Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2018. december 12. - BBerni86

(Lorenzo veszélyes lépésre készül, de rá nem jellemző a félelem.)

  • Légy óvatos!
  • Az leszek.
  • Komolyan gondolom! Alig úsztad meg a legutóbbi merényletet.
  • Én az eltékozolt élettől félek, nem a haláltól. (Medici)

 

(A csapat esküvőre készül, amiket Mina nem éppen szeret.)

  • Utálom az esküvőket.
  • Én imádom őket.
  • Pontosan tudod, mi fog történni és hosszúak is. Nagyon hosszúak. (The Resident)

 

(A család legidősebb fia abba akarja hagyni a papi tanulmányait, mire az apja tudni akarja a terveit.)

  • Talán… bejárom egy hátizsákkal Európát.
  • Én átszeltem egy hátizsákkal a te korodban Európát, azzal a kis különbséggel, hogy a németek lőttek rám.
  • Megfeledkezel arról, hogy nem írattad alá a bevonulási papírod a nagypapával, mert annyira hittél abban, amit teszel.
  • Németeket akarsz ölni? Most azonnal aláírom a papírokat. (The kids are alright)

 

(Mac beszélt az apjával, és Jack finoman érdeklődne, hogy ment.)

  • Ez az öreged?
  • Igen.
  • Hé, mielőtt felveszed, hogy ment a nagy ebéd? Egy Darth Vader – Luke Skywalker skálán, csata az égen vagy party az evokokkal?
  • Nem vágta le a karomat egy fénykarddal, de nem volt tánc és tűzijáték sem. (MacGyver)

 

(Mikor az egyik lány maga alatt van, jól jön egy húg, aki összekaparja.)

  • Szar az életem.
  • Még hogy szar? AIDS-es vagy? Csóró vagy? Kim Dzsong Un rád hajtott? Nem! Akkor nem szar az életed. (Bűbájosok)

Bűbájosok

Testvéres, összecsiszolódós, örökséges.

A három lány nem ismerte egymást, soha nem találkoztak még. Nagyon különböznek is: Lauren gyönyörű szőkeség, aki a divatszakmában igyekszik érvényesülni. Olivia 28 éves zsidó lány, akit két dolog izgat: a családi cukrászat megmentése és a tökéletes, zsidó orvos vőlegény megtalálása. Salma a legidősebb lány egy arab nagycsaládban, aki hátrányos helyzetű gyerekeket tanít történelemre. Meg is lepődnek, amikor kiderül, hogy közösen örököltek egy lakást. Mert mindhárman fattyak, és az apjuk a párizsi luxuslakását rájuk hagyta. Be is bubajosok.jpgköltöznek, bár mindenki a maga tervével. Olivia például el akarja őket üldözni, hogy a lakás eladása után megvehesse a cukrászdát. De ahogy egyre jobban megismerik egymást, kezdenek igazi testvérekké válni, akik felveszik a harcot apjuk fiával a lakásért.

Tudom, én is nagyon sajnálom. Hétvégén a Robin Hood volt programba, de közbejött a munkajog vizsga. A mozi elmaradt, de megígérem, hogy jövő hétre ki lesz pipálva RH, akkor is, ha nagyon rosszak a kritikái. Helyette nézzük ezt a nem éppen friss mozi élményt, de mivel DVD-n még nem jött ki, így a keddi nap a Bűbájosoké.

Akikkel az a legnagyobb baj, hogy nem bűbájosak. Akkor működne ez a film, ha szerethető lenne ez a három lány, akiknek nagyon akarnék drukkolni. És finomítanak rajtuk a film cselekménye közben, de egyikük sem egy Amelie. Közel sem. Lauren igazából élhetetlen és sznob. Olivia olyan téveszmékre épít életet, amelyek aztán minden jót ki is ölnek a mindennapjaiból. Képes kidobni a minden tekintetben tökéletes férfit szex után – mert akkor jött rá a nyakában hordott keresztből, hogy keresztény és nem zsidó a szerencsétlen. Vagy, amit a lányokkal művel. Még Salma tűnt a leghitelesebbnek, leginkább igazinak köztük, aztán jött a liftes jelenet a szomszéd sráccal, akivel addig két szót sem beszélt – én elsőre el se hittem, hogy nem álomjelenetet látok, hanem tényleg kavarnak.

Szóval, nem szerettem meg a szereplőket és nem is tudtam drukkolni nekik. Amikor, még a film elején a féltestvér bátyjuk megkérdezi tőlük, hogy ha nem ismerték az apjuk, soha semmi kapcsolatuk nem is volt, mégis, miért fogadják el a lakást, és az a kollektív válasz, hogy miért ne, eléggé le is írtam őket. Nagyon akartam valamit találni, amiért bűbájosak és szerethetőek lennének, de nem ment.

Ha már itt tartunk, lehet, hogy ez a férfi nézőket nem zavarja, de nekem az agyamra mentek a bugyis jelenetek. Megszámlálhatatlanul sokszor fekszenek az ágyon egy bugyiban, vagy a lakásban járkálnak pólóban és tangában. Most komolyan, ezt miért kellett egy elsősorban női komédiában? Így akarták bevonzani a pasikat is?

Komédia, ha legalább az működne. De a film nem lett vicces sem. Talán két jelenetet találtam az egészben, amin elvigyorodtam, és az egyiken szerintem csak azért, mert köröttem nevettek rajta. A lányok a végére testvérekké válnak, és hiányzott ennek az érzelmi oldala is. Nagyon evés jelenetet tettek bele, ami miatt elhiszem, hogy megszerették egymást.

Nem sok minden történik benne, és a film vége is furcsa. Most akkor mi van az örökségükkel? Mindegy, nem is akarom érteni. Valami happy end van, és kész.

Szóval, francia film, de nem lett jó, hiába tetszett trailer alapján. Jövő héten jön Robin Hood!

 

Bűbájosok - 5/2 nem lett jó. Nem vicces, nem megható, hiányzik a dinamika. Jobbat vártam!

https://www.youtube.com/watch?v=Jwt6B0CdCMo

5 film, amit látnod kell

Horror vol.2

Egy lista már volt a témában: Link

De akkor 5 újabb horror, amit pótolhatsz, ha kimaradt volna!

5: Insidious sorozat - ha jól számolom, már 4 résznél jár ez a filmes világ. Ha az alapokat akarom vázolni, akkorf5_8.jpg vannak olyan emberek, akik álmukban képesek kiszakadni a testükből és egy szellemi síkon bolyongani. Csak éppen ez veszélyes, mert a testük meg akarják szállni a halottak szellemei, mert közöttük akadnak igazán ijesztőek és borzalmasak is. A filmek középpontjában egy család és a nekik segítő médium áll - a testkilépés sajna öröklődik a családban, így mindig van valaki, akit meg kell menteni odaátról. Ha Vera Farmigáról azt mondtam, a Démonok között előtt is voltak horror tapasztalatai, akkor ez áll filmbeli férjére, Patrick Wilsonra is, aki ebben a sorozatban alapozta meg a horror arcát, a jófiú oldalon. Démonok között film még lesz, nem lepne meg, ha Insidious is érkezne még. Eddig ennek egységesebb a színvonala.

4: Vaksötét - ez akkora siker lett, hogy már készül a folytatása is, a Vaksötét 2. A film főszereplője pár kamasz, f4_8.jpgakik betörnek a környékükön lakó fura és vak férfi házába. Könnyű pénzszerzés a cél, de amit odabent találnak, az messze nem az áhított pénzt. Egyrészt, a férfinak van egy szörnyű titka a pincébe rejtve, amiről tudni se akarnál. Másrészt, ő nem egy jóságos öreg vak, hanem egy veterán, aki látás nélkül is brutálisan lekapcsolja, aki az útjába kerül. Van egy gyilkos ebe is segítségül, de más eszközzel sem bánik rosszul. A hajsza megindul, és a kölykök már az életükért küzdenek. Stephan Lang az Avatar főgonosza után újabb ikonikus rosszfiú szerepet kapott, a kamaszok között pedig ott a 13 okom volt Dylan Minnette-je és a most kicsit eltűnt Jane Levy, aki pedig ezzel szépen kijött a sorozatszínész skatulyából.

3: Sinister - létezik a folytatása is, de az első volt az, amelyben minden szerencsésen összeáll. A történet szerintf3_8.jpg van egy válságban levő író, aki olyan eseteket dolgoz fel regénnyé, melyek valóban megtörténtek. Mivel egy ideje nem megy az írás, a családját beköltözteti egy házba, ahol családmészárlás történt és írni akar az esetről. Míg dolgozik, a padláson nagyon durva videókra bukkan. Le vannak filmezve a családok legyilkolásai. És a férfi felfigyel egy démon jelenlétére is a kockákon. A házban szaporodnak a fenyegető jelek, a gyerekei viselkedése is változik, a démon kísérteni kezd és az író félni kezd. De már elindította a folyamatot, melynek a végére megint híres lehet. Csak nem éppen úgy, ahogy eredetileg akarta... Jó a csavar, a gyilkosságos videók sokkolóak, és itt még a jump scream sincs eltúlozva. Ethan Hawke is jó volt benne, és a Purge mellett egy másik horror szériát is elindíthatott ezzel a filmmel.

2: Az árva - bár igazság szerint thriller zsánerben is nevezhetném, van annyira hátborzongató, hogy nagy f2_8.jpgvérengzés nélkül is listára vegyem. A történet szerint van egy szimpatikus házaspár - Vera Farmiga már a Démonok között univerzum előtt is képviseltette magát a horror világban - akik örökbe fogadnak egy kislányt. Ő Esther, aki látszólag aranyos és kedves. De a családdal egyre különösebb dolgok történnek, és az anya gyanakodni kezd, hogy a bajok mögött Esther áll. Nyomozni kezd a lány múltja után, és valami olyasmire bukkan, ami szintén beleférne a legdurvább filmes csavarok listára, ha írnék ilyet. Nagyon eltalált a hangulata, nagyon működik Esther figurája és a csavar a film végén. Az öcsémmel máig veszekszünk miatta: egyszerűen nem hiszem el neki, hogy előre kitalálta a végét!

1: Fűrész - nagyon hangsúlyozom, hogy az első rész! Én ugyan a teljes sorozatot el bírom nézni, de az első az, f1_6.jpgamikor még nem az volt a lényeg, hogy Jigsaw minél borzalmasabb halálnemeket ötöljön ki. Ez legalább annyira karakterdráma is, és horror nélkül is megállná a helyét. Ezt mutatja, hogy eredetileg színdarab volt, ahol eleve nem szólhatott minden az ötletes gyilkosságokról. A történet szerint van egy sorozatgyilkos, aki nem szokványos módon öl. Elkapja az áldozatait, és feladatot ad nekik. Ha teljesítik, élhetnek - csak éppen nem egyszerű a teljesítés. Általában megfeleltethető az elkapott személy egy elkövetett bűnével/hibájával, és bántania kell magát, ha élni akar. Kudarc esetén jön a halál. A rendőrség nyomoz, miközben egy újabb játék vette kezdetét. Két férfi, egy fürdőszobába megbilincselve, és a kulcsot kell megszerezniük a jelek alapján, miközben egy hulla fekszik a szoba közepén. Szép lassan kiderül, hogy kapcsolódik egymáshoz az életük, mit visz el a Fűrész, ha a láncot nem... És bizony ennek a filmnek a végén van egy olyan csavar, hogy még mindig borzongat, pedig már láttam nem egyszer. Ez egy okos film volt, amiben összeállnak a részletek egy döbbenetes megfejtésig, és igen, vannak benne véres halálnemek, de még nem egy agyatlan slasher. Nem véletlenül lett kultikus, máig ez a sorozat legjobb darabja, ami, ahogy fent kifejtettem, nem jelent egyet a legvéresebbel.f1-2_2.jpg

Ahol a gonosz lakik

Halálba kergetős, kísértős, megszállottas.ahol_a_gonosz_lakik.jpg

Három nővér: Ana, Camila és Maria betörnek egy szenátor házába. Egy széfből kell pénzt elhozniuk, vagy Camila egy gyilkos kezei közé kerül. A széf azonban üres, de ők nem mehetnek el üres kézzel. Túszul ejtik a szenátort és a feleségét, akik odaadnak mindent, csak annyit akarnak, menjenek el innen. De a lányok körülnéznek, és a pincében ráakadnak a pár kamasz lányára, iszonyatos állapotban és lekötözve. Kihozzák, hiába tiltakoznak a szülők. A lányok maguk is bántalmazó szülő mellett nőttek fel, kórházba akarják vinni Tamarát. Aki azonban megszökik előlük, és a lányok a saját bőrükön tapasztalhatják, mi rejtőzik a lány külseje mögött. Egy démon, aki saját rémálmaikat és félelmeik használja ellenük.

Talán felértékelem kicsit a filmet, mert Az apáca idén akkora csalódás volt nekem. Azt untam, hiába volt hangulata, nem tetszett az a film. Ebben több minden volt, amit értékelni tudtam, és így nálam előbbre van a rangsorban.

Egyrészt, nagyon ígéretes az alapsztori. A lányok betörnek, és egy megszállt lányra bukkannak, aki rajtuk is beveti ördögi praktikáit. Két oldalról is lekötött a film: egyrészt, a traumákkal, amelyet a démon felszínre hoz. Már az elején lehet sejteni, hogy mi rejtőzik a nővérek múltjában, de szembesülni vele, és a kis titkokkal mellette, az már önmagában is horror. Gondolkodtam is rajta, melyik a lányoknak a sokkolóbb. A jelen a démonnal, vagy a múlt az apjukkal. Nem egyszer az apára szavaznék, aki érdemelne egy helyet a pokolban.

Aztán, maga a démon működése a jelenben. Itt vannak a jump scream elemek, de ezeket egészen normálisan használják. Nincs eltúlozva, és bár az elején direkt azt figyeltem, mikor van olyan helyzet, hogy Tamara hirtelen felbukkanjon a lányok mögött, ezt hamar elengedtem. Szerintem sokkal izgalmasabb és horrorosabb, ahogy a múltat és a félelmeiket használja, hogy az öngyilkosságba kergesse őket.

A látványra nem költhettek sokat, tuti, hogy lényegesen kevesebb pénzből készült, mint Az apáca, de Tamara lett olyan hátborzongató karakter így is, mint a démon apáca a másik filmben. Az itteni ördögűzést is többre értékeltem, mint azt a vérköpést a kútban, amiről még mindig nem tudom eldönteni, hogy nevetséges vagy simán félrecsúszott az írói szándék.

Jól használják a filmben a zárt teret, hangulata lett és nyomasztó az a ház, amit a démon megszáll és sokoldalúan felhasznál. Ahogy egy-egy kis elemből megindul a horror, például egy keresztből a falon, az működik.

A karakterek kevés vonással jellemzettek, de annyira igen, hogy érdekeljen a sorsuk. Tulajdonképpen felfedeztem a tragikumot mindenki életében, és mondhatni, senki nem azt kapja, amit érdemel. Pokol volt nekik az élet, még a démon nélkül is.

Mivel mexikói horror, talán senkit nem lep meg, hogy ismert színészt nem találni benne. Nem is kellett bele, működött a film így is. És megvolt benne az a hangulati plusz, amit az amerikai szuperprodukcióba idén horrorba nem leltem. (Tudom, Az apáca csalódása még bennem van.)

Talán nem kellene ennyire Az apácához méregetnem, de idén az volt a menőnek szánt horror film és nekem csalódás volt. Az ilyen kisebb, másodvonalas horrorok jobban tetszettek idén. Majd 2019-ben pedig visszatér Az… na, arra kíváncsi leszek, addig is, maradnak ezek.

 

Ahol a gonosz lakik - 5/4 ezt akarta az Apácától, de ez a film hozta el! Korrekt film, jó sztori, nekem tetszett!

https://www.youtube.com/watch?v=WcXn_c3fuEg

Várható heti megjelenések

Mozi:

- Álommeló - JLo olyan állást kap, amihez se képzettsége, se lehetősége, de személycsere miatt bizonyíthat. Romkom a Dolgozó lány nyomában.

- Aquaman - előre félek tőle. A DC próbálkozik, Aquaman nagyon formabontó is. Momoa kiválasztását még mindig emésztem. Vajon milyen lett a film?

- Milliárdos fiúk klubja - kis átverős dráma, szerintem jó szereposztással, de van egy olyan sejtésem, hogy nem sokakat fog érdekelni.

- Pókember - Irány a Pókverzum - még nem a Marvel mozi. Ezzel vannak fenntartásaim is. Majd meglátjuk.

A hétvégén kénytelen voltam vizsgára magolni, így a tervezett Robin Hood mozizásomból nem lett semmi. A kritikák kezdenek különben is nagyon elbizonytalanítani. Na, mindegy, RH helyett egy hét közbeni mozifilm élményt mesélek holnap.A jelszó: francia filmből sose elég!

DVD:

- A védelmező 2.

- Lajkó - Cigány az űrben

Egy szent szarvas meggyilkolása

Múltért megfizetős, betegséges, családos.

Steven sikeres sebész, egyben szerető férj és családapa is. Az életében látszólag minden rendben, ő az ember, akit irigyelni szoktak a többiek. Van az életében azonban egy fiú, akivel rendszeresen összejár, ajándékokat vesz neki. Martin ragaszkodik is az orvoshoz, a családjába is lassan beférkőzik – ő lesz Steven lányának az első szerelme. Azonban Steven kisfia hirtelen megbetegszik. Képtelen felállni, majd az evés se sikerül neki. Orvos szülei kórházba viszik, mindenféle vizsgálatokat végeznek, de nincs magyarázat, mi történik a gyerekkel. Míg egy_szent_szarvas_meggyilkolasa.jpgMartin nem kezd el beszélni: isteni büntetésről és jóvátételről. Egy pokoli döntésről, ami elől Steven nem menekülhet, vagy mindenkit elveszít. Steven nagyon nem akar ebben hinni, de lassan kifogy a lehetőségekből, ahogy a lánya is megbetegszik.

