Minden napra egy film

Minden napra egy film

GameDay

Glenn Close

2021. április 10. - BBerni86

Glenn Close - idén a Vidéki balladáért megkapta a 8. Oscar-jelölését. Vajon most végre sikerül díjat is kapnia? gamef_54.jpg(Mondjuk, a mozi zárások miatt évek óta nem volt ilyen gyenge a mezőny, akármelyik kategóriát is nézem.)

Megadom az évet, a karaktere nevét, és aki Glenn ellen nyert. Mi volt a film címe, amivel nem sikerült behúznia az Oscart?

1: 1983 - Jenny Fields - Jessica Lange

2: 1984 - Sarah - Linda Hunt

3: 1985 - Iris Gaines - Peggy Ashcroft

4: 1988 - Alex Forrest - Cher

5: 1989 - Marquise de Mertuil - Jodie Foster

6: 2012 - Albert Nobbs - Meryl Streep

7: 2019 - Joan Castleman - Olivia Colman

Megoldás: Tovább!

Tovább

Ördög a részletekben

Nyomozós, sorozatgyilkosos, saját tettekkel szembenéző.

Joe Deacon egykor Los Angeles legsikeresebb nyomozója volt, férj és két lány apja. Ám volt egy ügy, amitől nem tudott szabadulni, és mindene ráment. A családja, az állása, az egészsége. Vidékre került egy seriffi hivatalba. Egy ügyben őt küldik be Los Angelesbe, és mennie kell, bármennyire is tiltakozzon. A szeme megakad az egyik ordog_a_reszletekben.pngaktuális ügyön, és hasonló elemeket fedez fel benne, mint a saját esetében, amit még most sem tudott elengedni. A mostani eseten a jelenlegi sztár nyomozó, Jim Baxter dolgozik. Ismeri Deacon hírnevét, és hajlandó a nyomozásba is bevonni. Együtt egyre közelebb kerülnek a gyilkoshoz, és Deacon egyre több szabályszegésre veszi rá a fiatalabb férfit, aki szintén egyre inkább az ügy megszállottja lesz. Lehet, most Baxter élete megy rá az esetre?

Ha csak a készítőket nézem, ennek egy nagyon jó filmnek kellett volna lennie. Lee Hancock korrekt rendező, akinek nem egy sikerfilm fűződik a nevéhez – jól szokta az érzelmi húrokat pengetni. A stáblista nagyon imponáló. Még a zenéjét is egy Thomas Newman jegyzi. Akkor mi ment mégis félre?

Már az nem tetszett, hogy mivel kezdték hasonlítani. A Hetedikkel, Finchertől. Ezzel máris egy olyan összehasonlítás részese lett, amit nem nyerhet meg. A Hetedik történetben, látványban, konfliktusokban és a szereplők fejlődéstörténetében is jobb. Látatlanban egyedül a casting erős mindkettőben – de miután láttam az Ördög a részletekben, azt kell mondanom, hogy mindenki szimpatikusabb a Hetedikben – Spacey a jobb gonosz, Pitt a hihetőbb széteső ifjonc, talán csak Freeman és Washington esetében vacillálnék.

De ezt feledve, nézzük csak a filmet! Gyilkosságok és eltűnések ügyében nyomoznak, és a film hosszához képest lassú a nyomozás. Nem éreztem a téteket, és legfeljebb az olyan részek kötöttek le, amikor valamelyik nyomozó kiszúrt valamit, és új irányt tudott adni a folytatásnak. Mondjuk, amikor Jim ledöbben Joe stílusán és ahogy a tetthelyt nézi, és mégis Joe lesz, aki észrevesz valamit, ami viszi tovább a nyomozást.

A nyomozásnál erősebb tartalmi pontnak éreztem a szereplők történetét, elsősorban a két nyomozó megszállottá válását. Tulajdonképpen Jim Joe korábbi énjének felel meg: a sikeres, fiatal nyomozó a feleséggel és a két kislánnyal otthon, akire szép jövő vár. Most ugyanúgy elindul a lejtőn, ahogy egykor Joe és a végjátéka is hasonló lesz. Neki annyi szerencséje van, hogy Joe is felismeri ezt, és dob neki egy mentőövet, amit ő nem kapott meg. A fiatalabbnak még lehet esélye épen kijönni a történetből, bár eléggé mélyre kerül a végére.

Sötét és nyomorúságos film ez, nem véletlenül noir is. A történetben és a látványban is ebből a zsánerből merítettek. De különösebben nem látványfilm, amit mutat az is, hogy a legemlékezetesebb pont az egész filmben a lelki süllyedés, nem a nyomozás, nem akció.

Érdekes, hogy a díjak – vagy inkább a jelölések – a film rosszát alakító Jared Letót találták meg. Most agyalok is, mi plusszat tett bele a karakterébe, de nem tudom. Ijesztően nézett ki, és tudott sötéten nézni? Nekem emlékezetesebb volt, ahogy Malek játszotta a megtört Jimet, és valósággal kiürült az arca is. Mondjuk, neki a beszéde zavarta a fülem, de ez már egy más történet. Érdekel is, egy esetleges szinkronba mit kezdenek a hangképzésével.

Több értelemben sötét ez a film – a történet, a látványvilága, de még az üzenete is vigasztalan. Ez nem a hősök világa, és aki az akar lenni, beleroppan.

Egyszer nem bánom, hogy láttam, de nem olyan újranézős, mint a Hetedik.

 

Ördög a részletekben – 5/3 remek színészekkel, de hosszúra sikerült film. Fura a vége, kevés a feszültség a sztoriban.

THE LITTLE THINGS – Official Trailer - YouTube

Mit várunk?

Cím: 1942: Unknown Battle

mit_91.jpgKészítők: látni kellene, hátha arcról találok benne ismerőst, mert névről nem mond egyik színész neve sem semmit. A rendezőtől se láttam még semmit, viszont Leningrádról sorozatot már forgatott, vagyis a háborús filmes múlt pipálva.

Műfaj: háborús

Cselekmény: a Vörös Hadsereg nagy veszteségek árán egy kis falunál megállította a németeket, de hatalmas veszteségeket szenvedtek el. A parancs szerint ki kell tartani, de az erősítés nem érkezik meg. Dönteni kell, hogy a parancsot betartva ottmaradnak meghalni, vagy megkezdik a visszavonulást, miközben a háború egyre szedi az áldozatait.

Várható megjelenés: az oroszoknál már 2019 decemberében bemutatták. Itt még csak nem is hallani róla.

Miért várós?

  • Újabban rákaptam az orosz filmekre.
  • Láttam már tőlük háborús filmet, nem is egyet, több tetszett is.
  • Mivel egy ismeretlen falu, névtelen csatája a téma, nem tudom előre kinyomozni, mi lett a végjáték. Tragédia, és mindenki meghal, vagy valami más lesz a vége?

Made in Italy

Családi, gyászoló, villát felújító, új útra lépő.

Jack Foster feje körül gyülekeznek a viharfelhők. A felesége válni akar, ráadásul az ő családja tulajdonában van a galéria, ami nem csak Jack munkahelye, de a szenvedélye is. Ahhoz, hogy ki tudja vásárolni a nejét, el kell adni a családi villát Toszkánában. Jack és az apja, Robert öröksége a ház, a tragikusan fiatalon elhunyt édesanya/feleség után. A fiú ráveszi az egykor sikeres festő apját, hogy menjenek Olaszországba, nézzék meg amade_in_italy.jpg házat és adják el – évek óta nem is jártak ott, miért tartanák meg? Mindketten megdöbbennek, mennyire le van robbanva az ingatlan. Jack így is el akarja adni, és beleveti magát a felújításba, míg egyre közelebb kerül egy helyi étterem bájos tulajdonosnőjéhez. Apa és fia itt kezdenek el tudni arról beszélni, ami szétszakította a családot: Raffaella tragikus haláláról és a gyászukról.

