Minden napra egy film

Minden napra egy film

Emma

(2020)

2020. június 26. - BBerni86

Szerelmes, párokat összehozó, kosztümös.

Emma előkelő vidéki angol hölgy, aki most volt 21 és egyelőre esze ágában sincs férjhez menni. Idős apja szereti, hogy a kisebbik lánya mellette van, aki a házuk úrnője. A szerelem azonban érdekli, csak másképp. Párokat szeret összehozni, és meg is van a legújabb áldozata. Harriet Smith kitett gyermek volt, aki nem ismeri a szüleit. 6_27emma.jpgEmma a lelkészükkel, mr. Eltonnal akarja összehozni – Harriet pedig annyira felnéz Emmára, hogy a kedvéért visszautasítja Robert Martin lánykérését, aki pedig tetszett neki, és tisztes megélhetést nyújtana neki gazdaként. A család gazdag barátja, George Knightley próbálja figyelmeztetni Emmát, de a nő nem veszi komolyan. Túlzottan leköti, hogy milyen lehet a gazdag örökös, Frank Churchill és egykori riválisának hazatérte. Emma vajon későn jön rá, ki kivel lenne boldog, és hogy nem kellene mindenbe beleütnie az orrát?

Ha már elkezdtem Jane Austen feldolgozásokat nézni, nem maradhat ki a sorból a legutóbbi alkotás sem. Meglepően szép feldolgozása készült az Emmának 2020-ra.

Amit végig nagyon lehet ebben a filmben bámulni: a külsőségek. Kitettek magukért a jelmezesek, fodrászok és díszletesek is. Gyönyörű helyszíneken és házakban forgatták ezt a filmet, Knightley házát simán lehetne kastélynak is nevezni. A szinkronban különben maradnak az Abbey megnevezésnél – a Downton óta meg lehet tenni –, így elkerülhető az a képzavar, amit A klastrom titkában a klastrom okozott.

Ami azonban még ennél is jobban tetszett, azok a kosztümök, attól függetlenül, hogy női vagy férfidivatról beszélünk. A szemem azért a női ruhákra jobban rááll, de itt szinte külön jelenléte volt a szebbnél szebb összeállításoknak. A legjobb szetteket Emma kapta – gyönyörű szabású és színű, látványos ruhái voltak, amelyek között akadt egy-egy extrémebb is. De pl. George első feltűnése, ahogy felöltöztették, majd szó szerint vonult – ilyet se ritkán írok le, de ebben a filmben szinte erotikus töltetet kaptak a kosztümök.

A történet klasszikus, követi Jane Austen meséjét. A felszínen az a téma, hogy ki kibe szeret bele és házasodik össze. Emma ugyan elsőre csak kavar, de aztán nagyon hamar ő is a szerelmesek között találja magát. Mivel kosztümös a film, és a korabeli erkölcsöknek megfelelő a cselekmény vezetése, nem kell meglepődni azon, hogy itt jegyesek között csattan maximum csók – ez nagyon nem egy Lisa Kleypas, és jól is áll neki.

Mögötte azonban van egy társadalmi kérdés is. Ahogy a kasztok fenntartják magukat. A hasonló hasonlóval házasodik – ha valaki ezt megsérti, az botrányt kavar és nem is sokan merik ezt megtenni. Nem véletlen, hogy amikor Emma valaki előkelőbbel akarja összehozni Harrietet, azonnal megkapja, hogy a lány hiába csinos, a származásával nem álmodhat előkelő frigyről. Egy példát hoz azért Austen a normaszegésre, a szegény Jane igencsak előnyös házasságot köt majd. (Ő küllemben és neveltetésben különben bőven hozza azt a pluszt, amivel boldogulni fog felsőbb társadalmi rétegben is, amire Harriet képtelen lett volna.) Összességében azonban azt képviseli a film, hogy azok a legboldogabbak, akik a maguk szintjén álló párt találnak maguknak.

De akkor jöjjön az a kettő, ami nagyon irritált a filmen: Emma karakterét rühellem. Ahogy beleavatkozik mindenki életébe, amilyen önelégült… néha legszívesebben megráztam volna, nem is értettem, George mit lát meg benne. Csak keveset fejlődik.

A másik: a szereposztás. Amilyen szépek a kosztümök, annyira érdekes küllemű színészeket sikerült találni hozzájuk. Ennyire anti eye candy filmet nem is tudom, mikor láttam korábban.

Ha valakit nem zavar különösebben, hogy a film színészeinek milyen az arca, és szereti a kosztümös romantikát, ezzel nem fog mellélőni. Jó film, ha volt is, ami irritált benne.

 

Emma - 5/3,5 a kosztümök gyönyörűek, a történet klasszikus – de a színészeket és Emmát nem bírom.

https://www.youtube.com/watch?v=Hg7QrrD8veg

Mit várunk?

Cím: Wonder Woman 1984mit_57.jpg

Készítők: jön vissza a teljes stáb, szereplőkkel és rendezővel együtt. Vagyis, Gal Gadot megint Csodanő lesz, Chris Pine is a stáblistán, és Patty Jenkins rendez. Kristen Wiig, Pedro Pascal érkeznek új karakterként.

Műfaj: akció, képregényfilm

Cselekmény: 1984, a hidegháború évei. Diana harcba keveredik egy médiabirodalom urával és egy barátból ellenség lesz, új főgonosz születik. (Magyarul azt hiszem, Gepárd a karakter neve.)

Várható megjelenés: őszre van tervben, de filmeknél már nem lehet tudni.

Miért várós?

  • Az első részt szerettem, erre kíváncsi vagyok. Az egyetlen tényleg jó DC mozi milyen folytatást kap?
  • Roppantul érdekel, hogy hozzák vissza Steve karakterét. Csak nem reinkarnálódik?
  • Kicsit ijeszt a diszkó feeling, de majd meglátjuk.
  • Elég keveset tudok a cselekményről ahhoz, hogy érdekeljen több.

Sötét angyal

Casteel család 2.

Családi titkos, szerelmes, új életet építő.

Heaven maga mögött hagyja a múltját, az apját és megkeresi az anyja szüleit. A gazdag családban azonban szembesülnie kell azzal, hogy minden lehetőség ellenére itt is lesznek gondjai. A nagyanyja alig bír ránézni, hatalmaskodó asszony. Az asszony férje, aki különben fiatalabb a nőnél, aki ezért féltékeny is minden fiatalabb nőre, pedig irányításmániás, aki csak azzal a feltétellel segít a lánynak maradni, ha minden szabályát pontosan dang.jpgbetartja. Nem csatangol a birtokon, nem tartja a kapcsolatot a testvéreivel. Heaven új életet akar, így beleegyezik és elkezd egy drága magániskolában felzárkózni. Logan is ide jár, de látni sem bírja a lányt. Heaven így titokban a birtokon élő Troyjal vigasztalódik, aki a mostoha-nagyapja fiatal öccse. A fiatalok közt nagy szerelem lobban lángra, már az esküvőt tervezik. Ám a múlt titkai minden álmot képesek összezúzni.

V.C. Andrews sikeres író, akinek védjegyei közé tartoznak a családregények, azok közül is az olyanok, amelyekben egymást érik a borzalmasabbnál borzalmasabb titkok. Visszatérő témái a családon belüli erőszak, a féltékenység, gyilkosságok és nemi erőszak.

A Casteel család története is ilyen, amelyből az írónő 5 regényt írt. A Lifetime pedig megvette a filmesítési jogokat, és le is gyártotta mindegyik feldolgozását. A Sötét angyal a második a sorban, és Heaven életét meséli tovább.

Az nagyon látványos a filmen, hogy tévére készült. Annak ellenére, hogy mennyire gazdagok a főszereplők, milyen elit helyekre járnak, ez látványban nem köszön vissza. Kevés helyszínt használtak, azok is nagyon visszafogottak. Ha valaki milliomos és vidéki birtoka van, kétlem, hogy ennyire hétköznapian rendezné be, vagy olyan egyszerűen öltözködne, mint amit itt láttunk. Azt már nem is említem, amikor Heaven ruhatárát cserélték, és ájuldozni kellett volna, micsoda ruhakölteményeket kap. Nos, nem ámuldoztam. Inkább az volt a benyomásom, hogy a kosztümökre se volt nagy kerete a csatornának.

A történetről – mivel már elég sokat olvastam az írónőtől, és nem is ez az első megfilmesített történet, amit látok tőle, nem lehet nem észrevenni, mennyire ugyanazokból az elemekből építkeznek a történetei. Itt még filmen belül is egyeznek a minták – a gazdag pár, az idősebb és beteges asszonnyal, és a fiatal férjjel, aki igencsak nagy szemeket mereszt a hősnőre. Megint van nemi erőszak motívum, és képbe kerül némi vérfertőzés is.

Fordulatosnak és meglepő titkokkal telinek kellett volna lennie a cselekménynek, de annyira röhejesen tálalnak mindent, hogy az már szinte taszított.

De ez mind hagyján. Ok, megvoltak a történetszálak, amiket Andrews variált. De miért kellett ilyen ellenszenvesnek lennie a hősnőnek? Kifejezetten irritált, hogy a filmben mindenki el van ájulva Heaventől. Szép, okos, kedves, álomlány. Ehhez képest egy maximum átlagos színésznő játssza, a karakter viselkedése meg többször is gyerekes és irritáló. Utáltam, ahogy Logan után csalódásában ment Troyhoz. Utáltam, ahogy rábólintott Tony minden kérésére, aztán hazudozott végig a filmen. (Nem csak neki.) Utáltam, amikor arról készült több jelenet is, hogy Heaven mennyire feljebb emelkedett minden téren, és minden korábbi szereplő olyan hétköznapinak, parasztnak tűnik mellette.

Még a szereposztás se tetszett. Annalise Basso egyszerűen nem rendelkezik olyan kisugárzással, ami a cselekmény szerint a karakterének megvan. Még talán Jason Priestley hozta legjobban a gazdag és irányításmániás sötét karaktert, bár 2 arckifejezéssel prezentálta minden hangulatát.

Nem lehet komolyan venni, a nagy drámák és súlyos témák is abszolút szappanopera szinten vannak ábrázolva. És még van vissza 3 része…

 

5/2 regényben élvezetesebb lehet, mert a filmet hol röhejesnek éreztem, hol önismétlőnek.

https://www.youtube.com/watch?v=W1_wHl0aPtI

A klastrom titka

Kosztümös, szerelmes, titkot rejtő házas.

Catherine Morland egy sokgyerekes család idősebb lányaként kalandregény rajongó volt, míg szépülni nem kezdett. A család jómódú barátai kérik meg a helyes lányt, hogy kísérje el őket Bath városába, ahol bevezetik a társaságba. Egy félreértésnek köszönhetően többen azt hiszik, Catherine a pár örököse, és megjelennek körötte 6_24a_klastrom_titka.jpgaz udvarlók. A csinos és kikapós Isabelle, aki Catherine bátyjával is udvaroltat magának, összebarátkozik a naiv lánnyal és igyekszik összehozni a bátyjával. Közben a Tilney-testvérekkel is barátságot köt, akik közül a mosolygós, lelkészként ténykedő Henry különösen közel kerül a szívéhez. Amikor a testvérek apja, Tilney ezredes meghívja a családi birtokra, a lányt elragadja a regényeken edződött képzelete, és rejtélyt sejt a házban. Nyomozni kezd, nem sejtve, milyen próba áll még előtte.

