Minden napra egy film

Minden napra egy film

A csókfülke 2.

2020. augusztus 07. - BBerni86

Kamaszos, útkereső, szerelmes, kétséges.8_7a_csokfulke2.jpeg

Eltelt a nyár, kezdődik az új tanév. Elle megpróbál laza barátnő lenni, aki nem akaszkodik rá a messze tanuló barátjára. Noah meg is ijed, hogy valami baj van és a lány szakítani akar vele. A dolgok tisztázása után rövid időre rendeződnek a dolgok: mert Elle rádöbben, hogy Noah baráti körében van egy lány, aki olyan szép, hogy modell is lehetne, és még menő is. Amikor a bostoni látogatásakor még egy fülbevalót is talál Noah ágya alatt, komolyan elbizonytalanodik, de rákérdezni nem mer. Iskolát is kellene választani: eddig a Berkeley volt a cél, de Noah elgondolkoztatja, hogy járhatna a Harvardra is. Ehhez azonban meg kellene nyerni egy táncversenyt – Lee nem meri bevallani, hogy a barátnőjével szeretne többet lenni, így sérülést színlel. Szerencsére az új fiú, Marco táncban is zseniális. Beáll Elle mellé, és hamarosan azt veszi észre magán, egyre többet jelent neki a lány. Elle kénytelen lesz pár újabb nehéz döntést meghozni…

Már sokszor megfogadtam, hogy nem állok neki kritikákat böngészni, pláne egy olyan filmnél, amit megszerettem. El tudja venni a kedvem, amikor szembesülök vele, hogy mit nem vettem észre, miközben néztem a filmet.

Így jártam most is. A csókfülke 2. elég rossz visszajelzéseket kapott. Gyerekes, buta konfliktusok, klisés. Akaratlanul is ezen töröm most a fejem.

Ok, van amiben igazat tudok neki adni. Egy kliséhalom. A táncversennyel, az új fiúval, ahogy most Lee próbálja megtéveszteni Elle-t. Az már más kérdés, ezek mennyire zavartak. Gond az, hogy most nem tudott érdekelni? Mert ez egy hangulatos, szórakoztató film, aminél eszembe se jutott azon elmélkedni, hogy mennyire közhelyes, hogy a lány alaptalanul féltékenykedik, mert a barátja baráti körébe bekerült egy csinosabb lány is.

Nekem ettől lett ez a film kamaszos. A szereplők már nem gyerekek, de nem is felnőttek. Vannak dolgaik, amelyek kamaszosak. Ilyenek a kis titkaik, a bizonytalanságaik, és amilyen hőfokon megélik a szerelmeiket. Mert azt még mindig tartom, hogy sokkal jobban szereti itt egymást mindkét fix pár, mint ami a korukban elvárható lenne.

Egyedül az nem tetszett, ahogy Marco járt. Mert abban igazat adok neki, hogy valami kialakult közte és Elle között. Ami a lány nagyon a szőnyeg alá söpör. Nem voltam elégedett azzal, ahogy azt a szálat zárták. Az tényleg mese – mindig is Noah volt az igazi. Ez, hogy csak egy igazi lehet örökké és mindig. Ha változnak, miért ne változhatna az is, kit szeretnek? Írom mindezt úgy, hogy különben Noah drukker vagyok.

Ebben a filmben mindenki kedvelhető, helyes. Jó emberek vannak benne, és még az iskolában sincsen egy gonosz karakter. Meg lehet nézni, mennyire feelgood ez az iskola és közösség ahhoz képest, ami pl. a 13 Reasons Why évadaiban van. Plusz, van ugyan itt is más szerelmi szál, a meleg párral, de messze nem olyan szinten és messze nem mennek el addig, mint a szintén Netflix Sex Education évadokban.

Mozgalmas a film, sok minden történik és sokat lelkiznek is benne. De közben Elle annyira friss karakter, hogy nem bánom. Humora van, bevállalós, ő az, ami a Duff (ez nem Netflix) filmben a lány (Bianca) akart lenni, csak neki tényleg jól is áll ez. Itt meg tudom érteni, hogy a korábbi top gimis srác, Noah és a jelenlegi álompasi, Marco is beleszeret.

