Minden napra egy film

Minden napra egy film

A fekete bársonyruha

2021. október 29. - BBerni86

Családos, rang nélkül helytálló, kosztümös.

Riah fiatalon marad özvegy három kisgyermekkel. A családi házban nem maradhatnak, így az írni-olvasni is tudó nő egy házvezetői állást vállal el. A helyszínre érkezve újabb csalódással kell megbirkózni: a munkavállalói elköltöztek, a helyükre bérlők érkeznek. Öröm az ürömben, hogy a kisgyerekeken megesik egy asszony szíve és a_fekete_barsonyruha.jpgbeajánlja a családot a saját gazdájánál. Alacsony bérért kell dolgoznia, de tető kerül a fejük fölé és étel az asztalukra. A mogorva háziúr lassan megkedveli a nőt és a gyerekeit – mivel saját családja nincs, Riah elsőszülött fiát szeretné az utódjának nevelni. Ám egy félreértés miatt a viszony elmérgesedik, Daniel elkerül a háztól. Riah és a két kisebb is csak azért marad, hogy őt védjék. Az asszony lánya, Biddy lép a bátyja helyére – ám egy művelt, szegény lány sorsa nem könnyű a korban, ahol a tudása miatt még inkább mogorván néznek rá.

Ez egy 1991-es tévéfilm. Olyan szempontból érdekes ez, hogy mai szemmel már sok gondom van vele. A történet felépítése, a színészek, még a kinézete sem olyan, ami tetszene. Ehhez képest saját idejében jónak számított – még a legjobb dráma Emmy-díját is bezsebelte.

Az alapja egy regény, és igazság szerint nem is a történet maga volt az, ami nem tetszett. Éppen ellenkezőleg, a cselekmény volt, az ami miatt végignéztem a filmet. Érdekes volt az is, hogy egy nincstelen özvegy hogyan tudja felnevelni a gyerekeit, miközben a büszkesége is megmarad. Egyáltalán, hogy lehetett boldogulni abban a korban, ha az ember nem nemesnek született? Majd a gyerekek sorsában ismét egy érdekes helyzet áll elő.

Biddy nagyon művelt lány, nem csak ír és olvas, de ezt több nyelven is teszi, és kiművelte magát. Régi latin filozófusok, modern költők, ő ismeri mindet. Csak éppen szegény cseléd, ha a történetet nézem az anyja beadja mosónőnek is. Az urak pedig nem nézik jó szemmel, hogy ő nem egy tanulatlan szolgáló, és másokat is szívesen tanít. Nekik az a jó, ha az embereik teljesen írástudatlanok és gyámoltalanok. Van erről egy beszélgetés is, és azt is érdemes megnézni, milyen reakciókat vált ki, amikor a fizetés felvételekor pár mosónő – Biddy és a barátnői – nem csak X-et rajzolnak az átvételi ívre, hanem le tudják írni a nevüket. Ebből könnyen eljutunk oda, hogy ma is miért butítják a népet, de erről ennyit.

A film két központi szereplője anya és lánya. A film elején Riah küzdelmeit látjuk, aki a gyerekei biztonságáért adja fel a személyes boldogságát. Majd Biddy jön, aki próbál boldogulni egy korban, amely rá mondhatni ellenségként tekint.

A baj az, hogy sok-sok évet felölel a film, de a játékidő ehhez képest rövid. Tele van a film kihagyásokkal, vagy furcsa dinamikával oldják meg a váltásokat. Ez jobban tudott zavarni, mint esetlegesen a filmbe betett, zavaros részek. Pl. amikor Riah kiakad, hogy a gazdának milyen tervei voltak Daniellel. Olyan a viselkedése, mintha a férfi szexuálisan akarta volna molesztálni a gyereket, nem írni-olvasni tanította volna. Sok konfliktus elülése is csak jelzés szintű, miközben nagy és súlyos problémák voltak mögötte.

Nem egy látványos alkotás, pedig gazdag és szegényebb nemesek kúriáit is látjuk benne. Nyilván nem egy Downton Abbey szintet vártam, de ez nagyon alatta marad.

A karakterek még csak rendben voltak, az anya és lánya fel is lett építve. Viszont, a színészek játéka vagy külleme már kevésbé tetszett. Biddy esetében például a karakter szimpatikus, szerethető, de a színésznőt nem bírtam, aki játszotta.

Egyszer különben érdekes volt, elolvasnám az alapregényt, de a film nem fogott meg.

 

A fekete bársonyruha – 5/2,5 a történetben lett volna potenciál, de a kivitelezés olcsó és a történetvezetés se tetszett.

Mit várunk?

Cím: Az oltalmazó

Készítők: Lorenz producerként sokat dolgozott Eastwooddal, jó kis filmek vannak a neve mellett. Nem ez lesz azmit_115.jpg első rendezése, bár 10 éve próbálkozott ezzel utoljára. Meglátjuk, hogy sikerült. A stáblista nem rossz: Neeson, Winnick miatt nekem nézős.

Műfaj: akció, thriller

Cselekmény: Jim katona volt, most csendes életet él vidéken. Megismerkedik egy anya-fiú párossal, két mexikói illegális bevándorlóból. Kötődni kezdenek, a férfi gyászán – friss özvegy – enyhítenek. Így, amikor a nőt meggyilkolják, ő maga indul el a fiúval Chicagóba, miközben a kartell a nyomukban jár…

Neeson, mint akciópapa, újra. Az a helyzet, hogy tőle elhiszem, ezt a filmet is meg fogom nézni. Neki jól áll a visszafogott akció, ami várhatóan itt is lesz.

Várható megjelenés: a téli szezont nyitja nálunk – ha akkor még nyitva lesznek a mozik…

Rendőrügyelet

Nyomozós, igazságot kereső, gyilkos nyomába eredő.

Christine egy rendőr lányaként nem volt kérdés, hogy szeretett apja nyomdokaiba lép. Az őrsre azt az elvet követte, hogy a friss rendőröket, akiknek rendőr a szülője is, hagynak a szülővel járőrözni. Chris is megkapta ezt az esélyt – a tragédia így duplán sújtott le. A lány egy gyanúsított nyomába eredt, sarokba szorították és fegyvert fogtak rá. Mire az apja kiért, eldurvult a helyzet. Az eredmény: Christine majdnem elvesztette a lábát és operátorként tud már csak dolgozni, az apja pedig elhunyt. A lány a munkájába temetkezik, azt a nyomozót isrendorugyelet.jpg lekoptatja, aki a bárban próbál randit szerezni tőle. Amikor egy hívást nem vesz komolyan és tragédia történik, Christine lesz az egyetlen, aki nem fogadja el a kézenfekvő megoldást. Szerinte nem a szülők végeztek a fiúkkal, hanem akit a kis barátja mumusnak nevezett és akit nem keres senki. Christine a nyomába ered, és mivel néhol segítségre van szüksége, Tim is kap egy esélyt, hogy bizonyítson a lánynak és megszerezze azt a randit.

A segélyhívós történetekre most rááll a fülem. a The Guilty/The Sinner nagy kedvencem skandináv és amerikai változatban is szerettem, de különben is van az ilyen filmeknek egy másfajta bája. Máshogyan rendőr egy operátor, mint az, aki tényleg kimegy a helyszínekre.

Sajnos, ez a film nem tudta hozni azt a szintet, amit vártam volna. Egyrészt, nagyon hamar kikerülünk a segélyhívóból. Az ottani munka nem téma, csak az van kihangsúlyozva, hogy miképpen hurcolják meg Christine-t. (Azért az durva, hogy a kész ítéletet is módosítják, amint a sajtó képbe kerül és máris áldozati bárányt keresnek.)

A nő saját szakállára kezd el dolgozni, és nagyon hamar olyan lesz, mint egy szimpla rész egy krimiben valamilyen sorozatban. Az csak hab a történ, hogy mennyire érezni az egész történetben, hogy ez így nem stimmel. Szerintem az még büntetendő is, ha valaki rendőrnek adja ki magát. Christine le van rokkantosítva, nem rendőr már és operátorként is felfüggesztik. Mégis, használja a jelvényt és úgy kérdezgeti az embereket, mintha nyomozást folytatna rendőrként. Az egy dolog, hogy megtéveszti az embereket, de visszaél a jelvénnyel. Ahogy megy előre a történet, ezt folyamatosan fokozzák is. A végén azon már szinte nevetőgörcsöt kaptam, amikor a filmben felszedett barátjával, Timmel betörnek a gyanúsított házába és Tim elkezdi fotózni a dolgokat a későbbi eljáráshoz. De mégis, mire tudná ezeket felhasználni? Illegálisan mentek be, a képeket nem fogadnák el bizonyítékként. Még inkább ők lennének bajban a betörés miatt. Sok ilyesmi van benne – egy csomó olyan elem, amit nem feltétlenül a sok krimit nézők szúrnak csak ki, és idiótaság.

Meg lehet nézni azt is, mikor mennyire tud Christine járni. Néhol szalad, máskor felülni sem bír és a mankó használata is opcionális. Következetlenség, de bosszant!

Nem lett izgalmas a film, nincs igazán feszültség sem benne. A megoldás túl könnyen jön, egy nagyon béna elszólás, és már tudják is, ki a gyilkos. De addig is, a nyomozás annyira szimpla kérdezgetés, hogy nem is értem, miért kellett Christine a megoldáshoz. Ha a nyomozók minimális erőfeszítést tettek volna, minden meg is oldódott volna.

Mondanom se kell, tévéfilmes a kinézet, látványelem nélkül.

A színészek is ismeretlenek. Fiona Gubelmann húzza valahogy a filmet, de inkább eye candy, mint átütő színész. Drew Fuller meg pár végszót és nagyon béna szerelmi vallomást kap. Mondhatjuk azt is, az is inkább röhejes, mint romantikus volt.

Messze jobb filmet vártam, ez olyasmit, amit alvás mellé lehet ajánlani.

 

Rendőrügyelet – 5/2 helyenként annyira röhejes, hogy képtelenség komolyan venni, pedig komolyan játsszák.

Dispatch - Official Trailer - MarVista Entertainment - YouTube

Toldi

(limitált sorozat)

Álmot megvalósító, lovaggá váló, klasszikust megelevenítő.

A Toldi család vitéz família: az apa, Lőrinc, a király vitéze volt és elsőszülöttjét, Györgyöt a királyi udvarba neveltette Lajos herceg, a későbbi király mellett. Az apa korán elhunyt, így a gyermekként hátrahagyott kisebb fiára a bátyja viselt gondot. György esetében ez azt jelentette, hogy Miklóst otthon tartotta Nagyfalun, a parasztokkal dolgoztatta és a birtok hasznát rendszeresen begyűjtötte, költötte Pesten, míg az öccse dolgozott. Éppen ezért jön haza szolgái hadával, amikor ki is adja, hogy a szolgák keserítsék meg Miklós napját. Mikor Miklóst az egyik eltalálja egy dárdával, a fiú dühében a malomkövet dobja el, és okozza a szolga halálát. György embervadászatot hirdet, az öccsének menekülnie kell. De van egy terve: ő is felmegy a fővárosba, a király előtt bizonyítja a vitézségét és kegyelmet nyer. Addig farkas, megvadult bika, idegen vitéz és György álnoksága sem állíthatja meg.toldi.jpg

A történetet talán senkinek nem kell nagyon bemutatni. Az általános iskola tananyagban benne van, ha jól emlékszem, hatodik osztályban. Otthon is el kell olvasni, de sok helyen tanórákon is felolvassák az adott éneket, amikor tanulnak róla.

Akkor mit tud ez a Toldi? Pláne, hogy a szöveg nincs modernizálva, és az eredeti elbeszélő költemény szövegét halljuk végig. Mivel több, mint egy hangoskönyv?

Az első, hogy nagyon igényesen meg lett rajzolva a mese. Ezt fel lehet vállalni, és nem úgy érzi magát az ember, mint a kis Vukkal való megismerkedés után. (Igen, az szerintem is a Vuk meggyalázása lett csak.) A tájak, a szereplők, a színek és az alakok, teljesen vállalhatóak így 2021 végén.

Másodszor, érezni benne a törekvést, hogy a fiatalabbaknak és ne csak a magyar tanároknak legyen nézhető. Tele van olyan vizuális ötlettel, ami ad a sorozatnak. Sorozat, hiszen a 12 ének és az előhang külön egy-egy részt jelent, amit a tévé külön is adott le. Ahol lehetett, belecsempésztek valami plusz látványelemet. Amit legtöbbet hallottam emlegetni, de különben nekem is feltűnt, Toldi haragos alakja. Abban nem tudtunk megegyezni, hogy kinek mit juttatott eszébe, amikor elkapta a düh Miklóst: szinte megnőtt a testmérete és a haja biztosan hosszabb lett. Nekem valamiért Sámson ugrott be, majd egy-egy időben Hulk, de hallottam olyat is, akinek a Dragon Ball rémlett fel lelki szemei előtt.

Plusz Arany alakja is – nekem tetszett, jópofa volt őt narrátornak betenni, ha néha fura is, ahogy pl. a füstből kirajzolódik az alakja.

Nem fogták vissza az erőszak bemutatását sem. Amikor repül a nehéz kő és a szolga kiterül, még a szeme elhártyásodása is meg van mutatva. De lehetne említeni a cseh vitéz gyilkos viadalait is, ami most Az utolsó párbaj miatt még jobban fel is keltette a figyelmem. Ahogy leszúrta meg fejezte az ellenfelelit, simán mehet Matt Damon tőrdöfése mellé.

Amit magamon észrevettem, és korábban nem volt meg bennem a történet kapcsán, hogy én mennyire sajnálom benne az állatokat. Már azokat is, akiket György érkezésére levágnak, de a nádi farkasokat vagy a városban az elszabadult bikát is mondhatnám. Azért durva, hogy még szegény farkaskölykök is hogyan ki lettek lapítva. De ez a személyes agybajom, mostanában az állati szereplőket tudom sajnálni, az embereket kevésbé.

Ki kell még emelni Széles Tamás narrációját, aki életre kelti a karaktereket és a történetet. Változatos, élvezetes, színes előadás, jó volt hallgatni.

A történetet szépen életre keltette. Nem egy új Toldi, de a klasszikust szépen hozza.

 

Toldi – 5/4 szépen megrajzolt, a történetet visszaadó mese. A narrátor különösen kitesz magáért.

Toldi – Új animációs sorozat szeptember 19-től a Dunán! - YouTube

Idézzünk!

(A három mesélő egymás között…)

  • Boldogan éltek, míg meg nem haltak. Vége.
  • Végeztünk? Megehetem az ujjakat?
  • Még nincs vége, Jakab.
  • Tegyünk úgy, mintha itt vége lenne, mielőtt minden rosszra fordul.
  • Nem tehetjük, mert a legzordabb mesék rejtik a legfényesebben ragyogó tanulságokat.
  • És a legtöbb vért! A vér a kedvenc részem a mesékben!
  • Akkor egyedül neked fog ez tetszeni.
  • Hurrá! Vérengzés! (A Tale Dark and Grimm)

 

Megbocsátjuk egy gyermeknek, ha fél a sötétben. A tragédia az, ha egy férfi fél a fényben. (Az utolsó párbaj)

 

(Venom ki van éhezve, és Eddie megoldása nem mondhatni, hogy elnyeri a tetszését.)

  • Fékezned kell az indulataidat. Ezért vettük a nyugigumit!
  • Nem élhetek folyton tyúkon és csokin, érted? Kell agy is.
  • A tyúkoknak is van agyuk.
  • Ezt te sem gondolod komolyan. (Venom 2.)

 

Igazam volt. A háború a legrosszabbat hozza ki belőlünk. (Generációk háborúja)

 

  • Jó sok könyve van.
  • Igen, félállásban irodalmat tanítok. Egy jó könyv társaságában sosem magányos az ember. (Sex Education)

 

(Amiért egy császár aggódik, avagy a hű alattvalónál tiltott iratot találnak.)

  • Úgy hallom, a Birodalom kemény kritikusa.
  • Nos, örömmel mondhatom, hogy írása alaptalan szenny. Ráadásul gyalázatos stílusban készült.
  • Ez az ember mégis követőket gyűjtött. Olyanokat, akik minden reményüket Holló Seldon szavaiba vetik. A szavak képesek futótűzzé válni, Orlio. (Foundation)

 

(Mert a feminizmust is túl lehet tolni. Pláne, ha arra megy ki az egész jelenet, hogy levideózzák.)

  • Ne zaklassa már, hallja? Maradjon csak!
  • Már elnézést, de ha tudná, ki ez a gennyláda, megértené.
  • Úgy érti, ha tudnám, hogy ő Mitch Kessler a The Morning Showból, akkor egyetértenék magával abban, hogy nem méltó ugyanazt a levegőt szívni, mint maga, aki élete kábé 20 éve alatt oly’ sokat tett a világért?
  • Ó, értem már. Igazán sajnálom, hogy nekem még van önbecsülésem, és nem tűröm el, ahogy a kiváltságos férfiak viselkednek! Ezt hívják feminizmusnak. Guglizza meg!
  • Azt találnám, hogy: „Feminizmus: nyafogás és hisztirohamok túltolása addig, míg kényelemben nem érezzük magunkat”? Mert a világon nincs is fontosabb a maga kényelménél, ugye? A maga konstans, mindennapi kényelménél, amihez nekünk kezünket-lábunkat összetörve kell asszisztálnunk, igaz? Ez lenne a feminizmus? Itt ül és fagylaltot eszik. Nem láttam, hogy rá akart volna markolni a maga puncijára. Akkor lenne mire panaszkodni. Jaj! Vagy talán egy földön fekvő rugdosásától hirtelen jobb lesz a szomorú kis élete? Ez itt most magáról szól. (The Morning Show)

 

Improvizálj. Alkalmazkodj. Győzd le. (The Submarine Kid)

 

A te távozásod ugyanakkora hatással lesz erre a helyre. Minden változás egy apróbb átalakulást jelent az egészben. Bíznunk kell abban, hogy amit felépítettünk elég erős ahhoz, hogy megmaradjon. (Chicago Fire)

 

(A vámpírkor sem mindig csupa derű...)

  • Neked mi a bajod?
  • Aki 200 évig él, az egy kicsit bekattan. (Az éjszaka fogai)

 

Hulk, mondanám, hogy örültem a találkozásnak, de azzal hazudnék. (Vasember és Hulk: Egyesített erők)

 

(Amikor az orvos szembesül vele, hogy nem mindig tud segíteni.)

  • Mióta csinálod ezt?
  • 35 éve, nem tudom. Valami ilyesmi.
  • Hogy bírod?
  • Kapaszkodni kell azokba a szép napokba. Tudod, kapaszkodj a győzelmekbe. (Chicago Med)

A másik én

Életet ellopó, hírnévvel viaskodó, bűnbocsánatos.

Candy Black neve fogalom a komédia világában. Nagy pofára esései legendásak és sokan szeretik az egyedi, alpári humorát is. Mára azonban Candy rémesen elfáradt ebbe a szerepbe, és visszasírja a régi időket, amikor még csak Cathy, a díszletes volt. Dublőze, Paula ellenben imádja ezt a világot, és álmai munkája, hogy Candy mellett dolgozhat. Az alkoholista, bedrogozott sztár egy forgatáson nagy botrányt rendez, és a filmszakma kivetia_masik_en.jpg magából. Nem fizetett adót sem, elvonult a világtól. A bíróság kötelezi, hogy menjen el elvonóra. Candy, aki élvezi, hogy megint Kathy lehet, viszont nem akar menni. Chaten megismerkedett egy másik bútorkészítővel, akivel személyesen is szeretne már találkozni. Így Paula lesz felkérve, hogy ugorjon be a helyére az elvonóra. Nem sejtheti, hogy a nő rákap a siker ízére, és már ő akar Candy Black lenni, kerül, amibe kerül.

Drew Barrymore is egyike azoknak a színésznőknek, akinek sokan ismerjük a nevét és nem egy filmet tudunk tőle mondani. Nekem komikaként ugrik be, és megint ebben a szerepben láthatjuk ebben a filmben.

Csak éppen a kor már látszik a színésznőn is. Nekem kicsit olyan érzésem volt, mintha egy Michelin baba Drew Barrymore lenne a vásznon. Nem is tudtam eldönteni, hogy melyik verziója volt a rosszabbul kinéző: a leharcolt Candy vagy a már szinte gagyi Paula. Egy évtizeddel fiatalabb színésznőt inkább el tudtam volna képzelni ebben a szerepben. Igaz, akadt egy-egy emlékezetesebb jelenete is. Nem a kakiba zuhanás vagy a porszívóként drog szippantása – sokkal inkább, amikor Kathy rádöbben, hogy nem kell neki Candy, és boldogabb, ha Paula játssza azt a szerepet, ő meg visszakapja a magánéletét.

De volt más is, amiért nem tudtam szeretni ezt a filmet. A humora nagyon nem az enyém volt. Ott van az, hogy a nő neten megismert barátja miért akart névtelen maradni sokáig. Most komolyan, ezen kellene nevetni? Pláne, hogy Michael Zegen játssza, aki legismertebb szerepében Mr. Maisel és zsidóbb nem is lehetne.

Ami működött benne, az a sztárok világának csúf igazsága. Az ügynök karaktere mondja ki, ami akár az Álomgyár felirata is lehetne. Minden mű és csalás. Ez itt többszörösen is bizonyításra kerül, és nagyon azt sugallja a film, hogy sztárnak lenni inkább átok, mint áldás. Candy teljesen beleroppant, és bizony látni fogjuk, hogy Paula sem bírja olyan sokáig, hogy mindenki rajong érte. Cathy viszont a mindennapi életbe visszacsöppenve boldog és kiegyensúlyozott, össze sem lehet hasonlítani a saját korábbi, vagy Paula jelen énjével.

Látványban nem volt benne semmi kiemelkedő. Legfeljebb annyi, hogy Barrymore kettős szerepben volt, és olyan jól dolgoztak a sminkesek, hogy egy ponton el is gondolkodtam, hogy ez egy színésznő más hajszínnel és sminkkel, vagy találtak valakit, aki eléggé hasonlít az ismert színésznőre. Az különben külön is megérdemel egy dicséretet, hogy Cathy milyen változáson megy át. Látjuk teljesen lerobbanva és a végén kellemes a külseje. Mintha az arca is kicsit más lenne, pedig ugyanaz a színésznő játssza.

Általában a szinkronra nem térek ki külön, ha valamit nem az eredeti nyelven nézek. Itt viszont nem fogom megkerülni, mert Barrymore magyar hangja egy-egy ponton mondhatni vágta a fülem. Úgy tudott sipítani… fájt.

Rossz filmnek sem tartom, de nem is tetszett. Nálam pont az a kategória, amit egyszer láttam, és az szinte több is volt, mint ami jól esett belőle.

 

A másik én – 5/3 a kettős szerep működött, de a történetet untam és nem volt vicces sem. Inkább dramedy.

The Stand In Trailer #1 (2020) | Movieclips Trailers - YouTube

5 film, amit látnod kell

Popsztárból filmcsillag

f1_163.jpgLady Gaga extravagáns külsejével hívta fel magára a figyelmet, majd ontani kezdte magából a slágereket is. Talán nem véletlen, hogy az AHS is egy extrém vámpír szerepet kínált neki. Majd, jött a Csillag születik legújabb verziója, amelyben Gaga a lányt alakította, akire a problémás sztár felfigyel, egymásba szeretnek és a lány csillaga nagyon magasra ível. Eddig ez volt a legnagyobb filmes dobása, Oscarra jelölték érte. Meglátjuk, hogy teljesít majd a Gucci-ház és benne Gaga.

Rihanna is a pop szakmából érkezett, de ő negyed annyit sem tud felmutatni. Mellékszerepek jutottak nekif2_161.jpg különféle blockbuster mozikban, amelyek közül nem egy bukás is lett. A Csatahajó és benne a katonalány Rihanna is ilyen. Talán az Ocean’s 8 volt a legjobb filmje, de ebben sem ő volt a főszereplő. A nyolcas tagja, de az egyik felejthetőbb. A film f3_157.jpgkülönben Danny Ocean húgának egy átverését mutatja be.

N’Sync, majd szólókarrier. Justin Timberlake megcsinálta, ami kevés fiúbanda énekesnek sikerült. De nem érte be ezzel, miközben toplistás dalai voltak, filmezéssel is próbálkozott. Egész sikeresen, én bírom is több filmjét. A legjobb talán a Barátság extrákkal, melyben az új városba költözött fiatal a fejvadászával kezd viszonyba, de bekavarnak az érzelmek. A kedvencem viszont a Lopott idő, mely egy olyan disztópiát mutat be, melyben az idő a pénz. Hősünk mélyről jön és szembesül vele, milyen a gazdagok világa.

David Bowie ikonikus előadó volt, és egy-egy filmben is feltűnt. A számomra legemlékezetesebb a koboldokf4_140.jpg királya, aki a fiatal Jennifer Connelly-t ijesztgette a Fantasztikus labirintusban. Nehéz őt a rossznak látni benne, amikor olyan remekül énekel még az elrabolt gyereknek is…

f5_117.jpgVégül, de nem utolsó sorban, azért egy fordított példát is ide fogok írni. Amikor a színész kezdett el énekelni és lett rocksztár is. Jared Leto a tökéletes példa. Tinifilmes kezdés, elment művész- és komoly filmek irányába, Oscar-díjat szerzett. Közben meg rockzenekara volt, és a slágerlistákra is betört. Ő is benne lesz a már emlegetett Gucci-házban, de emlékezzünk itt meg a Mielőtt meghaltam című filmről. Egy transzvesztita fiatalembert játszott, akit lassan elvitt az AIDS. Nem csak a nagy testi átalakulás, a színészi erő is megvolt.

És sokakat lehetne még ide hozni: Christina, Britney, Madonna, Cher és még sorolhatnám. Lehet, írok még egy listát.

Venom 2.

Vérontó

Szimbiózissal szenvedő, sorozatgyilkossal szembenéző, nőt mentő.

Eddie titokban tartja ugyan, de továbbra is megosztja az életét a földönkívüli szimbiótával. Venom azonban igencsak heves természet, és nem egy szabályt kell hozni, hogy fenntartható életet folytathassanak. Venomnak egy olyan anyagra van szüksége, amely két dologban található meg a Földön: az agyban és a csokiban. Így csirke venom_1.jpgés csoki, amin élnie kellene, noha nagyon biztatja Eddie-t, hogy kerüljön az étlapra némi rosszfiú agy is. A helyzet akkor fajul el igazán, amikor Eddie lehetőséget kap, hogy interjút készítsen a hírhedt sorozatgyilkossal, aki máig nem feddte fel, hol temette el az áldozatait. A férfi celláját az emlékeibe véső Venom nyomain lenyomozzák a helyszínt, Eddie megint felkapott riporter lesz, Cletus pedig a halálsorra kerül. Csak éppen a megharapott Eddie véréből életre kel egy újabb szimbióta Cletus mellett és Venom is megsértődik, mert szerinte Eddie nem értékeli eléggé…

Az antihős filmeknek is megvan a maguk piaca, sőt, ahogy belegondolok, vártam is mindet. Az Öngyilkos Osztagot, Deadpool filmjeit, Venomot. Ha valakinek eszébe jutna olyan X-Men filmet forgatni, amely Magnetót teszi meg főszereplőnek, én kifejezetten várnám azt a mozit. Még akkor is, ha a legtöbb ilyen filmben csalódtam.

