Minden napra egy film

Minden napra egy film

5 film, amit látnod kell

Sport vol.5.

2019. november 05. - BBerni86

f5_22.jpg5: Huligánok – a sport: football. Kicsit kilóg a sorból, mert itt nem a sportoló, hanem egy csapat rajongói vannak a középpontban. A focit még csak nem is szerető Matt bekerül a rajongók közé, és mire észbe kap, már ő is él-hal a csapatért. Ám mindennek meg kell fizetni az árát, a túlzott rajongásnak is. Ezt Matt a saját kárán tanulja meg.f4_23.jpg

4: Rocky filmek – a sport: boksz. Rocky Balboa átlagos bokszoló, akinek kimaradt a nagy esély az életből. Apollo Creed mindent megnyert, amit meglehetett. Reklámfogásként mérkőzne meg egy helyi bokszolóval. Rocky lesz a kiválasztott. Míg a sztár henyél, Rocky keményen edz. Így indul egy karrier, melyben a szovjet bajnok legyőzése f3_24.jpgéppen annyira belefér, mint a jó barát fiának elindítása a siker útján.

3: Race: A legendák ideje – a sport: futás. Jesse Owens kivételes tehetség, amit arra akar használni, hogy a családjának biztos alapokat teremthessen meg. Feketeként nehezebb az élete, az egyetemen is nehezebb a dolga, de a pályán nincs, aki legyőzze. Meg kell küzdenie az olimpiai részvételért, de ott bizonyíthatja, ki a legjobb színtől függetlenül.f2_24.jpg

2: Bagger Vance legendája – a sport: golf. Rannulph ígéretes sporttehetség volt, de a háború sok sebet hagyott maga után. A karrier, a nyugodt élet, a f1_20.jpgszerelem mind odalett. Ám felbukkan Bagger Vance, és ráveszi, induljon a következő versenyen. Ahogy a fiatalember összeszedi magát és nyerni kezd, mindent van esélye visszaszerezni.

1: Borg/McEnroe – a sport: tenisz. Két fiatalember, két sztár a saját sportjában, de teljesen más karakterek. Borg a hűvös északi, aki rezdületlen arccal végzi ki az ellenfeleit. McEnroe a robbanékony amerikai, aki botrány okozása nélkül már szinte játszani sem tud. Ugyanazért a trófeáért küzdenek – ugyanazokkal a démonokkal küzdenek. Egyszerre riválisok, és olyan emberek, akik igazán megértik a másikat.

47 méter mélyen 2.

Menekülős, búvárkodós, barátnős, cápás.11_4_47metermelyen2.jpg

Mia nehezen viseli, hogy az apjával, annak új párjával és a lányával Mexikóba kellett költöznie. Az új iskolájában nincsenek barátai: míg Sasha népszerű lett, Mia mindenki céltáblája. Amikor a közös programra az apja nem tudja elvinni, kárpótlásul egy cápanéző hajóra vesz a két lánynak jegyet a férfi. Ám a hajón ott van Mia legnagyobb iskolai zaklatója, és Sasha sem akar menni. Két barátnője jön érte, egy jó úszóhelyet ígérve a lányoknak. Mia is a csapattal tart. A négy lány a tóban úszkál, majd az egyikük kitalálja, ha már úgyis itt a búvárfelszerelés, merüljenek le, és nézzék meg annak a templomnak az első termét, ahol Mia apja a feltárást végzi. Ám odalent bajba keverednek, a bejárat beomlik, kénytelenek a hosszabb úton kimenni. Ám nincsenek egyedül: a mélyben fehér cápák tanyáznak, akik a vaksötétben vakon léteznek, így könnyeden levadásszák a kiutat kereső lányoknak, akik a harc és a menekülés küzdelme mellett döntenek.

Az első rész viszonylag sikeres volt, leginkább az ötlete miatt, nem az ésszerűsége miatt. Így nem maradhatott el a folytatás sem, bár teljesen más a történet, mint az előző volt. Sőt, itt minden más. A szereplők, a helyszín, a cápák. Nem is értem, miért nem lehetett önálló jogon cápás horror, miért kellett az előző 47 méter mélyen filmmel összekötni. Vagy annak a nézőire számítottak a mozi kasszáknál?

A film logikájába megint nagyon bele lehetne kötni. Már ott kezdődnek a gondjaim, hogy a cápák, melyek a sötétben más érzékszerveket fejlesztettek tökélyre és vakok, hogyan tudnak elúszni a remegő, síró lányok mellett? Tuti, hallaniuk kellene őket, ha a lábuk nem is mozog. De simán ki is szagolhatnák őket. Itt meg simán elmennek mellettük, mintha tényleg a szemük lenne az elsődleges érzékük, ami nekik nincs. Pedig a cápáknak, a hagyományos és nem a barlangi vak típusnak sem a szeme az erőssége. A szaglás!

De abba is simán bele lehetne kötni, amit a végén művelnek a klasszikus fehér cápákkal. Ne mondja nekem senki, hogy akit az ilyen állkapocs elkap derékban, az leveri a cápát, és még el is tud úszni előle! A mélyben, a nem főszereplők nagyon hasonló helyzetben két darabban végezték kettéharapva.

De ha elfelejtem a logika és ésszerűség kérdéseit, akkor egy kellemes cápás horrort kapunk. Nagyon jó érzékkel alkalmazzák a jump scream elemeket. Az egészen hatásos volt, amikor a cápa a háttérben lassan közeledik, nézőként te látod, a szereplők gyanútlanul beszélgetnek. Látod, ahogy nyílik az a félelmetes állkapocs, és a szereplő nagyon későn fordul meg, reagál. De akadt más hasonló is a filmben, jó párszor ugrottam egyet, amikor a cápák lecsaptak a semmiből. Még akkor is, ha nagyon bénán néztek ki ezek a barlangi, vak gyilkos halak.

Bár engem irritál az ilyen mozgást imitáló, remegő kamerás felvétel, és az is zavarta a szemem, ahogy a fénnyel játszottak, de volt értelme, miért ilyen a kinézete. Autentikus.

Amit még ki kell emelnem, nagy számban akad a filmben híres színész gyereke. Itt van Jamie Foxx és Sylvester Stallone lánya is. Ők inkább szépek, mint színészileg tehetségesek, de ebbe a filmben nem is a nagy alakítás a cél. Bikiniben kell jól kinézni és sikítani kell tudni.

Egyszer meg lehetett nézni, de ez sem tör a Cápa babérjaira, attól tartok.

 

47 méter mélyen 2. - 5/3 az ötlete elég nagy ostobaság, a színésznők is zöldek, de a cápás filmek hangulata pipa.

https://www.youtube.com/watch?v=AvXjx8SZbv8

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Múlt karácsony - romantikus komédia, Mit várunk link: ITT
  • Álom doktor - King klasszikusának folytatása filmen is, avagy mi történt a Ragyogás után.
  • Szerelemre kattintva - dramedy, de nem az én világom. A túl nagy korkülönbség egy párnál zavar: itt huszonéves srác és ötvenes nő van.
  • Terra Willy - béna grafikájúnak tűnő mese.
  • Midway - egy újabb nagy II. VH csata, a trailer alapján a Pearl Harbour stílusában, de kevesebb szerelemmel.
  • Kontroll nélkül - német dráma egy 9 éves kislányról.

 

DVD:

  • Pókember: Idegenben
  • A kis kedvencek titkos élete 2.

A fiunkat keresve

Rendőrségnél informálódós, családos, gyereknevelős, rasszizmussal foglalkozó.

