Minden napra egy film

Minden napra egy film

Dumplin’

Így kerek az élet

2019. augusztus 10. - BBerni86

Kamaszos, szépségversenyes, önelfogadásos, barátos.

Willowdean 16 éves, életvidám és túlsúlyos lány egy olyan kisvárosban, ahol mindenki a szépségversenyek bűvöletében él. A lány anyja, Rosie, egykori szépségkirálynő, akinek máig minden évben az a csúcspont, amikor a kamaszok szépségversenyét vezetheti, és felveheti egykori báli ruháját. Nem is igen értik meg egymást a lányával, aki szintén kövér nagynénjében találta meg a bizalmasát. Ám Lucy néni meghalt, és a hagyatékában Will rálel egy jelentkezési lapra a szépségversenyhez. Ő maga jelentkezik, egyfajta lázadásból. A legjobb barátnője, dumplin.jpgés két környékbeli különc csatlakozik hozzá. A versenyt csak viccnek akarta venni a lány, de kezd fontos lenni. Közben kénytelen szembenézni az anyjával szembeni érzéseivel, és egy helyes fiúval is, akinek pont ő kellene, noha mást is kaphatna.

Regényből lett film, a Netflix gondozásában. Nem lett olyan szerethető, mint a félig koreai lány levelei a fiúknak, akiket valaha szeretett, de azért nézhető. Vannak kifejezetten szerethető részei is. Ezt úgy mondom – jó, írom –, hogy tudat alatt folyamatosan szabotáltam a filmet magamban. Nem akartam, hogy jó legyen.

Jobb kérdés, miért. Olvastam a regényt, és kettős érzéseim vannak miatta. Ugyanezt átvette a film is, és ez zavart végig annyira, hogy nem tudtam tőle szabadulni. Will elvileg egy példaszerű hősnő, aki biztos magában. Aki boldog úgy, ahogy van, és aki hirdeti az olvasóknak, hogy a belső számít. Az elvileg példás üzenet.

Csak éppen Will nem mindig ennek megfelelően viselkedik. A legjobb barátnője, Ellen csinos és vékony lány. Amikor Ell komolyan venné a versenyt, Will megsértődik. Mert hiába mondja, hogy nem zavarja a külseje, belül mégis. Ugyanez látszik a szerelmi szálban is. Ő maga sem hiszi el, hogy Bo, aki menő főiskolás és jó pasi, aki tetszik a városka kamasz szépének is, pont vele akarna járni. Mindezt úgy, hogy a filmen ő van beállítva a magabiztos, saját magát felvállaló lánynak.

Ok, a kamasz érzelmek zavarosak, de itt a saját mondandóját cáfolja meg a film. A féltékenysége Ell miatt, ahogy nem tud mit kezdeni a Bo helyzettel, vagy a szintén kövér Millie jelentkezésével, aki még barátkozna is vele. Ő nem akar, mert jobbnak tartja magát annál a lánynál. Azt hiszem, ki fogok lyukadni oda, hogy az minden ellenérzésem oka, hogy nekem nem volt szimpatikus Will.

Azért jár a pont, hogy nem romantikus komédiát csináltak a történetből. A regény alapján lehetett volna az is, hiszen ott sokkal erősebb a szerelmi szál és Bo jelenléte. Itt inkább az anya-lánya kapcsolatra koncentráltak, és tartalmasabbak is voltak vele. Megvan a szerethető íve, ahogy Rosie elkezd túllátni azon, hogy kövér a lánya és értékelni kezdi, amilyen Will. Ő lesz az, aki tud változni. Jennifer Aniston remek választás volt a szerepre. (Sokkal jobb, mint Will esetében Danielle Macdonald, aki nekem simán sok volt.)

Mivel Netflix, mellékszerepekben is bőven felfedezhetünk ismerős arcokat. Az Utódok főszereplőjétől kezdve a The Killing kamaszán át egy Lost színészig akad itt mindenki. Igaz, nagyobb szerepet a többség nem kapott, csak egy-egy jelenetet.

Jobb, mint amilyennek érzem, de még nagyon küzdök vele.

 

Dumplin’ Így kerek az élet - 5/3,5 irracionális ellenérzéseim vannak, nem akartam szeretni. Pedig zsánerben korrekt.

https://www.youtube.com/watch?v=jzrD4OBE2Kk

A Kolibri projekt

Vezetéket építős, problémamegoldós, versenyes.