A Venom első része sem volt olyan, amilyennek szerettem volna. Kapott azonban a készítőktől egy második esélyt, és jobb is lett a végeredmény, mint a korábbi részben. Leginkább azért, mert azt növelték meg, ami működött korábban és elengedték az egyéb részeket.

Vagyis, ez egy humoros buddy film. A film első felét az adja, hogy megismerjük, miképpen él együtt Eddie és Venom. Tele vannak szópárbajjal, balhékkal és gyakran tűnnek egymás életének megkeserítőjének, nem barátoknak. Közben ugyan alapozza a történet Cletus történetét is, de nem arra teszik a hangsúlyt. Ott van, elindul onnan a konfliktus, de se nem krimis, se nem thrilleres, amit nyújt.

A film második felére meg egy akció komédiába csöppenünk, ahol továbbra is kiemelkedik a humor, de már mellette látványosan verik egymást és rombolják a várost is. Csak egy példánál maradva: amikor Venom rohamra indul Vérontó ellen, és megjegyzi, hogy meg fognak halni, Eddie még örül is, hogy visszatért az önbizalma. Mi Venom reakciója? A saját halálukra készül, mert Vérontó az erősebb. Azért alaposan odacsap neki, és indul a zúzás.

A humorát, és Eddie – Venom piszkálódásait szerettem is. A látványra sincsen panasz, ha azért Venom nem is éppen a leglátványosabb Marvel figura. Az helyenként furán is nézett ki, amikor csak részben borította be a megszállt testet – mondjuk a kínai nő szeme vált Venom szemmé, vagy Eddie nézett ki úgy, mintha Venom lenyelte volna.

Még Cletus történetét is igyekeztek könnyeden és humorral megfogni, noha az nem éppen egy boldog történet. Mégis, könnyed lett, minden sötét elemével együtt. A kedvencem belőle különben Cletus levele lett, meg ahogy megelevenedett a története rajzokon keresztül. Az a rajzos múltidéző még jobban is tetszett, mint amikor Vérontó rendezett vérfürdőt és dobálta az autókat, meg hasonlók.

Tetszett, hogy elengedték a felesleges drámát. Eddie ugyan még szenved Anne elvesztésétől, de már nem fullad bele az önsajnálatba. Itt is jött a humor, Dan alakját sikerült még szimpatikussá is tenni.

Jó volt a casting, könnyed a hangvétel, nem is néz ki rosszul. Popcorn mozinak bevált.

 

Venom 2. – 5/4 kellemes kis popcorn mozi, ami az agyunkat nem igényli, de egyszer egész jó móka.

Venom 2.: Vérontó - EXKLUZÍV bővített magyar előzetes #2 - YouTube

Várható heti megjelenések

  • Titán - francia/belga thriller, sci-fi
  • A farkas és az oroszlán - francia családi
  • A francia kiadás - német/amerikai dramedy
  • Az igazság bajnokai - dán akció
  • Egy tolvaj lánya - spanyol dráma
  • Hableány - francia/német romantikus fantasy dráma
  • Post Mortem - magyar horror

A Titán és A francia kiadás is várós volt nálam, de most egyikre se lenne kedvem beülni. Visszamenőleg marad a Venom 2. része, és a Dűne - amit előbb el akarok olvasni, úgyhogy fel kell szívnom magam, hogy nekiálljak a vastag Herbert-kötetnek...

süti beállítások módosítása