A filmben van egy rész, amikor az ingatlanos Kate arról beszél, miért mennek az emberek Toszkánába. Nem csak a táj szépsége miatt, hanem a romantikáért, amit a táj és a vidék története hordoz. Az volt a reneszánsz bölcsője, és az embereket vonzza az a nagyság, ami ott született, sugároz – és persze a vidék is gyönyörű.

Azért is emelem ezt a részt ki, mert ebben a filmben is az egyik, ami nagyon megfogott, hogy mennyire szép a környezet. A romantikus hegyvidék, a ragyogó zöldek tobzódása, az a sok napfény és szépség… Igen, nyaraláshoz kedvet csináló film, ami egy régió legszebb arcát mutatja. Nem véletlenül halljuk többször is a történetben, hogy mennyire jó helyen van a villa és milyen csodás a panoráma onnan.

Ha már látvány – még egy elem volt, ami a szemünknek készült, de van benne valami plusz, ami miatt megragadott. Maga a villa, annak belső tereinek kinézete. Az elején förtelmesen néz ki, és szinte kísértetfilmet lehetne benne forgatni. De elkezdik felújítani, egyre javul az összkép, hogy a végére kellemes és szép otthon legyen. Pontosan letükrözi, ahogy apa és fia kapcsolata is alakul. Van, az a rész, ahol már haladnak a munkákkal, a falak már hívogatóan sárgák és napfényes a belső tér, kivéve egy belső falat, ahol az a hatalmas, valósággal vérző falfestmény kapott helyet. Ahogy Robert és Jack kapcsolata is egyre erősebb, megint kapcsolódnak – csak ott van köztük az anya/feleség elvesztésének traumája, a gyász, amit elnyomnak, és ami még mindig közéjük áll. Kis apróság, de az ilyesmiket szerettem nézni.

A cselekmény két fő konfliktus körül mozog. Az egyik, a fontosabb, amit már fentebb is felhoztam. Az anya miatti gyász, ahogy apa és fia próbálnak kapcsolódni, de köztük van ez a mély szakadék. Azt hinnénk, az idő sok sebet begyógyít – ez a film viszont attól érdekes, hogy sok idő eltelt, és mégsem volt elég az idő. Látszatra mindkét férfi megvan, tevékeny és élnek, de az a trauma máig rombol. Nem is lesz jobb, amíg nem lesznek képesek tényleg gyászolni és beszélni.

A másik Natalia szála – a csinos áttermes, aki Jack szerelmi szála lesz. Neki is megvan a maga családi traumája: sikertelen házasság, majd durva harc a közös gyermekért. Mégis, az ő feldolgozásmódja egészségesebb, mint a két Fosteré. Nem csak a szerelmi szál miatt fontos a nő, érzelmileg is olyan utakra tereli a kettőst, ahova maguktól nem mentek volna.

Érdekes lehet még az is a filmben, hogy mennyire köszön benne vissza a valóság. A két főszerepet játszó Liam Neeson és Micheál Richardson valóban apa-fia páros, akik ugyancsak elvesztették a nejük/anyjuk egy baleset miatt, ahogy Robert és Jack a filmen. Neeson különben megvillantja, hogy előbb szerettük meg drámai színésznek, mint akció papának. Jól áll neki az ilyen szerep, még most is.

A kritika nagyon nem szerette, és sokkal jobban kijöttem ezzel a filmmel. A sztorit is elnéztem, a környezetet és a hegyeket még inkább.

 

Made in Italy – 5/4 a forgatási helyszín, a toszkán táj gyönyörű, de a történet is kellemesen keserédes lett.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMQhsU_NYrc

A fehér tigris

Felemelkedő, szolgasorból kitörő, indiai.

Balram a vidéki Indiában születik, egy szegény és nagy családban. Értelmes fiú, az iskolai tanára szerint ő az egyetlen olyan diákja, akit érdemes tanítani, és egy ösztöndíj lehetősége is felmerül a fiú előtt. Az apja azonban meghal, és a nagyanyja a kisfiút is dolgozni küldi. Balram már felnőtt, amikor rájön, mi az innen kivezető út: a helyi a_feher_tigris.jpgúr, akinek rendszeresen fizetnek a védelemért, most kezdte el bevonni az Amerikában tanult fiát az üzletbe. Balram az ő sofőrje szeretne lenni – annyi pénzt sikerül is a nagyanyjától kérnie, hogy megtanuljon vezetni. Olyan szolga lesz, aki minél jobban meg akar felelni a gazdájának, közben lesi el a trükköket. Csak közben ráébred arra is, hogy a jó szolga útja nem vezet sehova. Kihasználják, eldobják, emberszámba sem veszik. Így már az alkalmat keresi, amikor kitörhet a belé nevelt erkölcsökből és a szegény sorsból.

A felemelkedés történeteket szeretem, és előzetesen azt hittem, itt is valami olyasmit fogok látni, hogy a szegény, de tehetséges srác megvalósítja az álmait és befut. Nem éppen ezt kaptam. Mert rendben, Balram ki fog törni, de milyen áron? Korán sem egy felemelő történet ez. Inkább lehangoló.

A film alaptétele egyetlen igazság: a gazdagnak mindent szabad, a többiek meg szenvedhetnek. Mert a gazdag családban sincsen semmi pozitívum. Politikusokat fizetnek le, védelmi pénzeket szednek a nagyon szegényekért, a film alapján a semmiért, simán csak azért, mert megtehetik. A szolgáikkal rabszolgaként bánnak. Nagyon kifejező, amikor az egyikük Balram vállára teszi a lábát, aki kenegeti és masszírozza azt a lábat, és még szinte azt is megköszöni, amikor felrúgják.

De nem csak a szegény – gazdag viszony ilyen gyilkos a történetben. A szegény családon belüli hierarchia is kiakasztó. Az még talán jobban húzta az idegeim, mint az úr – szolga viszony. De, hogy a felnőtt férfi parancsra nősül, minden pénzét le kell adnia a nagyanyjának, aki semmit meg nem köszön, hanem mindent becsmérel és utasítgat. Kicsiben ő is úr a családon belül, kakas a szemétdombon.

Rossz volt nézni az egészet, és az egész rendszer, úgy, ahogy van, taszító. Nem is esett jól nézni ezt a filmet, mert átélhetően bemutatja az emberi kihasználtság ezernyi színét. Ha Balram női karakter lett volna, akit meg is erőszakol a gazda, akkor aztán minden lett volna.

Valahol értem is, hogy ha nem akar ebbe belepusztulni, akar Balram is más kell, hogy legyen. Nagyon érzékletes a film hasonlata a csirkékkel, amit egy undorító képsorral illusztráltak is. Csak hiába értem meg, attól még nem érzem igazságosnak sem, amit tesz. Pont az lesz az áldozata, aki egyedül rendes volt vele a családból. Bár, ez is a lecke része: a jót fizesd vissza hátba szúrással és gyilkossággal, akkor leszel sikeres.

A történet tehát lelombozó, és utálok belegondolni, hogy el is hiszem, hogy ilyen a valóság és nem csak Indiában. Persze, a látványban is megjelenő mély szegénység és nyomor tipikusan indiai környezetben kerül bemutatásra, de az emberi természetről elmondottak egyetemesek.

Jár a pont azért is, mert indiai színészekkel forgattak, és ha jól tudom, Indiában is. Az egyetlen számomra is ismert arc Priyanka Chopráé, aki az indiai amerikai családtagot játssza, és ellenpontot jelent a világnézete a családéval, amibe beházasodott. Kb. ő az, akivel lehet azonosulni, egyet leszámítva: ő is elbukik erkölcsileg a gázolás ügyében.

Az ilyen filmek után határozottan úgy érzem, az emberiség megérett a kihalásra is.