Lanthimos filmjeit szereti a kritika, rendszeresen jelölik és kap is díjakat. Már a színészek között is olyan renoméja van, hogy a legnagyobbak közül is szívesen szerepelnek a filmjeiben. Bevallom, nekem annyira nem fekszik az ő művészete. A homár, intellektuálisan érdekes volt, de utáltam nézni.

És ugyanígy érzek a Szent szarvassal kapcsolatban is. Tudom, látom, miért értékes filmes alkotás, de nem tudom szeretni, nem tetszik, és cseppet sem szórakoztató. Taszít, de az agyamat pörgeti. Talán azt tudnám mondani, hogy egyszer érdemes megnézni, de gondoskodni kell róla, hogy utána legyen valami normális programunk. Mert ez a film úgy lenyomja az ember hangulatát, hogy elég belőle felébredni.

A film cselekménye sokban emlékeztet egy görög tragédiára, és azok is ilyenek: egyszer érdemes megnézni, elolvasni, feldolgozni fejben, de aztán nem szeretünk visszatérni hozzá. Steven egy ember halálát okozta, és ennek meg kell fizetnie az árát. Áldozatot kell bemutatnia, ami embertelen, lehetetlen és nem lehet előle menekülni. Mintha vele is a görög istenek játszanának.

Brutális is lesz a végpont, ahova az események kifutnak.

De különben is van valami a filmben, ami taszított. Legszívesebben azt mondanám, hogy a cselekménybe levő szürrealizmus minden területen megjelenik. A családban, a karakterekben. Nyers, szókimondó film, ami lesokkol pl. a házaspár bizarr szexuális életével – most Steven akkor nekrofil? De én azon is sokkot kaptam, amikor lazán beszélgetnek ismerősökkel olyanokról, mint a kamaszlányuk első menstruációja. Egyszerre bántóan nyíltak, ugyanakkor a lényeges dolgokról mégsem beszélnek.

Nagyon mai, nagyon húsba tépő, ahogy itt hallgatni tudnak lényeges dolgokról. Ahogy úgy tesznek, mintha minden rendbe lenne, és várják, hogy valóban minden elrendeződik. De magától nem fog, ezért tenni kell, és a film szürrealista világában brutális, amit lépni kell. De a mindennapjainkban is ébredni kellene, nekem ez volt a film üzenete. Hogy nem beszélünk dolgokról, hogy a felszín életét éljük az igazi tartalmak helyett, míg valamiképpen mindez az arcunkba nem robban.

Színészileg is erős a film. Nicole Kidman a második reneszánszát éli, de a társai méltók is itt.

Csak ismételni tudom magam: értékes film, amit érdemes megnézni, de tetszeni nem fog.

 

Egy szent szarvas meggyilkolása - 5/4 rossz élmény nézni, komor és taszító, de ugyanakkor tartalmas, nagy színészi játékkal.

https://www.youtube.com/watch?v=jAppezZHRtU

Maniac

1. évad

Kísérletes, álomvilágos, problémás.

maniac.jpgAnnie és Owen is küszködik a világgal. Mindketten különcök, akikre a mindennapok túl nagy terhet rónak. Annie nem bírja túltenni magát a húga halálán, amiért magát okolja, és egy gyógyszer hatása alá kerül. Aminek most lesznek a tesztjei, a továbblépés, ahova be akar kerülni. Owen a jóképű bátyja árnyékában él, akinek a disznóságait a család mindig leplezi. Most is azt akarják, hogy a bűnt, amiért Jed bíróság elé áll, Owen vállalja magára. A pszichés betegsége miatt ő könnyen megúszná. Mindketten, bár Annie csalással, bejutnak a kísérletekre. Egy MI vezérelte virtuális vakóságban próbálja a program segíteni a traumáik feldolgozását. A géppel azonban valami baj van, vissza kell térnie az egyik eredeti tervezőnek is. Értetlenül szemlélik, Annie és Owen világai miért kapcsolódnak össze.

Vannak azok a filmek, sorozatok, amelyekről tudom, hogy jók. El is tudom mesélni, miért. ÉS mégis, nekem nagyon nem tetszenek. Ebbe a kategóriába sorolom be a Maniac című sorozatot, amelybe rengeteg jó dolog van, de nekem idegen és zavaró az egész.

A történettel alapból még nem lenne bajom. Orvosi kísérlet, problémás emberek, akik egymásra találnak a kísérlet során. Csak éppen nem tetszik maga a cselekmény. Leginkább furcsa az egész, amivel nem tudok mit kezdeni. Leginkább a valóságban játszódó részek. Amikor az orvosok és tudósok szálai mennek, szabályosan szenvedtem. Nagyon nem tudott lekötni, hogy a számítógép gyászol, vagy a zseniális, de kidobott szakember anyakomplexusban szenved, virtuális szex-valóságokban szórakoztatja magát, vagy éppen feldolgozatlan kapcsolati traumája van egy másik tudóssal a kísérletből. Elvileg ez a valóság szintje, és gyakran szürreálisabb, mint a képzelt világok.

