Minden napra egy film

Minden napra egy film

Napszállta

2019. április 28. - BBerni86

Kosztümös, nyomozós, családi emlékeket keresős.

Leiter Írisz már kitanult kalapos kisasszonyként, Triesztből tér haza Budapestre a Monarchia világába. Minden vágya, hogy a Leiter Kalapszalonban dolgozhasson, amely egykor a szüleié volt, amely híres volt a minőségről. A neve azonban rossz ajánlólevélnek bizonyul, és állás, válaszok helyett csak egyre több rejtélybe botlik bele. Mi napszallta.jpgtörtént, ami miatt mindenki szeretné, ha visszamenne Triesztbe? Ki az a titokzatos grófné, akitől távol kellene tartania magát? Arra is itt döbben rá, hogy nem egyke, van egy bátyja. Aki egykor a szalonban dolgozott, de valami botrányba keveredett. Él még, mit tett, miért nem akar róla senki sem mesélni a lánynak? Írisz minden ügybe beleártja magát, észre sem véve, mennyire mély az üreg, amibe fejest készül ugrani.

Nemes Jelesen őrült nagy lehetett a nyomás a Saul fia után. Ha így próbálom nézni a Napszálltát, talán kicsit elnézőbb vagyok vele, de akkor se tud tetszeni. Nem is szimplán untam, egy ponton szabályosan viszolyogni kezdtem a filmtől.

Pedig a történet még érdekes is lehetett volna. Egy ártatlan és naiv lány érkezik a városba, és mindenütt titkokba és rejtélyekbe botlik. Családi titkok, jelenlegi mocskos ügyletek. De ahogy ez el van nekünk mesélve…

Attól szenvedtem, hogy szabályosan elvesztem a filmben. Sűrűn nem értettem, mi és miért történik. Már azt sem értettem, honnan ered Írisz megszállottsága. A történet haladásával meg egyre több kérdésem lett. Mi történik most? Mi volt a múltban? Mi van a lányokkal? Ki az a csavargó? Mi köze a történetnek a grófnéhoz? Mit csinált Írisz testvére? Mikor volt a tűz? A borzalmas az, hogy nem kaptam válaszokat. A lányos vonal úgy, ahogy érthető lett a végére, de különben teljesen érthetetlennek találtam a filmet. Az utolsó jelenettel se tudtam mit kezdeni. Most valaminek le kellene esnie? De minek?

Az is baj volt, hogy nagyon ellenszenvesnek találtam a színésznőt, Jakab Julit, aki Íriszt játszotta. Nem tudnám megmagyarázni, de irritált az a tekintet, ahogy végig nézett a filmen. Azt se értettem, hogy mi vonzót találnak benne a többiek. Ahogy nézett, nekem a hideg futkosott a hátamon. Plusz, sokkal szebb színésznők voltak körötte – nem is értettem, akkor miért rajta akadt meg a férfiak tekintete.

Azt is nehezen emésztettem, ahogy a kamera bezárt minket Írisz mellé. Ahogy a Saul fiában is, itt is nagyon közel megyünk a szereplőkhöz, és szinte plánban az arcukat látjuk végig. De ami a Saulban illett a film hangulatához, Saul drámájához, itt felesleges. Írisz drámája Sauléhoz képest súlytalan. A nagyját ráadásul nem is értettem.

Már csak azért is sajnáltam ezt a sok közelít, zárást, mert itt a kosztümök, a környezet jobban érdekelt volna. Kosztümös, hangulatos film is lehetett volna, de itt nem élvezhettem ki se a jelmezeket, se a helyszíneket.

A legnagyobb bajom azonban határozottan az, hogy nem értettem a film cselekményét, a mondanivalóját sem. Még mindig gondolkozom azon is, miért Napszállta lett a címe. Mert egy korszak alkonyán járunk? Jobb ötletem nincs.

Akartam, hogy jó legyen. De nagyon nem tetszett.

 

Napszállta - 5/1 nem értettem, untam, és még a kivitelezés is zavart. Sajnálom, hogy megnéztem.

https://www.youtube.com/watch?v=_haI91zm_mw

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr7014790936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása