Minden napra egy film

Minden napra egy film

Gondolkozz kutyául

2021. március 04. - BBerni86

Új technológiát felfedező, családot mentő, gyerekes.

Oliver Reed tehetséges diák, aki az iskolai tudományos versenyre készül. Egy olyan gépen dolgozik, amellyel gondolatot lehet olvasni. A példaképe, a technológiai guru Mr. Mills is ellátogat a rendezvényre. Ám egy gonoszkodó iskolatársnak hála Olly kísérlete nem sikerül, és a kínai barátja meg akarja vigasztalni. Nagyobb hálózatra kötik a programot, és Henry, Olly kutyája lesz az alany. Sikerrel járnak, Olly képes lesz hallani Henry gondolkozz_kutyaul.jpggondolatait. Miközben a kormány azt hiszi, valaki gonosz szándékkal törte fel a műholdat, és a nyomukba erednek, Mills is gonosz dolgokban sántikál – Olly a kutyától tudja meg, hogy a szülei között komoly a gond, és már váláson gondolkodnak. Együtt akarják ezt meggátolni, és ráébreszteni a szülőket, milyen kevés kell a boldogsághoz, akár a kutyáknál.

Már a gyerekkoromban is családi film sikerreceptnek számított, ha egy filmben két dolgot beletesznek: cuki gyereket és egy kutyát. Ma már azért több kell a boldogsághoz, de tény, hogy ezek még mindig megdobnak egy gyengébb filmet is.

Mert nézzük csak meg a Gondolkozz kutyául esetét! Ha elkezdem szétszedni a filmet, a cselekményt és a szereplőket, a konfliktusokat és a megoldásaikat, akkor igencsak rossz vélemény fog kialakulni.

Pedig én is kutyás vagyok, és néha én is meg mernék esküdni rá, hogy a kutyám ért engem. Ok, a józan felem tudja, hogy az érzéseimre reagál, nem arra, amit mondok neki. Beszélgetek vele, igen, le is merem írni. Kifejezetten jó hallgatóság, pláne, amikor nincs megveszve, hogy labdázzak vele. Így aztán nem tudom szeretni, amikor egy filmben túlzottan megszemélyesítik a kutyákat. Itt Henry éppen csak abban különbözik egy embertől gondolkozásában, hogy kutya. Logikus, hasonlóan építi a társas kapcsolatait és nagyon emberi. Ollyval aranyosak együtt, de egy kutya legyen kutya. Enzónak, Baileynek, Marleynek ez összejött. Neki nem annyira. Még egy gyerekfilmben is túl okos ez a kutya.

A két nagy konfliktus is nagyon egyszerű, olcsó és egyszerű a megoldása. Mills már az elején elárulja magát, és a szeme sem áll jól. Ahhoz képest, hogy milliárdjai vannak és elvileg egy zseni, nagyon szerencsétlen és tehetetlen. De, majd személyesen megy ellopni egy nyakörvet, amikor zsebből vehetne profi tolvajokat vagy akár bérgyilkosokat.

A szülők egyesítése projekt is… Annyira kevés kell ahhoz, hogy a két szülő megint egymásra találjon, hogy nem is értem, miért volt egyáltalán konfliktus kettejük között. Bár a végére már inkább azt véltem belelátni, hogy egyik sem akar komolyan válni és más életbe kezdeni, csak egyik sem mondja ki. A kezdő lépést kell valakinek meglépni, és az Olly lesz.

Lehetett volna vicces a kutya fejébe belátni, kicsit sarkítani kutya szemmel az emberi viselkedést, de sok humor lehetett volna ebben. Nem lett. Ahhoz Henry túlzottan emberi, és így maradnak az olcsó, béna viccek, amiken inkább dühöngeni szoktam, nem nevetni. Az, hogy a kutya a neki ellenszenves kutya háza elé piszkít, vagy bűzlik, hogy elijessze az embereket, már gyerekként se volt vicces. Felnőtt fejjel még annyira sem az.

Pár éve a szereposztás még ígéretes is lett volna: Josh Duhamel, Megan Fox és Gabriel Bateman alkotnak itt egy családot – de a két felnőttől csak annyit várnak, hogy jól nézzenek ki. Ez meg is van, de ez édeskevés egy jó karakterhez. Kedvesek, helyesek, szexik – nem egy összetett jellem egyik sem. Még a kissrác a legtöbbet érő a történetben.

A cukiság azért benne van, így hiába tartom gyengébb filmnek, azért elnéztem.

 

Gondolkozz kutyául – 5/3,5 nem tartom egy jó családi komédiának. Nem elég vicces vagy megható. Limonádé: ok.

Think Like a Dog Trailer #1 (2020) | Movieclips Trailers - YouTube

Medici

3. évad

Családi, hatalmi harcos, városért küzdő, kosztümös.

A Pazzi összeesküvést követő években Lorenzo és vele a Medici család állt Firenze élére. Lorenzo a régi álmát követve dolgozik azon, hogy a város a legnagyobb és legragyogóbb legyen Európában. A családi bank biztos hátteret nyújt, és a magas politikában a történelmet alakító félként képes fellépni. A házassága is szilárd, a medici.pngfeleségével szerető és összeszokott párost alkotnak, akiket nem csak az érzelmek, a gyerekeik, de a közös célok is összekötnek. Clarice a férje támasza és segítője, nem csak a felesége. A családot azonban veszély fenyegeti: a pápa unokaöccse, Riario gróf megirigyeli a hatalmukat és befolyásukat, mindent bevet a pápa támogatásával, hogy megtörje a hatalmukat. Miközben kegyetlen játszmákba bonyolódnak, Lorenzo a család jövőjét is előkészíti: elrendezi a fiai jövőjét, és komolyan belefolyik a pápaválasztás folyamatába is.

Amit itt hamar meg kell ugrani. Hogyan számoljuk az évadokat? Most a wiki felosztása mellett maradnék. Az 1. évad volt Cosimo története, és a Medici család felemelkedése Firenze élére. A 2. évad dolgozta fel Lorenzo ifjúságát, a hatalomra jutást, és ahogy vezetővé vált. Ez a 3. évad így, ami a legnagyobb Medici életének második felével foglalkozik. Van, aki külön számolja a különböző főszereplő miatt, de a Medici család összeköti őket.

Ami máris hozza a következő kérdést: kell-e ismerni az előző évadokat? Hajlamos lennék rávágni, hogy persze, de azért árnyaltabb a kép. Cosimo története évtizedekkel korábban játszódik, és nem lineáris a folytatás. Egyes szereplők múltja annak ismeretében érthetőbb, pl. Carlo, de a megértés megy nélküle is. Viszont, a 2. és 3. évad szorosabban összefügg. Ott már azonos szereplők vannak, és a kapcsolatrendszereket is viszi tovább a sorozat.

Nehezen is dolgoztam fel, hogy kb. 2 évtizedet ugrunk előre, és a szereplőkön nem látszik a változás. A The Crown ezt kivédte azzal, hogy idősebb színészekre cseréltek. Itt maradt az eredeti gárda, de nekem nagyon visszás érzés, hogy a 20 éves Lorenzo olyan, mint a 40 éves. Ok, növesztett a színész egy kis szakállt, de most komolyan ez jelképez 20 évet? Nem lett hiteles, és a nőknél még rosszabb a helyzet. (Ők nem növeszthettek szakállt…)

Hiányzott egy olyan fő szál is, mint ami a Pazzi összeesküvés volt korábban. Riario ott volt végig ellenlábasként, de különféle módszerekkel próbálkozik, és változik a keret, amiben harcolnak egymással. Egyszer ellenséges seregek fenyegetik Firenze városát, másszor a papok okoznak fennakadást, próbálkoznak anyagi machinációkkal, majd jön a pápaválasztás is. Riario nincs olyan karakteres ellenfél, mint Jacopo de Pazzi volt. Ő összetartott a szálakat, ami most nem sikerül az ellenfélnek.

Az sem jött át, hogy Lorenzo mennyire lett más, mint idealista fiatalemberként korábban. Szóban nagyon jól elmondják, hogy mennyit fel kell adni az egykori álmokból, hogy legalább azoknak egy töredékét megvalósíthassák. De nekem nyílegyenes volt az út ide. Hogy megmentse maguk, ilyenné kellett válnia – most ugyanazokat az eszközöket alkalmazza, nem értem, miért lenne olyan nagy a váltás.

Kevesebb a magánéleti szál. Itt már összeállt a család, a zűrös testvér halott, és Lorenzo hű férj is lett, már nincs képben a kamaszkori nagy Ő. Elnéztem így is, Clarice is megkapta a maga konfliktusait – pl. a sikkasztás – csak unalmasabb így.

Most töprengek is azon, mennyire nézette velem az évadot az, hogy rajongok a korszakért és ezért a városért. Felbukkan Leonardo, Michelangelo, Botticelli… Firenze önmagában csodás háttér, bár kevés a városkép. Sharmannal is szimpatizálok, pedig az a szakáll…nem +20 év.

A háromból ez a leggyengébb évad, de – jó vagy rossz – eléggé elvakult vagyok ezzel a szériával és a történettel, hogy így is szívesen néztem, még tetszett is.

 

Medici – 5/4 elfogult vagyok, de Firenzét, a reneszánszt is imádom, ez popcorn szórakoztatóan hozza.

https://www.youtube.com/watch?v=IPkE0NSqLYg

Idézzünk!

(Űrlényünk bulizott és ivott egyet a helyiekkel, máris úgy érzi, védve az álcája. Csak éppen van itt egy gyerek, aki átlát a maszkján. Most támad egy ötlete…)

Hát ennyi. Egyetlen napot töltöttem velük, és tökéletesen beilleszkedtem. Senki sem venné észre a különbséget. Majdnem senki. A válasz egyszerű. Éjszaka van. Betörök a kölyök házába, és megölöm. Egyet mondhatok a whiskey-ről, segít okos és racionális döntéseket hozni. (Bemászik az ablakon, és befogja a felébredő gyerek száját, aki persze küzdene ellene.) Maradj csendben! Ez az. Ne aggódj! Nem foglak bántani. Csak megöllek. (Resident Alien)

 

(Egy indok, miért hagyjuk a tanítványainknak, hogy összeverjék egymást.)

  • O mester, meg kell őket állítanunk.
  • Nem, le kell vezetniük a gőzt. Meg a tévém is elromlott. (Batman: Soul of Dragon)

 

(Az igazságszérum bevétele varázstudók között is játszma.)

  • Kicsit se fog fájni.
  • Iszom, ha te is. Így korrekt.
  • Mondtam, nem fog fájni.
  • A tapasztalatom az, hogy az igazság mindig fáj. (The Order)

 

Azt hittem, hogy a tisztesség és a kemény munka elhozza a sikert és a boldogságot. Tévedtem. A tisztesség csak egy vicc, amit a gazdagok találtak ki, hogy a többiek szegények maradjanak. (Fontos vagy nekem)

 

Mindenkinek két arca van. Az A arc, vagyis a nyilvános arcod. Saját magad legjobb verziója. Tisztességes, barátságos, körültekintő. Aztán ott van a B arc, amit lefekvéskor hordasz. Amit szégyellsz. Viszont ez az, amelyikkel érzel. Például intimitást, perverziót, örömöt. (White Lines)

 

(A gyermek Mando zsebében felvet pár kérdést, még akkor is, ha éppen Jedi vadászatra kell indulni.)

  • Mi az a valami?
  • Szerencsét hoz.
  • Arra most szükséged is lesz. (The Mandalorian)

 

(Zoey segíteni próbál, hogy Max és Mo megbeszéljék, mint a gond a közös céggel. Letámadják Mót, aki ugyan ajtót nyit, de be még nem engedi őket.)

  • Hellóka. Mivel van egy kis problémátok az egymásba vetett bizalmatokkal, gondoltam, rátok férne pár csapatépítő gyakorlat a munkahelyemről. Van nálam egy egész mappányi játék, amit kipróbál... (Mo rájuk csapná az ajtót.) Várj, várj! És ha hagyom, hogy megcsinálj rajtam egy teljes átalakítást? Egy szót sem fogok szólni végig, és azt csinálsz velem, amit akarsz.
  • Elégethetem a pulcsijaidat?
  • Persze.
  • Nem.
  • Jó, de nem csinálok bizalomteszteket.
  • Persze, én se. Nem bízom bennük. (Zoey’s Extraordinary Playlist)

 

(Angela már a fél szekrényt kirámolta, és Wesley kárelhárítása sem igazán működik – avagy szívás, ha titkolni kell a munkahelyen a terhességet.)

  • Megértem, hogy hatalmas a nyomás, hogy jól mutass a nyomozói karriered első napján, de már 5 bejárónő felmondott, és ezt a mostanit nagyon megkedveltem.
  • Ez a te hibád. Te csináltál fel. Eggyel nagyobb melltartó kell. Egy felső se jön rám.
  • Jól van. Észrevettem a változást.
  • Igen? Más is észre fogja?
  • Őszintén remélem, hogy a kollégáid nem stírölik úgy a melleidet, ahogy én.
  • A kollégáim 60%-a pasi.
  • Akkor rájönnek. (The Rookie)

 

De a gonosz olyan örök, mint ez a kő. Ha el is töröd a követ, kavics lesz belőle. Ha összezúzod a kavicsot, homok lesz belőle, de a gonosz megmarad. Ezen nem változtathatsz, akármennyit képzed is magad. Fogadd el, amit nem tudsz megváltoztatni! Ezt a terhet nem neked kell viselned. Az élet arra való, hogy megosszuk másokkal. Egyedül nagyon nehéz. (Batman: Soul of Dragon)

 

  • Semmit nem tehetsz, Bess. Mindjárt visszajön. De nincs baj, nem beszéltem. Nem tudja, hogy közénk tartozol.
  • Közétek?
  • Úgy kell lennie.
  • Csendőr vagyok, Josie. Amit értetek tettem, azt az igazságérzetem diktálta.
  • Csak arra hallgass!
  • De a vonat érdekeit kell néznem!
  • Egymáséit kell. A munkásokét. Az elesettekét. Enélkül nincs jövő, Bess! Neked kell eldöntened, mi helyes és mi nem. Mindegy, milyen következményekkel jár rád nézve. (Snowpiercer)

 

(A barátnők szervezik szünetre a nyaralást.)

  • Mary, ismét tiltakozom az egész "kunyhó az erdő mélyén" ügy ellen. Mármint, nem tudom, hányszor kell elmondanom. Nekem nem pálya a természet önmagában.
  • Viccelsz? Olyan jól fogunk szórakozni! Három csini nőci a nagy szabadban. Vagy találkozunk egy Nagylábúval, egy kockás inges reklámfigurával vagy egy Bőrpofával. És ahogy tudjátok, a három közül kettő az esetem. (AP Bio)

 

(Amikor a prédikáció egyben politika is, és Lorenzo fejére olvassák a bűneit.)

Amikor először eljöttem Firenzébe, szereztem egy barátot. Megtudtam, hogy amikor még fiatalember volt, volt egy álma. Hogy ezt a várost igazi köztársasággá tegye. De mire újra találkoztunk, feladta. Miért? Ez a világ egy komplex hely. Egy ember úgy érezheti, hogy kompromisszumot kell kötnie, hogy felét elérje annak, amit szeretne. Ez igaz. Az embernek fel kell adnia az álmait, ha egyedül cselekszik. (Medici)

 

(Mouch fánkháborúba kezdett a másik őrssel, és vesztésre áll. Látszólag visszavonul, de lehet, nem csak látzólag kellene, miután helikopterről beszórták fánkkal a tűzoltóállomást.)

  • Helyesen cselekedsz, Mouch. Ezt nehéz lenne überelni.
  • Ezzel még nincs vége. Szun-Ce szerint: "A terved legyen kiismerhetetlen, akár a sötétség, támadáskor meg úgy mozogj, mint a mennykőcsapás."
  • A bölcs Christopher Herrmann szerint meg jobb, ha feltakarítod ezt a mocskot, mielőtt a parancsnok szeme elé tárul. (Chicago Fire)

 

(Már aludni kellene, de Margaret dolgozni kezd, mivel a királyi család megpróbálta bevonni a szórakozásába, amire sajnálta az idejét. A férje humoránál van most is.)

  • Istenem! Ugye most nem állsz neki dolgozni?
  • Van más választásom, miután egy egész estét elpocsékoltam?
  • Ugyan már! Egy kis ártatlan szórakozás volt.
  • És mindennek tetejébe a királynő hívott, hogy csatlakozzak a holnap reggeli cserkészéshez. Nevetsz, de ez azt jelenti, hogy most kell haladnom a munkával.
  • Rendben. És ha átmennék aludni a másik szobába?
  • Ne merészeld! Nem akarok felsőbb osztálybeli szokásokat átvenni. Akik külön alszanak, eltávolodnak egymástól.
  • Egy estéről van szó.
  • Pont így kezdődnek a rossz szokások. Itt maradhatsz, és... Van egy könyv az éjjeliszekrényen. (The Crown)

 

Azt írta, a kapcsolatunkban vannak kihívások. Igaza van benne. Leával közösen küzdünk meg a kihívásokkal. Ettől is erősebbek vagyunk. (The Good Doctor)

Karantén meló

Párkapcsolati zűrös, rablós, karanténos.

Linda és Paxton szerelme egykor nagy volt, és boldog házasságban éltek egymással. Valami azonban elromlott, és a válás került terítékre. Balszerencséjükre éppen ekkor érkezett meg a COVID, és az elhidegült házasok egy házban ragadnak. Mindketten megszenvedik a helyzetet: Paxton nem tud mit kezdeni magával, míg a vezető pozícióban levő Linda rühelli, hogy embereket kell elbocsátania. Ha ritkán egy helyiségben tartózkodnak, annak veszekedés a vége. Paxton igyekszik kilábalni a helyzetből, verseket olvas fel az utcán a szomszédoknak, és karanten_melo.jpgillegális munkára, hamis papírokkal is hajlandó, hogy végre feljebb léphessen a ranglétrán és ne csak egy büntetett előéletű sofőr legyen. Éppen abból az üzletből kellene szállítania, ahol Linda cégének kiállítása van, egy milliókat érő gyémánttal. Támad egy ötletük, hogy miképpen valósítsák meg az álmaikat a jövőben.

Azért nagyon remélem, hogy nem karantén filmeket fogunk nézni a jövőben. Bőven elég az is, hogy nem mehetek el otthonról, még egy kávéra se tudok beülni sehova hónapok óta, de még a tévében is azt nézzem, ahogy az emberek maszkban mászkálnak, be vannak zárva és lassan beleőrülnek? Talán, majd visszanézve egyszer jobban tudom értékelni a helyzetünk filmes feldolgozását, de most csak rossz érzetem van tőle. (Ha majd ilyen-olyan sorozat évada lement, előkerül ez is. A Chicago szériák, a The Resident, Bull, Shameless és a The Good Doctor is bevállalta a helyzet feldolgozását.)

A Karantén meló az HBO filmje, és nem nagyon tudom, mit szóljak hozzá. A teljes első fele nem tudott lekötni, és szenvedtem vele. Nem elég, hogy egy száraz kapcsolati dráma, még ott van a karantén is benne. Nagyon nem szerettem azt nézni, ahogy maszkot keresnek, tartják a 2 méter távolságot, amíg sorban állnak, hogy bemehessen a boltba, vagy karantén sportokat találnak ki: mivel az utcák üresek, motoros üldözés a rendőrökkel.

Mindkét főszereplőnek megvan a maga nyomora, ahogy a házasságuknak is. Most komolyan, az volt a kedvenc részem ebből a szakaszból, amikor Paxton megkérdezi, mi nem működött köztük. Linda meg azt mondja, először valami vadat keresett, és Paxton az volt. Majd már nem kellett a vadság, és Paxton megszelídült. Mégis, valami már nem jó, elromlott és itt a vége. Nem tudni miért, de ez van. Lehet sejteni, milyen a film, ha ez a kedvenc jelenetem.

Majd jön a gyémántrablás része, ami kicsit megpörgeti a filmet, és mozgásba hozza a szereplőket. Ahogy lenni szokott, az izgalmak a kapcsolatuknak is vérátömlesztést jelent, és sokkal jobban állt mindenkinek, amikor rosszaságon törte a fejét és tevékenykedett. Élőbbnek tűntek, mint a lakásba zártan és nyüglődve.

Pedig nem egy nagy heist movie, hihetőbb is így a maga egyszerűségében, mint lenne egy látványosabb, izgalmasabb és nagyobb tervvel.

Ez azonban kevés, hogy az egész filmet megmentse. Túl hosszú a felvezetés, bár tény, hogy különben sem kötnek le a házassági drámák elemzései. (Szégyen vagy sem, a Johansson – Driver házassági dráma se jött át nekem, Oscar-jelölések ide vagy oda.) A végével sem voltam kibékülve – most akkor mi van? Adnak még egy esélyt maguknak együtt? De miért? A karantén meg tart még tovább… Szerencsére a film nem, mert nagyon sok ez a két óra.

Még akkor is, ha a színészeken nem spóroltak. Erős stáblistája van, ha nem is ezek lesznek azok a karakterek, melyek eszembe jutnak majd a színészekről.

Egyszer megnéztem, ismételni biztosan nem fogom.

 

Karantén meló – 5/2,5 hosszú a film, és az első felét kifejezetten untam. A végére jobb, de addigra lefáradtam.

Locked Down | Official Trailer | HBO Max - YouTube

5 film, amit látnod kell

Korlátozva

f5_83.jpg5: 1000 szó – Jack a szavak mágusa, mindenből kibeszéli magát. Most azonban egy guru megleckézteti: egy fa kerül Jack udvarára, és minden kimondott szóval lehull egy levél. Ha mind elfogy, Jack meghal. El kell kezdenie minimálisan kommunikálni, és ezzel nem egy kényes helyzetbe keveredik, átértékelődnek a kapcsolatai. Mi is a fontos az életben?f4_93.jpg

4: 100 dolog – Paul és Toni kötnek egy fogadást, hogy a cégük jövőját eldöntsék. Mennyire függnek a tárgyaiktól? Meg tudnak nélkülük lenni? Mindenről le kell mondani, és bizonyos időközönként egy-egy dolgot kérhetnek csak vissza használatra. Komikus helyzetek és f3_103.jpgnagy döntések várnak rájuk: kellene egy nadrág, vagy a mobiljuk nélkül nem bírják ki?

3: Hanta boy – Fletcher ügyvéd, nagydumás, aki eladja a jeget is az eszkimóknak. A házassága rá is ment, és a fiával is akadnak azért gondok. Míg a gyerek azt nem kívánja a születésnapján, hogy az apja ne hazudhasson. Fletcher pedig valóban képtelen lesz lódítani, éppen egy fontos ügy tárgyalásakor. Mi lesz f2_109.jpgebből?

2: Féktelenül – a várost zsaroló Payne-nek nem tetszett, hogy két rendőr megakadályozta a tervét. Van neki másik, és egyben bosszú is: egy buszra tesz fel bombát, és Traven nyomozót keresi meg a hírrel. Jack felugrik, és próbál mindenkit életben tartani a buszon, miközben nem lassíthatnak és nem szállhatnak le. Szerencsére Annie, az f1_107.jpgegyik utas belevaló társ lesz.

1: Palm Springs – Nyles bement egy barlangba, ahova nem kellett volna. Az eredmény: ugyanazt a napot élheti újra és újra. Nem tud elszökni, meghalni, semmit. Balszerencséjére magányos, így időnként társakat keres, amiből csak a baj lesz. Roy az örök napját Nyles kinyírására szenteli, míg Sarah akár a szerelem is lehetne, ha nem lenne pár sötét titok, ami tőle is elválasztja. De vajon van kiút?

A jó pasi

Üzleti szektorban ténykedő, barátnős, gyorsan élő.

Tommy menő befektetési bankár egy sikeres cégnél. Jóképű, gazdag pasi, akinek minden ujjára akad egy dögös barátnő, és a férfiak is irigylik. Beth már három hónapja a barátnője, és a kapcsolatuk most lép a következő szakaszba. A nő még azt is képes elfogadni, hogy a férfinak mennyire fontos a munkája, és gyakran kell éjszakáznia vagy lemondja a közös programokat a munka kedvéért – noha szívesen venné, ha néha Tommy őt a_jo_pasi.jpgtenné az első helyre. Közben a cégben is változás van: az egyik legjobb eladó, Baker, egy másik cégnél sokkal jobb ajánlatot kap, és elmegy. Tommy az egykori katonai mérnököt, Danielt ajánlja a helyére, aki informatikai zseni, és csak elpazarolják a képességeit sima IT szakemberként. Az előléptetés azonban nem csak megváltozott feladatokkal jár, Daniel személyét is igyekeznek megváltoztatni. A szolid, érzékeny fiatalemberből városi menőt faragnának, noha ő ezt nem akarja és egyre inkább közös hangot talál Beth-szel.

Ezt mégis minek akarták eladni? El tudom képzelni, hogy romantikus filmnek. El tudom képzelni, hogy karakterdrámának. Még akár egy Tőzsdecápák másként verziónak is el tudom képzelni. Csak igazából egyik sem, és nem is nagyon tudok mit kezdeni a végeredménnyel.

Nézzük csak sorba!

Ha romantikus film lenne, akkor komolyabb szál lenne benne a szerelem. Azt ugyan látjuk, hogy milyen Tommy és Beth kapcsolata, ami egyike Tommy ügyeinek. A nő igyekszik, nem is sejti, hogy a férfi mekkora játékos és csak egy kis részletét mutatja meg a személyiségének, nem egy hűséges típus. Még akkor is, amikor Beth nézőpontjából csak a jóképű srácot látjuk, aki már 3 hónapja hű barátja, akkor is érezni, hogy valami nem stimmel közöttük.  Nincs meg a szikra, de még a barátság sem. Abszolút olyan érzésem volt, már akkor, mintha még csak az ismerkedő fázisban járnának.

Majd képbe kerül Daniel, és annak sincs több nyoma, hogy közte és Beth között lenne igazi szikra. A karaktereik jobban összeillenek, és a barátságuk alakulása meg is van rajzolva, de a hirtelen váltás a végére, amikor Beth is rádöbben, milyen Tommy igazán, még így is hirtelen. Valahogy nem tudom komolyan venni, ha az egyik percben még az egyik férfi miatt sír, a másikban meg már a másik karjaiban hever.

A jó pasi – vajon melyikre utal a cím? Tommy társadalmi szemmel az. Sikeres a szakmájában, jól néz ki, a nők szemében jó pasi. Amíg ki nem derül, hogy milyen a természete, az örökös alfa, akinek eszében sincs letelepedni és egy ember mellett maradni. Daniel, aki erkölcsi értelemben jó? Még csak azt sem éreztem, hogy bárki si bűnhődne, vagy jutalmat kapna a végére. Ha ez egy karakterdráma, nem kellene valami tanulság, bukás vagy nagy győzelem a végére?

A mutatott közeg miatt pedig a Tőzsdecápák és a Wall Street farkasa, amit még ide lehetne hozni. Mintha azoknak a kistesója – vagy inkább a béna rokona – lenne. Látjuk, hogy tesz dekadenssé és normaszegővé az a közeg. Nem véletlen, hogy Daniel fel is mond, mert az ő jófiú karakterével esélytelen, hogy ott beilleszkedjen. Annyira nem megy bele a film a tényleges munkájukba, a stiklikbe, csak a keretet adja, miért ilyenek ezek az emberek.

Látványelem nincs benne, ahogy frappáns párbeszédek és helyzetek sem.

Vagyok akkora sorozatnéző, hogy a Gilmore Girls, Friday Night Lights színészei bevonzottak, de nagyon üres a film is, a karaktereik is. Nagyon nem szerettem ezt a filmet.

 

A jó pasi – 5/1,5 még csak nem is értettem, mi akar ez lenni: romantikus, dráma vagy béna Tőzsdecápák?

THE GOOD GUY - Official US Theatrical Trailer in HD - YouTube

Batman: Soul of Dragon

Mitikus ajtót zárva tartó, harcos, egykori csapatot összeállító.

Fiatalok érkeznek a hegyekbe, hogy O mestertől tanuljanak. Mindenkinek vannak sötét pontok a múltjában, és legyőzésre váró gyengeségei. O mester a kiképzés egy szakaszán feladatokat is kezd nekik adni: van itt egy kapu, amit zárva kell tartani. A nyitáshoz egy kard szükséges, amit Lady Shiva kell, hogy őrizzen. A túloldalon batman.jpgugyanis egy kígyóisten várja, hogy átjöhessen és elfoglalhassa a világot. Egy áruló katasztrófát okoz, és csak a mester áldozata menti meg a világot. Évekkel később a 4 túlélő a maga életét és küzdelmét vívja, de Richard Dragon újra összeszedi egykori tanulótárait. Egy szekta hisz abban, hogy át kell hozniuk a világba Naga istent, és sorra gyűjtik be a hozzávalókat. Batman, Richard, Shiva és Ben pedig szorosan a nyomukban vannak.

Rendben, tisztában vagyok vele, hogy a Hollywood-i stúdiók nagyon be akarnak törni az ázsiai piacra. Azon már meg sem lepődöm, amikor direkt olyan karaktereket írnak a sztoriba, amit oda lehet adni egy ázsiai sztárnak. A Marvel volt, hogy alternatív verziót forgatott, amit Kínában játszottak, eltérően a filmet a világ egyéb részeitől. De ez a Batman animáció, akkor is… nem is tudom. Furcsa, idegen?

Ahogy elkezdődött, fogtam a fejem és arra jutottam, nem Batman jut róla eszembe, hanem a James Bond. Igaz, nem a modern Daniel Craiggel, hanem még a Sean Connery és Roger Moore vonal. Majd felidézte bennem a Leszámolás Kis Tokióban című akciófilmet és lett egy kis Bakelit érzetem is a végére. Vagyis, a diszkó, a keleti hatások és James Bond kombó volt ez nekem, amiben Batman karakterét olyan felesleges volt beletenni…

Ok, még az is probléma, hogy a hegyi szerzetesrend inkább illik a Marvel világba – ahol Strange tanult varázsolni, vagy éppen azok a szerzetesek, ahonnan Iron Fist érkezett. Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy került ez így a DC univerzumba.

Grafikában is hozza azt a régies hangulatot, amit a film többi fele is. A karakterek, a járműveik és a ruháik is olyanok, hogy szinte vártam, mikor ereszkedik le a diszkógömb és kezdik rázni egy ABBA dalra. Nem szép ez az animáció, ahogy a szereplők és a külcsín sem. A harcban volt dinamika, de nem elsősorban a verekedések miatt nézek ilyesmit. A plakát nagyon megtévesztő, az alapján egy sokkal komolyabb, reálisabb látványvilágot várnék, ez meg csak ilyen… diszkó retró.

A zenében is ezek a dallamok köszönnek vissza, és egyszerűen rosszul voltam tőle, ahogy vidám dallamokra verték egymást. Itt sem Batman hangulat volt, sokkal inkább Scooby-Doo. Csak amit a Rejtély Rt. meséiben jóízűen elnézek, egy DC Batman animációban erősen nem tudok hova tenni.

Abba már nagyon bele se akarok menni, hogy a történettel milyen gondjaim vannak. Ok, egyet azért kiemelek. Ben évekkel korábban rátalált a szektavezérre, aki most a nagy ellenfelük lesz és nyitni akarja a kaput. Azt megértem, hogy akkor nem ölte meg – ártatlan gyerek volt. De miért nem vitte magával, keresett neki egy normális otthont vagy tartotta volna maga mellett? Most komolyan képes volt a szektában hagyni, akik aztán szépen ki is nevelték belőle az istenkomplexus, pszichopata vezérüket?

Pedig van ebben pénz, a szinkronhangokon látni. De direkt ilyen a koncepció és ismétlem magam: engem elidegenít. Miért kellett ebbe Batman karakter? Simán, random karakterekkel jobban lenyeltem volna, de Gotham igazságosztójával így ez gagyi animáció lett.

 

Batman: Soul of Dragon – 5/2 az egésznek retró jellege van, kis keleti ízesítéssel. Kb. olyan, mintha diszkófilm lenne.

Batman: Soul of the Dragon | Official Trailer 2021 - YouTube

Snowpiercer

1. évad

Hatalmi harcos, zárt világos, túlélős, nyomozós.snowpiercer.jpg

A világ véget ért: az emberiség tönkretette a természetet, és amikor harcolni próbáltak vegyszerekkel a lehűlés ellen, elhoztak egy újabb jégkorszakot. Egy mágnás, Wilford előállt egy vonat ötletével, mely állandóan mozgásban van, önellátó és a túlélők azon élhetnek. A jegyek gyorsan elkeltek: a gazdagok megvették maguknak a luxust, mások szolgálni jelentkeztek a helyért. Van azonban még egy csoport, akik az utolsó pillanatban potyautasként szálltak fel. Őket a vonat végére, a Farokba zárták, és éppen csak élni hagyták. Most azonban szükség van onnan egy férfira: Layton nyomozó volt, és valaki gyilkolni kezdett a vonaton. Neki kell megtalálnia a tettest. Layton elvállalja a megbízást, hogy a vonatot figyelhesse meg, előkészíthesse a kitörésüket. Hamarosan rá kell jönnie, hogy nem Wilford, akivel szembe kell szállnia: a vonat hangja, személyzet feje, Melanie Cavill az, akinek az eszén túl kell járnia.

Ez a történet is kalandos utat járt be. Eredetileg egy képregény volt, amiből koreai film készült, de amerikai húzónevekkel: aki most Layton, abban a történetben Chris ’Amerika Kapitány’ Evans játszotta. Ha kasszát nem is robbantottak vele, kultfilm lett. Az alapján pedig megérkezett a sorozat is.

A képregényt nem ismerem, de a filmet igen. Amit gyorsan le kell szögezni, hogy a sorozat sokkal inkább tömegfogyasztásra készült el, szórakoztatóbb és nem sokkoló. Az egy akció menet volt, társadalmi üzenettel és borzongató részekkel. Az agyamba égett, amikor pl. a Farok lakói meglátják, miből és hogyan készülnek azok a szeletek, amiket enni kaptak. Itt kivettek minden ilyen részt, és a végjáték sem lett olyan drasztikus.

Ebben is benne vannak társadalmi kérdések. Nincs tökéletes rendszer, és ez bármely oldalról indokolható. A gazdagok áloméletet élnek, luxusban és maximális kiszolgálás mellett. A Farok lakóit betegségek tizedelik, uralkodnak rajtuk, egészen állatként tartják őket. Miközben mindenkinek megvan a helye, és a rendszer működik, igazság nincs benne. Miért lehet valaki érdemtelen annyira magasan, míg jobb emberek szenvednek? De mi az alternatíva? Melanie és Layton szemszöge is érthető, és az összecsapásuk rendszerek összecsapása is.

Az elején van egy kis krimi, ami színezetnek korrekt: ki a gyilkos, és miért öl? Layton nyomoz is, de már a kezdetektől érezni, hogy ez a krimi csak betét, valójában másról fog szólni ez a sorozat. Kicsit mint a sakk. A felek taktikáznak, lépnek egymás ellen, és bár kirobban a tényleges harc is, nem ott dőlnek el a dolgok. A szövetségek, a források birtoklása, az információ, aki valakit nyertessé tehet.

Jól kihasználják a vonat zártságát, miközben lenyűgöző környezetet is teremtenek vele. A luxus kabinokon keresztül a dolgozók világa, a Farok minimalizmusa, és a kinti fagy is ábrázolva lett. Lehetne sokkal paranoiás érzet is, ahogy a vonat falai behatárolják őket, de kifejezetten színes világot sikerült ábrázolni – igaz, van hozzá vagy 1000 kocsinyi hely.

A külsőségeknél azonban jobban szerettem, ahogy a vonat társadalmát és lakóit leképezik. Sok erős mellékszereplő mozog itt, és része egy nagyobb egységnek. Mint egy kaptár, amiben mindenkinek megvan a maga helye. Ruth, a mérnökök, Audrey, Bess – azért is szeretem ezt a sorozatot, mert sok szereplőt mozgat, akiknek mind megvan a maga története és a helye a rendszerben. Roppantul izgatja maga a rendszer az elmém, ami itt egyszerre jó és rossz.

Adott vagy elvett belőle, hogy ennyivel populárisabb? A magánéleti szappan – Layton őrlődése két nő között – nem hiányzott volna, de különben egy szórakoztató, nézős sorozat.

 

Snowpiercer – 5/4 könyörtelen disztópia, de mellette szórakoztató sorozat is, ami nem sokkol, csak leköt.

Snowpiercer | Official Trailer | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil