Minden napra egy film

Minden napra egy film

Gretel & Hansel

2020. június 02. - BBerni86

Testvéres, boszorkánnyal szembenéző, mágikus.

Gretel 16 év körüli kamaszlány, aki az utóbbi időszakban több családi vészhelyzetet megélt. Az édesapja elhunyt, az anyja összeomlott, és szintén halni készül. Már semmilyen formában nem tudja ellátni a gyermekeit. Gretel megpróbál cselédként elhelyezkedni a környékbeli földesúrnál, de az öreg szeretőt, és nem házvezetőt keres igazából. A lány így más megoldást keres, és a kisöccsével nekivágnak az erdőnek. Abban reménykednek, a6_2gretel.jpg favágók között otthonra találhatnak. Ám egy különös házra bukkannak, mely egy idős asszonyé, aki szívesen látja a gyerekeket. Terített asztal, házi alkalmazottként otthon várja itt őket. Gretel pedig varázsolni tanulhat a nőtől. Ám egyre zavaróbb rémálmok kezdik kísérteni, és amikor a lánynak választania kell a testvére és a boszorkány között, könnyen hoz döntést.

A történetből gondolom világos, de azért ki is írom. Ez a film egy Jancsi és Juliska mese. Még akkor is könnyeden felismerhető az alapja, ha elég sokat változtattak a mesén, és egy olcsó horror lett belőle.

A történet egyes része, az alapfelállásban, amiben más, még nem is tűnt rossznak. A boszorkány itt nem simán enni akar egy jót a gyerekekből, de a lányban felfedezi ugyanazt az erőt, ami benne is megvan. Még érdekes is, ahogy a mágia megnyilvánul, ahogy tanítgatni kezdi a lányt. Egész tant épít fel arra, hogy mindenkinek megvan a gyenge pontja, és azt kell legyőzni, ha valaki nagy boszorkány akar lenni. Gretel gyengepontja az öccse, ahogy a banyának a lánya volt. Megoldás? Ismeritek az eredeti mesét is, nem igaz? Azért a boszorkánynak leeshetett volna az a logikai baki, hogy amíg ő gyűlölte a lányát és könnyen feláldozta, Gretel szerette az öccsét. Nem egyforma könnyű feláldozni és megenni őket…

Igaz, a kivitelezése már a mágia tanításának is olcsó és nem is látványos. Az, ahogy a feketére iszapozott kezükkel irányítják az erőt… a legnagyobb trükk, hogy egy fa ágai meghajlanak, és a seprű mozogni kezd. Végig vártam, hogy csak látunk valami nagyobbat is ennél, de nem lett.

A horror is ugyanennyire semmilyen. A lánynak vannak rémálmot idéző víziói, és ijesztőnek szánhatták a boszorkány öregasszony alakját is, de egyik sem volt képes megijeszteni, még éjjel sem, pedig sötétben néztem. Annyira gagyin néz ki, nyilvánvaló a büdzsé szegényes volta, hogy az már siralmas.

A pénz hiányát is művészfilmes eszközökkel váltották ki, amitől egyedi hangulata lett a filmnek, de ez nem jelent itt minőséget. Nem látványos, nem ötletes, simán csak furcsa lett.

Még nagyobb baj, hogy a történettel is akadtak problémáim. Már Gretel öregítése és a szexualitás behúzása is sok – az még ok, hogy a földesúr szeretőt akarna, így válik érthetővé, miért indulnak a favágók felé. De minek kellett azt nézni, hogy a menstruációs vérrel szennyezett lepedőt mossa a patakban? Valami nagyon női szimbolikát akartak a boszorkányokhoz kötni, de csak zavaros lett és irritáló. (Meg lehet nézni azt is, milyen alakja van a boszorkány házának. Nem ház formájú. Szimbolika van abban is.) Hansel szála is minimum zavaros. A végén most mi az ő jövőképe? Favágó vagy boszorkányvadász lesz? De az sem volt tiszta, honnan veszi Gretel, hogy lehet fekete és fehér is ugyanaz az erő. Mindegy, nem is akarom érteni, annyira nem volt érdekes.

A szereposztásban van egyetlen érdekesség. Sophia Lillis nagyon szépen építgeti a karrierjét. Az óta sokan megismerik, de már saját sorozata is lett közben. Nem is értem, miért csinálta meg most ezt a filmet, Az előtt jobban megértettem volna. A többieknek még a neve sem ismerős, nem hogy az arca.

A gyártási költségeit behozta, de a kasszarobbantástól messze volt. Nem fogott meg.

 

Gretel & Hansel - 5/2 volt benne valami új szempont, de nagyon irritált a látványvilága és egyes történései is.

https://www.youtube.com/watch?v=QZblQLhKcZQ

5 film, amit látnod kell

Bűnellátó

f5_43.jpg5: Temple – a történet hőse orvos, akinek egy magánügy miatt kell valami újba fognia. A felesége életét akarja megmenteni, ezért képes lett a metróban titkos kórházat nyitni. Bűnözők, törvényen kívüli elemek, akiknek sebész kellene, de nem mehetnek a kórházba? A Temple állomáson, ha ismeri a megfelelő embereket, megkaphatja az ellátását.f4_50.jpg

4: Hotel Artemis – újabb történet, melyben a gyógyászat a nyújtott szolgáltatás. Ha tagja vagy a Hotel Artemisnek, beengednek és ellátnak, bárki is üldözzön. Ám most valami történik a falak között: Jean nővért utoléri a múltja, és ahogy elkezd ráébredni, igazából mi okozta élete tragédiáját, a kórház élete is a feje tetejére áll.

f3_53.jpg3: Deadly Class – egy iskola, ahol a jövő bűnözőit képezik. Kamaszok kerülnek be, és képzett gyilkosok mennek ki. Olyan tantárgyakon kell jól teljesíteni, mint a méregtan vagy a halálos harcművészetek. A vizsgák gyakran halálosak, a bukás az életút végét is jelenti. Az igazgató tehetségesnek gondolt külsősöket is beszervez, mint a főszereplő Marcus, különben örökléses alapon a bűn királyai és királynői képeztetik itt az örököseiket.

2: Bérgyilkost fogadtam – a történetben egy életunt fiatalembert ismerhetünk meg, aki szeretne meghalni, de az öngyilkosság nem a f2_55.jpgkenyere. Így inkább fogad egy bérgyilkost. Ahogy lenni szokott, mire már lenne kedve élni, már nem mondhatja vissza a megbízást. A gyilkosától majd aztán megtudjuk, hogy a bérgyilkosoknak is van szakszervezete, és ha bent karnak maradni, teljesíteni kell a havi kvótát. Különben idéz egy igazi szervezetet, f1_52.jpgmég nyugdíjba is el lehet menni…

1: John Wick – John Wick egykor a legjobb bérgyilkos volt az alvilágban. A szerelem miatt vonult vissza, és vált civillé. A hozzá betörő banda miatt azonban kiássa a fegyvereit, és indulhat a bosszú. Amiért ide kerülhet, az a Continental. Ahova rendszerint bérgyilkosok szállnak meg, és saját szabályzata van, egyedi szolgáltatásokkal. Információt, fegyvereket, menedéket – ami csak egy gyilkos vágyálmaiban szerepelhet, itt be tudja szerezni. A hotel a későbbi részekben is fontos szerepet kap, mi több, fejlesztés alatt van az erre fókuszáló sorozat is.

Apokolips War

Justice League Dark

Világmentős, kalandos, harcos.

Darkside a Földet is meg akarja hódítani, és az Igazság Ligája megelőző csapást készül mérni rá, a saját bolygóján. Arra azonban nem számítottak, hogy Darkside éppen erre számít. Csapdát állít nekik, és végez a Ligával. Aki nem hal meg, arra agymosás és rabszolgaság vár. Nagyon keveseknek sikerül csak elszökni, hogy 6_1apokolips_war.jpgaztán szembesüljenek vele, hogyan zsákmányolja ki Darkside a Földet. Az erejétől megfosztott Superman Raven segítségével keresi a megoldást, ehhez több bujdosó segítségére is szüksége van. Míg Lois az Öngyilkos Osztagot igyekszik az oldalukra állítani, Clark és Raven John Constantine segítségét kérik, aki egy ideje csak a lerészegedéssel foglalkozik. Meg kell találnia nekik Damian Wayne-t, aki átvette az Árnyak Ligájának vezetését, és aki az egyetlen lehet, aki az agymosott Batman tudatát visszahozhatja. A csapat összeáll, de még így is esélytelen harcba indulnak, ám már nincs mit veszteniük.

Lassan azért lesz nehéz a DC animációkat nyomon követni, mert vannak köztük olyanok, melyek nem csak egyedülálló filmek, mint a Red Son volt. Egyesek össze vannak kötve, és folytatólagos történeteket mesélnek el. Ilyen az Apokolips War is, aminek előzményei és a nyitott vége alapján folytatás is lesz. Igaz, nem bánom, mert ennek jó történetvonala van, csak néha már kezdek belezavarodni, mi és hogyan, mihez kapcsolódik.

A lényegi történet azonban előismeret nélkül is érthető és leköti a nézőjét – inkább a vége problémás, mert teljesen nyitva hagyták. Szinte látom a képzeletbeli kérdőjelet a zárás után, hogy akkor most mi lesz. Mivel ez nem Marvel film, még csak egy nyom sincs a stáblista után, hogy utat mutasson.

Alapvetően egy komor, akció központú részről van szó, amiben nincsenek bonyolult tervek. Össze lehet foglalni annyival, hogy összeáll a csapat és elindulnak a háborúba. Egymásnak mennek az ellenségek, és jöhet a harc karddal, fegyverekkel, mágiával, kinek mi áll rendelkezésére.

A humort némileg hiányoltam is belőle, legalább pár jó beszólás belefért volna, csak éppen annyira vészterhes már itt a hangulat, hogy ezt is mellőzték. Az Öngyilkos Osztag még villant valamit, de ez messze nem az a szint, ahogy pl. a Tini Ninja részen vigyorogtam. Itt a világvége ellen küzdenek, a Föld egy romhalmaz, és a legnagyobb hősöket Darkside szó szerint tönkretette.

Ennek megfelelően a képi világ is sötét, és vigasztalan. Ugyan a Harley Quinn évad már kezdi edzeni a szemem, hogy animált figurák is milyen véres véget érhetnek, itt azért sokkoló volt azt látni, hogy a korábban verhetetlen hősök hogyan végzik darabokban, vagy félig géppé alakítva, ahogy Darkside kísérletezik velük.

Valahol azonban ezekben van az ötlet is. Amit Darkside kitalál a folyékony kriptonit használatával, az olyasmi, ami egy más felállásban Lex Luthornak is nagyon bejött volna. De eléggé kreatív volt abban, hogyan használja ki a Föld szuperhőseit. Jól történetbe helyezték a démont, akit Raven tart féken, lassan a halálba kínozva saját magát. Minimális aranyosság volt abban, ahogy Raven és Damian kapcsolatát megrajzolták. Valahogy olyan vigasztalan volt egy reménytelen világban…

A grafika nagyjából a szokott minőségű. Akciójelenetekben sokat fejlődtek, és a karaktereik kellően egyediek is lettek. Mondjuk, van pár dolog, amit nehezen emésztek meg, de ezek inkább a cselekményben vannak: ha pl. Damian az Árnyak Ligájának feje, amikor háborúba mennek, miért nem megy egy orgyilkos sem velük harcba?

Érdeklődve várom, folytatják-e a sztorit, vagy másik projekt jön majd sorra.

 

Justice League Dark: Apokolips War - 5/4 humor nincs, de annyira komor a témája, hogy így is belefért. Sötét, izgalmas animáció.

https://www.youtube.com/watch?v=tnCkn5xD2jg

Bull

4. évad

Tárgyalótermi, embereken segítő, családalapítós.6_1bull.jpg

Bull és Isabelle közös gyermeket várnak, és így a kapcsolatuknak is adnak egy újabb esélyt. Bull, mint leendő apa, majd mint egy kislány édesapja, olyan ügyek mellett tudja elkötelezni magát, melyekben megtalálja ugyanazokat a dilemmákat, amelyek a saját életében is megjelennek. Mitől lesz valaki szülő? A mesterséges megtermékenyítéskor a cég hibát vétett, és nem a férj, hanem egy idegen spermáját használták fel. Akkor a gyermeket ki nevelheti fel? A biológiai apa, aki szintén akarja, vagy aki szerette és nevelte annak ellenére, hogy vérségi kapocs nincs közöttük? Sadie, a milliárdos kozmetikai cég arca és mindenese, aki korábban pszichés gondokkal küzdött, vissza akarja szerezni az élete fölött az irányítást, hiszen korábban az apja gyámsága alá helyezték, semmiről nem dönthet egyedül. Hogy segíthet neki úgy, hogy ne tegye tönkre az apa – lánya kapcsolatot? Közben Chunk szembe kell nézzen a lánya döntéseivel, és Marissa is komoly magánéleti vészhelyzettel küzd.

A jogi sorozatok a gyengéim – a klasszikus, ügyvédes szériákat is szeretem, de tudom díjazni, amikor valamelyik adó kipróbál valami újat. A Bull eredetileg ilyen volt azzal, hogy pszichológiával keverték az ügyeket. Nem is igazán az volt a lényeg, hogy mi történt és hogyan, nem a nyomozás vagy a beszédek. Hanem annak a kialakítása, hogy az esküdtszék azt a narratívát fogadja el, amit Bull csapata szállított nekik. Ügyvédekkel dolgoztak együtt, tanulmányozták és befolyásolták a tanúkat.

Azt is díjazom, amikor egy sorozat mer változni, fejlődni. Hiába jó egy sorozat, ha ugyanazt kell néznem évadokon keresztül, simán elunom. Jól csinálja ezt a The Good Fight, ha már ügyvédes sorozatok. A lényeg ugyanaz, de minden évad kicsit más, új narratíva.

A Bull viszont produkált egy olyan visszafejlődést, ami tönkretette az élményt. Más, mint az első két évad, és utálni tudom ezért. A tárgyalótermi, kissé pszichológiás sorozat most nem több egy családi sorozatnál, amiben az adott konfliktusokat és vívódásokat ügyeken keresztül dolgoznak fel.

A negyedik évadban konkrétan az a tematika, hogy a magánéletében van egy kérdés, ami foglalkoztatja Bullt. Például: megkereszteltesse-e a kislányát? Pont akkor jön egy olyan ügyfél, akinek az esetében központi szerepe van a hitnek. Bull magánéletére kivetíthetők az ügyek, de most csak az apaság, a családi élet, aminek felmerülnek a konfliktusai. Családi jogi sorozat lett belőle? Hiányoznak az érdekes ügyek.

Maguk az ügyek is, sokkal gyengébbek a témáikat leszámítva is. Már nem dolgoznak együtt másokkal, ami egy jó dinamika volt. Most Benny az ügyvéd, viszi az ügyeket. Hol van az idő, amikor csak tanácsokat adtak, és csak egy-egy ügyet vittek ennyire maguk végig… Krimisebb lett, azt nyomozzák ki, mi történt és ki az igazi bűnös, amit aztán Benny bizonyít az esküdteknek is. Nincsenek tippek, hogyan hassanak az esküdtekre. Már az esküdtek kiválasztását is redukálták pár részenként 1-2 percre, noha korábban azt is láthattuk, mikor és milyen embereket kerestek, őket hogyan szűrték ki. Kivették a pszichológiát a sorozatból!

Gyengébbek a szereplők. Bull egy papucs lett, akinek a lánya a mindene. Nyoma sincs benne annak a férfinak, akit korábban láttunk. Benny, ő mint ügyvéd és barát van jelen, nem is tudnék semmit mondani róla, ami csak az övé, nem a munkájával vagy Bull-lal kapcsolatos. Marissa, minek kellett tönkretenni a magánéletét? Felesleges dráma. Taylor pedig továbbra is csak lóg a levegőben. Nem sokat tesz hozzá az egész sorozathoz, nem is nagyon tudnak mit kezdeni vele.

A kivitelezés a megszokott, de ez nem húzza fel.

Hatalmas esés a sorozatban, nagyon nem szeretem ezt a családi irányt benne.

 

Bull - 5/3 elment az eredeti íze, már kevésbé izgalmasak az ügyek és trükkök. Magánéleti sztori lett.

https://www.youtube.com/watch?v=bNyM_5hkbv4

Ne játssz a tűzzel!

Tűzoltós, gyerekeket felügyelő, krízissel szembenéző.

Jake Carson élete a tűzoltás. Ahogy túl korán elvesztett édesapja, Jake is a füstugrók között találta meg a hivatását, és tesz meg mindent, hogy mindent valóra váltson, amit az apja megálmodott neki. Így, amikor a főparancsnok készül nyugdíjba vonulni, megpályázza az állást. Egy tűzesetnél éppen ekkor három gyerekre 5_31ne_jatssz_a_tuzzel.jpgbukkannak, akiknek a szülei elutaztak. Nincs hova menniük, így a csapattal befogadják őket az állomásra. Jake igyekszik fenntartani a rendet, hiszen a parancsnok bármikor megérkezhet szemrevételezni, Jake hogyan vezeti az állomást és a csapatát. A kölykök hamar felforgatnak mindent maguk közül: a csapat harci ebét, Miszliket megszelídítik és új nevet is adnak neki, ami a Csillám póni. A mogorva tűzugró, Balta kedves énjére is rábukkannak. Tüzet gyújtanak, tönkreteszik a berendezést, de leckét adnak Jake-nek a családról, aki általuk kap egy esélyt, hogy több legyen, mint egy tűzoltó a sok között.

Úgy tűnik, minden izomembernek kell egy olyan film, amelyben kisgyerekekkel eresztik össze, és igyekeznek megmutatni a családbarát oldalukat. Annak idején Schwarzenegger óvó bácsinak állt az Ovi zsaruban, Vin Diesel a Gorilla bácsiban óvta egy meggyilkolt tudós gyerekeit, Dwayne Johnson több alkalommal is forgatott kisgyerekekkel. Az egykori pankrátor John Cena pedig ebben a filmben mutatta meg, mire képes komikusként néhány gyerek társaságában.

A végeredményt vegyesnek érzem. Alapvetően nem volt bajom a filmmel, egy könnyed komédia, amit nem fájt megnézni sem. Kicsit túl van írva minden, a színészi játékok is eltúlzottak, de direkt ilyenek. A túlzásokkal akarják még jobban kihangsúlyozni, hogy mennyire kell a család mindenkinek és mennyivel jobb lesz Jake élete attól, hogy a gyerekek az életébe kerülnek.

Mert bizony Jake annyira egysíkú, hogy az már önmagában egy poén. Ahogy katonai őrmesterként üvöltözik, és olyan hangulatot tart fenn a központban, hogy a seregben se lenne különb. Akit az apja megtanított zongorázni, de egyféle dalokat ismer csak: amelyekben szerepel a tűz. Ahogy minden emléke a tűzoltáshoz és a laktanyához kötődik – amikor a gyerekkoráról kérdezik, egyből olyan sztorik ugranak be neki, hogy hol tanulta meg felgöngyölni az ejtőernyőt, hol végezte az első fekvőtámaszát, és a családi képei is mind itt készültek. Még a mondott esti mesében is ott lesz ez az elem.

A gyerekek nyitják rá a szemét, hogy ennél lehetne több is. A srácokat is nagyon megszereti, és nekik hála jut el a felismerésig, hogy a környéken dolgozó biológusnő milyen érzelmekkel viseltetik iránta. Azt ugyan túlzásnak éreztem, hogy milyen családot kalapálnak össze a végére, mi a gyerekek titka, de minden más is annyira el van túlozva, hogy ez alig tűnt fel a sok más hasonló mellett – a nyugdíjba vonuló parancsnok edzése pl., elismerően csettintett volna még Rocky is a láttán.

Úgyhogy, a sok túlzáson túl tudtam tenni magam. Ami viszont nem tetszett, hogy a poénok egy jelentős része vagy nagyon gyerekes, vagy nem is értettem, kinek lett szánva. Az, hogy egy 4 éves még nem szobatiszta, és amikor bekakil, tisztába kell tenni – ezen most komolyan azt hitték, hogy nevetni fogunk? De elég debil az is, hogy pónist játszanak a felnőtt emberek, és a búcsúajándék simán lesz egy kis balta. Most akkor ez felnőtteknek, vagy gyerekeknek készülhetett? Kicsit talán mindkettő, de a nagyon agyament poénok nagyon nem tetszettek.

A stáb különben meglepően korrekt. Cena a húzónév. de a csapatának tagjai és a gyerekek között is lehet ismerős arcra bukkanni.

A buta poénok ellenére egyszer jó móka volt, nem bánom, hogy láttam.

 

Ne játssz a tűzzel! - 5/3,5 hangulatos és helyes film, csak a poénjai jelentős része nem tudom, kinek lett szánva.

https://www.youtube.com/watch?v=EeODUAh8FlA

Young Sheldon

3. évad

Családos, különc gyereket nevelő, kisvárosi.5_31young_sheldon.png

A Cooper családban elkezdenek átalakulni az erőviszonyok. Sheldon egyre inkább szeretné a maga útját járni, amiben az anyja még szeretné visszafogni. George, a fiú tanárai, de még az egyetemek is azon dolgoznak, hogy meggyőzzék az asszonyt, ideje engednie, hogy a fia a képességeinek megfelelően haladjon a tudományos pályán. Közben Georgie a lányokkal és a munkával is egyre felnőttesebb: kiderül, hogy jó a kereskedői vénája, és nagyanyja barátjának boltjában lassan jobban kezd keresni, mint az apja az iskolában. A szerelmi csalódáson is túlteszi magát, és olyan lányokkal kezd el járni, akik akarnak is vele járni. Missy egyszerre próbálja az első barátját megszerezni, és helyt állni a baseball csapatba is, ahol ő az első lány. Connie a háttérből rajtuk tartja a szemét, és az unokái segítségére siet, amikor azoknak szükségük van a nagyanyjukra. Közben Jeff tiszteletes újra nősülésre adja a fejét és Sturgis professzor is újraértékeli, milyen kapcsolatot szeretne a családdal fenntartani.

Igazság szerint a Young Sheldon még mindig azt kínálja, amit az induláskor is. Egy szerethető, helyes családot, amelyben van egy csodagyerek, akihez igazodnia kell a többieknek is valamiképpen. Extra feltét, hogy az Agymenők egyik legnépszerűbb karakterének az előtörténete ez, és kapunk néhány utalást az anyasorozatban történtekre is. De aki nem Agymenők néző, nekik is kellemes családi szórakozás tud lenni.

A probléma leginkább abban van, hogy már harmadik évada nézzük ugyanazt. A szülők nem változtak semmit, ahogy a nagyi sem, és a gyerekek is csak keveset. Ugyanazok a jellembeli tulajdonságok hozzák a poénokat, és nem érezni, hogy haladna valamerre a sorozat. A végén, az utolsó részben ugyan egy más irányba indulnak el, de egészen addig ugyanabban a közegben mozogtunk, mint előtte 2 évben.

Mennyire humoros? Váltakozó. Vannak visszatérő poénok és elemek – Connie és George továbbra is piszkálja egymást, ahogy csak tudják, bosszantják a másikat. Jeff tiszteletes ugyanaz a jólelkű, de kissé inkompetens alak, aki eddig is volt. Az iskolában a tanárok teljesen úgy állnak Sheldon helyzetéhez, mint eddig. Mondjuk, azon a tanáron még mindig jókat tudok mosolyogni, akinek nincs más vágya, minthogy a fiú végezzen, és ne kelljen vele többször foglalkoznia. Amikor még a kollégiumba is simán beköltöztetné… kész.

Ebben az évadban a testvérek közül Georgie volt, aki kicsit több szerepet kapott Sheldon mellett, aki a részek középpontjába áll. Kezd felnőtté válni, komolyodni, és értelmes mellékszálat kapott a munkájával, ha egy idő után már sok volt az olyan poénból, amikor az apja minimális fizetésén viccelődött. Missy kevesebb teret kap, valahogy már nem tudtak mit kezdeni a kislánnyal. Az első szerelem témája is olyan furcsára sikerült vele. Azt aranyosnak kellett volna találnom, amikor az a nagy öröm tárgya, hogy a barátja végre megfogta a kezét? Nálam ez nem jött össze.

A sorozat egyik legjobb karaktere még mindig Connie, aki bár a nyugdíjas nagymamát játssza, sokkal több élet van benne, mint Sheldon szüleiben összesen. Ő az, aki mindig ott van a gyerekeknek, és közben a saját életében is alakulnak az események. Idén lett egy új barátja, akit a Parenthood nagypapája, Craig T. Nelson játszik, hasonló különben a figura a másik sorozatban játszott szerepéhez. Az meg különben milyen, hogy ebben a sorozatban a nagyanyának van a legváltozatosabb szerelmi élete?

A stáb maradt ugyanaz, már mindenki nagyon a szerepében van, tőlük azt kapjuk, amit eddig is megszokhattunk. Idén nagy sztárvendég nem volt, és a látványvilág sem változott semmit.

Elnézem, még szeretem is ezt a sorozatot, de nem érzem úgy, hogy bármi plusz vagy újdonság lenne még benne. Legalább egy minimális megújulás kellene neki.

 

Young Sheldon - 5/3,5 még vannak benne aranyos részek, de már kevésbé vicces és kezd rutinszerű lenni.

https://www.youtube.com/watch?v=tpRIVmaZN2g

SpoilerZóna

  • Ritmusszekció

Stephanie egyre feljebb jut a terrorszervezet listán, de képtelen direkt ölni. Össze is vesznek a társával, mert Iain f1_51.jpgfelrobbantja a terrorista autóját, annak ellenére, hogy annak két kisgyereke is a kocsiban ült. Stephanie önállósítja magát, és Marc információt kéri el. A férfival szeretők is lesznek, majd a lány elindul a következő terrorista ellen. Ott döbben rá, hogy igazából Marc áll minden mögött. Túléli az összecsapást, visszamegy a férfihoz, aki nem sejti, hogy a lány rájött a titkára. Amikor megölelné, Stephanie mérget injekcióz be neki és elmeséli, hogy miatta halott a családja.

Iain visszatér a titkos szolgálathoz, és figyelmezteti a lányt, hogy álljon le. Stephanie pontosan ezt is akarja tenni.

  • Romlott oktatás

Rachel cikke után megjelenik a revizor, és alaposan átnézik az iskola számláit. Kiderül, hogy Frank és vele együttf2_54.jpg Pam is milliókat lopott az iskolától. Pam a családja miatt ad ki mindent: mivel a fia és lánya is használták a céges kártyákat, őket is le lehetne csukni, de így megmenti őket. Frank férjét is vallatni kezdik, aki akkor adja fel a férfit, amikor szembesítik azzal, hogy Frank közös házat vett a szeretőjével, és rendszeresen csalta őt. Frank is börtönbe kerül.

A poén, hogy az iskolai munkájáért annak ellenére elég szép nyugdíj jár neki, hogy sikkasztásért elítélték és börtönbe került.

Ha a Beale utca mesélni tudna

Szerelmes, igazságért küzdő, mindennapos.

Tish és Fonny gyerekkoruk óta ismerték egymást, együtt játszottak. Ahogy azonban felnőttek, az érzelmeik megváltoztak, és párrá lettek. Saját otthont akartak, összeházasodni, és együtt boldogulni az életben. Egy vád 5_30ha_a_beale_utca_meselni_tudna.jpgazonban mindent tönkretett: egy asszonyt megerőszakoltak, és a rendőrök hatására kiválasztotta a szembesítésen Fonny-t, mint elkövetőt. A férfi ártatlan, de ezt csak a szerelme és annak családja hitte el. Ők harcolnak, hogy az asszony mondja el igazat, és a tárgyaláson helyre kerüljenek a dolgok – Fonny hazatérhessen. A nő azonban eltűnik, a másik tanút a rendőrség elzárja, és a szegény családnak nincs pénze mindazt felkutatni, amivel alátámaszthatnák az igazukat. Tish és Fonny is vívják a maguk harcát, egymásba igyekeznek kapaszkodni, és kitartani. Amikor a lány ráébred, hogy babát vár, már nem csak egymásért, de a gyermekükért is küzdenek.

Ahogy a holokauszt filmek is jönni fognak sorra a regényekkel, a feketék társadalmi hátrányos megkülönböztetése is filmtéma marad. A rasszizmus, az előítéletek sok-sok zsánernek szolgáltatnak alapanyagot. A legnagyobb durranás talán a Tűnj el! volt, ami egy rafinált horrorban mesélt a faji előítéletekről. De romantikus komédiában is rendszeresen felbukkan, hogy a más rasszú pár szülei kiakadnak, és elválasztanák a gyerekeiket. A drámák is érkeznek sorra, volt egy nem is olyan régen Kerry Washington főszereplésével.

Ilyen film ez is.

Ha minden cselekményszálat csupaszítok, csak a film üzenetét emelve ki, akkor azt találom, hogy a feketéknek esélyük sincs. Ha ilyen a bőrszínük, és nem jó helyre születnek, akkor a rendszer elkaszálja őket. Kit érdekel, hogy nem Fonny az erőszakoló? A bőrszíne stimmel, az ügy lezárva. A szegény család meg úgyse tud megfelelő szakembereket megfizetni, hogy az igazság kiderüljön…

De más, mellékszálakon is visszatér ez a téma. Amikor pl. a pár lakást keres. Fiatal, szegény és fekete pár, senki nem akarja kiadni nekik a lakást. Még olyan eset is van, amikor a helyes fiatal lánynak kiadnák – utalva rá, hogy milyen kihasználási háttérgondolatok vannak mögötte – és máris visszakoznak, amikor kiderül, hogy a vőlegénnyel, hamarosan férjjel költözne be.

Túlzásnak is éreztem, hogy ennyire egysíkú az ábrázolás. Bár értem, ez miért társadalmi gond és probléma kint a mai napig, de tényleg ennyire egyoldalúan az? Általánosításnak érzem, mert ok, ártatlanokat is tönkretesz a rendszer, de vannak, akik tényleg bűnösök, bandatagok, erőszakolók és gyilkosok.

Azért azon jót tudtam mosolyogni, amikor a fordított rasszizmus is feltűnik. Fonny ügyvédje egy frissen végzett fehér srác, és a családban van olyan tag, aki azonnal meg is jegyzi, hogy nem lesz jó számukra. Mert fehér ügyvéd feketéért nem fog harcolni és küzdeni.

Érdekes keretet adott a filmnek Tish narrációja, amely egy más idősíkból van, egy bölcsebb éntől, aki már túl van a dolgokon. Kicsit végzetszerűvé is teszi a cselekményt, mert ennek így kellett történnie: a szerelmesek hű kitartásával és a legyőzhetetlen rendszerrel.

Sajátos hangulata van. Nem teljesen tragédia, de részben az. Ahogy a szép részei fel tudják húzni a mögöttes, sötét gondolatokat is. Ahogy még az igazságtalanság közepette is értéknek és erőnek mutatja a szerelmet és a hűséget.

Színészileg is teljesen korrekt alkotás. Nekem külön szórakozás volt ismert arcokat keresni a mellékszereplők között – volt ilyen bőven benne.

Díjaznék egy olyan filmet, ami nem csak az egyik oldal igazságát mutatná be, hanem több nézőpontot igyekezne megragadni. Ez nem olyan, és ha valaki el akar merülni abba a témába, miért nehéz szegény feketének lenni az Államokba, ez a film alkalmas rá.

 

Ha a Beale utca mesélni tudna - 5/4 iskolapéldája a fekete filmeknek, társadalmi vitás kérdéseket emelve a középpontba.

https://www.youtube.com/watch?v=CQXSforT_qQ

süti beállítások módosítása
Mobil