Kendra fia órákkal korábban elment otthonról, nem jelentkezett, és az autójáról annyit sikerült megtudni az aggódó anyának, hogy a rendőrség nyilvántartásában szerepel egy ügy miatt. Az őrsre siet, hogy ott tudjon meg többet a 11_3american_son.jpgfia helyzetéről. Azonban a szolgálatban levő tiszt alig mond neki valamit, ő maga sem rendelkezik információkkal, és Kendra erőszakossága nem is ösztönzi arra, hogy beleássa magát az ügybe. Mikor a nő férje, a fehér és FBI ügynök Scott is megérkezik, a páros már nem csak az információkra vár. A kapcsolatuk kudarca, és a sok nézeteltérés is felszínre kerül, ami elvezetett eddig a pillanatig. Mennyit számít még, hogy milyen Kendra és Jamal bőrszíne?

Hogy is kellene ehhez a filmhez viszonyulni? Annyira egy témára összpontosít, annyira egy társadalmi kérdést tesz a középpontba, hogy az egész filmet lehet nézni a rasszizmus és liberális rasszizmus szemszögéből. Csak itt keményen ki is mondják, mondhatni az arcunkba üvöltik, nem csomagolják be semmilyen köntösbe. Ugyanakkor ez egy karakterdráma is, akár többet is kereshetünk benne, mint egy fekete fiú tragédiáját.

A film rendkívül színház kompatibilis: egy helyszínen játszódik, ha vissza is emlékeznek vagy más időszakról, helyszínről van is szó, arról csak beszélgetnek. Kevés szereplőt is mozgat: a szülők és két rendőr, ennyi a teljes stáb.

A dráma háromszoros. Ha nagyon akarom, négyszeres. Egyrészt, van konfliktus Kendra és Scott között. A férfi hónapokkal korábban elhagyta az asszonyt, akiben még mindig nagy ezért a tüske. Igaz, ezzel a szállal is visszakanyarodnak a rasszizmus felé – Kendrának azért fáj különösen a férje távozása, akiért elhagyta. Annak a bőrszíne miatt.

Másodrészt, benne van az anya konfliktusa a fiával. Hiszen Kendra utoljára nagyon üvöltött a fiával, és most belülről a lelkiismeret-furdalás is marcangolja. Nincs is kitől feloldozást kérnie, mert a fiát még csak telefonon sem éri el.

A nagy, uralkodó téma a rasszizmus. Többször is szóba kerül, hogy hogyan kellene a rendőr által megállított embereknek viselkedni. Hogy amiért egy feketét megfognak, ugyanazért egy fehérrel nem is foglalkoznak. Nyersen ki is mondják, hogy a feketéket sokkal előbb agyonlövik. Az összekötő tiszt igyekszik a nő ilyen nézeteit letörni. Mindkettő érveit meg lehet hallani és elgondolkozni rajtuk. A film ugyan nem mond ki végső ítéletet, de eléggé állásfoglalás az, hogy mi lesz végül az eltűnt fiú, Jamal sorsa.

Végül, a rendőrség és a polgárok viszonyát is feszegeti a film. Ki szolgál kit? Ahogy egy bekezdéssel feljebb írtam, van mindkét irányba érvelés. A rendőrök érvelési rendszere és a jogait védő civilé is itt vannak, mindenki a saját véleményét fogalmazhatja meg.

Mivel egy helyszínen játszódik a film, látványban nem nagyon tudnak mit nyújtani. Sötét, éjszakai rendőri váró. Éppen annyira sivár, amennyire annak hangzik. A színészeknek kell eladni a filmet, és Kerry Washington maximálisan viszi az egészet a hátán.

Kár, hogy ezt a témát sokféleképpen és jobban is feldolgozták már – kisebb így a súlya.

Közben arra is rákerestem, hogy nem véletlenül jutott róla eszembe egy színpadi darab. Eredetileg ugyanis ez a történet színpadon mutatkozott be. Filmen most bárki megnézheti.

 

A fiunkat keresve - 5/3 színészileg rendben van. Színpadon is működne a dráma. De láttam már nagyon hasonlót.

https://www.youtube.com/watch?v=dbKZlSwAS3M

The Deuce

3. évad

Pornóiparos, kapcsolatos, városrészért küzdős.

1984 végére látványosan változni kezd az éjszakai élet a Deuce területén is. Az AIDS egyre jobban terjed, a meleg közösségek már félni kezdenek, és egyre kevesebben mernek eljárni a szokott helyeikre is. Paul az üzletben és a magánéletében is megszenvedi az egészet. A pornó már milliós üzletág, országos rendezvényekkel és sztárokkal. Lori neve sokat ér már ebben a körben, de igyekszik valami többé válni, rendes színésznővé vagy énekesnővé. Ám lassan felőrli a sikertelenség és a párkapcsolati csalódások. Vincent már mindenbe kezd belefásulni: Abby és ő is külön utakon jár, de a régi szeretet még összeköti őket. Frankie családos ember lett, de még mindig ügyeskedik. Közben a város igyekszik felszámolni az itteni éjszakai életet, hogy egy divatossá váló, hagyományos környéket fejlesszenek ide.11_3thedeuce.jpg

A 3. évaddal befejeződött a városrész, a pornóipar és a szereplői életét bemutató sorozat. Még nem is tudom, milyen érzés volt a vége. Ez nagyon nem happy end, de nem is tragédia. Életszerűen keserédes. Van, akinek jobban sikerültek a dolgai, másnak nem éppen. Most, ahogy számolok, azért a negatív kicsengés több. Arról nem is beszélve, hogy a zárójelenet másolja a Született feleségek végét egy nagyon kicsi különbséggel.

Mennyire volt ez az évad bevállalós? Még azért az, ha már nem is annyira polgárpukkasztó jeleneteket mutatnak, mint az első évadban. Az emberi testeket nem szégyellik, van meztelenség benne bőven, de azért addig nem mennek el, mint amikor totálban mutattak egy szopást. A szex visszafogottabb – ami nem is gond. A történet nem igényelt több polgárpukkasztást, inkább az emberek történetei üssenek, mint a light pornó!

Maximálisan kihasználják, hogy az előző két évadban több karaktert is felépítettek. Megvannak a fontosabb szereplők, de mindenki megkapja a maga kisebb vagy nagyobb történetét. Mivel elég sokan vannak, kellő dinamikát biztosít, ahogy váltogatják a szereplők történeteit. Nem mindegyik egyformán érdekes, de könnyen lehet, hogy ami nekem kevésbé, másnak az az érdekesebb szál. Pl. Eileen rendezői munkássága, ahogy küszködik az elfogadásért és lehetőségekért, sokkal érdekesebb volt nekem, mint az ikrek szenvelgése a maffiával. Pláne Frankie esetében, aki már sokadszorra tűnt felelőtlen agyatlannak, aki most meg is fizeti a szerencsejátékok árát.

A sorozat sokat köszönhet a színészeinek. Mivel 3. évad az állandó szereplők már nagyon szerepben vannak. Most is azt éreztem, hiába James Franko a legnagyobb név, hiába viszi ő a kettős szerepet, nem ő a legemlékezetesebb. Maggie Gyllenhaal most is nagyon kiemelkedik a többiek közül, de idén Emily Meade is nagyon odatette magát. Ahogy Lori összeomlását megfogta – egyszerűen látszott az arcán is, ahogy kiürült a nő belülről.

A sorozat látványvilága is erős – látni, hogy tettek ebbe a sorozatba bőven pénzt. Sok helyszín, és a nyolcvanas évek hangulata és látványa is abszolút megjelenik.

A történetben voltak meglepő fordulatok, egy-egy olyan jelenet, ami az ember agyába égett. Lori utolsó jelenete, vagy Paul búcsúja a szerelmétől. Amíg ezek emlékezetesebb, mint a meztelenkedés, tudott valamit a sorozat.

Ami volt a történetben, elmondták. Szerencsére itt tudták, mikor van ideje a búcsúnak. Most.

 

The Deuce - 5/4 a korszak hangulatát és látványát maximálisan hozzák, jó színészekkel, tabutémákkal is.

https://www.youtube.com/watch?v=rGvVnaNP81Y

SpoilerZóna

Gyerekjáték

f1_19.jpgAz okos játékok egyre népszerűbbek. A legújabb játékbaba képes összekapcsolódni minden elektronikus eszközzel a hálózaton, és ráhangolódik a gazdájára, aki taníthatja. Az ázsiai gyárban az egyik munkást éppen kirúgják: ő bosszúból az utolsó általa programozott babában átállítja a programot. Kikapcsolja a korlátorzásokat, és megengedi neki az erőszakot is.

Karen leterhelt, egyedülálló anya, aki most költözött új helyre a fiával. Mivel Andy nem jön ki az anyja pasijával, és csak a telefonján lóg, az anyja próbálja kizökkenteni a kis bezárt világából. Az áruházban ráveszi az egyik szállítót, hogy az egyik visszahozott Buddi babát ne küldjék megsemmisítésre, hazaviszi a fiának.f4_22.jpg

Eleinte a baba remekül beválik. Összehangolódik az eszközeikkel, és Andy legjobb barátja akar lenni. Ám Andy lassan felfedezi, hogy a Chucky nevet kapó babában nincsenek benne a szokott korlátozások. Neki nem tilos káromkodni, és az erőszakot is képes eltanulni. Aki bántja valamilyen formában Andyt, megfizet érte. Andy erről igyekszik leszoktatni: miután a macskája megkarmolta, rajta kapta a babát, hogy meg akarta ölni a macskát. Arra viszont szívesen használja, hogy Shane-t, anyja szeretőjét ijesztgesse.

f2_23.jpgChucky miatt szerez új barátokat, akik nagyon élvezik, hogy a babában nincsenek korlátok. Videóznak vele, és pl. a baba is végignéz velük slasher horrorokat. Chucky a tanultakat ismeretében kést szerez, és megkezdi gyilkos hajszáját. A macska az első áldozat, de Shane és a halállistára kerül.

Amikor Andy rádöbben, mire képes a játék, tönkre akarja tenni és kidobja. Ám egy ügyeskedő megtalálja, üzembe helyezi és el akarja adni. Chucky azonban önállósítja magát, végez a férfival, és visszatér a házba, ahol Andy is lakik, csak másik gyerekhez. De Andy a cél, aki ráismer és tudja, hogy bajt kever. Chucky az, aki a szomszéd nővel is végez, amikor úgy érzi, büntetést érdemel. De Andy hiába igyekszik figyelmeztetni az embereket, nem hallgatnak rá.

A Buddi új típusának bemutatóján Chucky túszul ejti Karent, és magához hasonlóvá programozza a játékokat. f5_21.jpgAndy megküzd vele, hogy az anyját megmentse. Mielőtt Chucky végezhetne a fiúval, az anyja és a szomszéd rendőr elkapják és szétverik a babát.

A csapat megviselten, de győztesen távozik az üzletből.

Wonder Woman – Vérvonalak

Harcos, családi viszályokat megoldós, hősös.

Steve Trevor vadászpilóta, aki társával különös szörnyekkel keveredik csatába. A társa meghal, de Steve egy különös sziget mellett zuhan le. Észreveszi őt Diana, az ott élő amazonok királynőjének lánya. Kimenti, és az 11_2wonderwoman.jpgamazonok technikájával a gyógyításáról is gondoskodik. A férfi hazatérne, figyelmeztetni az emberiséget a szörnyekre, de az amazonok örökre börtönbe vetnék: nem véletlenül rejtőznek el a világ elől. Diana azonban nem csak meghallja, meg is érti a férfi érveit. Segít neki a szökésben, és vele is tart, hogy hozzájáruljon a Föld jobbá válásához. Kitagadják érte. Diana egy régésznél és lányánál lel először otthonra, majd megkezdi a munkáját és hamarosan Wonder Woman néven ismeri a világ. Az egykori mostohatestvér, Vanessa féltékenységét azonban van gonosz erő, ami képes kihasználni, és saját gonosz céljaira használni Wonder Woman ellen…

A Marvel filmek terén nagy köröket ver a DC filmes univerzumra. Aquaman úgy-ahogy elment, de a DC egy filmet tud felmutatni, amit szerettünk, és ami a kasszáknál is jól teljesített: a Wonder Woman. Animációs filmek terén viszont a DC az, aki folyamatosan hozza az újabb és újabb történeteket, korrekt kivitelben és történettel. A kettő vonal találkozása Wonder Woman animációs kalandja.

Ahogy a többi animáció esetében is, ez teljesen elkülönül a filmektől. Ezt mutatja, hogy most újra megnézhetjük, hogyan döntött Diana az emberek segítése mellett az amazonok világa helyett. Megint lezuhan a szigetnél Steve, csak most nem a VH idején, korunkban játszódik a történet az elejétől kezdve. Vagyis, ez egy új eredettörténet is egyben.

Jó ötlet volt a készítőktől, hogy nem arról szólt az egész történet, hogy Diana Wonder Woman lesz. Az csak a film eleje, hogy aztán egy teljesen más színtérre helyezzék át a történetet és konfliktusokat. A mitológia egyik fontos eleme a testvériség fogalma.

Diana az amazonok között tanulta, mit jelent nővéreknek lenni. Feltétlen hűséget, segítséget, egymásra támaszkodást. Ő akkor sem hagyja cserben a testvérét, ha az elárulta és bántotta. Az emberek között Julia fogadja be, és tanítja meg, hogyan éljen a modern világban. Diana őt, és az akkor még kamasz lányát is testvérének fogadja. Ez az, ami végigkíséri a filmet: Vanessa bármit is tesz később, Diana mindig azon van, hogy megmentse. Mert a testvérének tartja.

Nem is Diana története volt, amit érdekesnek találtam a történetben. Azt már láttam másban is, és a filmen tényleg korrekten feldolgozták. Ott még a Steve – Diana szál is jobban ki volt bontva, itt olyan esetlen volt, ahogy barátokból valami többé kezdenek válni. Vanessa viszont olyan karakter, akivel nagyon könnyű volt együttérezni. Érkezett valaki, aki nagyon fontos lett az anyjának. Ő bármit csinált, egyszerűen nem volt elég jó. Ahogy ez a keserűség alakítja a lányt – a kamaszkori lázadások, felnőttként az Ezüst Hattyúvá alakulása – izgalmasabb és pszichológiailag jobb történet volt, mint Diana tökéletességre törekvése.

Amit viszont nagyon nem szerettem: Wonder Woman harcos, és tele van a film akciókkal. De egyszerűen furán néz ki, ahogy a rajzolt alakok verekednek. Főleg, amikor nők esnek egymásnak és egy egymásra taposós technikát vetnek be… de Diana fürdőruhát idéző dressze is az agyamra ment.

Elnéztem, egy estére kellemesen elszórakoztatott, de azért a filmet jobban szerettem.

 

Wonder Woman – Vérvonalak - 5/3,5 a történet még úgy-ahogy tetszett is, de a harci jelenetek sokat elvettek az élvezetből.

https://www.youtube.com/watch?v=000aP84lPy8

Az élet önmagammal

1. évad

Klónos, életen megosztozós, házasságos.

Miles élete pár éve csodálatos volt. Sikeres reklámszakember volt, aki az Aranytollat is megnyerte az egyik 11_2az_elet_onmagammal.jpgmunkájával. A felesége élete szerelme lett, akivel ugyan egy magzatot elvesztettek, de megvették a vidéki álomházat és családot akartak alapítani. Most azonban Miles leginkább depressziós és nyomorult. Már semmi nem hozza lázba, a munkája nem megy, és a felesége is csak nyaggatja, hogy menjen el egy termékenységi klinikára. Az egyik kollégája ajánlja be egy különleges szalonba: itt feljavítják a DNS-ét, önmaga jobb verziója lehet. Megcsináltatja. Frissen, jókedvűen, ötletekkel tele, mindenre rácsodálkozva élvezi hátralevő élete első napját. Ám este valami zajra ébred, és döbbenetes felfedezést tesz: van még egy Miles. Aki szó szerint a sírból kaparta ki magát. Az igazság fejbe verő: a szalonban klónozták, az eredetit meg kiiktatták. Csak most nem jött össze. A két Miles kénytelen kitalálni, hogyan lesznek képesek megosztozni az életükön.

A Netflix általában beletesz valamit a sorozataiba, amivel bevonzza a nézőket. Ez nagyon gyakran a szereposztás, bár ez a filmjeiknél jellemzőbb csali, mint a sorozataiknál. Az élet önmagammal azonban egyértelműen a főszereplőjével akarja becsábítani a nézőket. Paul Rudd nem első sorozatos szereplése ez, de talán az első ilyen kaliberű, amióta A listás sztár lett belőle.

Ha már megnyerték a színészt a sorozatba, nem is tettek mellé más nagyobb nevet, hanem dupla karaktert adtak a híres színészüknek. Paul Rudd játssza a megfáradt és a lelkes klón Miles figuráját is. Már önmagában ezért megérné megnézni a sorozatot. Azért az nem semmi, hogy látásból meg lehet mondani, melyik a klón és melyik az eredeti Miles akkor is, ha egyforma ruhában vannak – mindkettőt ugyanaz a színész játssza. Csak éppen az egyik kihúzza magát, és van valami pozitív kisugárzása. A klón Miles még helyesebbnek is tűnik, mint az eredeti, pedig itt is csak ismételni tudom magam: ugyanaz játssza őket! Így lemérhető, tényleg mennyit tesz a színész játék a karakterhez.

De nem csak Rudd, aki miatt érdemes végigpörgetni ezt a kb. 2,5-3 órát. (Egy hosszabb film ideje az egész sorozat.) Felvet egy csomó érdekes kérdést. Ennek egy része tudományos, és a sci-fi területéhez áll közel. A klónokkal kapcsolatban. De nem ez volt az, ami számomra az érdekes volt. Hanem a két Miles közti dinamika és a féltékenység.

Nagyon emberinek éreztem, mondhatni, abszolút átéreztem, amikor Miles a saját klónjára lesz féltékeny, majd egyenesen mérges. Hiába azonosak, mégsem azok. Mennyire frusztráló lehet, hogy van valaki, aki a te jobb verziód! Hogy ott van előtted az élő emlékeztető, hogy ilyen is lehetnél. Helyesebb, sikeresebb, egyszerűen jobb. Hiába igyekszel, neked mégsem megy. A sorozatból is érezni, de nagyon átélhető is, mennyire őrjítő ez.

Mondjuk, a klónnak se egyszerűbb. A tudat, hogy minden emléke valaki máshoz tartozik. Hogy ő csak egy klón.

Ezt szépen kiegészítik a magánéleti szálak, a munkahelyi konfliktusok. Komédia is, nem is. Dráma is, nem is. Ráadásul minden rész vége kellően nyitott, hogy azonnal nézd tovább.

Kellemes meglepetés volt: újabb Netflix sorozat, amit szerettem.

 

Az élet önmagammal - 5/4 egyszerre idegesített és szórakoztatott, de leállni nem bírtam vele. Végignéztem egyszerre.

https://www.youtube.com/watch?v=LEUgSmbZkb8

Dogman

Kutyák királya

Maffiózós, kiborulós, elégtételt vevő.

Marcello nem vár sokat az élettől. Díjnyertes kutyafodrász, aki egy kisvárosban vezeti az üzletét. Igyekszik több időt tölteni a kislányával, és jó ember lenni a szomszédságban. Ám a baráti köre nem engedi el könnyen a szelíd, könnyeden átverhető embert: bevonják a rablásokba, ahol csak az aprót adják neki. Amikor a környék rosszfiúja, Simoncino Marcello üzletéből akarja a szomszédot kirabolni, a férfi megpróbál nemet mondani, de esélye sincsen. 11_1dogman.jpgUtána pedig ő az, akinek el kell vinnie a balhét. Börtönbe kerül, a környéken utálják és a lányától is eltávolodik. A börtön után kéri a jutalmát, de Simoncino most is megpróbálja kisemmizni. Nem sejti, hogy elérte azt a pontot, ahol már Marcello sem nyel le többet.

Tudtam, hogy nem családi vígjátékba kezdek bele. Hiába vannak a kutyák a címben is, hiába vezet kutyafodrászatot a főszereplő, fel sem merült, hogy ez valami kellemes, szórakoztató komédia lesz. Mégis, határozottan csalódtam a filmben, minél többet láttam belőle, annál jobban. Nehéz volt végignézni is.

A cselekmény kevés, és nagyon komor. Tulajdonképpen azt kell nézni, közel egy órán keresztül, hogy Marcello mennyire lábtörlő. Képtelen kiállni magáért, és mindenki ott veri át, ahol csak akarja. Nem rossz ember, nincs benne semmi rosszindulat. Ő mindössze végezetesen gyenge, amit a környezete alaposan ki is használ. A film végére valami elpattan benne, és életében először visszaüt. Fel is lehet úgy fogni a filmet, mint ennek a változásnak a történetét. Mennyit képes elviselni egy ember, mielőtt megtörne? Marcello sokkal többet elviselt, mint amit szerintem egy átlagember.

A címet is lehet értelmezni ilyen szemszögből. Egyértelműen Marcello a kutyaember, aki nem a szakmája miatt nevezhető így. Hanem, a házőrzőkhöz hasonlóan kitart a gazda mellett, az hiába veri és bánik vele rosszul. A kutyák hűségesek. De egy kutyát is lehet annyira kínozni, hogy visszamarjon. Marcello feneketlennek tűnő pohara is betelik.

Elkerülhetetlen és végzetes, amit a végén megtesz. A drámát csak növeli, hogy ezzel sem oldódik meg az életében semmi. Jól eljátszották és megmutatták, hogy Marcello ezzel saját magában is megölt valamit. Már nem lesz az ember, aki korábban, de kemény gengszter sem. Elveszti magát. Nem látjuk, mi lesz a következmény, de lehet sejteni: ha a rendőrség nem is kapja el – pedig szerintem de – tönkreteszi majd saját magát. Ha nem is lesz öngyilkos, de el fogja vegetálni magát.

A színészek jól hozták a szerepeiket. Marcello Fonte olyan szinten megtestesítette a tönkretett, magából kiforduló szegény olaszt, hogy komolyan tudtam szánni a film egy-egy szakaszában. Pesce Simoncino alakítása a harsányságával, erőszakosságával jól ellenpontozta. Még a kameraállások is kiemelték, mennyire más ez a két ember. Érdemes megnézni, amikor egymás mellett állnak, vagy amikor Simoncino Marcello fölé magasodik. Ő egy valóságos hegynek tűnik, míg Marcello egy kis féregnek, akit eltapos.

Komor, fájdalmas egy film ez. Igen, a dráma átjön és van benne tragikum. De a lassú cselekmény és a szereplők nyomora miatt unatkoztam a filmen.

Megpróbáltam, de ez nem az én filmem.

 

Dogman – Kutyák királya - 5/2 a drámáját értem, valahol szomorú is. De a film végzetes hidegen hagyott: untam.

https://www.youtube.com/watch?v=vnADUD-6EbA

süti beállítások módosítása
Mobil