Nem bírom ki, pedig megfogadtam, hogy nem elmélkedem többet azon, hogy Joey King alacsony. A készítőknek is feltűnt, mert nem egyszer észrevettem, hogy úgy kameráznak, vagy valamire felállítják, hogy ez ne tűnjön fel annyira, ha Noah-val van közös jelenete. Különben helyes a színésznő, jól is áll neki a karakter.

Úgyhogy, nem izgat, hogy a kritikusok nem szerették. Én igen, és várom a 3. részt is!

 

 A csókfülke 2. - 5/4,5 még mindig nagyon feelgood, egyszerre kamaszos és érett, aminek bírom a szereplőit is.

https://www.youtube.com/watch?v=fjVonI2oVeM

Mit várunk?

Cím: Cupid

Készítők: Scott Jeffrey írta és rendezte. Mondjuk, az nem jó jel, hogy egy ismert arc sincs benne.mit_63.jpg

Műfaj: horror

Cselekmény: egy lányt sokat bántanak az iskolában. Ő erre elvégez egy idézést, ami sikerül. Az iskolában megjelenik Amor gonosz alakja, és íjával nem szerelmet kezd kelteni, hanem halált oszt.

Várható megjelenés: az Államokban Valentin-napi mozi volt. Nálunk nagy kérdőjel.

Miért várós?

  • Még nem tudom eldönteni, hogy mennyire lesz gagyi.
  • Még ha gagyi is, Amor/Cupido olyan mitológiai alak, akit bírok.
  • Elmebeteg az alapötlet, azt díjazom.
  • A láthatóan gagyi kivitelezés azért riaszt.

Túltolva

Bulizós, életművészes, drogos.

Moondog élvezi az életet, felelősség és gondok nélkül. Tehetséges költőnek tartják úgy is, hogy törekedne kötet kiadására. Kedvére bulizhat, ihat és szívhat. Könnyeden megkapja azt a nőt, akit akar. Otthon pedig várja gyönyörű és bevállalós neje, aki ráadásul még piszkosul gazdag is. Nem féltékeny típus, neki is megvannak a maga útjai. Közös lányuk, Heather most megy férjhez, és bár egyikük sincs oda a lányuk választásáért, nagy 8_6tultolva.jpgeseményt csapnak. Hamarosan azonban Minnie egy vad bulin túladagolja magát, és már nem tudják megmenteni. A vagyonát fele-fele arányban örökli a lánya és férje, de Moondog csak akkor kaphatja meg a pénzt, ha kiadatja a verseit. Addig nincs semmije. Gyorsan bajba is keveredik, bezárják, de neki nem gond a szökés sem. Barátoknál van, vagy éppen beáll delfin túrákat szervezni. Közben írogat is. Ám bármi is történjen, Moondog nem változik.

Vannak dolgok, amiket nem fogok megérteni. Ilyen ez a film is. Volt ennek valami értelme? Vagy mi volt benne a szórakoztató? Számomra egy harsány, értelmetlen film volt, ami egy hedonista őrültségeiről szól, akivel semmilyen téren nem tudok azonosulni. Plusz, az a sok drog is. Köszönöm, de nem kérek olyan filmeket, ahol az a normális, hogy a főszereplő állandóan részeg, be van lőve, vagy a kettő egyszerre. Ráadásul mindez bulinak és jónak van beállítva. Nagyon nem tetszett így.

Cselekmény éppenséggel van benne, azt nem lehet mondani, hogy nincs. Moondog mindenféle kalandokba keveredik, és változatosan telnek a napjai. Igaz, hogy egyes elemek ismétlődnek benne, de ezek főleg olyanok, hogy kell neki a napi adagja és írja a költeményeit.

Azokon a verseken nem bírok túllendülni. Van, amit felolvas belőle, és látjuk az emberek reakcióit. Itt mindenki úgy rajong érte, mintha egy másik században járnánk, és ő lenne Byron. Mondanom se kell, nem egy Byron a pasi. Trágár, és nincs semmi művészi a verseiben. Most komolyan, azért kap szakmai díjat, mert leírta egy versben, hogy boldog attól, hogy a mellette levő nőt már kétszer levarrta aznap? Nem költőien, szinte közlésként.

