Egy újabb horror antológia, én szeretem az ilyesmiket. Ráadásul, a novellás kötetet is olvastam, amit feldolgoztak. A sorozatot nézve pedig megfogalmazódott bennem, hogy nem is horrort nézek, hanem egy hatalmas allegóriát.
Mert hol is van Monsterland? Nem a szörnyek másvilági dimenziója, nem valami olyan természetfeletti, amivel a sorozatban riogatnak bennünket. Minden történet alapja olyasmi, ami nagyon is valós és mai probléma. Mert a Szörnyek földje igazából a világunk, és a horror része a mindennapoknak. Talán a részek nem mindenki életében előforduló eseteket mutatnak be, de nagyon sok kortünetet, amelyek között nagy valószínűséggel akad egy-egy, amihez mindenkinek van már saját története is.
A sorozat azonban azért horror antológia, mert ezekre a hétköznapi horror eseményekre ráhúz egy fantasy és ijesztő elemet. Szörnyek vannak benne, mitikus és rejtélyes események, mágia. Csak éppen meg lehet nézni, hogy ezeket mind le lehetne venni róla, nélküle is ugyanúgy működik minden történet és talán még ijesztőbb. Én legalábbis ijesztőbbnek tartok egy mostohaapát, aki a világ szemében maga a tökély, az éj leple alatt meg egy pedofil szemét, mint egy fekete szemű szörnyet, aki meg akar enni. Mert az első köztünk jár, a második nem.
Érdemes megnézni, miket veséz ki a sorozat. Kamasz terhesség és egy gyerek felnevelése, aki nem kell senkinek- illetve, az elhagyása. A kamasz tömeggyilkosságba kezd –akár iskolai lövöldözés, akár más színtéren. A pedofil nevelőapa. Környezetszennyezés, vezetői szinten és a hétköznapi ember, aki együtt kell éljen a következményekkel. Mentális betegség. Gyilkosságig vezető féltékenység. Gyermekrablás. Sok ötlet van arra, milyen fantasy keretbe ágyazzák ezeket, és sok a kifejezetten jól sikerült is. Mivel antológia, megvan a változatosság, hogy minden történet más tud lenni. Ami összeköti őket, amit nem győzök hangsúlyozni, hogy az igazi szörnyvilág a való világ.
Nem egy látványparádé, de a meglevő elemekkel jól gazdálkodtak. Inkább ijeszteni akarnak, mint a szemünket kényeztetni szörnyekkel és jump scream elemekkel. De félelmetesebb így, amikor a szomszéd jó emberbe kell belelátnod a szörnyet, nem egy másvilági kreálmányba.
Nem sajnálták a pénzt arra, hogy legalább egy-egy ismertebb sorozatszínész szerepeljen egy-egy részben. Luke 'Mike Colter' Cage kislányát rabolják el. A Good Omens boszorkánya jött sellőnek. Taylor Schilling a változatosság kedvéért nem narancsban és nem börtönből, de a saját elméjével küzd. Hamish Linklater perverziót rejtő szívsebész, Jonathan Tucker alakváltó menekülőt játszik. De vannak még többen is.
Kedvenc részt nem akarok kijelölni benne. Nagyon jól össze van rakva a New Orleans-i történet. Nagyon átérzem, ahogy az ember természetben játszott pusztítására ráfelel egy világvége történet, a Sátán eljövetelével. Nagy ötlet az is, ahogy a gyász és elmebetegség egy zombis történetben lett elmesélve.
Nem egy boldog történet, de ilyen témával hogy is lenne az? Viszont, az ötlet jó, korrekten megcsinálták, és le lehet vonni a tanulságokat. Sok időm elvette, lassan haladtam csak vele, de megérte végignézni.