Minden napra egy film

Minden napra egy film

Mit várunk?

2020. március 20. - BBerni86

Cím: Free Guy_5deb3ecdb7b7a.jpg

Készítők: az a Levy rendezi, akinek benne volt a keze a Stranger Thingsben, igaz, a Stiller-féle múzeum filmekben is. A sztár egyértelműen Ryan Reynolds lesz, aki ismét egy unortodox hős bőrébe bújhat.

Műfaj: akció, komédia

Cselekmény: Guy egy videójáték háttér karaktere, szimpla banki pénztáros. Ő az, aki mindig elszenvedője az eseményeknek. Elütik, kirabolják, egy arc a tömegből. Míg lehetőséget nem kap, hogy minden más legyen. Ne mellékszereplő legyen, hanem a hős, aki rendet vág a játékban.

Várható megjelenés: júliusra volt tervben, majd meglátjuk.

Miért várós?

  • Már szinte paródia. De mennyire? Meg kell nézni, hogy kiderüljön.
  • Menő lett a trailer.
  • Ez a fazon jól áll Reynoldsnak. Deadpool után megint elszabadulhat, csak kicsit másképp.
  • Taika Watiti. Nem rendezi, de szerepel benne, és a nevét is adta hozzá. Vagyis, nagy valószínűséggel olyan a film humora, amit szeretni fogok.

Határtalan szerelem

Szerelembe esős, betegséggel küzdő, komolyodó.

Mark gazdag és előkelő család sarjaként a középiskolában szinte azt csinálhatott, ami csak eszébe jutott. Egy este részegen vezettek és piszkálták az egyik barátjukat a barátnőjével. Az eset balesetet eredményezett, melyben a helyi lelkész lebénult. Mark családja azt találta ki, börtön és meghurcoltatás helyett katonának kell állnia 3_19hatartalan_szerelem.jpga 18 éves Marknak. Dorri sikeres filmcsillag és énekesnő, akinek a mentális betegsége miatt rendszeresek a problémái. Annyira, hogy egy kirohanása után intézetbe is zárják. Éppen annak a lánynak a szobatársa lesz, aki Markékkal együtt balesetet szenvedett, és akit bezáratott az anyja. Amikor a fiú látogatóba jön, Dorri lesz az, akin megakad a szeme. A két fiatal vonzódik egymáshoz. A szerelmüket többen, több okból meg akarják törni, de ők készek küzdeni a másikért.

A film elején már egy feliraton megakadt a szemem: igaz történet alapján. Már csak arra lennék kíváncsi, ki volt az a csillagocska, aki ilyen problémákkal küzdött és ilyen módon lett szerelmes. Vagy, legalább pár sor lehetett volna a film végén arról kiírva, mi történt az eredeti történet szereplőivel. Mert ok, a fiú sorsát el tudom képzelni, de mi lett a színész- és énekesnővel? Visszament dolgozni, vagy együtt maradtak? Ha legalább tudnám, kik voltak, Google segíteni válaszokat találni.

De a film szempontjából ennek nincs is jelentősége. A szerelmi történet, a szereplők egyéb konfliktusaival és a hátterével adott.

A történet nem bonyolult, és lényegesen egyszerűsített is. Arra tették a hangsúlyt, hogy szerelmi téren mi történik. Hogyan halad a kapcsolatuk, kik és miért akarnak közéjük állni. Minden, ami ezen kívül esik, nem lett a történet része. Noha, abban is voltak izgalmas és talán érdekesebb részek. Van egy 2 éves lyuk is benne, amíg Dorri kezeléseken vett részt, Mark pedig a frontvonalra került. Van egy tippem, akkor érdekesebb dolgok történtek velük, mint amit a korábbi dolgaikról megmutattak a filmen.

Az nem jött át ennyiből, hogy Dorri és Mark mitől lett ennyire szerelmes. Mark esetében a rajongás még érthető: a lány híresség volt és szép. Plusz, nem egyszer hallottuk is tőle a filmben, hogy egy katonának fontos, hogy kapjon leveleket. Könnyen túléli, van mibe kapaszkodni, ha bizonyítéka is van arról, hogy valaki hazavárja és szereti. Amikor az orvosok kérik, hogy vágják el a kapcsolatuk szálait, akkor is azzal védekezik, hogy elképzelni nem tudják, milyen érzés az, amikor a katona nem kap levelet.