Mennyire lehet ezt komédiának nézni? A drogos víziók nekem nem viccesek, az sem, amit mindenféle elszállt állapotban Moondog művel. Egy jelenet volt benne, amiben még én is felfedeztem a humort, ha az éppen fekete is. A veterán Wack kapitány imádja a delfineket, és szervez delfinlest. Beveszi hősünk társnak, és kiviszik a turistákat a nyílt vízre. Wack a vízbe veti magát a delfineket látva, hogy közelebb csalja őket. Nyomorultnak nem esik le, ami nekem azonnal: a delfinnek nincs a vízből kiálló, háromszög alakú uszonya, ellenben a cápával… Az kész volt, ahogy Moondog tartogatta a férfi leharapott lábát, aki még mindig azon morgott, hogy ilyen harapós delfinnel se találkozott még… Jól be volt állva mindkettő, mondanom se kell.

Különben sima polgárpukkasztás a film, ami az ilyen suttyókat ünnepli. Most mégis, mit mondjak egy olyan filmre, amiben Minnie éppen kinyalatja magát, miközben a cseléd tesz-vesz köröttük? Vagy Moondog éppen salátalét ken a nő farára, akit éppen kefél, miközben a feleségének telefonon ecseteli, hogy csak jógázik, de máris megy haza.

Fel nem tudom fogni, hogy szereztek meg ehhez a filmhez ismert színészeket. Matthew McConaughey nagyon megdolgozott azért, hogy a neve a tehetséges, a nagy színészek közé kerüljön, ne a szépfiúkéhoz. Erre elvállal egy ilyen szerepet? A neje Isla Fisher volt, de olyan nevek bukkannak fel, mint Zac Efron vagy Martin Lawrence – neki volt a cápakalandja.

A kritika nálam egy fokkal jobban szerette, de nem jók a kritikái sem, mielőtt félreértés lenne. meg is bukott, szerintem a gázsikra se tellett a bevételeiből.

Jó lesz, ha tényleg beindulnak a mozik, mert már nem akarok több ilyen filmet látni.

 

Túltolva - 5/1 irritált a történet és Moondog költészete is, az nagyon. Értelmetlenül polgárpukkasztó.

https://www.youtube.com/watch?v=-MdYuLkxVvc

Vér

Lelkiismerettel küzdő, rendőrös, testvéres.

Egy álmos kisvárosban megrázó bűntény történik. Egy fiatal lányt találnak holtan. Az ügyet egy testvérpár, Joe és Chrissie igyekeznek megoldani, akiknek már az apjuk, Lenny is rendőr volt. Olyan történeteken nőttek fel, hogy egy kevésbé bürokratikus rendszerben hogyan lehetett rávenni a bűnösöket, hogy megfizessenek a tetteikért. Így, 8_5ver.jpgamikor biztosak benne, hogy megtalálták a lány gyilkosát, egy helyi rosszhírű férfit, és el kell engedniük bizonyíték hiányában, egy részeg estén az apjuk módszeréhez nyúlnak. Elkapják Jasont, kiviszik a partra, és megásatják vele a saját sírját. Egy megjegyzésétől Joe annyira felhúzza magát, hogy az ásóval odacsap, és a férfi belehal az ütésbe. Igyekeznek eltussolni a történteket, de a lelke egyiknek sem nyugodt. Pláne, amikor Robert, az osztag egy másik nyomozója elkapja a valódi tettest. Egy ártatlan vére szárad a lelkükön.

Elkezdtem nézni ezt a filmet, és komolyan azon gondolkodtam, skandináv krimit sikerült-e kiválasztanom. Az gyanús volt, hogy Joe nagyon ismerős, mint egy fiatalabb Paul Bettany, de különben simán lehetne egy svéd krimi. Majdnem végig filozofáltam a kérdésen. Végül Mark Strong döntötte el a kérdést, ő biztosan nem ment svéd vendégjátékra.

Nem skandináv krimi, de tartom, hogy nyugodtan lehetne az is. Minden stíluselem benne van, ami miatt ez beugrott.

A hangulata roppantul lélekölő. Szenved itt mindenki, szakmától és kortól függetlenül. Az idős rendőr, aki már annyira szenilis, hogy nem ismeri meg a gyerekeit és csak néha van egy-egy tiszta pillanata. A testvérek, akik nem elég, hogy gyilkosok lettek (ok, Chrissie inkább csak bűntárs), ráadásul még csak nem is egy gyilkossal végeztek. A családjaik, akik nem értik, mitől lettek ennyire depressziósak és mi a baj. A másik rendőr, aki magányosan pengeti a napokat, csak vegetál. Jason anyja, aki nem érti, mi történt a fiával, de retteg, hogy valaki bántotta. Nincs egyetlen figura sem, aki ne lenne kikészülve vagy nagyon rossz állapotban.

Nem is jó ezért nézni, mert csak azt dönthetjük el, kinek a nyomorába akarunk belemerülni. Krimi, de olyan erős drámai felhanggal, hogy nem lehet kicsit sem szórakoztatónak találni.

A színészi játékból is az jön vissza leginkább, hogy szenvednek a karakterek. Nem is emlékszem, mikor láttam Paul Bettany olyan filmjét, amiben annyira kikészülhetett, mint ebben. A teljes összeomlást lejátssza, kész kálvária, amit a vászonra tesz. Brian Cox nem tartozik azokhoz a színészekhez, akikkel szimpatizálok, de azt kétségtelenül elkapta, ahogy a szenilitás miatt változik a férfi egész karaktere. A kedvencem az volt, ahogy a váltást hozta. Amikor magánál és hirtelen elszáll, mintha az agyában lekapcsolták volna a lámpát – vagy fordítva, ahogy kitisztul a tekintete.

Látványvilágra semmi különös nincs benne, de mivel annyira a belső drámákon van a súly, nem is éreztem fontosnak, hogy mutassanak valami többet. Mit lehetett volna? Bűntudat, gyötrődés, ezekről szól a film, és ezek nem igényelnek külső megjelenítést.

(Különben még a táj miatt is elmenne skandináv kriminek, ahogy ott a tenger közelsége, meg az a sok homok.)

Ami még megfordult a fejemben, hogy Mark Strong nyomozója kapott egy mondatot, ami túlzottan előrevetít mindent, és előre elmagyarázza, mit nézünk. Ő állapítja ugyanis meg, hogy nem azt a gyilkost kell sajnálni, aki lebukik. Azt, aki nem. Akit aztán kínozni fog a bűne, és hiába van szabadlábon, igazából nem szabad. A film e mondat után pontosan ezt mutatja be. Joe megússza, és mégis beletörik a családjával.

Nem rossz film, csak a skandináv krimikhez hasonlóan – igen, nekem ez nagyon skandináv krimis, tény – ezt is kész fájdalom végignézni. Nyomasztó.

 

Vér - 5/3,5 meglepődtem, hogy nem skandináv krimi. Lehetne. Annyira depresszív… nem jó nézni.

https://www.youtube.com/watch?v=9RSqvXsvn6o

Idézzünk!

Egyre jobb leszel ebben, de csak ha a kudarcokat nem bukásnak látod, hanem lépcsőfokoknak a siker felé vezető úton. (Zoey’s extraordinary playlist)

 

(Eva első leckéje arról, hogyan öltözködjön.)

  • Hogy döntöd el, ki vagy?
  • A lényeg, hogy ne feledd: nem a ruhád határoz meg. Az a világ felé mutatott kép. A divat csak illúzió. Könyvborító, ami a cuki tartalmat sejteti. (Warrior Nun)

 

Mindenki elcseszett a maga módján, nem? (A csókfülke)

 

(A srácok már azon merengenek, mi lesz, ha hazamennek.)

  • Srácok, a csillagok biztos hiányozni fognak.
  • Igen, de még ha nem is látjuk őket, tudjuk, hogy ott vannak. És ez tök csúcs, nem? (Jetikölyök)

 

(A nyomozó még szokja új munkatársa stílusát.)

  • Gondolkodjon!
  • Miért engem hallgat ki? A fenébe, én vagyok a rendőr!
  • A véleményemet kérdezte.
  • Igen. De nem tudtam, hogy így tálalja majd. Mondták már, hogy mennyire elviselhetetlen?
  • Naponta alig tucatszor. (Bécsi vér)

 

(A rendezői kétségekre az igazgató képletes tanácsot ad a frissen kinevezett rendezőjének.)

Csak egy bika lehet. Ahol több a bika, ott kezdődik a buzulás. (A hetedik alabárdos)

 

Hát nem édes, hogy mindenki hívő lett, amint a dolgok rosszra fordulnak? A virrasztás, az imák és a gyertyák szép gondolat. De azt nem tudhatják, hogy vannak, amiket nem kérhetünk a Szűz Máriától. (Nem feledve)

Anya és lánya

Casteel család 5.

Kamaszos, mérgező környezetet túlélő, családi bántalmazó.

Leigh egy gyönyörű, hiú asszony lánya. Nem is áll közel jószívű lányához, aki minden bajával az apjához fordulhat. Az élete azonban a feje tetejére áll, amikor a még mindig csinos Jillian megismerkedik a gazdag Tony-val. A férfi nagy családi vagyont örökölt, fiatalabb nála és jóképű. Képes elválni, hogy Tony felesége lehessen, de 8_4nem_feledve.jpgnagyon hamar kitör rajta a féltékenység. A saját lányában is az ellenséget látja: mert Tony kedves vele. Mert Leigh még csak 16 lesz és szép. A lány nem tud kitől segítséget kérni, pedig Tony egyre merészebb az irányába, már kényelmetlen módon. A házban egy barátja lesz, Tony beteges, kisöccse, Troy. Amikor Tony átlép minden határt, Leigh a maga kezébe kell, hogy vegye a sorsát.

Hogy lehet egy családregényt örökké folytatni? Ha már elkészült az eredeti főszereplő gyerekeinek a története, lehet előzmény: ő mégis kinek a gyereke, mi történt a szüleivel? V.C. Andrews nem egy ilyen sorozatot írt, ilyen a Casteel családé is. Heaven részei után jött a lánya, Annie. Most pedig az anyja, Leigh – és vele a nagyanyja, Jillian. Vagyis, 5 filmnél járunk és 4 generációnál.

Az eddigiek közül ez a leginkább rajongóinak mondható. Itt már nincs titok és botrány, ami lelepleződhetne. A későbbiekben minden kiderült már, a nagy titok is rég nem titok a filmsorozat nézőinek: Heaven apja Tony, aki megerőszakolta a kamasz Leigh-t. Ez pedig annak a története, hogy került erre sor, és miképpen menekült el a lány a háztól. Vagyis, ragozgatja azt egy kicsit, aminek a lényegét már ismerjük.

Leigh még egy fokkal tökéletesebb női karakter, mint Heaven volt. Tele erényekkel: kedves és szerény, jószívű, értelmes, jól nevelt. A filmben többször elhangzik, hogy mennyire szép és ártatlan. Tony, de Leigh későbbi férje is szívesen hasonlítja másvilági lényhez, angyalhoz. (Mondjuk, a casting ezt megint nem tükrözi. Ha valakit ennyire szépnek mondanak az egész filmben, nem egy valóban szépséges színésznőnek kellett volna játszania? Mert a filmbeli Leigh inkább a szomszéd lány karakter külsőre, nem a Hamupipőke.) Kicsit sok is a jóból, már-már mesehősnek látszik.

Az anyja sokkal izgalmasabb, aki a szépség és fiatalság megszállottja. Érdekes volt, ahogy egyre mélyebbre süllyedt, minden téren. Ahogy csak lehet, ő elárulta a lányát. Teljesen mégsem lehet utálni, mert már itt látszik, mennyire megbomlott az elméje és cseppet sem boldog, így sem. Önző, hiú, de beteg is.

