Minden napra egy film

Minden napra egy film

5 film, amit látnod kell

II. VH - Csendes-óceán

2020. szeptember 01. - BBerni86

f5_55.jpg5: Pearl Harbor – Danny és Rafe gyerekkori jó barátok, ugyanazzal az álommal. Pilóták akarnak lenni. Az álom megvalósul, és Rafe szerelmes is lesz egy belevaló ápolónőbe. Rafe az angoloknak megy segíteni, amikor kitör a II. VH. A halálhíre jön, és a Pearl Harbor-ban állomásozó gyászoló barátnője és barátja egymás vigaszai lesznek. Pont akkor kellene feldolgozniuk, hogy Rafe mégis él és hazajön, amikor a japánok támadnak.f4_64.jpg

4: Rendíthetetlen – Louis kezelhetetlen, rosszcsont gyermek volt, míg nem kezdett el futni. Hamar kiderült, mekkora tehetség és az olimpia lett a következő cél. A távfutásban esélyes fiú mégsem lehetett bajnok – kitört a háború, és katona lett. A Csendes-óceánon szolgált egy bombázón, míg le nem zuhantak, és hadi fogságba nem került. Egy japán tiszt f3_72.jpgnagyon meg akarta törni, de bármit talált ki, Louis túlélte és nem adta fel.

3: Midway – Pearl Harbor után az amerikaiaknak valahogy újra kellett építeni a flottát, és visszavágni egy vesztes helyzetből. A flotta élére Nimitz került, és készültek a visszavágóra. Ebben nagy segítségére voltak a kódfejtők is. A választott helyszín Midway lett, ahol egyéni és katonai hősiességre volt szükség, és a háború fordulatot vett. Dick Best, Wade McClusky és társaik az életük kockáztatásával megmutatták, Amerika nem adja fel, küzd a végsőkig.f2_74.jpg

2: Levelek Ivo Dzsimáról – a csendes-óceáni front talán legkegyetlenebb csatájának helyszíne. Az amerikai sereg szigetről szigetre haladt Japán meghódításában, a főváros felé. Ivo Dzsima azonban nagy falat volt. Hősies védői a végsőkig kitartottak, és tudták, számukra csak győzelem vagy a halál lehet opció. Eastwood abszolút nem rendhagyó módon a japán szemszögből mutatta be a történetet.

1: A hős alakulat – Az elit alakulat sikere után az HBO a másik nagy frontot történteket is bemutatta. A katonákat, akik Ázsiában kellett, hogy helyt álljanak. A kiemelt karakterek sorsán keresztül láthatjuk, hogyan haladtak szigetről szigetre a győzelem felé, vagy éppen, ahogy Ausztráliában igyekeztek kipihenni a borzalmakat. Nem lettek a színészeiből olyan sztárok, mint a másik sorozatból, de azért pl. fel lehet figyelni olyan szereplőkre, mint Rami Malek, aki legjobban befutott az itteniek közül.f1_69.jpg

Álomgyár

Filmforgatós, ügyeskedő, szerelmért küzdő.traumfabrik.jpg

Emil most szerelt le, és nem tudja, mihez kezdjen az életével. Bátyja, aki egy filmgyárban díszletező, szerez náluk állást, mint statiszta. A fiú már az első napján zűrt zűrre halmoz: beállítják egy fénypróbához, mire megcsókolja a táncos lányt. Majd megbotlik, és kiégeti a díszletet. Libapásztorként sem válik be, elcsatangol a madarakkal és beszól a stúdió sztárjának is. Többet be sem tehetné ide a lábát, de Milou, a francia táncos lány miatt marad, és randit szervez. A lány azonban nem tud eljönni: aznap zárul a határ Kelet- és Nyugat-Berlin között. Emil azonban nem adja fel ilyen könnyen. Hamisít egy rendezői állást, ír egy forgatókönyvet és egy kis félreértés és párt lelkesedés, már forog is a Kleopátra a színésznővel, akinek Milou a dublőre. A gond csak az, a vőlegényével érkezik… Emil így sem adja fel, és forgatnak.

Nem vagyok nagy német filmművészet rajongó. Egy francia alkotás elé sokkal könnyebben leülök, mint egy némethez. Most kezdem ezt kicsit átgondolni, mert ez az utóbbi időszakban a második olyan német romantikus komédia, ami kifejezetten tetszett és biztos, hogy nem csak egyszer fogom megnézni.

Kapásból egy olyan alaphelyzete van, ami az egyik kedvenc cselekmény elemem. A kulisszák mögé nézünk, egy stúdióba, ahol nagy költségvetésű film forog. Az, hogy ezt a korábban nem megbecsültek és mellőzöttek, a félreértett tehetségek készítik, csak hab a tortán. (Így rögtön mellette van a komédia is.) Látjuk, hogy készülnek a díszletek, a forgatókönyv, hogyan állnak össze a jelenetek. A szerelem a fő téma, de szépen összerakták mellette a filmes történet is.

Bírtam, ahogy romantika és humor váltakozik a filmben. Ez egy hatalmas, romantikus mese, ahogy Emil küzd Milou viszontlátásáért, majd a szerelméért. Szerintem nő nem tudja ezt úgy nézni, hogy helyenként ne kezdjen olvadozni. Itt dicsérem meg a címet is, mert nagyon pontosan visszaadja, mit látunk. Álomgyár, ahogy a filmstúdiókat szlengesen nevezzük. De ez álomgyár azért is, mert Emil az álmát valósítja meg, hogy megszerezze a szerelmét. Bután hangzik, de nem csak a filmet, az álmát is legyártja. Van benne nem kevés mesei elem, de olyan aranyosan, hogy csak mosolyogni tudtam vele.

Plusz, nekem nagyon bejött a film humora. Jókat tudtam mosolyogni az olyan kis apróságokon, mint a színvak operatőr nem tudja, melyik szűrőt kell berakni, vagy a film tönkretételére tett kísérletek, amiket Emil kreatívan kezel. Az a földrengés…

Még a szocialista hangulatot is bele tudták tenni úgy, hogy lássunk benne komikumot és komoly drámát is. Mert az pl. vicces, ahogy a pártvezetés átnyomja a filmet, és a stúdió főnökének feje majd szétrobban. Az már kevésbé, amikor azzal szembesülünk, hogy milyen könnyen találja az ember börtönben magát, vagy kell egy fegyvercsővel farkasszemet nézni. Omar egy ponton nagyon jól megfogalmazza, milyen lett az a rendszer. Cellába zárták a polgárokat abban a rendszerben, ha nem is mindenki érezte a rácsokat.

Lehetne azon merengeni, hogy néhol milyen olcsó megoldások vannak benne, és mennyire nem mérhető a látvány egy amerikai produkcióhoz. Szoktam is ilyeneket kiemelni, de most abszolút hidegen hagyott. Annyira kedves és mosolygós a sztori, jó szocialista rendszeres meglátásokkal rejtetten, hogy nekem az eladta, nem kellett a nagy látványorgia.

A színészekre is ez áll. Tudnék mondani kapásból egy tucat szőkét, aki sokkal jobb Emil lehetett volna. De itt a karaktert szerettem meg, nem a színész érdekelt, aki játssza. Az eye candy faktort azért a németek is lazán összehozták – szerencsére a szerelmes párt játszó kettős helyes is volt egymás mellett.

Meglepően jó élmény volt ez a film, és ha nem is hiszem, hogy lesz belőle amerikai verzió, álmodozni még szabad…

 

Álomgyár - 5/4,5 igen, kicsit tévés és klisés, meg a színészek se brillíroznak, de megvolt a mozi varázsa.

https://www.youtube.com/watch?v=mMGb_A9kqYo

Pont az a dal

Zenés, álmokért küzdő, albumot összerakó.

Maggie kisgyerekkora arról álmodik, hogy egy napon Grace Davis mellett dolgozhasson. Az egész családja a zeneiparban van: az apja riporter volt, aki most saját kis rádióadóját vezeti. Az édesanyja énekelt korai haláláig. A lány zeneszerzést tanult, majd Grace asszisztense lett. Már 3 éve várja az esélyt, hogy megmutathassa, mire 8_30pont_az_a_dal.jpglenne képes, mint producer. Egy próbálkozás után azt tanácsolják neki, keressen saját ügyfelet. Így Maggie David nyomába ered, akit a parkban hallott énekelni, és aki remek lehetne, ha komolyabban venné a zenélést. Ahogy elkezdenek együtt dolgozni, más szálak is szövődni kezdenek köztük, mint üzleteik. De Maggie titkolja, hogy igazából csak asszisztens. Amikor a két élete találkozik, kérdéses, siker vagy bukás vár rá.

Egy film, aminek betett a COVID. Mire elkezdték volna a mozik, már nem mehettünk mozikba. Ugyan szabadtéri mozikban próbálkoztak, de lehet sejteni, hogy ez mennyire nem ugyanaz. Most viszont újra itt van – azért van egy olyan tippem, hogy az online sugárzás, DVD bevételek érdemlegesebbek lehetnek, mint a mozis bevételei.

Nyári mozinak pont elment volna. Kis kellemes, felejthető limonádé, amit az ember egyszer megnéz és megy tovább. Nem egy nagy film, de nem is akar az lenni. Ez egy csajos, karrier építős, romantikus komédia.

Sok mindenből van benne egy kicsi, de karizmatikusan egyik zsánerbe se illeszkedik bele. Lehet komédiaként nézni, amelyben Maggie asszisztensként megy keresztül sok mindenen. Csak éppen ez nem igazán vicces. Neki azért nem olyan főnök jutott, mint Az ördög Pradát visel Mirandája. Van egy-egy érdekesebb feladat, de egyik sem olyan, amin nevetni kellett volna. Ez csak mosolygós.

Lehet romantikus filmként nézni, amelyben David és Maggie egymásra találnak. Ez az a szál, ami leginkább a kliséket követi. Ahogy megismerkednek, és a munkakapcsolat valami mássá mélyül. Még a butaságon összeveszés, nagy béküléssel és a még boldogabban élnek együtt tipikus kanyar is ott volt benne. De nincsenek nagy szenvedélyek, nem egy igazán romantikus film ez. Csak van szerelmi szál is benne.

Végül, karrier film. Még ez a legerősebb a többi között. Maggie igyekszik felépíteni magát, mint producer. Megszállottan dolgozik, Grace mellett is, majd David dalain. Kissé rózsaszín is, ahogy egyetlen döccenővel minden összejön neki. De ez a Hollywood tipikus karrier film. Nem tud nem eszembe jutni, hogy a hősnő igazi anyja is csinált ilyet, az volt A dolgozó lány, ha jól emlékszem a címére.

Vagyis, kellemes kis délutáni limonádét pancsoltak nekünk, amit jól esik meginni, de nem lesz belőle életünk nagy kulináris élménye. (Azt nem is említem, hogy a film meglepőnek szánt csavarját már a felénél kitaláltam. Szintén rossz pont.)

Pedig, azt nem számoltam bele, hogy mennyire nem bírom Dakota Johnsont. Nem csak azért, mert ez a lelkes gyakornok már Ana Steel bőrében sem volt szimpatikus. Egyszerűen nem néz ki lelkes asszisztensnek. Szerintem ez a szelíd, nem sok vizet zavaró, de azért helyes lány nem az ő karaktere. A vadóc hősnők hihetőbbek.

Mivel zenés film, a dalok. Egy van benne, amit akár az MP4 lejátszómra is feltennék. Grace új dala, amit a végén vesznek fel. A többi nagyon tipikus popdal, nem is lett tőlük dallamtapadásom. Azon merengtem, melyik igazi dívára emlékeztetett Grace dallamvilága, ezen még töröm a fejem.

Mondandóra a szokásos, soha ne add fel az álmaidat, amelyek akár valóra is válhatnak, mese. Ahogy már sokadszor írom, limonádéban elmegy.

Amit vártam, megkaptam és egy délutánra elment.

 

Pont az a dal - 5/3,5 nem bírom Johnsont, és a film csavarja túl nyilvánvaló. De egy délutáni mozinak ok.

https://www.youtube.com/watch?v=OON8x67SFyY

Perry Mason

1. évad

Nyomozós, tárgyalásos, vallási közösséges, útkereső.

