Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fülemre való vol.2.

2019. október 10. - BBerni86

Ha már Ed Sheeran... rémlik, hogy énekelt Westeroson is?

A magas lány

Kamaszos, cserediákos, szerelmes, önelfogadós.

Jodi egész életében szenvedett a magasságától. Még csak 16 éves, de már 185 centi magas. Az iskolában állandóan viccelődnek vele, ráadásul otthon egy túlféltő apa, egy jelenlegi szépségkirálynő nővér és egykori szépségkirálynő anya akarja jobb nővé tenni. Szerencsére van két nagyon jó barátja: a nagyszájú Liz, aki őt is 10_9a_magas_lany.jpgmindig megvédi, és Jack, aki randira is mindig hívja, de a lány nem veszi komolyan a nála alacsonyabb fiút. Egy napon svéd cserediák érkezik az iskolába: Stig. Jóképű, szőke és magas srác, akire rástartol az iskola méhkirálynője, Kimmy is. Jodinak is nagyon tetszik, pláne, hogy Stig magasabb nála, és érte kész lenne változtatni a megjelenésén is. A végére azonban rá kell jönnie, hogy elsősorban magának kell megfelelnie, és ki szereti őt igazán.

Újabb Netflix tini film, de ez most tetszett. Összességében több, ami tetszett, mint ami nem – ha így belegondolok. A Megosztás amennyire nem jött be, annyira megkedveltem a magas lányról szóló történetet.

Az alapja nagyon klisé, többszörösen is. A lány, akit senki nem vesz emberszámba, a végére szerez önbizalmat és hirtelen ragyogni kezd. A szerelem az új fiúba. A legjobb barát, aki lehetne több is, mint barát. Mindegyik az iskolás tini filmek egyik jellegzetes eleme, de itt sikerült ezekből egy jó történetet összerakni.

Már eleve abban volt ötlet, hogy itt Jodi attól szenved, hogy magas. Mert ez olyasmi, amit nem lehet megváltoztatni vagy eltűntetni. A csúnya lányból bálkirálynő lesz filmekben más szokott a gond lenni: a kocka kap csajos, csinos ruhákat és kiderül, az ormótlan ruhák alatt szép test rejtőzött. Új frizura és smink, kész az új lány. A kövér lefogyhatott. A magasság viszont állandó. Kicsit fura is, hogy azért szenvedjen a hősnő, mert magas. Nem tűnik olyasminek, amiért szenvedni kellene. De könnyen beszélek, én alacsony vagyok, és ölnék még 5-10 centiért, nehezebben érzem át, akinek az a baja, hogy nem kellene az a pár centi.

A film így viszont rá tudott menni arra, hogy tényleg az önbizalmon múlik a dolog. Igazából Jodi nem változik meg a filmen, csak magát tanulja meg szeretni. Ez sokkal jobb üzenet így, mint amikor a már szép kezdi el szeretni magát. Úgy nem nehéz, itt nagyobb a kihívás.

Jók a mellékszereplők a filmen. Eleve Jodi szerethető hősnő lett, akinek könnyű drukkolni. A barátai jó fejek, és mindegyik kap valami jellegzetességet, amiről meg lehet jegyezni. A családja inkább a humort szolgáltatja. A szülei katasztrófák, de a nővérével való kapcsolata jól sikerült a filmen. Az iskola rosszai egyszerűbbek, simán gonoszak.

A fiúk. Itt is megkapjuk az üzenetet, hogy a külső nem minden. Stig jól néz ki, és pillanatok alatt népszerű lesz. Mivel otthon a külseje csak átlagos, nagyon a fejébe is száll a népszerűség. A végére megérti ő is a leckét, de így jól láthatjuk, hogy a hatalom (tini környezetben a népszerűség) megront. Jack az elejétől szimpatikusabb volt nekem, most agyalok is, miért. Ő a kedvesebb, a hevesebb, a viccesebb. Igazibb. Nálam az is biztos játszik tudat alatt, hogy a szintén Netflix American Scandal nagy kedvencem volt, és abban Gluck volt az egyik főszereplő.

Helyes tini film, ami zsánerekből, de ügyesen építkezik. Nézős!

 

A magas lány - 5/4 nem harsány, nem nyálas. De romantikus és vicces is. Korrekt sztori korrekt színészekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=NfpXeLVzJIw

Idézzünk!

