Minden napra egy film

Minden napra egy film

Heavy túra

2019. július 25. - BBerni86

Baráti társaságos, bandás, koncertre tartós.

Egy finn vidéki városka különcének számít Turo a barátaival. A közösség tagjai már azt sem bírják megemészteni, hogy férfi létükre derékig ér a hajuk, hát még a metál zenét, amiért rajonganak, és amit játszanak… Állandó céltáblák mindenkinek, csak egy-egy ember akad, aki tolerálja a négy fiút. Ám egy napon híres producer érkezik letoltes_22.jpgaz egyikük apjának rénszarvas farmjára, aki egy norvég fesztivál szervezője. A fiúk odaadják neki a demójukat, és pillanatok alatt terjed a pletyka: játszani fognak a fesztiválon! Hirtelen büszkék lesznek rájuk, és a szekálódás helyett figyelmet kapnak. Turo is összekapja magát, lop egy rozsomáktól és randevúra hívja a lányt, aki rég tetszik neki. Még, ha nehézség is jön, ők már megállíthatatlanok, vadásszon rájuk akár a terrorelhárító norvég határőrség!

Nem is tagadom, az első gondolatom az volt, hogy ezeket a szereplőket, és főleg a neveiket képtelen leszek megszokni. Turo még csak hagyján, nagyon olyan, mint a jó magyar túró, ha ő nem is tejtermék. De Jynkky vagy Lotvonen, esetleg Xytrax? Kicsiben újraéltem a Battle Royale olvasási élményem, amikor egy papíron jegyzeteltem, melyik gyerek melyik, mert a japán nevekkel képtelen voltam dűlőre jutni. (Aztán rákaptam az anime sorozatokra, és ez a gondom megoldódott.)

Ám most nagyon hamar ráhangolódtam a filmre, és már abszolút nem tudott érdekelni, hogy nem John vagy Dan van benne, hanem Jouni meg Oula. Minek köszönhető ez? Alapvetően két okot tudnék mondani.

1: ez egy ötletes, korrekt történetű film! A mindig lenézett, lúzernek tartott karakterek sikerének története nem új a filmek világában, sok sztori épül erre. De amiben ezek a karakterek mások, hogy ők nem csúnyából megszépülő emberek, vagy kockák, akikről kiderül, hogy menők is tudnak lenni. Ők metalrajongók és zenészek! Tudtok mást, amiben a metálosokról derül ki, milyen jó arcok? Eléggé musical és klasszikus zene fan vagyok, szóval a Nyomorultak és Amadeus rajongásommal nekem teljesen új volt ez a zenei stílus és életérzés. De tudjátok mit? Átjött és élveztem! A végére komolyan kedvem lett nekem is hörögni a srácokkal, csak nekem nem bírja a torkom. Mindig van ebben a filmben valami plusz, ami a nagyon ismerős zsánert feldobja. Kalandos, folyamatosan történik benne valami, miközben a karaktereket is megismerteti. Jól meg van írva, röviden.

2: bejött a humora. Elmondani nem tudom, mennyit nevettem ezen a filmen. Annyira ráhangolódtam, hogy az olyan poénokon, amit különben nagyon fárasztónak találnék – a norvég határőrnő tipikusan ilyen – most jókat vigyorogtam. Mernek merészebb poénokat is bevetni – pl. a koporsó kalandjai – de egyszer nem éreztem úgy, hogy átlépnék az ízlés határát. Ez egy szórakoztató film, szituációs poénokkal, jó beszólásokkal.

A színészek is finnek, így ismerőst esélytelen volt benne találnom. Most kerestem róluk képeket, és döbbenet, mennyire máshogy festenek civilként, mint metal zenészként… de jók voltak, nem cserélnék le senkit. Jók a karakterek, és érezni, mennyire jól érezték benne magukat a színészek is.

Egy más, de humoros film, amit nem csak metalrajongók szerethetnek!

 

Heavy túra - 5/4 ötletes! Bemutat egy életérzést/zenei világot, miközben bárkinek fogyasztható és vicces.

https://www.youtube.com/watch?v=UF50nziIzcw

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9514979276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása