A Riverdale után Sabrina is elszabadult a Netflixen.
Már a Könyvmolyképzőnél is - a lassan 16 éves lánynak el kell döntenie, akar-e boszi lenni.
Szerelmi mágia, gonosz szellem, családi titok...
A Riverdale után Sabrina is elszabadult a Netflixen.
Már a Könyvmolyképzőnél is - a lassan 16 éves lánynak el kell döntenie, akar-e boszi lenni.
Szerelmi mágia, gonosz szellem, családi titok...
Cím: Nincs idő meghalni
Készítők: a színészek közül térnek vissza a főszereplők, még Seydoux is, aki így másodszor is Bond lány lesz. A rendező személye izgalmasabb, Fukunaga még nem tett le olyasmit az asztalra, ami miatt Bond rendező lehetne szerintem. Volt egy háborús filmje eddig, meg a Fassbender főszereplésével készült Jane Eyre (amit meg is kellene néznem, csak nem akarom látni, hogy lesz M.F. nyomorék a végére).
Műfaj: kémfilm, akció
Cselekmény: Bond visszavonult, és már csak élvezi az életet. Míg egy barátja, aki nem mellesleg CIA ügynök, a segítségét kéri. Egy fontos tudóst elraboltak, és meg kell menteni, mielőtt a technikája miatt véget érne a világ.
Várható megjelenés: november végére van jelenleg datálva
Miért várós?
Kódot kereső, játékból menekülős, barátot találó és mentő.
Frikke az anyjával és a húgával élő kamasz, akinek van egy jó barátja, aki éppen próbál összejönni álmai lányával. Éppen ezzel próbálkozik, amikor Frikke összeütközik egy alakkal, aki elhagyja a táskáját. Különös doboz van benne, melyet Frikke a számítógépre csatlakoztatva egy játékba tud belépni. A doboz fényképezőgép is egyben, amivel a tárgyakat átküldi a játék világába. Van ott egy lány, akit meg kell mentenie, átjuttatnia a labirintuson, miközben a kijáráshoz szükséges kódot is meg kell találniuk. A Csőrös karakter le akarja vadászni Nolát, aki csak Frikke csákó alakjában feltűnő karakterére számíthat. A játék komolyabbá válik, amikor kiderül, Nola valóban él, és kómába esetten hever a kórházban. A fiúnak rá kell jönnie, mibe is csöppent pontosan.
Tegnap német gyerek kaland, ma kicsit északabbra merészkedünk, és holland családi kalandfilmet nézünk. Labirintus – a címhez társulnak pozitív emlékeim. David Bowie is volt egyben koboldkirály, de akadt ezzel a címmel történelmi romantikus is – az kevésbé mély nyomokat hagyott bennem, hiába olvastam az alapjául szolgáló regényt is.
Ez a Labirintus sajnos a felejthetőbbek közé tartozik minden jó vonása ellenére is. A cselekmény, a látványvilág, az összkép is hagy kívánni valót maga után. De először talán a pozitívumokkal kellene foglalkozni.
Valóban gyerekek játsszák a gyerek szerepeket. Még csak nem is kamaszok, hanem felsősök. Kissé túlzásnak is éreztem, hogy Frikke barátja annyira barátnőt igyekszik szerezni, kicsinek néznek még ki ilyen témához. De a lényeg, nem volt olyan érzésem, hogy érett középiskolások játszanak általános iskolásokat. Az átlagnál talán egy fokkal szebbek a gyerekek is, de filmen ezért nem fogok kiakadni. Nem annyira szépek, hogy bántó legyen.
Bírom az olyan filmeket is, amelyekben valamilyen virtuális valóság jelenik meg. Ready Player One fan jelentkezik, ha nekem a regény milliószor jobban is tetszett, mint a film. Ez különben inkább az Erebosra emlékeztet, mert itt is a játék és a valóság színei keverednek és játszanak át egymásba. Vagyis, az alapötlettel ki vagyok békülve, de a konkrét cselekmény mögé nézve már kezdődnek a kérdőjelek.
1: ha a gonosz karakter nem kereste volna a kódot, mégis, mi lett volna a játék értelme? Nincs más küldetés. Keresd a kódot, hogy kiszabadulhass.
2: ha mindenki életben marad a játékvilágban, mi történt Frikke húgának macskájával? Még láttuk digitálisan mozogni, utána meg semmi. Kutyás vagyok, különben, de igazán kihozhatták volna a macskát is magukkal a labirintusból.
3: gyerekfilmhez képest durva a vége. Túl nagy büntetést kap a gonosz karakter. Nem is nagyon jut eszembe olyan, ahol ehhez hasonlóan végzetes megoldás születik a gonosz ellen.
De gyerekfilm, ezeken jobban át tudok lendülni. Nem az értelmet kell keresni benne, csak szórakozni a látottakon.
Ami azért nem működött igazán. Mert nem voltam elégedett a film látványvilágával. Nagyon érezni a virtuális valóságon, hogy kevés pénzből és nem is a jobb cégek készítették. Nem vártam a Spielberg-film szintjét, de azért ennél többet és szebbet akartam volna látni.
A karaktereket azonban kedveltem, és egy-egy mellékszereplő is jól sikerült. (Rudolfon még akkor is jókat mosolyogtam, ha szerintem nem volt következetes azzal, amit csinált. Egyszerre segített is, meg nem is. Mintha kód nélkül bárkinek lett volna esélye kimenni…)
Se ismert színész, se szép városi vágóképek. Egy kicsit ez is hiányérzet.
Nem fájt nézni, de igazán lekötni sem tudott. A végére komolyan ragadtak le a szemeim, de azt is aláírom, hogy nem normál módon voltam álmos. Hanem nagyon.
Labirintus - 5/3 a kivitelezése néha bántotta a szemem, a megoldás is túl gyors, de az ötlete rendben volt.
Hans Zimmer nem csak a Disney-nek írt mesezenét.
Itt egy másik is, ami klasszikus lett. Az Egyiptom hercege vége.
Új iskolába kerülő, összefogó, mágikus rejtélyt megoldó.
Felix az utolsó esélyét kapja a környéken levő iskolában. Ha ide sem veszik fel, akkor már nem tud hova járni. Próbaidőre bocsájtják, de a fiú nem mer reménykedni. Az igazgatónő a szokottnál is keményebb, a fiúnak pedig nagyon hiányzik az anyja, aki fél évig az Államokban dolgozik. Az apja igyekszik helyette is megfelelni, de a rendetlenség és káosz veszi át az uralmat otthon. A menők csapata egy csínyre veszi rá a fiút, amin az igazgatónő rajtakapja. Ijedtében azt kívánja, bár menne össze a nő. Ez az iskola pedig egy hóbortos öreg feltaláló alkotása volt, akinek a szelleme nem távozott még el – így Felix kívánsága teljesül. Dr. Schmitt-Gössenwein ujjnyi méretűre zsugorodik, és Felix az egyetlen esélye, hogy normális lehet még egyszer. Kényszerű együttműködésük során nem csak megismerik és megkedvelik egymást, de az iskolát is megmentik és felfedezik annak rejtett titkait.
Ha beteg vagy fáradt vagyok, előszeretettel nézek gyerekműsorokat és meséket. A héten volt már ilyen, ma is családi filmről írok, és megsúgom, holnap is azt fogom tenni. Úgy tűnik, amikor ki vagyok merülve, menekülök a gyerekkoromba…
Ez a film is megidézett egy olyan filmet, amit anno nagyon szerettem. A Drágám, a kölykök összementek hasonló tematikával dolgozott, csak abban több kaland és tartalom is volt. De egy mosolygásra, könnyed filmezésre megtette ez a német film is.
A főszereplővel könnyű azonosulni – ki szeret új helyen kezdeni? Nem sokan. Felix ráadásul az anyját is hiányolja, amit titkolnia kell, hiszen ő is felfogja, mekkora lehetőség, hogy az anyja megkapta ezt az állást. Az is érthető, hogy próbál beilleszkedni. Még akkor is, ha a film egy percre sem titkolja, hogy az a csapat, akiknek az elfogadásáért küzd, nem éppen az a csoport, akiket példaként emlegetnének a tanárok. (Rosszak és csibészek.) A lány, aki próbál barátkozni, már kezdetkor is sokkal szimpatikusabb és kedvesebb, mint a három fiú bármikor.
De már Felix gondjainál is folyamatosan jelen van a humor. Az apja vezette háztartás nem is tudom, milyen jelzővel fejezhető ki leginkább. Nem is vezeti, inkább csak úgy esik minden, ahogy puffan. Csoda, hogy nem haltak még éhen, vagy van még tiszta ruha, amit fel tudnak venni a szereplők…
Attól kezdve, hogy az igazgatónő összemegy, pedig folyamatosan játszanak a szituációkkal és akad egy-egy jobb beszólás is. Mondjuk, nem minden poén olyan, amit tudtam díjazni. Minek egy családi, leginkább gyerekfilmbe olyan jelenetet beletenni, amikor a törpévé csökkent nő egy szobanövény cserepébe pisil, amit aztán az apa szépen magára is dönt? Szerencsére ilyen csak mutatóban akad benne, azt is sokalltam.
Az viszont helyes volt, ahogy Felix babát vesz, hogy legyen ruhája az igazgatónőnek. Jót mosolyogtam rajta, amikor kifogásolta a ruha küllemét…
Vannak próbák, meg kell fejteni az iskola mágikus titkát, és ezen felül még ott a tanfelügyelő is, aki drága magániskolává alakítaná a létesítményt. Ő kapott pár olyan jelenetet, amin szintén jókat tudtam mosolyogni. Még a szellemmel is igyekszik alkut kötni, hogy álmai iskolája legalább részben megnyílhasson… Mondjuk, a logikáját nem értettem. Tanfelügyelő volt, hogyan akart a magánintézet igazgatója lenni? De nem is ez a lényeg.
A film arról mesél, hogy senkit nem szabad megítélni addig, amíg nem jártunk a cipőjében. Hogy nem szabad feladni a bennünk levő gyermeket, és nem helyes, ha a gyerekekből mini felnőtteket akarunk csinálni. Teljesítményorientált világunkban ez nem is olyan egyszerű kitétel, mint amilyennek hangzik…
Talán látványra nem az igazi. Talán a poénjait sem fogjuk idézgetni. Az biztos, hogy összemenős filmből láttam jobbat is. De attól még kellemes kikapcsolódás volt.
Segítség, összement a tanárom! - 5/4 nem Disney minőség, de szórakoztató családi film, amely több korosztály felé nyit.
Önmagad keresése egy életen át tartó út. Ami közben történik, az az élet. (Warrior Nun)
Hiába kapaszkodsz bele valamibe. Mert, minél jobban szorítod, annál inkább menekülne. Annyit tehetsz, hogy szereted. És a tudtára adod azt, hogy te nem fogsz menekülni. (A csókfülke 2.)
Az emberek a terméket veszik, nem a címkét. (Gagyi tanárnéni)
(Daisy szembesül azzal, hogy ez az utolsó csata.)
Ijesztő, hogy a bunkóság milyen hatással van az emberekre. (Killing Eve)
Egyszerűen az élet nem mindig megy a tervek szerint. Egyszerűen nem. És ez az a lecke, amit mindketten megtanultunk nagyon is jól. (Zoey’s extraordinary playlist)
Házat védő, háborús, természetfeletti.
Egy osztag katonának rutin feladatot kell végrehajtania. Át kell venniük egy kastély őrzését egy másik alakulattól a II. VH idején. Nem értik, az előző csapat miért akar olyan gyorsan elmenni onnan. Viszonylagos biztonság van, tető a fejük felett és még élelmük is akad. Az sem ijeszti őket, hogy a nácik az egész itt élő családot kivégezték – túl sok borzalmat láttak már és tettek maguk is a háború poklában. A házzal azonban valami valóban nem stimmel. Víziók kísértik őket, és egyre biztosabbak benne, hogy a ház lakói nem nyugodnak békében, a szellemük visszajár és kísért. Átkot szórva mindenkire, aki csak nézi és eltűri a borzalmakat. Miközben szeretnének rátalálni a testekre és eltemetni a családot, a nácik is egyre közelednek. Ők pedig viaskodnak: kitartsanak és harcoljanak, vagy dezertáljanak?
Szerencsére nem tudtam előre, minek állok neki. A címből sejtettem, hogy háborús film lesz (Ghosts of War), de eszembe nem jutott volna, hogy itt komolyan kell venni a szellemeket a címből. Lehet, hogy akkor nem nézem meg.
A történet két nagy csavart tartogat – az egyik a fülszövegek miatt nem is annyira fordulat. Minden ismertetőben annyit elárulnak, hogy ebben a filmben szellemek bukkannak fel, ráadásul a nácik által megöltek szellemei. Valahol furcsának is találom, hogy áll össze ez logikailag. Mert ok, hogy kísérteni akarják, akik bántották őket. De miért esnek neki olyan amerikai katonáknak, akik akkoriban a környéken sem jártak, csak éppen ezt a házat védik most? Plusz, a morbid énem már a szellemjárás közepette azon merengett, mennyivel érdekesebb lenne a film, ha nem a megölt civilek szellemei térnek vissza, hanem a náci katonáké. Igazán két tűz közé kerülés lett volna: az élő és holt nácik ellen is harcban.
Ok, nem viccelem el. A film második ötlete, amit a film végén fednek el, magyarázatot ad arra, miért és hogyan történnek úgy a házban, ahogy. Csak éppen nagyon nem vagyok ezzel a megoldással kibékülve. Hiába kapom meg a logikai íveket, amelyek nekem fontosak, de mintha újra zsánert és filmet váltanánk. Horror is, természetfeletti is, háborús film is, plusz még sci-fi is? Sok ez már a jóból.
A karaktereket nem tudtam megkedvelni. Igazán meg sem jegyeztem, melyikük melyik. Sokkal inkább a színészeket tudtam beazonosítani, mint a szerepüket. Merengtem is azon, hogy pont a kölyökképű Brenton Thwaites a csapatvezető, amikor ránézésre neki kellene a közlegénynek lennie a többiek mellett. (Színészként se tartom sokra a srácot, de ez már egy másik történet.) Theo Rossi feltűnik, és nem értettem, hol marad Luke Cage. Skylar Astin meg a stáblistán tűnt fel, most töröm is a fejem, melyik katonát játszotta ő. Úgy tűnik, ha nem fakad dalra, meg se ismerem? Lehet. Zoey különleges dallistáján biztos helye van! J Amit nem mondhatok el erről a filmről. Most komolyan vissza kell néznem, hogy megölték a karakterét vagy életben maradt? Nem akarom!
Látvány. Közepes. Alsó határon. Néha érzékeltem, hogy ijeszteni akarnak, de nem értek el kellő hatást. Annyira nem horror, hogy ijesztő legyen. A szellemeket meg sok film sokkal jobban mutatta már.
Igazság szerint arról lenne még kedvem írni, aminek a poénját nem akarom lelőni. Hogy miért történik mindez, és hogyan lesz egy háborús horror sci-fi is. A tanulság azonban mindkét vonalon ugyanaz: nem szabad tétlen szemlélődőnek lenni. Ahogy a klasszikus is mondja, vétkesek közt cinkos, aki néma. Itt is utoléri a katonákat a nem tett, ha nem is önszántukból, hanem parancsra cselekedtek, ahogy.
Nem fájt megnézni, de különösebben nem is tetszett. Az meg marad kérdés, hogy melyik srác volt a dalos pacsirta, aki most nem énekelt.
A háború szellemei - 5/3 az elején még tetszett is a zsánerkeveredés, bár fura a cselekmény. A vége viszont… jaj.
Elizabeth és Darcy - klasszikus páros.
De mi van a zombikkal?
Igen, ez az a változat, amiben majdnem minden változatlan. A büszkeség is, a balítélet meg a szerelem is, csak közben kinyírnak pár zombit...
A film nem lett jó, de a regény szerintem zseniális.
5: Öngyilkos Osztag – a DC reklámozni nagyon tud. Anno a nyár legjobban várt filmje volt, aztán úgy jöttem ki a moziból, hogy nagyon mentegetni akartam, de nem tudtam. A sztoriban a világ legveszélyesebb bűnözőit kell rávenni arra, hogy mentsék meg a világot. Lassan csapattá válnak, miközben azért egyéni akcióik is vannak, pl. Joker próbálja megmenteni az ő Puddin-ját, vagy szökésen törik a fejüket, míg el nem vesztik azt.
4: Lucifer – a Sátán személyesen, a Pokol ura. Aki igazából jó fej, és emberi alakban még helyes is. Eleinte csak bulizni és klubot vezetni akar az angyalok városában, de aztán egy nyomozó felkelti az érdeklődését, és besegít a rendőrségnek különleges képességeivel. Közben pedig olyan természetfeletti problémákat is menedzsel, mint Isten feleségének a szabadulása a pokolból.
3: Brightburn – Tori és Kyle számára nem jött össze a gyermekáldás, de egy napon egy űrhajóra bukkantak, benne egy csecsemővel. Brandont a sajátjukként nevelik fel. Ismerős? Csak éppen Brandon nem Clark Kent. Ahogy jönnek elő az erői – a nagy erő, a lézerszem, a repülés, ő más irányba fordul. A film megmutatja, milyen könnyen lehetett volna Superman a legnagyobb és legveszélyesebb gonosz a világon.
2: A galaxis őrzői – hogy válnak veszélyes bűnözőkből a galaxis megmentőivé? A Marvel elmesélte, humorral, látvánnyal és akciódúsan. Akadt köztük a világ legveszélyesebb titánjának bosszúszomjas, gyilkos nevelt lánya, nagyszájú rabló és génmódosított állat is, de együtt akár egy bolygót is legyőznek. Két saját film után érkezik a harmadik is, és a Bosszúállók Végjátékában is helyet kaptak. Bírnám, ha lenne egy közös kaland Thorral, ahogy azt sejtették eddig…
1: The Boys – aktuális, hiszen már nagyon várós a második évada. Egy olyan világot mutat be, ahol léteznek a szuperhősök, a jóságuk azonban csak PR fogás. Ebben az univerzumban a Superman egy gyilkos pszichopata, aki lazán felrobbant egy egész repülőt. A szépfiú erőszakoló szerencsétlenség, a gyorshajtó meg embereken is áthalad bocsánatkérés nélkül. Hősünk így veszti el a barátnőjét, és sodródik egy hősellenes csoportba. Éppen csak azzal nem számol, hogy a szerelem egy szuperhősnő személyében talál rá…
Álruhás, megjavuló, lányiskolás, csalásos.
Tucker értelmes fiatalember, de nem képes élni az adottságaival. Piti csaló, aki már sokadszorra került börtönbe, ahol már a nyolcadik diplomáját szerezte meg. Kikerülve újra balhén töri a fejét: hamis rendszámokkal és lopott autókkal akar foglalkozni. Korábbi hitelezői azonban gyorsan és sok pénzt akarnak tőle, kénytelen menekülni. A vonaton beleakad egy rettenetes természetű, nagyhangú asszonyba, akinek átveszi a személyazonosságát és így megmenekül a verőemberek elől. Ám összekeverik az állomáson is a tanárnővel, és mire Tucker észbe kap, már egy bentlakásos lányiskola igazgatónőjeként kell helyt állnia. Menekülne, de az iskolának ígért fél millió maradásra bírja. Tanulmányi átlagot kell javítani, nyerni az iskolák közti sportversenyen? Nincs számára lehetetlen, és közben maga is meglepődik, milyen változást észlel magában.
Ok, azt értem, hogy az eredeti angol szójátékot magyarra átültetve nem lenne poén. Igazgatónő Úr, még a Mr. Igazgatónő is jobban hangzana… de a mélypont akkor is a Gagyi tanárnéni. A Gagyi mami címe is bántja a szemem, ez is. Miért gagyi? Rendben, nem lett egy bombanő belőle, de melyik pasi néz ki jól nőnek sminkelve ilyen esetben? Dustin Hoffman, Robin Williams is nagyon gázul festett nőnek öltözve és festve a maga filmjében. Talán Eddie Redmayne volt korrekt nőnek is külsőre A dán lányban… (Az Oscart is inkább adtam volna neki ezért a szerepért, és nem A mindenség elméletéért.)
Harland Williams különben sem egy jó pasi, miért meglepő, hogy nőnek sem szép? De azért nem gagyi.
Pláne, hogy Tucker ebben az álcában tanul meg jobb embernek lenni, és tényleg rendbe teszi a rá bízott lányok és az iskola dolgait. Pont a gagyi ellentéte, amit végigvisz. Vannak humoros pillanatok, Disney családi film, így időbe telik, amíg összecsiszolódik a lányokkal, akik el akarják eleinte üldözni. Az is humor forrása, ahogy az iskola pártfogója, egy idősebb úr, csapni kezdi a szelet az asszonynak, aki igazából férfi. De egy poén sem a gagyiságra épül. De leállok, mert nem a címet akarom végig cáfolni.
Tipikus komédia karakterek vannak, de nem is kell ide több. A vezéregyéniség a diákok között, akit meg kell nyerni, és a többiek majd követik. Az áskálódó tanár, aki maga is a kinevezést akarta, és most mindenre kész, hogy kirúgassa az új főnökét. Maga Tucker is, aki egy szerethető csibész, aki végre otthont és célt talál itt magának.
Közben olyan témákat is érintenek, mint a családi konfliktusok: a gyerekek hogyan birkóznak meg egy széteső családdal, egy távol levő apa hiányával? De ez Disney családi komédia, ezzel csak árnyalnak, egy percre sem csúszunk át valódi drámába. A megoldás is túl könnyű, azért ilyen happy end csak egy Disney filmben lehet, de ez nézve abszolút nem zavart.
Kellemes a film légköre, és még a rosszak is ártalmatlanok. Inkább humoros karakterekkel dolgoztak, mint ijesztőekkel. Ha belegondolok, gyerekkorom Disney filmjeiben is ilyen gonoszok voltak csak. Ármánykodtak ugyan, de szerencséjük, sem igazán gonosz ötleteik nem voltak. Ez kb. az a szint, amit a Csónakosok tolvajai is hoztak.
Ismertebb színészt egyet találtam benne. A hősünket kirúgatni akaró tanárnő az a Katey Sagal, akit az idősebbek az Egy rém rendes család anyjaként, a fiatalabbak a Kemény motorosok királynéjaként ismerhetnek. Mondjuk, Harland is ismerős, de kétlem, hogy túl sokan látták annyiszor a Tűz a víz alá! című filmet, mint én. (Ő volt Szonár benne.) Nem is rossz ötlet, azt a filmet is újranézhetném…
De összességében egy vállalható és nézhető Disney filmről van szó, ami akár családi kikapcsolódásnak is elmegy, hiszen a lényege kortalan.
Gagyi tanárnéni - 5/3,5 ma már klisésnek hat, de összességében szórakoztató és az üzenete is pozitív. Elment.