Tony, akit most először nem Jason Priestley kelt életre. Őt nagyon meg szerettem volna érteni, vagy látni, hogyan lesz az a téveszmés, őrült szerelmes, aki a nemi erőszakot még magának is képes úgy bemesélni, mint szerelmes együttlétet. De arra jutottam, hogy nem tudom megérteni, mit és miért csinált. Jillian abszolút nem illett hozzá, és nem csak azért, mert jó 15 évvel idősebb nála. De hogy mit evett annyira Jillian lányát? Honnan vette, hogy kölcsönös, amit művel vele? Érdekes, de nem is a nemi erőszak a legdurvább húzása. Amikor meztelenül akarja lerajzolni a lányt, ott már elkezd erőszakot tenni rajta, és a lelkét is összezúzni. (A színész tipikus eye candy, a kék szeme emlékezetesebb, mint a játéka.)

Egyre inkább Troy ennek a történetnek a vesztese. Nyomorult, egész életében szívott. Gyerekként a betegség, ahogy Leigh kénytelen volt otthagyni Tony és Jillian mellett. Majd Heaven elvesztése – pedig miután gyerekük lett, úgyis mindegy, nem? Arra már nem lehet jobban vérfertőzni, vele is lehetett volna. De Annie miért hanyagolta? A keret Troy temetése, és nem úgy vettem észre, hogy az utolsó éveiben visszakapta volna a lányát.

Újat nem tudtam meg a filmből, de több tekintetben reálisabb, mint Heaven története. Nem annyira szappan, ami jól állt neki. Egyszer meg lehetett nézni.

 

Anya és lánya - 5/3 új történetelem nem volt benne, csak keretet ad az eddigieknek, a szokott minőségben.

https://www.youtube.com/watch?v=boVhTOmR2XY

5 film, amit látnod kell

Jobbá válni

f5_51.jpg5: Szavak nélkül – Alain sikerember, annak minden velejárójával. Mindent a karrier határoz meg, és észre sem veszi, hogy emberi kapcsolatai mennyire megsínylik ezt. Amikor egy egészségügyi helyzet miatt akadályba ütközik a beszéddel, szembe kell néznie azzal, milyen ember volt eddig, és mit vesztett eddig. Szavak nélkül tanul meg többet érezni.f4_60.jpg

4: Fagyos pokol – Eric sztár lehetett volna. Tehetséges hokis, jóképű srác, akinek csak lehetőségei voltak. Ám egy ballépés elég volt, hogy a karriernek annyi legyen, és a drog poklába zuhanjon. A hegyekbe menekül az anyja elől, talán kicsit kitisztulni is, de aztán kint ragad a semmiben. Az életéért kell küzdenie, és olyan igazságokkal f3_67.jpgszembenézni, melyek más emberre teszik.

3: Zöld könyv – a sikeres, fekete muzsikus Don a déli államokba indul turnézni egy olyan korban, amikor a feketéknek nem volt tanácsos önként Délre menni. Az olasz származású sofőr, Tony tart vele és adnak menet közben leckét egymásnak. A kezdeti ellenszenv barátsággá nemesedik, ahogy Tony megérti Don életének konfliktusait, miközben ő azt tanulja meg, hogyan fejezze ki az érzelmeit.f2_69.jpg

2: Doc Hollywood – dr. Benjamin Stone pontosan tudja, mit akar az élettől. Irány Hollywood, a plasztikai sebészet, a sok buli és a gyors meggazdagodás! Nem f1_64.jpgemberekkel és a problémáikkal akar bajlódni. Nem jó, gazdag ember akar lenni. De nincs tervben, hogy károkozásért egy kisvárosban kell maradnia egy kis időre háziorvosnak. Ahogy azt sem gondolta volna, hogy itt át kell gondolnia, milyen ember akar lenni, mi teszi boldoggá.

1: Danny Collins – Danny annyi értelemben zúzta össze a magánéletét, ahányban csak tudta. Van egy fia, aki szóba sem akar válni vele. Szenvedélybetegséggel küszködik. Nincs mellette egy nő, aki szeretné. Akkor mit ér, hogy híres rocksztár? Erre rá is ébred, és nagyon igyekszik, hogy megváltozzon. Megkeresi a fiát, segíteni akar a családján, és része lenni az életüknek. Olyan nővel kezd el randizni, aki korban is illik hozzá. Talán csak a családját akarta visszakapni, de jobb emberré is vált közben.

süti beállítások módosítása
Mobil