A varázslat minden olyan dolog, amit még nem fedeztetek fel. (Carnival Row)

 

(A megfigyelés akad, a gyanúsított nem csinál semmit, a rendőrök már kezdenek kiakadni.)

  • Biztos most lett influenzás, hogy napokig fekhessen!
  • Ezzel rendben is lennék, ha van rá esély, hogy belefulladhat a hányásába.
  • Karen Duvall, ez nem keresztényhez méltó!
  • Olvasd az Ótestamentumot! Imádjuk a bosszút! (Unbelievable)

 

(Az anya próbálja megérteni, a fia miért szakított a család hagyományaival és költözött messze.)

  • Miért fordítottál hátat nekünk?
  • Ó, nem is tudom, anya. Talán egyik este, amikor kántáltam és elnyiszáltam egy kecske torkát, elmerengtem, hogy talán nem teljesen normális, amit csinálok. (Aki bújt)

 

(Louis kész arra, hogy a pszichiátere a jövőben inkább a barátja legyen. De már az ajánlatot követő első kérés próbára teszi a férfit.)

  • Louis, egyértelmű leszek! Nekem olyan barát kell, aki segít arrébb rakni a zongorámat.
  • Hohó! Álljon már meg a menet, Stan! 2 perce se vagyunk barátok. Keress mást, aki segít arrébb rakni! Menjek érted a reptérre is? Etessem a macskádat? Mossam meg a hátad?
  • Louis, milyen barátaid vannak neked? (Suits)

 

(Első találkozás a szülőkkel: Natasha igyekszik meglátni a humort abban is, hogy Daniel apja nem kedvelte meg.)

  • Ennél rosszabbul nem is mehetett volna. Talán el kellett volna fogadnom a kondicionálót, hogy jobban kedveljem.
  • Örülök, hogy viccesnek találod.
  • A tragédiák viccesek. Néha nevetned kell, hogy ne sírj.
  • És mi egy tragédiában vagyunk?
  • Erről szól az élet. Tudod, a végén mindenki meghal. (The Sun is also a Star)

 

(A SAS osztag indul kiszabadítani a túszokat.)

  • Az az átkozott sajtó mindenütt ott van. Ne hagyjátok manipulálni magatokat.
  • Oké, lányok. Ne felejtsétek el, hogy mi vagyunk a takarítók.
  • Ja, állig kibaszottul felfegyverzett takarítók. (6 nap)

Aki bújt

Családos, átkos, halálos játszmás.

A Le Domas család különleges eseményre gyűlik össze: a családtól eltávolodott fiú hazajött megnősülni, itt veszi el Grace-t, aki már alig várja, hogy a család tagja lehessen. A hagyomány része, hogy éjfélkor a friss feleség húz 10_8aki_bujt.jpgegy kártyalapot, és azon szerepel egy játék. Azt kell játszani az egész családnak a nászéjszakán. A friss férj, Alex eléggé bele is sápad, amikor Grace a bújócskát húzza. Egy veszélyes játék van, pont ez. Hiszen azt nem mesélték el a lánynak, hogy állítólag a család vagyona és szerencséje a sátántól ered. Akinek ezt a játékot játsszák. Hajnalra el kell kapni a házban elrejtőző Grace-t, feláldozni, vagy mindenkire halál vár. A nő mit sem sejtve bújik el a házban, míg a családtagok fegyverrel járnak a nyomában – Alex pedig elszánja magát, hogy megmenti a szeretett nőt.

A kis költségvetésű horroroknak megvan az előnyük, hogy viszonylag kisebb bevétellel is nagyon nyereségesek tudnak lenni. Az Aki bújt is ilyen, aminek meglepő mód a Disney a forgalmazója. Gondolom, jól szerepelt filmfesztiválon, és lecsaptak. Szereztek is egy eredeti kis horror komédiát a kínálatukba. De vissza még a számokhoz! 6 millióból forgott, vagyis 12 fölött nyereséges. A film már az ötvenet közelíti, így bőven behozta már a készítése árát.

Ami ennél is fontosabb, hogy ez egy szórakoztató film lett. Jópofa az egész, és végre egy horror, ami nem csak nevet magán, de közben jól kever horror és thriller elemeket. Kifejezetten üdítőnek találtam.

A történet egyszerűbb nem is lehetne – mondjuk, a szintén egyszerű játékra gyártott filmnél, a fogócskánál jobban megerőltették magukat az írók. Egy családi átok, egyetlen éjszaka és egy véres játszma. A kis részletek, amelyek miatt nagyon bejött nekem ez az egész.

Ahogy az egyes családtagokat megismertük, és tényleg, alig egy-egy jelenetből tökéletesen le lehetett mérni, milyen emberek. Az lenne az igazi, ha a főszereplő, friss házas páros lenne a legizgalmasabb. De Alex nekem halvány volt: elmenekült a családi sátáni alkutól, de azt nem merte megpróbálni, mi lesz, ha teljesen szakítani akarna vele. Itt nősült, és hagyta, hogy Grace kártyát húzzon. Az ő karaktere ott lenne érdekes, a film végén, amikor igazán kiderül, milyen ember. De az már a film vége, így erre nincs lehetőség.

Grace-ről sok mindent nem tudunk meg. Szimpatikus, de ez leginkább a kedvességére és a küllemére alapul. Később már azt is ide lehet írni, hogy képes harcolni magáért, de ennél többet róla sem fogunk megtudni.

Daniel, a család másik fia, aki nekem az izgalmas figura volt. Aki nem menekült el itthonról, pedig talán még jobban lázad az életük ellen, mint Alex. Ő az, aki majd a nagy lépést meg meri tenni, és túllép a saját határain. Övé volt a film nagy lelki drámája, nem a főszereplőké. Az már más kérdés, mire ment ezzel.

A film akciójelenetek, gyilkosságok, őrült hajsza és fekete humor mixe. Kifejezetten jókat nevettem – mondjuk, nekem bejön a fekete humor. Egyet mesélek: Alex húga akármilyen fegyvert kap, béna vele, és a személyzetet gyilkolja véletlenül. A férje a kezébe adja a nyílpuskát, a nő megfogja, repül a nyíl, át a szobalány fején. Kész.

Tény, beteg egy film, véres is, de vicces is. Nekem tetszett.

 

Aki bújt - 5/4 ötletes, kissé beteg, de ezt humorosan tálaló film. Bejött a casting, és elszórakoztatott.

https://www.youtube.com/watch?v=pDLysTVheS4

5 film, amit látnod kell

Western

5f-5.jpeg5: Westworld – a modern ember már igazi izgalmakat akar átélni a szabadsága alatt. Erre kínál lehetőséget a Westworld park, ahol életszerű androidok között western történeteket élhet meg. Ám a park mélyén szabotázs zajlik, és egy ördögi terv: az örök elnyomásból és szenvedésből lassan megszületik az androidok új, öntudatra kelt generációja.5f-4.jpg

4: El Dorado – Thornton az egyik leggyorsabb lövész a vadnyugaton. Fel akarják bérelni, hogy segítsen egy családot elűzni a földjükről. Ő azonban a másik oldalra áll: hiszen a városka seriffje az egyik legjobb barátja. A részeg barát kijózanítása, egy ősellenség megbékítése és egy 5f-3.jpgifjonc férfivá nevelése is rá vár az ostromlott városkában.

3: Börtönvonat Yumába – Ben Wade az egyik legveszélyesebb bűnöző a vadnyugaton. Végre rendőrkézre került, fel kellene rakni a börtönvonatra. Arra azonban számítani lehet, hogy a csapata meg akarja szöktetni. Az útra segítséget bérelnek a törvény emberei. Evans tisztes farmer, aki a lassan tönkre menő farmját 5f-2.jpgmentené a pénzből.

2: Csontok és skalpok – egy kisváros mindennapjai csendesen telnek. Míg indiánok nem törnek be, gyilkolnak és többeket elrabolnak. A seriff és pár ember útra kelnek, megmenteni a szeretteiket. Nem számítottak arra, hogy a kannibál indiánok milyen kemény ellenfelek, és rájuk is könnyen lecsaphat a 5f-1.jpghalál.

1: Pár dollárral többért – Mortimer kapitány háborús veterán, aki a bandavezér El Indio fejére pályázik. Egyedül azonban nem tud cél érni, így szövetségre lép egy másik fejvadásszal. A társa beépül a bandába, közel kerül a vezérhez és lassan felállítanak egy halálos csapdát. A végére kiderül, nem csak a pénz motiválta az egykori katonát: El Indio elvett tőle valami nagyon fontosat, amiért meg kell fizetnie.

The Sun is also a Star

Kamaszos, szerelembe esős, komoly döntést meghozós.

Natasha nem az Államokban született, de New Yorkban nőtt fel és imádja a várost. Itt képzeli el a jövőjét, az egyetemét, az egész életét. Ám nem állampolgár, az egész családot vissza akarja telepíteni az állam. Natashának már csak egy napja maradt, és repülőre kell ülnie. Mindent meg akar tenni, hogy maradhasson. Egy bevándorlási 10_7the_sun_is_also_a_star.jpgügyekkel foglalkozó ügyvéd nyomába ered. Daniel számára is fontos ez a nap: ajánlót kell szereznie az egyetemre. Ugyan Daniel a költészet iránt vonzódik, a szülei elvárják, hogy orvos legyen belőle. Koreai bevándorlók gyermekeként a család úgy gondolja, így lehet sikeres az Államokban. Orvosként. Ők ketten egymásba botlanak, és Daniel érzi, ez a végzet. Nekik együtt kell lenni. Natasha nem hisz ilyesmibe, de Daniel egy napot kér tőle, és a lány is be fogja látni.

Nicola Yoon úgy tűnik, ráérzett valamire az ifjúsági zsánerben. Ez már a második film, amit az ő regényéből készítettek rövid időn belől. A két regényéből (magyarul is olvasható mindkettő) kettőt megvettek filmnek is, el is készültek, nem rossz arány.

Ez a film hozza ugyanazokat az elemeket, amelyeket az előző is. A főszereplők most is más rassz képviselői – a lány jamaicai fekete, a fiú koreai származású. (A Minden, minden hősnője már eleve ilyen fekete – ázsiai pár gyermeke volt.) Kezdem gyanítani, hogy ez erősen önéletrajzi ihletés lehet az írónőnél, aki minden regényébe beleerőszakolja ezt a vegyességet. Fontos része a cselekménynek is: Daniel pályaválasztását, Natasha élethelyét is meghatározza, hogy honnan származnak. Azt találom csak érdekesnek, hogy mennyire ki van kerülve a rasszizmus kérdésköre, noha ilyen hangsúlyos a bőrszín és származás kérdésköre.

De a film alapvetően romantikus, talán ezért nem is foglalkozik drámai témákkal. Könnyed, mosolygós az egész, amibe nem férne bele egy mélydráma. Marad a kamasz vonalon, ahol a szülőkkel kell szembenézni a kamaszoknak.

Daniel konfliktusa otthon szerintem sokaknak lehet ismerős, és ezért tudnak is azonosulni a fiúval: a saját álmai nem azok, amelyeket a szülei szánnak neki. Elinduljon a saját útján, vagy legyen jó gyerek, és a szüleiért adjon fel valamit magából? Sajnáltam, hogy ezt nem boncolták kicsit jobban, és nagyon a szerelmes zsánernél maradtak. A végeredményt ugyan egy bevágás miatt sejthetjük, de még csak az sem derül ki, Daniel mikor és milyen döntést hoz az életéről.

A romantika viszont eluralkodik a filmen. Van komoly baja mindkét szereplőnek, de eljutunk addig, hogy mindent feledve csókolóznak, és nem létezik más, csak a másik. A mindent legyőző, első és végzetes nagy szerelem is ugyanaz, mint Yoon előző történetében. Túlzottan mesének is éreztem, idilli az egész. Most is ugyanaz a hiba van: hiába lenne sokkal frappánsabb és reálisabb egy keserédesebb vég, Yoon kierőszakolja a happy endet. Most is.

Ismert szereplőt most nem szerződtettek, de nem is volt rá szükség. Bájos, romantikus tini film, amiben elég a szereplőktől, hogy az eyecandy faktor meglegyen, és jól mutassanak egymás mellett. Inkább sorozatokból lehetnek ismerősek.

Ugyanazok a fenntartásaim megvannak a filmmel is, mint a regénnyel. Túl idilli szerelem, kierőszakolt happy end. Ám nem fáj nézni, kellemes hangulata van. Egyszer elment.

 

The Sun is also a Star - 5/3,5 tipikus tini film, de valahogy szerethető a végeredmény. Csak ne erőltetné úgy a végét…

https://www.youtube.com/watch?v=3On0BXzGnuI

Nem vagyok itt

Családi, életre visszanézős, kisiklós.

Steve ma lett 60 éves. Minden téren le van robbanva: vért köp és űrit, de csak a napi alkoholt keresi otthon, míg a befizetetlen számlák miatt mindent lekapcsolnak körötte. Komolyan fontolgatja az öngyilkosságot is. Anyja 10_6nem_vagyok_itt.pngtelefonhívása töri meg a fájdalmas apátiát: reggel elhunyt a volt felesége, Karen. A férfi egykori otthonuk romjai között felidézi, mi vezetett el eddig. A szülei fájdalmas válásától kezdve az apja összeomlásán át a házasságáig a szeretett nővel, akitől majdnem elszakította az alkohol. Akkor, a nőért és a fiáért még képes volt rendbe jönni. De egy újabb tragédia mindent elsöpört, és ehhez a ponthoz vezetett. A pisztoly csövéhez a szájában.

Ezt a filmet se ajánlom senkinek, akinek éppen jó a kedve. Igaz, ellenkező esetben is veszélyes. Ha jó hangulatban állsz neki, a végére elkap a világfájdalom. Ha már eleve depressziós vagy, lehet, még jobban erősödik majd az érzet, hogy kellene egy pisztoly és utánozni kellene a film hősét. Mert az élet igazságtalan és fájdalmas.

Nagyon utáltam nézni, nem is tetszett, mert ennyire… ilyen. Elkeserítő, kegyetlen, igazságtalan és hiteles. Minden reményt legyilkol az ember lelkében. Nincs értelme semminek, és mindenképpen tragédiába fordulnak az események. Drámának nagyon erős, érdemes megnézni – de kell nekünk valami, ami ennyire kínoz?

Steve élete annyiszor fordult tragédiába, hogy azt rossz volt nézni. Már gyerekkorában elkezdődött, és folytatódott tovább. Pedig küzdött, pedig ő mindent megtett, hogy jó élete legyen a szeretteivel, de mintha elátkozták volna.

A film még a reményt se adja meg. Eleve azzal nyitunk, hogy az öreg Steve gyötrődését nézzük, képes lesz-e fejbe lőni magát. Látjuk, mennyire rosszul van és nincs mellette senki. Vagyis, hiába drukkolnánk azon, hogy a visszaemlékezésekben visszaszerezze a családját, vagy a szüleit megmentse, pontosan előre van vetítve, hogy minden reménytelen. Ez lesz a vége. Fájdalom, szenvedés és halál.

A történet remekül összeillik, ahogy fokozatosan megismerjük a tragédiákat, amelyek elvezetnek egy élet teljes széthullásához. Az különösen tetszett, ahogy a múltbeli jeleneteket bekötik a jelenbe egy-egy emléktárggyal, a ház egy-egy darabkájával.

Maga a ház is fájdalmas: az elmúlt boldogság mementója, ahol Steve valósággal szellemek között tengődik. Milyen volt, milyen lett jelenetek a házban, a házon magán is hatásosak.

Nem lehet nem leírni, mekkorát játszott a filmen JK Simmons. Ha a filmmel vannak is bajaim, és utáltam nézni, előtte le a kalappal. Ha elképzelem, milyen volt a Whiplash idején, itt mit mutat magából, döbbenetes. Mintha teljesen más ember lenne. Nem JK Simmons, hanem egy emberi roncs, aki már mindent elvesztett. Sebastian Stan is nagyon szimpatikus nekem, ő is jól játszik, de Simmons lejátszik most mindenkit.

A film vége… attól is fáj a fejem. Schrödinger macskája amúgy is fejfájdító elmélet, ilyen formában meg különösen az volt. Most akkor mi van? De már nem is vagyok benne biztos, hogy érteni akarom a film végét.

Simmons rajongóinak kötelező, de ez nagyon nem egy könnyű film.

 

Nem vagyok itt - 5/3 drámának erős, színészileg erős – de annyira fájt nézni. Lehangoló. A vége is… furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=sYDwdCdXCOM

Unbelievable

1. évad

Nyomozós, erőszakolós, életet folytatós.

Marie egyik nevelőotthonból került a másikba, egyik szülőtől a másikig. Most bekerült egy jó programba, van saját helye és munkája, baráti köre. Egy este azonban egy idegen elkapja, a saját ágyában erőszakolja meg. A lány megteszi a feljelentést, de a nevelői és a nyomozó is kételkednek abban, hogy valóban történt valami. Szinte ráerőszakolják, hogy vonjon vissza mindent, amivel újabb kínszenvedés következik a lány számára, akinek már senki nem hisz. Közben egy másik államban Duvall nyomozó egy nemi erőszak ügyet kap. Ahogy otthon 10_6unbelievable.jpgelmélkedik, a szintén rendőr férje megjegyzi, náluk is van egy hasonló eset. Duvall felveszi a kapcsolatot Rasmussen nyomozóval, akivel összekapcsolják az eseteket, és rájönnek, egy sorozat erőszakolóra akadtak, aki profin tünteti el a nyomait. A nyomába erednek.

Megtörtént eset az alapja, ez ad neki plusz jelentőséget. Sajnos, ennek ellenére nem válik olyan krimivé, amit utólag is sokat emlegetnék. Korrekt, egyszer nézhető, de nem az emlékezetes fajta.

A történetet egyszerre két oldalról igyekeztek bemutatni: a nyomozást az erőszakoló után, illetve az áldozatot, akinek nem hitt senki. Még perbe is fogták hamis tanúzásért, noha az igazat mondta. Mások beszélték bele, hogy megváltoztassa a vallomását.

Ez a része, ami annyira döbbenetes, hogy érdekessé teszi az egész esetet. Hogy megtörténhet, hogy valakibe belefojtsák az igazságot. Nem elég, hogy a rendőr, de a saját szerettei sem hiszik el a történetét. De nem sikerült ezt úgy ábrázolni, hogy igazán megdöbbenjek rajta. Érzelmileg nem csapott meg Marie története.

Sőt, a sorozat nagyjában teljesen feleslegesnek éreztem, hogy hosszú percekig azt nézzem, mit szenved a lány. Mert az eset megtörténik, és ő megpróbál továbblépni. Azt látjuk, ahogy dolgozni próbál, tartani a baráti kapcsolatait. Ám a trauma mindig felszínre tör, amit nagyon igyekszik elnyomni. Kevesebb is elég lett volna belőle: nagyon lassította a krimit, és nem volt benne annyi dráma, történés, hogy fenntartsa a figyelmet. (Plusz, Kaitlyn Dever is annyira színtelenül játszik, hogy nem érezni át a lány tragédiáját.)

A krimi, amikor a két nyomozónőt látjuk, lényegesen érdekesebb. Itt az áldozatok drámája is sokkal erősebb érzelmileg, ha néha egy-egy színésznő abszolút nem úgy játszotta a karakterét, hogy elhiggye az ember, amin átment. Nekem nem is Marie volt a leghiteltelenebb, hanem első körben Amber. A krimi viszont logikusan épül, nyomokat gyűjtenek, elemeznek, haladnak az üggyel. Ez a része tetszett.

Színészileg a két nyomozó, aki vitte a hátán a filmet. Toni Collette, mint Rasmussen a hitelesebb. Duvall karakterében nagyon fura, hogy ő feleség és anya, de ez mintha nem is lenne jelen az életében. A férjével még csak mutatták, de a lányai és az anyai dolgai teljesen kiestek a filmből, pedig elvileg neki még működik is a házassága és a családja. Nekem nem volt kerek az a nő: a munkamegszállottsága a családdal hogy fér össze? Nem tudni.

Látványra nincs benne semmi plusz. Ugyan kint van rajta a figyelmeztetés, hogy erőszakos jelenetet tartalmaz, igencsak visszafogott a sorozat.

A krimi megnézette velem, de Marie drámájából túl sok volt.

 

Unbelievable - 5/3,5 a krimi érdekes, bár lassabb. Marie szála viszont sokszor felesleges. Egyszer elment.

https://www.youtube.com/watch?v=QTIkUzkbzQk

süti beállítások módosítása
Mobil