A Kick/Ass film és képregényvilág számomra legjobb karaktere Mindy.
Képregényben kapott saját sztorit is, természetesen véreset és fekete humorral tele!
A Kick/Ass film és képregényvilág számomra legjobb karaktere Mindy.
Képregényben kapott saját sztorit is, természetesen véreset és fekete humorral tele!
5: Húzós éjszaka az El Royale-ban – egy hotel, amely egyszerre fekszik két államban. Egy kihalt, egykor szebb napokat látott hotel, amely titkokat rejt, az éjszakára érkezőkkel együtt. A szekta elől menekülő lányok, nyomozó, énekesnő, rabló és a többiek élete összefonódik ezen az egy helyszínen és örökre megváltozik.
4: 4 szoba – egy újabb hotel, egy recepcióssal szilveszter éjjel. Akinek 4 vendége van 4 szobában és 4 őrületes történettel. Belekeveredik boszorkányok praktikáiba, megismer ördögi gyerekeket, talál hullát, és egy sportkocsi sorsa is rajta múlik, amikor egy fogadás során bárdot nyomnak a kezébe és neki kell a végrehajtót eljátszani.
3: Aljas nyolcas – a vadnyugat, ahol az ítéletidő elől emberek egy fogadóba húzzák meg magukat. Látszólag idegenek, akiknek semmi közük egymáshoz. A fogadós sehol, és mindenki titkokkal, hazugságokkal van tele. Ahogy telik az idő, egyre gyilkosabb indulatok gerjednek, amelyeket az igazság el is szabadít.
2: 127 óra – Aron a hobbijának hódolva kirándulni indult. Senkinek nem szólva, egy spontán helyre sziklát mászni. Balszerencséjére zuhant, rosszul esett, a karja beszorult egy hasadékba. Segítséget nem tudott hívni, nem járt arra senki. Magának kellett kimentenie magát, megküzdeni az elemekkel, vagy nem lesz hazatérés. Mit képes hátrahagyni az életért?
1: Tizenkét dühös ember – a bírósági tárgyalás lezajlott, az esküdtszék, a 12 ember visszavonult meghozni a döntést. Szavaznak: 11-ük szerint a vádlott, egy fiatal fiú végzett az apjával. Egy azonban azt kéri, gondolják át, egy ember sorsa a tét! Legalább egyszer beszéljék át az esetet, a vallomásokat. Szép sorban az esküdttársai véleménye változni kezd, ami sajátságos konfliktusokhoz vezet. A 12 idegennek közös döntést kell hozni, de ki tud meggyőzni kit és mi az igazság?
Rablóbandás, női összetartós, politikai játszmás.
Veronica élete gyorsan omlott össze. Miután elvesztette a fiát, a férje is meghalt egy félresikerült rablásban. Az asszony mégsem omolhat össze: a férfinak tartozásai voltak, amelyeket most az özvegyen akarnak behajtani. Neki nincs mása, csak egy férjétől örökölt terv, mellyel milliókat lehetne szerezni. Segítségre van szüksége, és azokhoz az asszonyokhoz fordul, akik vele együtt özvegyültek meg. A keményen dolgozó, többgyerekes családanya Lindához, és a szépségéből boldogulni próbáló Alice-hez. Vesztenivalójuk már nincs, de szükségük van egymásra és a pénzre. Összefognak, miközben a városban egy fontos választás zajlik. Arra azonban senki nem készült fel, milyen titok lappang a férjeik veszte mögött.
Papíron ez a film remeknek ígérkezett. Jó rendező, sztár szereposztás, sikerregényből, amit ráadásul egy olyan név dolgozott át filmre, mint Gillian Flynn. Ehhez képest néztem a filmet, nem egyszer az órára is rápillantottam közben, ami mindig rossz jel. Találok benne jó dolgokat, de összességében jobbat vártam.
Ebben talán közrejátszott az is, hogy a regény miatt ismertem azt a csavart, aminek a film végére nagyot kellett volna ütnie. Merengek rajta, vajon az előismeretem nélkül jobban tetszett volna-e, de szerintem túl hamar lelőtték a végső csavart, a kutya ajtókaparása után. Azt talán jobb lett volna későbbre hagyni…
A film ráadásul hosszú is lett. Ha el akarom mesélni a cselekményt, nem sok mindent tudok mondani. Nagyon sokat foglalkoznak a szereplők lelki állapotával, de mivel kiemelten 3 nőt, de mellette még mellékszereplőket is igyekszik mélyíteni, igazából ez sem jár sikerrel.