Perry Mason élete darabjaira hullott, és a férfi nem is nagyon igyekszik egyben tartani a maradványokat. Ragaszkodik a családi birtokhoz, melynek teljes környékét már megvette egy reptér, és a két megmaradt tehene is repülőgépek között legel. A felesége elhagyta, 9 éves fiát alig látja. A háború okozta traumák még kísértik, és magánnyomozásból próbál valahogy életben maradni, és keresni a kevés megmaradt igazságot. Ügyvéd, idős 8_30perry_mason.jpgbarátja, E.B. belecsöppen az egyik legnagyobb ügybe. Egy kisbabát raboltak el váltságdíjért, majd öltek meg, varrták fel a szemeit. Elsőként az apát, majd az anyát fogták perbe. E.B. látja el a védelmet, és Perry lesz a nyomozója. Ő nem képes elengedni az ügyet, amelybe egy egyház is belekeveredett, és végig akarja vinni. Akkor is, amikor ügyvéd nélkül maradnak. E.B. társának van ugyanis egy ötlete, Perry hogyan lehet ügyvéd is, és veheti át E.B. praxisát.

Bár bevallottan szeretem a tárgyalótermi krimiket, nézni és olvasni is, rá kellett jönnöm, hogy egy fontos karakter eddig kimaradt az ismerőseim közül. Perry Mason nevét már hallottam, azt is tudtam, hogy regényhős, aki sorozatokat is kapott, de még nem olvastam és nem láttam egyet sem ezek közül.

Az HBO azonban leporolta a történetet, és ezt már megnéztem én is. Most meg foghatom a fejem, hogy ez eddig nekem kimaradt. Pedig nagyon jó, és azt adja, amit ebben a zsánerben keresek. Már készülök is anyám régi könyvei között keresgélni, mert biztos vagyok benne, hogy ráakadok pár Mason-regényre ott…

De egyelőre maradjunk a sorozatnál. HBO, így nem kell meglepődni, hogy milyen koncepciót választottak. Egy nagy ügyet visznek végig, és mutatják meg, hogyan lett az egykori katonából, majd magánnyomozóból ügyvéd. (Azt meg a hírnevéből tudom, hogy Perry Mason legendásan jó védőügyvéd lesz majd. Itt még nem tart az HBO sorozatban, ez a kezdet.) Ha jól tudom, korábban részenként volt más-más ügy, de nekem szimpatikus volt az egy ügy, egy évad felállás idén. Már csak azért is, mert nekem ez volt az első találkozásom Perry Masonnal, és most úgy érzem, jó sokat megtudtam róla.

Mivel HBO, a minőségi látványvilágon és szereposztáson sem kell meglepődni. Remek noir hangulatot teremtettek, és megelevenítettek egy letűnt Amerikát. Mondjuk, amennyire korrupt és sötét nagyon sok karakter, nem fogjuk úgy érzeni, hogy nincs mondanivaló a jelen számára. Perry mottója találó: az igazság és a törvény nem feltétlenül egyezik, és ő azon van, hogy helyesen járjon el és változtasson a körötte levő világon.

A szereposztás tele van remek karakterszínészekkel. A többség ugyan inkább más sorozatból lesz ismerős, de ez nem von le abból, itt mennyire jó munkát végeztek. Matthew Rhys nagyon eltalált Mason lett, aki hiteles a tárgyalóteremben, de megtört és részeges emberként is, aki nem érti, hova lett a világ és a család, amiben felnőtt. De mellette olyan nevek vannak, mint John Lithgow vagy Tatiana Maslany. Jó karaktereket írtak nekik: azt külön élveztem, ahogy egyre inkább megláttuk azt is, kicsoda Alice nővér és honnan jött. (Csak nem bírom megállni, a hasonló korban játszódó Penny Dreadful is hozott egy nagyon hasonló karaktert, érdemes is lenne egymás mellé tenni őket. A végeredmény társadalmilag ugyanaz lenne: ha a nővér szerepére kijelölt nő rendes is, és tényleg jót akar, a szervezet korrupt és a pénz a fő hajtóerejük, nem a vallás és a világ megjavítása.)

Üzenetet nagyon nem akarok kihámozni a sorozatból. Azt lehetne fejtegetni, hogy az igazság és az erkölcs mennyire torzulhat, és mennyire színjáték az igazságszolgaltatás.