Amik között azért akadtak ötletesek is. A fantasy valóságot kifejezetten szerettem. Az is bejött, ahogy valóban a traumáik feldolgozására épült a rendszer. Ha közbe öntudatra is ébredtek, olyan dolgokat kellett megoldaniuk, amelyek az életben is kísértették őket. Még azt is elég finoman sikerült ábrázolni, ahogy ezek a virtuális valóságban átélt kalandok az életben is közel hozták egymáshoz a két főszereplőt.

A látványvilága egyedi, és tele van ötlettel. Hangulatos. Az már a személyes problémám, hogy nem volt vevő erre a hangulatra. Nekem ez is inkább furcsa, mint szórakoztató volt. És ide tudnám tenni a karakterek különös megjelenését, az olyan hajviseleti és öltözködési dolgokat, mint az egyik valóságban Owen derékig érő fonott haja, vagy dr. James nagyon retró szemüvege ebben a futurisztikus környezetben.

A stáblista egy mozifilm esetében is komoly lenne. Ha csak felsorolást tartok: Emma Stone, Jonah Hill, Justin Theroux, Gabriel Byrne, Sally Field, Billy Magnussen, nézőcsalogató tud lenni. Rengeteg jó alakítás is van ebben a filmben. Stone, akinek egyszerre megvan a karakter sebzett, de erős oldala is. Theroux, akire rá se lehet ismerni, annyi komplexust beletesz a figurába. Vagy Magnussen, aki már szinte rutinból hozza a jófiús rosszfiút. Jonah Hill direkt maradt ki a felsorolásból. Két okból is: szerintem így soványan rosszul néz ki. (Mondjuk, ducin is.) Másrészt, annyira ellenszenves nekem a színész, hogy az már szinte utálat.

Egyedi, már szinte művészi, a Legion is eszembe jutott róla, de nem az én szájízem szerinti.

 

Maniac - 5/3 ennél jobb objektíven, egyedi történet és látvány, erős színészek, de nekem nem tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=L6cDDmk-O5A

SpoilerZóna

Mivel a héten olyan film nem volt, amit nagyon mesélgetni akarnék, gyors torpedószerű filmvég elmesélés következik:

- Könyvesbolt a tengerparton

Edmund szívrohamot kap, miután próbálta Violetet meggyőzni, hagyja békén a könyvesboltot. Meghal, és Florence egyedül marad. Violet nyittat egy új boltot, ahova felveteti Florence segédjét. A környékbeli férfi, aki sp6_2.jpghelyette segít be a nőnek, átveri Florence-t. Amíg a nő nincs bent, beenged egy ellenőrt, aki szépen lakhatatlannak minősíti az épületet. Így amikor Violet nyomására lefoglalják az épületet, Florence egy centet sem kap érte. Mindent elveszít. A záróképeken elhagyja a városkát egyetlen táskával, és látja, hogy a könyvesbolt kigyulladt. Tudja, hogy egykori kis segédje okozta a tüzet - ha az övék nem lehetett, Violet se kaparinthassa meg.

- Sosem voltál itt

sp4_4.jpgJoe az anyja halála után kiírtja a maffiát és a lánnyal neki indulnak a világnak. Reggelizni megállnak egy büfében, és amíg a lány kimegy a mosdóba, Joe szétlövi a saját fejét. A visszaérő lány megrázza a férfit, aki erre felriad, csak képzelte az öngyilkosságot, a lánnyal mennek tovább.

- Világok őre

Kirill leleplezi, hogy az a világ, amit annyira meg akar találni a szervezet, használja ki őket. Kísérletezik velük, sp3_5.jpghogy a saját világukban ne kövesék el az ő hibáikat. Kirill meg tud szökni, az utána küldött ügynököt is legyőzi, de Annát elrabolták már. Talál egy társat, és a további harc, Anna megmentése a következő céljuk.

- Bleach

sp2_6.jpgIchigo legyőzi a Hollow-t, de a shinigamik így is az életét akarják, és eljönnek Rukiáért. Ichigo igyekszik megvédeni a lányt, Renjit le is tudja győzni, de Byakuya ellen esélye sincs. Már többször földre került, már lábra állni se bír, de még mindig Byakuya ellen indulna. Rukia löki félre, és úgy tesz, mintha hirtelen a bátyjával értene egyet. Visszaveszi a shinigami erejét, és törli Ichigo emlékeit is.

A fiú a saját ágyában ébred, semmire sem emlékezve. Az iskolában a lány helyét nézi, a könyvében a jegyzetet, amit Rukia írt bele, és mintha valami derengene neki, de még nem tört át az emlék.

- Egy lélegzetnyire

Anna az életét adja, hogy a lánya gépében kicserélje az akkumulátort. Már nem volt lélegeztetője, megfulladt, mire sp.jpgvisszaért volna a köd fölé.

Mathieu az utcáról igyekszik védőfelszerelést találni, de súlyosan megsérül. Döbbenetére Sophie jön el hozzá, aki elmeséli, hogy Noel, egy másik ugyanebben a betegségben szenvedő fiú jött el érte, mielőtt lemerült volna a gépe. Nekik nem árt a köd, ők tudnak lélegezni benne.

Így a végére fordul a helyzet: most Mathieu él a lánya gömbjében, aki gondoskodik az apjáról.

Egy lélegzetnyire

Katasztrófás, ügyeskedős, életben maradásért küzdős.

Mathieu egy hosszú utazás után siet haza Párizsba, a lányához. Sarah egy ritka genetikai betegségben szenved, ezért egy gépi buborékban kell élnie, ami szűri számára a levegőt. A férfi még nem tett le róla, hogy gyógymódot találjon a lányának. Most egy kanadai projekt tervével érkezett haza. De mielőtt Annát, a feleségét is meggyőzhetné, valami történik. Rengeni kezd a föld, majd egy furcsa köd árasztja el az utcákat. Aki belekerül, megfullad. Mathieu és Anna egy idős házaspárhoz menekül fel az emeletre, a kislányuk kénytelenek a egy_lelegzetnyire.jpgbuborékban hagyni a füstben. Fentről aztán megindulnak a tervek, hogy mentsék ki a lányuk, hogy cseréljék a gépbe az akkumulátort. De a füst egyre emelkedik, az idő egyre fogy, és segítség nem érkezik.

Rendszeresen írom, hogy mennyire szeretem a francia filmeket. Hát, most kicsit finomítanom kell a kijelentésemen. Szeretem a francia komédiákat, drámákat, romantikus filmeket és dramedy is jöhet. E film alapján viszont a francia katasztrófafilm nem fog felkerülni a listámra.

Pedig a helyszín Párizs, és bevallom, még azt élveztem a legjobban a filmen, amikor kimásztak a tetőre, és kaptam egy kis párizsi látképet. Mondjuk, a köd miatt nem volt az igazi, de a képeslap nevezetességek azért kiemelkedtek a ködből. Az Eiffel torony, a Notre-Dame és a Sacre Coeur is jól mutatott ebben a derengésben. Azonban egy katasztrófafilm esetében rosszat jelent, ha ez, ami legjobban megfogott az egészből.

A cselekmény nagyon eszembe juttatta a Stephen King alapból készített Ködöt, csak ott a ködben levő szörnyek miatt élesebb helyzet alakult ki. Itt simán a fulladás volt, ami ellen a szereplőknek küzdeni kellett. És nem sok mindent tudtak a cselekménybe betenni, ami miatt ez izgalmas lett volna. Inkább buta húzásokat erőltettek, amelyek miatt fogtam a fejem. Egyet mondok: Mathieu már az első utcára merészkedésekor felfedezi a védőruhás holtat az utcán, szinte a házuk előtt. Mégis, amikor a kislánynak akarnak védőruhát szerezni, nem a ház előtti férfiról veszik le, hanem a feleségével kimerészkednek messzire egy orvosi központba. Mondanom se kell, hogy mégis a holton levő ruha mellett kötnek ki a végén. De miért nem azzal kezdtek? Érthetetlen.

De a végével is hasonló érzésem volt. Szinte azt éreztem, hogy Anna volt ennek az egésznek az igazi vesztese. Értelmetlen, amit bevállal a vég ismeretében.

Azért egy-egy ötlet akadt benne, ha összességében nem is szerettem, amin a dráma ment. A kislány életben tartása szült érdekes ötleteket, ha olyanokon fenn is akadok, mint a mindig legjobbkor feltűnő oxigénes palackok és légző maszkok.

A látványt már jeleztem, a város ér benne valamit. A köd nem néz ki jól, és láthatóan arra kellett, hogy ugyanabban az egy utcában futkoshassanak a szereplők a kinti jeleneteknél, a köd úgyis ápol és eltakar.

Húzónév Olga Kurylenko lenne, de a hölgy inkább szép, mint tehetséges színésznő. Bio díszletnek remekül funkcionál, de a filmet nem tudja elvinni a hátán.

