Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Order

1. évad

2021. február 24. - BBerni86

Egyetemi, titkos társaságos, mágikus, bosszút állós.

Jack Morton most kezdi az egyetemet, de neki egészen más céljai vannak, mint a kortársainak. Nem egy diploma motiválja, és a nagyapja sem azért lenne rá büszke, ha pl. évfolyamelső lenne. Egy titkos társaságba kell bejutnia, amit Jack apja vezet. Edward Coventry a mágiával nőket csábított el, majd hagyott el. Jack anyja is ilyen nő volt,

aki a férfi nélkül öngyilkos lett. Az apja arra nevelte az unokáját, hogy ezért fizetnie kell az apjának, aki nem is tud fia létezéséről. Jack jó úton halad a Kék Rózsa Rendben, de egy másik szervezet is felfigyel rá. Szent Kristóf Lovagjai a gonosz mágia ellen küzdenek, vérfarkasok. Jack akaratán kívül keveredik közéjük, és mire észbe kap, már mágikus harcok, vérbosszú és egy szerelem útvesztői között kell megtalálnia a helyét, miközben Edward szövi a maga sötét hálóját, egyre többeket veszélybe sodorva.

Ezzel a sorozattal is alaposan lemaradtam. Meg akartam nézni, de tologattam, és már a 2. évad is elérhető. Pedig az a zsáner, amit szeretek: titkos szervezetes, mágikus, és nem egy csöpögős románc – hát igen, a Vámpírnaplók nagy romantikus drámája nekem nem hiányzik. De itt nem is vámpírok, vérfarkasok és varázslók vannak.

A sorozat alapvetően három témakörben mozog. Az egyik, a mágikus tanulás. Jack kezdő varázsló és abszolút úgy van szervezve a Kék Rózsa, mint bármelyik másik társaság. A gólyákat szűrik, beavatják, és fokozatosan emelkedhetnek egyre feljebb, ahogy a tudásuk nő és feladatokat teljesítenek. Még a Koponyák is eszembe jutott róla, csak itt van mitikus szál is. A másik, a harcok. A két rend harcban áll, hiszen a vérfarkasok arra esküdnek fel, hogy a gonosz mágia útjába állnak. De a Kék Rózsán belül is két irányzat kezd küzdeni egymással. Jack mindkettő harcban kulcsszerepet kap. Lesz itt mágikus tervezés és ármánykodás, de rendes, fizikai harc is. Talán nem a Netflix leglátványosabb sorozata, és nem valami szép, ahogy pl. a vérfarkasok gyilkolnak, de annyira rendben van, hogy nem volt rossz érzés nézni. (A Teen Wolf-ot pl. szerettem, de abban roppant rosszul néztek ki a vérfarkasok. Ez ahhoz képest kilométerekkel jobb, ahogy a harcok is.)

Végül, tini sorozat is. Jack szerelmi szálat is kap, a rend egyik feltörekvő lánya lesz a tanára, és Jack bele is szeret Alyssába. Ezt tudtam volna leginkább nélkülözni, nagyon nem hiányzott nekem, ahogy a sorozatot lassította a kettős története. Jobban ármánykodtak, vagy varázsoltak, amikor nem volt képben az érzelmi életük.

Viszont, az ifjúsági vonal kellett bele, adott hozzá. A Szent Kristóf tagok kb. úgy működnek, mint egy diákszövetség. Együtt laknak, együtt buliznak, együtt harcolnak a gonosz mágia ellen. Fiatal egyetemisták, akik söröznek, tanulnak, próbálnak boldogulni, és nem olyan megszállottak, mint a Rózsa tagjai.

Itt vannak a humoros elemek is. A farkas lovagok szélsőséges karakterek. A vezető, Hamish komoly és megfontolt, becsületes. Rá illik a lovag szó sok értelemben. Lilith heves, indulatos, előbb csap le, mint gondolkodik. A szíve a helyén, de könnyen bajba sodródik a temperamentuma miatt. Randall pedig a csapat szíve, aki közelíti egymáshoz a két oldalt. Jack jó barátjuk lesz, illik közéjük. Ok, nekem szimpatikusabbak ők, mint a mágusok.

Kicsit ifjúsági, kicsit misztikus, és jól bonyolítják a szálakat. Hangulatos sorozat, ami pár rész után be is szippantott – azért 3 részt adni kell neki hozzá. Talán a mitológiája kapott el igen, ahogy folyamatosan többet tudunk meg, nyomozgatnak és nem csak simán harcolnak egymás ellen. Több mágikus eszköz, több képesség...

Az első évadnak olyan függő véget is sikerült összehozni, hogy már nézném is tovább. Harmadik évad úgy tudom nem lesz, de a 2. biztosan sorra kerül nálam.

 

The Order – 5/4 félig tini szappanopera, de a természetfeletti titkos szervezetek eladták – folyt.köv.

https://www.youtube.com/watch?v=iD-cFgDDuqM

Idézzünk!

(Bright a párkányon próbál megtartani egy gyilkost, az apja meg éppen hívja.)

  • Ne engedjen el!
  • Miért ne tenném? Maga egy gyilkos, Chester. Ha elengedem, soha többé nem fog senkit bántani. Nem az lenne a helyes cselekedet?
  • Bright!
  • Vagy... talán a helyes és helytelen nem számít. Talán az egész arról szól, hogy én mit akarok tenni? Elnézést! Tartson ki! Egy kicsit elfoglalt vagyok.
  • Fiam! Az apád az. Szóval szenzációs híreim vannak.
  • Kérlek, mondd, hogy rákos vagy!
  • Hazatérek. Várjunk, mit mondtál?
  • Hogy érted, hogy haza?
  • Nos, nem arra a hazára gondoltam. Visszavisznek a Claremontba.
  • Miért?
  • Nos, egyedül megakadályoztam, hogy a koronavírus kipusztítsa a legnépesebb börtönt a keleti parton. Persze a kontaktkutatás szélsebes, ha a pácienseknek nincsenek jogaik.
  • Csodás. Most tényleg le kell...
  • Tudom, tudom, tudom. Elfoglalt vagy. Nagyon elfoglalt. (Prodigal Son)

 

Mostanra rájöttem, hogy minden jó úthoz retúrjegy kell. (Someone has to die)

 

Az ember önző. Mindenki azt hiszi, körülötte forog a világ. Nem tehetünk róla. A vérünkben van. Ármánykodunk, terveket szővünk, játsszuk az ostoba kis játékainkat. Miért hisszük, hogy mi vagyunk a legfontosabbak a világon? Mert nem vagyunk. Én elfogadom azt, amit a legtöbben képtelenek: az univerzum tesz ránk. Nem érdeklik a hülye kis terveink vagy a törékeny kis szíveink. (Snowpiercer)

 

(Ivar trükkjét nem veszi be Alfred, amit a viking szenvtelenül vesz tudomásul.)

  • Rég találkoztunk. Az apáink meghaltak. Mindketten királyok lettünk, de még mindig harcolunk, ahogy apáink tették. Remélem, hogy egyszer véget ér a szenvedés és háború végtelen körforgása.
  • Egyetértek. Ezért felajánlom, hogy a kedvedért vessünk véget a csatának és kössünk békét! Cseréljünk foglyokat! Egyezkedjünk jóhiszeműen! Megérjük a következő napot. Mit mondasz?
  • Vissza kell utasítanom az ajánlatot. Idejöttél hívatlanul, kéretlenül. Csak azért ajánlasz békét, mert félsz a vereségtől. Valójában nem akarsz békét, igaz, Csonttalan Ivar? Az egész világon ismert a kegyetlenséged. Nem érzel szánalmat a halandók felé. Nem. Fegyverszünetet akarsz, hogy időt nyerj vele. Talán más északiakat akarsz segítségül hívni. Csupán gyilkolásra és diadalra vágysz. Az én Istenem a béke és szeretet Istene, de a te isteneid vadak. Áldozatot követelnek. Nekik az emberi szeretet kiismeretlen és gyengeség. Engem is gyengének tartasz. És formálhatónak. Gyávának. Hatalmasat tévedsz. Az isteneid félrevezettek. Azt hiszik, a halál mindig győz az életen. Nem így van. Ahogy a tél egyetemes halált hoz, úgy a tavasz elhozza az örök életet. És a Nap is felkel.
  • Akkor ez egy nem? (Vikings)

 

Nem tudtam, milyen romboló lehet az igazság. (White Lines)

 

(Az utolsó lépések, még egy beszélgetés a királynővel, mielőtt Thatcher szembenéz a leváltással.)

  • Önnek az első, ösztönös reakciója gyakran a cselekvés. Hatalmat gyakorolni.
  • Ezt várják az emberek egy vezetőtől. Hogy eltökélt legyen és erős. Hogy vezessen.
  • Én csak felteszem a kérdést. Vajon helyes-e élni a hatalmával, pusztán csak azért, mert megteheti. A hatalom semmit sem ér tekintély nélkül. (The Crown)

 

(Carol kocsit kap az MI-től, de most is van megjegyzése.)

  • Nem egy kocsi, a te kocsid! A hősök ugyanis nem buszoznak, Carol!
  • Tényleg? És Sandra Bullock a Féktelenülben? (Szuperagy)

 

Első kézből tudom, hogy a gyász nem múlik el, ezért neked kell nagyobbnak lenned nála. A legjobb módja ennek, ha befogadó vagy. Engedd be az embereket! (Locke & Key)

 

(Amikor a kém felfedi magát, a csapat még akkor is ökörködik.)

  • Én vagyok a kém.
  • Mi van?
  • Maga?
  • Kevés az időnk.
  • Úgy tudtam!
  • Dehogy tudtad. (Star Wars: Skywalker kora)

 

  • Rákos vagyok. Megmondták az orvosok. Kiderült, hogy a halál nem olyan jó, ha nem én vagyok az okozója.
  • Neked aztán tudnod kell, hogy a jövő nincs kőbe vésve.
  • Attól függ, kinek a jövőjét nézzük. (The Order)

 

 (Új szabályok a rendőrségen, és van, aki egyből poénra veszi.)

  • "A rendőrök nem vásárolhatnak vagy birtokolhatnak mobilt, még személyes használatra sem, ha az őrsnek nem adják le a telefonszámot."
  • A csajomnak is meg kell mondanom? (The Rookie)

 

(Olimpiai álmok vs. egészséges életmód. Avagy a doktornő mérges, mert nem akarnak műtétet, és a főnöke igyekszik nyugtatni.)

  • Kockáztatni akarja az életét egy kupáért, az apja meg hagyja! Ez nem gyermekbántalmazás?
  • A kórház nem nyerhet olyan perben, ahol egy gondoskodó apa hozzásegíti a lányát az álmaihoz. (The Good Doctor)

 

(Wanda és a szomszéd egy női magazinból néznek csábítási trükköket.)

  • Csak kíváncsiságból, mi áll benne?
  • Hogy meg kell botlanod, amikor bemész egy szobába, hogy el tudjon kapni. Romantikus.
  • Vannak más trükkök?
  • Itt az áll, az egyedülállóak halálozási aránya kétszerese a házasokénak.
  • Na ez a romantikus. (WandaVision)

Az üres ember

Misztikus, szektás, eltűnt személy után eredő.

James egykor rendőr volt, de egy családi tragédia összezúzta az életét. Barátja halála után nem sokkal ő is elvesztette a feleségét és a kisfiát. Az állását is feladta, néha besegít Norának és Amandának, akik szintén egyedül maradtak. A lány különösen viselkedik, majd nem sokkal később Nora ijedten hívja a férfit: Amandának nyoma veszett. A rendőrség úgy gondolja, a lány csak mérges az anyjára és lelépett egy időre. James így magaaz_ures_ember.jpg ered a nyomok után, de valami egészen mást talál, mint amit előre gondoltak. Amanda a barátaival egy hídon egy bátorságpróbát, városi mítoszt próbált ki, az üres ember megidézését. A társai már mind halottak: az egyik halálra szúrta magát, a többiek felakasztották magukat. Az üzenetük csak annyi: az üres ember miatt tették. Amanda azonban nincs meg, és egy titokzatos szekta is épült erre a történetre – akik nem örülnek, hogy James szaglászik.

Én nem díjazom azt a típusú horrort, amikor az eszelős gyilkos jön, van valami fegyvere és kaszabol. Az unalmas. A jump scream egy ideig jobban bejött, de már azt is unom. Ha pár olyan filmet láttál, már tudod, mikor akarnak majd rád ijeszteni. Ha van thriller, nyomoznak, és természetfeletti rejtélyt kell megoldani, miközben a frászt is rám hozzák, az a nekem való.

Az üres ember ezzel is próbálkozik, csak éppen a történetet még gyúrni kellett volna. Kezdve azzal, hogy egy csapat fiatallal kezdünk, akik a hegyekben túráznak. Találnak egy testet, és az egyikük bekattan. Utána teljesen más helyszínre, szereplőkre vált a történet, és nincs semmi magyarázat, hogyan kapcsolódik össze a kettő. Mégis, ez egy fél órás betét benne! Igen, a végére egy szálat bekötnek, de sok minden marad homályban. Pont azok a kérdések, amelyek izgalmasak. Így csak a homály marad, válaszokat nem kapunk – nem is tetszett így a történet felépítése. Ha már ilyen hosszú a felvezetés, rendesen a történetbe illeszthették volna.

A végső magyarázat se kielégítő, csak meglepő próbál lenni. Sok történetszálra, amit addig láttunk, nincs magyarázat és marad értelmetlen. Maga James személye – ha azt el is fogadom, hogy ki ő és hogyan lett, azzal akkor sem tudok mit kezdeni, hogy tág skálán átírták az emberek tudatát. Mert pl. az egyik nyomozó is emlékezett rá, még aktív éveiből.

De az olyasmik sokkal jobban irritáltak, hogy nem derült ki, miért reagálták annyira másképpen az üres emberre az egyes szereplők. Nem mindenki lett öngyilkos, más látomásoktól szenvedtek – miért? Mit ad át az üres ember? Semmit nem tudunk meg.

Az is érdekes, ahogy a jump scream elemet használják. Itt nem a semmiből ijesztenek ránk, hanem késleltetve. Mondok egy példát! A klasszikus jump screamben az árny feltűnne a semmiből, és már kapna is a szereplő után. Itt a szereplő látja az árnyat, ráfókuszál, és az árny így indul meg. Nem is lenne ijesztő, ha nem tettek volna alá egy ideghúzó zenei aláfestést.

A zene a leginkább ijesztő elem a filmben. Nem mutatnak korhatáros tartalmakat, nem ijesztgetnek hatásosan, a szörny – már ha szörnynek nevezem – sem ijesztő. Leginkább kántálnak. Viszont a zene feszültséget kölcsönöz neki, és abban van meg az a plusz elem, amit vizuálisan nem tettek a filmbe.

A vége ismeretében nem látom értelmét hosszan foglalkozni a karakterekkel. Ott derülnek ki olyasmik, amelyek átértelmezik mindazt, amit addig láttunk. Még a fix, élő szereplőket se lehet biztosra venni, és beszélni róluk, mert a szekta átír dolgokat. Nem lehet tudni, mi és ki a valós, mit tettek meg valóban.

Sztár szereposztás sincs, kit lep ez meg? A történettel is gondok vannak, nem is blockbuster, csak egy olcsó horror, amiben James Badge Dale a legnagyobb név.

Ha valami megmarad belőle a fejemben, az a zenei aláfestés, meg általában a hangok használata. A kopogás, a kántálás… Utálom a kántálást!

 

Az üres ember – 5/2,5 a jump scream, ami nem ráijesztéssel, kivárással + zenével ideghúzó. A logikát hagyjuk.

https://www.youtube.com/watch?v=tk6u9X1bW30

5 film, amit látnod kell

Emlékezetes családok

f5_82.jpg5: Ewing – Dallas: ránézek erre a képre, és már annyi. Hogy engem mennyire taszít ez a sztori. De a lényeg, akkor is az egyik legismertebb tévés család. Két generáció simán felnőtt rajta. Egy dallasi olajmilliárdos família, akik a hatalomért egymást és a riválisokat is gyilkolják, leginkább átvitt, de néha szó szerinti értelemben is.f4_92.jpg

4: Bundy – Egy rém rendes család: külváros, átlag család. Apa, anya és két gyerek: egy fiú, egy lány. Az anya (Peggy) háziasszony, de leginkább zsörtölődik és cigizik. Az apa (Al) cipőbolti eladó, és rühelli. A gyerekek is problémások. Elvileg szegények – jellemző, hogy nálunk ez már korrekt megélhetés lenne. Humoros senyvedés.

3: Carrington – Dynasty: sok tekintetben emlékeztet a Ewing családra. Ennek is egy régi sorozat az alapja, csak éppen ezt sikerült feltámasztani, míg az új Dallas sorozat hamar kimúlt. Itt is háborúznak és szeretik egymást egyszerre a milliárdos családtagok: viszonyok, botrányok, vállalati harcok guilty pleasure sorozata.

2: Gallagher – Shameless: ők már tényleg szegények, és nem csak mondják, mint a Bundy család. Sok gyerek,

mély szegénység, botrányok és ügyeskedés az életben maradásért. Már 11 évadnál jár, és az egykori srácok már szülők lettek, vagy karrierbe (?) kezdtek. Az összefogás nagy, de ez nem jelenti azt, hogy néha nem tör ki a családi háború is.

1: Crowley – Downton Abbey: ok, elfogult vagyok. Ők nem azért emlékezetesek, mint az előző négy. Gazdag, angol nemesi család, a XX. század első feléből. Finom modorosság, úri környezet, egészen más problémák, mint a többieknél. Itt is van szerelmi dráma, küzdenek a birtok fennmaradásáért, az évadok során egy világháborút is túl kell élni. Talán lassabbnak tűnik a cselekmény, nincs álnok humora sem, de aki egyszer belekóstolt, az vissza akar járni Downton Abbey-be.

Berlin 36

Olimpiára készülő, faji alapon megkülönböztető, embereket kihasználó.

A náci rezsim fontos eseménye a berlini olimpia. Nem csak a fajelméletet akarják itt hirdetni, de a többi nemzet részvétele jelenti a hatalmuk elfogadását, a Náci Birodalom politikai elfogadását. Az Egyesült Államok azonban sokáig fenyegeti őket, hogy tüntetőleg távol maradnak a sportolóik, hiszen a nácik nem engedik a zsidó

sportolókat versenyezni. Bizonyítaniuk kell, ha zsidó versenyző a legjobb német versenyző, indulhat ő is. Gretel Bergmann magasugró tehetség, akit az apja még idejében Angliába menekített, ahol a zsidó lány bajnoki címet is szerez. Őt muszáj visszavinniük, és találni egy olyan német versenyzőnőt, ki képes legyőzni Gretelt. Az államapparátus a 17 éves Marie-t akarja ellene küldeni, akinek szintén megvan a maga titka. Ám azzal nem számolnak, hogy Gretel nyerni akar és összebarátkozik Marie-val is. Mindketten ugyanannak a rendszernek a foglyai.

Bőven van még olyan történet, amit nem meséltek el és döbbenetes a 20. századból. A berlini olimpiáról láttam már több filmet is, és most érkezett egy újabb, ami egészen másképpen világít rá, milyen volt a náci diktatúra.

Pedig az elején úgy tűnt, a tipikus történetet kapjuk. A zsidó lány, aki jobb az árja németeknél, ezért minden módszerrel igyekeznek ellehetetleníteni. Nem engedik rendesen edzeni, elidegenítik a többi versenyzőtől és éppen csak el nem törik a lábát, hogy semmi esélye sem legyen. Még a kvalifikáció is reménytelennek tűnik: neki nem női versenyt kell nyernie, hanem a férfiakkal küldik ki versenyezni.

De van ebben a történetben két dolog, ami miatt mégsem az a tipikus történet: az egyik a vége. A mesékhez szokott, happy endet szomjazó én nem azt akarja látni, ami itt történik. Egy jobb világban Gretel lett volna az olimpiai bajnok, de ez nem egy jobb világ, hanem a náci kormányzat propaganda eseménye. De ezzel együtt is azt lehet mondani, hogy nem egy tragikus történet. A barátság miatt, és a túlélés miatt. Gretel nem végezte Auschwitzban, azt már leírom itt, mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez a történet ott ér véget.

A másik, Marie története. Erről nem fogok többet írni, mert az a film legnagyobb csavarja – ha szinkronnal nézve elég könnyű rájönni, hogy mi is a csavar. Mondjuk úgy, ügyesebben kellett volna hangot választani neki, de németül mondjuk én se néztem volna meg. Nem is tudom, abban milyen hangja lehet…

Viszont, ez a mondanivalót nem teszi kisebbé. Marie és Gretel is olyan emberek, akiket a rendszer kihasznál és tönkretesz. Lehetne is vitatkozni, hogy ki lesz jobban lerombolva. Most könnyű lenne azt mondani, hogy a zsidó lány és a holokauszt nagyon nyer, de ha csak a két személy személyes terét nézem, azért az is egy nagy pokol, amit Marie kell, hogy túléljen. Tulajdonképpen a személyisége alapját veszik el tőle, és mint kiderül, minden ígéret ellenére nem kaphatja vissza, és még évekig élősködött rajta a rendszer.

Ez a két elnyomás, amit a két lányon keresztül mutatnak be, teszi izgalmassá a filmet. Sportfilmnek csak korrekt, mert valljuk be, a magasugrás nem éppen izgalmas sportág. Az edzések, a versenyek szépen megvannak, még némi feszültség is került bele, így azokon a részeken se unatkoztam, de nem az adta el nekem a történetet.

Külcsínre is korrekt, mondjuk, a témából adódóan nem nagyköltségvetésű látványorgia. A színészek a fontosabbak, és a két fiatal kedvelhetően hozza is a karakterét.

Tévéfilmnek nagyon korrekt darab, több ilyet is szívesen megnéznék.

 

Berlin 36 – 5/4 sportfilmnek csak átlagos, de a történet, amit elmond emlékezetes. Mese a diktatúráról.

BERLIN 36 | U.S. Trailer - YouTube

Locke & Key

1. évad

Családi, rejtélyes, mágikus kulcsos, ármányos.

A Locke családot súlyos trauma érte. A tanácsadóként dolgozó Rendell egyik diákja betört hozzájuk, valamilyen kulcsokat keresett, és végzett a férfival. Nem sokon múlt, hogy többen oda ne vesszenek, és mindenkinek bűntudata van. Nina abban látja a megoldást, ha a gyerekekkel visszaköltözik a férje gyerekkori otthonába, a Locke-házba vidéken. Egyik gyerek se örül a változásnak, de a házban nem várt meglepetés vár rájuk. A legkisebb, Bode kulcsokra kezd rábukkanni. Ezekkel mágikus dolgokat tehetnek: belenézhetnek a saját tudatukba, szellemként kiszállhatnak a testükből, irányíthatnak másokat. Ám a házban egy gonosz erő is megbújik, aki már eddig is sokat ártott, és még többet akar a hatalomért. A három Locke össze kell fogjon, ha életben és egészben akarnak maradni – közben pedig felfedezhetik azt is, mi rejlik az apjuk múltjában.

A Locke & Key képregények tették fel a horror listára Joe Hill nevét. Már magyarul is olvasható a teljes sorozat, és ez az, amiből a Netflix aztán berendelte a sorozatot. A képregényeket nagyon szerettem, így a sorozatot is húztam-vontam, tartottam tőle, hogy nem tudja azt az élményt hozni, amit a képregények.

Most pedig azon töröm a fejem, mennyire bánt, amennyiben hozzányúltak a történethez. Hiszen elég nagy változtatások vannak a cselekményben, főleg a sorozat végére. Alapvetően én nem ragaszkodom ahhoz, hogy betűre ugyanazt csinálják meg, ami az eredetiben volt. Itt érteni is, hogy ezzel hogyan lehet átkötni egy következő évadra az eseményeket. Csak éppen az eredeti verziót nagyon szerettem, így nehezebben barátkozom azzal, ahogy itt elköszöntek tőlünk. (Itt sokkal reménytelenebbnek érzem a srácok harcát Dodge ellen – de most komolyan, nála van két olyan kulcs is, amivel tulajdonképpen bárkit és bármit átverhet? Annyira kevés esélyt adnak a Locke gyerekeknek…) Talán az is bennem van, hogy ezzel a verzióval lehetetlenné teszik azt a befejezést, ami az eredetiben volt. Abban meg nem nagyon bízom, hogy maguktól lesz olyan ötlete a készítőknek, mint Hillnek a képregényben. Láttuk már, mi történt a Trónok harcával is, amikor kifogytak a Martin alapanyagból…

Igaz, ha megfeledkezem az előzetes tudásomról, akkor sorozatként korrekt, amit láttam. Gondosan felépítik a gyerekek és a rokonok, barátok karaktereit. Ugyan a Locke srácok vannak a középpontban, de mellettük másnak is jut hely. Megragadták az anya problémáját az alkohollal és ahogy próbálja felfogni, mire képes körötte a ház, noha a mágia nem engedi, hogy a felnőttek emlékezzenek. Izgalmasnak találom Rendell öccsének, Duncannek a történetét is: vajon lesz még valami azzal kapcsolatban, amit vele tettek a múltban? Mert azért nagyon durva, amit vele is megcsináltak. (Van, aki rosszabbul járt azért. Duncan funkcionál, de akit mondjuk a saját fejébe zártak…)

Kamasz problémák is vannak a mágikusak mellett. Nem simán egy horror – fantasy sorozat, a felnőtté válás, felelősség, iskolai kérdések is sorra jönnek be.

Igaz, emlékezni a mitikus szálakra fogunk. Netflix, így gondolom senkit nem lep meg, hogy remekül néz ki a végeredmény. Kiemelt projekt volt, és ez látszik is a kivitelezésen. Az a fajta popcorn horror, ami nem rémiszt halálra, de hangulatos és jó nézni.

Nem spóroltak a színészeken sem. Nem sztárokkal tömték tele, de feltörekvő kamasz- és gyerekszínészekkel, de a felnőttek között akad moziból ismerős is.

Már a harmadik évad is be van rendelve, vagyis megyünk még a Kulcsos házba a Netflixszel.

 

Locke & Key – 5/4 látványos, izgalmas – csak attól nem tudok szabadulni, hogy az eredeti miben más.

The other site

Greyhound

Ilyen is ritkán fordul elő, de a Tom Hanks film meglepően hűen adta vissza a regényt.

Forester a Greyhound-ban írta meg, George Krause hogyan vitte át a rajt az óceánon, küzdött a náci tengeralattjárókkal.

Egészen olyan volt olvasni, mint a filmet nézni. Kár, hogy tőlem ez a tengeri csatás világ távol áll...

SpoilerZóna

f2_108.jpgLove and Monsters

Joel eljut Aimee csapatáig, ahol a lány az egyetlen fiatal – ő gondozza az időseket, és tartja egyben a bunkert. Azt is bevallja, nem gondolta, hogy Joel tényleg idejön. Ő csak beszélgetni szeretett vele, mert gyászolta a tavaly elvesztett szerelmét. Joel itt döbben rá, hogy neki az a csapat a családja, akiket otthon hagyott és akik most bajban vannak. A

szörnyek kezdenek rájönni, hogy lehet betörni a bunkerbe.

Itt még segít az ételrablókat megfékezni, elköszön és hazamegy. Ráveszi a többieket, hogy menjenek ki, induljanak el a hegyekbe, ahogy Clyde mondta neki. Rádión erre biztatja a többi túlélőt is: elég a menekülésből és bujkálásból, vegyék vissza a Földet!

Someone has to die

Kiderül, Amparo azért engedte, hogy Gabino Mexikóban

nőjön fel, mert a fiú szemtanúja volt, ahogy végzett a nagyanyja a nagyapjával. Mina most ezzel próbálja zsarolni, hogy Gabino és Lazaro békében távozhassanak Párizsba. Még szökni is segítene a fiuknak.

De Amparo mást tervez, és a véletlenek segítenek neki. A melegeket komolyan üldözi a törvény, és Gabino az. Ráveszi a fiát, hogy bizonyítsa a pártnak a hűségét, csukja le a saját fiát. (Így már senki nem hinné el, hogy Gabino mit látott gyerekként.)

Lazaro rosszabb sorsra jutna, mert kikosarazta az egyik menő lányt, aki ezért őt is melegnek állítja be, a lábát is eltörik a táncos fiúnak, noha ő a nőket szereti, csak éppen Gabino anyja, Mina tetszett neki, akivel a végjátékra viszonya is lett.

Szökés közben az erdőben esnek egymásnak a felek. Agyonlövik egymást, a végén csak Mina és Gabino élik túl az összecsapást.

Szuperagy

Mesterséges intelligenciával barátkozó, szerelmi életet rendbe hozó.

Carol egykor menő informatikus volt, aki gondolt egyet, és otthagyta a jó állását, meg a barátját is azzal a címszóval, hogy neki meg kell mentenie a világot. Ma menhelyi kutyáknak keres gazdit, és csak álmodik valami többről. Így nem is kicsit döbben meg, amikor a világ első MI-ja elszabadul, és pont rajta akarja tesztelni az

emberiségről alkotott véleményét. Adjon nekünk egy esélyt, segítsen a bolygó és az emberiség gondjain, vagy irtsa ki a fajt? Míg a katonaság vészforgatókönyvhöz nyúl, az MI Carol szerelmi életét igyekszik rendbe tenni. A nő még mindig George után vágyódik, és ő randira küldi őket. Szerez pénzt, menő lakást és kocsit, egy értelmes munkát a nőnek. De vajon mi kell ahhoz, hogy a 3 nap elteltével az emberiség is kapjon még egy esélyt?

A Jexi nagy kedvencem volt, abban egy telefon változtatta meg a tulajdonosa életét. Elsőre azt hittem, megint valami olyasmit fogok látni, csak most nem egy férfi, hanem egy nő lesz az élet javításának alanya egy MI által.

Ehhez képest ez egy annyira gyenge komédia, hogy még mindig nem hiszem el, hogy csak ennyit tudtak ebből kihozni. Van egy mindenható gépi tudat, akinek az a legnagyobb kínja-baja, hogy egy nőt összehozzon az egykori barátjával? Annyira gyerekes is, ahogy ebben mesterkedik. Ráparancsol, hogy menjen el, beszéljen vele, és mint egy tündérkeresztanya, biztosítja a menő rucit, a sportkocsit és az álomszerű randi helyszíneket.

Zavart is, hogy Carol elvileg azért hagyta ott az előző életét, mert a világon akart javítani. Most megkapja erre is a lehetőséget: az MI ad neki pár billiárdot meg egy szervezetet, amivel tehetne valamit. Ehhez képest mit látunk? Hogy Carol azon mereng, milyen ruhát vegyen fel, amikor George-dzsal van találkozója. Egyszer ugyan említi, hogy mennyi remek ötlete van, hogyan mentse meg a bolygót. Mondd egy példát is? Nem! Puffogtat egy olyan közhelyet, hogy mindenkinek legyen megfelelő fizetése és számoljuk fel a rasszizmust. Magamban meg is kérdeztem tőle, hogy szépségversenyről tiara meg a világbéke nem kellene?

Tudom, komédia, nem kellene ezen felhúznom magam, de attól még zavart. Ha egy ennyire empatikus, jótékonykodó nőnek akarják mutatni a hősnőt, akkor ne az legyen már a legnagyobb vészhelyzet a filmben, hogy fekete vagy világos színű ruhát vegyen fel!

Melissa McCarthy nem is tesz mást, csak hozza a karaktert, akit a Szívek szállodája óta látunk tőle. Bírom a színésznőt, de most nem tettek mögé olyan poénokat és történetet, hogy ez elég legyen a film megszerettetéséhez.

A humor az egész filmből hiányzott. Próbálkoznak vele, de inkább irritálóra sikerültek az ötleteik, mint valóban viccesre. De most komolyan, az a poén, hogy az ügynök felemelőnek találja, hogy most rendes embereket figyelhet meg, nem maffiózókat? Vagy, hogy az elvileg informatikus zseni Carol egy autót sem bír elindítani?

A szerelmi szál sem kötött le. Eleve irritál, amikor évek távlatából a pár úgy folytatja, mintha még tegnap lenne, és nem telt volna el olyan sok idő. De ehhez hozzájön, hogy kifejezetten zavaró lett George karaktere is. Elvileg egy sportos, jóképű egyetemi tanár, de olyan személyiséget, beszédet adtak neki, hogy valami vidéki suttyónak inkább beillett volna. Pedig Cannavale is olyan színész, akit bírok, de George egyszerűen nem jó figura.

Nem találtam se humorosnak, se romantikusnak a filmet. Irritált a cselekmény nagyja, a film vége is. Milyen lenne egy humorizáló Skynet? Inkább jöjjenek a terminátorok!

 

Szuperagy – 5/1,5 borzalmas kritikákat kapott, nem is akartam elhinni. Pedig tényleg gyenge film lett.

SUPERINTELLIGENCE Trailer (2020) Melissa McCarthy, James Corden Movie - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil