Gyilkossági nyomozós, misztikus, összeesküvős.
Carson és Michael összeszokott nyomozópáros, akik New Orleans gyilkossági osztályán üldözik a bűnt. A legújabb sorozatgyilkos az áldozatai miatt különleges: a holtak sok olyan vonással rendelkeztek, melyek arra utalnak, hogy valaki istent játszik titkon. A csontjaik erősebbek, két szívük van, mintha az egész szervezetüket feljavították volna. De mire bármire is rájöhetnének, valami történik a testekkel, pl. kigyullad a hullaház és minden megsemmisül. Valaki van a háttérben, aki nagyon nem akarja, hogy bárki a nyomára akadjon. De a páros összetalálkozik a titokzatos Deucalionnal, aki hihetetlen történettel áll elő: mesél egy orvosról, aki a halhatatlanság titkát kereste. Aki bűnözők lopott holttesteiből új embert varrt össze és árammal életre keltette. Aki ma már Heliosnak nevezi magát, de egykor dr. Frankenstein volt, és Deucalion az első teremtménye, aki mestere ellen fordult.
A jó történetek örökké élnek. Minden korszak a saját képére faraghatja, hozzá lehet tenni, vagy éppen venni el belőle. Frankenstein most a mozikba is visszatért, hiszen éppen megy egy film a regény születéséről és Mary Shelley személyéről. Készült a történetből már ifjúsági regény, de Dean R. Koontz is 5 kötetes sorozatot szentelt a történet újjáélesztésére.
A Frankenstein-ciklust hosszan tudnám méltatni, de most igyekszem visszafogni magam. Ötletes, izgalmas, krimi és thriller határán mozog, sok emlékezetes szereplővel és olyan kérdésfeltevésekkel, melyek a szerzőt az óta sem hagyják nyugodni, hiszen korunk technikája is sok-sok hasonló kérdést vet fel (a Jane Hawk sorozat másként, de e témát variálja).
A filmesek is meglátták a lehetőséget Koontz regényében, és bele is vágtak a projektbe. A terv az volt, hogy egy filmmel megágyaznak, majd sorozatot indítanak a kötetek alapján. A film elkészült, nagyot bukott, a sorozat esélyt sem kapott.
Roppant elfogult vagyok a történettel, de amit ezzel a filmmel műveltek… meg se próbálom mentegetni, mert egyetlen jó dolog van csak benne: a regény, amiből készült.
A forgatókönyv pocsék. Ebben a történetben rengeteg a potenciál, van benne összeesküvés, orvosi horror, a háttérben egy szerelmi szál, thriller, sorozatgyilkos, emberségről kérdések. Itt meg összeömlesztettek mindent, semmit nem mesélnek el rendesen, csak belekapnak témákba és konfliktusokba. Ami úgy érthető, hogy ez csak az alap, amelyet a sorozatban építettek volna tovább. De akkor is! Összeszedettebben, feszültebben, jobban kellett volna elmesélni!
Miért szörnyeteg Victor? Itt nem tudjuk meg. Deucalion mire képes, hogy lett szabad? Nem tudjuk meg. Akármilyen kérdést teszek fel, nem tudjuk meg a filmből a választ. A könyvben imádtam, ahogy Erica öntudatra ébred, ahogy egy babából érző lény lesz, akit aztán Victor ezért elpusztít – itt ez sem volt meg. Michael és Carson lassan szárba szökkenő kapcsolata, itt még nyomokban sincs meg. Mi van ebben a filmben?
Káosz, sötétség. A cselekményen túl a látványvilág is siralmas. Tele van ronda éjszakai felvételekkel, az akciók esetlenek, arról már nem is beszélek, hogy a szörny nem szörnyű kinézetű. Egy kis sebhely, és kész? Könyörgöm, ő Frankenstein szörnyetege! Az lenne a poén, hogy míg Victor jóképű, megnyerő, ő az igazi szörny mégis, nem Deucalion.
Mindenkinek a regényt ajánlom! Az remek, ez a film meg pocsék.
Frankenstein újratöltve - 5/1 hogy lehetett ezt tenni az egyik kedvenc regényemmel? Béna, ronda és a színészek is…