Válós, gyereknevelős, szétesős.
Charlie fiatal, sikeres színházi rendező, akinek már inkább megnézik a darabjait az ő neve miatt, mint a színészekért, akik játszanak benne. Nicole filmszínésznőnek készült, de találkoztak, és a férfi múzsája, főszereplője, majd a felesége és a fiának az anyja lett. Nagy szerelem volt, most mégis tanácsadónál ülnek, és arról beszélnek, hogyan kellene elválniuk egymástól. Nicole a fiúkkal Los Angelesbe költözik, ahol megkapta egy sorozat főszerepét. Charlie kénytelen szembenézni azzal, hogy a nő ügyvédet fogadott, és mindaz, amiről korábban szó volt, semmis. Nicole nem akar New Yorkba visszaköltözni, nem akar békésen megegyezni, és az ügyvédje egyre többet követel. A férfi nagyon igyekszik visszaszerezni az életét és a családját, de egyre jobban belegabalyodik a jogi útvesztőbe és trükkök világába.
Akinek erre a filmre esik a választása, készüljön fel arra, hogy bár Házassági történet a címe, nem a szép részek vannak benne kiemelve. Nem látjuk, ahogy két helyes ember egymásra talál és boldogok lesznek egymással. Ebbe a történetbe akkor csöppenünk bele, amikor már minden szétesőben van, és a nő már ott tart, hogy semmi nem mentheti meg kettejüket.
Házassági történet, de igazából egy házasság vége is lehetne a címe. A középpontban a válás áll, és mindaz, ami mindezzel jár érzelmileg. Nem is könnyű ezért nézni. A férfin a szenvedést látjuk, a nő viszont kivirul. Ahogy megismerjük a történetüket, azonban nem lehet a nőt sem elítélni. Feladott több mindent, és a férje messze nem volt hibátlan.
Bajban is voltam, kit kedveljek. Nincs jó válasz. Mivel Charlie szenved, ő lenne a szimpatikusabb, de amik kiderülnek róla, már nem tudtam kiállni mellette. Ha egy olyan feleség várta haza, minek bonyolódott viszonyba a rondább asszisztensével? A nő esetében viszont, rossz volt nézni, ahogy kiszűr a férjével, és még csak fel sem tűnik neki. Az ügyvéde profin kiforgat mindent, amiben korábban megegyeztek. Ahogy Nicole ezt fel sem veszi, roppant szívtelennek tűnik tőle.
A szenvedés és a jog embertelensége, ami nekem a filmből megmaradt. Van egy jelenet, amikor Charlie megvágja magát, vérezve és majdnem elájulva kifekszik a padlóra. Kb. ez a film hangulati szintje, ami helyenként még ennél is fájdalmasabb.
A válás során mindaz, ami jó volt ebben a kapcsolatban, végleg meghal. Nem is feltétlenül a váló felek miatt. Újabb sokat mondó jelenet: a váló felek szinte elveszetten néznek egymásra és a bíróra, miközben az ügyvédeik verbálisan gyilkolják egymást. Ez lenne a jog és a válás?
A színészeknek kell vinni a filmet a hátukon, hiszen ebben semmi látványelem nincs. Két ember, akiknek elválnak az útjaik, de a közös gyerek miatt örökre nem lehet elköszönni. A mostani gondokon túl pedig egyszer szerették egymást, és boldogok voltak. Leszámolnak a szép emlékekkel is?
Adam Driver nagyon nem egy szép férfi, de lassanként megértem, miért lesz egyre nagyobb sztár. Játszani tud, kapjon bármilyen karaktert. A Csajokban utáltam a figuráját, lehet, ezért tart eddig nekem, hogy megbarátkozzam vele. Scarlett Johansson már nehezebb dió: tud jól játszani is, de nagyon a külseje adja el, itt is éreztem a hatást.
Nem az én filmem volt, ez most túl dráma és nem is értettem, mi akart lenni. Melodráma?
Marriage Story - 5/2 jó színészek, van a történetben dráma is, de se a végét nem értem, se a film lényegét.