Nem is heist movie a végeredmény, a rablásra való készülés és maga a rablás a filmnek csak egy nagyon kis részét teszi ki. A regény miatt tudtam, hogy nem egy új Ocean banda áll itt össze, de filmen még egyszerűbbnek tűnt ez a történet, mint regényben volt. Pedig a furfangos átveréseket és rablásokat nagyon szeretem. Hiába tudtam, hogy itt erre ne számítsak, mégis, a csalódottság érzetem megvan.
Pedig Flynn munkája a karaktereken és a cselekmény húzásában érezhető, és a legtöbbször tetszett is. Ugyan Marcus történetét feleslegesnek éreztem, a regényben nincs is, de ahogy Alice alakját feljavította, az kifejezetten tetszett. De sok apróság akad benne, ami logikusan és olajozottan működött a filmen, és Flynn toldotta bele őket.
Ami viszont feleslegesen sok volt: a politikai vonal. Főleg azzal a véggel, amit a filmnek adtak. Még korruptabb és undokabb városkép, politikai helyzet jelent meg, mint egy Lehane történetben. Volt egyáltalán azon a szálon bármi etikailag pozitív? Mindenki dagonyázott a mocsokban, amit nagyon nem szerettem nézni.
A színészek terén sincs oka a filmnek panaszra. Viola Davis azt a karakter hozza, amivel több évada sikeres a sorozatában. Rodriguez is maradt a kaptafánál. Debicki nekem nem szimpatikus, de ebben a filmben elviselhetőnek találtam. Neeson a kevés jelenetében viszont elég fakó – mondjuk, az nem volt rossz, amikor az utolsó jelentében átment állatba.
Nem szórakozásra való film, de nem is kell olyan komolyan venni, mint egy drámát. Nem rossz, de nem is kifejezetten jó. Egyszer azonban simán meg lehetett nézni.
Nyughatatlan özvegyek - 5/3,5 feszült thriller lehetne, csak ahhoz lassú. A karakterek sem ragadtak meg eléggé.
A BBC sorozata is nézhető, de azért Maigret regényben az igazi!
A csapdaállítós rész filmes borítóval is megjelent, de azért a tartalom a lényeg. Tömör, lélektanilag alapozott krimi, nem csak a sorozatot nézőknek, de nekik is :)
MOZI:
- Jó srácok - amerikai komédia kiskamasz fiúkról, akik az első csókra hajtanak.
- Ugye, boldog vagy? - német életrajzi dramedy
- Volt egyszer egy Hollywood - Mit várunk link ITT
DVD:
- Dumbo (2019-es Disney film)
- Testvérlövészek
- Színház a világ
Képességes, embereket átverős, nyomorult életes.
Aryan szír fiatalember, aki apjával együtt menekül Európa felé, hogy biztonságban lehessenek. Ám a határon rajtuk ütnek, apa és fia elszakadnak egymástól. A helyzet, üldözés és meglövés a fiúban egy eddig ismeretlen képességet hoz felszínre: rájön, hogy képes repülni. A menekültekhez kiérkező orvos, az anyagi gondokkal küzdő dr. Stern Gábor meglátja az üzleti lehetőséget a fiúban. Útlevelet, segítséget ígér neki, ha a képességét elrejti, és akkor használja, amikor ő arra kéri. Az orvosnak komoly folt van a múltjában, és a jelene is zűrös. Ahogy egyre jobban összecsiszolódnak a fiúval, a férfi átértékeli az addigi életét, és képessé válik áldozatot hozni egy jó ügyért. Szükség is lesz rá, mert a nyomozó László Aryan nyomában van.
Vannak filmek, amelyek elé nem szabad csak úgy odaülni. Amelyekre készülni kell lélekben, és felkészülni arra, hogy nem szórakozni fogunk. Szerzői filmek, melyek a látványvilágukkal, a történet több elemével is megdolgoztatják az agyunkat.
Nem is tudom, miért hittem azt, hogy nagyon fáradtan, minden bajjal a nyakamban, nekem jó ötlet ezt a filmet megnézni. Nem volt az. Lekötött, elnéztem – csak egyszer éreztem úgy, hogy nekem valami más kell, mert elalszom/szétmegy a fejem – de a hangulatom tovább rombolta, és a saját nyomoromért is a filmet okoltam. Tudom, ez nagyon szubjektív, de a tanulságot le lehet belőle vonni. Erre a filmre előzetesen hangulatba kell jönni, rá kell készülni.
A témaválasztás több szempontból is merész. A menekült-kérdés erőteljesen része a mindennapjainknak, és ez a film mer vele foglalkozni. Ha figyelmesen nézzük, nem kimondva, de a jelenetek között benne van az állásfoglalás. Egy remek példát mutat arra, hogy a gyűlölet szítása milyen eszközökkel történik – terrorista és bomba szál, de ennél jobban nem akarom kifejteni, senki élményét ne rontsam, aki még ezek után nézi meg.
Ugyanilyen megosztónak éreztem azt is, amit Isten és angyal vonalon beletettek a filmbe. Csak abból, ahogy Aryan lebeg, én nem gondoltam volna angyalokra, meg isteni kérdéskörre. Itt behozzák, és nagyon sokan úgy reagálnak a fiúra, mint angyali jelenségre. Ezt használja ki Gábor, ezzel akar több pénzt kiszedni a betegekből. Én nem is értettem, ezért miért lett több a neki juttatott hálapénz. Attól, hogy Aryan lebeg, senki nem lesz jobban. Nem csodatevő, egy 17 éves fiú, aki levitál. Ám a film egy ponton jézusi jeleneteket ad neki, mintha valamiféle Krisztus lenne. Pl. amikor Gábor bűntudattal letérdel elé, ő a fejére teszi a kezét, és megbocsát. Mondjuk úgy, a film e jelentésrétegével nem akarok foglalkozni. Annyi tetszett belőle, hogy a modern világ sok régi értéket elvesztett, de én ezt nem kötném ennyire a kereszténység kérdésköréhez.
Érdekes a film látványvilága is. Szubjektív, de nekem nagyon tetszett. Hányingerkeltő-hatást gyakorolt rám, de ezzel együtt is azt mondom, ráismerni, egyedi. Ok.
Színészileg is teljesen rendben, de azért itt nincs olyan merészség. A szír menekült fiút is egy magyar fiatalember játssza, angolul.
A címe viszont zseniális. Benne van, hogy Európa egy rideg, fagyos, embertelen hellyé lett. Ezt az üzenetet vittem magammal a filmből – ahogy írtam is feljebb, hangulatgyilkos.
Jupiter holdja - 5/3 szimbolikus, érdekes történet egyedi látvánnyal, de most nagyon nem voltam kész rá.
Kommandós, akciókat végrehajtós, magánéleti zűrös.
Jason kénytelen volt kicsit pihenni, gyógyulni, és átadni a csapat vezetését. Addig hazaköltözött a feleségéhez, és a gyerekekhez, bár kénytelen szembenézni vele, hogy ennek ellenére vége a házasságának. Amint teheti, vissza is veszi a helyét, és a munkába temetkezik. Mindent felforgat, amikor egy autóbalesetben elveszti a nejét. Irodai munkát kér, ott akar lenni a gyerekeinek, de mindenkinek szembe kell nézni azzal, ő a terepen önmaga. Munka pedig mindig akad. Be kell hozni terroristákat, merénylőket, vagy éppen lehetséges informátorokat. Állítanak meg lehetséges ideggáztámadást, küzdenek az ISIS ellen. Közben szövődnek szerelmek, vagy éppen kapcsolatok mennek tönkre a munkájuk miatt.
Tavaly kellemes meglepetés volt a Seal Team, amely alapvetően egy kommandós, Seal csapat ügyeit mutatta be, de az akciókon túl is érdekes tudott lenni. Ugyan nem elsőre, de másodszorra egészen megszerettem. Így csalódásként éltem meg, hogy a 2. évad meg sem közelíti azt a szintet, amit az elsőben megszoktam.
Ebben az évadban nincsenek részenkénti külön bevetések. Olyan érzés volt nézni, mintha blokkokra lenne osztva az évad. Átlag egy-egy bevetésre 3-4 részt szánnak, majd váltunk helyszínt és bevetést is. Ez olyan szempontból jó, hogy nincs összecsapva semmi. Meg tudják mutatni azt is, milyen csúszások vannak, vagy éppen hogyan lehet egy-egy hibát elhárítani. Nem csak bemennek a rendíthetetlen (ólom helyett) amerikai katonák és lerendezik a rosszakat, ahogy pl. a MacGyver tálalja.
Csak éppen ebben a sorozatban nincs az ügyek mögött igazán érdekes történet. A bevetéseket egy-egy szóra le tudom redukálni. Túszmentős. Terrorista likvidálása. Hasonlók. Nem ragadnak be a fejembe, mivel engem a sima akciójelenetek nem tudnak lekötni. Ha hetiben próbáltam nézni, egyik hétről a másikra elfelejtettem, hol maradt abba a történet és milyen bevetésen vannak éppen. Ha egy-egy blokkot összevártam, meg azon kaptam magam, hogy unatkozni kezdek 2 rész után.
Kellene a szappan is bele, számomra sokkal vonzóbbak a karakterek egy ilyen sorozatban, mint az akciók. Ha nem is várnám azt, hogy klasszikus szappanopera legyen sok szerelemmel, kavarásokkal – egy katonai akciósorozatba nem is illene – de a karaktereket jobban felépíthették volna. Borzalom, amit Jason karakterével műveltek. Tulajdonképpen ebben az évadban leépítették az egész családját, hogy a folytatásban magánélete ne is legyen. Meghal a felesége, a lánya egyetemre megy és elköltözik, a fia meg bentlakásos hokis iskolába akar menni? Pedig az érdekes lehetett volna, hogy lehet egyedülálló apaként megbirkózni egy ilyen munkával, milyen hatása van a családra. De nem, itt csak az akció a fő. Clay a sérülése után megismer egy PSS-től szenvedő veteránt, de ahogy ezt a szálat egy, legfeljebb két rész alatt rövidre vágják, borzalmas. Mintha a magánéletükből lenne egy-egy bevágás, hogy ne csak akció legyen minden, de írni már nincs idejük, csak hamar benyomnak egy részbe kötelező 5-10 magánéletet, aztán mindegy, az milyen.
Hiába vannak benne más sorozatokból ismert arcok, ezzel nem lehet mit kezdeni.
Aki katonai akciókra vágyik, hajrá! Akinek emberi történetek is kellenek, ne ezt válassza.
Seal Team - 5/2,5 csalódás az első évad után. Full akció sorozat lett, a magánéleti szálak bénák. Untam.
Vincent nem megy el a kezelésre, hagyja, hogy a gyomorrák tovább pusztítson a szervezetében. Pár hónap kellene, hogy a projekt sínre kerüljön. De addig folyamatosan dolgoznia kell. Ki kell találni, hogy fúrjanak át egy természetvédelmi területen. Hogy jussanak át az amish területen, akik a gondolatát is utalják, hogy kábel haladjon át az életterük alatt. Vincent mindenre talál megoldást, haladnak. Közben Anton dolgozik azon, mit kezdhetnek még a szoftverrel, hogy még gyorsabb legyen a programjuk.
Ám Eva Torres, a volt főnökük figyelteti őket, rájön, miben mesterkednek. Bosszút is akar állni, az első is ő akar lenni. Miközben a saját projektjéhez agyat keres, a pénzét veti be, hogy Anton és Vincent lassuljon. Nagyobb bérért felveszi a munkásaikat. Perel a területek miatt.
Vincent próbál küzdeni vele, de a befektetője őt is szorongatni kezdi. Sokkal több pénzre lenne szüksége, egyre fogy a lehetőségük. A legrosszabb pillanatban lesz rosszul terepen, és már nem tudja titkolni, hogy nem rossz az emésztése, rákos.
Eva börtönbe juttatja Antont. A férfi egyik este telefonál egyet, mire Eva szerverei lényegesen belassulnak. A nő rájön, ki törte fel a rendszerét. Bemegy a börtönbe. Anton alkut ajánl: visszacsinálja, ha ejtik ellene a vádakat és Eva megígéri, Vincent is békében lesz hagyva. A nő beleegyezik, de megjegyzi, Anton nem ezt érdemelte. Az eszével milliókat kereshetett volna, ha nem tart az unokatestvérével az őrületbe, aki most csődbe ment.
Anton hazamehet, Vincent csinálja a kezelést. Közben kiszedeti a kábelt az amish közösség földje alól. Anton a lánya fizika leckéje után elgondolkozik, és felveti, hogy lenne egy ötlete a gyorsabb adatátvitelre.
Sarah kémkedik Chris után. Az ajtaja alatt látja, ahogy elkap egy pókot, és megeszi. Pedig korábban rettegett tőlük. Próbálja a közös játékuk, de a gyerek nem ismeri. A nő, aki megvádolta a fiút, hogy nem igazi, holtan kerül elő. A fejét beásták a földbe. Sarah a férjétől kérdezi meg, ugye, nem képzelődött a neje? A férfi nem meri kimondani, de sugallja, igazat mondott. A saját fiukról is egykor, a nőéről is most.
Sarah szembesíti a lényt azzal, tudja. Chris le is veti az álcát, természetfeletti erővel csapja a falhoz a nőt, majd ugyanúgy beássa, mint a meggyilkolt nőt. Sarah azonban kiküzdi magát, majd beleveti magát a lyukba. Megtalálja a fiát, megküzd a földből született lényekkel és a gyerekkel elmenekül.
Jobb életet kezdtek máshol, de azért Sarah rendszeresen ellenőrzi, valóban a fia van mellette.
Kamaszos, szépségversenyes, önelfogadásos, barátos.
Willowdean 16 éves, életvidám és túlsúlyos lány egy olyan kisvárosban, ahol mindenki a szépségversenyek bűvöletében él. A lány anyja, Rosie, egykori szépségkirálynő, akinek máig minden évben az a csúcspont, amikor a kamaszok szépségversenyét vezetheti, és felveheti egykori báli ruháját. Nem is igen értik meg egymást a lányával, aki szintén kövér nagynénjében találta meg a bizalmasát. Ám Lucy néni meghalt, és a hagyatékában Will rálel egy jelentkezési lapra a szépségversenyhez. Ő maga jelentkezik, egyfajta lázadásból. A legjobb barátnője, és két környékbeli különc csatlakozik hozzá. A versenyt csak viccnek akarta venni a lány, de kezd fontos lenni. Közben kénytelen szembenézni az anyjával szembeni érzéseivel, és egy helyes fiúval is, akinek pont ő kellene, noha mást is kaphatna.
Regényből lett film, a Netflix gondozásában. Nem lett olyan szerethető, mint a félig koreai lány levelei a fiúknak, akiket valaha szeretett, de azért nézhető. Vannak kifejezetten szerethető részei is. Ezt úgy mondom – jó, írom –, hogy tudat alatt folyamatosan szabotáltam a filmet magamban. Nem akartam, hogy jó legyen.
Jobb kérdés, miért. Olvastam a regényt, és kettős érzéseim vannak miatta. Ugyanezt átvette a film is, és ez zavart végig annyira, hogy nem tudtam tőle szabadulni. Will elvileg egy példaszerű hősnő, aki biztos magában. Aki boldog úgy, ahogy van, és aki hirdeti az olvasóknak, hogy a belső számít. Az elvileg példás üzenet.
Csak éppen Will nem mindig ennek megfelelően viselkedik. A legjobb barátnője, Ellen csinos és vékony lány. Amikor Ell komolyan venné a versenyt, Will megsértődik. Mert hiába mondja, hogy nem zavarja a külseje, belül mégis. Ugyanez látszik a szerelmi szálban is. Ő maga sem hiszi el, hogy Bo, aki menő főiskolás és jó pasi, aki tetszik a városka kamasz szépének is, pont vele akarna járni. Mindezt úgy, hogy a filmen ő van beállítva a magabiztos, saját magát felvállaló lánynak.
Ok, a kamasz érzelmek zavarosak, de itt a saját mondandóját cáfolja meg a film. A féltékenysége Ell miatt, ahogy nem tud mit kezdeni a Bo helyzettel, vagy a szintén kövér Millie jelentkezésével, aki még barátkozna is vele. Ő nem akar, mert jobbnak tartja magát annál a lánynál. Azt hiszem, ki fogok lyukadni oda, hogy az minden ellenérzésem oka, hogy nekem nem volt szimpatikus Will.
Azért jár a pont, hogy nem romantikus komédiát csináltak a történetből. A regény alapján lehetett volna az is, hiszen ott sokkal erősebb a szerelmi szál és Bo jelenléte. Itt inkább az anya-lánya kapcsolatra koncentráltak, és tartalmasabbak is voltak vele. Megvan a szerethető íve, ahogy Rosie elkezd túllátni azon, hogy kövér a lánya és értékelni kezdi, amilyen Will. Ő lesz az, aki tud változni. Jennifer Aniston remek választás volt a szerepre. (Sokkal jobb, mint Will esetében Danielle Macdonald, aki nekem simán sok volt.)
Mivel Netflix, mellékszerepekben is bőven felfedezhetünk ismerős arcokat. Az Utódok főszereplőjétől kezdve a The Killing kamaszán át egy Lost színészig akad itt mindenki. Igaz, nagyobb szerepet a többség nem kapott, csak egy-egy jelenetet.
Jobb, mint amilyennek érzem, de még nagyon küzdök vele.
Dumplin’ Így kerek az élet - 5/3,5 irracionális ellenérzéseim vannak, nem akartam szeretni. Pedig zsánerben korrekt.