Jane Austen regényei ma is velünk élnek, nem tudom, mennyi időnek kell eltelnie, hogy a Büszkeség és balítélet varázsa megkopjon. Már annyi verziója és Darcy rajongó sztori van, hogy azokkal Dunát lehet rekeszteni.

Talán ezért is érdekelnek jobban azok a filmek, melyek Austen-történetek alapján készültek, de azért más történetek. (Nem mintha nem lennének hasonlóságok, de hát nagyon leszűkítve mind arról szól, hogy az úri lány, aki általában nem a legjobb anyagi háttérrel rendelkezik, keresi a szerelmet.)

A klastrom titka az egyik kevésbé ismertebb munkája a szerzőnek, amelyből a BBC készített korrekt tévéfilmet. Pedig nem kellene a címeken lovagolnom, de nem bírom megállni. A klastrom megtévesztő. Egy nagy úri házunk van, egy Abbey, csak a Downton Abbey előtt ezeket valahogy fordítani kellett, így lett belőle klastrom. Nincsenek se apácák, se kolostorok, csak egy hatalmas és rejtélyes nemesi ház, már szinte palota.

A film legjobb tulajdonsága, hogy BBC minőségben készült. Nagyon ügyeltek az olyan kis részletekre, mint a hiteles ruhák és frizurák. Akinek bejön ez a stílus, láthat szép példákat arra, hogy nézhet ki jól egy kosztümös tévéfilm. A helyszínek is szépek, a Northanger Abbey (azért sem hívom klastromnak) kifejezetten tetszett.

A szereposztásba se lehet belekötni. Felicity Jones meglepően bájos naiva volt még a Star Wars és a zsiványok előtt, jól állt neki ez a szerep. Akkor is, ha egyes jelenetek annyira túljátszottak, hogy nevetőgörcsöt kaptam tőle. Catherine fantáziái, vagy, ahogy álmában különféle érzelmektől hevülten dobálja magát – az önmagában paródiának látszott. JJ Feild korrekt hős lett, nem egy szépfiú, helyette karakteres. De talán a legemlékezetesebb az volt, ahogy Carey Mulligan hozta a könnyed Isabelle karakterét.

A történet pedig egy kis romantikus kosztümös semmiség. Nagyon próbálom megtalálni benne, mi lehet Austen üzenete, de ma már nem tudok azzal együttérezni, amit kiérzek belőle a korra vonatkoztatva. Hogy a szórakoztató irodalom káros tud lenni, és mennyire nem helyes, ha valaki elveszik ezeknek a világában. Catherine a végére nem egyszer vonja le a következtetést, hogy nem lett volna szabad ennyi ponyvát olvasnia.

Különben legfeljebb az van benne, hogy a pénz nem boldogít. A társadalom azt a jelenségét mutatta be a Thorpe testvérekkel, hogy mennyire hajtottak egyesek az örökségre, bevetve a külső adottságaikat is. Mondjuk, ez örök téma – itt éppen Austen-korára bontva látjuk ezt a jelenséget, de bármikor lehetne aranyásókról filmet készíteni. Lehet, hogy némelyek még szerencsésebbek is lennének mint ma, mint akkoriban voltak. Hiszen Austen világában, ebben is, legalább a fikcióban a szereplők megkapják, ami jár nekik.

Vagyis, aki nem unja még a naiv fiatal lányt, aki keresi az ő lovagját, és a kosztümös romantikát, annak ez nem lesz rossz választás.

 

A klastrom titka - 5/3,5 a történet klasszikus Austen, a ruhák tetszettek, a szereposztás is, de néha túljátszották.

https://www.youtube.com/watch?v=gf92N9g_aEM

Idézzünk!

(John mindig tudja, mikor kell rágyújtani egy cigarettára.)

  • Mi a fene folyik itt?
  • Amint az a mellkasröntgenen is látszik, Mr. Constantine-nál a tüdőrák egy nagyon agresszív formája alakult ki. Attól tartok, végstádiumú.
  • Akkor nincs értelme most leszokni. (Már szívja is az újabb szálat.) (Legends of Tomorrow)

 

(Veszteni sosem könnyű, pláne, ha a vetélytársad egy egyszerű megoldással kerekedik felül.)

  • Bárki írhatta volna a cuccot.
  • De nem bárki írta. És nem is te.
  • Túl egyszerű.
  • A mikrochip is egyszerű, meg a pasztörizálás. Mégis megváltoztatták a világot. A technikai nehézség helyett időnként az ötlet és az innováció számít. (Billions)

 

(Pillanatnyi békekötés anya és fia között.)

  • Talán... lehetnél megint csak a mamám ma este. Jó? Holnap veszekedhetünk.
  • Aggódom érted. Odakint a városban, nélkülem...
  • Ilyen a felnőtté válás. Van, hogy sérülünk benne. (Penny Dreadful: City of Angels)

 

(A barlangban ragadt csapat kezd éhes lenni, és ott van a túravezető hullája, akire rászakadt a kijárat.)

  • De, az biztos, hogyha nem eszünk valamit hamarosan, akkor mind meghalunk.
  • Mi is tudjuk. Mindenki tudja.
  • Csak szeretném megemlíteni, hogy van egy kiaknázatlan élelmiszerforrásunk.
  • Úristen!
  • Ugye csak viccelsz?
  • Ez komoly?
  • Nem azt mondom, hogy együk meg Brandont! Nem! Csak azt mondom, hogy akár meg is ehetnénk.
  • Ez undorító.
  • Én nem eszem embert.
  • Egyetértek, gusztustalan. De ugyanakkor kibaszottul éhes vagyok. (Hivatali eltávozás)

 

(Rendőrhumor, avagy mitől lehet jobb egy rosszul indult nap?)

  • Húzós volt a reggel?
  • Az nem kifejezés. Nem volt valami kellemes a visszatérés.
  • Tényleg? Fel a fejjel! Minden nap fantasztikus, amit a Földön tölthetünk. Főleg, ha van pisztolyod és golyóálló mellényed. (Fekete és kék)

 

(Szilárd véletlenül pletykát indít, az igazgató nem boldog, de Szilárdnak mindig van egy riposztja.)

  • Te normális vagy?!
  • Ha normális volnék, nem ezen a munkahelyen dolgoznék. (A tanár)

 

(A boltos bemutatja a kedvenc fegyverét, nagy Betty-t.)

  • Óriás légágyú, csövekből és dobozokból készítve.
  • Ez király! És mit lő ki?
  • A kérdés az, hogy mit nem lő ki. (Cápák nyara)

 

(Hartley nem díjazza túlzottan, amikor Barry lelkizni próbál vele.)

  • Valaki épp most emlékeztetett arra, hogy azzal nem segítünk a szeretteinknek, ha túl gyengék vagyunk a továbblépéshez, és hogy megbocsátsunk önmagunknak.
  • Kösz, Oprah. (The Flash)

Cápák nyara

Nyaralós, életért küzdő, családot mentő.

Újra itt a nyár, és az Ozark tavak ilyenkor menő nyaralási helyszínnek számítanak. Egy 5 tagú család is ezt a helyszínt nézi ki magának: az anya annak idején sokat járt ide a szüleivel, és most kamasz gyerekeivel is megosztaná az élményt, kiegészülve az anyjával és a férjével. Harrison nem is bánja a tervet, pláne, amikor megpillantja a sok bikinis, csinos lányt a tó körül. A húga, Molly csak akkor vidul fel, amikor barátja is csatlakozik a csapathoz. Nem sejtik, mi vár itt rájuk. A tavakba rendszeresen felúsznak cápák, amelyek most megbolondulnak. 6_23capak_nyara.jpgElkezdenek emberekre támadni, és amikor Molly végignézi a nagyanyja halálát, riadót fúj. A bátyja és barátja hisz neki, a rendőrség nem. Míg Harrison az evezni indult szülőket igyekszik megtalálni és figyelmeztetni, Molly és Curtis egy helyi boltossal és annak házi készítésű fegyvereivel indulnak vadászatra.

Gondolkoztam, mivel vezessem fel ezt a filmet – vagy mondjam inkább, hogy borzalmat? Pedig azt hittem, már nem lehet olyat mutatni cápás filmen, amin elszörnyedek. Hiszen olyan film is ment a moziban, amiben a tornádó kapta fel a cápát, láttunk hajónyi méretű óriás és ősi cápát is, olyanokról nem is beszélve, mint a kétfejű cápa, ami a két fejével zabálta ugyanazt az embert. Kettéharapta, aztán egyik fele egyik fejben, a másik a másikban.

A cápás az egyik kedvenc horror/thriller zsánerem, Spielberg klasszikusát milliószor láttam, de még mindig imádom. De napjainkban is készülnek korrekt cápás filmek, ott volt A zátony is. Ez nagyon nem az a kategória.

A történet tipikus is lehetett volna, a nyaraló család szembekerül a veszéllyel, ami jelen esetben a cápa – amiről menet közben kiderül, hogy cápák, mert nem csak egy hal, de egy egész tucat váltott emberevő életmódra. Mentik egymást, az ünneplő nyaralókat.

Csak éppen mindezt olyan körítéssel, hogy még most sem hiszek a szememnek. Amin leginkább nagyot néztem, hogy ezek a cápák simán elúszkálnak térdig érő vízben, és nem egy óriás térdéről beszélünk. Az egyik jelenetben azt látod, hogy a nyaralónk éppen csak betette a lábát a vízbe, még a térdkalácsa száraz, a következő pillanatban meg már cápaeledel. Mert a cápás bevágáson csodálatos módon mély a víz. Zavaros? Nézve még rosszabb! Egyszer meg is fordult a fejemben, hogy piranhával még csak-csak elmenne, de cápával…

Aztán ott vannak a filmben a cápák csodálatos akrobatikus képességei. Úgy ugrándoznak ki a vízből és nyelik be az embereket, mintha vérszomjas delfinek lennének. Egyik jelenet szörnyűbb, mint a másik.

Olyan logikai dolgokon már nem is akadok fenn, hogy az Ozark tavakat egyszer rendesen tavakként emlegetik, utána már folyóról magyaráznak. Most akkor folyó, tó, mi ez? De ez semmi a film egyéb dolgaihoz képest, nem is pazarolunk rá több szót.

Van itt helyette olyan idiótaság, mint a cápa, aki azon sértődik meg és kezd vadászni, mert pár fiatal petárdázott. Van itt egy férfi, aki kartondobozokból csinált bármit kilövő fegyvert. Meg van egy srác is, aki ledarálja faaprítóba a cápát, aztán abba hal bele, hogy az aprítóból kirepülő cápafogak beleállnak a mellkasába.

Fájdalom az egész, de annyira rossz, hogy ezen nevetni se lehet, csak szörnyülködni.

A karakterek 1-1 vonással jellemzettek, és nevenincs színészek játsszák őket. Nincs épeszű ember, aki ebbe szívesen szerepelne. A párbeszédek ugyanolyan erőltetettek és bénák, mint a cápás jelenetek – amelyeket nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen siralmasak.

Nagyon szeretnék legalább egy jó dolgot mondani erről a förmedvényről, de csak egy dolog jutott eszembe. Ezek ugyanazok az Ozark tavak/tó, mint amit a Netflix sorozatban láthatunk. Érdekes volt más szemszögből is látni a TÁJAT. Mert ez a film egy jó nagy katasztrófa.

 

Cápák nyara - 5/1 a legrosszabb cápás filmek között a helye. Röhejes, idióta és fárasztó, plusz tévés kivitelű.

https://www.youtube.com/watch?v=GmrSTDgFkPM

5 film, amit látnod kell

Életkort váltó

f5_46.jpg5: Jumanji filmek - pár kamasz rábukkan egy játékra, amivel el akarják ütni az időt a büntetésük alatt. Mire észbe kapnak, a játék szó szerint beszippantotta őket, és új személyiséggel ruházta fel őket. Így lehet, hogy a félénk, okos lány lesz a helyi Lara Croft, míg a gimi sportkirálya a dagi kisember, akire mérgező a süti. Bár megfogadják, hogy többet nem térnek vissza, a siker már hozott egy folytatást, és lehet, hogy Jumanji még visszatér.f4_54.jpg

4: Hirtelen 30 - Jenna csak be akar illeszkedni a menő lányok közé, de csak bántást kap tőlük. Így azt kívánja, bár lenne már 30! A kívánság teljesül, és látszólag övé a mindig vágyott álomélet. Dögös nő lett, akinek egy hokisztár a barátja, és álmai magazinjánál szerkesztő. A látszat azonban csalóka: igazi barátból kevés van, a lap a csőd szélén, és még az is lehet, hogy álmai pasija f3_57.jpgmindig is a szeme előtt volt, csak eddig nem vette észre.

3: Megint 17 - Mike máig úgy gondolja, 17 évesen élte élete legszebb időszakát. Övé volt egy remek ösztöndíj lehetősége, a suli legszebb lányával járt. Ám a lány terhes lett, ő meg családapa lett karrier és sport helyett. Most a házassága is válságban is, a gyerekeivel se találja a hangot. Néha azonban adódnak csodák, így Mike egyik nap újra 17 évesen ébred. Vissza a középiskolába, ahol új oldaláról ismeri meg a gyerekeit, és rádöbben, az élete nem is alakulhatott volna jobban.f2_59.jpg

2: Előre a múltba - Peggy Sue kétgyerekes családanyaként válófélben van középiskolai szerelmétől, és pont most van a 25 éves érettségi találkozójuk. Elmegy, bálkirálynőnek választják, de elájul. A múltban f1_55.jpgébred, de a jelen tudásával. Miközben igyekszik helyretenni ott a dolgokat az életében, rá kell jönnie, hogy van pár dolog, amit nem érdemes megváltoztatni, akkor sem, ha éppen módjában áll.

1: Segítség, felnőttem! - a film, ami sztárrá avatta Tom Hankset, és máig az egyik legszerethetőbb komédiája. A 12 éves Josh egy vidámparki játéknak köszönhetően felnőtt testben ébred. Még szerencse, hogy legjobb haverja így is mellette áll, és segít kitalálni, mit csináljanak. Munkát kell keresni - még szerencse, hogy a játékiparban megvan annak is a sajátos haszna, ha valaki lélekben gyerek.

Közel a horizonthoz

Szerelmes, betegséggel szembenéző, múlt elől menekülő.

Jessica most volt 18, és fogalma sincsen, mihez kezdjen az életével. A szülei partiszervező cégébe segít be, és csak remélheti, hogy rájön, hogyan legyen tovább. Mikor a barátnője belevág a nagy kalandba, a lány egy jóképű és udvarias fiatalemberrel fut össze. Danny kedves, humoros, nagyon jóképű és lovagias. Bár először lerázza a lányt, amikor újra összefutnak, már megegyeznek egy randevúban. Jess ekkor még nem sejtheti, mit jelent, ha Danny mellett akar maradni. Mert a fiú élete közel sem olyan tökéletes, mint amilyennek látszik: modellkedésből él nem is rosszul, sikeres sportoló – ugyanakkor a múltja démonai rátelepednek, és olyan utóhatásai vannak, melyek mindenre hatással vannak, amit a fiú tesz. Amikor Jess szembesül az igazsággal, kitart a szerelme mellett. Ám ez egy olyan harc, amit nem nyerhetnek meg. Van, amihez nem elég a szerelem.6_22kozel_a_horizonthoz.jpg

Jessica Koch a saját első nagy szerelmének történetét írta meg regényben, ami olyan sikeres lett, hogy már a második kötet is kiadva, magyarul is olvasható. Ezen felül elkészült ez a film is, ami azért a súlyos mondanivalót egy adag new adult romantikával önti nyakon.

A film alapvetően két részre osztható: az egyik a majdnem tini nyál. Hiszen Jessica még csak 18, és sok mindenben kamaszként viselkedik. Érezni, hogy nem tudja még, mi lesz vele holnap, és kapaszkodik abba, ami éppen fontos neki. Ez most éppen Danny – hiába lehet azt mondani, hogy nemes, amit megtesz érte, hogy kitart mellette. Akkor is, nem egészséges, hogy a fiú minden jövőbeli terve. Danny minden téren sokkal érettebb nála, ő próbálja terelgetni is, de nem egyszer volt olyan érzésem, hogy Jessica még csak egy nagy gyerek, akinek majd Danny végzete lesz az, ami felnőtté érleli.

Közben meg olyan édes jeleneteket nézhetünk, mint a szülőkkel a közös vacsora, ahol mindenki nagyon imád mindenkit. A randi, amikor kiöltözve szinte feszengenek az elegáns étteremben, és még beszélni se nagyon mernek, csak nézik a másikat. Ahogy Jessica nyit Tina felé, és nekik is meglesznek a pillanataik.

A film nagyobb részét az idilli részek uralják, és ez csak egy közepes romantikus limonádé.

Ami különlegessé tehette volna, amit Danny és Tina magukkal cipelnek. Mindketten borzalmas gyerekkort éltek túl, mindketten tele vannak sebekkel – fizikai és mentális értelemben is. Ahogy ezzel tovább tudnak élni, amilyen módszerekkel az életbe kapaszkodnak – ez lehetett volna a film plusz tartalma, de nem mentek el dráma felé. Még az is szinte lazán van feldolgozva, amikor Tina nem bírja tovább, és az apja szabadulása után azt teszi, amit.

Vagy, ha már nem akartak egy romantikus filmben olyan témákat vesézni, mint a családon belüli erőszak, nemi erőszak és pedofília – hát igen, baj van, ha bárkit is ez hoz romantikus hangulatba – akkor is maradt volna Danny betegsége, amivel megint szíveket lehetett volna törni. A Csillagainkban a hiba megmutatta, hogy a haldoklás és a romantikus film jól megférnek egymással. (De említhetném a Love Story-t is, anyáink idejéből.) Itt ezt sem vállalták be, inkább erre is öntöttek egy adag romantikát. Fájdalom és búcsú helyett azt látjuk, ahogy még pár szép napot eltöltenek együtt.

Nem vállalták még azt sem be, hogy Danny leépülését bemutassák. Ha nem lenne elmondva, hogy mennyire rosszul van, nem látnánk rajta. Meg lehet nézni, hogy pl. Tom Hanks milyen küllemet kapott, amikor ebben a betegségben haldokolt a Philadelphiában. Jannik Schümann olyan szinten eye candy a teljes filmben, hogy játszania nem is kellett, csak így kinéznie.

Ha már ezt a témát bedobom, a két főszereplő olyan, mint két kópia. Jess kb. mint egy szőkébb Rory a Gilmore Girls elejéből, Danny meg tiszta Douglas Booth, szőkébben.

Romantikus tinifilmnek elmenne, de a dráma nagyon kellett volna bele, a témában ott volt.

 

5/3,5 szívfájdító a történet, iszonyatos tragédiákkal van tele, de nem sikerült átéreznem.

https://www.youtube.com/watch?v=hJoX57bTEgg

süti beállítások módosítása
Mobil