szét a hatvanas évek elején. Amikor őt is kidobja az átjáró, döbbenten látja, hogy a világvége most is eljön. Atomháború az Államok és a szovjetek között, és látja magukat is elpusztulni. 10 nappal korábbra ugrik vissza, és gyorsan össze kell szedni a családot, hogy mindennek elejét vegyék. Diego 9_13the_umbrella_academy.jpgéppen szanatóriumban van, mert Kennedy életét akarja megmenteni Dallasban. Vanya amnéziásan egy farmon éldegél, Luther egy maffiafőnök verőembere és harcosa lett. Allison egy aktivista felesége, míg Klaus szektavezér. Már összehozni is nagy feladat a testvéreket, az időügynökségbe visszatérő Kezelő ügyködéseinek kivédése még nagyobb feladat. De választás nincs: csinálják, vagy belehalnak a világgal együtt.

Kicsit nehezen álltam neki, mert az első évad felemás érzelmeket hagyott maga mögött. Volt benne lehetőség, de nem igazán szerettem meg a sorozatot. A képregényekkel is így vagyok különben – nem teljesen az én világom. De a trailer tetszett, kapott egy esélyt.

Mit vettem észre? Néztem egyik részt a másik után, sodort magával az egész, és jól szórakoztam. Ha az első évadot – Ötös visszatér az apokaliptikus jövőből, és a szétesett családot igyekszik összetákolni, hogy megakadályozzák a véget – lehetőséggel telinek neveztem, a második évad volt, ami megragadta és élt is a lehetőségekkel.

Azért egy mondat erejéig megjegyzem, hogy jócskán bővítették és változtatták a képregény cselekményét, és jól tették. Sokkal inkább tetszett ez, mint a képregény, minden tekintetben.

A cselekmény az elejétől a végéig pörög. Már az, ahogy belecsöppenünk egy látványos apokalipszisbe, megalapozza a hangulatot. Látni, hogy változtak a szereplők, és milyen mélységei vannak az erőiknek. Nem is tudom, ki lepett meg legjobban. Klaus, amint a holtak seregeit vezeti, vagy a pletykával fejeket robbantó Allison? Amilyen szétesett, szerencsétlen figurák voltak korábban, most annyira tűntek erősnek.

De hogy jutunk el ide, és mit lehet tenni ellene? Ezzel pedig folytatódik a sorozat. Minden karakternek megvannak a maga harcai az évadban. Kellő változatosságot is kölcsönöz neki, hogy mindenkinek lett saját élete, és lehet köztük ugrálni, amit bolondít, ahogy találkoznak egymással, és megint kezd összeállni az Esernyő Akadémia. Ez már eleve több szál, és a Kezelő is nagyban ügyködik.

Vannak fordulatok, és izgalmasra sikerült az évad. Volt, ami meglepett és nem lehetett kiszámítani, mi fog következni. Végre értem, kinek miben áll az ereje, és sikerült mélyíteni a karaktereket. Allison, akit eddig nagyon rühelltem, most a polgárjogi mozgalommal és a férjével még szimpatikus is lett.

A kedvenc azonban még mindig Ötös és Diego. Igen, nekem még mindig a szociopaták a gyengéim, úgy tűnik…

Nem csak a történet jó, jól is néz ki ez az évad. Eleve hangulatot ad neki a hatvanas évek színesebbé tett verziója, de az akciók is korrektek. Nem vitték túlzásba, de amit betettek, az teljesen ok. A csúcspont lehet akár a nyitány, de az utolsó nagy csatájuk is. Azt meg még nem is említettem, milyen jó cliffhanger került a végére…

De a szórakoztatáson túl vannak benne társadalmileg is jó felvetések. Vanya kapcsán a nők szabadsága több tekintetben. A black lives mather Allison történetében. A hatvanas évekbe tették, de van mondanivalója a máról/mának is.

Minden szereplő visszatért, de kiemelni Kate Walsh karakterét fogom. Jól hozta a Kezelőt.

Kellemesen meglepett, drukkolok a harmadik évadért is.

 

The Umbrella Academy - 5/4,5 látványos és szórakoztató, jó színészekkel, de inkább hosszú filmként érdemes nézni.

https://www.youtube.com/watch?v=Me0eoCwLj-A

SpoilerZóna

My Sweet Audrina

Audrina nem mehet sehova, a szülei mindentől féltik. Volt egy nővére, az első Audrina, aki a házuk melletti f3_74.jpgerdőben halt meg - nem akarják, hogy vele is ez történjen. Ennek ellenére az apja közben szeánszokra kényszeríti, ahol olyanná kell válnia, mint az első Audrina volt.

Miután Vera, az unokanővére azzal szekálja, hogy őt mindenki bolondnak tartja a környéken, amikor beinteget neki a környékbeli Arden, kimegy hozzá. Kiderül, a Valentin-napi csokit nem is Vera kapta. Arden küldte Audrinának, de persze a lány nem adta át, és azt hazudta, ő kapta.

Mire Audrina hazaér, a szüleinek feltűnt a hiánya. Terhes anyjánál megindult a szülés - sem az asszony, sem a baba nem élik túl. A lányra még jobban figyelnek, ne menjen sehova, ne beszéljen senkivel.

Audrina már fiatal nő, amikor kisírja, hogy az ide költözött zongoristához eljárhasson órákat venni. Vera is menni f1_71.jpgakar. Szerencsére Audrina így Ardennel is újra találkozik, aki építészetet tanul az egyetemen. Titokban felújítják a barátságukat. Vera rájön, és igyekszik közéjük furakodni. Majd úgy intézi, hogy Audrina rajtakapja a zenetanárral, akivel aztán el is szökik, amikor Damian rájön a dolgaira, és üvölt vele.

Damian viselkedése Audrinát is kikészíti - rájön, a nagynénjének is viszonya van a férfival. Vera nem is csak az unokatestvére, a féltestvére is. Neki is Damian az apja. Audrina is elszökik, ő Ardennel.

Fiatal házasokként Damian békejobbot nyújt, hozzá költöznek. Arden újítja fel a házat. Két dolgot leszámítva jól megvannak: Audrina képtelen a szexre, hangokat hall és kiakad, ha Arden próbálkozna. A másik a visszaköltöző Vera, aki most Arden elcsábításán ügyködik.

f2_76.jpgVera ügyködései, Audrina kiakadása után Arden ráveszi Damiant, hogy mondják el az igazat a lánynak. Kiderül, mindig is csak Audrina volt. 9 éves volt, amikor az erdőben sétált és egy csapat fiú megtámadta. Arden próbálta megvédeni, de kicsi volt és egyedül. Lefogták, míg Audrinát megerőszakolták. A lány anyja teljesen kiakadt, és Audrina is sebzett volt. Mikor öngyilkos próbált lenni, az apja elvitte elektrosokk terápiára. Elfelejtette az emlékeit, és beadták neki a történetet a meghalt nővérről. A zaklatott lány a temetőbe rohan ki, a körmével esik neki Audrina sírjának. f4_66.jpgArden jön utána, átöleli, és ez lesz az első este, amit valóban házasokként együtt töltenek.

Egy éjjel Audrina zajt hall, kimegy megnézni. Leesik a lépcsőn, kómában hever. Arden el sem mozdul mellőle. Vera elkábítja őt is, az apjukat is. Kihúzza a lélegeztetőt, és Ardennel akar szexelni, aki magánál sincs. Audrina öklendezni kezd, az apja meghallja, rohan segíteni és kiabál Arden után. Ő magához tér, döbbenten félrelöki a vetkőző Verát, és Audrina felébred. Elmondja, már emlékszik. Vera volt, aki f5_57.jpgaznap az erdőbe küldte. Ő be is vallja, ő uszította rá a fiukat - mert féltékeny volt. Damian az ő apja is, de neki mindig csak Audrina számított.

Vera menekülőre fogja, Damian löki meg. Vera a lépcsőn gurul le, belehal. A temetése után hármasban mennek vissza a birtokra, ahol újra akarják építeni az életük egymással, szeretetben, már titkok nélkül.

Beats

Zenei iparba betörő, visszatérő, kamaszos.

August élete mindig is a zene körül forgott. Dalokat írt, és nem egyszer a nővére adta hozzá az alapdallamot. Éppen este tartanak hazafelé, egy dallamot egyeztetnek, amikor egy félrement golyó végez a lánnyal, és a golyó az öccse mellkasában áll meg. Kb. egy évvel később az egykori menedzser, mára biztonsági őrré süllyedt Romelo 9_12beats.jpga kölcsönért cserébe azt a feladatot kapja, hogy minimum 4, iskolába nem járó gyereket tereljen vissza az intézménybe. Az egyikük August, aki a nővére halála óta szinte ki sem lépett a házból. Romelo meghallja a fiú zenéjét, és innentől kezdve egészen más foglalkoztatja. August nagyon tehetséges, vele visszakerülhetne a csúcsra. Már csak össze kell vele barátkoznia, és megszerveznie köré a dolgokat. A kérdés csak az, képes lesz-e August érdekében cselekedni, vagy még mindig a maga érdekét lesi?

Megvan a filmnek a maga aktualitása. A kiindulás helyzet az, hogy egy ártatlan lány, aki tényleg csak sétált hazafele, áldozatul esik, mert rossz környéken lakik. Az egész filmet áthatja, hogy aki ide születik, ráadásul fekete, nem sok jóra számíthat. Már az is nagy szó, ha a gyerekeknek sikerül felnőni. Az meg csak nagyon keveseknek jön össze, hogy kitörjenek, és értékessé tegyék magukat.

Romelo és August teljesen máshol járnak a folyamatban. Romelo egyszer már kijutott innen, és most újra meg akarja csinálni. Reálisabban látja a dolgokat, és már nincs rajta a naiv máz sem. Pontosan tudja, hogy a zeneipar is milyen kegyetlen, és boldogul benne. Profin és hamar leszervez mindent August köré – a fiúért? Nem. A fiú karrierjéért, ami az ő arany szelvénye, ami kiviszi a gettóból.

August pedig még naiv és a világból is csak annyit fogott fel, hogy belehalhat úgy is, hogy nem csinált semmit. Mint a testvére. Ő még tud hinni másokban, és olyan kis naivan küzd a szeretett lányért, majd a zenész karrierért…

Nem véletlen, hogy a két szereplő így van összerakva. Így mindketten tudnak tanulni a másiktól. Romelo azt kell, hogy felelevenítse, hogy a szíve nem csak egy haszontalan szerv a mellkasában. A zeneiparban az első szerződéssel mindenkit kihasználnak – de neki is ezt kell tenni a sráccal, akit menet közben meg is kedvel? Szinte a végéig Romelo sem tudja, hogy azon a ponton mit fog tenni. August viszont bátorságot tud meríteni a férfiból, aki lassan visszarázza az életbe és kiszabadítja a lakásuk ketrecéből.

A film eleje, ahogy elkezdenek együtt dolgozni és Romelo elkezd dolgozni azon, hogy fogyjon ez a zene, rendben is volt. Ám a végére túl sok lesz a szál, és elkezd szétesni a film. Maradnak is nyitott kérdések, amelyek borzolják az agyam. Mi van Romelo házasságával? Ahol a végén felvétel készül, az mégis hogy jött össze és hol tartanak együtt? Még azt is el tudnám képzelni, hogy ez az egész csak a nyitánya egy tévésorozatnak.

Zenés film, így fontos lenne a zene is benne. Ezzel mindössze annyi bajom volt, hogy nagyon nem a stílusom, ami a filmen megy. Még csak a szimpla hangszerek, az August által összerakott alapok elmennek. Van köztük kellemes is. De hogy rap kerül rájuk… az nagyon nem az én műfajom.

Ha már zenék, akkor zenészek és színészek. Dreezy az életben is rappel, ez az első filmje, eddig inkább zenélt. Nagyon emlékeztet az Empire rapper lányára, különben, egy ideig össze is kevertem őket. Anthony Anderson korrekten játssza a karakterét, és Uzo Aduba ismerős még, bár fura volt, hogy most nem őrült a karaktere, mint a Netflix sorozatában – Orange is the new black karakter volt elejétől végéig a sorozatban.

Egyszer meg lehetett nézni, de újra megnézni biztosan nem fogom.

 

Beats - 5/3,5 végig olyan érzetem volt, hogy ez csak a bevezetés. A vége sem elég zárt, mi van ott?

https://www.youtube.com/watch?v=sf8h-L7ohWM

A.P. Bio

1. évad

Tanáros, öncélt hajszoló, bosszút állós.9_12ap_bio.jpg

Dr. Jack Griffin eléggé kiakadt, amikor mást neveztek ki a tanszék élére. Botrányt rendezett, és mire észbe kapott, már Toledóban kellett biológiát tanítania a középiskolában, noha ő egy harvardi filozófia professzor. Esze ágában sincs tanítani, még ha az emelt biológia osztálya tanulna is. Helyette olyan feladatokat talál ki, melyekkel a helyére kinevezett Miles életét akarja megkeseríteni. A gyerekek eleinte mást sem akarnak, mint kirúgatni, és a férfinak a felőlük érkező támadásokra is felelnie kell. Szerencséjére az igazgató kamaszkori jó barátja, és a volt barátnője is itt él, így azért talál magának célokat, még ha elég depressziós is attól, hogy a halott anyja házába kellett beköltöznie. Maradni pedig úgysem akar…

A középiskolás komédiák jól mennek, jelenleg még magyar verzió is van belőle A tanár személyében. Akad köztük romantikusabb, drámai, vagy éppen bulváros. Az A.P. Bio valami olyasmit próbál, ami azért nem olyan elterjedt. Egy anti-tanár történetét láthatjuk, aki már kezdeni is azzal kezd, hogy ő aztán nem akar tanítani semmit és itt sem akar lenni. Ki is köti, ez nem olyan év, amikor ő vagy a diákok tanulnának egymástól bármit is. A durva az, hogy tartja is magát ehhez.

A teljes első évad annak a története, hogy Jack milyen bosszútervet próbál megvalósítani, hogy visszakapja az egyetemi állását. Próbál könyvet írni és minden lehető módon Miles ellen támad. Vannak röhejes, de nagyon elszállt ötletei is. A diákokat pedig bevonja, ha tetszik ez nekik, ha nem.

Rá kell hangolódni, mert elsőre Jack nagyon nem egy szimpatikus karakter. Cinikus, látványosan lenéz és gyűlöl mindent maga körül, roppant nagy egoista. De, szerintem mindenkiben van annyi rosszaság, hogy azzal könnyen azonosulunk, hogy ki akar szúrni a nemezisével. Volt, hogy a magánéleti szerencsétlenkedései miatt már szántam is, a végére már bírni is elkezdtem. Kellett azért a fél évadnál több, hogy eljussak eddig…

A részek lazán függenek össze, a közös pont, hogy Jack ki akar jutni innen, és mindig van egy terve. Így haladunk lassan előre, miközben megismerjük a körötte levő embereket. Ők már sokkal inkább komédia tipikus szereplők. Ott van a három kotnyeles tanárnő, akik mindenbe belekotyognak, és felváltva mennek egymás és mindenki más agyára. Az igazgató, aki nem sok vizet zavar. Elég gyenge jellem, aki mindenkinek csupa jót akar, és így elég könnyű kihasználni. Olyan, mint egy plüss maci. Az asszisztense simán debilnek tűnik, de anyatigrisként védelmezi az igazgatóját.