Összefoglalva nem ezzel a műfajjal és filmmel nyerhetnek legjobb idegen nyelvű film Oscart.

 

Egy lélegzetnyire - 5/3 egy-egy jó ötlet akad benne, de színészileg és látványában is nagyon sovány film.

https://www.youtube.com/watch?v=jX0UDoNy_Ow

Harlots

2. évad

Ármányos, bordélyházas, kosztümös, gyilkos klubos.harlots.jpeg

Charlotte elhatározza, hogy egyszer és mindenkorra véget vet az anyja és a Lydia Quigley közti ellenségeskedésnek. Így beáll Lydia lányai közé, az asszony jobb keze lesz, miközben egyre a titkait kutatja. A saját családja is haragszik rá érte, hiszen senkinek nem mondta el, miben mesterkedik. Ám váratlan szövetségesre lel lady Isabella személyében, akit egy titokkal Lydia zsarol hosszú évek óta. Eközben Margaret más irányból próbálja a kötelet Lydia nyakába tenni: bizonyítani akarják, hogy ő a nemi erőszakoló és gyilkoló nemesi klub, a Spártaiak kerítője. Ám Lydia és a nemesek befolyása túl nagy: a tanúkat megfélemlítik vagy meggyilkolják. A helyzetébe beletörődött Lucy pedig késznek érzi magát lord Fallon kitartói ajánlatát elfogadni: nem is sejti, hogy rosszkor és rossz emberbe lesz szerelmes.

A történet ott folytatódik, ahol korábban abbamaradt, mintha nem is telt volna el az évadok közt egy kis idő. Azonnal látni is, hogy a sorozat teljesítette az elvárásokat, mert sikeresen továbbfejlesztettek benne mindent, és újabb erős évad született, amiben tényleg minden benne volt, amiért meg lehetett szeretni a sorozatot.

Egyrészt, továbbra sem az a lényeg, hogy ezek a nők prostituáltak és bordélyvezetők. Talán durván néz ki leírva, de itt a szexipar nem olyan megbélyegző és stigma, mint nálunk. Itt simán belefér, hogy egy hírhedt kurtizán részt vegyen a főnemesek rendezvényén, itt elfogadják, hogy a szex ugyanolyan árucikk, mint egy új ruha vagy az élelmiszerek. Sokkal inkább azon van a hangsúly, hogy azokat kell büntetni, akik ezzel visszaélnek. Akik nyerészkednek a lányokon, vagy még rosszabbat tesznek velük. Annyira nem a szex a lényeg, hogy még annyi szexualitás sincs benne, mint az első évadban volt.

A viszályok viszont szintet lépnek, úgy ármánykodnak és szervezkednek itt a szereplők, hogy azt öröm nézni. Igaz, egy-egy ponton a rosszak folytonos győzelmei már frusztrálóak, de nem kell aggódni, születnek megoldások. Némelyik elég meglepő, de vannak olyan elnyert végzetek is, amelyeket nagyon megilletett az adott szereplő.

A karakterek továbbra is érdekesek. Lucy nagyot lépett más irányba, már nem az a szenvelgő kislány, akit nem tudtam bírni az első évadban. Lord Fallon nagyon jól működik a lány mellett, és ezzel el is értünk a magam kis agybajához. A szimpatikus gonosztevőket bírom, és ebben az évadban az Fallon volt. Bírtam Lucy mellett, de különben is. Sajnáltam is, ami történt vele, mert azt nem ő, hanem egy márki illette volna. Tudom, nem járt neki happy end, de akkor is…

A kedvencem továbbra is Charlotte, aki karakán, nagy a szíve és igazi harcos. Az már csak a hab a tortán, hogy Jessica Brown Findlay játssza, kifejezetten jól. Fejlődik Margaret jelleme is, többet megismerünk a múltjából. Lesley Manville Lydiája még mindig borzongató, simán övé az egyik legjobb alakítás a sorozatban. Az újonc Liv Taylor a zsarolt lady szerepében nekem haloványabbnak érződött, de a sorozat sikerét mutatja az ő becsábítása.

A külsőségei még most is szépek, elsősorban a belső terek és a ruhák terén. Gyönyörű ruhaköltemények vannak a sorozatban, pótolva a kevés helyszínt.

A harmadik évad már berendelve, én nézem majd azt is és mesélek!

 

Harlots - 5/4 jó a történet, érdekesek a karakterek, és nagyon szórakoztató is, erősített stábbal.

https://www.youtube.com/watch?v=qDXNaVESYkc

süti beállítások módosítása
Mobil