Jó hír: már be van rendelve a második évad. Biztosan meg fogom nézni, ahogy az is, hogy regényben is keresni fogok Mason-eseteket.

 

Perry Mason - 5/4,5 nagyon hangulatos, erős látványvilágú sorozat, jó színészekkel és történettel. Nézős!

https://www.youtube.com/watch?v=_5O3cMmg3JQ

SpoilerZóna

Végállomás

Annie véghez viszi, amit az elején vállalt. Franklyn minden emberét elintézte - pl. kijátszotta egymás ellen Alfredet és 1_91.jpgVince-t. Mindkettővel elhitette, hogy a másik végezni akar vele, és a fiatalabb bérgyilkossal össze is jött. Alfred így végzett a mentorával, majd Annie is lelőtte a fiút.

Bill elintézése személyes ügy volt, gyerekkorában sokat ártott neki az a férfi. Bill a vég előtt felismeri a nőt, de már nem tud mit tenni.

A  tetemeket Franklyn mindenesével együtt tüntetik el. Majd a férfi elmegy, és átvedlik Franklynné. Így beszél telefonon a lánnyal, aki elnyerte a munkákat, amiket a bűnvezér a többieknek adott volna. De meglepetésére Annie személyesen is megjelenik, mert tudja, hogy a takarító és Franklyn egy és ugyanaz. Jön a sokk is: Annie igazából egy ikerpár egyik fele, Annie és Bonnie voltak játékban végig.

Elmesélik, bosszúért jöttek. Az anyjuk naiv és szép vidéki lányként jött a városba, ahol összejött Franklynnel. Az 2_95.jpgegyéjszakás kaland eredménye lett Annie és Bonnie. A nő távol tartotta a bűnkirály apától a gyerekeit, még csak el se mondta, hogy lettek. Balszerencséjére egyszer látta, ahogy Franklyn valakit agyonlő. A férfi pedig a nőre gyújtotta a lakását. Ő a lányokat ki tudta menekíteni, magát már nem. Az árvaházban Bill lett a nevelőjük, aki szexuálisan bántalmazta az ikreket.

Már felnőttként, Londonban keresve a helyük hallották meg, ahogy a takarító fütyül. Felismerték. Az apjuk is ezt fütyülte, amikor rájuk gyújtotta a lakást. Jött a terv, a bosszú, amit most be is végeznek.

Macskák

(2019-es film)

Éjszakai, versengő, macskás.

A fiatal Victoria kidobva találja magát London utcáin. A macskát a Karmincák fogadják maguk közé, és vezetik be a világukba. Ez az éjszaka különösen fontos a számukra. Ma lesz kiválasztva az egy, aki elmehet az ionoszférába, 8_29macskak.jpgahol újjászülethet abban az életben, amit megálmodott magának. Ehhez egy énekversenyt kell megnyerni. Ahogy a lánynak megmutatják a versengőket, ő egy kivert, száműzött macskára figyel fel, az egykori ünnepelt sztárra, aki eladta magát a környék rosszának, és tönkrement minden értelemben. Victoria vele is barátkozik, miközben az újjászületésre hajtó gonosz macska sorra rabolja el a vetélytársait. A végén még a bölcs Csendbelenn sem menekülhet előle, és az ifjú macskalányon is múlik, hogy boldog véget ér-e az este.

Megfogadtam, hogy nem fognak az előítéleteim befolyásolni, ha megnézem ezt a musical filmet. Hiszen a musicalt már láttam színpadon is, kétszer is, és még mindig nem tudom megérteni, miért ekkora siker még ma is. Láttam már pár Webber-darabot, de nekem továbbra is ez van a listám alján. Nagyon nem szeretem a Macskákat. Akkor is, ha még mindig divatdarabnak számít, és divatos rajongani érte.

Amit a filmen tudtam értékelni, hogy igyekeztek neki valami keretet, értelmes cselekményt adni. Nem csak megismerjük a macskákat, akik énekelnek és dalolnak, hogy a végén egy kiválasztásra kerüljön közülük, hanem van egy cselszövő, és egy fiatal macska is, aki most válik e világ tagjává.

