Eredetileg sorozat volt, majd film készült belőle. Tom Cruise annyira szereti, hogy már a nagyon sokadik résznél tartunk.
De mi az, ami változatlan? Tomon kívül.
A főtéma a zenében! Alan Silvestri dolgozta át az első filmben a sorozat dallamát.
Eredetileg sorozat volt, majd film készült belőle. Tom Cruise annyira szereti, hogy már a nagyon sokadik résznél tartunk.
De mi az, ami változatlan? Tomon kívül.
A főtéma a zenében! Alan Silvestri dolgozta át az első filmben a sorozat dallamát.
Tévéműsort készítős, jobb emberré válós, munkahelyi.
Katherine Newbury legenda a szakmában. Több mint 20 éve fut a beszélgetős műsora, rengeteg díjat nyert az évek alatt. Most azonban azzal kell szembenéznie, hogy a csatorna igazgatónője lecserélné. Ha meg akarja tartani az állását, el kell érnie, hogy megint szeressék őt és műsorát az emberek. Ehhez az írócsapat megreformálásán át vezet az út. Kiadja, hogy vegyenek fel egy nőt is a csapatba. A szerencse Mollyra mosolyog rá, aki egy gyár minőségellenőrző osztályán dolgozott eddig. A tévében is az ottani módszereket kezdené el alkalmazni, de egy munkatársa tanácsára inkább írni kezd, és a munkáján keresztül mutatja be, mint változtatna. Miközben egyre jobban beilleszkedik, Katherine életének kritikus pontjait is egyre jobban megismeri és igyekszik segíteni a nőnek.
Magyarországon nem lettek népszerűek a beszélgetős műsorok – a Mónika Show és társait nem értem ide! Azok szemét műsorok, nem komoly show-k. Egy-egy próbálkozó akad, de közelében sem vagyunk annak, ami pl. az Államokban meghonosodott.
Így abból a szempontból is érdekes lehet ez a film, hogy egy olyan műfajt hoz közelebb, amit nálunk nagyítóval kell keresni a műsorújságban. A Newbury talk show ebben a filmben egyszerre akar releváns lenni, amiben közélettel és aktuális kérdésekkel is foglalkoznak, miközben népszerűnek is kellene lennie. Kifejezetten izgalmasnak találtam, ahogy a magas és a szórakoztató tartalmakat igyekeztek egy-egy műsorba beletenni.
Szeretem az olyan filmeket, ahol egy alkotói folyamatot mutatnak meg, és ez olyan volt. Ami a fotelből ülve egy könnyed, humoros megjegyzésnek tűnik, valójában komoly munka és próbák eredménye. A spontán ötletek és beszólások ritkák. Amit egy ember szellemességének lehet kívülről gondolni, egy egész írói stáb munkájának eredménye. Itt is, egy nő mögött van közel 10 ember, akik szövegeket írnak neki.
Az egésznek a hangulata és a folyamata tetszett, azt már nem tudom írni, hogy a mutatott témák és poénok is bejöttek volna. Az első poén, amit Molly írt, nem is értettem. Ok, politikai, de akkor se kellene ennyire érthetetlennek lennie.
A karakterek többsége szimpatikus volt. Molly egy energiabomba, csupa pozitív energiával. Általában annyira fárasztanak az ilyen napsugaras emberek, de őt egészen jól viseltem. Az írógárda közül Tom és Charlie kapott még több szerepet, de ők már fele annyira sem voltak kidolgozva, mint Molly. Ami viszont nagyon ledöbbentett: lehet, hogy Hugh Dancy játssza a filmben a jó pasit, de még egy Hannibal epizódhoz képest is rengeteget öregedett. Bírom a színészt, de most teljes sokkban voltam a korosodásától. A film különben Emma Thompson jutalomjátéka. Jó szerepe volt, drámai és komikusi részekkel együtt. Jól is néz ki benne, ez a frizura és a kosztümjei is tetszettek. Thompson remek színésznő, itt is bizonyít.
Bírtam, ahogy a magánéleti és a szakmai drámák megtöltötték a filmek. A Molly és Katherine közti dinamika kevésbé kötött le, de nem is aranyos filmnek akartam nézni. Katherine, aki fejlődik a film alatt, számomra ez inkább az ő története volt.
A kritikái különben vegyesek, de inkább pozitívak. Kasszát nem robbantott, de simán nyereséges lett a moziban is. Nekem tetszett.
Talk show - 5/4 nem harsány, de szerethető komédia drámai éllel. Thompson eladta, Dancy öregszik.
(Nézőpontok, avagy hogy győzzük meg a beteget, hogy vesse alá magát a kezelésnek.)
(Josh enyhén nekikeseredik a sikertelen edzés után – de magát szamurájnak képzelő új barátja igyekszik csitítani. Még jó, hogy sok filmet látott!)
(Malcolm nincs meggyőződve róla, hogy nem a gyilkossal készülnek cseverészni. De mintha a nyomozó nem venné a lényeget.)
(Josh meséli a történetét az egykori golf klubnak, és mindig van egy jó válasza.)
(Hiába magyaráz a terminátorról, a határőr nem hisz Daninak.)
(Haley nehezen bocsát meg.)
(Cass nehezen viseli, hogy egy démon Jack testébe szállt. A fiúk azonban találnak neki is megfelelő alternatívát.)
Világmentős, menekülős, robotos.
Dani életvidám, megbízható fiatal nő, akinek a családja jelent mindent. Az emberek kedvelik, kedves és hatékony. Ám egy átlagos napon űzött vaddá válik: egy apja arcát viselő szörnyeteg akar végezni vele, miközben egy ismeretlen fiatal nő meg akarja menteni. Egy újabb idegen lép közbe a harcban: Danit sikerül kimenteniük és életben tartani, de a családja életét veszti. A történetük hihetetlen: Grace a jövőből érkezett, ahol katona volt. Fizikailag feljavították, hogy a terminátorokkal is fel tudja venni a harcot. Dani megmentése a feladata, aki a jövőben fontos lesz. A másik nő Sarah Connor, aki terminátorokra vadászik. A fiával megváltoztatták a sorsot, nem jött el a végítélet napja, de egy terminátor végzett a kamasz Johnnal. Úgy tűnik, a Skynet helyére új rémálom lépett. A bérgyilkos terminátor ellen esélyük sincs, így elindulnak a címre, amit Grace hozott magával, ahonnan Sarah segítő üzeneteket kap.
Terminátor film is volt már annyi, hogy számon se lehet tartani őket. Adott az eredeti kettő, amelyek már klasszikusak, főleg a második. Majd jött nagyon sok folytatás: láttuk az Ítélet napjának eljövetelét, kirándultunk a jövő világában, de még időutazó Sarah Connor is feltűnt, akit a Terminátor nevelt fel. A sorozatról nem is beszélve… volt 2 évada.
A Sötét végzet egyfajta újraindítása a filmeknek. Az első kettőt kívánja csak folytatni, minden további folytatást egyetlen húzással semmissé tesz: egy T-800-as végez a kamasz John Connorral. Abszolút értem miért kellett ez, így lehet teljesen új fejezetet nyitni. A Skynet történet vége, John sincs már. Ha egy sorozatot végleg befejeznél, öld meg a főszereplőt. Ennek ellenére gyűlöltem ezt a húzást. Komolyan, még az is jobban tetszett, amikor Emilia Clark és Arnie küzdöttek a terminátorokkal.
Az is szúrta a szemem, hogy annak ellenére, hogy új fejezetet nyitottak, telepakolták olyan jelenetekkel, amelyek rárímelnek a 2. jeleneteire. Van egy ugyanúgy induló autós üldözés. Rev-9 ugyanúgy folyik és rakja össze magát, másolja az embereket, mint a T-1000-es. Még a nő bámulja a játszótéren a gyerekeket és szüleiket jelenet is megvan, csak nem Linda Hamilton, Natalia Reyes a nézelődő.
Feltűnő az is, mennyire csajos filmet csináltak ebből. A gonosz terminátor pasi, nő alakját talán fel sem vette a teljes film alatt. A célpont nő, a védelmezője nő, a visszatérő Sarah Connor is nőnemű. Csak a T-800 más a csapatból, de ő inkább beugró szereplő a film végén, mint teljes jogú tag/főszereplő. Csodálom is, hogy nem kapott annyi sarat a nyakába, mint a Szellemirtók női verziója. Mert ez meg a Terminátor 2. női verziója.
A történet, ahogy már említettem is, az eredeti 2. részből táplálkozik. Nem egy okos film, de nem is az akart lenni. Menekülnek, küzdenek – ennyivel le is írható a teljes tartalom. Ami viszont van benne helyette: remek látványvilág, jól kitalált akciójelenetek, verekedések és robbantások. Nagyon bejött a Rev-9 folyása, összeállása, a magát másoló kettős támadása, vagy a párharcai Grace ellen.
A szereplők között ismeretlenebbek és a régi nagy nevek is megtalálhatóak. Linda Hamilton most is hitelesen badass, Arnie simán öreg. Már látszik, hogy át kell adni a stafétát.
Látványos akciónak remek, de John halálán még nem tettem túl magam.
Terminátor: Sötét végzet - 5/3,5 az elején kiakadtam, ha értem is, miért ilyen lett. Látványos, csajos, akciófilm.
5: Sztálin halott – Sztálin még haldoklik, amikor hű emberei felette már azon mesterkednek, ki legyen az utódja. Minden eszköz megengedett, cselszövés és árulás, gyilkosság. Természetesen szovjet módszerrel a látszatra kényesen ügyelnek, de már készülnek egymás hátába vágni a kést.
4: Örök tél – a magyarok a németek szövetségei voltak a háborúban, a szovjetek ezért büntetésből munkatáborokba ragadnak el embereket. Irén elvileg három hétre megy kukoricát törni, a gyakorlatban évekig kényszermunkára ítélik messze az otthonától. Meg kell tanulnia túlélni, hogy egyszer hazatérhessen még.
3: A 44. gyermek – a kommunista rendszerben nincsenek sorozatgyilkosok. Akkor sem, ha gyerekek tűnnek el, és brutálisan meggyilkolva kerülnek elő. Amikor egy nyomozó mégis az eset nyomába ered, hamar kegyvesztettként találja magát. A száműzetés ráébreszti a saját házassága és a rendszer kétszínűségére is. A gyilkost azonban el kell fogni.
2: A néma forradalom – 1956: a magyarok forradalmat robbantanak ki Budapesten. Egy csapat német diák nekik tisztelegve néma felállást tart. A szocialista rendszer ezt nem tűrheti, és példát akarnak statuálni. Nem fogadják el a hazugságot, hogy Puskás öcsi halálhíre miatt álltak fel. Az ötletgazdát akarják, besúgásra biztatnak, vagy elveszik a jövőjük.
1: A tanú – Pelikán csak egy békés gátőr, aki egyedül neveli gyermekeit, miután a felesége elhagyta. Étel nincs, hogy legyen mit az asztalra tenni, éjjel illegális disznóvágást tartanak a pincében. Feljelentik, lebukik, börtön. Virág elvtárs kihozza, sorra jelentős pozíciókat ad neki: uszodaigazgató, vidámpark igazgató… a számlát sem felejti el benyújtani: egykori barátja ellen kellene vallania egy koncepciós perben. A kommunizmus abszurd világa, melyben a magyar narancs is színre lép.
Börtönből szabadítós, bosszúállós, emberrablásos.
Daya Zhang, a milliárdos kínai üzletember lánya Amerikába érkezett, hogy ingatlant vegyen és beindítsa a vállaltuk helyi érdekeltségét. Már hazafelé repülne, amikor rajtuk ütnek, a lányt és a személyzetét elrabolják. Közben Ray összeköltözni készül a szerelmével. Új ügyfél érkezik hozzá, aki egykori társáról kérdezi, akit bűneiért feltettek egy hajóra és hagytak meghalni. A beszélgetésbe Daya testőre is bekapcsolódik, aki a lány elrablójától egy Raynek szóló üzenetet kapott. Lester a halott apjáért áll bosszút, és miközben Daya apjának pénzére és technikájára pályázik, Ray szerelmét is elragadja, hogy ő is megfizessen. A kínaiak és Ray összefognak, a videó alapján beazonosítják Lester börtönét, és elindulnak kiszabadítani a szeretteiket.
A Szupercella első része nézhető volt, Stallone és Schwarzenegger közös kalandja még szinte guilty pleasure kategóriába is beleesett. Azonban Stallone, sajnos, nem engedte el a karaktert, és jönnek sorra a Szupercella folytatások, amelyek az elsőnek a szemét verziói. Igaz, ez a 3. egy fokkal nézhetőbb, mint a 2. rész volt, de így is siralmas a végeredmény.
A történet kiszámítható és végtelenül egyszerű. A szereplők olyan következtetéseket vonnak le apró jelekből, hogy Sherlock Holmes is elismerően dünnyögne. Elég egy ismeretlen festmény, amin orosz felirat látható, ebből már tudják is, hogy a világon melyik az egyetlen börtön, ahol a film rossza meghúzódott és ahol a foglyait tartja. Pár kattintás a számítógépen, és a titkos börtön tervrajza máris a kezükben van. Itt a szereplők túlélik, hogy felrobbantják őket. De még az is simán megesik benne, hogy az egyik társukat ott felejtik a börtönben. Egészen röhejes, ahogy a hazatérők a maguk módján ünnepelnek és gyászolnak, ő meg egyedül igyekszik megtalálni a kiutat a börtönből. Most komolyan, nem tűnt fel nekik, hogy kevesebben indulnak haza?
Akciófilmnek kellene nézni, de annyira béna ilyen szempontból is, hogy inkább vicces, mint izgalmas a film. A két kínai testőr kapott 1 vagy 2 látványosabb verekedést, aztán ennyi. Valahol örvendetes, hogy Stallone legalább annyi önkontrollt gyakorolt, hogy nem ő verekedi végig magát a börtönön, és Lesterrel is inkább pisztoly, mint ökölpárbajt vív, ha azért nem is marad el, hogy megmutassa, hogy szükség esetén még erős a bal és jobb horga.
Mégis, abszolút irritáló, hogy milyen szerepet csinált itt magának. Éppen összeköltözni készül egy nővel, aki kis túlzással az unokája lehetne? Már az arcától is kiakadtam. A szemöldöke konkrétan olyan, mintha rá lenne rajzolva. Egyszer megvilágították úgy a profilját is, hogy inkább nézett ki a hullaházban heverő testnek, mint élő embernek, aki éppen akciózik egyet egy akciófilmben.
Irritált az is, ahogy kamerázták ezt a filmet. Helyenként annyira nyersnek éreztem a színeket és a kameramozgást, mintha nem is profi stáb dolgozott volna ezen profi kamerákkal, hanem a szomszéd gyerek szívességből egy kézi kamerával.
Összefoglalva gyalázatos egy film lett ez: a története erőltetett és buta. Helyenként olyan párbeszédek vannak benne, hogy az óvodás szint. Stallone meg egyenesen úgy néz ki, mintha a forgatásról a temetőbe készülne. Nagyon nem volt ez jó!
Szupercella 3. - 5/1 Stallone röhejesen néz ki, az akciók olcsók és az egész filmben van valami irritáló.
MOZI:
DVD:
Karácsonyos, problémákkal szembenézős, családos, függőséges.
Holly karácsonyozni készül a családjával. A vásárlásból hazatérve meglepetés várja a háznál: nagyfia érkezett haza az ünnepekre. Az asszony szívből örül neki, és bár belül ő is aggódik kissé, kész adni egy esélyt Bennek. A férje és a nagylánya viszont azt mondják, ez rossz ötlet. A fiúnak még nem szabadna hazajönni, a kezelésen kell lennie, ahol segítenek neki a drogfüggősége leküzdésében. Az anya azonban nem hallgat rájuk. Óvatosan közelednek egymás felé a családtagok, miközben Ben problémái a felszínre törnek. Egy gyűlésen drogot adnak neki, amit rejteget magánál. Egy egykori ismerőse, aki Bent is bűnözővé aljasította, betör a család házába és ellopja a kutyájukat. Ben vissza akarja szerezni, de kérdéses, józan tud-e maradni az őrület közepette, miközben az anyja majd beleőrül az aggodalomba.
Kortünet, így erről is egyre több film készül és írnak regényeket, memoárokat is. A drogfüggőség mit tud tenni egy családdal? Két nagyobb film is ezzel foglalkozott, az egyikről már meséltem. Az volt a Csodálatos fiú. Abban egy apa szemszögéből láttuk, milyen ezen keresztülmenni a fiával. Most itt az anyás verzió is.
A film sztárja egyértelműen Roberts, így az ő szemszöge és érzései uralják a filmet. Ugyan a többi családtag álláspontját és érzéseit is felvillantják, de azok csak az anyáéhoz viszonyítva jelennek meg. Az anyát győzködik, neki mondanak ellent, vagy éppen segítik. (Inkább ellentmondanak.) Ő még abban a szakaszban van, amikor minden áron segíteni akar. Akinek még megvannak az illúziói, ő még tud hinni. Ben már rengeteg csalódást okozott, de tőle még mindig újabb és újabb esélyt kap, hisz a gyógyulásban. A Gyönyörű fiúban elértek arra a pontra, ahol az apa már belátta: ő nem tud jobban lenni a fia helyett. Holly ettől még fényévekre van.
Ben – sikeresen ellentmondásossá tették az alakját. Mintha jobban akarna lenni, kicsit rá is játszik, de nem képes még lemondani a drogról. A film összességét tekintve elbukik, de mélyebben a drognál. Mintha most döbbenne rá arra, hogy mit tesz a családjával és mennyire nem megy neki a küzdelem. Amit választ, egyszerre bátorság és gyávaság.
A film egyik hibája volt, hogy ennyire nyitottan marad a vége. Mindössze egy napot emelnek ki, a karácsonyt, és nem lehet látni, mi lesz ebből a történetből. Ha pozitívak vagyunk, hihetünk Ben javulásában, de valószínűbbnek látom, hogy rámegy a család is, ő maga is, amíg próbálkoznak segíteni neki. Míg el nem jutnak oda, mint a Gyönyörű fiúban. Amíg Ben nem lesz kész küzdeni, más nem tud helyette. Csak szenvednek. Mindenki.
A film kapott több cselekményszálat is, így nem csak a drogkérdés és a dráma tölti meg a képsorokat. Nyomoznak az eltűnt kutya után, életképeket kapunk a mindennapokból, a család életéből. A hangsúlyos jelenetek viszont mind a dráma köré rendeződnek: amikor Holly leteremti az orvost, akit Ben függősége miatt okol. Amikor a film végén rátalál a fiára, olyan állapotban, amilyenben.
Roberts mellett még a fiát játszó Lucas Hedges érdemel kiemelést a szereplők közül, de nem tehetek róla, nekem nem szimpatikus. Korábban se volt az, most sem kedveltem meg.
A Gyönyörű fiú a jobban sikerült a kettő közül, azt érdemesebb megnézni.
Egy fiú hazatér - 5/3 drámai, Julia Roberts beletett mindent, amit csak tudott. De valahogy mégsem súlyos.
Háborúra készülős, mágikus, hibákkal szembenézős.
Az új és a régi istenek összecsapása a küszöbön áll. Mindkét vezér mozgásba hozta a bábuit, és folytatja a toborzást. Odin, vagy mai nevén Szerda, egykori fegyverét, a lándzsáját akarja újrakovácsoltatni, amit még fia, Thor tört ketté. Közben magában újraéli a történetet, ami odáig vezetett, hogy Thor véget vetett az életének – apjának nem kis szerepe volt abban, hogy odáig fajult a helyzet. Közben Sweeney és Laura azon dolgoznak, hogy a nő újra élő legyen, így Sweeney visszakapja az érméjét. Az ír isten az út végére emlékezni kezd, ki volt korábban és ez újabb tettekre sarkalja. Az új istenek terve is az utolsó fázisban tart, miközben próbálnak rájönni, mi a szerepe a történetben Shadow Moonnak, akihez Szerda valamiért ragaszkodik.
Gaiman egyik legismertebb és sikeresebb regénye volt az Amerikai istenek. A rajongók körében volt is várakozás, amikor sorozattá adoptálták a regényt. Lement a 2. évad is, lesz harmadik etap is. Kell is, mert sok jót lehet mondani a 2. évadról, de a lezárt és a cselekményt előre vivő nincs a listán.
Ahogy néztem sorra a részeket, egy gondolat folyamatosan zavart: halad ez a történet valahova? Epizódokat látok a szereplők küszködéséből, minimálisan sejtetik a főkolompos istenek terveit, és ennyi. Az a nagy háború, amit készülnek megvívni, még nem érkezett meg. Mindenki meglapul, és a végsőkig finomítja a lépéseit. Ha nem lenne a sok mellékszál, az egész évad unalomba fulladna: a főszálat nézve csak az utolsó részben történnek lényeges események, különben időhúzással van tele az egész.
A mitológiák keveredése még mindig izgalmas, ahogy az is, az istenek miképpen igyekeznek hívőket szerezni maguknak a modern korban. Azt különösen élvezem, milyen új isteneket teremt az emberiség magának. Azért valljuk be, a Pénz korántsem olyan karakteres, mint a viking vagy görög istenek…
A karaktereket folyamatosan építik, ha néha nem is tudok mit kezdeni azzal, amit megmutatnak belőlük. Szerda, vagyis Odin egyre inkább ellenszenves nekem. Amit megtudtunk, hogy használta a körötte levőket már régóta, és mennyire nem vállalja fel a tettei következményét, ő csak egy nagy manipulátor, aki bárkin átgázol a céljai érdekében. Ian McShane remekül formálja meg, de akkor is egyre jobban utálom a karaktert. Shadow ebben az évadban nagyon semmilyen – Laura több szerepet kap az újraéledésért küzdve. Ezzel csak az a gondom, hogy a nőt az elejétől kezdve rühellem. Azt díjaznám, ha visszakerülne a koporsóba, de nagyon ragaszkodik az élethez. Bírtam is, amikor New Orleansban kimondatják vele, hogy hazudozik – egyáltalán nem Shadow miatt küzd ennyire, önző dög, aki élni akar, aki Laurára gondol elsősorban. Annyira emberi, annyira utálatos…
Ami most is hibátlan, a sorozat egyedi látványvilága. Színes, néha már túlcsorduló, és erőszakos látvány- és színvilággal. Néhol szürreális, néhol bántóan realista, de végig emlékezetes. Még a stílusokkal is játszadoztak ebben az évadban: nagy kedvencem volt, amelyben egy show megelevenedett szereplőiként láttuk Thort, a Nyugat istennőjét és Odint, aki természetesen ott is a porondmester volt.
A 3. évadot érdeklődve várom: reméljük, abban már eljön a háború is.
American Gods - 5/3 nem éreztem, hogy haladna a történet. Látványra nagyon ott van, jó alakítások is akadnak.
A víz alá került egykori templom felfedezése közben az egyik lány valami mozgást érzékel az egyik sarokban. Hiába figyelmeztetik, hagyja annyiban, elmegy megnézni, mi az. Egy halat talál, amiről közösen megállapítják, hogy a sötétben létezés miatt vesztette el a látását – itt nincs fény, mire menne vele? Az egyikük meg akarja fogni, amire a hal elektromos kisüléssel reagál. A hátravágódó lányok láncreakciót indítanak el, a templom kijárata beomlik. Tudják, hogy van egy másik kivezető út, azt igyekeznek megtalálni.
Szerencséjükre rábukkannak Benre, aki a csapattal szintén lent dolgozik. Mire kivihetné őket, szinte a semmiből feltűnik egy fehér cápa, és megeszi a srácot. A lányok halálra váltan menekülnek, majd mozdulatlanságba dermednek, míg a vak cápa elúszik mellettük. Egy légbuboréknál ragadnak le, Mia úszik el, hogy megkeresse az apját. Ám nem őt leli meg, hanem az apja másik munkatársának maradványaiba botlik bele, akit korábban kapott el a cápa. Az apja talál Miára, menti meg a cápától. Visszamennek a többiekért.
Kicselezik a cápákat, felúsznak. Grant és a csapat egy emelővel jöttek le ide – egyesével egy vékony emelő húzza ki őket a vízből. Ám miközben az első lány elindul felfelé, megérkeznek a cápák. Nicole pánikrohamot kap, elkapja az emelőt és mászni kezd felfelé. Ám az emelő két lányt nem bír el, kiszakad. A zuhanó Nicole a cápák martaléka lesz.
Grant más utat javasol, egy veszélyesebbet, mert arra erős az áramlás. Mielőtt elindulnának, a cápák most a férfit eszik meg.
A három lány nekivág az útnak. Sasha elsodródik, majd Alexa is, aki megfullad az áramlatban. A mostohatestvérek összetalálkoznak, és együtt kiúsznak.
Van is fent egy hajó – az a kiránduló és nézelődő hajó, amire eredetileg fel kellett volna szállniuk. Ám már csalják ide a fehér cápákat, a lányok a véres hulladékon úsznak a hajó felé, miközben megjelennek a cápák. Miát sikerül kihúzni, Sashát elkapja az egyik cápa. Mia megragad fent egy jelzőpisztolyt, visszaugrik a vízbe, és kilövi a cápát, amelyik a másik lányt elkapta. Sasha így már ki tud úszni. Miát az utolsó pillanatban ragadja meg egy másik cápa, de a lány az apjától kapott cápafoggal kiböki a szemét és elmenekül.
A hajón, biztonságban ölelkezik össze a két túlélő.