A diákok is egy-egy jellemvonást kapnak egyelőre, de mindenki eléggé ki van sarkítva ahhoz, hogy emlékezetes legyen. Sarika, aki az éltanuló, aki a legjobban rá van állva, hogy rendes tanárt szerezzenek és valóban biológiát tanulhassanak. Miles, aki éppen a lázadó korszakát éli, és rá van kattanva a sátánista meg alternatív dolgokra. (Közben meg más sorozatban ő lenne a tipikus jó srác a szőke hajával, meg a nagy szemeivel.) Heather, a néha kissé ijesztő különc, aki szívesen összejönne az osztályba érkező új fiúval. De lehetne sorolni, mindenki kap egy-egy olyan jellemzőt, amiről meg lehet jegyezni.

Rövid az évad, poénokra van kihegyezve és abszurd helyzetekre, de azért nyomon követhető, ahogy az osztály hangulata változik. Sarika ugyan végig tartja magát, de a végére a többség már nem kényszerből vesz részt Jack őrületeiben, még élvezik is azt és valami beteges osztályösszetartás kovácsolódik.

Ismertebb humorista akad benne, de inkább kinti szemmel. Látványra is a közepes komédia szintet hozza, de milyen látványelem kellene egy középiskolába? Pontosan. Nem sok.

A 2. évadot már nézem, a 3. is megjelent, úgyhogy majd mesélek még Jack dolgairól.

 

A.P. Bio - 5/4 álnok kis humora van, közepesen vicces, de a karakterei eladják. A főszereplőt eltalálták.

https://www.youtube.com/watch?v=MVphWg93hSI

Garantált szerelem

Perelős, egymásra kattanó, modern románcos.

Nick a szerelmet kereste, és érzékenyen érintette, hogy a mostanában legmenőbb társkereső garantálni meri, hogy náluk megtalálható a szerelem. A szerződésben is benne van, garanciát vállalnak, hogy legfeljebb 1000 randi és szerelmesek lesznek. Nick majdnem ezernél jár, és nem szerelmes. Így ügyvédet fogad, és perelni akarja 9_11garantalt_szerelem.jpega céget. Susan elkötelezett ügyvéd, aki valóban jót akar az ügyfeleinek és szívét-lelkét a munkájába adja. Nick eleinte nagyon nem szimpatikus neki, de biztosan fizető ügyfél, így vállalja az ügyet. Ahogy azonban beleássa magát, és egyre jobban megismeri a férfit, rá kell jönnie, hogy egyre inkább kedveli a férfit, aki viszonozza is az érzelmeit. De mivel Susan is regisztrált a programra, nem jöhetnek össze, mert akkor nem áll meg az ügy a bíróságon.

Nem kötelező, hogy egy romantikus komédiába hamvas és fiatal színészek játszanak, de azért nyilvánvaló, hogy azok jobban eladhatóak. Vannak közben kivételek, lehet valami pont azért poén, mert annyira más a korosztály. Pl. egyre több olyan is akad, ami arra mutat rá, hogy öreg ember még nem vén ember. A középkorúak az a réteg, ami fura ilyen zsánerben.

Legalábbis, ebben a filmben nagyon így találtam. Valószínűleg azért is, mert a női főszereplő még mindig úgy van a szemem előtt, ahogy fiatalabbként tini komédiákban játszott. Volt Josie a Pussycats mellett és ő volt a csaj, aki nem jár egyedül, de Josh Hartnett is vágta a haját egy romantikus komédiában anno. Valahogy nem örülök neki, hogy Rachael Leigh Cook tulajdonképpen most is azt játssza, amit a fentebb említett filmekben. A hősnőt, aki a végére megszerzi a pasit, csak itt nem a suli strébere, hanem az egyik legjobb ügyvéd a városban. (Még idősebb is pár évvel, mint a férfi főszerepet játszó Damon Wayans.)