 

A fehér tigris – 5/3,5 kellően sötét történet, nem is szórakoztat, inkább nyomaszt. Milyen lehet a regény?

The White Tiger | Official Trailer | Netflix - YouTube

Idézzünk!

(Amikor egy rendőr megszállott, és nyomorult helyettesének semmi munkát nem ad.)

  • A régi módszerrel csináljuk, oké? Jó zsaru, rossz zsaru.
  • Tetszik a terv. Egy csapat vagyunk, mint a dinamikus duó.
  • Pontosan. Én leszek a jó zsaru és a rossz zsaru is. Addig maga itt marad, és őrzi a folyosót. (Resident Alien)

 

Anya mindig azt mondta, ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül, de ha messze akarsz menni, menj másokkal. Ne félj segítséget kérni! Becsülendő dolog. (All American)

 

  • Ami a könyvekben van, az mind szép és jó. De a valóság az egész más.
  • A föld azé, aki megműveli, nem?
  • Elméletben.
  • Az urakat elkergettük, a bankokat bezártuk, a gyár a munkásoké.
  • Valójában nem. Az államé. És ami az államé, az a párté.
  • Szabadság van, egyenlőség meg testvériség, nem?
  • Szolgaság, kizsákmányolás, gyűlölet, az van. (Trezor)

 

Szóval mi a terv? Átkutattok néhány cellát? Lezárjátok a helyet? Kihallgathatnánk néhány gyanúsítottat, játszhatnánk jó zsaru, rossz zsaru, ragadozó pszichopatát. (Prodigal Son)

 

(Dasha válásának okát a régi barátja először el sem akarja hinni. Elon Musk és a Mars meghódítása…)

  • Nem, viccelsz. Én is szeretek viccelődni, de ez már túlzás.
  • A Marsra. Csak oda.
  • Ö, mindjárt szétrobban az agyam.
  • Nem fog. Az enyém sem robbant szét, amikor megtudtam a válás okát.
  • Mondd csak, a távkapcsolatot nem próbáltátok? (Hotel Belgrade)

 

(A professzor próbálja kiszedni Sheldonból, miért nem jó a képlete. Érkezik a képregény.)

MEGVESZTEGETÉS

  • Hoztam neked valamit a kemény munkádért. Egy kisfiúról szól, aki attól, hogy halott, még jól érzi magát.
  • Köszönöm!
  • Nem szeretnéd esetleg viszonozni?
  • De. (Visszaadja a képregényt.) A magáé lehet, nekem nem kell. (Young Sheldon)

 

(Sean nincs oda a vendégekért.)

  • Megjöttek a vendégek.
  • Azért jó a szakácsnak... mert nyugodtan elbújhat. (Servant)

 

Egyébként meg tudjátok, mire jó 5000 kilométer? Szerelmes leveleket írni. (A fiúknak 3. Örökkön-örökké)

 

(Van olyan család, ami mellett még a Gallagher klán is normálisnak tűnik.)

  • Szia, Timmy! Liam vagyok, a szomszéd.
  • Tudom, ki vagy.
  • Hallottam, mi történt Terry bácsikáddal.
  • Nem a bácsikám, az apám. Vagyis, igazából asszem' mindkettő.
  • Igazán sajnálom, haver. (Shameless)

 

(Amikor az anya először találkozik a fia barátnőjével. Csak éppen egy virtuális valóságban, és felmerül benne, hogy nem is igazi a lány.)

Ő igazi, ugye? Nem tudom, hogy működnek ezek az internetes dolgok. (DuckTales)

 

(A megjelenő feleség miatt űrlényünk további színlelésre kényszerül.)

  • Nagyon csendes vagy. Mi jár a fejedben?
  • (Hogy beférsz-e a fagyasztóba a másik pasas mellé.) Rengeteg minden. (Resident Alien)

 

(A nyomozó nem boldog, amikor a kórboncnok haverkodna a zseniális orvossal, de egyben elítélt sorozatgyilkossal.)

  • Ne közelíts a pszichopatához!
  • Kérem, szólítson Martinnak! Örülök, hogy van itt egy másik orvos. Beszélnünk kellene a csonttörésekről. Olvasta a The Lancet legutóbbi kiadását?
  • Kétszer. A koponya-agyi sérülésekről szóló cikk? Majdnem kiöntöttem a teámat. (Összenevetnek.)
  • 23 embert ölt meg. (Prodigal Son)

 

A gyereknepper

Reklámfilmekbe szerződő, barátkozó, menedzselő, gyerekes.

Michael Chapman gyereksztár volt, és máig az az időszak az élete fénypontja. Egykori hírnevére alapozva menedzser lett a bátyjával együtt, akivel feltörekvő gyerekek útját egyengetik. Pontosabban: Ed próbálkozik ezzel, míg Mike egykori sikerében fürdik, csajozik és alig tesz valamit hozzá a közös munkához. Az iroda anyagi gondokkal küszködik, a legjobb ügyfelük egy rivális iroda nagyon át akarja csábítani, és Ed már nem bírja tovább.a_gyereknepper.jpg Ultimátumot ad a testvérének: ő is bedobja magát, vagy elköszönnek és az irodának annyi. Mike próbálkozik is, és amikor az utcán egy kislány kirabolja, felismeri a gyerekben a nagy tehetséget. Magához veszi, Angie jó eséllyel meg is kaphat egy nagyon jó munkát. Miközben Mike a lánynak segít, Angie a férfi életét teszi kicsit élhetőbbé. Lehet, hogy itt az ideje felnőni? Vagy legalább a céget megmenteni.

Egy újabb film, amit sokat is adott a tévé, sokan szeretik is, de nekem eddig nem sikerült megnéznem. Azt hiszem, hiába van egy olyan aranyszabály, hogy a családi filmeket cuki gyerekekkel és kutyákkal lehet jól eladni – engem jobban vonzanak az ilyen filmek, ha inkább cuki kutya, és nem gyerek van benne. (A Huncutkát sem láttam még, és azt nem is tervezem, hogy bepótlom.)

Ez a film két dologra épít. Az egyik, a gyereke és az ő trükkjeik. Angie és Barry vannak jobban kiemelve, akik az iroda két csillaga. Angie, aki nehezen kezelhető, lopkod és megvan a magához való esze. Az érdes felszín alatt egy csupaszív lány, akinek csak kicsit kell alkalmazkodnia a környezetéhez és minden rendben lesz vele. Barry a zabpehely reklámok sztárja, aki rendelkezik a csiszolt küllemmel és stílussal, viszont egy gonoszkodó jellemet találunk a külcsín mögött. Mindkettőnek megvannak a maga ügyei, és a készítők még azt is belevették, hogy a fiúnak megtetszik a lány, aki így kicsit formálgatni tudja majd őt.

A másik forrás Mike, aki tulajdonképpen maga is egy nagy gyerek. A harmincas évei elején is az a mindene, milyen sikeres volt gyerekszínésznek. Azt mondjuk furcsának találtam, hogy Mike tévésorozat sztár volt, itt mégis reklámokra specializálták magukat. Nem jövedelmezőbb lenne egy nagyobb tévés munka mindenkinek? Ahogy Angie, ő is kilóg a társadalmi elvárások közül, csak neki is megvannak a módszerei, hogy megtévesszen és kihasználja a régi bájt.

A kettejük találkozása komikus percekkel, de a tanulsággal is szolgál. Egymást mentik meg, mert nem csak Angie kap egy esélyt, de a férfi is tanul a lánytól. Mindketten jobb emberek a történet végére, mint az elején voltak, és ezt egymásnak köszönhetik. Talán azért is maradt családi film klasszikus ez a darab, mert nem csak a poénok vannak benne, hanem egy örök tanulság is, ami akkor is él, ha a film külsőségei már elavultak. Mert azért látszik, hogy egy közel 30 éves filmről van szó.

