Minden napra egy film

Minden napra egy film

Mit várunk?

2019. július 19. - BBerni86

Cím: (Kingsman 3.) The king’s manmit_19.jpg

Készítők: Matthew Vaughn szállítja a sikerfilmek következő fejezetét. Ám nem folytatja Eggsy kalandjait, hanem az előzményekhez térünk vissza. A szereplőgárda most is látványos nevekkel van tele, de azért fájó hiányom, hogy a múlt miatt se Egerton, se Firth nem lesz. Aki viszont igen: Ralph Fiennes, Gemma Arterton, Rhys Ifans, Matthew Goode, Tom Hollander, Harris Dickinson, Daniel Brühl, és még koránt sem teljes a lista.

Műfaj: akció, komédia

Cselekmény: a Kingsman előzménye, V. György még a király. De ennél többet nem tudok. Azt hittem, ez Eggsy apjának a sztorija lesz, de Györgyből kiindulva nagyapára nagyobb esély van. Majd kiderül.

Várható megjelenés: 2020 február – még odébb van…

Miért várós?

  • Eddig két Kingsman film tetszett, erős esélyes, hogy a 3. se lesz csalódás.
  • Láttátok a stáblistát feljebb? Magyarázzam még?
  • Vaughn látványos, szórakoztató filmeket csinál, talán nem is volt olyan, ami ne tetszett volna.
  • A cselekmény annyira homályos még, hogy érdekel, mi lesz pontosan.

Kedvencek temetője

(2019)

Sejtelmes, fenyegetett, családi, feltámadós, ijesztő macskás.

A Creed család a nagyvárosi túlterheltség és mindennapi tragédiák elől költözik el vidékre. Louis itt magánrendelésbe kezd, a gyerekei élvezik a természet közelségét. Ám a házuk közelében van egy veszélyes útszakasz, ahol rendszeresek a gázolások. Ellie kedvence, egy cica is áldozatul esik – az anyja nagyon nem akarja megmondani a kislánynak, mi történt. Egy saját, gyerekkori trauma miatt ő maga is nehezen kezeli a halált, a gyerekeit minél tovább távol akarja tartani a témától. A szomszéd csalja fel egy állattemetőbe az apát, aki másnap döbbenten szembesül azzal, hogy a macska feltámadva hazament. Ám ez a Church már nem a család szeretett kedvence: agresszív, büdös, fenevad. Louis pontosan érzi, hogy nem lett volna szabad visszahozni az életbe. Mégis, amikor Ellie lesz gázolás áldozata, képtelen ellenállni a lehetőségnek, bármi is jöjjön haza a temetőből…kedvencek_temetoje18.jpg

Az Annabelle után egy horror mester világában merültem el. Ugyan még nem Az csapott le, de bepótoltam az idei Kedvencek temetője feldolgozást. Azt máris le tudom szögezni, hogy messze jobb lett, mint a Démonok között univerzum legutóbbi filmje.

Azt is elmesélem, hogy most azon kattog az agyam, miért mondta egy ismerősöm, hogy ez nagyon beteg egy film. Nem jövök rá, miért. Ok, van benne pár elem, amire rá tudom fogni, hogy beteges, de ez semmi ahhoz képest, amit akár sorozatban is láttam már. Talán a maszkos gyerekek vonulása miatt? Bevallom, azt nem is értettem. Kifejezetten AHS elem volt, végig vártam a funkcióját, de csak nem jött. Ez különben hiányérzetem volt.

A film, pláne ha nem ismerném a regénybeli előzményeket, korrekt. Hangulatilag nagyon egyben van, jól megmutatják, ahogy a kisvárosi idillbe felbukkan egy fenyegetés árnya, majd eljutunk a totális terror állapotába is. Ez a hangulat jobban nézette velem, mint tették volna jump scream elemek. Ijesztőbb – milyen könnyen fordul a mindennapok valósága horrorba, és milyen törékeny egy emberi élet.

Ha már a horror elemek – vérben nem úszunk, annál sokkal hatásosabb eszköze van a filmnek. Azt gondoltad, Annabelle baba néz ki durván? Church köröket ver rá. Bár, bevallom, egyiket se hoznám be a szobámba. A macska talán a kiadott hangokkal nyer. Ahogy morog, sziszeg, nem is tudom, minek nevezzem a repertoárját, a hideg futkosott tőle a hátamon. (A hangokra különben érzékeny vagyok, az Átokban sem a szellemek külleme ijeszt, hanem az a hang, amit kiadnak magukból. Church is remekel e téren.)

Mivel a regényt is ismerem, felmerül a kérdés, zavaróak-e a változtatások. Nálam abszolút nem. A könyvben Gage hal meg és tér vissza, a filmben a nővére. Nekem még jobban is működött a nagyobb gyerekkel, a több házbeli jelenettel, ijesztőbb így. Ami irritált, Rachel nővérének árnya. Agyilag fel tudom fogni, hogyan akart ijesztő lenne, de inkább betegnek éreztem, amit abból kihoztak. Tessék, lassan megfejtem, mitől beteg a film…

Jason Clarke pedig lassan Patrick Wilson nyomába ér horror fronton. Wilson szerintem jobban hozza a kedves családapát, aki horror helyzetbe kerül, de itt Clarke is korrekt. Jobb, mint volt a Winchester orvosaként.

A regény helyett nem ajánlom, de aki nem ismeri még King eme vízióját, most belemerülhet.

 

Kedvencek temetője (2019) - 5/3,5 hangulatos, az eredetitől kreatívan eltérő King adaptáció. Lassan Clarke horrorman lesz.

https://www.youtube.com/watch?v=SDuqwGWb9CA

Bor, örökség, szerelem

Örökséges, régi sérelmeket rendezős, gazdag – szegény összejövős.

Diana elfoglalt nagyvárosi ügyvéd, aki nagyon hajt a kinevezésért. Nincs is semmire sem ideje, minden idejét kitölti a cég szolgálata. Ám akkor szörnyű hír jön: szeretett nagybátyja elhunyt, a lány is benne van a végrendeletében. Diana így hosszú ideje először hazautazik: nem csak a nagybátyja, akit elhagyott, amikor egyetemre, majd a városba ment. Még ott él a kamaszkori nagy szerelme, Seth is, akit a nagybátyja nevelt fel és bor_orokseg_szerelem17.jpgkészített fel a szőlős birtok átvételére. Mindketten meglepődnek, amikor kiderül, felesben öröklik a szőlészetet. De csak akkor az övék, ha a szüretig mindketten együtt dolgoznak a birtokon. A régi sérelmek mellett más érzelmek is elkezdenek felszínre törni bennük. Közben egy helyi iparmágnás is a birtokra feni a fogát, legfeljebb az zavarja meg a terveit, hogy egyetlen fia egy helyi lánynak kezd el udvarolni, ami nem tetszik a férfinak és szét akarja választani a párt.

A romantikus komédia mára haldokló műfaj lett. Emlékeztek, mikor láttatok utoljára egy tényleg jó romantikus komédiát moziban? Én nem. Esetleg a Netflixen akad egy-egy nézhetőbb, de olyan klasszikus, amit évek múlva is szívesen nézek meg, az utóbbi időszakból egyáltalán nem jut eszembe. Lehet, hogy az Őrült, dilis szerelem volt az utolsó, ami tényleg akárhányszor nézős?

A jelen film is romantikus komédia, de semmi esetre sem olyan, amit újra meg akarnék nézni. Egyszer is éppen elég volt, remekül lehetett mellette pakolni, mert esélye sem volt, hogy teljesen lekösse a figyelmem. Miért?

Kezdjük talán a történettel. Amit klisék sorából gyúrtak össze. A szerelmes pár szétmegy, mert a lány a városról, valami többről álmodik. De amikor hazatér, rá kell döbbennie, hogy talán végig otthon várta, ami/aki igazán boldoggá teszi. Az örökséget csak akkor kapják meg, ha kibírják egymással egy tető alatt. A gazdag fiú – szegény lány szerelem. A gazdag, gonosz nagyvállalkozó csúf trükkjei. Még bál is van, ahol lehet táncolni és a cipőkön viccelődni, megidézve Hamupipőkét. De nyugodtan folytathatnám tovább, nincs egy eredeti ötlet sem a filmben, tipikus romantikus komédia elemekből épül fel.

