Minden napra egy film

Minden napra egy film

Dermesztő titkok

2020. november 07. - BBerni86

Házasságos, őrületbe kergető, titkokkal teli.

Annának nincsenek nagy álmai. A szüleitől szép örökség maradt rá, és csak saját családot szeretne. Amikor udvarlója, Richard megkéri a kezét, igent is mond, hiába igyekszik a bácsikája meggyőzni, hogy ez túl gyors. Három hónapja ismerik csak egymást, Richard nem régen özvegyült meg, és magával vinni a feleségét egy mindentől távol eső világítótoronyba is. Ám Anna belevág a kalandba. Megérkezve azonban azzal szembesül, 11_7dermeszto_titkok.jpghogy a férje tartja tőle a távolságot, sokat ír, és ilyenkor nem lehet zavarni. A házvezetőnő ellenséges, és nem is lehetne jobban kifejezni, hogy még mindig a halott asszonyát tekinti az etalonnak. A házban is furcsa dolgok történnek, titokzatos zajokat hallani, és Anna egyre biztosabb benne, hogy valaki leselkedik utána. Richard azonban nem hisz neki – viszont pénzt kér, és annak is rémmeséje van, hogyan özvegyült meg. Anna egyre nagyobb veszélyben van, de vajon még időben felismeri, kitől kell tartania?

Thrillert akart készíteni, de nincs ötleted? Sebaj, a Dermesztő titkok bemutatja, hogyan érdemes a nagyoktól kölcsönözni, hogy legyen saját filmünk! Hogy nem lesz kasszasiker? Tudom, nekem is feltűnt. De ha nincs eredeti ötlet, csak ez a módszer, akkor ne lepődj meg, hogy elmarad az ünneplés és a rajongás. Ez csak gyors feladatteljesítés, semmi több.

Az első feladat, hogy mérd fel, melyik az a klasszikus, amely megihlet! Nem lopunk, ki mondott ilyet? Mindössze tisztelgünk a nagyok előtt és kifejezzük, mennyit jelentettek nekünk. Ezért használjuk az elemeiket!

Nézd csak meg itt! A fiatal hölgy megérkezik a patinás múlttal rendelkező új otthonába, ami már a férje családjáé generációk óta. Ha az eredeti kastélya túl nagy falat, hiszen kisebb a költségvetés, meg lehet oldani kreatívan! Itt egy világítótorony a helyszín, meg a hozzá tartozó ház. El lehet adni bármit…

Majd, hamarosan szembe találja magát a házvezetőnővel, aki a korábbi asszonyát emlegeti megszállottan. Amit ő letett valahova, te nehogy máshova tedd! A hatalmas portréja kint van a lépcsőházban, annyi baj legyen! Akár a párbeszédeket is kölcsön lehet venni, és az ikonikus jelenetet. Nagy estélyire nincs pénz? Akkor a halott asszony ékszerét tedd a nyakába!

Rájöttél már, mi az alap? Igen, a Manderley-ház asszonya. Ok, a Netflix most csinálta meg újra, de ez még korábban készült, 2018-ban! Így többeknek ismerősek lesznek a jelenetek? Sebaj, akkor bolondítunk!

Vagyis, veszünk még egy régi klasszikus, amit a fiatalság már nem ismer. Hősnőnk férje gyanúsan viselkedik. A nő olyan dolgokat érzékel, amiket más nem, ezért elkezdenek furán nézni rá, és egy ponton már maga sem lehet biztos benne, hogy minden rendben van-e a fejével. Azt már említettem, hogy a nőnek öröksége van? Éjjel valaki járkál. Mivel modernizáltunk, itt már gázlámpa fénye nem mehet el, de legalább kisebb az utalás!

Azzal még lehet játszani, hogy a film vége nem az lesz, ami a klasszikusokban. Tudod, hogy azt lehessen mondani, hogy nem is hasonlít, nézd meg mennyire más a vége!

Költséghatékonyság. Már érintettük a témát. A nagyobb dolgokat le lehet cserélni kisebbekre és olcsóbbakra. Mint a házat, a kosztümöket. Eleve, hogy mai korba helyezzük, már oldja a gondjaink egy részét a díszlettel és a kosztümökkel.