A szereposztása sem volt rossz. Michael J. Fox pont azt a csibész, de helyes karaktert hozza, amilyen a többi sikeres szerepében is volt. Nathan Lane korrekten végszavaz neki, és Christina Vidal sem tűnt el a süllyesztőben. Bár inkább sorozatokban tűnik fel, a képernyőn még lehet a színésznővel találkozni.

A látvány viszont ma már retrónak hat, és az is furcsa, ahogy a reklámfilmbe bekerülés a nagy szán. Ám ahogy írtam, van benne olyan örök és családi tartam, ami nem korfüggő.

Michael J. Fox különben olyan színész, akit bírok, már miatta is megérte megnéznem.

 

A gyereknepper – 5/4 a történet ma is mosolygós, Michael J. Fox szerethető – nosztalgikus maga a korszak.

Life with Mikey 1993 Trailer | Michael J. Fox | Christina Vidal - YouTube

5 film, amit látnod kell

Akiknek a pénz kellett

f5_87.jpg5: Isi & Ossi – Isi és Ossi ugyanabban a városban élnek, csak éppen teljesen más körülmények között. A lány gazdag, a srác nagyon szegény. Amikor Isi bosszantani akarja a szüleit, felbérli a külvárosi bokszolót, hogy hitesse el a szülőkkel, járnak. Ami egyszerű üzleti tranzakciónak indul azonban kezd több lenni.f4_100.jpg

4: Balekok a pácban – egy kisváros lakói meg akarják menteni a lakhelyük, ehhez egy szövetkezetet hoznának létre. A pénzt bankba teszik, de csúnyán átverik őket. A bankokat zárolják, a pénzük lenyúlta egy helyi ügyeskedők. Ők f3_113.jpgazonban kifigyelik a rejtekhelyet, és a maguk módszereivel igyekeznek visszaszerezni, ami az övék.

3: A legszebb ajándék – az elkényeztetett Jason kénytelen azzal szembenézni, hogy mindent elveszíthet, amit eddig a családi örökség révén megkapott. A nagyapja a végrendeletében feltételek teljesítéséhez kötötte Jason vagyonát. Ő pedig morogva ugyan, de belekezd a feladatokba. Pénzért indult, de valami többet kap a végére: célt és családot.f2_118.jpg

2: Esküvő után – Isabel indiai gyerekekkel foglalkozik, és tevékenyen részt vesz egy otthon működtetésében. Egy gazdag amerikai befektető pénze kellene, és a mecénás f1_117.jpgszemélyesen Isabellel akar beszélni, aki ezért hazarepül. Pénzért megy, de ott szembesül azzal, milyen nagy az ár: az elhagyott gyerekével és a felelősséggel kell megbirkóznia a csekkért.

1: The Perfect Date – az álmokért fizetni kell. Nem mindenkinek jut teljes ösztöndíj – Brooks pedig financiális okokból nem hajlandó lemondani az álmairól. Egy barát révén támad egy ötlete: vannak, akik fizetnének is a tökéletes randiért. A barátjával létrehoznak egy appot, és a lányok megrendelhetik maguknak a tökéletes pasit és randit jutányos áron. Brooks egyre több szerepbe bújik bele, míg az első ügyfeléhez egyre közelebb kerül érzelmileg. Lehet, hogy nem minden a pénz?

Hotel Belgrade

Nősülős, csaló, régi hibákat javítani próbáló.

Pavel belgrádi aranyéletet élő fiatalember. Remek helyen üzemeltet hotelt, jó kiállású is – ragadnak rá a nők, és ezt ki is használja. Balszerencséjére beleütközik egy másik autóba, amelyben eltörik egy lopott műtárgy. A maffiózó tulaj jóvátételként milliókat vagy a hotelt akarja – ám az is kiderül, hogy a férfi lánya régen és reménytelenül odavan Pavelért. Így egy alternatíva is kínálkozik: a fiú elveszi a lányt, és az adósság letudva. Bele hotel_belgrade.jpgis egyezik ebbe, bár a háta közepére sem kívánja az erőszakos és ronda menyasszonyt. Élete szerelme, Dasha az esküvői előtti napokban érkezik meg a városba. Véletlenül összetalálkoznak, és Pavel jóvá tenné, ahogy 4 éve szétmentek. Míg barátja a maffiózó menyasszonynál tartja a frontot, ő városnézésre megy a lánnyal, aki most megismerheti Pavel családját és a rejtett oldalát is. Van esély, hogy megint fellángol a tűz, ám mit szól ehhez a reményteli apósjelölt?

Nem az én találmányom, de most találónak érzem, ezért kölcsön fogom venni. Az egyik orosz filmes bejegyzéshez írták egy kommentben, hogy kb. olyanok, mint amikor a magyar filmgyártás hozta ki sorra a romantikus komédiákat. Ez a film tényleg olyan – csak az oroszoknak némileg több profizmussal sikerült másolni az amerikai mintát.

A romantikus és a komédia is illik a filmre. Romantikus, hiszen Dasha és Pavel visszatalálnak egymáshoz. A fiú tesz nagy gesztusokat, de igazán az számít, hogy most az olyan dolgai is kiderülnek, amiket eddig nem tett ki az ablakba. A vidéki származása, ahogy máig segíti a szülőfaluját, és több egy bájgúnárnál, aki gondolkodás nélkül szórja a pénzt. A komédiázás mellett megvannak a maguk pillanatai, legyen az egy romantikus tánc vagy éppen egy kényszerből elcsattanó csók.

De azért a komédia a film vezető eleme. Már a szerelmi szálban is vannak ilyen elemek – pl. miért vált el Dasha a férfitól, akivel Pavel után összejött? Mert a férfi részt vesz Elon Musk következő programjában, ami a Mars kolonizálása. Vagyis a férfi megy a Marsra, ahonnan nem tudnak visszajönni. Azon kifejezetten jót mosolyogtam, amikor Pavel meghallja a sztorit, és nehezére esik visszanyelni a nevetését.

De a másik pár: Pavel barátja és a maffiózó barátnőjének kapcsolata is egy nagy komédia. A lány szabadulni akar az apjától, a srác meg menekülne a hitelezői elől. Pavel vidéki rokonsága, és a családra jellemző mániás hazudozás is ez a poénok forrása. Egy ponton már ott tartottam, hogy semmit nem lehet elhinni, amit mondanak. Pavel nagyapja többek között évek óta beadja mindenkinek, hogy vak.

Nem az a komédia, amin bármikor jókat nevetek, de elsőre, nem ismerve a poénokat egynek elmegy. Kicsit erőltetett, de a szereplők szimpatikusak, és az ismerős zsánereket rutinosan használja. Nem akarnak újat létrehozni, csak mosolyogtatni kicsit. Az megvalósul.

Dob a filmen az is, hogy mozgalmas és sok helyszínt használnak. Ezt se hittem volna, hogy egyszer leírom, de sikerül olyannak mutatni Belgrádot, hogy romantikusnak és szépnek hat. A dunai látkép vagy a városnézés során a megmutatott városrészek még tetszettek is.

Volt benne még valami, ami megszólított. Tulajdonképpen gimnáziumi művészettörténet tanulmányaim óta nem fogom fel, a modern művészetbe mi a pláne. Megtanították, az ötlet a lényeg, de egyet értek a film pár szereplőjével: én se látom Duchamp Forrásában a művészeti alkotást. Bár, nekem nem nevetséges, inkább zavarba ejtő az ilyen alkotás.

Agy kikapcsolva, mosoly bekapcsolva. Irány a hotel.

 

Hotel Belgrade – 5/3 a zsánereket használva egy hagyományos, egyszeri szórakoztató romantikus komédia.

Hotel Belgrade Official Trailer 2020 || Comedy Movie - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil