Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Marvelous Mrs. Maisel

3. évad

2020. március 21. - BBerni86

Turnézó, saját utat járós, komikus.unnamed.jpg

Miriam belevág a nagy kalandba: levélben szakít a vőlegényével, és turnézni indul a népszerű énekes, Shy Baldwin nyitószámaként. A kezdeti nehézségek után belelendül, és a saját csillaga is egyre fényesebben ragyog, miközben a stábbal is összebarátkozik. A Las Vegasban tartott számok alatt a család és Joel is meglátogatja, aminek az eredménye egy részeg este, újabb házasság és újabb válás. Pedig Joel nagyon igyekszik elszakadni a volt feleségétől: saját éjszakai bárt nyit és az alattuk működő kínai szerencsejáték barlang egyik bennfentesével járni kezd. Közben Midge szüleinek el kell hagyniuk a lakásukat, és Rose már a családjától sem akar pénzt kérni, ha annak az ára, hogy el kell viselnie a leereszkedő modorukat. Joel szüleihez költöznek be, de hamar kikészülnek a nagyhangú, minden lében kanál rokonok mellett és keresni kezdik a saját útjukat.

Harmadik alkalommal tér vissza Miriam – Midge – Maisel, hogy megnevettessen minden nézőt. A sikerrecept változatlan, bár a cselekmény változott annyit, hogy így is élvezetes a végeredmény, drámai változások nélkül. Ha egy mondatban akarnám megragadni, mi az évad témája: Midge és a turné.

Továbbra is egy humoros, friss és gyors sorozatról van szó, amiben nagyon fontos a beszéd és a párbeszédek. Több téren is. Midge eleve a beszédből él, és érdekes is, milyen témákat visz fel a színpadra. Ő elsősorban a saját életéből merít, a szüleiről, gyerekéről, az életében levő emberekről beszél. Ritka, ha ebbe valami komolyabb mondandót is beletesz. Amit a zsidó létről vagy az előítéletekről belesző, azok elég súlytalanok. Jó szövegei vannak, szeretem hallgatni, de ő elsősorban szórakoztat.

Azért ötlött ez fel bennem, mert megint színre lépett Lenny Bruce, aki viszont súlyos mondandót csomagol be humoros formába, és a tőle látott műsorok ezért többek is tudnak lenni, mint sima szórakoztatás, amit Midge képvisel. Jó mindkettő, csak másként.

De ez a sorozat nem csak a színpad körül forog, ha az fontos is benne. Családi és társadalmi változások vannak benne. Példákon keresztül mutatja, ahogy a kor női kezdik megtalálni a hangjukat, és többet akarnak, mint feleségnek lenni és anyának. Midge példáját követi az anyja, aki a pénzért sem hajlandó elviselni a férfi rokonai megalázó beszólásait. Majd az évad végére a legjobb barátnő, a különben tipikus zsidó feleség Imogene is szakmát szerez.

Érezni, hogy Ab útkereséséből is igyekeztek valami tanulságot kihozni, ahogy változtatni akar a dolgokon, de nem vagyok benne biztos, hogy ez átjött, vagy volt ennek a szálnak értelme.

Susie kapcsán is volt egy izgalmasabb vonal. Ahogy egy tahó karakterrel sikeres komika, Sophie Lennon komoly színésznővé akar válni. Susie kíséri az úton, minden rendelkezésre áll a sikerhez, csak éppen Sophie nem bírja a nyomást. Már érdekel is, mi lesz azzal a nővel, mert van abban dráma, ahogy a saját álmát képtelen megvalósítani a félelmei miatt.

Rachel Brosnahan továbbra is sziporkázik, mint Midge Maisel. Ahogy annak idején Lauren Graham is felvette a gyors beszédű, jó beszólásokkal operáló, szerethető, de gyakran zűrös karakterét, Brosnahan is hozza Midge arcait. A komikát, az öntudatra ébredő nőt, mindezt azzal a sikkel, amit a vagyonos származás nyújt a karakterének. De idén Leroy McClain, akit még ki kell emelni. Ahogy váltani tudott Shy, a szimpatikus sztár és Shy, a sok titkot őrző, szenvedő férfi között… viszonylag kevés jelenléttel is élővé tette a karakterét, és szerettem a Midge-dzsel közös jeleneteit. Sajnálni is fogom, hogy ő a turnés évadra tűnik csak fel.