Vincent és Anton Zaleski mindketten egy informatikai vállalatnál dolgoznak, akik online kereskedéssel foglalkoznak. A szakmájukban mindennél fontosabb a gyorsaság: egy töredék másodperccel is milliókat lehet keresni. Vincent kitalálja, hogy önállósodjanak, és saját kábelt fektessenek le két tőzsde között. Sorra veszik meg a_kolibri_projekt.jpga telkeket, húzzák a vezetéket, még a felmondásukat is beadják. Volt főnökük, Eva Torres azonban nem törődik bele a vereségbe. Miközben mindent megtesz, hogy megnehezítse Vincent és Anton életét, saját projektjét felgyorsíttatja. A küzdelem egyre élesebb, miközben Vincent egy súlyos titkot is igyekszik megőrizni. A gyomorfájásai nem a rossz emésztése miatt vannak: gyomorrákja van, és azzal, hogy halasztja a kezelést, az életével játszik.

Nem akartan elhinni, hogy tényleg hiányzik valami ebből a filmből. Megnéztem, és tényleg! Valami hibádzik. Nem tudott lekötni, és hiába akartam, hogy jó legyen, nem egyszer azon kaptam magam, hogy ezt bizony unom.

Az egésznek az oka, talán, hogy nem könnyen megfogható a film konfliktusa. Több ezer kilométeren át fektetnek le egy kábelt, hogy az adatforgalmat meggyorsítsák egy töredék másodperccel. Különben innen jön a film címe is, amit elsőre talán nem is lehet érezni. Anton és Vincent olyan gyorsaságot akarnak elérni, mint amennyi ideig egy kolibri szárnycsapása tart. Ezért adták a projektjüknek ezt a nevet. Erőltetettnek hat? Ez a baj a filmmel is.

Nehezemre esett azon drukkolni, hogy gyorsabb legyen az adatátvitel. Abban is volt valami rutinszerű, ahogy Eva elkezdte lassítani a munkájukat. Pontosan olyan eszközökkel, amelyekre számítani lehetett. Nekik futni kellett a pénz után, a nőnek milliók álltak a rendelkezésére. Mibe tellett nekik nagyobb bérért elcsábítani a munkásaikat? Semmibe.

Amik tetszettek, ahogy a különféle nehézségeket igyekeztek leküzdeni. Anton volt az agy, Vincent a menedzser, aki egyenesben tartotta a dolgokat. Jó csapat voltak, és elnéztem a problémamegoldás köreit, ha helyenként éreztem is, hogy nem tudlak meglepni, csak a kötelező köröket futjuk. (Utálom leírni, de helyenként unatkoztam!)

Sokat áldozott fel mindkettő, és emberi oldalról nézve a filmmel is elégedettebb voltam. Nem sok vonással ugyan, de emberivé igyekeztek tenni a két főszereplő. Eva nem kapott ennyit, ő csak egy kemény üzletasszony, aki gyűlöl veszíteni, mindent meg is tesz, hogy ő legyen a győztes mindig és minden esetben. Ennyi Eva jelleme.

A film vége, az is hozzájárult a nem tetszésem kialakulásához. Komolyan, ennyi? – kérdeztem a monitort, amint elkezdődött a stáblista. Olyan befejezetlen, fura volt nekem. Még egy feliratot sem kaptunk, mi lett velük vagy az ötlettel, vagy bárkivel. Csak az a keserédes érzet maradt, hogy az innováció halála a nagytőke és annak hatalma.

A három főszerepet három ismert színész játssza. Jesse Eisenberg hozza a szokott figuráját. Salma Hayek nem kapott a képességeihez méltó karaktert. Elég volt keményen szexinek lennie, Szörnyella frizurával. Alexander Skarsgard viszont a szokott jóképűsége nélkül próbálkozott, elég korrekten. A görnyedt járása mondjuk, sok a jóból.

Sokkal jobbat vártam, így csalódott vagyok cseppet, de azért nem olyan rossz ez a film.

 

A Kolibri projekt - 5/2,5 vannak jó ötletei, impozáns a stáblista és a karakterek is, de a film unalomba fullad.

https://www.youtube.com/watch?v=L2E5NsdlhSo

Mit várunk?

Cím: The Education of Fredrick Fitzellmit_22.jpg

Készítők: nem egy nagy stúdiófilm, a színészek között akadnak ismerős nevek. Dylan O’Brien a címszereplő, de ismerős még a Brooklyn olasz udvarlója, Emory Cohen; Maika Monroe és Hannah Gross – aki a Mindhunter miatt lehet ismerős.

Műfaj: misztikus, thriller

Cselekmény: Fred egy különös találkozás után egy férfival, aki elvesztette ifjúsága emlékeit, metaforikusan és ténylegesen is utazásra indul a múltba.

Várható megjelenés: tavaly novemberben elkészült, vár a bemutatóra. Vagyis, ki tudja? Lehet, hogy egyszer felbukkan az HBO-n vagy dvd-n.

Miért várós?

  • Elég titokzatos a cselekményleírás. Mégis, mi ez a film?
  • Érdekel, ez mégis hogyan lehet thriller.
  • Rég láttam bármiben is Dylan-t, ezt a filmet még nem láttam.
  • Emory Cohen is szimpatikus a Brooklyn óta – mondhatni, keresek még egy filmet, amiben szerethető a karaktere. Ez vajon az a film?

Űrdongó

Barátkozós, Földet megmentős, talpra állós, robotos.

A bolygójuk elveszett, a transformereknek menekülni kell. A menedékük a Föld lehet, de biztosítani kell, hogy az urdongo.jpgÁlcák ne tehessék tönkre. Űrdongó feladata lesz, hogy vigyázzon az emberekre, amíg a többiek megérkeznek. Ám egy Álca követi, élet-halál harcra kényszeríti, és az emberek előtt is leleplezi magukat. Űrdongó komolyan megsérül, autónak tűnve kikapcsol, a hangját és emlékeit is elvesztve. Míg egy napon a 18. születésnapját ünneplő, autóbolond Charlie bele nem ül a roncstelepen, és meg nem kapja születésnapjára. Az édesapját gyászoló, jószívű lány és az emlékeit vesztett lény hamar összebarátkoznak. Az Álcák észlelik Dongó jeleit, és pusztítani érkeznek a bolygóra. Az amerikai sereget vonják be, tévesztik meg, hiába jelzi az első érkezést túlélő, magas rangra jutott katona, hogy nem szabad bennük bízni. Charlie, Űrdongó kénytelenek felvenni a kesztyűt magukért, a bolygójukért.

Nem volt nagy bizodalmam ebben a filmben, látszik azon is, hogy csak most néztem meg. A Transformers filmek eddig látványosak voltak, de üresek. Arról nem is beszélve, hogy a nagy robotok verik egymást téma engem nem is vonz. Akkor már inkább a Tűzgyűrű első részét nézem, ha ilyet akarok látni. Most belegondoltam, láttam az eddigi összes mozit, de csak az első film története maradt meg a fejemben. Ennyire nem volt jó a sztori – eddig.

Mert az Űrdongó nagyon kellemes meglepetés volt, aminek végre megvan az, ami eddig hiányzott. Van egy normális története, szimpatikus szereplői. Erre fogok emlékezni, ennek a filmnek lett szíve, nem csak látványtervei és külleme.

A cselekmény lineáris, és nagyon emberi. Charlie szenvedése valósággal kiállt a vászonról, ahogy az apjával együtt magából is elvesztett egy darabot. Abszolút hiteles, ahogy a barátsága Dongóval és az új környékbeli fiúval egyre jobban visszahozza a lányt, aki egykor volt. Mert nem csak ő segít Dongónak, vele együtt Charlie is jobban lesz. Közös kalandok, veszélyek teszik újra és újra próbára, míg a barátságuk egyre mélyül. De mellette meg tudták fogni a családjával való kapcsolatát, kifejezetten hiteles érzelmekkel, de nem érzelgősen.

Az érzelmi oldalon túl, ez egy látványos mozi is, erre sem lehet panasz. Sok-sok akció van benne, nagy verekedésektől kezdve robbantásokon át minden. A filmnek ez a fele érdekelt kevésbé, de annyi nekem is lejött, hogy jól néz ki. Amit a CGI kapcsán én is nagyon tudtam értékelni, Dongó arca. Most először felfedeztem mimikát egy Transformers alakon, és rá is jöttem, mit érez. Eddig nagy robotoknak láttam csak őket, ez a film átírta a hozzáállásom.

