Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fülemre való

2020. február 13. - BBerni86

Ha már Oscar volt a héten, zenében is az lesz.

Godnadóttir vitte haza a szobrot a Jokerért - abszolút benne van a film nyomasztó szellemisége.

Azt nem mondom, hogy hallgassuk kikapcsolódásként, de a maga módján remek zene. A filmhez nagyon megy.

Az elveszett szamaritánus

Orgyilkos elől menekülős, új kapcsolatot kezdős, hajszás.

Will Archer hétköznapi könyvelő, aki majd megszakad, hogy boldoggá tegye a feleségét. Azért dolgozik olyan megszállottan, hogy kinevezzék, több pénzt vihessen haza, és Maddie elégedettebb legyen – akkor is, ha most kevesebbet lehet otthon. Megint le kell mondania a közös programot, mert a főnöke az utolsó pillanatban neki adta a saját munkáját is. Az éjjel folyamán Will megéhezik, kiugrik egy étterembe. Visszafelé egy útról lesodródott kocsira figyel fel, kimenti az utast és kórházba viszi. Megviselten indul haza, a felesége nem veszi észre: túlzottan 2_12az_elveszett_szamaritanus.jpgel van foglalva Will főnökének a csókolásával. A sokkos férfi az étterembe megy vissza, ahol a csinos pincérlány flörtje már termékeny talajra hullik. Miközben Will és Elle a szökést tervezik együtt az életükből, két orgyilkos Will házába megy. Végeznek a feleséggel és a szeretőjével, de Will az, akit le akarnak vadászni. A férfi nem is érti miért, de menekülnie kell, ha életben akar maradni.

A vicc már ott kezdődik, hogy ez még csak nem is tévéfilm, pedig nagyon könnyen rásütném, hogy újabb tévés thriller, amit nem értem, miért csináltak meg. Sokkal durvább, hogy ezt a filmet mozikban is játszották. Komolyan sajnálok mindenkit, aki akkor régen beült rá.

A történet egy vicc. Tele van olyan fordulatokkal és karakterekkel, hogy az már fizikai fájdalmat okoz. Nem is tudom, mit emeljek ki, mert olyan széles a választék. Biztosan top3 agymenés, hogy a megcsalására ráébredő férj 1 órával később már szökne a pincérnővel, akibe beleszeretett. A végén mondhatni a kezét is megkéri, amikor ismeri kb. 3-4 órája? De az se semmi, hogy az átlag, unalmas könyvelőnk olyan könnyen lövi ki a képzett FBI ügynököt, mint egy mesterlövész. Biztos sokat videójátékozott a főiskolán… Az ügyre ráálló nyomozónőt is csak kétszer lövik agyon, mire feltámad harmadszor is, hogy ő végleg leszámoljon korrupt munkatársaival. De igazság szerint már ott elindul a lavina, hogy Will után mennek a film rosszfiúi. Ha nem akarják megölni, nem is lett volna semmi az esetből.

A karakterek is minimum betegek. Az egyik ügynök konkrétan elmehetne a Gyilkos elmék egyik epizódjába is. Van egy annyira beteg jelenete… felülteti az általa megölt embereket az ágyba, beül melléjük és cseveg velük egyet. Le is döbbentem, hogy ő nem egy diliházból szabadult piti bűnöző, aki próbál feljebb lépni a ranglétrán.

Tulajdonképpen a teljes cselekmény és a karakterek is annyira bénák, hogy az már szinte jó is. Az a fajta film, amin már azon nevetsz, hogy mennyire pocsék ez az egész. Van egy tippem, hogy nem az volt a cél, hogy nevessek rajta szinte végig, de ez van. Aki kellően fáradt hozzá, és nem bánja, hogy mekkora idiotizmus hatja az egészet, még szórakoztató is tud lenni.

Akciófilmes betétek is vannak, de ezek annyira olcsón és óvodás módon vannak kivitelezve, hogy az önmagában fájdalmas. Amikor Will és az egyik ügynök kergeti egymást egy autó körül, az konkrétan eszembe juttatta a saját kisgyerekkori fogócskás élményeim. Bár, velük ellentétben nekem volt annyi eszem, hogy az autó alatt is átbújjak, ne csak fussak körbe és körbe, mint egy hörcsög a kerekében.

El nem tudom képzelni, mivel akarhatták ezt a filmet anno eladni. Sztár nincs benne, mai szemmel meg pláne. A főszerepet Ian Somerhalder kapta, de még a Vámpírnaplók előtt csinálta, mielőtt tini ikon lett belőle. Igaz, a Lost már mögötte volt, de kétlem, hogy Boone rajongó olyan sok akadt volna. Érezni végig, hogy játszani se kellett nekik, csak szépnek lenni. Eye candy faktor, béna filmek olcsó menedéke, ide te is kevés vagy!

Szeretnék benne találni valamit, amivel kedvet csinálhatnék a filmhez, de csak azt tudom sorolni, mi nem jó benne. Úgy tűnik, ez lesz a legutóbbi mintapéldánya az olyan rossz, hogy az már jó tételnek.

 

Az elveszett szamaritánus - 5/3 olyan rossz, hogy az már jó. Az se hátrány, hogy Somerhalder eye candy faktorral bír.

https://www.youtube.com/watch?v=8ZOuMvHQZ4E

Idézzünk!

(A hercegnek van még mit tanulnia, de a nevelője nem feltétlenül bírja ki józanul.)

  • Nem tudom kiverni a fejemből a szakadt fickót, akit átvertünk, aztán magára hagytunk az erdőben. Most meg olyan furcsa érzés fogta el a pocakomat. Lehet, hogy megfertőzött valami csóró nyavalyával?
  • Szerintem bűntudatod van.
  • Sosem hallottam róla.
  • Akkor érzel ilyet, amikor valakivel rosszat teszel.
  • Szerinted rosszat tettem?
  • Beteg dolog volt. Csak az az egy kacsája volt a világon, és még azt is elvetted tőle, pedig neked van itthon még 100. Aztán hagytad, hogy egyedül, meztelenül üldögéljen egy kövön. Gonosz voltál.
  • Értem. Akkor gyógyíts ki a bűntudatból!
  • Ezt neked kell megoldanod.
  • Hogyan?
  • Nos. Elvettél tőle valamit, ezért most pocsékul érzed magad. Tehát akkor éreznéd jól magad újra, ha...?
  • Ha megölném.
  • Oké. Beveszek egy kis ópiumot, és inkább lefekszem. (Miracle Workers)

 

(Georgie trükköket olvas a gyors meggazdagodásról, az apja kissé be is szól neki.)

  • Add el a véredet vagy nem létfontosságú szervedet...
  • Add el az agyadat, úgyse használod. (Sheldon felnevet.) Most először hallottalak nevetni.
  • Most először voltál vicces.

 

(Apa újabb őrült ötlete, Emile már meg sem lepődik.)

  • Emile, ébredj már! Óriási hírem van.
  • Baromi korán van, alszom még.
  • Emile, esküszöm, eldobod majd az agyad. Gyorsan nyisd ki! (A fiú elhúzza a sátor ajtaját.) Különleges dolog történt velem. Ma reggel megmártóztam a lagúnában.
  • Az nem jéghideg?
  • Csonttá fagytam, de nem ez a lényeg, fiam. Képzeld, mit találtam fel! Egy úszásfajtát.
  • Úszást?
  • Tudod mit jelent ez?
  • Nem biztos.
  • Ez az úszás kecses, nagyon nyugodt, majdnem mozdulatlan. Nagyon kellemes.
  • Várj! Te ezért keltettél fel?
  • Képzeld el, hogy mennyi pénzt lehet keresni ezzel.
  • Mert a fickó, aki feltalálta a mellúszást, az milliárdos?
  • Csak, ha levédette. Tudod, hogy neveztem el?
  • Na, hogy?
  • Osztriga.
  • Osztriga? Az osztriga nem úszik.
  • Mert a pillangó, az úszik? (Velence vár)

 

(Hellboy nem éppen boldog, amikor megismeri a Földre érkezése történetét.)

Nem csak ördögképű vagyok, de még náci is. Remek. Kösz apa! (Hellboy)

 

(Baki próbál rájönni, hogy boldoguljon az asszony nélkül.)

  • Elköltözik, jó! De hogy fogom egyedül kifizetni a rezsit?
  • Majd kevesebbet fürdesz.
  • Ennél is?
  • Aztán ott van a válóper, az se olcsó.
  • Majd spórolsz, Baki.
  • Igen, és miből?
  • Ki fog mosni, főzni, takarítani? (A mi kis falunk)

Botrány

(2019)

Hatalommal visszaélős, média világát bemutatós, női.

Roger Ailes hosszú ideje és sikeresen vezeti a Fox News médiavilágát. Egyik újítása, hogy a híradókba is dekoratív nők készítik az interjúkat, akiknek előszeretettel mutatja a lábát minél rövidebb szoknyában. Gretchen Carlson korábban nagy sztár volt a műsorával, most azonban egyre rosszabb sávba kerül, majd ki is rúgják. A nők jogai mellett kiálló asszony nem hagyja annyiban a történteket: pert indít Ailes ellen, aki szexuális szívességek 2_11botrany.jpgmegtagadása miatt tette tönkre a karrierjét. Carlson abban reménykedik, a példáját követve más nők is felállnak, és elmondják a történetük. A fiatal Kayle most indult el a képernyő felé, és neki is megvan a férfival a maga története. A sztár Megyn Kelly gyötrődik, mit tegyen: bár neki is megvan a története, nem akar ennek az ügynek az arca lenni. Mindkét nőnek el kell döntenie, mit tesz.

Oscar most igyekszik odafigyelni arra, hogy korrekt legyen. Nem is kell meglepődni, hogy több jelölése is volt a Botrány című filmnek, ami az idei feminista film volt a gálán. Szerencsére, legalább nem olyan buta módon, mint a Fekete karácsony a télen.

Ha már Oscart emlegetem, egy díjat hazavitt a film. A legjobb smink az övék lett. Nem is értettem, amíg nem kezdtem el azokról is képeket nézni, akiket eljátszottak ebben a filmben. Döbbenetes, mennyire hasonlítanak a színésznők a sminknek hála az eredeti emberekre. Nem változtatták meg őket annyira, hogy ne lehessen felismerni benne önmagukat – itt tudnék azon viccelődni, hogy a díjért lehet, hogy azt is meg kellett volna csináltatniuk. Amikor Kidman és Theron nagyon elrondultak egy szerepért, és bőven került rájuk smink, arcpótlás, jött Oscar. Most nem. De ez a verzió tetszett jobban: látom az arcukban a valódi embert, de nem keverném össze őket, mert attól ők még Nicole Kidman és Charlize Theron.

Most annyira ezen a vonalon jár az agyam, hogy azt nem is nagyon tudom vagy akarom megítélni, mennyire játszottak jól. Margot Robbie karaktere különben is, kicsit jobban megfogott, mint az övék. Az ő karaktere még kezdő, naiv, aki most kapja az első pofont a szakmától. Látványosabban lehetett játszani az érzéseit, mint a két rutinos rókáét, akikre már szinte rámerevedett a színpadi arc.

A témájára nem lehet azt mondani, hogy ne lenne releváns. A nők hátrányos megítélése a nemük miatt és a munkahelyi zaklatások létező témák, amikkel foglalkozni kell. Még azt is tudtam a filmben értékelni, hogy vannak árnyalatai. Különösen elgondolkoztatónak találtam, amikor még Megyn gyötrődött, felvállalja-e a szereplést és a történetét. Mert ő azt is látta, hogy a főnöke más is, mint ez a vád. Volt önzetlen, sokakon segített és neki sem kellett megtorlással küzdenie, amikor visszautasította a nem kért közeledést. Ez soha nem fekete-fehér történet, itt is ez is a sztoriban érződött.

Ami azonban megakasztott, és gátolta, hogy rendesen lekössön és gondolkoztasson a film: a dinamikája. Valahol értem, hogy meg akarták mutatni a felszínt és a mindennapokat, hogy ebbe a viszonylagos idillbe belerobbanjon a zaklatás témája. Csak éppen közben unatkoztam. Az olyan szálaknak még értelmét sem láttam, mint Kayle és Jess viszonya/egyéjszakás kalandja. Az adott valamit a filmhez? Kétlem.

Alapvetően ez egy dráma, így azzal sem lepek meg senkit, hogy látványelemeket ne várjon. Élvezni kell a színésznők sminkjeit, a korszak megjelenését a ruhákban és a korhangulatban. Itt az emberi tettek és reakciók jelentették a tartalmat, nem a CGI.

A szereposztás különben erős, nem csak a három sztárszínésznő miatt.

Most különben azon kezdtem el gondolkozni, hogy volt tavaly egy sorozat, amiben Russel Crowe játszott egy befolyásos médiakirályt. Véletlenül nem ugyanez a figura volt abban is? Annak utána kell néznem, és lehet, hogy a sorozatba is belenézek.

 

Botrány - 5/3,5 remek színésznők remek játéka, de szinte feminista kötelező. Lassan is indult.

https://www.youtube.com/watch?v=ZeFFU8meOSk

5 film, amit látnod kell

Oscar – Legjobb film (kezdetektől-1960-ig)

f5.jpeg5: A Manderley-ház asszonya (1940) – egy fiatal, amerikai társalkodónő a monacói nyaralás alatt megismerkedik egy gazdag angol özvegyemberrel. Szerelembe esnek, és mire hősnőnk észbe kap, már Anglia felé tart, mint mrs. de Winter. Az új szerepét nem csak azért nehéz megszoknia, mert a férje furcsán kezd viselkedni és a házvezetőnő nyíltan ellenséges vele, de megfejtésre vár a rejtély, mi történt Rebeccával, a férje első és lenyűgöző nejével.f4_37.jpg

4: Ben-Hur (1959) – a fiatal zsidó herceg még római barátokat is szerez magának. Amikor egy véletlen baleset miatt azt hiszik, Ben-Hur merényletre készült a római kormányzó ellen, a barát féltékenységből hagyja, hogy tönkretegyék a férfit és családját. Az egykori herceg gályarabbá válik, majd a fogathajtásnak hála újra emelkedni kezd a csillaga. A családjának megmentése, a bosszú f3_39.jpgmellett még a kereszténység születésének is tanúja lehet.

3: 80 nap alatt a Föld körül (1956) – Fogg úr precíz angol úriember, aki követi a világ változásait is. Így ki meri jelenteni, hogy a technikai fejlődésnek hála már 80 nap alatt körbe lehet járni a Földet. Van, aki fogadni is hajlandó erre, és Fogg neki is vág a kalandnak különc inasa segítségével. Az úton van, aki akadályozná; van, aki bűnözőnek nézi, de még olyan is lesz, aki beleszeret a f2_38.jpgpedáns angolba.

2: A földkerekség legnagyobb show-ja (1952) – Brad egy sikeres cirkusz menedzsere. Övék a legnagyobb utazó cirkusz, ami rengeteg intéznivaló napi ügyet és konfliktust jelent. A férfi ezekkel még boldogul, pedig olyan gondjai is akadnak, mint a bohócé, aki azért állt cirkuszosnak, mert gyorsan el kellett tűnnie a rendőrség elől. Ám a szív ügyei kifognak rajta, így bonyolódik bele egy szerelmi háromszögbe vetélkedve egy légtáncossal a szeretett nőért.

1: Gigi (1958) – Párizs a XX. század hajnalán, ahol férjet fogni kifejezetten nehéz f1_36.jpgfeladat. Ellenben a csinos lányoknak van még egy lehetősége: kitartót találni maguknak. A kamasz Gigi nem is sejti, hogy nagyvilági nénikéje pont erre a szerepre készíti fel. A fiatal nővé érő lányra felfigyel a család jó barátja, a gazdag és fiatal agglegény: Gaston. Rég jó barátok, a lány vonzódik is hozzá, így tesz egy ajánlatot. Ám mi történik, ha az ész és üzleti alkuk helyére a szív és a szerelem lép?

Hellboy

(2019)

Misztikus, ősi háborús, szörnyes.

A régmúlt időkben egy boszorkány elszabadított egy kórságot, mely végezhetett volna az egész emberiséggel. Arthur király és szövetségesei megállították, de végezni ők sem tudtak az asszonnyal. Feldarabolták, és testének darabjait elrejtették a világban. Jóslat szól arról, hogy egy napon visszatér majd, és ha megtalálja a királyát, elhozza az emberiség végzetét. Napjainkban is dúl a titkos háború természetfeletti és emberek között. A nácik karmaiból kimentett démon gyermeket egy harcos fogadta be, és nevelte a legnagyobb fegyverükké. Hellboy most kénytelen a származásával és a végzetével szembenézni: egy szövetséges csoport úgy véli, ő az, aki elhozza a véget és Nimue mellett elszabadítja a poklot. A feltámasztott boszorkány mindent kész bevetni, hogy oldalán a démonnal uralhassa a világot: ehhez azonban Hellboynak is lesz pár szava.2_10hellboy.jpg

Volt már kettő egészen korrekt Hellboy-film, a másodikat a tündérekkel kifejezetten szerettem is. (Jellemző, hogy a tündér herceggel tudtam benne szimpatizálni, és a természetfeletti lények világa jobban tetszett, mint az emberi.) Azok a filmek nem kapták meg a záró harmadikat, helyette a történet újrakezdésének adtak még egy esélyt.

Új szereplőket és új történeti alapokat is kaptunk. Hellboy múltja egyezik, a nácik akarták a világra szabadítani, de egy közbelépő nácivadász és egy harcosnak hála a szövetségesek meglátták a lehetőséget abban, ami Hellboy lehet. Pusztító helyett megmentő. Itt még ennél is tovább mennek egy fokkal, és a film végére megismertetik velünk Hellboy családfáját. Mit ne mondjak, nem voltam oda érte, de pont az egyik kedvenc mítoszomba piszkáltak bele. Manfredi volt az utolsó, akitől tetszett, hogy átírta Arthur történetét. De ez már egy másik történet, maradjunk a filmnél.

A cselekmény nem éppen okos, de pörgős és akciódús. Agyi aktivitásra nem nagyon, a szemekre van hozzá szükség. Látványos lett, és jól megvalósított ellenfelekkel zúznak a képernyőn a szereplők. Mondjuk Nimue összevarrása nem fogja megnyerni az év jelentét, de végig inkább a véres szépség, mint a horror mellett döntöttek a készítők.

Éreztem az erőlködést, hogy menő film legyen a végeredmény. Del Toro ezt a vonalat lazán hozta, itt nem volt olyan sima a helyzet. Poénos beszólásokat próbáltak adni a szereplőknek, de sűrűn volt olyan érzésem, hogy ezek valósággal bele vannak erőszakolva a forgatókönyvbe. A kísérő zenékben már inkább megvolt a dögös hatás, ha nem is a film zenei albuma lesz, amit szabadidőmben hallgatni fogok.

A karakterekben is igyekeztek a félig komolyan vehető, félig humoros vonalat megtalálni. Hellboy végig teszi a megjegyzéseket. Ben elvileg azzal hozza a feszültséget, hogy képtelen benne megbízni, és végig inog, hogy a szörnyet vagy a hőst lássa a társában. A végére róla is kiderül valami meglepő, de nem lepődtem meg annyira, mint kellett volna. Eredetileg Ed Skrein kapta ezt a szerepet, neki szerintem jobban állt volna ez a morgós, de hősies karakter, de az is lehet, hogy csak az a bajom, hogy nagyon nem csípem a Hawaii Five-O című sorozatot.

Ha már a színészek. Nem ismertem fel David Harbour színészt Hellboy maszkja alatt. De még csak el se tudom dönteni, hogy ez dicséret vagy negatívum. A maszkmesternek dicséret, annyi bizonyos. Jovovich elveszik Nimue karakterében, se nem szép, se nem félelmetes, mintha nem is lett volna. McShane is sokkal karakteresebb és többet tud, mint amit itt meg tudott mutatni magából. Egyiküknek se ez lesz a karriercsúcs.

Különben akkora bukás volt a film, hogy nagyon kétlem, hogy folytatást terveznének neki, annak ellenére, hogy a végén már a Hellboy világ újabb jellegzetes alakját kezdik behozni.

 

Hellboy - 5/3,5 látványos lett, megtűzdelték szexi zenékkel, de a történet erősen tipikus. Egynek elment.

https://www.youtube.com/watch?v=TzD_ke0Dfa0

Oscar 2020

Az Élősködők estéje volt. Nem csak a legjobb idegen nyelvű, de a legjobb film is ez lett. Ezen felül a legjobb parasite.jpgrendezés és a legjobb eredeti forgatókönyv díját is hazavihette. (Most jöttem rá, hogy a legjobb filmnek az 1917-nek drukkoltam…)

A legjobb színész: Joaquin Phoenix (Joker) – nagyon járt már neki, nálam már a Gladiátorért kapnia kellett volna: ha Crowe megnyerte a főszerepet, oscars-2020-winners-pitt-phoenix-joon-ho.jpgneki kijárt volna mellékszereplőként.

A legjobb színésznő: Renée Zellweger (Judy) – nem találtam el hétvégén, mit nézzek. A Botrányt választottam a Judy helyett, de majd pótlom. Különben a Hideghegyért a legjobb mellékszereplőként már díjazták, most renee.jpgbegyűjtötte főszereplőként is.

A legjobb férfi mellékszereplő: Brad Pitt (Volt egyszer egy Hollywood) – mivel nekem az ő alakítása sokkal jobban tetszett a filmben, mint Leóé, ezzel ki is vagyok békülve.

A legjobb női mellékszereplő: Laura Dern (Házassági történet) – ez a kategória különösebben nem mozgatott meg. Scarlett Johansson és vele a Jojo Nyuszi sikerének jobban örültem volna, de ez van.

jojo.jpgA legjobb adaptált forgatókönyv: Jojo Nyuszi – Taika Waititi. Abszolút megérdemelten. Ennek örültem, és már keresem is elő a regényt, amit átdolgozott. El fogom olvasni.

A legjobb animáció: Toy Story 4. – ez viszont hatalmas csalódás. Látványra gyönyörű, de történetre annyival jobbak voltak itt! Nagyon nem bírtam ennek ts4.jpega mesének a tartalmát.

A filmzenéért a Jokert díjazták, a betétdalért Elton Johnt és vele a Rocketmant.

A legtöbb díjat az Élősködők vitte haza (4-et, lásd fentebb).

Az 1917 végül három díjjal zárt, bár mind technikai: operatőr, hangrögzítés és vizuális effektusok. 1917.jpg2-2 jutott a Jokernek (Phoenix és a zene), a Volt egyszer egy Hollywoodnak (Pitt mellett a látványterv nyert még) és Az aszfalt királyainak (vágás és hangvágás).

A legjobb jelmeztervezést gyűjtötte be a Kisasszonyok, sminket a Botrány.

A legnagyobb vesztes Az ír, amely 10-ből egyet sem kapott meg.

Részben papírforma, részben meglepetés. Van, aminek örülök, másnak kevésbé. Amit magamnak felírtam: elolvasni a Jojo Nyuszi alapjául szolgáló regényt, és megnézni a Judy-t. Holnap pedig mesélek a Botrányról.

Gloria Bell

Párkapcsolatos, életet kitöltős, mindennapos.

Gloria pár éve elvált, most egyedülálló idősödő asszony. Ez azonban nem gátolja meg abban, hogy az életét igyekezzen megtölteni élményekkel, ha néha magányos is. Igyekszik foglalkozni a gyerekeivel, akiknek szintén megvan a maga baja. Eljár táncolni, és egyik este egy megnyerő férfiba botlik bele. Egyéjszakás kalandnak indul, de Arnold újra jelentkezik és randevút kér az asszonytól. A férfinak ugyan megvannak a maga démonai: katona 2_9gloria_bell.jpgvolt, sötét emlékek kísértik. A válása ellenére sem tud szabadulni a volt feleségétől, és két felnőtt lánya is az apjukra támaszkodik, annak minden idejére és energiájára számot tartva. Gloria nagyon igyekszik Arnold életének fontos és szerves része lenni, de amikor azt tapasztalja, hogy a férfi nem nyílik meg neki és rendszeresen cserben hagyja, elgondolkodik a folytatáson.

Sejtettem, hogy nem romantikus vígjáték lesz ez a film. De arra nem voltam készen, hogy egy keserédes melodrámát nézzek. A témája, a cselekménye, a benne felvázolt konfliktusok annyira távol állnak tőlem, hogy ha objektíven tudnám nézni, látnám azt is, mi benne a jó, de így csak azt éreztem, hogy nem nekem való. Nem is értem, miért nézem végig.

Persze, tudom miért. Ha elkezdek egy filmet, végignézem, ha másért nem is, de elmondhassam, hogy láttam és nem tetszett. Így most ki is írom: láttam a Gloria Bell című filmet és nem tetszett.

Nem lehet romantikus filmként nézni. Ugyan benne van, hogy Arnold és Gloria kapcsolata hogyan születik, fejlődik és viharzik, de ez nem egy könnyed szerelmes film. Mindkét fél idős ember, és máshogy állnak egymáshoz, a kapcsolatukhoz, mint egy sokkal fiatalabb páros. Mindketten kötöttségeket hoznak magukkal a múltjukból, amelyeket nem tudnak és nem is akarnak elvágni. A házastárstól el lehet válni, de a közös gyerekektől nem. Ugyan Arnold esetében hangsúlyozottan előkerül, hogy túl közel maradt, de ott volt a mélyben más gond is bőven. Bennem fel is merült, hogy igazából Arnold nem is vált el, csak azt mondja. Hiszen Gloria nem kezdene egy nős emberrel. Erre ugyan nem kapunk választ a filmből.

Ami probléma is volt nálam. Miért csinálta a férfi, amit? Nagyon durva húzásai vannak a nővel szemben – amikor Gloria igyekszik beengedni az életébe, és a családjába is bevinni, a párja rendszeresen és szó szerint faképnél hagyja. Ám azt nem tudjuk meg, miért.

Gloria hoz is majd egy döntést magukról, ami az ésszerű és az egyetlen lehetséges lépés a helyzetében. Csak azt csodáltam, hogy nem lépte már meg sokkal korábban a cselekmény során – Arnold rászolgált már korábban is.

De a filmben ott van az is, hogy egy idősödő nőnek mennyire nehéz egyedül, hiába akarja értelmesen kitölteni az idejét. Ahogy a gyerekeinek akar segíteni, az már olyan, mintha rájuk erőszakolná magát. Pedig a fiára rá is férne, hogy a hóna alá nyúljon, mert ott aztán van olyan elbaltázott szerelmi történet a háttérben… Járhat szórakozni, lehet macskája, de érezni, hogy a látszat ellenére nem teljes így az élete.

Gloria problémája és az életszakasza annyira távol áll tőlem, hogy hiába érzem a drámát a filmen, Julianne Moore hiába játssza bevállalósan és nagy kifejező erővel a szerepet, nem tudott lekötni. Konkrétan unatkoztam rajta, és nem érintettek meg az asszony problémai. A film végén is azon gondolkodtam, mit kellene érzésben hoznia. Felszabadulást, bánatot és örömet egyszerre? Vagy valami egészen mást?

Mivel ez jórészt kapcsolati és karakterdráma, látványelemre nem kell benne számítani. Nem is lesz benne. A színészek hozzák, amit kell. Moore remek és jó karban is van. Cera nagyon hitelesen szerencsétlen. Turturro titokzatos végig, bár ez a karakteréből is erősen fakad.

Talán évekkel idősebben többet mond ez a film, most azonban nem tudok mit kezdeni vele.

 

Gloria Bell - 5/2 Moore remek színésznő, de ebben a történetben nem találtam semmit, ami az enyém.

https://www.youtube.com/watch?v=YCwCdQK2Qss

High School Musical – The Musical

1. évad

Kamaszos, szerelmes, színjátszós, zenés.

A kamasz Nini és Ricky a szünet után komoly sokkot kell, hogy kiheverjen. Kisgyermek koruk óta barátok voltak, majd az érzelmeik elmélyülése után szerelmespár lettek. Ám Nini szerelmet vallott, a fiú nem tudta visszamondani, hogy szeretlek. Nini pedig úgy jött haza a nyaralásból, hogy a végzős és menő EJ az új barátja. Ricky vissza akarja kapni a lányt, így arra is kész, hogy jelentkezzen szereplőnek az iskolai színdarabba. Idén a High School Musical lesz színpadra állítva. EJ színjátszókörös, így mindenkit meglepetésként ér, amikor nem ő, hanem Ricky nyeri el a férfi főszerepet. A szerelmi háromszög körül állandó a dráma, amit nehezít a tehetséges új lány mesterkedése, a különc felkészítő tanárnő rendszeres nem rendhagyó módszertana és Ricky szüleinek válása is.2_9highschoolmusical.jpg

Mivel ki vagyok éhezve zenés és musical sorozatokra, adtam egy esélyt ennek a HSM sorozatnak. Igaz, már az első rész közben azon járt az agyam, mennyire pocsék már az alapötlete is. Színpadi darabot csinálni abból a filmből? Ok, láttam én is, de hamar rájöttem, hogy csak egyféleképpen érdemes nézni azokat a filmeket: énekes részek pipa, a többit meg át kell tekerni. A mai napig felforr az agyvizem, ha a harmadik rész konfliktusára gondolok. Két menő egyetem is felvette a fiút, hova menjen? Sose legyen nagyobb baja.

Nem mintha a magánéleti dráma jobb lenne. Ahogy elindult, egyből az a gondolatom támadt, hogy eltévesztették a musicalt. Az alaphelyzet majdnem Grease volt. Szünet után a lány azon töpreng, megmarad-e a kapcsolata az új barátjával. Aki menő – ami viszont ő nem. Itt a szerelmi háromszöggel több, de ahogy a nyárról dalolni kezdtek, megint csak a Grease ugrott be. Bár, inkább ez, mint a HSM.

Csak pár részes a sorozat, de ezt sem sikerült megpörgetni. Nagyon gyerekes dolgok, amelyek az egyes részek konfliktusai lettek. Vajon EJ tényleg elvette Nini telefonját, hogy meglesse, milyen üzenetet írt neki Ricky? Gina azért érdeklődik Ricky után, hogy ezzel is támadja Ninit, aki szerinte elvette tőle a főszerepet? Mennyire akad ki Ricky, amikor az anyja elköltözik, majd azt telefonálja haza, hogy új és komoly barátja van? Ilyennel van tele az egész. Vagy még ennél is gyengébbekkel. Próbálom azt mondani magamnak, hogy ez egy Disney, kamaszoknak szóló sorozat, nem kellene többet várni. De amikor vannak annyival értelmesebb ifjúsági filmek és sorozatok, a Disney kínálatában is, fájdalmas, hogy csak erre futotta.

A karakterek ugyanennyire kidolgozatlanok. Mindenki kap 1-2 vonást, aztán marad az eye candy faktor alkalmazása. Még a játékukon is érezni, hogy kezdők és amatőrök. Ami a kezdő színészek feeling miatt a darabban működik is, de a kamasz vonalon csak simán esetlennek és hiteltelennek tűnnek. (Különben egy filmes vendégszereplőt sikerült becsalni a sorozatba, az egyik közepesen fontos mellékszereplőt.) A karakterek közül egy van, akinek sikerült úgy-ahogy hihető jellemfejlődést beletenni az évadba: EJ már nem csak játssza a rendes srácot a népszerűségért, magába szállt és sokkal emberibb, segítőkészebb lett, mint az évad elején.

Aminek ahhoz is köze van, hogy ebben a sorozatban nincsenek negatív karakterek. Mindenki helyes, kedves, legfeljebb különc a többiekhez képest. Őszintén énekelnek az összetartozásról, és ennek a szellemében ténykednek is. Egy annyira bántóan tökéletes közösség jó fej emberekkel, amely csak egy ilyen félig mese sorozatban létezik.

A sorozat legerősebb része különben a zene volt. Kifejezetten jó ötlet volt, hogy nem csak a film dalai hangoznak el, hanem írtak bele újakat is. Azok sokkal jobban szóltak és hatottak, mint a régi film dalai.

Akik Violetta nézők voltak, nekik tetszeni fog. Mi többiek meg tekerhetjük daltól dalig.

 

High School Musical – The Musical - 5/3 szerencsére saját története van, de sok benne a gyerekes butaság és HSM-musical? Jaj.

https://www.youtube.com/watch?v=RlaV8sJGhfc

süti beállítások módosítása
Mobil