Victoria különben jól működik a filmen. Kedves, ártatlan, figyelmes és nyitott. Ideális karakter ahhoz, hogy vele minél mélyebbre hatoljunk a macska világba. Fontos szerepe lesz a megoldásban, és a jutalmát is elnyeri. Ő egyfajta főhőssé válik, miközben minden dal és jelenet más-más macskának a szín- és játszótere. De kellett ez a macskalány, így, hogy összefogja a dalokat egy eseménysorba.

Tetszett az is, hogy micsoda látványorgiát kapunk. A kedvenc a vasutas dal, ami az egyik leglátványosabb koreográfiát kapta a filmen. Nem csak a Big Ben, de a step miatt is.

De akkor nézzük, amit még mindig nehezményezek.

Ugyan telepakolták a filmet sztárokkal, de ez a legtöbbször teljesen felesleges. Pedig én nagy névvadász vagyok, egy vonzó stáblista simán rávesz, hogy nézzek meg olyasmit is, ami különben nem érdekelne. Idris Elba, Judi Dench, Rebel Wilson, Ian McKellen – mondjuk, nem ártott volna, ha olyan sztárokat választanak, akik énekelni is tudnak. Hiába zseniális színész McKellen, ha fáj a fülem, amikor arról dalol, hogy ő volt a Vasmacska fantomja. Igaz, ellensúlyként tettek bele popsztárokat is. Ropja itt Jason Derulo és Taylor Swift is, akik gond nélkül eléneklik és táncolják a dalaikat, csak éppen nagyon úgy éreztem, hogy funkciójuk nincs a történetben, csak énekelnek egyet, mert miért ne?

De, amire ki akartam lyukadni. A stáblista két szempontból is impozáns, de megnézve egyik sem fontos. A színészsztároknak itt inkább énekelni kellett volna tudni – a játékot úgyis szinte nullázza a macska jelmez és maszk. Az énekesek meg nem kaptak a történetben releváns helyet, csak feltűnnek, énekelnek, eltűnnek.

A dalok, erről nem a film tehet. Az Éjfél számomra már unalmas, annyira agyon játszották. A többi nóta meg nekem nem a stílusom. Victoria dala, amit még nem hallottam, az az egy tudott tetszeni. A többi… lehet, hogy T.S. Elliot klasszikus az alapja, de nem tudtam megkedvelni sem, nemhogy megszeretni őket.

A macska jelmezek… furák. Nem tetszett, mintha macska és ember hibrideket láttam volna.

Idén karácsonyra Tom és Jerry van ígérve, nagyon bízom benne, hogy az a macska jobb lesz.

 

Macskák - 5/2,5 értékelem a kivitelezést és a beletett neveket, de utáltam nézni, és nekem nem tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=gq50F-IDXDc

Egy magánháború

Tudósító, hivatásért mindent megtevő, háborús.

Marie Colvin hisz abban, hogy a szavaknak és a képeknek ereje van. Hisz abban, hogy ha elég embert érdekel, mi történik a világban, milyen háborúk és kegyetlenségek zajlanak, változni fog a helyzet. Csak meg kell nekik mutatni. Hadi tudósítóként mindenhol ott van, ahol fegyverek törik meg a csendet és a vezetők titkolóznak. A lapjának több díjat is nyert, és nem nézi, mit kell feláldoznia. Rámegy a házassága, nem vállalt gyermeket, és a_private_war.jpgegyszer mellette robbantottak – majdnem belehalt, a fél szemét el is vesztette. Gyűlöli a háborús övezeteket, de a kötelességtudata nagyobb. Neki ezt meg kell tennie. Közben próbál egy párkapcsolatot is fenntartani, és megtalálni maga mellé a hasonlóan elhivatott fotóst, aki vele tart bármeddig.

A film megtörtént események alapján készült, és egyértelmű célja, hogy emléket állítson a riporternek. Nem véletlen, hogy a végén mutatnak róla igazi felvételt is, és bejátsszák, ahogyan megfogalmazza az életcélját.

Érdekes a koncepció. A végén indulunk, egy bizonyos háborús övezetben. Ha nincs előismeret, nem tudjuk, miért pont ez a helyszín, ahonnan majd visszafejtjük a korábban történteket. Visszaugrunk éveket, és a végponthoz képest határozzák meg mindig, ahhoz képest hol vagyunk, hány évvel korábban.

Ha tudjuk, miért az a film végpontja, hogyan válik majd az a drámai tetőponttá, egyszerre nyerünk és vesztünk is. Sokkal érthetőbb a szerkezet, ha ismerjük ezt az adatot. Különben nem érteni, miért kell egy ugyanolyan helyzetből visszaugrálni sok korábbi, szinte ugyanolyan háborús övezetbe. Legfeljebb Marie magánéletében vannak változások, de ezek annyira mellékszálon vannak, hogy azért nem lenne érdemes ennyire ugrálni ide-oda.

Ám, ha tudjuk, miért az a kiemelt helyszín, a film poénja és drámai tetőpontja veszik oda. Nem lesz meglepetés, nem lesz tragédia. Nem vagyok benne biztos, hogy megérte így ugrálni az időben. Valószínűleg egy lineáris cselekményvezetés nekem jobban tetszett volna.

Mit tudunk meg ebből a filmből? Amit biztosan, hogy egy hadi tudósító, ha komolyan veszi a munkáját, mennyi áldozatot hoz. Nem csak a testi épségét és az életét veszélyezteti, de soha nem lehet olyan családja, mint az átlagembereknek. Túl nagy a nyomás, túl keveset van otthon, és akkor is máshol jár az esze. Tele van visszamaradt sérülésekkel, nem csak fizikailag, de lélekben is. De ez, konkrétan Marie életében nem látszik itt személyes drámának. Annyira szárazan, dokumentarista stílusban jelenik meg mindez, hogy érzelmileg nem tudtam átélni a nehézségeket.

Pedig Rosamund Pike remek színésznő, és eljátssza a szerep érzelmi oldalát is. Az érzelmi traumák, a keménysége, a karakter összetettsége megvan. Csak a film és a cselekmény nem segít abban, hogy mindez át is jusson hozzám a vásznon keresztül. Annyira nagy, drámai központi üzenetet akarnak megfogalmazni, hogy elveszik közben a film.

Az üzenete. Egyet tudok érteni vele. A modern ember egoista vakságban szenved, ahogy Marie is látja. Nem tudják, de nem is érdeklik őket, hogy a világ más, gyakran eldugott helyein milyen kegyetlenségek zajlanak, hogyan mészárolnak le tömegeket. Amíg a modern nyugati ember napi kényelme és komfortja megvan, mit érdekli őt, hogy máshol mindennapi gyakorlat gyerekkatonákkal nőket erőszakoltatni és kivégeztetni a civileket? Jobbnak kellene lennünk, és ezért vannak olyan közvetítők, mint Marie volt.

Az üzenet azonban önmagában kevés. Sok háborús övezet, és egyik pokla sem ütött meg a filmből. Annyira vártam, hogy rázzon meg, de nem tette.

Papíron sikerdrámának tűnik. Erős téma és üzenet, tele remek színészekkel. Mégis, a végeredményt látva ez csak ígéret maradt.

 

Egy magánháború - 5/3 az üzenete értékes, de mint film, nem tudott lekötni. Pike kemény, de mozaikos a sztori.

https://www.youtube.com/watch?v=TTf0Lc5YAcc

Mit várunk?

Cím: Next Goal Wins

Készítők: Taika Waititi következő rendezése. A főszerepben Michael Fassbender. De lesz más ismerős is a stábban…mit_66.jpg

Műfaj: sport

Cselekmény: Rongen edző története, aki az Amerikai Szamoa nemzeti csapat edzője lett, és a csapat legjobb eredményeit szállította.

Várható megjelenés: kérdéses. Van, ahol azt láttam, hogy már idén kijön, máshol nincs még adat sem.

Miért várós?

  • Bírom a sportfilmeket. A reménytelen csapat küzdelme a célért – Hamupipőke-mese, csak fociban.
  • Waititi dolgait az utóbbi időben nagyon megszerettem.
  • Fassbender az egyik kedvenc színészem, és már rég volt tényleg jó filmje. Itt látok esélyt arra, hogy szórakoztató, jó filmet láthatok majd.
süti beállítások módosítása
Mobil