Minden napra egy film

Minden napra egy film

Wonder Woman – Vérvonalak

2019. november 02. - BBerni86

Harcos, családi viszályokat megoldós, hősös.

Steve Trevor vadászpilóta, aki társával különös szörnyekkel keveredik csatába. A társa meghal, de Steve egy különös sziget mellett zuhan le. Észreveszi őt Diana, az ott élő amazonok királynőjének lánya. Kimenti, és az 11_2wonderwoman.jpgamazonok technikájával a gyógyításáról is gondoskodik. A férfi hazatérne, figyelmeztetni az emberiséget a szörnyekre, de az amazonok örökre börtönbe vetnék: nem véletlenül rejtőznek el a világ elől. Diana azonban nem csak meghallja, meg is érti a férfi érveit. Segít neki a szökésben, és vele is tart, hogy hozzájáruljon a Föld jobbá válásához. Kitagadják érte. Diana egy régésznél és lányánál lel először otthonra, majd megkezdi a munkáját és hamarosan Wonder Woman néven ismeri a világ. Az egykori mostohatestvér, Vanessa féltékenységét azonban van gonosz erő, ami képes kihasználni, és saját gonosz céljaira használni Wonder Woman ellen…

A Marvel filmek terén nagy köröket ver a DC filmes univerzumra. Aquaman úgy-ahogy elment, de a DC egy filmet tud felmutatni, amit szerettünk, és ami a kasszáknál is jól teljesített: a Wonder Woman. Animációs filmek terén viszont a DC az, aki folyamatosan hozza az újabb és újabb történeteket, korrekt kivitelben és történettel. A kettő vonal találkozása Wonder Woman animációs kalandja.

Ahogy a többi animáció esetében is, ez teljesen elkülönül a filmektől. Ezt mutatja, hogy most újra megnézhetjük, hogyan döntött Diana az emberek segítése mellett az amazonok világa helyett. Megint lezuhan a szigetnél Steve, csak most nem a VH idején, korunkban játszódik a történet az elejétől kezdve. Vagyis, ez egy új eredettörténet is egyben.

Jó ötlet volt a készítőktől, hogy nem arról szólt az egész történet, hogy Diana Wonder Woman lesz. Az csak a film eleje, hogy aztán egy teljesen más színtérre helyezzék át a történetet és konfliktusokat. A mitológia egyik fontos eleme a testvériség fogalma.

Diana az amazonok között tanulta, mit jelent nővéreknek lenni. Feltétlen hűséget, segítséget, egymásra támaszkodást. Ő akkor sem hagyja cserben a testvérét, ha az elárulta és bántotta. Az emberek között Julia fogadja be, és tanítja meg, hogyan éljen a modern világban. Diana őt, és az akkor még kamasz lányát is testvérének fogadja. Ez az, ami végigkíséri a filmet: Vanessa bármit is tesz később, Diana mindig azon van, hogy megmentse. Mert a testvérének tartja.

Nem is Diana története volt, amit érdekesnek találtam a történetben. Azt már láttam másban is, és a filmen tényleg korrekten feldolgozták. Ott még a Steve – Diana szál is jobban ki volt bontva, itt olyan esetlen volt, ahogy barátokból valami többé kezdenek válni. Vanessa viszont olyan karakter, akivel nagyon könnyű volt együttérezni. Érkezett valaki, aki nagyon fontos lett az anyjának. Ő bármit csinált, egyszerűen nem volt elég jó. Ahogy ez a keserűség alakítja a lányt – a kamaszkori lázadások, felnőttként az Ezüst Hattyúvá alakulása – izgalmasabb és pszichológiailag jobb történet volt, mint Diana tökéletességre törekvése.

Amit viszont nagyon nem szerettem: Wonder Woman harcos, és tele van a film akciókkal. De egyszerűen furán néz ki, ahogy a rajzolt alakok verekednek. Főleg, amikor nők esnek egymásnak és egy egymásra taposós technikát vetnek be… de Diana fürdőruhát idéző dressze is az agyamra ment.

Elnéztem, egy estére kellemesen elszórakoztatott, de azért a filmet jobban szerettem.

 

Wonder Woman – Vérvonalak - 5/3,5 a történet még úgy-ahogy tetszett is, de a harci jelenetek sokat elvettek az élvezetből.

https://www.youtube.com/watch?v=000aP84lPy8

Az élet önmagammal

1. évad

Klónos, életen megosztozós, házasságos.

Miles élete pár éve csodálatos volt. Sikeres reklámszakember volt, aki az Aranytollat is megnyerte az egyik 11_2az_elet_onmagammal.jpgmunkájával. A felesége élete szerelme lett, akivel ugyan egy magzatot elvesztettek, de megvették a vidéki álomházat és családot akartak alapítani. Most azonban Miles leginkább depressziós és nyomorult. Már semmi nem hozza lázba, a munkája nem megy, és a felesége is csak nyaggatja, hogy menjen el egy termékenységi klinikára. Az egyik kollégája ajánlja be egy különleges szalonba: itt feljavítják a DNS-ét, önmaga jobb verziója lehet. Megcsináltatja. Frissen, jókedvűen, ötletekkel tele, mindenre rácsodálkozva élvezi hátralevő élete első napját. Ám este valami zajra ébred, és döbbenetes felfedezést tesz: van még egy Miles. Aki szó szerint a sírból kaparta ki magát. Az igazság fejbe verő: a szalonban klónozták, az eredetit meg kiiktatták. Csak most nem jött össze. A két Miles kénytelen kitalálni, hogyan lesznek képesek megosztozni az életükön.

A Netflix általában beletesz valamit a sorozataiba, amivel bevonzza a nézőket. Ez nagyon gyakran a szereposztás, bár ez a filmjeiknél jellemzőbb csali, mint a sorozataiknál. Az élet önmagammal azonban egyértelműen a főszereplőjével akarja becsábítani a nézőket. Paul Rudd nem első sorozatos szereplése ez, de talán az első ilyen kaliberű, amióta A listás sztár lett belőle.

Ha már megnyerték a színészt a sorozatba, nem is tettek mellé más nagyobb nevet, hanem dupla karaktert adtak a híres színészüknek. Paul Rudd játssza a megfáradt és a lelkes klón Miles figuráját is. Már önmagában ezért megérné megnézni a sorozatot. Azért az nem semmi, hogy látásból meg lehet mondani, melyik a klón és melyik az eredeti Miles akkor is, ha egyforma ruhában vannak – mindkettőt ugyanaz a színész játssza. Csak éppen az egyik kihúzza magát, és van valami pozitív kisugárzása. A klón Miles még helyesebbnek is tűnik, mint az eredeti, pedig itt is csak ismételni tudom magam: ugyanaz játssza őket! Így lemérhető, tényleg mennyit tesz a színész játék a karakterhez.

De nem csak Rudd, aki miatt érdemes végigpörgetni ezt a kb. 2,5-3 órát. (Egy hosszabb film ideje az egész sorozat.) Felvet egy csomó érdekes kérdést. Ennek egy része tudományos, és a sci-fi területéhez áll közel. A klónokkal kapcsolatban. De nem ez volt az, ami számomra az érdekes volt. Hanem a két Miles közti dinamika és a féltékenység.

Nagyon emberinek éreztem, mondhatni, abszolút átéreztem, amikor Miles a saját klónjára lesz féltékeny, majd egyenesen mérges. Hiába azonosak, mégsem azok. Mennyire frusztráló lehet, hogy van valaki, aki a te jobb verziód! Hogy ott van előtted az élő emlékeztető, hogy ilyen is lehetnél. Helyesebb, sikeresebb, egyszerűen jobb. Hiába igyekszel, neked mégsem megy. A sorozatból is érezni, de nagyon átélhető is, mennyire őrjítő ez.

Mondjuk, a klónnak se egyszerűbb. A tudat, hogy minden emléke valaki máshoz tartozik. Hogy ő csak egy klón.

Ezt szépen kiegészítik a magánéleti szálak, a munkahelyi konfliktusok. Komédia is, nem is. Dráma is, nem is. Ráadásul minden rész vége kellően nyitott, hogy azonnal nézd tovább.

Kellemes meglepetés volt: újabb Netflix sorozat, amit szerettem.

