Kezdjük azzal a kettővel, amit már beígértem hétvégén.
A Servant (s04e05), ami nálam lassan a teljes érthetetlenség ködébe vész. Csak önmagában egy-egy rész története rendben van, de az összkép úgy szétesett, hogy nem tudom, miképpen akarják azt összerakni a maradék időben.
Most működött a szomszédokat köszöntő estély, aminek az igazi célja az volt, hogy a szektások bejussanak a házba és elkapják Leanne-t. Azon még vigyorogni is tudtam, ahogy a házaspár nagyon átlátszó kérdésekkel próbált rájönni, kinek kellene segíteniük a lány ellen. Már egészen abszurd az egész, és nem is csodálom, hogy Leanne be fog pörögni. Már kezdünk a töréspontjára érni.
Ugyanakkor nem értem, mit gondol a család. Mert Leanne távozása szerintem az élő Jericho végét is jelenti – Dorothy pedig arra sem emlékszik, hogy gondatlanságból hagyta meghalni a fiát. Előbbre lesznek azzal, ha Leanne elmegy, és Jericho megint játék lesz? Ahogy mondtam, nem tudom.
Így ez a kettősség megvan most is – maga a rész jól néz ki, még a színészek játéka is tetszett, de fogalmam sincs, merre kerekedik itt minden.
A Criminal Mind (s16e10) évadzáró gyáva volt. Behúztak egy nagyon erőltetett szálat, mivel folytatódjon majd jövőre. Elias barátunk ugyanis valami komoly kormánytitok birtokában van, amivel tud alkudozni, és amiről a fejesek azt akarják, hogy a BAU se tudjon. Így aztán csak kelepcéken gondolkodtak, meg körbetáncolta egymást a BAU és az államügyész.
Ennél még egy fokkal gyávább, hogy Rossi sem lett beáldozva. Ugyan a csapatból egyetlen személynek mennie kellett, meg is gyilkolta Elias, de messze nem egy főszereplőt. Csak egy olyan mellékszereplőt, akit az utóbbi időszakban többet szerepeltettek. Rossi eltávolítása nagyobbat szólt volna, de ebben is azt érzem, hogy rákészültek a 17. évadra, és nem áldoznak be főszereplőt.
Most is tartom, hogy Elias szálát szívesebben néztem, mint az ügynökök ténykedését. Már nem keltik azt a benyomást, hogy a szakmájukban ők a legjobbak. Elias inkább kvalifikált gyilkos. Rendben, neki a feleségével való gyötrődése nem tetszett, de még mindig inkább az, mint Rossi hallucinációja a halott feleségéről.
Mivel igazán jó krimit nem néztem hetiben, elment így, de ez már teljesen más sorozat, mint egykor volt. A korábbiaknál is kevesebb benne a pszichológia és profilozás, ez lassan sima FBI-os krimi.
Végül, kicsit haladtam a Young Sheldon (s06e11-12) részekkel is.
Ami tetszett: az egyetem és Sheldon harca, hogy ki fejleszti ki előbb az adatbázist. Valahol gyerekes is, de éppen ezért állt jól neki. Ahogy komoly felnőttek, meg egy olyan zseni, mint Sheldon, ennyire óvodás módszerekkel igyekszik nyerni a másik ellen. Kicsit megcsillant az, hogy Sheldon mennyire nem normális gyerek, de azért gyerek. Amiért lehetett bírni ezt a sorozatot.
Még mindig húzzák, és ezekben a részekben is benne volt, hogy Mandy nem nagyon tudja, mit kezdjen a helyzetével és a gyereke apjával. Georgie túl fiatal hozzá, és az is kiderül, hogy a baráti köre se a fiúról, se a gyerekről nem tud. Mert szégyelli. Ugyanakkor meg nagyon nem esik jól neki, hogy Georgie máris talált mást magának. Látni rajta, amikor szóba kerül a másik nő. Most akkor mi is van?
Nem is szeretem ezt a vonalat, és a készítők is próbálkoznak mással is. Mandy családja, már a testvére is képbe került a szülei mellett. Nem azt mondom, hogy nagyon viccesek, de azért jobban működnek, mint Georgie és a szoptatós melltartó. Azt pl. kifejezetten bírtam, amikor a két apa azon merengett sütés közben, hogy kinek van furább fia.
Most azt érzem, hogy próbálnak viccesnek maradni, de dramedy sorozat felé haladunk. A tavalyi évadnál jobbak, de még tartom, hogy el kellene köszönnünk tőlünk, mielőtt már ennyit sem tudnak kitalálni. Mert azt meg nagyon nem akarom nézni, ahogy Georgie kislányát nevelgetik majd.
Hétvégére All American pótlás van tervben, majd mesélek.