A színészek – eredetiben sztárok tűntek fel. Ingrid Bergman, Laurence Olivier… Neked esélyed sincs rá, hogy valami ilyesmit felmutass. Érd be azokkal, akik olcsón dolgoznak. Nem gond, ha nem ismeri őket senki! Az sem, ha játszani se nagyon tudnak. Ha van egy minimális eye candy faktor, akkor már megy a dolog. Ha meg nem, rásegítünk a plakátokkal!

A végeredmény egyszer nézhető lesz, és ennyi, ami elmondható róla!

 

Dermesztő titkok - 5/2 annyira tele van lopott elemekkel, hogy az már fáj. A színészei se mentették meg.

https://www.youtube.com/watch?v=ytovewf3JSc

Jurassic World: Krétakori tábor

1. évad

Gyerekes, kiutat kereső, táborozó, dinókkal ismerkedő.

Darius a dinoszauruszok megszállottja. Az apjával, akit sajnos már elvesztett, az volt az álmuk, hogy egyszer együtt eljutnak a Jurassic World parkjába. A fiúnak már csak úgy van erre esélye, ha elsőként befejez egy videójátékot, amely a parkban játszódik, és így megnyeri a kirándulást. Így történik, és pár fiatallal elsőként vehet részt a krétakori tábor programjaiban. Van köztük gazdag gyerek, akit az apja juttatott be. Van népszerű blogger a11_7camp_cretaceous1.jpg reklámozás miatt. Van népszerű sportoló, de a farm húsellátásért felelős farmerek lánya is eljöhetett. Darius minél többet akar felfedezni, és közben akaratlanul is észreveszik a többiekkel, hogy a park állatait létrehozó tudós körül valami nem stimmel. Ám mielőtt igazán belemerülhetnének a rejtélyek megfejtésébe, az elszabaduló állatok miatt az életükért kell futniuk és valahogy kijutniuk a szigetet elhagyó, vendégeket evakuáló hajókhoz.

Hány bőrt lehet lehúzni egy sikeres franchise elemeit felhasználva? Amennyit a készítők nem szégyellnek. A legutóbbi Jurassic World nem úgy teljesített, ahogy az első rész sikere után jósolták, így most jó előre készítik a nézőket a harmadik felvonásra – igen, fog érkezni a Jurassic World 3. Csak az a kérdés, pontosan mikor.

De vissza oda, mivel is készülnek. Új nézőket igyekeznek szerezni, így megszólítják a kisebbeket is és a Netflix nézőket. Ha csak magamból indulok ki, ha nem a Netflixen van fent, eszembe se jutott volna Jurassic World animációt nézni. Maximum, ha lett volna Chris Pratt benne, de nincs benne.

A krétakori táborba gyerekek érkeznek, akiknek nagyon hamar maguknak kell boldogulni. Dinókkal küzdenek, menekülnek, nyomoznak. Gyereksorozatnak ideális már maga a cselekmény is. Az agyat nem terheli le, és igazság szerint az oktató szándék sincs benne, csak a szórakoztatás. Meg sem próbálnak a dinoszauruszokról tanítani minket, a legismertebb típusokat használják, és a film lényei köszönnek vissza.

A gyerekek sokfélék, típusokat jelenítenek meg. Mélyen egyiket se lehet megismerni, egy-egy vonással jellemezhetőek. Van a tisztaságmániás, a zárkózott, a mindenkivel barátkozó, a nagyszájú gazdag gyerek, a dinó fan. Mivel eléggé mások, a gyerekek találhatnak saját kedvencet, és a különcségek meg szolgáltatják a történet humoros jeleneteit. Pl. mire nem jó a kézfertőtlenítő?

Felnőtt fejjel azért lehet érdekes, mert folyamatosan rárímel az első filmre. Azzal párhuzamosan játszódik, és a filmen történtek ennek a cselekményét is meghatározzák. Ahogy már említettem is, a sorozatban is azok az állatok jelennek meg, melyek a filmben is ott voltak, legyen az a génsebészetnek köszönhető hibrid vagy újjáélesztett hatalmas vízi ragadozó, T-Rex vagy egyéb.

(Simán benne van, hogy a filmet ismerők a húsvéti tojásokra vadásznak benne, míg a filmet nem ismerők ettől kapnak kedvet az élőszereplős verziókra.)

