Minden napra egy film

Minden napra egy film

Young Wallander

1. évad

2020. november 14. - BBerni86

Nyomozós, társadalmi kérdéses, merénylős, rendőrös.

Kurt Wallander járőr, akinek a legjobb barátját most nevezték ki nyomozónak. Ám Kurt egy olyan ügybe keveredik akaratán kívül, ami miatt ő kapja a kinevezést. A lakóhelyéhez közel egy fiatal fiút megkötöztek és összevertek, gránátot ragasztottak a szájába – Kurt már nem tudta megmenteni. A megfigyelései, a helyismerete miatt feljebb léphet. A gyanúsítottat is ismeri, de meg van róla győződve, hogy téves a nyom. A feletteseit is sikerül 11_14young_wallander.jpgmeggyőznie, és a bevándorló vonal helyett egy felsőbb társadalmi kör felé keresgélhet. A dúsgazdag Munck családban közeleg az örökös megnevezése, aki egyedüliként örökli a családi milliárdokat. A fiatalabb fivér ügye a menekültek megsegítése, és ez jó alkalom lenne arra, hogy őt így lejárassák. De vajon ki akarja ezt, és meddig hajlandó elmenni?

Most nagy kedvem lenne azon poénkodni, hogy valaki azt gondolta, kicsit kölcsönöz a Young Sheldon címadásából, és talán becsábít családi komédia nézőket egy skandináv krimire. De visszafogom magam, ha azért nem is vagyok kibékülve ezzel a címmel. Nekem a Wallander: Beginning vagy az Origin is jobban tetszett volna. Valahogy nem skandináv krimis, hogy Young Wallander. Mi lesz a következő, Young Hole? Inkább ne!

Már csak azért sem örülök a címnek, mert ez azt feltételezi, hogy ez a Kenneth Branagh sorozat előzménye. Pedig nagyon nem. Ez egy reboot, amely használja Mankell karakterét, de a történeteit nem. Mindössze olyan egyezések vannak, mint a késelés története, ami később emlegetve van, itt kiderül mi is történt pontosan. Vagy az operarajongás, ami már most pipa.

A cselekmény napjainkba van helyezve, ahol Svédországot a bevándorlás/menekültek kérdése foglalkoztatja. Megjelennek a gyűlölet csoportok, de az emberbarátok is, és a felszínen az ő összecsapásuk mozgatja a cselekményt. Ennél azonban többről van itt szó, amit Wallander majd szépen fel is göngyölít a történet folyamán.

Nincs túlírva a krimi, pont jól el lehetett mesélni 6 részben. Ez nem olyan bűnügyi sorozat, amelyben a rendőrök minden részben megoldanak egy esetet. Itt egy ügyön dolgoznak végig, és amilyen leágazások vannak, azok is azért kellenek, mert a végére minden össze fog függeni mindennel. Még talán az is igaz, hogy az igazság sokkal egyszerűbb, mint ahogy az elterelések miatt gondolni lehet egy ideig.

Van magánéleti szál is, bár az tudott kevésbé érdekelni. Az elején Kurt egy barátság extrákkal kapcsolatban van benne, amit nem tud mélyíteni. Szakítás, de hamar feltűnik az ügy kapcsán egy fiatal nő, aki nem csak az ügy szempontjából kelti fel a nyomozó érdeklődését. Járattam is az agyam, hogy ő lesz-e a későbbi volt nej, a neve ismerős volt. Nem árulom el, de akinek segít, a nő neve: Mona. Azért 6 rész ahhoz kevés volt, hogy elhiggyem, mennyire nagy szerelem és komoly kapcsolat ez, pláne, hogy az elején még mással járt Wallander…

De nem is ez a lényeg, hála égnek nagyon alacsonyan van a szappan faktor. Mondjuk, az nem hiányzott, amikor az egy ponton gyanús férfiról kiderül, hogy Mona exe.

A kivitelezés is jól sikerült, jól megállja a helyét az amerikai sorozatok mellett is, bár ez svéd produkció – Netflix égisz alatt. A casting is helyi színezetű volt, így autentikusabb is, mint amikor brit színészek játszották a tipikusan svéd karaktereket.

Azt meg mindenki eldöntheti, tetszik-e neki hogy a jelen társadalmi gondjaira reflektálnak.

Erősen gondolkodom azon, hogy előszedem a brit Wallander sorozatot, amit már emlegettem is, Branagh főszereplésével. Pláne, hogy az egyik nyomozó azokban Tom Hiddleston. Már a regényeket is elég rég olvastam, hogy ne emlékezzek előre minden fordulatra.

Annak örülök, hogy a széria folytatódik. Berendelték a 2. évadot, annak ellenére, hogy sokaknak kicsapta a biztosítékot a modernizálás és a frissítés. Én elvoltam vele. Más, de ok.

 

Young Wallander - 5/4 korrekt és modernizált történet, korrekt kivitelezés, a színészekkel se lőttek mellé.

https://www.youtube.com/watch?v=t9rYPlh18Uo

A futár

Menekülős, harcos, életet mentős, zsoldosos.

Ezekiel Mannings nem simán alvilág figura, hanem olyan hatalmasság, akivel nem szokás újat húzni. Évtizedek óta igyekeznek börtönbe juttatni, eddig sikertelenül. Most azonban van egy szemtanú, aki tanúskodni is hajlandó ellene. Védőőrizetben várja, hogy másnap megtehesse a vallomását. Hamarosan futár érkezik, és mindenki a_futar.jpgdöbbenetére a csomagból a Nick őrzésével megbízott ügynök mérges gázt szabadít el. Végezne a futárral, a tanúval is, úgy adva el a dolgot, mintha a futár lett volna a merénylő. Azzal azonban nem számolt, hogy a nő egykori katona, aki nagyon nem díjazza, ha fizetés helyett meg akarják ölni. Nem csak visszatámad és végez az árulóval, de Nicket is kimenekíti és életben tartja. A speciális osztag egy óra múlva érkezik, addig marad ideje a másik árulónak végezni Nickkel és az egyre nagyobb gondot okozó futárral. Ezekiel már várja az eredményt…

Hol is kezdjem? Nem számítottam nagy filmélményre. Azt már megtanultam, hogy Olga Kurylenko nem a színészi tehetségével szerez szerepeket. Charlize Theron, aki szintén egy nagyon szép nő, tőle elhittem, hogy fél kézzel leveri a pasikat. Olga… nem az a szint. Ő inkább egy szép nő, aki jól mutat a vásznon, és B filmekben kamatoztathatja is a küllemét.

Viszont, ott van a stáblistán egy Gary Oldman is, így azért nem annyira buta akciófilmet vártam, mint amit végül kaptam. Komolyan fogtam is a fejem, hogy Oldman ennél sokkal igényesebben szokott válogatni. Ok, tudom én is, van az a pénz…

A durva az, hogy még nem is ők ketten fájtak a legjobban. Olga Kurylenko azt nyújtja, amit mindig. Jól néz ki, 2-3 nézéssel lejátssza a filmet. Oldman sablonos rosszfiú, aki a nézésével büntet, amit fokoz a szemkötője. Mi lehetett annak a célja? Elég röhejese néz ki, és az is szinte komikus, amikor egyszer lekerül, és Mannings tanulmányozza a saját arcát. Amit Shah végig menekülheti a filmet, neki se kellett nagy paletta.

Viszont, van egy William Moseley is a filmben, akit Narnia óta meg is ismerek. De ennyire ripacsnak még nem láttam, noha játszott élveteg buliherceget is már. Olyan üvöltözést és hisztit vágott le, hogy egyáltalán nem profi kommandósnak és gyilkosnak látszott, hanem… Nincs is rá jó szó. Elmegyógyintézetbe illő őrültnek?

A színészeket akkor kiveséztük – a karaktereik annyira semmilyenek, hogy azzal mondjuk nem is nagyon lehetett mit kezdeni. 1-2 mondatnál többet senkiről nem lehet tudni, másokról annyit sem. Itt a jellemek teljesen lényegtelenek.

Nézzük a történetet! Ami szintén fájdalmas. Kiszámítható, és olyan semmilyen. Ketten menekülnek, néha visszaütnek, és ennyi. Egyszer ugyan megcsillant a remény, hogy átmennek a 24 formátumába és real time pörgetéssel látjuk az osztag érkezéséig hátralevő 1 órát. De nem ezt választották, folytatódott a film ugyanúgy.

Különösebben nem is lehet mit mondani a cselekményről, a menekülés és visszaütés a két dolog, amit variálnak. Legfeljebb a módszer változik, a lényeg azonban nem.

Viszont, ami kicsit menti, hogy egy-egy akciójelenet egészen nézhető lett. Igaz, nem reálisan nézve, hanem a Halálos iramban széria szellemében. Mit számít, mennyire szegi meg a fizika és a logika szabályait, amíg jól néz ki?

Kihagytam valamit? A casting nem tűnt rossznak, de az eredmény csalódás. Akad egy-egy látványos akció, de különben üres a sztori. Humort keresve se találni benne.

Vagyis, ennyi. Újabb akciófilm, ami nélkül nem lett volna hiányérzetem.

 

A futár - 5/1,5 van benne egy-egy látványosabb akciójelenet, különben siralmas. Moseley, miért?

https://www.youtube.com/watch?v=cERrVZk94wY

Mit várunk?

Cím: Blonde

Készítők: Andrew Dominik rendezi, aki a jó hosszú című Jesse James filmet is összehozta anno. A szerepekre pedig olyan színészeket nyertek meg, mint Ana de Armas, Adrien Brody és Bobby Cannavale.image.jpg

Műfaj: adaptáció, életrajz alapján fikció

Cselekmény: a történet egy lány meséje, akiből nagy sztár lesz, keresi a szerelmet és önmagát, de valahogy félresiklanak a dolgok.

Várható megjelenés: eredetileg még idén tervben volt, de hogy mire töltik fel?

Miért várós?

  • Netflix produkció jó nevekkel. Más sokkal jobban bízom ezeknek a megjelenésében, mint a moziknak. Azoknak annyi.
  • Vajon kiszőkítik Ana de Armas-t? KI! Nem tudom úgy elképzelni.
  • Érdekes lesz, a valóságból hogyan játszottak fikciót. Hiszen az alap mégiscsak Marilyn Monroe élete volt…
  • Talán még az Oats sztorihoz is kedvet csinál.

Igen, séf Párizsban

Igen, séf 3,5

Főzős, éttermet nyitó, esküvőig jutó.

Max és Vika kibékültek, annyira, hogy már az esküvőt is tervezik. Szombaton lesz, Vika alig várja, már a ruháját is elhozta. Max egészen addig lelkes, míg fel nem merül, hogy egy elnöki vacsorát szeretnének aznap az étteremben megrendezni – megérzi a menekülés lehetőségét, és mivel barátja, Kosztya éppen kialvatlan és kukhnya.jpgnyűgös a baba mellett, le is csap a lehetőségre. Mindent visszamond, amit Vika tud meg utoljára, és nem is tőle. Az eredmény egy nagy veszekedés, és szakítás. Az elnöki vacsora is kudarcba fullad, az étteremnek zárnia kell. Szerencsére a főnök vett egy éttermet Párizsba, így költözhet a stáb nagyja. Igaz, ott szembesülnek azzal, hogy Gyima egy rozoga hajót vett, amit a Szajnán közlekedő kulináris remekké kellene alakítaniuk. Közben Vika és Max is háborúznak: a nőnek akad egy francia hódolója, ami nagyon böki a férfi szemét.

Akkora siker lett az oroszoknál a sorozat, hogy nem csak az évad készült el, hanem kiegészítő filmekkel is előrukkoltak. Az Igen, séf Párizsban a 3. évad után játszódik – nem közvetlenül, pár hónap eltelt, de még előbb, mint a 4. évad kezdete. Ami folytatás: Násztya és Kosztya, mint kisbabás szülők és a Vika – Max páros közelgő esküvője. Ha jól tudom, magyarul nem adták le, de a Youtube-on fent van, így ha valaki angolul, franciául, vagy oroszul ért, onnan meg lehet nézni és úgy lehet nekivágni a negyedik évadnak, hogy nem marad a történetben lyuk.

Az már más kérdés, mennyire volt érdemes ebből egy filmet kihozni. A sorozatot szerettem, így elvoltam ezzel a filmmel is, de azért azt is be kell vallanom, leginkább azért, mert hiánypótlónak használtam – az ötödik évad már nem lesz szinkronnal. Talán majd egyszer…

Olyan ez a tévéfilm, mintha egy Igen, séf epizódot nyújtottak volna el 90 percre. Csak éppen, ami működik, és amit szeretek fele ennyi időben, az ebben a hosszban sok. Annak ellenére, hogy teljesen egyező elemeket használ a sorozattal.

Max és Vika továbbra is egy se veled, se nélküled kapcsolatban szenved vagy boldog. Vika sokkal érettebb és felelősségteljesebb, míg Max keveri a zűrt. A teljes szakítás túl erős Max kezdeti idiótasága után, és az is igen műbalhé, ahogy feltűnik a francia, aki egy opera és két közös vacsora után már lánykérésnél tart. Pláne, hogy most egy történeten belül kétszer is megkapjuk a „szerelem – szakítás – békülés – még jobban szeretlek” felállást. Értem én, hogy ez a tévés komédiák szükséges eleme, a Jóbarátok könyv alaposan elmagyarázta Ross és Rachel kapcsolatán keresztül, de akkor is… Más ötletet többre értékeltem volna.

Mivel hosszabb volt, a többi szakács idiótaságai is túl sok voltak. Van, pl. aki mindig lop. Itt olyan szinten, hogy már nem csak az étteremből húst, de komplett étkészletet is begyűjt meg hasonlók. Ami kicsiben vicces, ilyen mértékben már idegesítő.

Azon még merengek, Viktor mélyítéséhez mit szóljak. A sorozatból már ismerjük az egyik volt feleségét, és mindkét lányát. Most megtudjuk, milyen az apja. Mondjuk úgy, már jobban értem, miért bánik úgy Kátyával, ahogy. Értem azt is, hogyan akartak ezzel megható részeket vinni a filmbe, de nem mondanám teljesnek a sikert.

Amit viszont nagyon tudtam szeretni, az maga Párizs. Mivel egy utazó hajós étterem a helyszín, szép vágóképekkel van tele a Szajnáról és Párizs folyópartjáról Eiffel-toronnyal, Notre-Dame-mal (a film még a tűz előtt készült) és a városba érkezés is képeslap kompatibilis képekkel és útvonallal készült.

A szokott humor, a szokott karakterek a szokott húzásaikkal.

Vagyis, igen, tudtam szeretni a filmet is, és sajnáltam volna, ha nélküle nézem az első 4 évadot. De akkor is csak olyan, mint egy másfél órás rész lenne a sorozatban.

 

Igen, séf Párizsban - 5/3,5 sorozatban ok, de egész estés filmnek nem az igazi. Mint egy túlnyújtott rész…

https://www.youtube.com/watch?v=H0_26F6skk8

Captain Fantastic

Más életmódot követő, családos, gyászoló.

Ben és Harper úgy döntöttek, másképpen fognak élni, mint amit a társadalom normaként fogad el. A gyerekeiket is egy ilyen környezetben nevelték fel, tulajdonképpen a vadonban. Ben most egyedül van a hat gyerekkel, akik közül a legnagyobb 18, a legkisebb 8 év körüli. Az asszony kórházi kezelésen van, depresszió miatt. A gyógyulás captain_f.jpghelyett rossz híreket kapnak: Harper öngyilkos lett. Ben apósa még a temetésről is kitiltja a férfit, akit a lánya megrontójának tart. Ben és a gyerekek viszont pontosan tudják, hogy Harper nem olyan temetést akart, amilyet az apja tart neki. Felpakolnak a buszukba, és útra kelnek, hogy elköszönjenek, úgy, ahogy Harper akarta volna. Út közben azonban mindenkinek rá kell ébrednie, hogy az sem megoldás, ahogy ők élnek. Egyszerre zsenik és különcök, akik nem tudnak beilleszkedni a társadalomba.

Annyi mindent ki lehet emelni ebből a filmből – van benne annyi szál és történés, hogy mindenki találhat benne valamit, amire fogékony.

Lehet családi filmként nézni, amiben egy apa és hat gyereke kalandjait követjük végig. Vannak izgalmasabbak, humorosabbak és drámai tetőpontok is. Nem egy tipikus családi film, ahhoz más rétegek is igen erősek benne, de van egy ilyen nézete is. Ahogy ez a család összetart és kapaszkodnak egymásba – szép lenne, ha több ilyen erősségű kapcsolatot lennénk képesek kialakítani. Ahogy néztem, egyszerre pörgött az agyamban, hogy milyen jó is lehet egy ilyen összetartó és egymást tisztelő és szerető családban élni, miközben azért az is bennem volt, hogy sok is lenne. Kulcsos gyerek voltam, így nekem elképzelhetetlen, milyen lehet, ha ennyire szorosan a szülő a gyerek mellett áll. Úgyhogy, simán meghasonlottam: irigylem is, de nem is tudom elképzelni magam benne.

Lehet családi drámaként nézni, hiszen több generáció között is nagyon komoly ellentétek vannak. Az após és a veje szinte hidegháborúban állnak egymással, és egy-egy gyerekben is felmerül, hogy nem jó, ahogy élnek. Látjuk, hogy a nagyfiú milyen esetlen a kortársai körében, noha szinte zseni szinten van minden másból, és egyből képes beszélni is, ahogy megint a családi körben van. Talán Bónak sikerült a legszebben megfogalmazni. Mindent tudnak, amit könyvekből tudni lehet, de a való világból tudatlanok. De az is megérne egy misét, ami majd a temetés körül lesz. Ott nem simán generációk, de világnézetek csapnak össze és egyszerre humoros, de mélységesen fájdalmas is a történet.

Ha valaki fogékony rá, akkor nagyon könnyen megtalálja benne a társadalomkritikát is. Nem egy ponton szembe van állítva Ben és családja az átlag amerikai életformával. A film pedig azt játssza meg nagyon ügyesen, hogy Benék életmódját kezeli az elején normálisnak, így el tudja értetni, hogy a különben átlagos polgári életet érezzük furcsának. Még csak az olyan apróságokban is sok minden van a sorok között, amikor először mennek be egy gyors étterembe, és a gyerekek rácsodálkoznak, hogy milyen kövérek az emberek. De ennél sokkal komolyabb kérdések is felmerülnek, ahogy megy előre a történet.

Nem látványfilm, de szépen kamerázott, kellően mozgalmas dramedy, amiben lekötnek, van cselekmény, és megmutatják, amit meg akarnak.

Sokat köszönhet a film a színészeinek is. Viggo Mortensen nagyon komoly színésszé érett azóta, hogy tünde köpenyben vándorként vonult a mozivásznon. Annyira esendő, makacs, egyszerre zseniális és kívülálló apát hoz… A gyerekek is szépen végszavaznak neki, de ennek a filmnek Mortensen volt a szíve.

Lehet rajta mosolyogni, meghatódni, és nem kevés tanulságot leszűrni az életmódunkról. Az is egy jó játék, melyik színészt – a gyerekeket is – honnan ismerjük még.

 

Captain Fantastic - 5/4,5 egyedi, szívmelengetően családi és mégis nagy pofon az egész nyugati kultúrának.

https://www.youtube.com/watch?v=D1kH4OMIOMc

Idézzünk!

Az élet nem mindig kedvez nekünk. A dolgok szétesnek, de csak az számít, hogyan akarjuk élni az életünket. Az számít, hogy menjünk tovább, azokért akiknek szüksége van ránk. Ezt az ígéretet tesszük életünk minden napján, hogy a nehézségek dacára soha ne adjuk fel. (Jurassic Park: Krétakori tábor)

 

(Egy nem mindennapi kérést akar a gyászoló erőszakkal keresztülvinni.)

  • Maga sírásó?
  • Igen, de remélhetőleg nem sokáig.
  • Maga meg halottakat örökít meg?
  • Bárkinél jobban, igen.
  • Akarok egy fényképet! Mindkettőnkről!
  • Ki legyen az a kettő?
  • Olyat, amin együtt vannak, uram?
  • Ráteszik az én Marymet!
  • Rátesszük?
  • Nem hiszem, hogy az ötlet az jó. Tudja, éppen Molloy ásta azt a sírt, amiben az ön Maryje nyugszik.
  • Ha azt javasolja, hogy ássuk ki a szegény asszonyt, ahelyett, hogy átalakítunk egy fényképet! Maga nincs eszénél, maga mindenkinél bolondabb!
  • Látni akarom az asszonyt! És kell az a fotográfia!
  • Hogyne, Talán egy könnyed kis exhumálás?
  • Nincs olyan, hogy könnyed exhumálás! (Mozdulatlanul)

 

Valódi, helyes, igaz. Csak a valóság helyes, és minden valóság helyes. Minden, ami igaz, szép. (Mű szerző nélkül)

 

(Duke vigasztalná Elizát, akinek egy szüfrazsett beolvasott. Nem lehet nem észrevenni, hogy milyen is az angol büszkeség, amit mindenbe bele lehet csempészni.)

Semmit nem tud rólad. Ráadásul a világnézete nagyon távol áll a valóságtól. Erőszakkal nem érhetünk el egyetértést. Elvégre, az francia szokás. (Miss Scarlet és a herceg)

 

(Nem csak az ingatlanbizniszben megfogadható tanács.)

Csak akkor találj ki valamit, John, ha biztosan segít. Vagy pedig tartsd a szád. (Glengarry Glen Ross)

 

(Amikor miss Archer beszól a kocsisnak, aki nem akarta fuvarozni őt.)

  • Maga ott! Kövesse azt a kocsit!
  • Szünetet tartok.
  • Majd én. Már értem, miért hívják úri fogatnak. Maga a legjóképűbb úr, akit ma este csak láttam.
  • Valóban?
  • A lóhoz beszéltem. Azt hittem, az övé a vállalkozás. (Archer)

 

(A séf elkeseredésében a főnökének is megmondja, merre tart és érezhető, hogy a változások miatt.)

  • Üdvözlöm, búcsúzom. Remélem, hogy többé nem találkozunk.
  • Nem értem, Ön hová megy?
  • A kocsmába. Velem tart?
  • Nem, köszönöm. Megvagyok nélküle.
  • Nagy kár, pedig gyönyörű hely.
  • Mi történik itt, elmagyarázná nekem?
  • Az, hogy felmondok. (Igen, séf)

 

Hé! A tesóknak nem szabad, mert a végén olyan lesz a gyereketek, mint a Lannisterek. (Apunál van pénz)

Nem az én napom

Emberrablós, magából kifordulós, menekülős.

Till a családjáért feladta az álmait: gitáros volt egy bandában, de megnősült, gyereket vállaltak, és egy bankban húzza az igát. Ám eljön az a pont, amikor besokall. Elgondolkozik az álmain, amiből neki már nem maradt semmi. A zene nem része az életének, a feleségét alig látja, mert éppen próbálja elindítani a divatmárkáját. A bankját az 11_10nem_az_en_napom.jpgegyik megtagadott hitelkérelmű férfi kirabolja, és Tillt viszi magával túszként. Eleinte Till retteg, és csak haza akar jutni, de aztán Nappo életviteléből és világából valami rá is átragad. Egy tévedés miatt azt hiszi, a felesége megcsalja, így már kész fejest ugrani a férfival egy még nagyobb melóba is. Hollandiában kellene banki papírokat felbecsülnie, és Till ott aztán elereszti a gyeplőt. Bulizik, drogozik, tombol. A valóság azonban kijózanítóan tud hatni, pláne, ha gengszterek képében érkezik.

Ez a film számomra annyira semmilyen élmény volt, hogy azért esik nehezemre írni róla. Tulajdonképpen azt sem tudom ecsetelni, mi nem tetszett benne, ahogy azt sem, mi lett volna kedvemre való benne.

A cselekmény igazából pont azt adta, amit várt az ember. Az elejétől lehetett látni, hogy Till boldogtalan, és valamikor robbannia kell. Nappo és a felesége körüli félreértés ehhez adja meg az alkalmat, de természetesen abban is biztosak lehetünk, hogy a végére kiderül minden félreértés, és Till visszatérhet a boldog mindennapokhoz. (Ha néhány körülmény meg is változik majd a film elejéhez képest.)

A poénok. Alapvetően az adná őket, hogy a két férfi főszereplő mennyire más karakter. Az egyik alapból olyan döntéseket hoz, hogy azokon fel lehet húzni a szemöldökünk. Most komolyan, hányan mennek be a bankba azért hitelért, hogy vegyenek egy sportkocsit és elvigyék nyaralni a barátnőjüket? Persze fedezet semmi, ahogy kilátás sem, hogy a pénzt vissza tudja fizetni a férfi. Nem is kölcsön kellett volna neki, hanem adomány. De azt is meg lehet nézni, hogy kezeli a saját gyerekeit. Nappo él bele a világba, senki és semmi nem érdekli magán kívül. Talán egy kis fejlődést ilyen téren mutat, Till a barátja lesz, és ezért bevállal némi kockázatot érte a film végén.

A másik, ahogy Till önpusztításba és bulizásba kezd. De azon nem tudok nevetni, hogy részegen tetováltja magát, és még a lopott pénzt is sikerül felgyújtania.

Közben, elvileg van családi üzenet is, hiszen Till családja különben mintaszerű. De megható pillanatokat nem igazán sikerült komponálni, ez inkább egy komédia, ami nem lett vicces.

A kivitelezés is – nem egy látványfilm, bár pár olyan jelenetet tettek bele, ami már szinte akció. Volt benne bankrablás is, autós üldözések és még lövöldözés is kemény bűnözőkkel. Azonban semmi olyasmi, ami kiemelkedne vagy éppen nagyon rossz lenne.

Német film, így az nem meglepő, hogy német színészekkel készítették. Till Schweiger a producerek közt is bent van, így a cameo szerepe nem meglepetés. A két főszerepet Axel Stein és Moritz Bleibtreu kapták. Igazából velük kapcsolatban is csak ismételni tudom magam: nem voltak rosszak, de emlékezetesek sem.

Miről írjak még? Igazából azt tudom csak ragozni, mennyire nem fogott meg ebben a filmben semmi. Még csak a zenéje sem, pedig jobb híján szívesen írnék arról is. Helyette azt tapasztaltam, hogy még a filmzene is semmilyen. Van egy énekes, akinek egy ikonikus dala szól a film nagy részében, Till még a koncertjére is elmegy. Eddig még csak nem is hallottam róla, és Till gitározása sem tetszett.

A film címe, hogy nem az én napom. Nos, azt hiszem, megállapíthatjuk, hogy ez meg nem az én filmem. Háttérfilmként elmegy és ennyi.

 

Nem az én napom - 5/3 leginkább semmilyennek nem éreztem. Komédia, néha majdnem vicces, de igazán mégse.

https://www.youtube.com/watch?v=Km4Lpw1oiiY

süti beállítások módosítása
Mobil