A lány már nehezebb dió. Azt biztosan tudta értékelni, hogy Mark nem a sztársága miatt kereste a társaságát. De mit látott a fiúban?

Igaz, nem a szerelmi szál miatt néztem meg. Az érdekelt volna, melyiküknek milyen nehézségeket kell leküzdenie, hogyan változnak meg. Az tetszett is, amikor a kiképzés alatt azt láttuk, hogyan bánnak a fiúval, és hogyan kezd el változni minden hatására. Mondjuk, korábban sem volt elvetemült, a mai filmekben a gazdag tinik sokkal többet megengednek maguknak, mint ebben a filmben.

Szereposztás: a mai érdeklődésemmel Jonathan Tucker nevén akadt meg a szemem, aki már több sorozatban is bizonyított, mozikban inkább csak mellékszerepekben tűnik fel. Itt valami brutális a film elején a haja, ennyi hajjal még nem is láttam… Saját idejében Val Kilmer volt benne a név, aki mellékszereplőként is a legnagyobb betűkkel és legnagyobb fotón van feltűntetve a reklámanyagokon. Rachael Leigh Cook hozta azt, amit akkoriban megszokhattunk tőle. Jobban is ment ki a szerelmes, mint az őrült része a szerepének.

Nem egy jelentős film, lyukak is vannak benne, de egy alkalommal nem fáj megnézni. Bár inkább a romantika kedvelőknek ajánlható.

 

Határtalan szerelem - 5/3 valami hiányzott: talán a szereplők közti kémia? A drámának nagyobb súly? Különben ok.

https://www.youtube.com/watch?v=Fbor4SN01Uw

A vihar

Természeti katasztrófát túlélős, elveszett gyermeket kereső.
Hollandia a valaha volt egyik legnagyobb esőzéssel kell, hogy szembenézzen. A gátak átszakadnak, egész falvak kerülnek egyik pillanatról a másikra víz alá. Az embereknek menekülni sincs idejük, mindenki igyekszik legalább az életét megóvni. Julia a nővérével és a kisfiával volt otthon, amikor jött az ár. A testvérét elvesztette, de a fiát 3_18a_vihar.jpgsikerült biztonságba helyezni egy ládában. A fuldokoló nőt kimentik, de nem tudják, hogy a babát hátrahagyták. A feléledő Julia azonnal fordulna vissza, egyetlen kísérője Aldo lesz, aki Julia volt szerelmének a bátyja. Együtt verekszik át magukat a víz alatti vidéken, a kis Ernst nyomában, akit valaki magával vitt. De kicsoda és hova? Az együtt töltött idő meggyőzi a nőt, hogy nem minden férfi olyan rossz, mint Aldo öccse és az apjával is sikerül kibékülnie.
A történet alapja valós. Valóban volt egy hatalmas esőzés Hollandiában, valóban szakadtak a gátak és sokan meg is fulladtak a beömlő tengerben. A beletett romantikus szál viszont inkább szórakoztatni akar.
Ha csak azt nézzük, elég korrekten visszaadta a film a katasztrófa súlyát és hangulatát. Emberek, akik mindent elvesztettek. Otthont, földeket, minden személyes tárgyuk. A szerencsésebbeknek legalább a családja megmaradt, de sokan gyászolni is kénytelenek voltak a tenger elragadta szeretteiket. Ahogy a víz alatti házakat látjuk, a sok embert, aki menekülne el innen, és egy-egy ponton a vízben lebegő testeket. Nem vitték túlzásba, még mondhatni finomak is voltak. Ez egy mezőgazdasági környék, az elhullott állatokkal és több vízbe fulladtakkal nem szembesít a film. Így is benne volt, mennyire komoly volt ott a helyzet.
Ám ennél érdekesebb volt az is, hogy még ebben a helyzetben is mennyire megmutatkoztak az emberi kicsinyességek és rosszindulat. Julia, aki a pár hetes babáját kutatta, még szinte le sem fekhetett a szálláson, mert az asszonyok kinézték maguk közül, amiért lányanya. (Nem mintha nem ment volna hozzá Kooshoz, csak éppen a srác a terhesség hallatán nem jegygyűrűért szaladt el, hanem menekült tengerentúli munkába.) A kisvárosban valamivel magasabban volt a hotel, így az megúszta szárazon és ott gyülekeztek a túlélők. A tulaj pedig pontosan vezette és számlázta, ki hány szelet kenyeret eszik meg, és mit fogyaszt. Kint úszik minden, de bent pincér veszi fel a rendelést és kéri az ital árát is.
Ami viszont nem tetszett: a történetet szolgáltató szál, ahogy Julia kereste a fiát. Mert egyre inkább arra került a hangsor, hogy Aldo jó ember és egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Tulajdonképpen két napot töltenek együtt, és ez alatt Julia neki megbocsát, és még párrá is válnak. Azért azt jó érzékkel nem mutatták, ahogy Koos, aki hazatérve szintén vissza akarta kapni a lányt és a fiukat, szembesül azzal, hogy a bátyja lenyúlta a családját. Nem volt hiteles, hogy ilyen gyorsan összejönnek.
Az sem tetszett, ami a kis Ernst történetének a vége lett. Ahol nagyobb érzelmeket vártam volna, pont ott nem hozta őket a film. Amikor menni kell el a községből, amikor látjuk 18 évvel később a túlélőket és az ottani egymásra ismeréseket. Mintha mindenki ki lenne égve. Ez sokat rontott nálam a film megítélésében: akkor tudnak hisztériázni, amikor nyugodt fej kellene, amikor meg szabadjára lehetne engedni az érzelmeket, mindenki felfedezi a benne rejlő szociopatát?
Nem egy amerikai katasztrófafilm, a látványa ennek megfelelően kisebb. Kevés helyszín került bele, a víz alatti kisvárosokról meg mintha mindig ugyanaz a vágókép ismétlődne. Helyi színészek játszanak benne, így sztárfaktor sem dobja fel a látottakat.
Összességében az egyszer meg lehet nézni kategória e filmé. A személyes dráma hol túl sok, hol kevés, de a környéket ért katasztrófa súlya benne volt.

A vihar - 5/3 részben átjön a helyzet súlyossága, de a gyerekkel kapcsolatos szál és vége fájdalmas.
https://www.youtube.com/watch?v=RW-sWgu-pFo

Idézzünk!

(Elena próbál hazajutni, akár a követségre is belopódzva. A szájára azonban itt sem tesz lakatot.)

  • De ha kéne egy firkász, akinek időnként leadhatja a titkos infókat, nem magát választanám. Befolyásos, erkölcsös újságíró, aki nem rest otthagyni a kampánykörutat, hogy lőszert csempésszen Közép-Amerikában. Ha! Őt érdemes olvasni.
  • Igazán? Nem tudtam, hogy az ilyen kamukémek szoktak olvasni.
  • Nem volt okos húzás, bejönni a követségre.
  • A tökéletes világban tökéletesen dönt. A valós világban valós döntéseket hozunk, aztán lesz, ami lesz. Ha jól emlékszem, pont erről papolt tavaly a külkapcsolatok tanácsának ülésén. (Az utolsó akarat) 

 

(Ab szembesül azzal, hogy a lánya egy szélsőséges nézeteket valló politikusnak készít reklámot.)

  • Ez az, akinek reklámot csinálsz?
  • Hát... Fizetnek érte.
  • Oké. Ha már hangod van, jobb ha vigyázol mint mond az a hang. (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

(Lex Luthor gondjai nem narcisztikusak cseppet?)

  • Jó reggelt, Mr. Luthor!
  • Olsen különleges ügynök! Hogy van ma a kedvenc bébicsőszöm?
  • Kiválóan, Mr. L. És hogy van a legkimerítőbb feladatom?
  • Mint általában.
  • Nyomasztja a saját zsenialitása? Frusztrálja a környezetében lévők korlátoltsága?
  • Túl jól ismer, James. (Superman: Red Son)

 

(Miután betörtek hozzájuk, Beth mindenhol ütőkbe botlik, amit szóvá is tesz.)

  • Tényleg mindenhol fegyvert kell tartanunk, mint Mr. és Mrs. Smith-nek?
  • Ezt azért gondold át, mert elég menőn hangzik. (This is us)

 

(Harley új főellenséget keres magának, de nem Robint akarja, aki a tévében a főellenségének mondta magát. Ivy hozzászólása sem építő.)

  • Robin hazudik. Miért harcolnék egy gyerekkel? Szőrös mellkasú főellenséget akarok!
  • Nos, az kizárja Batmant. Macskanő azt mondja, hogy mindenhol borotválja. (Harley Quinn)

 

(Az unalmas járőrözés helyett új feladatot szeretne a kapitány, de Terry nem enged.)

  • Én csak egy izomra szeretek gyúrni: az agyamra.
  • Akkor lásson neki a gyakorlatnak, hadd táncoljon az agya! Tánci, tánci, tánci!
  • Maga most az aneurizmát írta le. (Brooklyn Nine-Nine)

 

  • Pali bá hülyébb, mint te, Matyi. Nem lehet, hogy ő az apád?
  • Ebben a faluban minden lehet. (A mi kis falunk)

Talpig fegyverben

Halálos játékba csöppenő, lövöldözős, menekülős.

Miles élete távolról sem emlékeztet sikertörténetre. Volt egy barátnője, akit imádott, de aki már csak a barátja akar lenni, szerelem nélkül. Van egy állása, de mindennapos, hogy a főnöke gúnyolja és lábtörlőnek használja. Esténként az üres lakásban a sör várja, aminek a hatására kommentekben indít háborút. Ez lesz a veszte – a 3_17talpig_fegyverben.jpgjelenleg legnépszerűbb, gyilkos játék szervezője nem díjazza, hogy Miles miket írogat neki. Elkapják a srácot, a kezére ét pisztolyt rögzítenek, és a játék történetének legsikeresebb gyilkosának adják feladatul, hogy vadássza le a srácot. Miles az életéért fut, miközben még arra sem képes egyedül, hogy a nadrágját felhúzza. Üldözi a rendőrség, a gyilkos Nix, tőle meg mindenki azt várja, hogy találja meg magában a gyilkost.

Egyszer volt, hol nem volt, egy film, melyben az emberek rá voltak kattanva egy gyilkos reality showra. A szereplők hús-vér emberek, de a döntéseik nem a sajátjaik. Virtuális kapcsolattal a játékos irányítja őket, és vesz velük részt a harcokban. A korszak legjobb játékosa, aki különben egy gazdag kamasz, egyszer csak kapcsolatba kerül a férfival, akit irányít, és mire észbe kapnak, már egy összeesküvés leleplezésén dolgoznak. Ez nem az a film. Ez a Gamer – ami már a saját idejében is rendelkezett némi gagyi faktorral, de most komolyan visszasírom. Mert a Talpig fegyverben ebben-abban emlékeztet rá, de minden téren rosszabb nála.

Mivel is kezdjem? Talán a történettel, amire kedves jelző az ostoba. Mégis, milyen eszelős talál ki olyasmit, hogy egy elrabolt és leütött srác kezére pisztolyokat szegecselnek, aztán nézik, mit szerencsétlenkedik egy gyilkossal a nyomában? Már ott megakadtam, hogy miképpen rakták fel és szegecselték a pisztolyokat. Ahhoz képest igencsak jó állapotban volt Miles, hogy szerintem csontba rögzítették a kapcsokat – még csak nem is fájt a keze egy komoly műtét után, amit otthon MacGyver stílusban csináltak meg?

Nem mintha az jobb lenne, ahogy Nix és a rendőrök elől fut. Nem is tudtam eldönteni, hogy ez most akció vagy komédia akar lenni. Az akciójeleneteket ugyanis komolyan vették, Nix helyenként olyan aprítást rendez, hogy John Wick, Neo és a Wanted pár bérgyilkosa is bevenné maga mellé társnak. Az már a személyes nem tetszésem, hogy a lassított, gyakran videójátékok szemszögét imitáló beállítások nagyon irritálták a szemem.

A komédia rosszabb. Az egyszerűen siralmas, hogy olyan jelenetek sorát kell nézni, ahol Miles nem tudja a pisztolyos kezével felhúzni a nadrágját. Ahogy köpenyben és egy drabális mamuszban indul el az utcán. De a legalja az volt, amikor pisilni próbált. Igen, sajnos egy ilyen jelenetet is képesek voltak beletenni.

Az egész Miles egy poén. Daniel Radcliffe kicsire nőtt, vézna is, ahogy egy szál alsónadrágban és mamuszban rohan az utcán, egy életre kelt karikatúra. Fel nem foghatom, mi vonzotta ebben a filmben és ebben a szerepben. Bár úgy veszem észre, a jóindulatú, de lúzer karakterek találják meg az utóbbi években. (Azt még nem láttam, ahogy hullát játszik, akit végigvonszolnak a vadonon, de lehet hogy ennél az is jobban tetszett volna.)

De nem csak ő járt rosszul. A Nix karakterét játszó Samara Weaving meseszerű szőke szépség – meg lehet nézni, ebben a filmben hogy néz ki. Ok, Nix profi gyilkos és bosszúálló, nem kell modellnek tűnnie. De annak mégis mi értelme, hogy még szemöldöke sincs?

A cselekmény nem tetszett, lényege meg nincs is. Az emberek mindent megnéznek, a szórakoztató kultúra a végsőkig aljasul – bele tudnám magyarázni, de negyed annyira sem képes ezt megmutatni, mint egy Ben Elton sztori.

Ha ez volt az egyik utolsó mozis élményem tavasszal, rosszul választottam. Nem tetszett!

 

Talpig fegyverben - 5/2 nem szerettem a videójátékot idéző kamerabeállításokat, a történet is buta. Miles is az.

https://www.youtube.com/watch?v=vuJV8265VaM

5 film, amit látnod kell

Alkotás

5: Alex és Emma – Alex író, és most sürgősen pénzre van szüksége. Ehhez le kell adnia az új könyve f5_36.jpgkéziratát, amire már csak pár napja. Reménytelen, hogy ennyit legépeljen maga. Gépírónőt bérel, és Emma eleinte az agyára megy. Kotnyeles, beleszól a történetbe. Ám ahogy együtt dolgoznak, egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és együtt kezdik formálni a férfi történetét is.f4_41.jpg

4: A férfi, aki feltalálta a karácsonyt – Charles Dickens az elvárásoktól szenved. Volt pár nagyobb sikere, és az emberek valami újat akarnak tőle olvasni karácsonykor. Neki viszont ötlete sincs, a leadási határidő viszont egyre közelibb. Miközben az életébe visszatérő apja is bosszantja, egy történet kezd alakot ölteni a fejében, mely nem csak az egyik f3_43.jpglegnagyobb sikere lesz, de a családjához is visszavezeti.

3: Rocketman – a kisfiú nem akart sokat, csak az apja szeretetét. Nem kaphatta meg: kisétált az életéből, bármennyire is zongorázzon jól vagy szeresse a fia. A klasszikus zongora helyett a fiatalember hamarosan felfedezi a rockot és kiderül az is, hogy énekhangja is van. Új nevet választ: Elton John, és egy sikertörténet indul, nagy slágerekkel, önpusztítással és a saját út felfedezésével a legnagyobb mélységekből.f2_43.jpg

2: Örökölt szerelem – Mistral párizsi festő, de elég sikertelen. Míg nem találkozik egy modellel, aki az első sikeres sorozatát ihleti, aki eltartja a legrosszabb időszakban is. A sikeressé váló férfira azonban lecsap egy műpártoló, amerikai örökösnő. Miközben Mistral zsenije kibontakozik, az egykori modell divat birodalmat épít. Útjaik idővel újra keresztezik egymást: az asszony lánya pont abba a férfiba lesz szerelmes, akit az anyja megvet.

f1_41.jpg1: Amadeus – Salieri királyi muzsikus, aki büszke a munkájára és az ízlésére. Izgatottan várja a találkozást az ifjú Mozarttal is, akiben felismeri a zsenit. Ám a bohém fiatalember sokkolóan hat számára: hogy lehet ilyen egy zseni? Miközben ő a művészetért él, képtelen ilyen műveket írni. Mozart ellenségének esküszik fel, miközben imádja a munkáit. A Figaro, a Don Giovanni, A varázsfuvola születése – majd álruhában megrendeli a Requiemet tőle. A halálba kergeti, hogy ellophassa az utolsó mesterművet.

Charlie angyalai

(2019)

Kémes, barátnős, lopott terméket visszaszerzős, árulós.

Elena elhivatott mérnök, akinek a legutóbbi munkája forradalmian új okos eszköz. A nő azonban aggódik, hogy van még benne egy hiba, amivel a felhasználóját meg is ölheti. A főnöke azonban nagyon piacra akarja dobni a terméket, és figyelmen kívül hagyja a nő aggodalmait. Elena képtelen ezt annyiban hagyni, és egy titkos 3_16charlie-angyalai.jpgszervezettől kér segítséget. Az összekötőjét azonban meggyilkolják, így a férfi két pártfogoltja, Charlie két angyala menekíti ki őt és hozza össze egy másik Bosley-val. Az eszközt vissza kell szerezniük, mielőtt a fekete piacra kerülne, mint a tökéletes orgyilkos eszköz. Sabina és Jane felkarolják Elenát, aki egyre több akciójukban is fontos szerepet kap. A végén azonban mindenkire meglepetés vár: egyeseket a profit, másokat egy beképzelt sérelem vezetett az árulás útjára, és a lányoknak egykori barátokkal is el kell számolniuk.

Ma már külön filmek épülnek arra, hogy a nők a jók és az erősek, a férfiak meg a rosszak és az ellenségek. Ez volt a múlt heti Ragadozó madarak üzenete is, a decemberi Fekete karácsonyé, de ezért készült női szellemírtók is, és ismertük meg Danny Ocean húgát a barátnőivel együtt.

Charlie angyalai annyiban mások, hogy ők eleve lányok voltak. Már a sorozatban is, majd a két mozis adaptációban is. Most megint elővették a kémlányokat, és még tovább növelték a nők számát – már Bosley is nő, és a végére még az is kiderül, hogy a Charlie nem véletlenül unisex név. Könnyen lehet, hogy egy hangot elváltoztató program mögött bizony egy Charlotte foglal helyet, és nem egy Charles.

Azzal önmagában nem lenne bajom, hogy ennyire csak nők játsszák a fontos szerepeket. A Bosszúállókban meg a pasik vannak nagy többségben, ez van. Az viszont irritál, hogy mennyire eltúlzott a férfi – nő ellentét és oldalválasztás. A végére olyan érzésem lett, hogy ebben a filmben minden pasi áruló és gazember, míg a lányok megmentik a napot. Legyenek arányosabban női hősök és férfiak, ez ok. De az sem megoldás, ha minden a visszájára fordul.

A filmnek azonban akad más baja is. A történet egyszerűen gyenge. Túl fiatal vagyok ahhoz, hogy az eredeti angyalokat ismerjem, de látatlanban tippelném, hogy nekik voltak ennél értelmesebb ügyeik is. Az új technológia halálos lehet – jaj, mi legyen! Lopjuk vissza, programozzuk át, míg a rosszak licitálnak rá. Különben is, ezek a rosszfiú licitálások nem csak az old school James Bond filmekben mennek? Egyáltalán, mitől kémek ezek a lányok? Néha felvesznek egy álruhát és küldetésre mennek, de ezek inkább illenek egy gagyi akciófilmbe, mint a kém szakmába.

Akciók – akad benne egy-egy nézhető is, de egyszer sem volt olyan érzésem, hogy most valami szemkápráztatót látok. A Halálos iramban irányvonalat követi. Néha jól néz ki, de a fizikával és a valósággal köszönőviszonyban sincsen.

A szereposztás sem menti meg, pláne, hogy van benne egy színésznő, akitől a frász kerülget. Nem láttam egyetlen Alkonyat-filmet sem, de Kristen Stewart ezen élmény nélkül is az agyamra tud menni. Ellenszenves nekem, amire most rátesz egy lapáttal a haja is. Meg a film elején kapott monológja arról, hogy mennyi mindenre képesek a nők. Naomi Scott egy fokkal szimpatikusabb, de az Aladdinban hercegnőnek inkább elhittem, mint itt volt MI-6 ügynöknek. Most, ahogy ezeket írom, rádöbbentem, mennyi YA filmes van ebben a filmben. Alkonyat, Aladdin, A fiúknak, akiket valaha szerettem, az Éhezők viadala sorozatból többen is… már csak egy lépés, hogy ez is YA akció legyen.

Mi van tehát ebben a filmben? Egy nagyon idegesítő színésznő, egy buta történet, és csak helyenként emlékezetes akció, nyakon öntve a női uralommal. A régebbi filmek jobbak.

 

Charlie angyalai - 5/2 sok színész nem szimpatikus benne. Erős és túlzott a feminista vonala. A történet gyenge.

https://www.youtube.com/watch?v=YqD-XtrVCKE

Superman: Red Son

Világot megváltós, célokkal meghasonlós, tervezős.

A Szovjetunióban egy tucat falusi kölyök egy 12 éves kisfiút üldöz. Kis barátnőjének, Szvetlánának kell megvédelmezni. A fiú neki vallja be, nem félelemből menekült. Attól tartott, ártana a fiúknak. Mert szuper ereje van, még repülni is tud. Lana kéri arra, ajánlja a képességeit az államnak, szükségük van rá. Évekkel később egy 3_15superman_red_son.jpgpletyka kezd terjedni a világban: Sztálinnak van egy különleges embere, egy legyőzhetetlen férfi. A szovjet Superman. Az emberek egyenjogúságáért küzd, és egy meteortól még az Államokat is megvédi. Ellenségesen fogadják, Lois Lane Luthor pedig interjút kér tőle. A nő ébreszti rá a férfit, hogy Sztálin miket hazudott neki. Superman átveszi az uralmat, és igyekszik a kommunista eszméket meghonosítani az egész világon az átprogramozott Braniac segítségével. Az Államok pedig igyekszik védelmet építeni ellene, az elnök, Lex Luthor bonyolult tervet léptet életbe.

Egy véletlen, apró mozzanat, és megváltozhat tőle egy teljes történet. Erre példa a Superman eme része is. Ami a filmekhez és az animációkhoz szokva elsőre fura lehet, de nem annyira, ha hozzátesszük, hogy párhuzamos dimenziók futnak egymás mellett a DC világban. A Flash már villant fel ezekből is valamennyit, és egy ilyen történetet mesél el a Red Son is, ha nincs is kihangsúlyozva, hogy ez egy másik Föld története. (Különben volt már olyan is, amiben a kis földönkívüli babát nem a Kent pár, hanem a Luthor családfő találta meg. Kis változás, és mennyire más lett tőle minden…)

Itt Kal-El nem az Államokban, hanem a szovjeteknél ért Földet. Átlagos fiúként nevelkedik, míg elő nem jönnek a képességei. Innentől kezdve viszont minden más lesz, és igencsak szürreális jeleneteket nézhetünk végig a mesében. Nem is tudom, mi volt a sokkolóbb: az S jel helyett a mellkasán a kommunista kalapács és kasza, ami azért így is őrzött valamit az eredeti S jelből, vagy amikor Superman Sztálinnal parolázott.

De ebben a világban az a pláne, hogy minden csak egy kicsit tér el. Superman életében ugyancsak jelen van egy Lana, Szvetlana. Ugyanúgy az emberekért küzd, csak itt egy más ideológia szerint ítéli meg, mi az emberiség érdeke. Minden fontos szereplő a helyén van, de mivel Superman máshol helyezkedik el, ők is más oldalakat választanak. A legdurvább talán az, hogy Superman nélkül Lex Luthor hazafi, aki kivételes képességeit az ország szolgálatába állítja, és az elnöki címig jut. Oldalán pedig ott a nő, aki úgy tűnik, minden dimenzióban a világot formáló, hatalmas férfiak múzsája: Lois Lane.

Mondjuk, ennél érdekesebbnek találtam, hogy az Igazság Ligájával mi történik egy ilyen felállásban. Amit Batman számára írtak… azt még emésztem kicsit.

A grafika a szokott minőség, és akcióban is tudja a film, amit a DC animációk gyújtani szoktak. Még ötlet is van abban, ahogy minden idézi az eredeti felállást, de egy kicsit változtatnak rajta, hogy mégiscsak egy más dimenzió hiteles darabja legyen.

Ami viszont nem lett emészthető: nem értettem ki a filmből, miért olyan nagy ellenség Superman a szovjet állam élén. (Mert azt Lois hatására ő is belátja, hogy Sztálin nem a megoldás, és tisztogatást rendez.) Mintha mindegy is lenne, milyen az ország, hogyan működik, mennyire válnak be az eszmék. Superman kivette a képletből az emberi gyarlóságot és korrupciót, felépítette a kommunista utópiát, amit egy pontig Diana is támogatott. Így is ellenségként kezelik és harcolnak ellene. Ok, Braniac az agymosással már elviszi rossz irányba a dolgokat, de addig tulajdonképpen nem volt létjogosultsága annak a sok erőfeszítésnek, amit ellene tettek.

Egyszer érdekes volt megnézni, de ebből a Földből ennyi bőven elég is volt.

 

Superman: Red Son - 5/3 az alaptörténet ötletesen ki van forgatva, ha pár dolog nem is tiszta benne. De nézhető.

https://www.youtube.com/watch?v=BMqrRhSVfBE

süti beállítások módosítása