Az eredeti Jurassic Park világ sok klasszikus eleme bekerült a sorozatba is. Ami számomra a legmarkánsabban feltűnt, a film zenéje felcsendül itt is. Az megint egy olyan eleme az univerzumnak, ami annyira erősen hozzá kapcsolódott már… Simán a Spielberg-film jelenetei kezdtek a szemem előtt peregni, ahogy megszólalt a Jurassic Park téma.

Bár a cselekmény nagyon mese, és érezhetően a kamaszokat és kiskamaszokat akarják vele megfogni, a látvány sok mindenért kárpótol. A tájak, a dinók is nagyon jól néznek ki. Az ember alakok annyira nem fogtak meg, de azok nem is versenyezhetnek az élő szereplőkkel. A szinkronhangok közé sem került be ismertebb gyerekszínész.

Pótléknak ok, amíg érkezik a Dominion.

 

Jurassic World: Krétakori tábor - 5/3,5 a látvány minőségi, és jól használja a filmek elemeit is. Ám a történet nagyon mese.

https://www.youtube.com/watch?v=X9c45e1-CDw

Apunál van pénz

Bankrablós, család egyesítő, átverős.

Matvey Levin többszörös milliárdos, akinek az életben nem is számít más, mint a bankjai és a pénze. Azonban azzal is tisztában van, hogy az évekkel korábban adott mintáját egy doktor kiárusította, így nem egy gyermeke született olyan nőktől, akiket soha nem is ismert, és akik a spermát áruló doktortól pont az ő örökítő anyagát vették meg ilyen-olyan okból. Ha felbukkan egy fia, van belőle pár, akkor rövid úton közli, hogy nem érdekli, és örökségre 11_6apunal-van-penz.jpgis hiába várnak, mivel a vagyona papíron a társáé, nincs mit adnia. Így jár Kolja is, aki a férfi naptárját is feltörte, hogy találkozhasson a biológiai apjával. Matvey társa hirtelen hal meg, és Londonból hazaérkezik a férfi lánya. Papíron minden az apjáé volt, és bár tudja, hogy igazából Matvey a tulaj, kihasználja a helyzetet és mindenre rátenné a kezét. A férfinak be kell törnie a saját bankjába, és megszereznie az iratokat, ami bizonyítja a tulajdonjogát. Ehhez azonban kell egy csapat, így eddig megtagadott gyermekeihez fordul és némi pénzjutalomért beveszi őket a tervébe.

Ez olyan komédia volt, ami felidézte bennem azokat a magyar filmeket, amelyek amerikai mintára készültek, de sem eredetiek nem lettek, se nem viccesek. Bár újabban eléggé rákaptam az oroszok filmjeire, ez egyértelműen a gyengébbek közül való.

Nem tudtak mit kezdeni az ötlettel. Vegyük csak a családtagokat! Klisé, mindegyik. A fiúk közül a hacker az egyetlen, akit megjegyeztem. A többiekről maximum annyit tudok, hogy fegyvermániás, lökött gépkezelő, szélhámos prédikátor. Nem voltak eléggé egyediek, nem kaptak elég játékidőt, hogy kibontakozzanak. Kolját leszámítva mindenkinek volt egy nagyobb defektje, és ezzel voltak azonosítva. Ez lett volna bennük a humoros is, de hogy is lehetett volna erre jó poénokat írni? Egy volt az egész filmben. Amikor a végén jönnek ki a börtönből, és kiderül, hogy a fegyvermániás miért ölelte meg búcsúzáskor az őrt…

A családi vonal is gyenge. Eleve, Matvey nem is akar családot, és a srácokat bűntársakként kezeli. Ugyan a végére az apjuknak kezdi el látni magát, és változtat a viselkedésén, de a folyamatból nem kaptunk semmit, és nem is érthető, miért szerette meg a fiúkat. Nincs semmi érzés, hogy ők rokonok, mások, de összetartoznak. Nincs családépítés, nem éreztem, hogy épülne érzelmileg bármi is közöttük.

Ugyanez kicsiben megvan az örökösnő beépített embere miatt is. Az egyetlen lány a csapatban, aki Matvey lányának hazudja magát. Minimális utalás van, hogy az egyik bátyjával, aki ugye igazából nem a bátyja, kezd alakulni valami közöttük – aztán jól félbehagyják és zavarosra keverik ezt a szálat is. Most akkor a lány elárulta őket teljesen, vagy mi van? Nem volt tiszta. Mintha itt is lenne, meg ott is.

Ha jó lenne a heist movie, akkor ennyire nem zavarna, hogy a karakterekkel nem tudok mit kezdeni. Csak éppen ez a vonal még siralmasabb. Sehol egy nagy ötlet, valami látványos kivitelezés. Unalmas, ahogy terveznek és maga a rablás is fárasztó lett. Ha csak ennyi tellett tőlük, nem is csodálom, hogy az lett a film vége, ami.

Bár, a rendező megengedett magának egy poént. Annyira nyitott véget ért, hogy itt akár indulhatna egy újabb történet is. Kb. mint a Riviéra vadorzóinak a végén, csak itt az örökségért megy a harc és a szélhámoskodás.

Ismerős színészt nem láttam benne, de nem is vártam. Sajnos, eleve annyira üresek a karakterek, hogy megjegyezni sem tudtam semmit. Mindenki két arckifejezéssel letudhatta a filmet, nem kellett megerőltetni magukat.

Az akció, de a humor is semmilyen. Se nem vicces, se nem látványos.

Sokkal többet vártam, de csak ezt kaptam. Kár.

 

Apunál van pénz - 5/2 minden téren csalódás. Nem ötletes a balhé, a humor olcsó, a film meg felejtős. Kár érte.

https://www.youtube.com/watch?v=sD4aUIa9Ozk

Mit várunk?

Cím: The Son

Készítők: nagy bánatomra a szereposztásra még nem bukkantam rá, de az biztos, Jake Gyllenhaal a címbeli fiú és a rendezői székbe Denis Villeneuve ül.mit_74.jpg

Műfaj: thriller, bosszúfilm

Cselekmény: a fiú – az apja rendőr volt, a fiú büszke volt rá és már kamaszként kitűnt az éles eszével és sporttehetségével. Az apjáról mocskos dolgok derülnek ki, öngyilkos lesz. A fiú megtörik, és bevállaló ember lesz belőle. Ártatlanul börtönbe kerül, de amíg drogot kap, nem érdekli. Ha valami balhét el kell vinni, ő bevállalja. Ráadásul nem beszél, így a rabtársak rendszeresen neki gyónnak. Míg egy napon azt nem hallgatja végig, hogyan csalták tőrbe az apját és állították be öngyilkosságnak a megölését. A fiú, aki ekkora már férfi, leáll a drogról, dolgozik a szökésén és az évek alatt megtudott titkokkal bosszúhadjáratot indít.

Várható megjelenés: egyelőre nagy kérdőjel. Remélem, jövőre már nézhetjük.

Miért várós?

  • Imádtam a regényt, ezért kezdtem Nesbót olvasni és már nagyon várom a feldolgozást.
  • HBO projekt lesz, és ha olyan korrekten megcsinálják, mint a Perry Masont, szeretni fogom.
  • Gyllenhaal az egyik kedvenc színészem.
  • Roppantul érdekel, mit hoz ki a történetből Villeneuve.

Mű szerző nélkül

Háborús bűnöket rejtő, romantikus, művészetben újat kereső.

Kurt már gyermekként ígéretes tehetség, amit a nagynénje fel is ismer, és igyekszik a gyereknek a modern művészeteket is megmutatni, amelyeket a náci Németország dekadensnek tart. A lány különben is szívvel éli az életét, engedve a hóbortoknak is. Ennek eredményeképpen a rendszer betegnek bélyegzi, és Seeband professzor által halálra ítéli. Évekkel később, a szocializmusban Kurt egy propaganda gyárban fest feliratokat, de a 11_5mu_szerzo_nelkul.jpgművezetője felfigyel a fiúra és beajánlja a művészeti akadémiára. Ott a szocreál művészetekre tanítják, amit nem szeret, de ebben a rendszerben nincs választás. Kitart, mert egy olyan lány szerelmét nyerte el, akinek az apja sikeres orvos, és aki nálánál jobb vejet képzel magának. Eljön azonban az a pont, amikor már nem lehet így élni tovább és a párnak lépnie kell. Kurt elindul az úton, hogy kifejezze magát, és olyan dolgokat mutasson meg az embereknek, melyeket csak a művészet lehet képes felfedni.

Mivel kellene kezdenem? Legszívesebben üresen lelkesednék, hogy az utóbbi időben ez a film tetszett nekem legjobban, és mennyire a hatása alatt vagyok. Pl. éjjel álltam neki, mert kis balgán nem néztem meg, milyen hosszú. Az eredmény az lett, hogy éjjel 2-ig filmet néztem, és észre sem vettem, hogy több, mint 3 óra volt a film. (Megjegyzem, a reggeli kelésig és készülődésig a munkába kevesebb időm maradt – de megérte!)

Ha pedig megpróbálnám részletesebben átadni, mi váltotta ki ezt a hatást, átcsúsznék spoiler jel alá. Olyan fordulatok és döbbenetek vannak ebben a filmben, hogy bűn lenne előre lelőnöm a csavarokat. Így kicsit ködös leszek és csak utalgatok most, már most kiírva azt, hogy ezt a filmet inkább nézni kell és felfedezni a rétegeit.

A cselekmény lineárisan halad előre, alapjában véve egy síkon, Kurt nyomában haladva. Viszont, ennek ellenére benne él a múlt is. Kurt szeretett nénje, Elisabeth a náci propaganda egyik áldozata. Ő ráadásul beteg sem volt, csak nem az a szürke egyéniség volt, akit a rendszer megtűrt volna. Egy más szempontból az apja is a náci múlt áldozata lett. Így Kurt viszonyait mindig meghatározza, mit vesztett el és hogyan. Ő elfogadja, megéli a múltat.

Egy másik karakter pont az ellentétét teszi. A folyamatos menekülés és tagadás jellemzi, az egész film alatt csak egyetlen pillanat van, amikor rászakad, miket tett és hányféleképp ártott. A film egyik csúcspontja az a jelenet, és duplán sokatmondó. A karakter történetében, és a művészet miatt is.

Egy festmény vált majd ki olyan hatást, hogy egy pillanatra még az is megfordult a fejemben, hogy a szereplő a szívéhez kap, rohamot kap és ott lesz vége. Lehet, azzal jobban ki is egyezett volna, mint ami látványosan rászakad akkor…

A művészet, leginkább a festészet is szerves része a filmnek. Kurt festő, és egyaránt láthatjuk a szocializmus művészetfelfogását és a modern irányzatokat nyugaton. Már az izgalmas, ahogy a kettő ellentétbe kerül, de ahogy azt sikerül megmutatni, hogy mit jelent a művészet és miért van létjogosultsága ma is… Azt külön élveztem, ahogy sorra kaptuk az alkotós jeleneteket. Ez az egyik gyengém, imádom az ilyen festős filmeket.

Tehát, van egy nagyon erős történelmi vonulata a filmnek. Van egy nagyon erős művészeti vonal. Ezen felül még van egy szerelmi történetünk is, egy kifejezetten szimpatikus párral. Kurt és Ellie is nagyon szerethető emberek, akik erős párrá is lesznek. Jutnak nekik komoly traumák, de együtt túlélik őket és olyan jó volt nézni, ahogy összetartoznak.

Tele van a film emlékezetes karakterekkel – mint van Verten professzor. Van benne humor, de nagy drámák is. Remek alakítások, a kor hangulata.

Később láttam csak, mennyire neves német rendező munkája. Nálam ez is mestermű.

 

Mű szerző nélkül - 5/5 van egy nagyon ütős története, tele traumákkal és érzelmekkel, művészettel. Megfogott.

https://www.youtube.com/watch?v=yNTMT8cwZWI

A fiú, aki befogta a szelet

Túlélésért küzdő, elemekkel harcoló, családi drámás.

William életében nagy szó, amikor a szüleinek sikerül befizetnie a tandíjat, és iskolába mehet. Bár egy szegény afrikai, földművelésből élő faluban él, a szülei arra tanították, hogy nem szabad ennyivel beérnie. Okos fiú, tanulnia kell, akár egyetemre is bejuthatna. Ám abban az évben a bajok csoportosan jönnek: a falu eladja a fáit, az 11_4a_fiu_aki_befogta_a_szelet.jpgesők elmossák a talajt, majd érkezik a szárazság, amikor semmi nem terem meg. Amikor a kormány felé fordulnak segítségért a helyzetet ecsetelve, verés és elnyomás érkezik válaszul. Éhezés tör ki, a napi betevőre sem, nemhogy az iskolára nem telik. Annie, William nővére bejutott az egyetemre, de tandíjra nem jut neki sem – a helyi egyik tanár pedig udvarol a lánynak. Bár az anyja arra kéri, tartson ki, nem csak feleség és anya lesz belőle, a lánynak komoly döntést kell meghoznia. Közben az öccsének támad egy ötlete van, amivel megmenthetné a falut. A szél energiáját használná fel, de ki kell dolgoznia, hogyan, és erről meg kell győznie a közösséget is.

Igaz történet alapján, bár nem egy nálunk is közismert történet alapján készült el ez a film. Egyszer volt, hol nem volt, egy reménytelen helyzetben levő közösség és egy fiú, aki az eszének köszönhetően megmentette a falut és jövője is lett. Egy olyan pozitív történet, ami inspiráció kellene, hogy legyen. Hiszen arról szól, hogy akármilyen lentről fel lehet jutni, ha az ember hajlandó nagyon keményen dolgozni érte.

A filmet nézve nem, de így utólag belegondolva, nem vagyok benne biztos, hogy jó, ha a kivételes egy történetét kapjuk, a mesét, ami a való életben is meg tudott valósulni. Mert William története egy kivételes eset, ami tele van pozitív üzenetekkel, de mi van a tucatnyi, vagy akár ezernyi másik történettel, aminek nem jutott happy end a végére? Vagy csak fáradt vagyok, korán sötétedik és rám tört a depresszió. Ami miatt hatásosabbnak éreznék egy olyan filmet, amiben nincs egy William, amiben a kormány ugyanígy tesz az emberekre, és a falu kihalna, mert mindenki éhen halna. Hagyjuk is, most túl sötéten látom a dolgokat.

Maradjunk annyiban, hogy a film pozitív üzenetekkel van tele, és nem csak azt ünnepli, hogy az emberi elme mire lehet képes, hanem a családról is inspiráló képet fest. Ahogy a mély szegénységben annyira közel vannak az emberek, annyira tudják egymást szeretni – egymásba kapaszkodnak, egymásért élnek. Van egy jelenet, amikor Agnes megpofozza a lányát – de még ott is érezni, hogy szeretetből teszi, jót akar neki, és hiába csattant el az a pofon, anya és lánya mélyen kötődik egymáshoz. Én el sem tudom képzelni, milyen lehet úgy élni, ahogy a filmben látottak szerint élnek rengetegen, és mégis boldognak lenni.

Nagyon korrekt a film építkezése. Nem csak annak a története, hogy William miképpen találta ki a szélmalmot és hogyan valósította meg, hanem ezt egy nagy keretbe helyezi el. Egy család, egy falu, de egy ország helyzete is ott van benne, átfogó képet tud adni.

Közben szórakoztató film is, amiben az ember akkor is szorít a fiúnak, ha az életből tudjuk – mert pl. Neten kicsit olvastunk a filmről, mielőtt belekezdtünk a Netflixen -, hogy végül minden jól alakul. Kisebb és nagyobb, közösségi és családi konfliktusok viszik előre a cselekményt, nem rohan, de változatos a film, aminek a malom létrehozása csak egy kis szelete, értelmesen kitöltötték a játékidőt a teljes film idejére.

Vizuálisan is kihozták belőle a lehető legtöbbet. A szegénységet, a mély reménytelenséget mutatják, de nem sokkolóan. Szinte azt mondanám, ízléssel. Látjuk, érzékeljük, mennyire rossz a helyzet – itt nem viccből eszik meg a dobon levő bőrt –, de nem undorítanak.

Chiwetel Ejiofor első rendezése volt, és az egyik főszerepet – az apát is ő játszotta el. Színészént nem először állapítom meg, hogy érti a dolgát, de rendezőként igen.

Le is igyekszem rázni a sötét hangulatom, ez tipikusan pozitív, erőt adó film. Kell ilyen!

 

A fiú, aki befogta a szelet - 5/4,5 példamese, de szépen elmesélve és bemutatva. Vannak, akiknek nagyobb bajaik vannak.

https://www.youtube.com/watch?v=nPkr9HmglG0

Idézzünk!

(Max pincérként hamar a volt szakácstársai agyára megy, amikor rendezgetni kezdi az ételeket.)

  •  (Max magában.) Ennél rosszabb csak az a pincér lehet, aki korábban szakács volt.
  • Nehogy hozzá merj érni az ételemhez, balfék!
  • Hallod nagyfülű, mindenkit az őrületbe kergetsz!
  • Az én hibám, hogy pancserek vagytok? Nekem fáj kivinni a tányérjaitokat.
  • Foglalkozz a saját dolgoddal, érted?
  • Ok. Akkor csináljátok újra. Rendelés van, étel nincs. (Bedönti az egészet a kukába.)
  • Én ezt megölöm.
  • Én meg kitalálok neked egy bombabiztos alibit. (Igen, séf)

 

Jobb érezni valamit, mint üresnek lenni. (The Pale Horse)

 

(Dagobert bácsi nagyon nem szereti a hotelt, ahol megszállnak, de vannak mellette érvei.)

  • Tavaszi szünet? Fúj! A fiatalok elvesztegetik az ifjúságukat!
  • Ugyan, Dagobert bácsi! Biztos vagyok benne, hogy ezek a tinik igen húzós tanév után lazítanak.
  • Várjunk! Ha ennyire nem bírod a tiniket, miért egy olyan hotelben szálltunk meg, ami tele van velük?
  • Mert ez van legközelebb a Fiatalság Forrásának vélt helyéhez.
  • Ez a következő rejtély Isabella Finch naplójában.
  • Ráadásul olcsó is. (DuckTales)

 

Az élet titka az, ami az üzleté. Ne kötődjön túlzottan, készüljön fel a veszteségre. (A babaház úrnője)

 

(A férfi lehet jó kihallgató, akkor sem esik le neki, hogy végre a kiszemelt nő kapható.)

  • Az ügyész elment, és a Rose-ban iszunk egyet.
  • Akkor oda indulunk, ugye?
  • Azt rebesgették. De Jamie nem jön a papírmunka miatt, és Vanessa hazaviszi Kyle-t.
  • Szóval maradok én, te és Hugo.
  • Hugo nem tud jönni.
  • Üdítőt azért ihat!
  • Korán le akar feküdni. Reggel új munkába kezd. Azért még megéri?
  • Mire célzol?
  • Hány jelet kell adni neked? (Criminal: UK)

 

A világ egy nagy zsák undiság, és mindannyian az életnek csúfolt nyirkos, ragacsos hullámvasúton ülünk. (Jurassic Park: Krétakori tábor)

 

(A munkamániás főnököt a beosztottjai osztják ki, de csak szeretettel.)

  • Két hét szabira megy.
  • Ki mondja?
  • 14 napig. Látni sem akarjuk. Tegyen hosszú sétákat! Etesse meg a halait, nézzen Chris Farley filmeket! A lényeg, hogy egy ideig ne foglalkozzon ezzel! Kapcsoljon ki, főnök!
  • Ez jó ötlet. Már a szüleimnek képzelik magukat?
  • Nem, uram. A gyermekeinek. (The Fugitive)

 

Jézus. Allah. Jahve. Buddha. Krisna. Gaia. A négy szelek. Isten, számtalan néven ismernek téged. De nem számít, hogy nevezünk téged. Az számít, hogyan élünk. (Odaát)

 

(Amundsen több tekintetben forradalmasítja a sarkköri kutatást. Az élelmiszerellátásra is van ötlete a szánhúzó kutyák többcélú felhasználásával.)

  • Ilyen a természet. Kutyát enni nem rosszabb, mint disznót. Vagy te látsz különbséget?
  • Azt hiszem, a legtöbben látnak. (Amundsen)

 

(Vitya séf visszaveszi Maxot, és megint talál okot az ivásra.)

Holnap gyere be dolgozni. Most pedig igyunk egyet! Vagyis nem, mert holnap munkanapod van. De, attól még ihatunk egyet. Én iszom, te meg majd nézed. (Igen, séf)

Amundsen

Felfedezős, családi viszályos, veszélyeket vállaló.