 

Az élet önmagammal - 5/4 egyszerre idegesített és szórakoztatott, de leállni nem bírtam vele. Végignéztem egyszerre.

https://www.youtube.com/watch?v=LEUgSmbZkb8

Dogman

Kutyák királya

Maffiózós, kiborulós, elégtételt vevő.

Marcello nem vár sokat az élettől. Díjnyertes kutyafodrász, aki egy kisvárosban vezeti az üzletét. Igyekszik több időt tölteni a kislányával, és jó ember lenni a szomszédságban. Ám a baráti köre nem engedi el könnyen a szelíd, könnyeden átverhető embert: bevonják a rablásokba, ahol csak az aprót adják neki. Amikor a környék rosszfiúja, Simoncino Marcello üzletéből akarja a szomszédot kirabolni, a férfi megpróbál nemet mondani, de esélye sincsen. 11_1dogman.jpgUtána pedig ő az, akinek el kell vinnie a balhét. Börtönbe kerül, a környéken utálják és a lányától is eltávolodik. A börtön után kéri a jutalmát, de Simoncino most is megpróbálja kisemmizni. Nem sejti, hogy elérte azt a pontot, ahol már Marcello sem nyel le többet.

Tudtam, hogy nem családi vígjátékba kezdek bele. Hiába vannak a kutyák a címben is, hiába vezet kutyafodrászatot a főszereplő, fel sem merült, hogy ez valami kellemes, szórakoztató komédia lesz. Mégis, határozottan csalódtam a filmben, minél többet láttam belőle, annál jobban. Nehéz volt végignézni is.

A cselekmény kevés, és nagyon komor. Tulajdonképpen azt kell nézni, közel egy órán keresztül, hogy Marcello mennyire lábtörlő. Képtelen kiállni magáért, és mindenki ott veri át, ahol csak akarja. Nem rossz ember, nincs benne semmi rosszindulat. Ő mindössze végezetesen gyenge, amit a környezete alaposan ki is használ. A film végére valami elpattan benne, és életében először visszaüt. Fel is lehet úgy fogni a filmet, mint ennek a változásnak a történetét. Mennyit képes elviselni egy ember, mielőtt megtörne? Marcello sokkal többet elviselt, mint amit szerintem egy átlagember.

A címet is lehet értelmezni ilyen szemszögből. Egyértelműen Marcello a kutyaember, aki nem a szakmája miatt nevezhető így. Hanem, a házőrzőkhöz hasonlóan kitart a gazda mellett, az hiába veri és bánik vele rosszul. A kutyák hűségesek. De egy kutyát is lehet annyira kínozni, hogy visszamarjon. Marcello feneketlennek tűnő pohara is betelik.

Elkerülhetetlen és végzetes, amit a végén megtesz. A drámát csak növeli, hogy ezzel sem oldódik meg az életében semmi. Jól eljátszották és megmutatták, hogy Marcello ezzel saját magában is megölt valamit. Már nem lesz az ember, aki korábban, de kemény gengszter sem. Elveszti magát. Nem látjuk, mi lesz a következmény, de lehet sejteni: ha a rendőrség nem is kapja el – pedig szerintem de – tönkreteszi majd saját magát. Ha nem is lesz öngyilkos, de el fogja vegetálni magát.

A színészek jól hozták a szerepeiket. Marcello Fonte olyan szinten megtestesítette a tönkretett, magából kiforduló szegény olaszt, hogy komolyan tudtam szánni a film egy-egy szakaszában. Pesce Simoncino alakítása a harsányságával, erőszakosságával jól ellenpontozta. Még a kameraállások is kiemelték, mennyire más ez a két ember. Érdemes megnézni, amikor egymás mellett állnak, vagy amikor Simoncino Marcello fölé magasodik. Ő egy valóságos hegynek tűnik, míg Marcello egy kis féregnek, akit eltapos.

Komor, fájdalmas egy film ez. Igen, a dráma átjön és van benne tragikum. De a lassú cselekmény és a szereplők nyomora miatt unatkoztam a filmen.

Megpróbáltam, de ez nem az én filmem.

 

Dogman – Kutyák királya - 5/2 a drámáját értem, valahol szomorú is. De a film végzetes hidegen hagyott: untam.

https://www.youtube.com/watch?v=vnADUD-6EbA

Catherine the Great

HBO minisorozat

Uralkodós, kosztümös, szerelmes, történelmi.

Katalin kiskorú fia nevében vette át a cári teendőket halott férjétől – a színfalak mögött komoly játszmák kellettek, hogy cárnővé válhasson. Folyton aggódik is, ki és milyen indokkal törne a hatalmára. Tele van ideákkal, azonban a gyakorlat nem engedi, hogy a romantikus elképzelések alapján igazgassa az országot. Amikor megismeri a katonatiszt Patyomkint, olyan társra lel, akiben végre megbízhat. A férfi nem akarja a hatalmát, csak a szerelmét 11_1catherine_the_great.jpgés értelmes feladatokat az udvarban. Miközben háborúkat vívnak és növelik az ország területét, miközben mindkettejük ágyában megfordulnak mások is, mindig visszatalálnak egymáshoz. Közben az asszony fia, Pál egyre jobban szeretné megkaparintani a hatalmat. Balszerencséjére a kisfia, Sándor kedvesebb az anyja szívének nála.

Sok mindent lehet találni, amit jól megcsináltak ebben a sorozatban. Van azonban egyetlen jellemzője, ami nagyon az agyamra ment. De haladjunk sorba!

A sorozat Nagy Katalin uralkodását követi nyomon, de nem dokumentumfilmként vagy történelmi könyveket idézően. Kiemelték a cárnő és Patyomkin kapcsolatát, e köré fűzték fel az udvari intrikákat, a háborúkat és a politikát is. Sőt, Katalin egyéb kapcsolataira is megmutatták, milyen hatást gyakorolt a férfi. (Pál fia nagyon ellenszenvesnek találta a magasra emelkedő katonát, ezzel is nőtt a szakadék anya és fia között.)

Egészen modern kapcsolat, amit itt megmutattak nekünk. A hűséget egészen máshogy értelmezte a filmben a páros, mint a korszak, amelyben éltek. Egy nyitott házassághoz lehetne hasonlítani: nem voltak féltékenyek, lehettek és voltak is más szeretők mindkettejüknek, mert akit igazán szerettek, a másik volt. Ha csak ennyi lett volna a történet, nem is lenne vele semmi bajom. Ami viszont nagyon nem tetszett: Katalin ízlése a férfiakban. Minél idősebb lett, a szeretői annál fiatalabbak. Azért nem volt kellemes olyan szerelmi jelenetet nézni, amiben a nő a nagyanyja lehetett volna a szeretőjének. De ez egy pikánsabb részlete a cárnő portréjának, nem lehetett kihagyni.

Voltak izgalmas felvetések a filmben, bár nem mind kapott nagyobb hangsúlyt. Kifejezetten érdekes volt, főleg a történet elején, hogy mennyire más a cárnő vezetési stílusa, mint az elvei. Modern, felvilágosult elme volt, aki abszolút diktatúrát uralt. Az elején még tervei voltak a jobbágyok felszabadítására – lehet sejteni, mi valósult meg belőle.

Ugyancsak izgalmas ellentmondásnak találtam, ahogy a gyereknevelésben megismétli a rossz gyakorlatot. Pontosan tudja, mennyit ártott, hogy elvették tőle a fiát, és az anyósa nevelte helyette. Erre mit csinál, amikor megvan végre az unokája? Ugyanazt.

Ezek a kis érdekességek nézették velem a sorozatot – sokkal jobban lekötött, mint Patyomkin és Katalin kapcsolata.

Külsőségeiben korrekt a sorozat, az épületek, ruhák, korstílus kifejezetten tetszett.

Jöhet a zavaró tényező? Helen Mirren zseniális, itt is remekül játszik. De az már röhejes, amikor ő a hatvanas meg a harmincas éveiben járó Katalin is. Furcsa, de Jason Clarke végig nagyon öregnek tűnt ebben a filmben…

Drámai lett, szerelmes lett. Egy asszony története elsősorban, nem a történelemé.

 

Catherine the Great - 5/3,5 korrekt a díszlet és a kosztümök, érdekes a sztori is. De Mirren 30-as szerepben…

https://www.youtube.com/watch?v=bNSacMPj1tE

Mit várunk?

Cím: Knives Out

Készítők: a szereplőgárda sztárokkal teli. Nem is tudom, kit kellene kiemelni. Olyan nevekkel van tele, mint Chris Evans, Daniel Craig, Jamie Lee Curtis, Toni Collette, Katherine Langford, Christopher Plummer – és ez csak ízelítő. Itt szinte mindenki ismerős lehet majd.mit_32.jpg

Műfaj: fekete komédia, thriller

Cselekmény: Harlan a 85. születésnapjára szeretné összebékíteni egymással a családját, így mindenkit meghív a jeles alkalomra. Azonban valaki holtan végzi, rá kell jönni, ki a gyilkos! Harlan nyomozót bérel, és indulhat a családi szennyes kiteregetése. Előbb-utóbb mindenki gyanússá válik…

Várható megjelenés: még az ősszel.

Miért várós?

  • A készítőknél felsorolt sztárok – döbbenetes a film sztár gárdája.
  • A fekete komédiákat szeretem, már csak drukkolni kell, hogy ez jól sikerült darab legyen.
  • Jónak tűnik a film cselekménye.
  • Most még arra is kíváncsi vagyok, kit tesznek el láb alól. A gyilkos személyéről nem is beszélve.

Gyerekjáték

Gyilkos babás, szülő – gyerek kapcsolatos, félreértelmezett szeretetes.

Andy nehezen illeszkedik be az új városba, ahová az anyjával költöztek. Hallókészülékre szorul, legszívesebben a lakásban maradva a telefont nyomkodja, és anyja barátja is csak idegesíti. Karen segíteni akar a fián, ezért az áruházból megszerzi neki a népszerű Buddi babák egyikét. Eleinte minden jól is alakul: a fiú barátra lel a Chucky 10_31gyerekjatek.jpgnevű babában, ami a gyerek érzéseire hangolódik, és képes rácsatlakozni a lakás elektromos eszközeire is. Mivel ez a baba megszegheti a szabályokat, pl. tud káromkodni, a házbeli gyerekek is barátkoznak vele miatta. Ám ez pont az a baba, aminek a programját egy elégedetlen alkalmazott megpiszkálta. Chucky képes erőszakot alkalmazni, és elég pár példa és horror film, hogy maga is kést ragadjon, és leszámoljon mindenkivel, aki szerinte rosszul bánik a gazdájával.

Az eredeti Chucky filmek közül egyet sem láttam. Annyira csúnya volt az a baba, hogy már ott megakadtam: ki adna a gyerekének ilyen ronda játékot? (Annabelle kapcsán is ez az egyik gondom. Gyereknek, ilyen rondaságot?) Nem is fogom magam azokkal sokkolni, pláne, hogy van már remake/újragondolás, amit nézhetek.

A Gyerekjáték új kezdetet ad Chucky történetének. Olyat, amit még el is tudnék hinni. A modern tudomány eredménye a Buddi baba, ami képes tanulni, és összekapcsolódni a technikai eszközökkel. Intelligens játék – el is tudom képzelni, hogy valami hasonlóé a jövő. Csak éppen egy babát a programozó bosszúból módosított, ez lett a gyilkos baba. Nagyon gagyi lehetne egy játékbaba története, ami gyilkolni kezd, de itt korrekten megmutatták, miért lett Chucky ilyen.

Azt különösen tudtam díjazni, ahogy a tanulási folyamatot is követhettük. A program ugyan megengedő, de nem gyilkolásra lett kiadva. Mindössze tanulhatott a látottakból. Az összes módszert, amivel az emberek ellen indul majd, nem ő találta ki, hanem tanulta. Ahogy Andy használta, amilyen filmeket néztek vele és miken szórakoztak. Itt Chucky annak a kivetülése, amilyenek az emberek. Tükör. Legalábbis egy darabig. Ahogy a film átmegy gyilkolós horrorba, egyre jobban elveszti a film elejét jellemző átgondoltságát.

A film második fele ugyanis a gyilkosságokra van kihegyezve. Ami, sajnos, még mindig inkább viccesnek tűnik nekem, mint ijesztőnek. Nem sikerült komolyan vennem egy vörös szemekkel öldöklő játékszert. Ugyan tettek rá korosztályos besorolást is, de nem egy véres filmről beszélünk. Legtöbbször nem is mutatják, ahogy tényleg gyilkol Chucky. Csak megindul, és mi már a hullával szembesülünk.

A film végére pedig érkezik a nagy leszámolás, ami már a röhej csúcsa. Hogy ejt egy felnőtt nőt túszul egy 30 centis baba? Lehet, hogy nem is akarom tudni. Legyen elég annyi, hogy az intelligencia a film végére már abszolút ki van dobva.

A film a jó indításon túl korrekt kinézettel is büszkélkedhet. Jó CGI motor van mögötte, és ez a baba már nem sokkol a kinézetével, miközben a régi dizájn is visszaköszön benne. Ok, még mindig nem szép, de már elhiszem, hogy egy gyereknek szánják, nem eleve horrorba.

Korrekt a casting is. Lassan megkedvelem Aubrey Plazát is…

Jobb lett, mint amit vártam. Kár, hogy a végére kevesebb energiát fordítottak.

 

Gyerekjáték - 5/3,5 az eleje tetszett. Hangulatos, jól el van mesélve Chucky megőrülése. Csak a horror…

https://www.youtube.com/watch?v=_hbn6uk1m4M

A gólem

Kosztümös, gyászon túllépős, falut védős, természetfeletti erőkkel játszadozós.

Hanna nem szokványos asszony – bár a vallásuk szerint neki csak feleségnek és anyának kellene lennie, kisfia halála után az asszony a tudományban lel vigaszt. A férje szereti a nőt, így támogatja, amiben tudja. Becsempészi a templomi oktatásra, könyveket szerez neki. Hanna hamar a kabbala szakértője lesz titokban. Amikor egy gazdag 10_30a_golem.jpgorosz legidősebb lánya megbetegszik a környéken, a zsidókat okolja érte. Megfenyegeti őket, ha a lányát nem gyógyítják meg, a földdel tesz egyenlővé mindent a faluban. A pap és a férfiak imádkoznak, a falu gyógyítója igyekszik megmenteni a lányt. Hanna más utat javasol: a kabbala tanítását használva keltsenek életre egy gólemet, vegyék fel a harcot az oroszokkal! A nő titokban elvégzi a szertartást, ám a születő fiú gólem messze nem az elveszett gyermeke. Egy gyilkos, természetfeletti lény érkezett közéjük, aki mindenkire veszélyt jelent.

A gólem története egy krakkói, zsidó legenda. A film ebbe a történetbe igyekszik új életet önteni, továbbgondolva az eseményeket. A krakkói történések a film elején felbukkannak, egy túlélő része lesz a cselekménynek, de különben teljesen új történetet kapunk.

Nem tudom azt írni, hogy tetszett a film cselekménye. Ugyan mozgalmas, de kevés a veleje. Van abban valami nagyon gyerekes, ahogy a nem zsidókat ábrázolják. Ahogy a haldokló lányt odacipelik, hogy a zsidók átka miatt haldoklik… egyáltalán, hogyan átkozták volna meg, ha még csak kapcsolatban se álltak egymással, és minek? Annyira irreleváns ez az állítás, hogy az már röhejes. Az már érzelmileg jobban indokolt, miért alkalmaz abszolút erőszakot az orosz. Pokolian szenved, és valakit hibáztatnia kell. Ha ő szenved, a többiek is szenvedjenek! Ennek látjuk itt a példáját, ami nem logikus ugyan, de legalább érzelmileg érthető.

Hanna története, az ember drámája egy fokkal jobban fel van építve. Mivel elvesztette a gyermekét, racionalizálni igyekszik a gyászát. Azért fordul a tudományhoz, keresi a miértet. Azért akadályozza meg, hogy újra teherbe essen. Számára a gólem megalkotása nem csak a falu védelmének az eszköze, hanem a gyásza kifacsart módja is. Mintha visszakaphatná a fiát, hiszen a gólem olyan korú gyermek alakjában jelenik meg, amennyi az ő fia is lenne. A kapcsolata a gólemmel folyamatosan letükrözi a gyászhoz való hozzáállását és a fiával történtek feldolgozását.

A karakterek jobban fel lettek építve, mint maga a cselekmény. Ha nem is logikus, ki és mit csinál, érzelmileg indokolt. Azért nem többdimenziós alakok, egyszerű motivációik vannak, de azok emocionálisan stimmelnek.

Látványban, akcióban nem sokat nyújt a film. Azt különösen fájdalmasnak találtam, milyen képességekkel ruházták fel a gólemet. Az, hogy nem vérzik, nem lehet agyonlőni vagy hagyományos módon megölni, ok. Azzal sincs bajom, hogy lényegesen erősebb, mint az emberek. De amikor telekinézissel szaggat szét embereket, robbant fel az útjába kerülő dolgokat… most mégis, milyen lény ez? Nem néz ki jól, amikor harcol.

Az egész filmen látszik, hogy kis pénzből forgott. Egy helyszín, minimális látványelem – és ami van, az sem néz ki jól.

Nem szerettem ezt a filmet – ezt sajnálom, hogy láttam.

 

A gólem - 5/2 nem tetszett sem a kivitele, sem a cselekménye. A karakterek mentették a menthetőt.

https://www.youtube.com/watch?v=qPvBQYDWRLA

Idézzünk!

(Az egymástól elköszönő, a bajaikkal szembenéző nők látványát a felügyelő nem bírja szó nélkül hagyni.)

  • Te jó ég! Nehogy nekem öngyilkosok legyenek.
  • A jövőnkről beszéltünk.
  • Ilyen rossz? (Agatha és a gyilkosság igazsága)

 

(Shaun mindenkitől randi tippeket kap, de nem mindenki a megfelelő közönség előtt osztja meg a tapasztalatait – avagy a menyasszony lecsapja a magas labdát.)

  • Senki sem szeret randizni. Mert kínos és kényelmetlen. Plusz drága.
  • Aha. Szóval ezért kérted meg a kezem két randi után? Hogy pénzt spórolj? (The Good Doctor)

 

(Bill Murray még a zombik feltűnése előtt interjút ad – természetesen a Garfield most is előkerül.)

  • Minek kellett egy harmadik rész?
  • Elmondanám, ha köztünk marad.
  • Hát persze.
  • Kellett a pénz drogra. (Zombieland 2.)

 

(A dedikáláson még a rajongó is kifejezi, hogy a sorozat zárlata nem szokványos – az írónak azonban megvan a frappáns válasza.)

  • Imádom magát. Kegyetlen, hogy befejezés nélkül hagy minket.
  • Találj ki sajátot! Nem rossz ám a képzelet. Más, mint képernyőt görgetni. (Marianne)

 

(Gazdagok és az ő problémáik, avagy miért jut be a Harvardra a két gazdag gyerek, miközben ambiciózus testvérük nem.)

  • Várólista.
  • Ó, kicsikém!
  • Ezen dolgozom, mióta az eszemet tudom. Jelentkezéseket vettem a feketepiacon, hogy kiderítsem, pontosan mi kell ahhoz, hogy optimalizáljam az esélyeimet. Három év egy hülye irodalmi lapnál. ENSZ-modellezés. Önkénteskedés Costa Ricán. Istenverte mandarin!
  • Nem mondtak nemet.
  • Ez rosszabb, mint a nem. Azt jelenti, "várjunk, hátha találunk jobbat. Ha nem, jobb híján felveszünk." Miért nem kellek nekik? A két idióta bejutott.
  • Apáddal jó pénzt fizettünk érte. És te leszögezted, hogy rendesen akarod csinálni. (The Politician)

 

(Apa – fia beszélgetés, nem éppen büszke apával.)

  • Joey, van barátnőd?
  • Senki komoly.
  • Vagyis nincs.
  • Szerinted valami baj van velem?
  • Még Hitlernek is volt csaja. (The Deuce)

 

Nagyon kevés dolognak nincs ára, ami megéri, Shaun. (The Good Doctor)

 

(A sorozatgyilkos még abban is megtalálja a jót, hogy 20 éve börtönben ül.)

  • Kimerültnek tűnsz.
  • Te pedig üdének, mint a harmat. Furcsa, hogy működik ez.
  • Most már vegán vagyok, és nem láttam anyádat 20 éve. (Prodigal Son)

 

A fájdalomnak nincs nyelve, kivéve a szenvedést. Egy pirula az üvegcsében. Ez van, amikor az élet megirigyli a halált. A legfájdalmasabb állapot mind közül: az élet. (Londoni pálya)

süti beállítások módosítása
Mobil