A történet két részből áll össze: a nagyobb súlyt Susan és Nick szerelmi története kapja. A teljes paletta itt van: megismerkednek, marják egymást, szerelmesek lesznek és felvillan a boldogság, de szakítani kell és fájnia kell, hogy egy nagy gesztussal helyreálljon a világ rendje és a rózsaszín szemüveg nyújtotta látványvilág. Annyira zsánerszerű, hogy legfeljebb az lehet benne új, hogy ebben miért nem lehetnek egyből boldogok egymással.

Vannak benne aranyos részek, és nem is olyan nyálas ez a történet, hogy ne lehessen megnézni, csak nagyon ismerős részleteiben. Kis kedves, de semmi mélyebb benyomás belőle. A nagy szenvedélyt nem is éreztem a karakterek között, szinte jó barátoknak hitelesebbek lettek volna számomra, mint szerelmeseknek.

A komédiának is az a baja, hogy ez inkább aranyos, mint vicces. Amit poénként beletesznek, annak nagyjára azt is lehetne írni, hogy cuki. Olyan emlékezetes poén, ami megmaradt az agyamban, nincs benne.

Végül, amiben a legtöbb lehetőséget láttam. Ahogy beperlik a céget, és érvényesíteni akarják a garanciát. Rendesen van nyomozás, tanúkat és szakértőket keresnek, látjuk a bírósági folyamatot. Ugyan egy komoly filmhez képest nyilvánvaló, hogy ez csak romantikus komédia, de jó színezetet ad az egész filmnek. A kedvenc részeim mind a bírósághoz kötődnek. Igaz, nekem ez az egyik kedvenc zsánerem, tárgyalótermi történeteket szívesen nézek. Itt tudtam értékelni, ahogy nem vették viccre az ügyet, és tényleg felépítettek egy jogi esetet a témáról.

A karakterek egydimenziósak. Susan és Nick jók, minden értelemben. Jószívűek, humánusak, illenek egymáshoz és így kissé unalmasak is. Mellettük vicces mellékalakok sora, de emlékezetes köztük sem akad.

Üzenet: klisé. A szerelemért kockáztatni kell! Még ki is mondják, többször is.

Kellemes, de abszolút nem emlékezetes kikapcsolódás – ennyi ez a film.

 

Garantált szerelem - 5/3,5 a tárgyalótermi részét bírtam, a románcot kevésbé. Az fiatalabb színészekkel jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=QxlHQ4yOp90

Mit várunk?

Cím: Supernova

Készítők: a két főszereplő adja el. Stanley Tucci és Colin Firth. Még a rendező sem ismert, több mint 10 éve ez az első filmje.mit_68.jpg

Műfaj: dráma

Cselekmény: Tusker és Sam 20 éve egymás társai. Tusker korai demenciában szenved, és amíg van idejük, bepakolnak régi lakókocsijukba, és elindulnak a múltjuk helyszíneit és a családjukat meglátogatni.

Várható megjelenés: 2020 december a jelenlegi tervek szerint

Miért várós?

  • A történet most annyira nem vonz. Azért reménykedem, hogy nem sima dráma, dramedy lesz inkább.
  • A két főszereplő húz be leginkább. Colin Firth megválogatja a szerepeit, majd kideríthetem, ebben vajon mi vonzotta.
  • Pár képet már láttam belőle, szerintem a táj nekem tetszeni fog.

My Sweet Audrina

Családi titkos, szerelmes, viszályos.

Audrina a családi ház foglyaként nő fel. A nővére, akit szintén így hívtak, a közeli erdőben, egy támadásban halt meg, és a lányt most mindentől meg akarják óvni. Nem mehet iskolába, nem sétálhat, nincsenek barátai. Emlékei sem. Egyetlen gyermek társasága az unokanővére, Vera, aki előszeretettel kínozza és szekálja a lányt. Miután édesanyja a szülésbe belehal a kistestvérével együtt, Audrina apja még inkább megszállottja lesz annak, hogy 9_10my_sweet_audrina.jpgAudrina olyan legyen, mint az első Audrina volt. Már fiatal nő, kiharcolja, hogy zongora leckéket vehessen, amikor újra találkozik Ardennel, a környékbeli fiúval, aki gyerekkorukban mindig kedves volt vele. Az otthoni helyzet romlásával Audrina hozzá menekül, összeházasodnak, és el akarnak menni. Damian azonban egy állásajánlattal és békejobbal maradásra bírja őket. A kapcsolatnak azonban több terhelést is ki kell bírnia: a visszatérő Vera áskálódását és Audrina rohamait, amelyek megakadályozzák az intim együttléteket. Az okok a múltban vannak, és ki kell mondani őket, hogy esély legyen a gyógyulásra.

V.C. Andrews – sikerszerző, és egyre inkább nem értem, mitől ekkora a sikere. Annyira azonos sémákat alkalmaz, annyira hihetetlen és bulváros az egész. Ha csak ezt a filmet nézem, van itt szerelmi háromszög nővérekkel, nimfomániás bajkeverő, csoportos nemi erőszak, agymosás és egyéb finomságok. Túl sok.

Ebből pedig több visszatérő elem: a nővérek közti rivalizálás és a szerelmi háromszög. A nemi erőszak motívuma. A családon belüli erőszak. A társadalmi réteg is, gazdag, felsőbb körökben zajlanak az események. (A szegényebbek nem tudnák megcsinálni, hogy úgy bezárják a gyereküket, mint Audrinát itt a szülei.)

Ezen felül ott volt az is, ahogy Damian a lányához viszonyul. Nem egyszer olyan érzésem volt a film közben, hogy az már egészségtelen, ahogy rajong érte és közbe az interakciói… a regényt ismerem, így tudtam, hogy nem lesz vérfertőzés, a film néha mégis azt juttatta eszembe, hogy Damian hajlana arra is.

Nem volt jó nézni a filmet, annyira hihetetlen volt az egész, és botrányos. Nem akarom a film poénját itt lelőni – szerintem vasárnap majd megteszem – de nem kellett hozzá nagy ész, hogy kitaláljuk. Már az első jelenetekben megkapjuk az összes kulcsszót, amit kicsit átrendezve máris el tudjuk mesélni, mi történt és minek lettek ilyen következményei.

Bár nehezményezem a hiteltelen és bulváros elemeket, nem tudom megállni, hogy ne mondjam el, a könyvben még több ilyen van. Damian több nővel keveredik viszonyba. Kevésbé durva dolgokat követ el Arden és Damian is, mint a regényben. Audrina sokkal könnyebben megbocsáthat nekik itt. Ott van az is, hogy Audrina kistestvére a regényben élve születik, csak az anya nem éli túl a szülést.

A szerelmi szálat nem éreztem igazinak. Audrina menekül Ardenhez, akiben meg jó adag bűntudat is munkál. Miért szeretnének egymásba? A lány részéről ok. Arden az egyetlen, ráadásul helyes srác, akit ismer. Kedves és türelmes vele. Fordítva már nem tudom. Akkor hinni el, hogy tényleg kell neki Audrina, amikor próbálják elhálni a frigyet – abban valóban látszott az igyekezet, meg a frusztráció, amikor nem jön össze a dolog.

Külcsín: tipikus Lifetime produkció. Kevés helyszín, semmi feltűnő.

A casting már jobban tetszett, ha a cselekmény miatt a karakterek annyira nem is. India Eisley simán hiteles naiv szépségnek, William Moseley nem először játszik lovagias szerelmest. A meglepetés James Tupper, aki szerintem nem jó energiákat vitt az apaság megformálásába.

Egy estébe belefért, de semmilyen tekintetben nem olyan film, amit kedvelem lenne még egyszer megnézni. Nagyon elszállt a cselekménye.

 

My Sweet Audrina - 5/2,5 szereposztás: ok, a történet viszont több oldalról is beteg. Nálam ez már sokkoló hatás.

https://www.youtube.com/watch?v=cUkdcCJC7nE

süti beállítások módosítása
Mobil