Roald és Leon még gyerekek, amikor az apjuk egy földgömbön elmagyarázza nekik, hogy az ember már szinte mindenhol járt ezen a bolygón. Olyan terület, amely még felfedezőre vár, csak kettő maradt. A két sark, a hó és a jég birodalma. Roald már gyerekként arra kezd el edzeni, hogy egy napon ő jut el ezekre a helyszínekre egyedül. 11_3amundsen.jpgFelnőttként sem adja fel az álmát, és míg bátyja, Leon az anyagi eszközöket teremti elő az útjaihoz, Roald egyre jobb nevű felfedező lesz. Amikor az angolok északon beelőzik, gondol egy nagyot, és megfordítja az induló küldetést. Észak helyett délre mennek, és Roald Amundsen lesz az első ember a Déli-sark szívében. Nevet szerez, híres ember lesz, de a megszegett ígéretek olyan küldetésekre vezetik, melyekben nincs benne a szíve. Összeveszik a testvérével is, aki nem bírja nézni, hogy tékozolja el mindenüket az öccse az álmait kergetve. A szerelmi élete is bonyolult: nem nősül meg, a házas asszonyok rajongója.

Amundsen neve olyan, amit mindenki ismer. Az már más kérdés, hogy hányan tudnák a keresztnevét is megmondani, vagy pontosan elmondani, mit fedezett fel és milyen elsőségeket tulajdonít neki a történelem. Ez a film egyszerre ad választ ezekre a kérdésekre, és igyekszik közel hozni az embert is hozzánk.

Ami rögtön egy merész vállaláshoz vezetett. Roald Amundsen nem hízelgő portrét kapott. Nagyon sok olyan döntése volt, amelyek erősen megkérdőjelezhetőek, önzőek és vitathatóak. A magánéletéből sem egy könnyen szerethető férfit mutatnak be. Mondanám, hogy a nagyságnak ára van, de itt a film ennél többet közvetít. Egy olyan ember portréját rajzolja meg, aki semmilyen kompromisszumra nem hajlandó. A bölcs tanácsokat sem fogadja meg, mindig azt kell tennie, amit eltervez, akkor is, ha tudja, hogy ezzel a szakadékba rohan. Nem veszi észre, nem értékeli, mások milyen áldozatokat hoztak, előtte mindig csak az én van, nagyon egomániás. Érdemes megnézni, hogy állít be magáról remek híreket, emberbaráti képet, miközben a kép elkészülte után mindent hátrahagy és folytatja énközpontú életét.

Annyira elmennek negatív irányba, hogy a film nagyjának elbeszélője a testvér lesz, aki haragszik rá, és így felmerül az is, hogy zordabb a kép, mint a valóság. Mondjuk, amilyen dolgokat csinál Amundsen karaktere már a jelenben, nem éppen azt támasztja alá, hogy túlzó volt a kép. Amikor a saját bátyjával nem hajlandó kezet fogni…

A magánéleti szálak nem is tudtak lekötni, inkább bosszankodtam miattuk. A végére, amire szinte valami kultusz volt Amundsen felé, kifejezetten irritált, ahogy a nők bálványának állították be. Abszolút nem értettem, hogy Bess mit látott benne, és miért lett volna képes elválni is egy ennyivel idősebb, sok tekintetben rozoga öregért.

A szakmai rész, amilyen újításokat hozott a sarkkutatásban, maguk az utak, ezek voltak, amelyeket nagyobb érdeklődéssel néztem. Amit ma természetesnek veszünk, pl. a szánhúzó kutyák használatát, akkor forradalmi újdonság volt, amit Amundsen honosított meg. Ok, azért azt nem szívesen hallgattam én sem, hogy milyen többfunkciós egy szánhúzó kutya. Nem csak elvisz az úton, de ha az élelmiszerkészletek vészesen megcsappannak…

Kivitelezésben felemás érzéseim voltak. A modern társadalmi környezet egy korrekt, kosztümös közeg, jól megfogva pl. a brit felfedezők egyesületét és annak minden sznobizmusát külsőségekben is. A sarki utak elbírtak volna több látványelemet, de azzal a hitelesség esett volna. Ha nem voltak látványos nagy kalandok, nem tették bele őket. Talán egyszer támadt Amundsenre egy medve, de azt is hamar elintézték. Ez nem Leo kalandja…

Amundsen maga nem volt szimpatikus, és ezt Hagen el is kapta. Waterston meg halovány.

Egyszer érdekes volt megnézni, de nem lesz egy újranézős darab.

 

Amundsen - 5/3 vannak érdekes elemei, de az izgalom kimaradt és meglepő módon ellenszenves a hőse.

https://www.youtube.com/watch?v=l1Kr2NJk6Bo

süti beállítások módosítása
Mobil