Szerettem a filmben Burns ügynök figuráját is. Sok tekintetben a kilencvenes évek tipikus katonai alakja, de Cenának ez jól áll, és még humorosra is sikerült megcsinálni a beszólásait. Remélem is, hogy nem kellett komolyan venni, mert így élveztem a filmbeli jelenlétét, kicsit paródiájaként a tökéletes katonáknak.

Hailee Steinfeld is kellemes csalódás volt. Abszolút vállalható főszereplő volt, számomra sokkal szimpatikusabb volt ő is, meg a karaktere is, mint korábban LaBeouf.

Működtek a zenék is, azt kifejezetten bírtam, ahogy Űrdongó a dalok segítségével kezdett el kommunikálni. Hangulata volt, zenéiben is jól visszaadta a kort.

Ha ilyenek lesznek a Transformers filmek, képes leszek megszeretni is őket.

 

Űrdongó - 5/4,5 eddigi legjobb Transformers film. Látványos, családi, szerethető, humoros. Van szíve.

https://www.youtube.com/watch?v=G_f3-dkWgXo

A gyermek

Új helyre költözős, megváltozós, fenyegetett, misztikus.

Anyának és fiának menekülnie kell – a nő férje, a fiú apja veszélyes, el kell hagyniuk. Még akkor is, ha Chris nem érti, miért nem láthatja többet az apját. Nem könnyű az új helyet megszokni: nagyon közel laknak az erdőhöz, ahol egy különös, feneketlennek tűnő lyukat találnak a földben. Nem tudják, mi az és hogyan került oda, de érezni a belőle áradó veszélyt. Egy nap az erdőn mennek keresztül, amikor majdnem elütnek egy öregasszonyt. Kiderül, a_gyermek.jpghelyi hírhedt személy, aki rég elvesztette a fiát, de már előtte is azt mondta mindenkinek, James nem az ő fia, ő valami más. Most Chris láttán mondogatja, ő valami más. Sarah eleinte figyelmen kívül hagyja a szavakat, de egyre jobban észreveszi, mennyire más lett a fia. Gyanakodni kezd. Mi van, ha ő tényleg nem Chris? Mi van, ha mindennek ahhoz a lyukhoz van köze, ahol megtalálta a fia kedvenc játékát, bármennyire is tagadná, hogy járt arra?

Az első döbbenet akkor ért, amikor megláttam a film eredeti címét, ahogy elkezdtem nézni. Lyuk a földben. Remek, gondoltam. Mégis, milyen film lehet az, amiről azt gondolták, ez a legjobb cím neki? Lyuk a földben. Röhej. Mondjuk, a magyar teljesen semmit mondó. Mit ne mondjak, ez azon kivételes eset, amikor se az angol, se a magyar cím nem tetszik.

Sajnos, a film se tetszett. Horror és thriller határán mozog, de igazából egyik sem. Nincs izgalmas nyomozás vagy rejtély, de nem is ijesztő horror, hiába próbál ez is, az is lenni. Két szék között a földre estek…

Nézzük először a horrort, abban könnyebb meglátni, mi hiányzik. Az ijesztő elem. A történet már klisésnek számít, rengeteg olyan filmhez volt szerencsém az utóbbi időkben, amikor a gyereket megszállja valamilyen gonosz és durván kezd el viselkedni. Chris meg sem közelíti azt a szintet, amit látni szoktunk. Most komolyan, mi a legdurvább, amit csinál? (Addig, amíg még embernek álcázza magát, teszem hozzá.) Elkap és megeszik egy pókot. Annyira ez az ijesztés csúcsa, hogy még a posztereken is ez köszönt vissza. Hát, nekem nem volt ijesztő. Ahol legalább kicsit nőtt a félelem szint, Sarah álmai. De azok csak álmok, és volt belőle, talán csak kettő.

Thriller: nagyon bután van megcsinálva, ahogy Sarah gyanakodni kezd a gyerekre és kémkedni kezd utána. Ahogy benéz az ajtó alatt… ijesztőnek, sejtelmesnek kellene lennie, de inkább csak röhejes volt. Ahogy rájön arra is, mi történhetett, és hogy hozhatja helyre. Ösztönből, elsőre? Semmi háttértörténetet nem kaptunk. Ott van az a lyuk, laknak benne alakváltó szörnyek és ennyi. Hogyan, miért? Kit érdekel! Engem érdekelt volna, nem is tetszett a film ilyen formán.

A CGI is botrányosan rossz. Nem is sokat mutatják a sárlényeket – mivel nem derül ki, igazából mik, maradjunk ennél – ami nem is véletlen. Nem lettek se ijesztők, se jellegzetesek. A mitológia hiánya miatt, mondjuk, ha jobban néztek ki volna, se lennék elégedett.

A színészek se voltak szimpatikusak. A gyerek még csak hagyján, de Seana Kerslake irritált. Igaz, nem hinném, hogy sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből a karakterből, de nagyon túljátszottnak éreztem az egész nőt.

Megy arra a listára, amin a rosszul sikerült horrorok gyűlnek. Ezt nem ajánlom, senkinek.

 

A gyermek - 5/2 ostoba történet, érdektelen szereplők. Felesleges, nem ijesztő horror thriller elemekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=hgva5lyseOU

Idézzünk!

(Tyrion nehezen viseli, hogy a holtak elleni csata helyett a kriptában kell lapulnia.)

  • Ha most odakint lehetnék...
  • Meghalnál. Nem tehetsz semmit.
  • Meglepne, mire lennék képes, hogy ne kerüljek a holtak seregébe. Nincs társaság, ami kevésbé illene a tehetségemhez. (Trónok harca)

 

(Mindenki igyekszik megoldást találni, hogy kapja vissza Louis a helyét. Még Samantha is, akinek pedig a fejére olvassák a stílusát és módszereit.)

  • Akkor mi lenne, ha tisztességes eszközökkel tüntetnénk el a nőt?
  • Mégis, mi lenne az az eszköz?
  • Nem tudom, de ügyvédek vagyunk. Csak ki tudunk találni valamit!
  • Te ügyvéd vagy? Azt hittem, csak egy akarnok, aki addig csűri-csavarja a dolgokat, míg mindenki be nem hódol.
  • Ezt valóban kitanultam, de azért egy-két könyvet is felcsaptam az egyetemen. (Suits)

 

(Lara Jean össze van zavarodva a kiránduláson, a szobatársának önti ki a szívét, aki kívülállóként látja azt is, amit a lány még nem.)

  • Figyelj, nekem tök mindegy, hogy indult ez az egész, de azt tudom, hogy bejössz neki. Látszik abból, ahogy rád néz.
  • Ok, miért, hogy néz rám?
  • Mint egy szexi kis Rubik-kockára. Még nem igazodik ki rajta, de élvezi, hogy próbálkozhat. (A fiúknak, akiket valaha szerettem)

 

(A megmentett tigrisnek sürgősen otthon kell, mert az első helyen bajt csinált.)

  • Szervusz, Hógolyó!
  • Csá, Papa! Mi a szitu?
  • Hát, csak visszahoztam a benga tigrisedet. Ó, érdekesség! Tönkrezúzta a kérómat! Úgy megevett egy lapos tévét, mintha csak chips lett volna!
  • Meséstől! (A kis kedvencek titkos élete 2.)

 

(Barbara gyerekkora kerül szóba, az anyja és a nővére nem kímélik a nőt a férje előtt. Nicolas a végére már nagyon kínlódik, hogy ne kuncogjon.)

  • A bizarr szemüvegeket te vetted.
  • Kétségbeejtően csúnya voltál. Intelligens külsővel kellett leplezni.
  • Némileg a pattanásaidat is takarta. (A legszebb dolog)

 

(Archer végre felébred a kómából, és sokkolja, hogy 3 évet elvesztett. Az ápolónő hívná az orvost, de Malory leállítja.)

  • Hívjam Dr. Gorensteint?
  • Kérem. Érdekelné? Vasárnap, éjfélkor? Meg aztán, mit szólna a szeretője?
  • De gonosz. (Archer)

 

(Hógolyó cseppet kikészül, amikor megjelennek a tigrisért a farkasok.)

Farkasok! Nem, nem, nem, nem, nem! Kinyuvasztanak minket, Hu! Hú, de rossz lesz! De legalább együtt nyúlunk ki. (A kis kedvencek titkos élete 2.)

süti beállítások módosítása
Mobil