Amit sajnos nem is használnak ötletesen. Kiszámítható, túlírt az egész. Még csak a minimális kohézió sincs meg benne: a Seth – Diana és Amelia – Paul páros minden kapcsolódási pont nélkül, felváltva évődik egymással.

A kivitelezés is abszolút tévéfilmes. Mondjuk, egy szőlészetben játszódó és szerelmes filmben nem is nagyon várhatok látványvilágot, de kellene lennie valami plusznak, ami a tévé előtt tart. A környezet, birtok, díszletek és látvány nem tudta ezt megadni.

Ahogy a karakterek sem. Minimálisan vannak ábrázolva, sokakról alig lehet valamit megtudni. Paul apja is kimerül annyiban, hogy amikor akar valamit, akkor nem mérlegeli, milyen eszközöket vet be, csak nyerni akar. Legyen a fia barátnője vagy a szőlészet a téma. Mesés megjavulása cseppet sem meseszerű a végén – dehogynem az!

Tévés olcsóság, szerintem nem meglepő, hogy ismert színész nyomokban sincs benne.

Annyi pozitívuma van, hogy könnyed és a szüretnek hangulata van. Nem fáj nézni, főleg, ha fáradt is az ember. Akkor valahogy elmegy.

 

Bor, örökség, szerelem - 5/2 mindkét szerelmi szála tipikus, reménytelenül naiv és nyálas az egész film. Nagyon tévés.

https://www.youtube.com/watch?v=ucvob5NEjIA

Idézzünk!

(Max már nagyon rosszul van a gyógyszerektől, de a munkáját így is igyekszik elvégezni. Csak a tempója esett vissza, még a sétában is.)

  • Max? Max!
  • Igen, jövök már.
  • Szóljak valakinek, hogy hozzanak egy tolószéket?
  • Nem, ne, tök jól vagyok. Csak sokkal lassabb vagyok.
  • Lekörözött egy 92 éves, járókerettel. (New Amsterdam)

 

(Axe tárgyalás előtt, megkapva minden szükséges információt, viccelődik.)

  • Találkozni akarnak veled. A kezdő befektetés 500 millió.
  • Majd feltornásszuk. Küldd be őket!
  • Csak szólok, hogy pedánsak és precízek. A Macskákra viszem őket, nem a Tőzsdecápákra.
  • Oké, majd tejet adunk nekik a whisky mellé. (Billions)

 

(A bolygón ragadt csapat felméri a túlélési esélyeket, egyesek már extrém mód készülve.)

  • Csak pár napra való kajánk maradt. És aztán? Körbeülünk, és éhen halunk?
  • Ugyan, aki túléli a selejtezést, annak csomó kajája lesz.
  • A mit?
  • A selejtezést? Tudjátok, amikor valaki álmában megfullad a szájába tömött átizzadt zokniktól, vagy véletlenül nyakon szúrják pisilés közben, meg ilyenek? Mi az?
  • Kicsit bizarr ez a részletezés.
  • Csak a részletezés? (Archer)

 

(A Farkas lecsap. Azt hiszi, a neki tetsző lány randija igazából nős, ezért ő a feleségnél kezd aknamunkába, aki elég hevesen reagál.)

  • Attól tartok, hogy a férje megcsalja magát.
  • Nem hiszem el.
  • Bizonyítékaink vannak.
  • Ezt nem hiszem el, már megint.
  • Nem ez az első alkalom?
  • Hogy dőlhetnek be ezek a nők a szánalmas kis színjátékának? Ki az a lotyó?
  • Ez most talán nem fontos.
  • Tudom már! Felhívom, és... Nem! Elmegyek hozzá, megkeresem és kinyírom!
  • Hölgyem, higgadjon le!
  • Higgadjak le? Ki fogom herélni! (...) Te meleg vagy, igaz? Megerőszakolnád nekem?
  • Hogy?
  • Megvan, mit csinálunk. Én kiherélem, te megerőszakolod és együtt kinyírjuk! (Szinglik bolygója)

 

(Démoneső után köpönyeg…)

  • Bocsánat.
  • Semmi baj. Fiatal vagy. Amikor annyi idős voltam, mint te, egyszer elszöktem három napra egy fiúval, a szüleim meg hiába kerestek.
  • Én kieresztettem egy démont. Azért az nem ugyanaz.
  • Nem egészen. Igaz.
  • És, mr. Warren is tud erről a fiúról?
  • Ő volt az a fiú. (Annabelle 3.)

 

(Az autómosón át menekülő két férfi belefut egy vénasszonyba, aki jött mosatni a kocsiját.)

  • Teljes tisztítást kérek, polírozással. Csíkok nélkül. A kerekek is ragyogjanak.
  • Elnézést, kiszállna a kibaszott autóból? Kifelé!
  • Van gázspray a táskámban.
  • A gatyámban meg stukker. (Közvetlen célpont)

 

(A munkatársak eléggé ledöbbennek, amikor Taylor virágot kap. Eddig abszolút nem látták benne a nőt. Látszik is az alternatív ajándék ötleteiken...)

  • Szép gaz. Ennek a srácnak... vagy csajnak... vagy kinek... rózsára nem tellett?
  • Én mindenesetre countrylemezt és ketrecharc-jegyet vettem volna. (Billions)

 

Annabelle 3.

Démonos, megszállt tárgyas, kamaszos.

A Warren házaspár változatlanul szembeszáll a természetfelettivel. Tudják, vannak tárgyak, melyek túl veszélyesek, hogy a világban szabadon létezzenek. Ezeket biztonságban, papi segítséggel zárják el a házukban. Az egyik legveszélyesebb darab egy baba, Annabelle. Most is újabb munka van, kislányuk egy dadával, egy annabelle3.jpegidősebb kamaszlánnyal hagyják otthon. Judy nehéz időszakon megy keresztül, a szülei munkája miatt piszkálják az iskolában, korábbi barátai is elfordulnak tőle. A dada, Mary Ellen igyekszik felvidítani a kislányt. Egy barátnője is átmegy hozzájuk, de Daniela hátsó szándékkal érkezett. Az édesapját pár hónappal korábban vesztette el, és abban reménykedik, itt kapcsolatba tud lépni vele. Feltöri a titkos szobát, és Annabelle tárolóját is kinyitja. A démon elszabadul, és a lányok lelkére pályázik.

A Chucky filmet még nem láttam, de van egy olyan érzésem, ez a film most egy időre elvette a kedvem a gyilkos babás filmektől. Eddig is gyengének éreztem a Démonok között univerzumban az Annabelle filmeket, de újabb mélységeket sikerült elérni a filmeseknek.

Van abban valami ijesztő, ahogy egy baba életre kel és gonoszkodik. Ha úgy néz ki, mint Annabelle, eleve dupla a hatás. Olyan ronda ez a baba, hogy mozognia se kell, hogy az ember frászt kapjon tőle. Szörnyülködtem is azon, amikor a filmen valaki megjegyzi, milyen szép ez a baba. Most komolyan, volt olyan ferde esztétikumú időszak, amikor egy ilyen arcú baba szépnek számított?

Ám most jön a gond. Ezen felül más ijesztő elemmel nem tudott a film szolgálni. Horror, félni akartam, de ezen nem lehetett. Most a szokott jump scream elemek is elmaradnak, így pillanatokig tartó ijedelemben sem volt részem. Pedig néha éreztem a filmen, hogy most rám akarnak ijeszteni. A kamera beállítás, a sejtelmes zene – minden előkészítve, hogy a rém hirtelen feltűnjön és megragadjon. De itt mintha direkt azzal viccelődtek volna, hogy előkészítik a jump scream jelenet, aztán mégse jön ijesztő elem.

Akkor mi marad? Röhejes jelenetek sora. A csúcs az volt, amikor a srác a farkasember elől elbújt a tyúkólba, aztán rimánkodott a baromfinak, hogy ne menjen ki, mert elkapja a szörny. Mondanom se kell, milyen jót nevettem, amikor az agyatlan csirke nekiindult az udvarnak.

Most azon töröm a fejem, hogy talán az Annabelle 3. nyitás az univerzumban a kamasz horrorok felé. Nincs halál sem (a tyúkot leszámítva) – csak ijesztgetés. A főszereplők kis- vagy nagykamaszok, akiknek olyan problémákkal kell megküzdeni, mint a beszélgetés a fiúval, aki tetszik neki, vagy az iskolai kirekesztettség. Az egyetlen komolyabb dráma, Daniela esete, akinek bűntudata van az apja halála miatt. De mindent könnyeden, meglepően egyszerűen leküzdenek, így feszültséget ez sem teremtett.

Most a CGI is visszafogott, a szokottnál lényegesen kevesebb. Buta szellemlények is tűnnek fel. A farkasember kifejezetten béna, de a kísértő menyasszonyi ruha se ér fel a korábbiakhoz.

Az egyetlen jósága a filmnek Mckenna Grace, aki sötét hajjal is cuki. Ő valamit játszik is, a másik két lány csak biodíszlet.

Már most a gyártási költségeinek ötszörösénél járnak a bevételei, vagyis hiába gyengébb a minőség, nem fogunk elköszönni. Apácák, babák, egyéb démonok még fognak érkezni.

 

Annabelle 3. - 5/2 helyenként annyira tudtam volna rajta nevetni… komédiának jobb, mint horrornak.

https://www.youtube.com/watch?v=iaX17KRAgNk

5 film, amit látnod kell

Diliház

f5_15.jpg5: Patient Seven – egy elmegyógyintézetbe új orvos érkezik. Nem érdekli sem a protokoll, sem a szokott módszerek. Ő kutat, és azonnal az intézmény legveszélyesebb betegeit akarja látni és meghallgatni. Sorra készíti ki a betegeket, leplezi le a hazugságokat, míg elérkezik a hetedik beteghez.f4_16.jpg

4: Üveg – három férfi, mindannyian különlegesek és ugyanabba az elmegyógyintézetbe zárják be őket. Egy, akinek van egy személyisége, aki vadállati és elpusztíthatatlan. Egy, aki névtelen hősként, sebezhetetlenül segített az utca embereinek. Egy gonosz zseni. Meg akarják győzni őket, hogy nincs is bennük semmi f3_16.jpgkülönleges. De mi az igazság?

3: A Stonehearst Elmegyógyintézet – új doktor érkezik a Stonehearst intézetbe. Friss diplomásként, lelkesen, forradalmi módszerekkel igyekszik helytállni a munkahelyén. Az egyik beteg, lady Graves különösen felkelti az érdeklődését, akinek szerinte nem is itt van a helye. Nem ő az egyetlen, aki más, mint aminek látszik. Poe novella alapján.f2_15.jpg

2: Viharsziget – két rendőr érkezik a szigetre, ahol egy elmegyógyintézet áll. Eltűnt egy beteg, és közeledik egy nagy vihar. A falak azonban titkokat rejtenek, és lassan a nyomozó mindent meg kell, hogy kérdőjelezzen. Egy összeesküvés folyik itt, amely f1_11.jpgerőteljesebben érinti őt is, mint valaha is képzelte volna. Lehane regényéből remek feldolgozás.

1: AHS: Asylum – több idősíkon elbeszélve, sorozatgyilkosokkal és őrültekkel, áldozatokkal és veszélyes emberekkel. Terrorizált betegek, a falak között megbújó halál, ufók, áldozatra leső gyilkosok. Erős horror elemekben is, tele van emlékezetes alakításokkal és a történet is mesterien összeáll. Mert minden mindennel összefügg, logikusan és vérfagyasztóan. A leszbikus írónő, akit leleplező cikke megelőzéseként zárnak be. A fiatalember, akit elragadtak az űrlények. Illegális kísérletek. Emberi szörnyek. Az AHS egyik, ha nem legjobb évada.

Közvetlen célpont

Menekülős, korrupciót leleplezős, ellenségből barátos.

Paul napja normálisan indult. A hamarosan szülni fogó feleségével díszítgették a kisfiuk szobáját, majd dolgoznia kell a kórházban. A férfi egyelőre ápoló a sürgősségi osztályon, de a tervek szerint orvos lesz belőle. Van egy új beteg is, egy ájult férfi, akit gyilkossággal gyanúsítanak és elütöttek menekülés közben. A szobájában egy idegen kozvetlen_celpont.jpgPaulra támad, akit haza is küldenek az incidens után. A rémálom azonban folytatódik: a kórházi betörő túszul ejti a feleségét, és csak akkor adja vissza, ha Paul kihozza neki az új beteget a kórházból. Paul kényszerből rááll, de a menekülés közben igyekszik a rendőrségnek is nyomokat hagyni. Későn jön rá, hogy talán ebben a történetben nem a vele menekülő Abe a rosszfiú, és össze kell fogniuk, ha vissza akarja kapni a nejét.

Újabb Netflix film, amiről újfent az jut eszembe, tévén elmegy, de moziba nem érné meg beülni rá. A maga zsánerében korrekt, de a megszokott paneleket variálja és a történet sem tartogat meglepetéseket. Pont azt kapjuk, amit a tartalomleírás alapján várunk.

A film akciófilm, amiben a hajsza, menekülés és visszavágás lesznek a kulcsszavak. Az össze nem illő páros kénytelen együtt menekülni, és közben rájönnek, hogy barátok is tudnak lenni, és nem ellenségek, hanem össze kell dolgozniuk. Ahhoz képest, hogy Paul nejét túszul ejtette Abe öccse, pillanatok alatt túl tudnak jutni ezen. Ennél már csak az durvább, ahogy a túszul ejtett Taryn és az őt fogva tartó Mateo összebékülnek. De ok, rövid a játékidő, és a cselekmény is csak pár órát ölel fel, nem jut mindenre rendes idő.

Nem is a szereplők lelki állapota vagy konfliktusai vannak a film középpontjába, de még csak mellékágon sem érdekes. Minél jobban belegondolok, annál jobban látom, hogy a karakterek elég üresek. Mindenkinek van egy vagy két jellemző vonása, és ennyi. A hajsza, átverés a lényeg, nem az emberek. Paul a jó férj, aki mindenre kész a családjáért. Ez lesz a közös pont Abe-bel, aki nem éppen jófiú, de ő is képes mindenre az öccséért. A film gonosza korrupt, az már titok maradt, miért lett az. Nem fontos – korrupt, árt a főszereplőknek és nem szeretjük. Ezzel kb. fel is vázoltam, milyen mélységei vannak a szereplőknek.

Csak azért nem zavar ez jobban, mert legalább olyan színészek játsszák őket, akik ebből is igyekeznek valamit kihozni. Grillo már rutinos a hasonló figurák eljátszásában, neki a sima megjelenésében benne van ez „a rossz vagyok, de nem annyira” felállás. Mackie lényegében pedig ugyanazt a jó embert hozza, akire a Kapitány is ráhagyhatja a pajzsát.

Az akciók minősége is a tévés szinten van. Mondjuk, nem tudom elképzelni, ebbe a történetbe hogy lehetett volna nagyobb látványvilágot, esetleg CGI elemeket betömni. Ha Halálos iramban szinten elszállnak, esetleg, lenne tippem. De annál reálisabb a film, amit különben nem is bánok. Elszállni akkor érdemes a logikával és realitásokkal, ha van pénz valami nagyon látványosat kihozni a vászonra.

Logikailag akad benne bukfenc, de ezekkel nem kell foglalkozni. Egyszeri szórakoztató, akciós film, amiben akad pár jó beszólás, némi lövöldözés és olyan színészek, akik nem sztárok, de eléggé ismert az arcuk, hogy a Netflix húzzon rájuk egy filmet.

Egy este megteszi, de nem az a kategória, amit lesz kedvem újra megnézni.

 

Közvetlen célpont - 5/3,5 pörgős, van benne kis fordulat is, ismertebb színészek. Tévés akciónak korrekt.

https://www.youtube.com/watch?v=hIMJ0_S-x40

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Az oroszlánkirály - mit várunk link: ITT
  • Anna - francia thriller a Vörös veréb nyomdokaiban.
  • Fehér éjszakák - misztikus horror nyaralókkal és szektásokkal.
  • Nicky Larson - francia akciós komédia egy rendőrről.
  • Yao utazása - francia dramedy, vagyis újra jön Omar Sy.

DVD:

  • Shazam!
  • Vihar előtt
  • Áttörés
süti beállítások módosítása
Mobil