Minden napra egy film

Minden napra egy film

A kokainkölyök

2019. szeptember 27. - BBerni86

Kamaszos, jobb életért küzdős, szegény környezetből kitörni próbálós.

Rick már a születésekor rossz lapokat kapott a sorstól: nem kívánt gyermeke lett egy párnak, akik hamar szét is mentek. Rossz környéken, szegénységben kellett boldogulnia, miközben az anyja lelépett, a nővére drogos lett, az apja pedig fegyvereket árult drogdílereknek apróért. Az FBI megkörnyékezi, hogy informátor legyen. Még arra 9_27a_kokainkolyok.jpgis biztatják, hogy a bandába illeszkedése végett áruljon drogot, a pénzt is megtarthatta. Kamaszként, 15 évesen került ebbe a világba. Ugyan sikerül kiszállnia, de egy alkalmi kapcsolatából lánya születik, és otthon is rossz a helyzet. Ki akar törni, de ennek csak egy módját látja: nagyban droggal foglalkozni. Az apját is rábeszéli az üzletre, és elkezdik összerakni a családjuk, miközben drogot árulnak.

Megtörtént eset az alapja, de ezt most nem érzem egy érdekes történetnek. Egy kamasz, aki elkezdett nagyban drogot árulni? Folyton ezt látom az amerikai filmekben. Vagy a rendőrök próbálnak tenni ellene, vagy bandaháborús film, de lehet iskolai dráma is: visszatérő elem, hogy a külvárosok szegény kamaszai ezt látják a kiútnak. Elmennek drogárusnak. Azért lenne ez különleges, mert Rick fehér volt, nem fekete? A szegénység bőrszíntől függetlenül csapda.

Ami érdekes lehetett volna, hogy milyen szerepe volt az FBI-nak abban, hogy a kamasz erre az útra lépett. Az érdekelt volna, mennyire kihasználták a srácot, hogyan szegték meg az ígéreteiket, miért lett az a fiú sorsa, ami. De a film nem erre tette a hangsúlyt.

Nagyon nem is tetszett, hogy egy hosszú filmről van szó, lényeges elemeket mégsem mutat be. Az teljesen kimarad, milyen birodalmat épít Rick, aminek az apja is katonája lesz, nem vezetője. Még csak az se volt tiszta, hogy mennyire emelkedett ki a fiú, milyen szintre ért el az alvilágban. Az is eléggé zavaros lett a végén, hogy miért kellett börtönbe mennie, amikor az FBI alkut ígért neki. A sorok között ez-az benne van, de amilyen szókimondó a film egyes területein, itt annyira volt szűkszavú.

Nincs izgalom a filmen, csak nyomor. Az egész környék, a benne lakók is nyomorultak. Nincs is szimpatikus szereplő benne: ha mindenki még nem is korrupt és romlott, a felelőtlen simán benne van. Nincs benne egy szereplő sem, akinek legalább minimális esélye lenne arra, hogy a jelenleginél jobb élete lesz.

Nem izgalmas a cselekmény, nincs benne semmi feszültség. Elvileg komoly tétek vannak, az egész életüket meghatározó történések, de ennek nem érezni a súlyát.

Helyette a karakterdrámát látjuk: ki mennyire rontotta már el az életét, milyen mélyen tart most. Már a fiatalok élete is csak szenvedés, és az idősebbeknek sem jobb. Annyira kilátástalan az egész film. Azt mutatja meg, hogy Rick eleve hajlamos volt rossz döntéseket hozni, és a törvény – bűn mezsgyéjén egyensúlyozott. Az FBI adott neki egy lökést, onnantól kezdve már nem volt megállás a lejtőn. De már a film elején látjuk, hogy ez lesz a vége. Csak az FBI szemétsége a plusz, ami alig került bele a filmbe.

Semmit nem ment, hogy milyen színészek játszanak benne. Richie Merritt már kinézetre is ellenszenves volt, Matthew McConaughey karaktere is olyan semmilyen. Lehet még benne ismerős arcokra bukkanni, de olyan utálatos mindenki karaktere…

Minden téren csalódás volt, ezt csak untam. Hiába McConaughey is.

 

A kokainkölyök - 5/2 lehangoló és érdektelen is a történet, a cselekmény helyett a karakterdrámán a hangsúly.

https://www.youtube.com/watch?v=qns48PtK2io

Mit várunk?

Cím: Rebecca

Készítők: a szereposztás több mint ígéretes. Lily James és Armie Hammer lesznek a de Winter házaspár, olyan színészek szerepelnek még, mint Keeley Hawes és Kristin Scott Thomas. Reméljük, a sok nő között nem veszik el Hammer…mit_29.jpg

Műfaj: thriller

Cselekmény: Maxim de Winter egy monacói nyaraláson ismerkedik meg egy amerikai társalkodónővel, akit feleségül vesz és hazaviszi a családi birtokra. Ott azonban a fiatal nőnek folyton férje elhunyt nejének szellemével kell versengenie. A házvezetőnő kifejezetten ellenséges, és Maxim viselkedése is rossz irányba változik. Milyen titkot rejt a ház?

Várható megjelenés: 2020-ban, a Netflixen jön.

Miért várós?

  • Szerettem a regényt és a régi filmet is.
  • Jó a története.
  • Jó a szereposztása is.
  • Érdekel, változtatnak-e az előző filmhez képest, és mit.
  • Ez lehetne olyan szép kosztümös film… a Netflix nem szokott a kosztümön spórolni, remélem, nem most kezdi el.

Egy másik életben

Újjászületéses, versenyes, élet értelmére rájövős, küzdős.

Árpád átlagos polgár, aki a feleségébe nagyon szerelmes, de a mindennapi gondok egyre húzzák. Hitel, kemény munka, aminek nincs eredménye. Ám egy napon különös ajánlattal keresik meg: Korsós, egy milliárdos volt, aki végrendeletében minden vagyonát a reinkarnálódott önmagára hagyta. A jelölteket már 70 főre szűkítették, és Árpád az egyik. A felesége biztatására elmegy: hátha övék lenne a pénz, ami minden gondjukat megoldaná. Az 9_26egy_masik_eletben.jpgelején teszteket kell kitölteni, beszélgetnek velük. De ahogy fogynak a jelöltek, az utoljára maradt hét személyt elviszik Korsós egykori otthonába és egyre személyesebbek a tesztek. Árpád álmai egyre nyomasztóbbak, egyre több közös vonást fedez fel magában a halottal, ami megrémíti. Már menekülne innen, de nem olyan könnyű kilépni a szerződésből.

Kicsit sci-fi, kicsit életdráma, de annyira elvitte az ötlete, hogy fáradtan is lekötött végig. A magyar filmekről általában nem az jut eszembe, hogy mennyire elgondolkoztatóak, de erre igaz ez a jelző is.

Már eleve a lélekvándorlás is több kérdést felvet. Ha valóban egy már élt ember lelkének a másik élete a tied, mennyire vagy felelős azért a másik életért? Az ő bűnei rád szállnak? Mert persze, az jól hangzik, hogy kapsz egy vagyont, mert előző életedben megkerested, most élvezd. De mi van minden mással? A gyerekkel, aki közben felnőtt férfi lett, idősebb nálad és téged hív apának? A bűnökkel, amikért neked kell más helyett megfizetni?

Tetszett a filmen, ahogy a jó dolgoktól el tud jutni a súlyos kérdésekig. Ahogy nem csak egy hajszát mutat a pénzért, de felveti a kérdést, hogy Árpád mennyire maradhat önmaga, ha hivatalosan kimondják róla, hogy ő az újjászületett Korsós? Megéri feláldozni az identitását? Mert még a nevét sem tarthatná meg, változtatnia kellene újjászületett Michael Korsósra.

Érdekesnek találtam azt is, hogy mennyire másként hatott az emberekre ez az egész. A többiek, akik versenyben voltak, abszolút nem érezték az egésznek a súlyát. Nekik a pénz volt a lényeg, amit így kaptak volna. Árpi viszont egyre inkább azt látta, ami a pénz mögött van. Nem csak a pénz változtatná meg, hanem az is, hogy egy másik emberrel azonosítanák. Ő és Korsós – más élet, más karakter, feladható egyik a másikért?

A kérdésfeltevésen túl érdekes volt az is, milyen módszerekkel keresték a régi élet emlékeit az új személyiségben. Némelyik nagyon gagyinak tűnt, mint az egyszerű asszociációk, de voltak olyan érdekesek is, mint a személyes tárgyak megtalálása a semlegesek között. Végig lehet találgatni, mennyire igaz ez az egész, vagy csak szerencse és színjáték kérdése?

Nem egy látványos film, de a villát jól kiválasztották. Nem az a lényeg, fizikailag hol játszódott a film. A nagy kérdések fejben dőltek el.

Így a színészekre hárult a nagyobb feladat. Itt sem a díszlet, sem CGI nem adta el helyettük a filmet. Bírom Anger Zsoltot, de ebben a lélekvándorlós kereskedőben nem volt számomra hiteles. Lengyel Tamás elváltoztatott külleme kegyetlen, de jól hozta a karaktert. Molnár Áron viszont nagy meglepetés. Nem is értem, ha valaki így néz ki és ilyet is tud játszani, miért bohóckodik A mi kis falunkban? Bár, tudom. Azzal keres. Ahogy Lengyel is.

Meglepetés volt, de pozitív. Ez egy intelligens film volt, jó alapötlettel. Nekem bejött.

 

Egy másik életben - 5/4 érdekes ötletű, jó kérdéseket felvető film. Lekötött, intellektuálisan izgalmasnak éreztem.

https://www.youtube.com/watch?v=FMdCe_koQIw

Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány

Bírósági tárgyalásos, gyanúsítós, kapcsolatos.

Ted Bundy látszólag mintapolgár. Joghallgató egyetemista, jóképű fiatalember, akit nagyon szeret a menyasszonya és annak kislánya is. Ám amikor letartóztatják, emberrablással vádolják, repedni kezd a tökéletes kép. Liz annyira hinni akar neki, kiáll mellette, de elmarasztaló ítélet születik. A nő gyötrődik: kinek higgyen? Ted 9_25atkozottul_veszett.jpgvégig azt mondja, csak be akarják mártani, nem tett ő semmit. De újabb tárgyalás, és újabb szörnyűségekkel vádolják meg a férfit. Liz igyekszik eltávolodni tőle, miközben az alkoholhoz menekül. Ted pedig harcol a szabadságáért, miközben egy régebbi kapcsolatát is felmelegíti és a csúnyácska barátnő nagy hangon kiáll érte a sajtóban. Amikor halálbüntetést kérnek rá, Ted magát akarja képviselni, és a karizmájával hatni az esküdtekre. Hogy gondolhatják, hogy nőket erőszakol és kegyetlenül meggyilkolja őket?

Ted Bundy egyike a legismertebb sorozatgyilkosoknak. Aki nem tudja, kiket és hogyan ölt meg, a nevét nagy valószínűséggel hallotta már, és tudja, hogy nem egy mintapolgár volt. Korunk kifejezetten érdeklődik a bűn és az ilyen gyilkosok iránt, nem is meglepő, hogy készült e film a témában.

Ami azonban új, hogy egy teljesen más szemszöget kapunk, mint amit megszokhattunk. Bundy gyilkosságai brutálisak, kegyetlenek voltak, itt azonban nem ezt mutatják. Volt olyan nő, akinek lefűrészelte a fejét. Súlyos nemi erőszakokat követett el. Semmit nem látunk ezekből, legfeljebb említik. Helyette azt mutatják meg, milyennek láttatta magát a férfi. Miért voltak női rajongói annak ellenére, amiket művelt.

A film elején komolyan zavarba is estem, mert nem értettem, hogy lesz ebből sorozatgyilkosos film. Egy családi idillnek tűnt sokáig, nyomokban sem tartalmazott bűnesetet. Pláne nem bestiálisan kegyetlent.

Mintha a film meg akarná kedveltetni a sorozatgyilkost. Annyira az ő szemszögét mutatja, hogy ha akadna olyan néző, akinek nem mond semmit a neve, még akár hinne is neki. Ahogy sok nő hitt neki. Jóképű, megnyerő, jó beszélőkével. Hiába tudod, hogy bűnös, hogy milyen borzalmakat tett, az ő szemszögéből a rendszer áldozata volt, aki semmi rosszat nem tett. A végsőkig tagadott, és a film még azt sem hangsúlyozza eléggé, milyen bizonyítékok voltak ellene. Itt a megnyerő Ted Bundy játssza a főszerepet, nem a sorozatgyilkos.

A tárgyalótermi részeket kifejezetten szerettem, még akkor is, ha itt is érvényesült Bundy karakterének ábrázolása a tények helyett. Azt mutatták meg, ahogy showman volt. Ahogy rajongókat szerzett magának, ahogy még gyilkossági váddal a feje felett, már elítélt emberrablóként is képes volt nők tömegeit manipulálni.

De még ez is érdekesebb volt, mint Liz szenvedései. Hiába játssza jól Lily Collins, abszolút nem tudott lekötni, ahogy gyötrődik, és egyre többet iszik. Nekem belőle kevesebb több lett volna. Plusz, a történetének csak a felét láttuk, így kurta-furcsa volt az ő jelenléte.

De színészileg erős a film. Efron is többet mutat, mint a megnyerő mosolyát. Malkovich szokás szerint lopja a műsort. Joel Osment üdítő volt nem rosszfiúként viszontlátni.

Érdekes, karakterközpontú film, de azért súlyosabb befejezéssel jobban tetszett volna.

 

Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány - 5/4 döbbenetes szempontú megközelítése egy hírhedt embernek, sok jó színészi alakítással.

https://www.youtube.com/watch?v=I3ADi4s-o5Q

Idézzünk!

Sok-sok dolgot láttam ebben a világban, amit a tudomány nem képes megmagyarázni. Az embereknek szükségük van rá, hogy higgyenek valamiben. Ha elég hosszan és elég erősen hiszel valamiben, az valósággá válik. (Itsy Bitsy)

 

(Hogy indult Schwarzenegger színészi karrierje? Egy reklámmal, volt is előtte idegeskedés.)

  • Csak szép sorjában mond a szöveged!
  • Csak idegesíted őt, Joe.
  • Mivel?
  • Én nem vagyok színész.
  • Akkor ne színészkedj!
  • Csak légy önmagad, Arnold!
  • Azt mondtad nekik, hogy német Shakespeare színész vagyok. Összezavarsz.
  • Arnold, ez itt Hollywood. Senki nem tudja, hogy egy parkban játszol Shakespeare-t, vagy az átkozott garázsodban. Csak húzd ki magad, mosolyogj, és rendben lesz minden! (Bigger)

 

(Louis még egy temetésen is képes beszólni, ha csak egy magánbeszélgetés keretében is.)

  • Még sosem láttam Harvey-t ilyennek. Kár, hogy ilyen körülmények között, de ugyanakkor, nagyon megható volt.
  • Az lehet, de én nem szeretem Supermant átlagosnak látni. (Suits)

 

(A húg nem érti a nővére viselkedését, de nem is akarja.)

  • Csak tinédzser. Kell neki a saját tér. Majd megérted, ha te is annyi idős leszel.
  • Inkább ölj meg, ha én is ilyen leszek. (Into the Dark)

 

(Minek az embernek ellenség, ha barátai is vannak? Még a kedvesnek szánt megjegyzéseknek is akad éle.)

  • Bölcsen állsz a dologhoz. Talán indulhatnál a választáson.
  • Melyik posztra? A városi kurváéra?
  • Te lennél a befutó. (The Deuce)

 

(Erikát idegesítő a polgármester légző gyakorlata, amire Janó utasította.)

  • Muszáj ezt?
  • Orvosi előírás.
  • Milyen orvos írja elő, hogy maga hörögjön?
  • Állat. (A mi kis falunk)

Anna

(2019)

Bérgyilkosos, kémkedős, szabadságért küzdős, modelles.

Anna élete elkeserítő: drogos, semmire való barátja bántja, belerángatja rossznál rosszabb helyzetekbe. A lány próbál kiutat találni: egykor apja magas rangú katona volt, ő is ígéretes újonc volt, míg a szülei elvesztése össze nem törte. A jelentkezésére Alex Tchenkov felfigyel, és beviszi a lányt a KGB-be. Kiképzik orgyilkosnak, akit 9_24anna.jpgpárizsi modellnek álcáznak, és folyamatosan megbízásokkal látnak el. Anna már alig várja a szerződése lejártát, de közlik, a KGB-ből egy módon lehet kilépni. A lányra az amerikaiak is felfigyelnek, Miller ügynök megkezdi az átállítását. Anna belekerül egy bonyolult játszmába, amelye könnyen bele is halhat, de ő a szabadságáért mindent kész kockára tenni és mindenkit kijátszani.

Luc Besson neve egykor egyet jelentett a sikerrel. Még ma is készít filmeket, de az egykori ragyogást képtelen megint összehozni. A szívszerelem projekt, a Valerian nem is olyan régen, hatalmasat bukott. A Nikita és a Leon már hozott neki sikereket, így most újra próbálkozott az orgyilkosokkal és kémekkel. Így érkezett meg Anna.

Azt már most látni, hogy ez a film is bukás. Még az előállítási költségeit sem hozta vissza, pedig nem egy nagyobb büdzséjű filmről van szó. Ennek ellenére én elszórakoztam a filmen, annyira nem találtam vészesnek, ha érzékeltem is, hogy sokaknak mi volt a baja vele.

A történet olyan, mintha a Vörös veréb és a Fedőneve: Jégmadár akciósabb, de egyben popcornosabb változatát nézném. Próbáltak bele emberi drámát is tenni, de ezek kidolgozatlanok, és ha komolyan belegondolunk, még röhejesek is. Sok az olyan elem benne, ami annyira mesének tűnik, hogy nem szabad belegondolni.

Cserébe folyamatosan pörög az esemény, és rendszeresen van benne egy-egy látványosabb akció is. A verekedős jelenetekkel jól elvoltam. Azért azt én sem bírtam ki mosolygás nélkül, amikor Anna egész osztagokat lőtt agyon, miközben őt senki sem volt képes eltalálni… azért annyira elvetemült nem voltam, hogy számoljam, mennyit lő egy-egy tárral, de gyanítom, hogy itt is találnék fizikailag lehetetlen adatokat.

A film folyamatosan újraértelmezése egy darabig, szórakoztatott, de aztán elkezdett az agyamra menni. A film eseményei pörögnek, majd egyszer csak visszaugrunk bizonyos időt, és megmutatják, hogy szervezte be valaki Annát a saját céljaira. Háromszor minimum újraértelmezik az egész filmet, ami azért sok. A végén, amikor az is kiderül, mindeközben Anna hogyan hozta össze a szökési tervét, az már határozottan sok a jóból. Mindenki átver mindenkit, túl lett csavarva már ez a rész.

A karakterek is vázlatosak. Vannak, akikről nem is tudtam meg semmit. Még Annáról se sok minden derül ki, a tartótisztjeiről még annyi sem. Még az is kérdéses maradt előttem, egyáltalán kit kedvelt tényleg, kit csak kihasznált a nő. Leszbikus, biszex, hetero? Erre se kaptam választ.

Viszont sok színészt nagyon bírok benne. Helen Mirren, Luke Evans és Cillian Murphy is a kedvenceim között vannak. Őket most is szívesen néztem. Agyalok is, Murphy milyen filmmel jön ki legközelebb. Vagy álljak neki a Peaky Blinders évadainak?

Vannak hibái, de ezt most szinte szerettem is. Szórakoztatónak találtam, agyalás nélkül.

 

Anna - 5/3,5 jó színészekkel, látványos, de a történetében meseszerű akciófilm. Egyszer simán nézős.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6yTXsCauIc

5 film, amit látnod kell

Szabadulószobák - ezt éld túl!

5_45.jpg5: Szabadulószoba – nem tartozik a jobb horrorok közé, a végét kifejezetten utáltam is, de az egyik első volt, amikor divatos lett ilyen filmeket csinálni. Tyler a barátnőjétől különleges ajándékot kap a születésnapjára: a baráti kör elmegy szabadulószobát játszani. Ám a barátnő eltűnik, és hamar kiderül, ha nem haladnak a feladványokkal, belehalnak.4_50.jpg

4: The Rookie 9. epizód – a sorozat pár újonc pályáját követi nyomon, akik megkezdik a szolgálatot egy kiképző mellett. A főszereplő, John éppen egy rablót üldöz, amikor becsapódik mögöttük az ajtó. Az elkapott férfi, újonc és kiképzője a szobában ragadnak, mire leesik nekik, hogy ez egy szabadulószoba. Meg kell oldaniuk a 3_60.jpgrejtvényt, ha még időben haza akarnak érni. A végére még a fogoly is segít nekik a rejtvényekkel…

3: Kocka – hat idegen egy tökéletes kockában ébred. Nem értik, hogy kerültek oda és miért. Rájönnek, minden ajtó átvezet egy további kockába – akár egy labirintus. De a kockák halálos veszélyeket rejtenek. Ha túl akarják élni, nem csak összefogniuk kell, de megnyílniuk is egymás felé. Mert mindenki tud valamit, és ha összerakják a 2_61.jpgtudásuk, meglelhetik a kiutat.

2: Végtelen útvesztő – hat ember meghívást kap egy különleges szabadulószoba játékra. Az első kijutó szép összeget nyer. Elmennek, együtt belevágnak a feladatba. De hamar észreveszik, itt az életükre megy a játék. A mélybe zuhanhatnak, megfagyhatnak, minden szoba újabb borzalmat rejt. Közben rájönnek, minden szoba egyben emlékeztető a múltjukra. Mert ők már túléltek egy lehetetlen helyzetet. Most valaki megint abba sodorta őket.

1: Fűrész – Jigsaw sorozatgyilkosként lett elkönyvelve, noha az extrém szabadulószobák mesterét is benne tisztelhetjük. Ha van egy bűnöd, ő elkap, egy halálos játékban esélyt ad a megtisztulásra. Szembe kell nézned a bűnöddel, félelmeddel, démonoddal – meddig mennél el, hogy életben maradj? Van, akinek le kell vágnia a saját lábát, mert későn jött rá, hol a kulcs. Miközben a játékosok az életükért küzdenek, a rendőrség a férfi nyomában jár, aki minden mögött áll. De akadnak bonyodalmak a színfalak mögött is. Ugyan egy idő után elment gyilokpornó irányba, az első még színpadi darabként is megállja a helyét.1_54.jpg

süti beállítások módosítása
Mobil