Külcsínben is csillagos a sorozat. Midge ruhái még mindig elképesztőek, az évad végén az a rózsaszín darab különösen tetszett, de minden részben imádtam a jelmezesek munkáit.

Még mindig az egyik legjobb show a csatornán, amit érdemes nézni. 4. évad?

 

The Marvelous Mrs. Maisel - 5/4,5 aranyos, tartalmas, nagyon jó párbeszédekkel és helyzetekkel. Keserédesen is tarol.

https://www.youtube.com/watch?v=osNTNQxzsuI

Váratlan vendég

Múlt titkait felfedős, családi, nyomozós.

A gazdag Briling családban eljegyzést ünnepelnek: a család lánya fog hozzámenni a hasonló szektorban ténykedő, ráadásul nemesi származású Croft család örököséhez. Már végeztek a vacsorával, amikor a szobalány 3_20varatlan_vendeg.jpgegy vendég érkezését jelenti be. A férfi felügyelő, és egy haláleset kapcsán akar elbeszélgetni a család tagjaival. Elmondja, egy fiatal nő ezen az éjjel öngyilkos lett, és őket terheli érte a felelősség. A lány egy naplót hagyott hátra, amelyből világosan kiderül, ki és mit követett el ellene. Ahogy sorra szedi ki a családból a történeteiket, ők maguk is szembesülnek vele, hogy az önzésük, kicsinyességük és kegyetlenségük hogyan járult hozzá egy másik ember tönkretételéhez. Ráadásul számíthatnak arra is, hogy ebből az esetből hatalmas botrány lesz.

Akinek bejött a 13 okom volt (a regény vagy a sorozat első évada), nekik nagy valószínűséggel feküdni fog ez a film is. Tulajdonképpen ebben is ugyanaz történik: egy fiatal nő öngyilkos lesz, és a hátrahagyott napló alapján az oda vezető útra terelő emberek szembesülnek a tetteik következményével.

Azonban maga a történet más. Ez egy kosztümös film, még az I. VH előtt játszódik. A szereplői sem kamaszok, hanem két előkelő család sarjai és Eva, a szép és fiatal teremtés, aki a játékszerükké válik. Inkább társadalmi üzenet van ebben, nem kamasz témakörök.

A történet egyszerre lineáris és flashback elemekkel teli. A jelenben van az eljegyzés, majd a felügyelőnek tett vallomások. Mindenki elmondja a maga történetét a lányról, akit mindegyikük más néven ismert. Ám a felügyelő úgy alakítja az eseményeket, hogy a családtagok olyan sorrendben mondják el a történeteiket, hogy a múltbeli események időrendje is folytatólagos legyen.

Vagyis, az apa kezdi a sort, aki elmondja, mit tett ő Evával. Következik a lánya, aki már egy más élethelyzetben látta viszont, és így tovább. Mindig tett után jön a következmény – a megváltozott helyzetben újabb esemény történik, és máris újabb helyzetben találja magát a lány. A nevét is azért változtatta meg, mert igyekezett alkalmazkodni és mindig újrakezdeni. Amíg már ott nem tartott, hogy nem volt hogyan tovább.

A lány ellen elkövetett tettek változatosak: a férfié, akinek addig kellett egy szerető, amíg nem akart nősülni és csak szórakozhatott kötöttségek nélkül. A gazdag lányé, aki gondolkodás nélkül tönkretette más megélhetését, féltékenységből és mert rossz kedve volt, amit könnyű volt egy védtelen alkalmazotton levezetni. A gazdag gyárosé, aki minden fillért a fogához ver, és bármire kész, hogy ne kelljen többet fizetni a munkásainak, mint a minimum. Mindben benne van, hogy megtehették ezt, mert Eva alacsonyabb társadalmi osztályba tartozott, mint ők. Ugyanakkor a bűneik között nagyon emberiek és gyarlók akadnak: hány olyan esetet látni, hogy nem arra dühös az ember, akibe belerúg kettőt? De belé lehet, mert nem támadhat vissza.

Jól felépül a film, és vádirattá válik a gazdag, a többi ember mit sem törődő rétegeknek. Logikus, okosan építkezik – a színpadi múlt is visszaköszön benne, ha a visszaemlékezésekkel színesítik is a film kínálatát.

A vége az, ami kisiklott. Mintha egy kis természetfeletti vonalat is bele akarnának keverni, amire semmi szüksége nem volt a filmnek. Ahogy csörög a telefon, és a család szembesül a rideg valósággal, az éppen elég hatásos a végén.

A szereposztás is korrekt – sok feldolgozása van már ennek a történetnek, színpadon is játsszák, de ez rendben volt. Nagy sztárok nélkül is.

Kellemes meglepetés volt – érdekelne is, mennyiben más lehet színpadon.

 

Váratlan vendég - 5/4 hangulatos, Agatha Christie történeteit idézi. A végére nagyobb csavart vártam, ez fura.

https://www.youtube.com/watch?v=-U-Ng07IO0A

Mit várunk?

Cím: Free Guy_5deb3ecdb7b7a.jpg

Készítők: az a Levy rendezi, akinek benne volt a keze a Stranger Thingsben, igaz, a Stiller-féle múzeum filmekben is. A sztár egyértelműen Ryan Reynolds lesz, aki ismét egy unortodox hős bőrébe bújhat.

Műfaj: akció, komédia

Cselekmény: Guy egy videójáték háttér karaktere, szimpla banki pénztáros. Ő az, aki mindig elszenvedője az eseményeknek. Elütik, kirabolják, egy arc a tömegből. Míg lehetőséget nem kap, hogy minden más legyen. Ne mellékszereplő legyen, hanem a hős, aki rendet vág a játékban.

Várható megjelenés: júliusra volt tervben, majd meglátjuk.

Miért várós?

  • Már szinte paródia. De mennyire? Meg kell nézni, hogy kiderüljön.
  • Menő lett a trailer.
  • Ez a fazon jól áll Reynoldsnak. Deadpool után megint elszabadulhat, csak kicsit másképp.
  • Taika Watiti. Nem rendezi, de szerepel benne, és a nevét is adta hozzá. Vagyis, nagy valószínűséggel olyan a film humora, amit szeretni fogok.

Határtalan szerelem

Szerelembe esős, betegséggel küzdő, komolyodó.

Mark gazdag és előkelő család sarjaként a középiskolában szinte azt csinálhatott, ami csak eszébe jutott. Egy este részegen vezettek és piszkálták az egyik barátjukat a barátnőjével. Az eset balesetet eredményezett, melyben a helyi lelkész lebénult. Mark családja azt találta ki, börtön és meghurcoltatás helyett katonának kell állnia 3_19hatartalan_szerelem.jpga 18 éves Marknak. Dorri sikeres filmcsillag és énekesnő, akinek a mentális betegsége miatt rendszeresek a problémái. Annyira, hogy egy kirohanása után intézetbe is zárják. Éppen annak a lánynak a szobatársa lesz, aki Markékkal együtt balesetet szenvedett, és akit bezáratott az anyja. Amikor a fiú látogatóba jön, Dorri lesz az, akin megakad a szeme. A két fiatal vonzódik egymáshoz. A szerelmüket többen, több okból meg akarják törni, de ők készek küzdeni a másikért.

A film elején már egy feliraton megakadt a szemem: igaz történet alapján. Már csak arra lennék kíváncsi, ki volt az a csillagocska, aki ilyen problémákkal küzdött és ilyen módon lett szerelmes. Vagy, legalább pár sor lehetett volna a film végén arról kiírva, mi történt az eredeti történet szereplőivel. Mert ok, a fiú sorsát el tudom képzelni, de mi lett a színész- és énekesnővel? Visszament dolgozni, vagy együtt maradtak? Ha legalább tudnám, kik voltak, Google segíteni válaszokat találni.

De a film szempontjából ennek nincs is jelentősége. A szerelmi történet, a szereplők egyéb konfliktusaival és a hátterével adott.

A történet nem bonyolult, és lényegesen egyszerűsített is. Arra tették a hangsúlyt, hogy szerelmi téren mi történik. Hogyan halad a kapcsolatuk, kik és miért akarnak közéjük állni. Minden, ami ezen kívül esik, nem lett a történet része. Noha, abban is voltak izgalmas és talán érdekesebb részek. Van egy 2 éves lyuk is benne, amíg Dorri kezeléseken vett részt, Mark pedig a frontvonalra került. Van egy tippem, akkor érdekesebb dolgok történtek velük, mint amit a korábbi dolgaikról megmutattak a filmen.

Az nem jött át ennyiből, hogy Dorri és Mark mitől lett ennyire szerelmes. Mark esetében a rajongás még érthető: a lány híresség volt és szép. Plusz, nem egyszer hallottuk is tőle a filmben, hogy egy katonának fontos, hogy kapjon leveleket. Könnyen túléli, van mibe kapaszkodni, ha bizonyítéka is van arról, hogy valaki hazavárja és szereti. Amikor az orvosok kérik, hogy vágják el a kapcsolatuk szálait, akkor is azzal védekezik, hogy elképzelni nem tudják, milyen érzés az, amikor a katona nem kap levelet.

A lány már nehezebb dió. Azt biztosan tudta értékelni, hogy Mark nem a sztársága miatt kereste a társaságát. De mit látott a fiúban?

Igaz, nem a szerelmi szál miatt néztem meg. Az érdekelt volna, melyiküknek milyen nehézségeket kell leküzdenie, hogyan változnak meg. Az tetszett is, amikor a kiképzés alatt azt láttuk, hogyan bánnak a fiúval, és hogyan kezd el változni minden hatására. Mondjuk, korábban sem volt elvetemült, a mai filmekben a gazdag tinik sokkal többet megengednek maguknak, mint ebben a filmben.

Szereposztás: a mai érdeklődésemmel Jonathan Tucker nevén akadt meg a szemem, aki már több sorozatban is bizonyított, mozikban inkább csak mellékszerepekben tűnik fel. Itt valami brutális a film elején a haja, ennyi hajjal még nem is láttam… Saját idejében Val Kilmer volt benne a név, aki mellékszereplőként is a legnagyobb betűkkel és legnagyobb fotón van feltűntetve a reklámanyagokon. Rachael Leigh Cook hozta azt, amit akkoriban megszokhattunk tőle. Jobban is ment ki a szerelmes, mint az őrült része a szerepének.

Nem egy jelentős film, lyukak is vannak benne, de egy alkalommal nem fáj megnézni. Bár inkább a romantika kedvelőknek ajánlható.

 

Határtalan szerelem - 5/3 valami hiányzott: talán a szereplők közti kémia? A drámának nagyobb súly? Különben ok.

https://www.youtube.com/watch?v=Fbor4SN01Uw

A vihar

Természeti katasztrófát túlélős, elveszett gyermeket kereső.
Hollandia a valaha volt egyik legnagyobb esőzéssel kell, hogy szembenézzen. A gátak átszakadnak, egész falvak kerülnek egyik pillanatról a másikra víz alá. Az embereknek menekülni sincs idejük, mindenki igyekszik legalább az életét megóvni. Julia a nővérével és a kisfiával volt otthon, amikor jött az ár. A testvérét elvesztette, de a fiát 3_18a_vihar.jpgsikerült biztonságba helyezni egy ládában. A fuldokoló nőt kimentik, de nem tudják, hogy a babát hátrahagyták. A feléledő Julia azonnal fordulna vissza, egyetlen kísérője Aldo lesz, aki Julia volt szerelmének a bátyja. Együtt verekszik át magukat a víz alatti vidéken, a kis Ernst nyomában, akit valaki magával vitt. De kicsoda és hova? Az együtt töltött idő meggyőzi a nőt, hogy nem minden férfi olyan rossz, mint Aldo öccse és az apjával is sikerül kibékülnie.
A történet alapja valós. Valóban volt egy hatalmas esőzés Hollandiában, valóban szakadtak a gátak és sokan meg is fulladtak a beömlő tengerben. A beletett romantikus szál viszont inkább szórakoztatni akar.
Ha csak azt nézzük, elég korrekten visszaadta a film a katasztrófa súlyát és hangulatát. Emberek, akik mindent elvesztettek. Otthont, földeket, minden személyes tárgyuk. A szerencsésebbeknek legalább a családja megmaradt, de sokan gyászolni is kénytelenek voltak a tenger elragadta szeretteiket. Ahogy a víz alatti házakat látjuk, a sok embert, aki menekülne el innen, és egy-egy ponton a vízben lebegő testeket. Nem vitték túlzásba, még mondhatni finomak is voltak. Ez egy mezőgazdasági környék, az elhullott állatokkal és több vízbe fulladtakkal nem szembesít a film. Így is benne volt, mennyire komoly volt ott a helyzet.
Ám ennél érdekesebb volt az is, hogy még ebben a helyzetben is mennyire megmutatkoztak az emberi kicsinyességek és rosszindulat. Julia, aki a pár hetes babáját kutatta, még szinte le sem fekhetett a szálláson, mert az asszonyok kinézték maguk közül, amiért lányanya. (Nem mintha nem ment volna hozzá Kooshoz, csak éppen a srác a terhesség hallatán nem jegygyűrűért szaladt el, hanem menekült tengerentúli munkába.) A kisvárosban valamivel magasabban volt a hotel, így az megúszta szárazon és ott gyülekeztek a túlélők. A tulaj pedig pontosan vezette és számlázta, ki hány szelet kenyeret eszik meg, és mit fogyaszt. Kint úszik minden, de bent pincér veszi fel a rendelést és kéri az ital árát is.
Ami viszont nem tetszett: a történetet szolgáltató szál, ahogy Julia kereste a fiát. Mert egyre inkább arra került a hangsor, hogy Aldo jó ember és egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Tulajdonképpen két napot töltenek együtt, és ez alatt Julia neki megbocsát, és még párrá is válnak. Azért azt jó érzékkel nem mutatták, ahogy Koos, aki hazatérve szintén vissza akarta kapni a lányt és a fiukat, szembesül azzal, hogy a bátyja lenyúlta a családját. Nem volt hiteles, hogy ilyen gyorsan összejönnek.
Az sem tetszett, ami a kis Ernst történetének a vége lett. Ahol nagyobb érzelmeket vártam volna, pont ott nem hozta őket a film. Amikor menni kell el a községből, amikor látjuk 18 évvel később a túlélőket és az ottani egymásra ismeréseket. Mintha mindenki ki lenne égve. Ez sokat rontott nálam a film megítélésében: akkor tudnak hisztériázni, amikor nyugodt fej kellene, amikor meg szabadjára lehetne engedni az érzelmeket, mindenki felfedezi a benne rejlő szociopatát?
Nem egy amerikai katasztrófafilm, a látványa ennek megfelelően kisebb. Kevés helyszín került bele, a víz alatti kisvárosokról meg mintha mindig ugyanaz a vágókép ismétlődne. Helyi színészek játszanak benne, így sztárfaktor sem dobja fel a látottakat.
Összességében az egyszer meg lehet nézni kategória e filmé. A személyes dráma hol túl sok, hol kevés, de a környéket ért katasztrófa súlya benne volt.

A vihar - 5/3 részben átjön a helyzet súlyossága, de a gyerekkel kapcsolatos szál és vége fájdalmas.
https://www.youtube.com/watch?v=RW-sWgu-pFo

Idézzünk!

(Elena próbál hazajutni, akár a követségre is belopódzva. A szájára azonban itt sem tesz lakatot.)

  • De ha kéne egy firkász, akinek időnként leadhatja a titkos infókat, nem magát választanám. Befolyásos, erkölcsös újságíró, aki nem rest otthagyni a kampánykörutat, hogy lőszert csempésszen Közép-Amerikában. Ha! Őt érdemes olvasni.
  • Igazán? Nem tudtam, hogy az ilyen kamukémek szoktak olvasni.
  • Nem volt okos húzás, bejönni a követségre.
  • A tökéletes világban tökéletesen dönt. A valós világban valós döntéseket hozunk, aztán lesz, ami lesz. Ha jól emlékszem, pont erről papolt tavaly a külkapcsolatok tanácsának ülésén. (Az utolsó akarat) 

 

(Ab szembesül azzal, hogy a lánya egy szélsőséges nézeteket valló politikusnak készít reklámot.)

  • Ez az, akinek reklámot csinálsz?
  • Hát... Fizetnek érte.
  • Oké. Ha már hangod van, jobb ha vigyázol mint mond az a hang. (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

(Lex Luthor gondjai nem narcisztikusak cseppet?)

  • Jó reggelt, Mr. Luthor!
  • Olsen különleges ügynök! Hogy van ma a kedvenc bébicsőszöm?
  • Kiválóan, Mr. L. És hogy van a legkimerítőbb feladatom?
  • Mint általában.
  • Nyomasztja a saját zsenialitása? Frusztrálja a környezetében lévők korlátoltsága?
  • Túl jól ismer, James. (Superman: Red Son)

 

(Miután betörtek hozzájuk, Beth mindenhol ütőkbe botlik, amit szóvá is tesz.)

  • Tényleg mindenhol fegyvert kell tartanunk, mint Mr. és Mrs. Smith-nek?
  • Ezt azért gondold át, mert elég menőn hangzik. (This is us)

 

(Harley új főellenséget keres magának, de nem Robint akarja, aki a tévében a főellenségének mondta magát. Ivy hozzászólása sem építő.)

  • Robin hazudik. Miért harcolnék egy gyerekkel? Szőrös mellkasú főellenséget akarok!
  • Nos, az kizárja Batmant. Macskanő azt mondja, hogy mindenhol borotválja. (Harley Quinn)

 

(Az unalmas járőrözés helyett új feladatot szeretne a kapitány, de Terry nem enged.)

  • Én csak egy izomra szeretek gyúrni: az agyamra.
  • Akkor lásson neki a gyakorlatnak, hadd táncoljon az agya! Tánci, tánci, tánci!
  • Maga most az aneurizmát írta le. (Brooklyn Nine-Nine)

 

  • Pali bá hülyébb, mint te, Matyi. Nem lehet, hogy ő az apád?
  • Ebben a faluban minden lehet. (A mi kis falunk)

Talpig fegyverben

Halálos játékba csöppenő, lövöldözős, menekülős.

Miles élete távolról sem emlékeztet sikertörténetre. Volt egy barátnője, akit imádott, de aki már csak a barátja akar lenni, szerelem nélkül. Van egy állása, de mindennapos, hogy a főnöke gúnyolja és lábtörlőnek használja. Esténként az üres lakásban a sör várja, aminek a hatására kommentekben indít háborút. Ez lesz a veszte – a 3_17talpig_fegyverben.jpgjelenleg legnépszerűbb, gyilkos játék szervezője nem díjazza, hogy Miles miket írogat neki. Elkapják a srácot, a kezére ét pisztolyt rögzítenek, és a játék történetének legsikeresebb gyilkosának adják feladatul, hogy vadássza le a srácot. Miles az életéért fut, miközben még arra sem képes egyedül, hogy a nadrágját felhúzza. Üldözi a rendőrség, a gyilkos Nix, tőle meg mindenki azt várja, hogy találja meg magában a gyilkost.

Egyszer volt, hol nem volt, egy film, melyben az emberek rá voltak kattanva egy gyilkos reality showra. A szereplők hús-vér emberek, de a döntéseik nem a sajátjaik. Virtuális kapcsolattal a játékos irányítja őket, és vesz velük részt a harcokban. A korszak legjobb játékosa, aki különben egy gazdag kamasz, egyszer csak kapcsolatba kerül a férfival, akit irányít, és mire észbe kapnak, már egy összeesküvés leleplezésén dolgoznak. Ez nem az a film. Ez a Gamer – ami már a saját idejében is rendelkezett némi gagyi faktorral, de most komolyan visszasírom. Mert a Talpig fegyverben ebben-abban emlékeztet rá, de minden téren rosszabb nála.

Mivel is kezdjem? Talán a történettel, amire kedves jelző az ostoba. Mégis, milyen eszelős talál ki olyasmit, hogy egy elrabolt és leütött srác kezére pisztolyokat szegecselnek, aztán nézik, mit szerencsétlenkedik egy gyilkossal a nyomában? Már ott megakadtam, hogy miképpen rakták fel és szegecselték a pisztolyokat. Ahhoz képest igencsak jó állapotban volt Miles, hogy szerintem csontba rögzítették a kapcsokat – még csak nem is fájt a keze egy komoly műtét után, amit otthon MacGyver stílusban csináltak meg?

Nem mintha az jobb lenne, ahogy Nix és a rendőrök elől fut. Nem is tudtam eldönteni, hogy ez most akció vagy komédia akar lenni. Az akciójeleneteket ugyanis komolyan vették, Nix helyenként olyan aprítást rendez, hogy John Wick, Neo és a Wanted pár bérgyilkosa is bevenné maga mellé társnak. Az már a személyes nem tetszésem, hogy a lassított, gyakran videójátékok szemszögét imitáló beállítások nagyon irritálták a szemem.

A komédia rosszabb. Az egyszerűen siralmas, hogy olyan jelenetek sorát kell nézni, ahol Miles nem tudja a pisztolyos kezével felhúzni a nadrágját. Ahogy köpenyben és egy drabális mamuszban indul el az utcán. De a legalja az volt, amikor pisilni próbált. Igen, sajnos egy ilyen jelenetet is képesek voltak beletenni.

Az egész Miles egy poén. Daniel Radcliffe kicsire nőtt, vézna is, ahogy egy szál alsónadrágban és mamuszban rohan az utcán, egy életre kelt karikatúra. Fel nem foghatom, mi vonzotta ebben a filmben és ebben a szerepben. Bár úgy veszem észre, a jóindulatú, de lúzer karakterek találják meg az utóbbi években. (Azt még nem láttam, ahogy hullát játszik, akit végigvonszolnak a vadonon, de lehet hogy ennél az is jobban tetszett volna.)

De nem csak ő járt rosszul. A Nix karakterét játszó Samara Weaving meseszerű szőke szépség – meg lehet nézni, ebben a filmben hogy néz ki. Ok, Nix profi gyilkos és bosszúálló, nem kell modellnek tűnnie. De annak mégis mi értelme, hogy még szemöldöke sincs?

A cselekmény nem tetszett, lényege meg nincs is. Az emberek mindent megnéznek, a szórakoztató kultúra a végsőkig aljasul – bele tudnám magyarázni, de negyed annyira sem képes ezt megmutatni, mint egy Ben Elton sztori.

Ha ez volt az egyik utolsó mozis élményem tavasszal, rosszul választottam. Nem tetszett!

 

Talpig fegyverben - 5/2 nem szerettem a videójátékot idéző kamerabeállításokat, a történet is buta. Miles is az.

https://www.youtube.com/watch?v=vuJV8265VaM

5 film, amit látnod kell

Alkotás

5: Alex és Emma – Alex író, és most sürgősen pénzre van szüksége. Ehhez le kell adnia az új könyve f5_36.jpgkéziratát, amire már csak pár napja. Reménytelen, hogy ennyit legépeljen maga. Gépírónőt bérel, és Emma eleinte az agyára megy. Kotnyeles, beleszól a történetbe. Ám ahogy együtt dolgoznak, egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és együtt kezdik formálni a férfi történetét is.f4_41.jpg

4: A férfi, aki feltalálta a karácsonyt – Charles Dickens az elvárásoktól szenved. Volt pár nagyobb sikere, és az emberek valami újat akarnak tőle olvasni karácsonykor. Neki viszont ötlete sincs, a leadási határidő viszont egyre közelibb. Miközben az életébe visszatérő apja is bosszantja, egy történet kezd alakot ölteni a fejében, mely nem csak az egyik f3_43.jpglegnagyobb sikere lesz, de a családjához is visszavezeti.

3: Rocketman – a kisfiú nem akart sokat, csak az apja szeretetét. Nem kaphatta meg: kisétált az életéből, bármennyire is zongorázzon jól vagy szeresse a fia. A klasszikus zongora helyett a fiatalember hamarosan felfedezi a rockot és kiderül az is, hogy énekhangja is van. Új nevet választ: Elton John, és egy sikertörténet indul, nagy slágerekkel, önpusztítással és a saját út felfedezésével a legnagyobb mélységekből.f2_43.jpg

2: Örökölt szerelem – Mistral párizsi festő, de elég sikertelen. Míg nem találkozik egy modellel, aki az első sikeres sorozatát ihleti, aki eltartja a legrosszabb időszakban is. A sikeressé váló férfira azonban lecsap egy műpártoló, amerikai örökösnő. Miközben Mistral zsenije kibontakozik, az egykori modell divat birodalmat épít. Útjaik idővel újra keresztezik egymást: az asszony lánya pont abba a férfiba lesz szerelmes, akit az anyja megvet.

f1_41.jpg1: Amadeus – Salieri királyi muzsikus, aki büszke a munkájára és az ízlésére. Izgatottan várja a találkozást az ifjú Mozarttal is, akiben felismeri a zsenit. Ám a bohém fiatalember sokkolóan hat számára: hogy lehet ilyen egy zseni? Miközben ő a művészetért él, képtelen ilyen műveket írni. Mozart ellenségének esküszik fel, miközben imádja a munkáit. A Figaro, a Don Giovanni, A varázsfuvola születése – majd álruhában megrendeli a Requiemet tőle. A halálba kergeti, hogy ellophassa az utolsó mesterművet.

süti beállítások módosítása
Mobil