Ki emlékszik, melyik film betétdala is volt ez a Sia dal?
Megoldás: Link
Ki emlékszik, melyik film betétdala is volt ez a Sia dal?
Megoldás: Link
Családos, háborús, csodára készülő.
Pepper hőse mindig is az apja volt. A fiú második gyerekként, a bátyjához képest későn született. Nem is nőtt nagyra, rendszeresen piszkálják a környékbeli fiúk, hogy akkora is marad, törpe lesz. James, az édesapja viszont mindig fel tudta vidítani, és elhitetni vele, hogy hatalmas kalandok várnak még rá, és minden rendben lesz velük. A II. világháború tombol, és a családokból egy férfinak be kell vonulnia. London nagyon menni is akar, de lúdtalp miatt visszautasítják. Így kénytelen James jelentkezni. Hamarosan hírt kapnak, hogy a férfi valószínűleg japán hadifogságba esett. Pepper és London is a környékbeli, a gyűjtőtáborból most hazaengedett idős japán férfin, Hashimotón élik ki a dühük. Amikor a templomban a hit erejéről beszélnek, Pepper elhatározza, ezzel hozza haza az apját. A helyi pap ad neki egy listát, melyet elvégezve eléggé megerősödik a hite akár egy csodához is. A feladatok között van a barátkozás Hashimotóval is. Ez egy olyan barátság kezdete lesz, mely nem csak Pepper életét, de a családja sorsát is befolyásolja. És vajon mire lesz elég a hit?
Az a gond, nem akarom lelőni a poénokat. Van azon a listán nem egy olyan pont, ami nem csak a kisfiú, de a felnőtt nézők számára is nehezen lenne teljesíthető. Azok a dolgok, amelyek a pontok teljesítése miatt történnek, vagy majd a következmények, azokért érdemes megnézni a filmet.
Ami különben is nagyon szerethető film. A kisfiú szemén keresztül láthatjuk, milyen kevés elég az indokolatlan gyűlölethez és mennyire egyszerű lenne megismerni a másikat, és valami sokkal jobbat létrehozni. A rasszizmus nem csak akkor volt probléma, ha azért a film helyzete pár fokkal extrémebb is.
Ahogy Pepper nekikezd a feladatoknak, ahogy Hashimoto segíteni kezd neki, az egyszerűen aranyos. A kedvencem különben az a pont volt, hogy öltöztessen fel egy meztelent. Egy nagyon cuki megoldása lesz ennek a feladatnak, azon még mindig mosolygok.
Az egész filmnek kellemes a hangulata, a kisfiú miatt tele van gyermeki hittel és csodával. Miközben komoly drámák is vannak, vagy a sorok között, vagy akár teljes fókuszban is. Amikor a bátyja hallgatva a környékbeli bosszúvágyó idősebbekre, bajba keveredik. Nagyon drukkoltam, hogy az öccse hatására még azelőtt észbe kapjon, mielőtt nagyobb baj lesz. Ahogy egy özvegy helyi orvos már azelőtt kerülgetni kezdi Emmát, a fiúk anyját, hogy egyáltalán megjött volna a férje halálhíre. Amikor pedig tényleg élet és halál lesz a téma, az szívfacsaró. Van a filmben egy temetés – ott simán lehet könnyezni a szereplőkkel.
Az is tetszett, ahogy a hit kérdését körbejárják. Úgy van összerakva a film, hogy bármelyik meggyőződéssel nézhető legyen. Aki akar, hihet abban, hogy csoda történt. A szkeptikusok pedig a szerencsés véletlenekkel tudnak kibékülni. Egy azért volt benne, amit még én is túlzásnak éreztem, pedig bírom ezt a kétféle elfogadhatóságot: a Kicsi fiú. A filmben ez Pepper gúnyneve, ahogy az egész városban ismerik. Ki emlékszik rá, mi volt az atombomba neve, amit ledobtak Japánra? A város lakói pedig készek összemosni a kettőt. Ez az egy, ami nagyon nem tetszett.
A szereposztás is egészen korrekt. Nagy sztárok nincsenek benne, de annyi ismerős arc akad benne, hogy ez fel sem tűnik. Az anya Emily Watson, az apa Michael Rapaport, jól állt mindkettejüknek ez a szerep. Hashimoto Cary-Hiroyuki Tagawa, akit mindig negatív szerepben láttam, pedig ez a film alapján mentort is simán tud szerethetően játszani. Lelki szemeimmel már látom is a karatekölyök idős mestereként… Jakob Salvati meg annyira cuki, hogy azzal el is adták a filmet és Pepper karakterét is.
Kellemes meglepetés volt ez a film, érzelmes és családi, jól esett megnézni.
Kicsi fiú - 5/4 aranyos a kiskölyök, a történetben vannak szép elemek. Lélekemelő film, szinte jó mese.
Cím: Soul (Lélek)
Készítők: Pixar mese, az eredeti szinkronhangok között olyan színészekkel, mint Jamie Foxx.
Műfaj: mese, animáció, családi
Cselekmény: Joe középiskolai zenetanár, de arról álmodik, hogy egyszer befut jazz zenekarával, mint művész. Végre megkapják az esélyt, egy jó fellépést, amikor baleset éri a férfit. A lelke elszakad a testétől, megkezdi a másvilági utat, miközben ő mindent bevet, hogy visszajusson a testébe és eljusson a koncertre.
Várható megjelenés: ősz végére volt tervben.
Miért várós?
Túlélésért küzdő, víz alatt ragadt, szörnyes.
A Tian Vállalat új módszert talált az olajbányászatra. Az óceán mélyére építettek fúrótornyot, és ember által még nem járt mélységekben végeznek fúrásokat. Váratlanul valami hatalmas rázza meg a létesítményt, betör a víz a toronyba. Egy részét sikerül lezárni, de sokan meghalnak, és a túlélőknek nincs elég mentőkapszula. Az épületben ragadt embereknek egy esélye van, ha lemennek a tengerfenékre, átsétálnak a szomszédos fúróhoz, és az ottani mentőkapszulákkal feljutnak, esetleg segítséget tudnak kérni. Az út során kénytelenek rádöbbenni, hogy nincsenek egyedül. Különös, ember által még nem felfedezett lények özönlötték el a területet, és vadásznak rájuk. Ezenkívül technikai nehézségek is nehezítik a küldetést. Norah itteni mérnök, aki a vőlegényét már elvesztette, a barátait nem akarja. Így mindent megtesz, hogy a társaság élve jusson a felszínre. A legnagyobb szörnyeteggel azonban még nem találkoztak…
Horror és sci-fi határán mozog ez a film. Sajnos, egyikben sem sikerült maradandót alkotniuk, és ennek több oka is akad.
A kezdet még ígéretes volt. A tenger mélye egzotikus és ember által még nem felfedezett terület. Nem egyszer olyan érzésem volt, mint ha nem is a Földön, hanem az űrben járnának a szereplők. Elég sok hasonlóság akad: mindkettő gyilkos környezet, ahol az ember nem tud lélegezni. A búvárruhák kifejezetten hasonlítottak az űrhajósok ruháira. Mindkettőben annyira messze van a segítség, hogyha tudnak is vészjelet küldeni, esélytelen, hogy bárki is a megmentésükre siessen. Van mindenféle fizikai nehezítő erő, például a nyomás. Nem úszhatnak csak úgy fel, a nyomáskülönbségbe belehalnának.
Még az is ok, hogy a mélyben olyan lényekre akadnak, akiket addig az emberek nem láttak és ártalmasak az egészségre. Simán megnéztük azt is, hogy Jason Statham a mélyből érkező háznyi nagyságú cápákkal küszködik, akkor ezek is simán beleférnek. Az űrben meg az Alien bukkant fel, nem igaz?
A gond azzal van, hogy semmire semmi magyarázat, de még csak egy elmélet sem hangzik el. Azt elmondják, hogy fúrtak. De ha a végén megnézzük, milyen lények, mekkora méretben és mennyiségben bukkantak fel, akkor az a fúrás nem magyarázat semmire. Horror sci-fi, semmi komoly magyarázatra nem vártam, de a semminél több jól esett volna.
A kettes gondom a látványvilág. Amíg csak azzal ijesztettek, hogy egyetlen kis búvárdresszben, a mélységben egyedül bolyonganak, legalább a klausztrofóbia érzet megvolt. Majd jöttek a szörnyek, és elveszett minden hangulat. Az csak egy dolog, hogy különösebben nem ijesztőek, mert olyanok, mint a nagy giliszták. De bénán csapnak le, a halálok inkább tűntek röhejesnek, mint ijesztőnek. Egy-egy ponton maga a környezet is illúzióromboló volt. Az biztos, a látvány miatt nem fogok emlékezni erre a filmre.
A karakterek tipikusak. Akad a komoly kapitány, aki kész bármely emberéért feláldozni magát. Kicsit idősebb a többieknél, és van egy családi tragédiája. Van a friss szerelmespár, akik egymásba is kapaszkodnak. A poénos karakter, aki egy ponton már inkább idegesít mindenkit, nem a hangulatot oldja. A hősnő, aki minden problémát megold, mindent megszerel és aki mondhatni, mindenkit megment. (Ripley felrémlik, de nagyon gyenge klónja.) A színészek sem alkotnak emlékezeteset, de nincsenek is úgy megírva a karakterek. Egysíkúak, fejlődés nélkül, maximum menet közben elmesélnek magukról valami szomorút, ami elvileg árnyalja őket. Kristen Stewart szokás szerint semmilyen. Mivel akarták eladni? Bugyi – melltartó kombóban nyomul szinte mindig, ha nincs búvárruhában.
Az eleje nem volt rossz, az ötlete is ok, de nagyon romlik a történet is, film is. Nem tetszett.
Árok - 5/3 a zsáner megszokott elemeit használja, nincs meglepetés. A szörny sem lett ijesztő.
Felmerült, hogy a Bella Ciao olasz, a Money Heist spanyol, hogy fér ez össze?
Míg hallgatjuk a dalt a sorozatból kiemelve, elmesélem. A Professzor és Berlin felmenője imádta ezt a dalt, egyfajta életvezető volt számára. Továbbadta a családnak, és a Professzor megtanította a csapatnak is. Ez az örömódájuk, de a sorozatban használják pl. drámai önfeláldozásnál is.
Ha már az első ügyet megnéztem, eléggé a fülembe ragadt az intró zenéje.
Money Heist - Cecilia Krull: My life is going on.
Szerelmes, különös betegséggel küzdő.
Charlie különös betegségben szenved, ahogy előtte a nagyapja is. Ha különösen erős érzelmet él át, elájul. Ez egy különleges narkolepszia. Charlie esetében az öröm a legerősebb kiváltó. Így úgy rendezi be az életét, hogy kellemes legyen, de kerül mindent, ami igazán boldoggá tehetné. A könyvtáros életébe egy napon berobban Francesca: a barátja hozta a könyvtárba, abban reménykedve, itt nem fog a nő jelenetet rendezni szakításkor. Francesca azonban nem fogja vissza magát, és Charlie lép közbe, nyugtatja meg a nőt. Pillanatok alatt egymásra hangolódnak, és amikor a nő visszatér, a munkatársak unszolására Charlie találkát beszél meg vele. Ám a betegség lecsap, kórházban ér véget a randi. Charlie alternatívát keres: össze akarja hozni jóképű, de szerény értelmi képességű öccsét a nővel, aki mellett így már kibírná ájulás nélkül. De boldog lehet így bárki is?
Már ott elakadok, hogy eldöntsem, minek soroljam be ezt a filmet. Biztos, hogy romantikus, hiszen a szerelem körül forog benne minden. De nem nyálasan, vagy heves szenvedéllyel, csak olyan csendesebb formában. Akad benne komédia elem, még talán egy kis dráma is. Visszafogott romantikus komédia?
A romantikus szál adott, összességében egy szerelmi négyszöget rajzolnak meg. Charlie odavan Francescáért, aki viszonozná is a vonzalmat. De Francesca barátja Cooper (Charlie öccse) lesz, míg Charlie Bethany barátjaként próbálkozik a párkapcsolattal. Lehet sejteni, mennyire teszi elégedetté a plusz egy főket, amint észreveszik, hogy a párjuk mennyivel boldogabbnak tűnik a másik mellett. Nincsen is nagy dráma, annyira egyértelmű mindenkinek, ki kivel akar lenni igazából.
A poénok két dologra épülnek benne: az egyik Charlie különös betegsége. Milyen eljárásai vannak, hogy véletlenül se érezze magát boldognak. Ezek között akadnak érdekesek, mint gyászzenével a fülében munkába menni, fájdalmas ötletek: rajzszögeket a lábujjába bökve menni találkára. De fura is, ami komikus elemet is hordoz. Elég ránézni, milyen filmeket néznek a randin. Szerelmesen összebújva egy háborús dokumentum jellegű drámán? De az is visszatérő elem, hogy a legrosszabbkor képes bealudni. (Esküvőn, egy hídon, ahol fenyeget a zuhanás veszélye.)
A másik, hogy igyekszik egyszerre segíteni és gátolni a saját és Francesca kapcsolatát.
Mindkettőre igaz, hogy jó hangulatot teremtenek a filmen, de igazán vicces nem tud lenni. Az a fajta ártalmatlan, kellemes limonádé, amit elnéz az ember, de nem nevettet meg. Jó ízlésen belül maradnak szerencsére, ezért jár a pont. De valahogy visszafogott, néhol erőltetett is az egész. Cooper eltúlzottan mamlasz, például.
Az is a kellemes, kissé túlnyomott jellemzője a filmnek, hogy mennyire át akarja adni az üzenetét. Hogy túl rövid ahhoz az élet, hogy félelmekkel éljük le. El kell fogadni, ami adott, és abból kihozni a legtöbbet. Ezt mondja a beteg nagyanyja Francescának, és az öccse Charlie-nak is. Csak idő, amíg eljut az agyukig.
Ami még fura volt, hogy középkorúak a film szereplői. Mégis, úgy van az egész megírva és eljátszva, mintha huszonévesek lennének. Nagyon nem azok. A négy főszereplő átlagéletkora 39 év. A történetük alapján éretlenek, még helyezkednek az életben, a kinézetük alapján meg már kamasz gyerekeik kellene, hogy legyen.
A szereposztás különben nem rossz. Morena Baccarin hitelesen szórakozott és szenvedélyes olaszos szépség, Martin Freeman már kinézete alapján hűvös angol. Angolul néztem, így nekem az is élmény, milyen Melissa Rauch eredeti hangja, nem Agymenők torzított.
Egyszer simán nézős, kellemes kis film, plusz valós történet az alapja. De egyszer elég is.
Örömóda - 5/3,5 az alapötlet egyszerre ismerős és új, csak éppen a poénokat sikerült takarékra venni.
(Munkahelyi gondok mindenhol adódnak…)
(Bernard szövetsége nem mondhatni, hogy elégedett lenne a valódi világgal.)
Csak meg akartam köszönni, Bernard, hogy elhoztál ebbe a pöcegödörbe. Már nosztalgiával gondolok vissza a vérfürdő-szimulációs vidámparkra. (Westworld)
(Donald csak egyszerű életre és hétköznapokra vágyik, amit Goofy meglátása segít neki észrevenni a saját életében is.)
(A szélvihar elől az egyedüli menekülés, ha átölelik Hulkot, aki megtartja őket. Tony és Thor nagyon nincs oda az ötletért.)
A szeretet az, ami mindig megment minket. Akkor is, ha már csak az emlékeinkben él. Mert a szeretet örök. Legalábbis akkor, ha megtaláltuk az igazit. A szeretet jó hatással van ránk. (Szélhámos plébános)
(A rendőrség kiszáll ellenőrizni Cale házában az elrabolt nőről szóló bejelentést.)
Az élet nem mindig olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Sem a kisembereknek, sem a királylányoknak. (Szamárbőr)
Pszichopatával szembeszállós, betörős, embermentős.
Sean művészi ambíciókkal rendelkező fiatalember, akinek az álmai nagyobbak, mint a lehetőségei. Kisstílű rablásokból tartja fent magát egy barátjával: egy étteremben dolgoznak parkolófiúként, és a megszerzett adatokat arra használják, hogy betörjenek a vacsorázó családok házába, onnan könnyen eladható holmikat gyűjtsenek be. Úgy tűnik, a főnyereményt ütötték meg, amikor a milliárdos Cale Erendreich érkezik a sportkocsijával. Közel is lakik, és amíg Derek szemmel tartja a vacsorázó férfit, Sean betör a házába. Sikeresen megszerzi és aktiválja az új bankkártyáját, majd az irodáját is elkezdi átnézni. Ott azonban egy megkötözött, foglyul ejtett nőre bukkan. Próbál segíteni neki, de nincs elég ideje. Cale végez a vacsorával, keresi a kocsiját. Sean otthagyja a nőt. A lelkiismerete azonban nem hagyja nyugodni, névtelen bejelentőként oda küldi a rendőrséget. Nem tudja, hogy Cale az egész házat bekamerázta, és pontosan tudja, mi történt. Úgy dönt, maga áll bosszút a két fiatalemberen, akik megtudták a titkát és betörtek hozzá.
Kellemes meglepetés volt ez a film. Nem néztem meg előre, miről fog szólni, így folyamatosan megleptek a fordulatokkal. Még azt sem tudtam, hogy Sean és Derek véletlenül belebotlik egy milliárdos pszichopatába.
Alapvetően egy thriller a film, amiben két ember macska-egér játszmáját követhetjük nyomon. Sean szeretné lebuktatni a milliárdost, és megmenti a foglyát, lehetőleg úgy, hogy saját magát ne keverje bajba. Cale pedig bosszút akar, és mindentől megfosztani a fiút, ami fontos neki. Ahogy Sean erre rádöbben, már azt sem bánja, ha a betörések miatt a törvény ereje rá is lecsap, csak valaki állítsa meg a férfit. Jellemző, hogy a rendszer semmibe veszi őt, és tulajdonképpen magára hagyják, kezelje a helyzetet, ahogy tudja.
A film dinamikáját az adja, ahogy ők ketten vadásznak egymásra. Cale többszörösen előnyös helyzetben van: korlátlanok az anyagi forrásai, a technika segítségével bármit ki tud deríteni és lenyomozni, valamint gátlásai sincsenek. Ő simán felrobbantja akár a saját lakását is, ha azt feltételezi, hogy Sean éppen nála van, és ezzel leszámol vele. De tönkreteszi Sean szüleinek az állását, a barátnőjét kórházba juttatja. Neki nincsenek tabuk.
Van ugyan egy FBI ügynök, aki felismeri a mintát Cale dolgaiban, de mire ő tényleg tud segíteni is, Sean már nyakig benne van az eseményekben. Nem a rendőrség, aki ezt a helyzetet megoldhatja.
Sean és Derek előtörténetéből nagyon keveset tudunk meg, igazából nem is tudom, miért kellene velük szimpatizálni. Bűnözésből élnek. Alapvetően nem rosszindulatúak, és személyeknek nem akarnak ártani, de ennyi. Leginkább az, hogy ők kevésbé rosszak, mint Cale. De ennyitől nem lesznek hősök. Pláne, hogy Sean első körben simán otthagyja kikötözve és reménytelen helyzetben Katie-t.
Cale egy minimálissal több előtörténetet kap, a film alatt folyamatosan kapunk egy-egy részletet, honnan a vagyona, miket tett eddig és honnan ered a gyilkos hobbija. Amiért ő az emlékezetesebb, az nagyban köszönhető az őt játszó David Tennant alakításának, aki simán úgy néz a kamerába, hogy a néző rosszul érezze magát. De Cale sem egy mélyen bemutatott karakter, csak karizmatikusabb a színésszel együtt.
A történetben akadnak bőven fordulatok és feszültség. A végére ugyan kezdenek nagyon elszállni, és nagyon hihetetlen húzásokkal operálni, de addig jól szórakoztam rajta. Van benne kis fekete humor, és abban akad ötlet, ahogy Cale módszeresen tönkreteszi Sean életét.
A moziban különben megbukott, és a kritikái is erőteljesen vegyesek. Mivel bírom a szociopatás filmeket, és bejött a macska-egér játék, plusz Tennant, nekem inkább pozitív volt.
Irgalmatlan szamaritánus - 5/4 bejött az alapötlete, a sorozatgyilkos bosszúhadjárata ötletes volt, és Tennant jó színész.
5: 22 July - Utoya, egy sziget, ahova a fiatalokat vitték táborozni. Ahova beszabadult egy terrorista fegyverekkel, és mészárlásba kezdett.
4: Gyilkos nemzedék - egy problémásnak feltüntetett kamaszlány a barátnőjével a közutálat tárgyává válik, amikor azzal vádolják meg, hogy ő töri fel és teszi nyilvánossá mások mobiljának a tartalmát. A hajtóvadászat megindul, de a lányok küzdenek magukért.
3: BÚÉK - egy baráti társaság jön össze szilveszter este. Egy játékkal szabadítják el a poklot - beteszik a közösbe a mobilokat, és hangosan fel kell olvasni minden kapott üzenetet, a beszélgetéseket kihangosítva lefolytatni. Biztos akarják tudni egymás titkait?
2: Remélem, legközelebb sikerül meghalnod :) - Eszter átlagos kamaszlány, akinek van egy ragaszkodó online barátja. Flörtölnek, de amikor az életben kezd összejönni Péterrel, szakítani akar az online ismerőssel. A bosszú az öngyilkosságig sodorja a lányt.
1: Black Mirror - egy sorozat, ami minden részben arra keresi a választ, milyen lehet a jövő. De mindig olyan folyamatokból kiindulva, amelyek a mában gyökereznek. Láthatjuk, milyen lenne a világ, ha minden ahhoz lenne kötve, hány like-od van. Ha a bűneidért agymosottan egy valóságshowban üldöznének. Ha gondolatolvasók élnének közöttünk.